eitaa logo
طلبه انقلابی | سجاد امیری
296 دنبال‌کننده
29.2هزار عکس
13.5هزار ویدیو
125 فایل
ارتباط با ادمین @khamush https://virasty.com/s_amiri
مشاهده در ایتا
دانلود
۱۶هزار متقاضی برای خرید دنا ثبت نام در قرعه کشی ۱۰میلیون نفر!!!
طلبه انقلابی | سجاد امیری
دنا پلاس ۳۸۰ میلیون تومان معامله شد 🔹بورس کالا امروز میزبان ۱۰ هزار خودروی دنا پلاس دستی با قیمت پا
۱۶۵میلیون سود در کمتر از سه ماه یعنی ماهی ۵۵میلیون تومان درآمد بی زحمت! حال کدام صنف اینقدر درآمد در ماه دارد آن هم بدون انجام کار خاصی؟ این میزان سود راحت مشوق دلالی نیست؟ /کانال تحلیل سیاسی منطقه و جهان
راستی این خودرو های با کیفیت بالا و ارزان قیمت خارجی که می گفتن دقیقا کجاست؟ ظاهرا قیمت های پایین خودروهای خارجی فقط در سایت های خبری و خودرویی داخلی هست.
شنیده بودم در هیچ جا خودرویی با کیفیت خودروهای داخلی مثل دنا پلاس و ... در این رده ی قیمتی پیدا نمی شود جهت راستی آزمایی دیشب چند ساعتی در سایت های خارجی دنبال قیمت انواع ماشین های خارجی گشتم قیمت خودروهای صفر شرکت های مختلف از ۱۷۰۰۰دلار شروع می شد و کمتر ماشینی با قیمت زیر ۲۰۰۰۰دلار پیدا می شد. شاید شما هم مثل بنده تعجب کردید بهتر است بروید جستجویی داشته باشید تا ببینید وضعیت چگونه است. با این حال نمی دانم وزارت صمت چطور می خواهد خودروی زیر ۲۰۰۰۰و ۱۰۰۰۰دلاری پیدا کند و وارد کشور کند. پ.ن: ماشینی که ۱۷۰۰۰دلار قیمت دارد یعنی بدون احتساب هیچ هزینه ی دیگری حدود ۶۵۰میلیون تومان قیمت درب کارخانه ی آن هست.
بعضی ماشین های چینی و هندی زیر ۱۷۰۰۰دلار پیدا می شوند ولی با کیفیت تر از خودروهای داخلی نیستند قرار باشد ۴برابر پول پژوپارس هزینه کنیم و بعد ماشینی مثل پراید وارد کنیم که خیلی هنر نکردیم. لذا با این وضعیت خودروساز ها هم مطمئن هستند که خودروی خارجی با این کیفیت و قیمت خودروی داخلی پیدا نمی شود و نگرانی از واردات خودرو ندارند. واردات هم تاثیری بر ارتقای کیفیت و کاهش قیمت ندارد. اما واردات قطعه و مونتاژ خودرو در داخل باعث بالا رفتن تعداد و تنوع خودروها می شود و بر بازار موثر است.
طلبه انقلابی | سجاد امیری
بعضی ماشین های چینی و هندی زیر ۱۷۰۰۰دلار پیدا می شوند ولی با کیفیت تر از خودروهای داخلی نیستند قرار
پیام یکی از دوستان: دناپلاس توربو شارژ اتومات ۱۰۰۰۰دلار قیمت داره ولی ماشین در این رده زیر ۱۷۰۰۰ دلار در دنیا نداریم. یکی ۵۰میلیون جایزه گذاشت گفت اگر پیدا کردید بیایید جایزه رو بگیرید. منم دیشب چند ساعتی در سایت های خارجی گشتم چیزی پیدا نکردم فقط یک مدل ریو (۱۷۰۰۰دلاری) بود که از دنا بهتر نبود. بنابراین ماشین باکیفیت تر و ارزانتر از خودروی داخلی نداریم. ماشین هم رده کوئیک و ساینا هم نداریم که زیر ۲۰۰ت پولش باشه و مشابه این ها باشه یک ماشین ضعیف تر از کوئیک هست فکر کنم میتسوبیشی میراژ یا سوزوکی میراژ که حدود ۷۰۰ت قیمتش داخل کشوره در توضیحاتش نوشته مناسب داخل شهر اونم جایی که سربالایی زیاد نداشته باشه این ۱۷۰۰۰دلار کف قیمتی بود که پیدا کردم و الا قیمت ها بالاتر بود بعضی ماشین های چینی و هندی زیر این قیمت پیدا می شوند ولی ادعا این است که خودروی با کیفیت تر و ارزانتر در دنیا وجود دارد که این ادعا تا الان ثابت نشده است.
طلبه انقلابی | سجاد امیری
⛔️ صنعت خودروسازی از رویا تا واقعیت 🎙گفتگو با سیدامیرحسین حسینی/پژوهشگر اقتصادی 🔷 رویکرد مردمی و م
اگه این کلیپ درست باشه، یعنی همه ی قیمت هایی که در مورد خودروهای خارجی گفته می شه بدون آپشن (گزینه) هایی مثل ضبط صوت و تهویه ی هواست
اما آیا فقط در ایران از خودروسازها حمایت میشه یا در بقیه کشورها هم چنین حمایت هایی از کارخانه خودرو سازی میشه؟
برنامه تامین مالی صنعت خودرو (AIFP) برای جلوگیری از فروپاشی صنعت خودروی آمریکا ایجاد شد که می توانست اقتصاد را تهدید کند و منجر به از دست دادن یک میلیون شغل در آمریکا شود. خزانه داری از طریق برنامه تامین مالی صنعت خودرو حدود 80 میلیارد دلار در صنعت خودرو سرمایه گذاری کرد. در می 2011، کرایسلر وام های معوقه TARP خود را شش سال زودتر از موعد مقرر بازپرداخت کرد. کرایسلر بیش از 11.2 میلیارد دلار از 12.5 میلیارد دلار تعهد شده به کرایسلر را از طریق بازپرداخت اصل، بهره و تعهدات لغو شده بازگرداند. خزانه داری به طور کامل از سرمایه گذاری خود در گروه کرایسلر تحت TARP خارج شده است. در 9 دسامبر 2013 خزانه داری به طور کامل از سرمایه گذاری خود در جنرال موتورز (GM) خارج شد. خزانه داری چهارمین و آخرین برنامه معاملاتی از پیش تعیین شده خود را برای فروش 31.1 میلیون سهم باقی مانده خود تکمیل کرد. خزانه داری در مجموع 39.7 میلیارد دلار از سرمایه گذاری اولیه 51.0 میلیارد دلاری خود در جنرال موتورز بازیابی کرد. در 18 دسامبر 2014، وزارت خزانه داری باقی مانده سهام خود در الی فایننشال را فروخت. در مجموع، مالیات دهندگان 19.6 میلیارد دلار از سرمایه گذاری را بازیابی کردند که تقریباً 2.4 میلیارد دلار بیشتر از سرمایه گذاری اولیه 17.2 میلیارد دلاری در Ally است. پس از فروش باقی مانده سهام در 18 دسامبر 2014، این برنامه اکنون بسته شده است. منبع: وزارت خزانه داری آمریکا کانال افرا
پیام یکی از دوستان در مورد بحث انحصار: باید دقیق بررسی شود ولی با جستجویی که دیشب کردم حدود ۵۰ شرکت خودرو سازی در کل دنیا هست این رقم را ۱۰۰شرکت هم بگیریم خیلی تفاوت نمی کند. کشورهای سازنده خودرو هرکدام ۳-۴تا شرکت بیشتر ندارند و عملا بازار در اختیار اینهاست و کل بازار خودروی دنیا در اختیار این صد شرکت است. لذا وضعیت همه جا تقریبا مثل هم هست و با توجه به قیمت خودروهای داخلی در صورت ورود خودروهای خارجی بازهم رقابتی آنچنانی در کار نیست مگر اینکه خط تولید را بیاورند داخل تا قیمت تمام شده پایین بیاید مثل ال نود و ... که زمانی در داخل تولید می شدند.
پیام یکی از دوستان: آیا شرکت های داخلی نمی توانند خودروی با کیفیت تولید کنند؟ قطعا می توانند. اما چرا این کار را نمی کنند؟ شرکت ها با توجه به قدرت خرید مشتریان خودشان سبد متنوعی از محصولات با تنوع قیمتی تشکیل می دهند تا مردم بتوانند بخرند. مثلا الان ایران خودرو می تواند بجای تولید ۱۰درصد تارا ۲۰درصد دنا و ۷۰درصد دیگر محصولات، کلا تارا و دنا تولید کند هم خودروی ایمن هست هم خودروی پر سود برای شرکت ولی چون مردم نمی توانند بخرند فقط بخشی از سهم خط تولید را به این خودروها اختصاص می دهند. لذا وقتی مطالبه برای تعطیلی خط تولید پراید و تیبا و ساینا و پژو ۴۰۵ شکل میگیرد کارخانه استقبال می کند چون بجای ساینا شاهین تولید میکند با چند برابر قیمت و سود بیشتر
برای کاهش قیمت خودرو در دو سه هفته مانده به سال جدید، پیشنهاد ما این است که خودروی کارکرده خارجی وارد کنیم رئیس کمیسیون صنایع: 🔹قیمت این خودروها مثل خودروهای نو نیست. در عرض یک یا دو هفته هم می شود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار دستگاه وارد کرد. 🔹اگر می خواهید سرمایه اجتماعی برگردد و کار مفیدی هم انجام داده باشید، این راهش است./صدای ملت @talabeyeenghelabi