eitaa logo
راه و رسم طلبگی
75 دنبال‌کننده
141 عکس
73 ویدیو
39 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5927222251945461067.MP3
20.04M
🎧 فایل صوتی سخنرانی استاد وکیلی () 📌 موضوع: «نقش حوزه و روحانیت در تحقق گام دوم انقلاب» 1️⃣ مطالبۀ اصلی رهبری از مجموعۀ و طلاب در چیست❓ 2️⃣ رسالت حوزه و طلبۀ انقلابی نسبت به معارف دینی و تحقق دین در جامعه چیست❓ 3️⃣ تفاوت فعالیت فرهنگی طلبۀ عصر انقلاب با دانشجوی متدین و با دغدغه چیست❓ 4️⃣ دلیل نارسایی فعالیت‌‌های رایج فرهنگی، در حل معضلات اجتماعی مثل بدحجابی چیست❓ 5️⃣ ویژگی‌های حوزۀ تراز انقلاب اسلامی چیست؟ معنای صحیح پشتیبانی حوزه از نظام اسلامی چیست❓ 6️⃣ اهمیت و جایگاه علوم انسانی نسبت به سایر علوم به چه صورت است؟ علت سرمایه گذاری کشورهای غربی بر نخبگان حوزۀ علوم انسانی چیست❓ 7️⃣ ارتباط انقلاب، نظام و دولت اسلامی در روند تشکیل تمدن اسلامی به چه نحو است(جایگاه قدرت و استقلال سیاسی)❓ 8️⃣ معنای صحیح حوزۂ سکولار چیست❓ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🆔 @mhva_ir 🌐 www.mhva.ir
آن چه که از سیر علمی حوزه باید توقع داشت چیست ؟.mp3
2.84M
💼 آنچه از سیر و حوزه باید توقع داشت 🧐 چرایی عدم بررسی آرا علامه جعفری در درس های فلسفه حوزه ❓ علت شهریه دادن به طلبه 💠 مواجهه بزرگان با قرآن 🎙 حضرت استاد احمد عابدی 💬 کانال ادبیات استنطاقی با تاکید قرآنی؛ بستری برای ارائه نکته‌ها و اشتراک داده‌های ناب علوم حوزوی 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2410151948Cbbf328ebc9
873.8K
▪️منِ طلبه برای چی باید برم اردو جهادی، بیل بزنم،کار کنم❓ ▪️از لحاظ علمی هم به درد میخوره❓ ▪️فضای تربیتی-معنوی‌ش چطوره❓ شیخ علی مهدیان @ahd_ba_khomeini @ali_mahdiyan
🔰 امام خامنه ایی "زید عزه" : عزیزان من! برادران من! فرزندان من! جوانان! طلاب دختر و پسر! اگر میخواهید مثل بوته‌ی گلی عطر شما فضا را معطر کند، اگر میخواهید معنویت مثل چشمه‌ای از شما سرازیر شود و بدون اجبار، بدون اکراه، تشنگان بنوشند و به سوی آن بشتابند، راهش این است: «فلیبدأ بتعلیم نفسه». ١٣٩٠/٧/٢٠ 💠حکمت 73 - ضرورت خودسازى رهبران و مديران‏ 🔸وَ قَالَ عليه‌السلام مَنْ نَصَبَ نَفْسَهُ لِلنَّاسِ إِمَاماً فَلْيَبْدَأْ بِتَعْلِيمِ نَفْسِهِ قَبْلَ تَعْلِيمِ غَيْرِهِ وَ لْيَكُنْ تَأْدِيبُهُ بِسِيرَتِهِ قَبْلَ تَأْدِيبِهِ بِلِسَانِهِ و درود خدا بر او، فرمود: كسى كه خود را رهبر مردم قرار داد، بايد پيش از آن كه به تعليم ديگران پردازد، خود را بسازد، و پيش از آن كه به گفتار تربيت كند، با كردار تعليم دهد 🔸وَ مُعَلِّمُ نَفْسِهِ وَ مُؤَدِّبُهَا أَحَقُّ بِالْإِجْلاَلِ مِنْ مُعَلِّمِ اَلنَّاسِ وَ مُؤَدِّبِهِمْ زيرا آن كس كه خود را تعليم دهد و ادب كند سزاوارتر به تعظيم است از آن كه ديگرى را تعليم دهد و ادب بياموزد کانال تبلیغ دانش آموزی 🆔https://eitaa.com/talabeqi
1_3731740202.opus
851.4K
هویت و ویژگیهای منتظر حقیقی بخش اول شیخ علی مهدیان @ali_mahdiyan
1_3731767428.opus
977.3K
هویت و ویژگیهای منتظر حقیقی بخش دوم شیخ علی مهدیان @ali_mahdiyan
1_3731780568.opus
931.4K
هویت و ویژگیهای منتظر حقیقی بخش سوم شیخ علی مهدیان @ali_mahdiyan
1_3731795776.opus
1.28M
هویت و ویژگیهای منتظر حقیقی بخش چهارم شیخ علی مهدیان @ali_mahdiyan
هدایت شده از ندای پاک فطرت
🎧 مجموعه پادپخش‌‌های با موضوع گناه شناسی👇 ◽️خطرات گناه از منظر معصومین علیهم السلام ◽️معنای گناه ◽️گناه در نزد مومن و کافر ◽️سبک شمردن گناه ◽️خطر توجیه و کوچک شمردن گناه ◽️آثار گناه در انسان(۱) ◽️آثار گناه در انسان(۲) ◽️آثار گناه در انسان(۳) ◽️آثار مخرب گناه ◽️آثار سوء گناه در فطرت انسان ◽️آثار گناه در سلب نعمت الهی ◽️رابطه گناه نو ظهور انسان با بلا جدید ◽️آسیب های مخرب گناه در انسان ◽️رضایت از وضع موجود خود ◽️آثار زدودن گناه در تربیت نفس ◽️آثار دستورالعمل بزرگان برای ترک گناه ◽️عوامل موثر در ترک گناه ◽️علت ناتوانی انسان در ترک گناه ◽️عوامل موثر کنترل قوه وهم در ترک گناه ◽️اهمیت کنترل قوه وهم در ترک گناه ◽️تقویت اراده برای مقابله با گناه ◽️نفوذ شیطان در ارتکاب انسان به گناه ◽️راهکارهای مقابله با وسوسه های شیطان ◽️راهکار مبارزه با وسوسه های شیطان ◽️راهکار ترک رذیله خشم ◽️راهکار ترک رذیله نگاه حرام ◽️کنترل چشم در مواجهه با نامحرم ◽️تناسب مجازات انسان با ارتکاب گناهش ◽️اثر وضعی اعمال در وجود انسان ◽️درجه وجودی انسان یعنی چه؟ ◽️جهنم؛ ظهور جنبۀ عدمیِ انسان 💠کانال ندای پاک فطرت 🆔 @nedayepakefetrat
هدایت شده از ندای تهذیب
📚اسناد راهبردی و طرح‌های تحولی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه 📘سند چشم‌انداز حوزه‌های علمیه 📙منشور حوزه‌های علمیه 📘نظام‌های جامع حوزه‌های علمیه 📙طرح جامع حوزه انقلابی 📘طرح تعالی 📙طرح دوره نظام جامع اندیشه اسلامی 📘برنامه جامع تهذیبی و تربیتی حوزه‌های علمیه 📙نقشه جامع علمی حوزه 📘کارویژه‌های روحانیت 📙درختواره مهارتی و کاربردی و ........ 🎁تعداد و طرح تحولی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در در سایت حجره نما می‌توانید مشاهده و دریافت کنید. https://hojre-nama.ir 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
20.mp3
15.19M
💠 میثاق طلبگی 🔰 رسم طلبگی 🔸 حجت الاسلام والمسلمین محمد عالم زاده نوری ▫️ جلسه بیستم 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
حوزه‌های علمیه 🔻 🔹باید خود را بدانند، 🔹برای نظام کار کنند، 🔹برای نظام دل بسوزاند، 🔹در خدمت تقویت نظام حرکت کنند؛ ⚠️و این درست عکس آن چیزی است که سیاست سرویسهای امنیتی انگلیس و آمریکا و اسرائیل و دیگران و دیگران دنبال میکنند. ▪️آنها تلاش میکنند بلکه بتوانند یک منفذی پیدا کنند. ▪️یک آخوندی یک گوشه‌ای حرفی میزند، که علی‌الظاهر برخلاف خواست و فهم و عقیده‌ی کلی نظام است، بزرگش میکنند؛ آن آدم را اگر کوچک هم باشد، از او یک تصویر بزرگی درست میکنند، برای اینکه فاصله‌ی بین نظام و روحانیت را برجسته کنند؛ القاء کنند که چنین فاصله‌ای وجود دارد. 💢بنابراین حوزه‌های علمیه نمیتوانند باشند. اینکه ما به مسائل نظام کار نداریم، به مسائل حکومت کار نداریم، این سکولاریسم است 🗓 بیانات در دیدار علما و روحانیون خراسان شمالی ؛ ۱۳۹۱/۰۷/۱۹ 📱 به بپیوندید: @nedaye_tahzib
21.mp3
9.14M
💠 میثاق طلبگی 🔰 رسم طلبگی 🔸 حجت الاسلام والمسلمین محمد عالم زاده نوری ▫️ جلسه بیست و یکم 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔰 توجه به معنویات و اخلاق در حوزه 🖌 «مسأله دیگر در نظام رفتارى و اخلاقى حوز ه‌ها، فیض بردن از معنویات است،تهذیب است؛ این خیلى مهم است. جوان امروز حوزه بیش از گذشته به مسأله‌ى تهذیب نیازمند است.كسانى كه رشته‌هاى رفتارشناسى عمومى را مطالعه می كنند و كار می كنند، این را تأیید می‌كنند.امروز در همه‌ى دنیا اینجور است كه وضع نظام مادى و فشار مادى و مادیت، جوان‌ها را بى حوصله می‌كند؛ جوان‌ها را افسرده می‌كند. در یك چنین وضعى، دستگیرجوان‌ها، توجه به معنویت و اخاق است. علت اینكه مى‌بینید عرفان‌هاى كاذب رشد پیدا می‌كند و یك عده ‌اى طرفشان می‌روند، همین است؛ نیاز هست. جوان ما در حوزه‌ى علمیه - جوان طلبه؛ چه دختر، چه پسر- نیازمند تهذیب است ». 🖇 بیانات رهبری در دیدار با طلاب، ۱۳۸۹ به بپیوندید @nedaye_tahzib
💠 میثاق طلبگی 🔰 آشنایی با نظام تعلیم و تربیت حوزه های علمیه 🔸 حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر همتیان 🔷 دریافت فیلم جلسات: 1. جلسه اول 2.جلسه دوم 3.جلسه سوم 4.جلسه چهارم 5.جلسه پنجم 6.جلسه ششم 7.جلسه هفتم 8.جلسه هشتم 9.جلسه نهم 10.جلسه دهم 🔶مشاهده فیلم جلسات: لینک دسترسی به کل مطالب در سایت ندای تهذیب 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅کلان پروژه تاریخی خدا 🎙به سخن استاد عالم زاده نوری 💎افتتاحیه دوره اسلام ناب طلبگی 💠دوره معرفتی_تشکیلاتی اسلام ناب طلبگی @eslamenaab_tollab 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
دفاع از ارزش های اسلام و انقلاب اسلامی 🔷 آیت الله بهاءالدینی برای تقویت نظام اسلامی درس خارج قضا را تعطیل می‌کنند. 🔹 ایشان توضیح می دهند: پس از پیروزی انقلاب، چون دادگاه های کشور به نظر روح الله عمل می شد، بنده درس خارج قضا را تعطیل کردم، مبادا نتیجه ی بحث ما مخالفت با نظرهای ایشان تلقی شود و موجب اختلاف و یا تضعیف نظام گردد. 📚 برشی از کتاب نقش تربیتی اساتید در مدارس علمیه، ص۲۱۸ 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
02.mp3
13.51M
💠 میثاق طلبگی 🔰 آشنایی با نظام تعلیم و تربیت حوزه های علمیه 🔸 حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر همتیان ▫️ جلسه دوم 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
03.mp3
14.45M
💠 میثاق طلبگی 🔰 آشنایی با نظام تعلیم و تربیت حوزه های علمیه 🔸 حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر همتیان ▫️ جلسه سوم 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
⚠️ فوری، محو کننده گناهان 🎙آیت الله مصباح یزدی (قدس سره): غیبت، خوردن مال مردم، تضییع حق دیگران، از گناهانی است که قطعا آتش جهنم دارد. مواظب باشیم این کارها را نکنیم. اتفاقا اگر لغزشی از ما سر زده، [همان] شب جبرانش کنیم. شاید اگر قبل از هفت ساعت باشد، اصلا نوشته هم نشود. چه قدر فایده دارد این کار؟ چیزی که بنا بود هستی ما را بسوزاند با یک استغفار و تصمیمی بر عدم تکرار، محو شد؛ کار از این پرنفع‌تر می‌شود؟ ۱۳۹۰/۰۷/۱۷ 📱 به بپیوندید: @nedaye_tahzib
13870212_8491_64k.mp3
2.68M
📼 آموزشِ بدون پرورش 📚 آموزشِ بدون پرورش راه به جائی نخواهد برد، آموزشِ بدون پرورش همان بلائی را بر سر جوامع انسانی خواهد آورد که امروز بعد از گذشت صد سال، صدوپنجاه سال یا بیشتر، جوامع غربی دارند آن را احساس می‌کنند. اینها از آن چیزهائی است که آثار آن ده ساله و بیست ساله ظاهر نمی‌شود؛ یکوقت چشم باز می‌کنید، می‌بینید یک نسل ضایع‌شده است و کاریش نمی‌شود کرد. یک نسل، مأیوس‌کننده است. 📱 به بپیوندید: @nedaye_tahzib
📚 پرورش‌گاه رهبران امت 🔹این واحدی که به نام حوزه‌ی علمیّه در شهر طیّب قم سالها است پابرجا است، فقط یک دانشگاه نیست. آن را فقط یک دانشگاه ندانید، 👌مجمع پرورشگاه رهبران فکری و شرعی و مذهبی و اسلامی این امّت است. 🔸هر طلبه‌ی کوچکی، هر کم سنّ‌وسالی که در مدرسه ای درس میخواند، برای اینکه فقیهی بشود بر طبق بافت اصیل جامعه‌ ایرانی و اسلامی و شیعی ما، بالقوّه یک است. ▪️اینجا مجمع پرورش رهبران فکری است. ◽️مجموعه‌ای است از آن کسانی که در راه پیامبران گام برمیدارند؛ ◽️مجموعه‌ای است از کسانی که میخواهند «العُلَمَاءُ وَرَثَةُ الأَنبِیَاء» بشوند. 🔹هر جا که حوزه‌ی علمیه‌‌ی قم میرود در حقیقت ملّت ایران میرود. 🔹این هم یک محاسبه است؛ یک محاسبه‌ی دقیق که باز با فرمولهای عادّی جامعه‌شناسان مادّی تطبیق نمیکند. 🔹آنچه میگویم روحانی‌‌گرایی و آخوندگرایی نیست؛ 🔹این دیدنِ یک واقعیت است. 🗓 بیانات امام خامنه‌ای در مسجد اعظم قم به‌مناسبت دومین سالگرد شهادت آیت‌الله سیدمصطفی خمینی ؛ ۱۳۵۸/۰۷/۳۰ 📱 به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔰آنان که غنی‌ترند، محتاج‌ترند به جلسات اخلاقی و معنوی 💎شما که میخواهید رعایت اخلاق اسلامی را در قوانینتان مورد توجه قرار بدهید، خوب است که هم جلسات اخلاقی و معرفتی داشته باشید. ⭕️انسان خالی میشود. در بحبوحه‌ی کار، انسان تهی میشود. ♨️یک مقداری باید در وسط این گرماگرمِ کارهای اجرائی، آسمانی شد، خدائی شد، بالا رفت، سبک شد و دوباره برگشت. 🌀بنده یک وقتی مثال میزدم به این آبی که از آسمان می‌آید پاکیزه و طاهر و طیب، بعد توی این استخرها و توی این دریاها و دریاچه‌ها آلوده میشود؛ بعد از آلوده شدن، باز تبخیر میشود، میرود بالا؛ دوباره پاکیزه میشود، برمیگردد. ♻️برویم بالا و پاکیزه شویم و برگردیم. 🔆من و شما خیلی احتیاج داریم. ❇️ ما از دورانی که در قم بودیم، یک رفیقی داشتیم که از لحاظ معنوی خیلی من به او دلبستگی داشتم؛ از جلسات ایشان - جلسات دوستانه‌ی دو نفری، سه نفری که مینشستیم با هم گعده‌های طلبگی میکردیم - من خیلی بهره می‌بردم؛ از معنویات او، از خلقیات او، از گفتارها و رفتارهای معرفتی او. ایشان را سالها ندیده بودیم؛ چون رفته بود نجف و ما هم که اینجاها مشغول بودیم، سرگرم بودیم. بعد از آنکه من رئیس جمهور شده بودم، ایشان به ایران آمده بود. یک وقت تصادفاً ایشان را دیدم، گفتم رفیق! من الان به تو احتیاجم بیشتر از آن وقت است. من حالا رئیس جمهورم؛ آن وقت یک طلبه‌ی معمولی بودم. قرار گذاشتیم که هر هفته‌ای، دو هفته‌ای یک بار بیاید پیش ما؛ و همین جور هم بود تا از دنیا رفت؛ رحمة اللَّه علیه. ⚠️ما نیاز داریم. هر کدام مسئولیتمان بیشتر است، نیازمان بیشتر است. ◀️«آنان که غنیترند، محتاج‌ترند» به این جلسات ، به این جلسات . 1388/04/03 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
فهرست کتاب مکارم ولایت رهنمودهای اخلاقی تربیتی رهبر معظم انقلاب اسلامی مد ظله العالی.docx
47K
🔰 مکارم ولایت رهنمودهای اخلاقی تربیتی رهبر معظم انقلاب اسلامی مد ظله العالی 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔰 معرفی قله‌های تهذیب 🖌 «راهش اینهاست؛ یعنی وصل کردن به این منابع اخلاقی و معرفتی و اهل حال و اهل ذکر و اهل خشوع ؛ والاٌ درس حرفه‌ای اخاق هیچ فایده‌ای ندارد. گفتن اخلاق اصلاً درس نیست، اخلاق یک صیرورت است. باید استاد کاری کند که شاگرد صیرورت اخلاقی پیدا کند. به نظر من این جزو کارهای لازم است. اینجوری باید طلبه‌ها را به مسأله اخلاقی کشاند » 🖇 بیانات رهبری در دیدار با طلاب، ۱۳۸۹ به بپیوندید @nedaye_tahzib