هدایت شده از کانال حمید کثیری
🔴 استخدام معلمین و کد ۱۹!
🔴 تناقض را برطرف کنیم ...
در ۳ روز گذشته، بیش از ۷۰ پیام برامون اومده که خواسته بودن ماجرای بند۲، کد ۱۹ و استخدام معلمها رو پیگیری کنیم.
از وقتی نتایج آزمون استخدامی اعلام شد، با داوطلبهای زیادی صحبت کردیم و متوجه شدیم که تعدادی از افرادی که نمره خوبی در آزمون کتبی و مصاحبه داشتن، فقط به خاطر اینکه مشمول بند ۲ بودن و کد ۱۹ روی پروندهشون خورده بود، استخدام نشدن!
خب، کد ۱۹ چیه؟ با پیگیریهایی که داشتیم، فهمیدیم کسانی کد ۱۹ی میشن که در آزمونهای سیاسی و عقیدتی رد شدن. مثلاً یه سری از این افراد، سال ۱۴۰۱ توی اغتشاشات استوری یا پستی منتشر کردن که با سیاستهای نظام همخوانی نداشته یا مثلاً سوالات عقیدتی رو از قبل درست حفظ نکرده بودند! و برخی رو اشتباه جواب دادند.
اولش به نظر منطقی میاد که اگر کسی واقعاً حامی اغتشاشات بوده، نباید وارد سیستم آموزشی بشه. ولی باید یک تفاوت ظریف رو دید؛ حمایت هیجانی و ناآگاهانه از اغتشاشات با یه پست یا استوری، با حمایت واقعی فرق داره. خیلی از این افراد بعداً متوجه اشتباهشون شدن. حتی توی همون مقطع، خیلی از دوستان انقلابی خودمون هم هیجانی شدن و واکنشهای اشتباهی داشتن و بعداً نظرشون تعدیل شد یا تغییر کرد.
اما بعد؛
اصل این سخت گرفتن برای آموزش و پرورش شاید غلط نباشه اما وقتی مردم این رو میگذارند کنار سهلگیری با برخی از مسئولین فعلی که موضعگیریهای علنی در اغتشاشات داشتند ولی الان وزیر و وکیل و معاون رییسجمهور هستند یا برخی دانشجویانی که به دانشگاه برگشتند بدون اینکه تغییر خاصی در مواضعشون ایجاد بشه، این #تناقض رو فهم نمیکنند!
اگر صحبت از ندامت و تساهل هست، باید همهگیر باشه. اینکه یک استوری، مسیر استخدام یک معلم با صلاحیت علمی و تخصصی رو مسدود کنه، در حالی که توی پستهای حساس سیاسی، نسبت به موارد خیلی جدیتر، چشمها بسته میشه، یک تناقض بزرگ هست.
امیدوارم شرایط معلمین مجدد بررسی بشه و کسانی که شرایطش رو دارند وارد چرخه معلمی بشن و البته با توجه به حساس بودن آموزش و پرورش این پایش علمی - عقیدتی - سیاسی در طول دوران خدمتشون هم وجود داشته باشه ...
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
24.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وقتی یه معلم میتونه مسیر زندگی یه بچه رو عوض کنه...
در واقع این روایتی هست از این که چطور یکی از بزرگترین پزشکای جهان از یه کودک بیاعتمادبهنفس به یه نابغه تبدیل شد...
#پادکست_تختهسیاه👇
@takhtesiah_podcast
Episode 9.mp3
43.33M
🎙️اپیزود نهم هم از راه رسید...
توی #اپیزود_نهم، میخوایم بریم به سفری در زمان و با یکی از مهمترین مدارس ایران یعنی مدرسه فرهاد آشنا بشیم
این اپیزود، قسمت اول از روایت مدرسه فرهاد هست و سعی میکنیم توی اون، انگیزههای توران خانم از تاسیس فرهاد و روشهای آموزشی متفاوت این مدرسه رو بررسی کنیم
از طریق لینک زیر میتونید تختهسیاه رو حمایت کنید:
لینک حمایت مالی از تختهسیاه
اگر محصول یا مجموعهای دارید که مایلید برند اون توی رسانهها و اپیزودهای تخته سیاه دیده و شنیده بشه، از لینک زیر درخواست خودتون رو با ما درمیون بذارید👇
لینک درخواست اسپانسر شدن
#اپیزود_نهم رو توی کستباکس بشنوید👇
لینک کستباکس
@takhtesiah_podcast
1.93M
🧐🤔وقتی میخوایم از آدمها و محیط اطرافمون چیز جدیدی یاد بگیریم، دقیقا چی کار میکنیم؟
شروع میکنیم به بررسی نقاط قوت و کارآمد اونها که به درد نیازهای امروزمون بخوره
یا این که با ذرهبین دنبال خلاءها و اشتباهاتشون میگردیم؟ تا اینطوری بهونهای پیدا کنیم که نقاط قوت و به درد بخور خودشون و زندگیشون رو نادیده بگیریم؟
🎧🎙️این قسمت اول از #میکروپادکست تخته سیاه هست که سعی کردیم خیلی صمیمی و خودمونی راجع به منطق تیممون توی انتخاب موضوع اپیزودها، علیالخصوص اپیزود نهم و دهم که به اندیشه خانم میرهادی و مدل تربیتی مدرسه فرهاد اختصاص داره، صحبت کنیم.
ممنون که همراه تختهسیاه هستید🌹✋
#میکروپادکست
#قسمت_اول
#توران_میرهادی
#مدرسه_فرهاد
@takhtesiah_podcast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توران میرهادی: آنچه در تربیت کودک اولویت دارد، ارتباط مستقیم او با طبیعت است ...
برشی از مستند «یکی بود، یکی نبود»
@takhtesiah_podcast
11.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
میخواهیم در مورد دغدغه این روزهای بسیاری از خانوادهها صحبت کنیم.
یکشنبه ساعت ۲۲.۰۰ لایو داریم با موضوعِ
«مدرسه و دانشآموزان اتباع | چالشها و فرصتها»
شما هم اگر در این باره تجربهای، نکتهای یا مسئلهای داشتید، برای آیدی زیر بفرستید 👇👇
@hamid_kasiri
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گاهی وقتا، یه توجه کوچیک از سمت معلم، میتونه باعث بشه شاگردای کلاس از خوشحالی بال در بیارن و احساس شخصیت کنن. همین توجههای کوچیکه که بهشون نشون میده مهم و ارزشمند هستن. وقتی بچهها این حس رو از معلمشون بگیرن، اون وقت همدلی و همراهیشون با معلم چند برابر میشه و کلاس درس، به یه فضای پرانرژی و دوستداشتنی تبدیل میشه.
شاید یه لبخند ساده یا یه نگاه مهربون، همون چیزی باشه که آیندهی یه دانشآموز رو بسازه!
#پادکست_تختهسیاه👇
@takhtesiah_podcast
امشب ساعت ۱۰.۰۰ در این باره صحبت میکنیم.
میخواهیم از زاویه خانواده، مدرسه و حاکمیت چالشها و فرصتهای حضور دانشآموزان اتباع را بررسی کنیم. مسکوت گذاشتن مسئلهها و صحبت نکردن در موردشان، راهحل آنها نیست!!
لایو در کانال حمید کثیری و پیج اینستاگرام برگزار خواهد شد
👈 پیج اینستاگرام
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لایو مدرسه و دانشآموزان اتباع، چالشها و فرصتهای
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
7.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رفقای دوران کودکیمون، هم بچههای آدمای تحصیل کرده بودن، هم بچههای روستایی بی سواد بودن یعنی پدر و مادر بی سواد داشتن ولی چون اختلافی بین ماها اصلا وجود نداشت، اونا هرکاری بلد بودن به ما یاد میدادن و ما هرکاری بلد بودیم به اونا یاد میدادیم...
شنیدن این حرفا از زندگی خانم میرهادی، ذهن آدم رو به سمت این نکته میبره که تجربههای زیسته بچهها، در اونچه اونها در زندگی آینده خودشون و جامعهشون رقم میزنن، نقش بزرگی داره
توی اپیزود نهم تخته سیاه، به صورت ویژه راجع به خانم میرهادی و مدرسه فرهاد صحبت کردیم
میتونید #اپیزود_نهم رو توی کستباکس بشنوید:
لینک کستباکس
#پادکست_تختهسیاه👇
@takhtesiah_podcast
مدرسه و دانشآموزان اتباع.mp3
58.54M
فایل صوتی لایو مدرسه و دانشآموزان اتباع، چالشها و فرصتها
لایو در ۲۹ مهر ۱۴۰۳ انجام شد
سعی شد مسئله از زاویه خانوادههای ایرانی، خانوادههای افغانستانی، مدیر مدرسه، معلمها و حاکمیت دیده بشه ...
#پادکست_تختهسیاه👇
@takhtesiah_podcast