eitaa logo
طلبه انقلابی | سجاد امیری
248 دنبال‌کننده
28.2هزار عکس
12.8هزار ویدیو
112 فایل
ارتباط با ادمین @khamush https://virasty.com/s_amiri
مشاهده در ایتا
دانلود
رئیس پلیس راهور: تلفات رانندگی عراق نصف ایران بخاطر خودروی ایمن! اما حقیقت چیست؟ طبق نقشه رتبه بندی بهداشت جهانی عراق در رتبه 37 شاخص تلفات رانندگی و ایران در رتبه 66 است. نرخ تلفات عراق 7.32 و ایران نیز 5.36 می باشد. همچنین ترند تلفات ایران با شیب تند نزولی و عراق صعودی است. طبق آمار statista، تعداد تصادفات رانندگی عراق سال 2015 8836 تصادف بوده است. همچنین آمار رسمی بانک جهانی 4134کشته و تخمین سازمان بهداشت جهانی 7686کشته را نشان می دهد. یعنی در بهترین حالت بین 50 تا 80درصد تصادفات عراق منجر به فوت می شود و نیز گزارش سالانه وزارت بهداشت عراق در سال 2009 فاش کرد که در عراق، تلفات تصادفات جاده ای تقریباً چهار برابر بیشتر از جراحات ناشی از اقدامات تروریستی است. در حالیکه جمعیت ایران نزدیک به 3برابر عراق است و به نقل از سالنامه آماری وزارت راه در سال 1400 بیش از 150هزار تصادف برون شهری رخ داده است و اصلی ترین عامل تصادفات نیز خطای انسانی می باشد. با این حال تخمین تلفات بانک جهانی و بهداشت جهانی حدود 16هزارنفر می باشد که در حدود 11درصد است. همچنین آمار مقایسه ای روند تلفات جاده ای نشان می دهد اتفاقا عدم واردات خودرو و افزایش ایمنی خودروهای داخلی با روند نزولی و کاهش شدید آمار تلفات رانندگی در ایران و گسترش واردات خودروهای خارجی و عدم واردات خودروهای ایرانی در عراق همزمانی دارد. در پایان از دادستان کل کشور تقاضا داریم تا رئیس پلیس راهور را به اتهام نشر اکاذیب متعدد در رسانه ها و تشویش اذهان عمومی بازخواست نماید. ✍️سیدامیرحسین حسینی ✅کانال افرا
حتما این پیام را از رئیس پلیس راه دیده‌اید: 🔹تصادفات کشور عراق ۳ و نیم برابر ایران است اما کشته‌های تصادفات عراقی‌ها نصف ایرانی‌ها است و این موضوع تنها به دلیل خودروهای ایمنی است که دارند. این حرف کاملا تحریف واقعیت است. اولا که آمار عراق آمار نیست و اصلا قابل استناد نیست. دوم اینکه تعداد سفر در ایران ده ها برابر عراق است. سوم اینکه چرا کشوری مثل فرانسه را مقایسه نکنیم؟ 1. میانگین تصادفات ایران 530000 2. میانگین تصادفات فرانسه 60000 3. جمعیت ایران 85 میلیون 5. جمعیت فرانسه 67 میلیون 5. میانگین کشته شدگان ایران 19000 6. میانگین کشته شدگان فرانسه 3000 7. درصد مرگ نسبت به تصادف ایران : 3.5 درصد 8. درصد مرگ نسبت به تصادف فرانسه : 5 درصد این به این معنا نیست که نباید کیفیت خودرو بالا برود. بلکه به این معناست که جناب رئیس پلیس محترم از زیر بار مسئولیتی که اتفاقا متوجه خودشان است شانه خالی نکنند و پیشگیری کنند از تصادفات! شاید هم ماشین‌های فرانسوی بی‌کیفیت است و ما خبر نداریم! ♨️ اقْتِصادْباطَعْمِ‌مَلَسِ‌رَسانِه: 🇮🇷 کانال اقتصاد فرهنگی
پیام یکی از دوستان: یک جلسه ای با آقای پناهیان بودیم می گفت من رو منبر داغ کردم شروع کردم انتقاد علیه خودروسازی ها و خلاصه ... میدونید دیگه چیا گفته؛ بعدش می گفت از ایران خودرو منو دعوت کردند برای بازدید و منم رفتم اونجا تکنولوژی و توان داخلی خودروسازها را نشان دادند و گفتند ما می توانیم خودروهای با کیفیت تولید کنیم ولی قیمت آن خیلی بالا می رود و مناسب بازار ما نیست یعنی غیر افراد معدودی نمی توانند بخرند. همین دنا پلاس و تارا را چند نفر می توانند بخرند؟!
دنا پلاس ۳۸۰ میلیون تومان معامله شد 🔹بورس کالا امروز میزبان ۱۰ هزار خودروی دنا پلاس دستی با قیمت پایه ۱۸۹.۵ میلیون تومانی بود. این خودرو در رقابت ۱۶ هزار و ۹۷۶ متقاضی به ۳۸۰ میلیون و ۸۰۹ هزار تومان رسید. 🔹با احتساب مالیات و سایر هزینه‌ها قیمت این خودرو برای خریدار حدود ۴۳۵ میلیون تومان می‌شود؛ یعنی حدود ۱۶۵ میلیون ارزان‌تر از قیمت بازار آن. پ.ن: در عرضه ی خودرو در بورس یک واسطه کم شده است یعنی کسی که حواله را می فروخت این وسط حذف شده است.
۱۶هزار متقاضی برای خرید دنا ثبت نام در قرعه کشی ۱۰میلیون نفر!!!
طلبه انقلابی | سجاد امیری
دنا پلاس ۳۸۰ میلیون تومان معامله شد 🔹بورس کالا امروز میزبان ۱۰ هزار خودروی دنا پلاس دستی با قیمت پا
۱۶۵میلیون سود در کمتر از سه ماه یعنی ماهی ۵۵میلیون تومان درآمد بی زحمت! حال کدام صنف اینقدر درآمد در ماه دارد آن هم بدون انجام کار خاصی؟ این میزان سود راحت مشوق دلالی نیست؟ /کانال تحلیل سیاسی منطقه و جهان
راستی این خودرو های با کیفیت بالا و ارزان قیمت خارجی که می گفتن دقیقا کجاست؟ ظاهرا قیمت های پایین خودروهای خارجی فقط در سایت های خبری و خودرویی داخلی هست.
شنیده بودم در هیچ جا خودرویی با کیفیت خودروهای داخلی مثل دنا پلاس و ... در این رده ی قیمتی پیدا نمی شود جهت راستی آزمایی دیشب چند ساعتی در سایت های خارجی دنبال قیمت انواع ماشین های خارجی گشتم قیمت خودروهای صفر شرکت های مختلف از ۱۷۰۰۰دلار شروع می شد و کمتر ماشینی با قیمت زیر ۲۰۰۰۰دلار پیدا می شد. شاید شما هم مثل بنده تعجب کردید بهتر است بروید جستجویی داشته باشید تا ببینید وضعیت چگونه است. با این حال نمی دانم وزارت صمت چطور می خواهد خودروی زیر ۲۰۰۰۰و ۱۰۰۰۰دلاری پیدا کند و وارد کشور کند. پ.ن: ماشینی که ۱۷۰۰۰دلار قیمت دارد یعنی بدون احتساب هیچ هزینه ی دیگری حدود ۶۵۰میلیون تومان قیمت درب کارخانه ی آن هست.
بعضی ماشین های چینی و هندی زیر ۱۷۰۰۰دلار پیدا می شوند ولی با کیفیت تر از خودروهای داخلی نیستند قرار باشد ۴برابر پول پژوپارس هزینه کنیم و بعد ماشینی مثل پراید وارد کنیم که خیلی هنر نکردیم. لذا با این وضعیت خودروساز ها هم مطمئن هستند که خودروی خارجی با این کیفیت و قیمت خودروی داخلی پیدا نمی شود و نگرانی از واردات خودرو ندارند. واردات هم تاثیری بر ارتقای کیفیت و کاهش قیمت ندارد. اما واردات قطعه و مونتاژ خودرو در داخل باعث بالا رفتن تعداد و تنوع خودروها می شود و بر بازار موثر است.
طلبه انقلابی | سجاد امیری
بعضی ماشین های چینی و هندی زیر ۱۷۰۰۰دلار پیدا می شوند ولی با کیفیت تر از خودروهای داخلی نیستند قرار
پیام یکی از دوستان: دناپلاس توربو شارژ اتومات ۱۰۰۰۰دلار قیمت داره ولی ماشین در این رده زیر ۱۷۰۰۰ دلار در دنیا نداریم. یکی ۵۰میلیون جایزه گذاشت گفت اگر پیدا کردید بیایید جایزه رو بگیرید. منم دیشب چند ساعتی در سایت های خارجی گشتم چیزی پیدا نکردم فقط یک مدل ریو (۱۷۰۰۰دلاری) بود که از دنا بهتر نبود. بنابراین ماشین باکیفیت تر و ارزانتر از خودروی داخلی نداریم. ماشین هم رده کوئیک و ساینا هم نداریم که زیر ۲۰۰ت پولش باشه و مشابه این ها باشه یک ماشین ضعیف تر از کوئیک هست فکر کنم میتسوبیشی میراژ یا سوزوکی میراژ که حدود ۷۰۰ت قیمتش داخل کشوره در توضیحاتش نوشته مناسب داخل شهر اونم جایی که سربالایی زیاد نداشته باشه این ۱۷۰۰۰دلار کف قیمتی بود که پیدا کردم و الا قیمت ها بالاتر بود بعضی ماشین های چینی و هندی زیر این قیمت پیدا می شوند ولی ادعا این است که خودروی با کیفیت تر و ارزانتر در دنیا وجود دارد که این ادعا تا الان ثابت نشده است.
طلبه انقلابی | سجاد امیری
⛔️ صنعت خودروسازی از رویا تا واقعیت 🎙گفتگو با سیدامیرحسین حسینی/پژوهشگر اقتصادی 🔷 رویکرد مردمی و م
اگه این کلیپ درست باشه، یعنی همه ی قیمت هایی که در مورد خودروهای خارجی گفته می شه بدون آپشن (گزینه) هایی مثل ضبط صوت و تهویه ی هواست
اما آیا فقط در ایران از خودروسازها حمایت میشه یا در بقیه کشورها هم چنین حمایت هایی از کارخانه خودرو سازی میشه؟
برنامه تامین مالی صنعت خودرو (AIFP) برای جلوگیری از فروپاشی صنعت خودروی آمریکا ایجاد شد که می توانست اقتصاد را تهدید کند و منجر به از دست دادن یک میلیون شغل در آمریکا شود. خزانه داری از طریق برنامه تامین مالی صنعت خودرو حدود 80 میلیارد دلار در صنعت خودرو سرمایه گذاری کرد. در می 2011، کرایسلر وام های معوقه TARP خود را شش سال زودتر از موعد مقرر بازپرداخت کرد. کرایسلر بیش از 11.2 میلیارد دلار از 12.5 میلیارد دلار تعهد شده به کرایسلر را از طریق بازپرداخت اصل، بهره و تعهدات لغو شده بازگرداند. خزانه داری به طور کامل از سرمایه گذاری خود در گروه کرایسلر تحت TARP خارج شده است. در 9 دسامبر 2013 خزانه داری به طور کامل از سرمایه گذاری خود در جنرال موتورز (GM) خارج شد. خزانه داری چهارمین و آخرین برنامه معاملاتی از پیش تعیین شده خود را برای فروش 31.1 میلیون سهم باقی مانده خود تکمیل کرد. خزانه داری در مجموع 39.7 میلیارد دلار از سرمایه گذاری اولیه 51.0 میلیارد دلاری خود در جنرال موتورز بازیابی کرد. در 18 دسامبر 2014، وزارت خزانه داری باقی مانده سهام خود در الی فایننشال را فروخت. در مجموع، مالیات دهندگان 19.6 میلیارد دلار از سرمایه گذاری را بازیابی کردند که تقریباً 2.4 میلیارد دلار بیشتر از سرمایه گذاری اولیه 17.2 میلیارد دلاری در Ally است. پس از فروش باقی مانده سهام در 18 دسامبر 2014، این برنامه اکنون بسته شده است. منبع: وزارت خزانه داری آمریکا کانال افرا
پیام یکی از دوستان در مورد بحث انحصار: باید دقیق بررسی شود ولی با جستجویی که دیشب کردم حدود ۵۰ شرکت خودرو سازی در کل دنیا هست این رقم را ۱۰۰شرکت هم بگیریم خیلی تفاوت نمی کند. کشورهای سازنده خودرو هرکدام ۳-۴تا شرکت بیشتر ندارند و عملا بازار در اختیار اینهاست و کل بازار خودروی دنیا در اختیار این صد شرکت است. لذا وضعیت همه جا تقریبا مثل هم هست و با توجه به قیمت خودروهای داخلی در صورت ورود خودروهای خارجی بازهم رقابتی آنچنانی در کار نیست مگر اینکه خط تولید را بیاورند داخل تا قیمت تمام شده پایین بیاید مثل ال نود و ... که زمانی در داخل تولید می شدند.
پیام یکی از دوستان: آیا شرکت های داخلی نمی توانند خودروی با کیفیت تولید کنند؟ قطعا می توانند. اما چرا این کار را نمی کنند؟ شرکت ها با توجه به قدرت خرید مشتریان خودشان سبد متنوعی از محصولات با تنوع قیمتی تشکیل می دهند تا مردم بتوانند بخرند. مثلا الان ایران خودرو می تواند بجای تولید ۱۰درصد تارا ۲۰درصد دنا و ۷۰درصد دیگر محصولات، کلا تارا و دنا تولید کند هم خودروی ایمن هست هم خودروی پر سود برای شرکت ولی چون مردم نمی توانند بخرند فقط بخشی از سهم خط تولید را به این خودروها اختصاص می دهند. لذا وقتی مطالبه برای تعطیلی خط تولید پراید و تیبا و ساینا و پژو ۴۰۵ شکل میگیرد کارخانه استقبال می کند چون بجای ساینا شاهین تولید میکند با چند برابر قیمت و سود بیشتر
برای کاهش قیمت خودرو در دو سه هفته مانده به سال جدید، پیشنهاد ما این است که خودروی کارکرده خارجی وارد کنیم رئیس کمیسیون صنایع: 🔹قیمت این خودروها مثل خودروهای نو نیست. در عرض یک یا دو هفته هم می شود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار دستگاه وارد کرد. 🔹اگر می خواهید سرمایه اجتماعی برگردد و کار مفیدی هم انجام داده باشید، این راهش است./صدای ملت @talabeyeenghelabi
🌐 دلالان برای بازگشت قیمت‌های دستوری لحظه شماری می‌کنند/ حذف تقاضای سفته ‌بازی با عرضه خودرو در بورس 🔅علیرضا مستقل، کارشناس بازار سرمایه: عرضه خودرو در بورس باعث حذف تقاضای دلالی و سفته‌ بازی شده است. مخالفت با عرضه خودرو در بورس، پشتوانه کارشناسی ندارد و شرایط نشان می‌دهد دلالان برای بازگشت معاملات به شیوه رانتی، لحظه شماری می‌کنند و با فضاسازی‌ها، سازوکار شفاف بورس را هدف گرفته‌اند. 🔅با عرضه خودرو در بورس کالا جریان مناسب و شفافی بین تولیدکننده و مصرف‌کننده رخ داده و تعهد تولیدکننده نسبت به تحویل به موقع خودرو به مردم نیز بر اساس سازوکاری مشخص تعیین شده است. 🔅در گذشته اگر کسی قصد خرید خودروی صفر داشت یا باید در قرعه‌کشی ثبت‌نام می‌کرد که احتمال برنده شدن فرد بسیار اندک بود یا باید خودرو از بازار آزاد باقیمت‌های گزاف خریداری می‌کرد که این اقدام نیز با تبعات خاصی از جمله پر ریسک بودن فرآیند معامله و تحویل خودرو و نا اطمینانی نسبت به کیفیت خودرو روبه‌رو بود./نود اقتصادی @talabeyeenghelabi
♦️سوالی اساسی و راهبردی چرا ما که می توانیم موشک درست کنیم اما خودرو درست نمی کنیم؟ 🖊محمدعلی رنجبر 1- مرز دانش و زنجیره تولید: تاریخ نشان میدهد مرز دانش همواره در صنعت نظامی است یعنی آخرین دانش ها در صنعت نظامی است لذا هیچ کشوری حاضر نیست مرز دانش را با دیگران سهیم شود و اصولا این صنعت انحصار طلبی خاص خودش را دارد. در نتیجه کشورهای مستقلی به مانند ایران سعی می کنند خود به این مرز دانش برسند که بحمدالله رسیده ایم. حال آنکه صنعت خودروسازی یک زنجیره به هم پیوسته جهانی است و کشورهای خودروساز به این زنجیره متصل اند و خیلی کم پیش می آید که کشوری صفر تا صد یک خودرو را خودش درست کند بلکه از قطعات سایر کشورها که در این زنجیره قرار دارند، بهره میگیرد و بر خلاف صنعت نظامی که کاملا تحریم بودیم اما به رغم محدودیتها باز هم ما را در این زنجیره راه داده بودند و ما می توانستیم در این زنجیره خودرو تولید کنیم. لذا طبیعی است که اینک موشک ساز باشیم اما صفر تا صد خودروی با کیفیت را خودمان نسازیم. 2- جنگ نظامی و تحریم: یکی از مهمترین عوامل در بازشدن ظرفیت موشک سازی و ایجاد توانمندی نظامی در تراز جهانی، تحمیل جنگ نظامی_راهبردی علیه ما و شدیدترین تحریمهای نظامی علیه کشور بود. این تحریمها باعث شد که خودمان دنبال ساخت موشک و پهپاد و سایر محصولات راهبردی در صنعت نظامی باشیم. اما چون هنوز کامل درگیر جنگ اقتصادی و تحریم های نظام مند نشده بودیم و در زنجیره تولید خودرو قرار داشتیم، به همین خاطر وارد ساخت صفر تا صد خودرو نشدیم 3- صبر استراتژیک: یکی از عوامل اصلی موشک ساز شدن کشور علاوه بر نکات فوق الذکر، عدم نیاز بازار داخل به موشک است. یعنی مردم و بازار ایران نیاز به موشک نداشتند و طبیعی بود که فرصت ساخت موشک و آزمون و خطا به مهندسین نظامی ما مثل شهید تهرانی مقدم داده می شد. اما خودرو اینگونه نیست و مردم و بازار فرصت نمی دهند تا آزمون و خطایی صورت گیرد و لذا خودرو ساز در این سالها تا توانسته است سعی کرده قطعات را تولید کند اما برخی از قطعات، هم دانش لازم را می خواست و هم هزینه ساختش آنقدر بالا و زمان بر بود که نمی شد در کوتاه مدت این کار را کرد و بازار و مردم اینقدر صبر نداشتند که... لذا صرفه ی اقتصادی و اجتماعی نداشت 4- تفاوت بین ساخت یک خودرو و راه اندازی خط تولید آن: بین تکنولوژی ساخت یک خودرو با تکنولوژی راه اندازی خط تولید آن، تفاوت بسیار است. نمونه بارز آن واکسن برکت است. کشور ما توانست واکسن برکت را با دانش بومی بسازد اما برای تولید در تیراژ میلیونی باید خط تولید این واکسن ایجاد می شد که متاسفانه به خاطر تحریم با مشکلات عدیده ای مواجه شد و هنوز نتوانسته ایم از این موانع عبور کنیم. فراموش نکنید که ساخت یک محصول با دست به خاطر زمان بر بودن و هزینه های بالا و تقاضای بسیار بالای بازار برای یک کالا کار را با مشکلات عدیده ای مواجه می کند. لذا باید قدری بیشتر به این مسائل عنایت کنیم. 5- فرصت جنگ اقتصادی و تحریم نظام مند جنگ اقتصادی اخیر و تحریمهای نظام مند می تواند یک فرصت بزرگ برای خودروسازی کشور باشد. البته به شرط صبر و حوصله و فرصت دادن جامعه و بازار به مهندسین داخلی (عنایت داشته باشید که نفرمایید چقدر فرصت، ما تازه چند سال اخیر در جنگ اقتصادی و تحریمهای ظالمانه نظام مند قرار گرفته ایم) البته یکی از پیشنهادها این است که ظرفیت مردمی را پای کار بیاوریم و اجازه دهیم هر کس اگر خواست و توانایی داشت خودش خودروی دست ساز بسازد با هر هزینه ای که خودش خواست. منتها شایان ذکر است که برای پلاک شدن، استانداردهای لازمه را باید داشته باشد و یکی از آن استانداردها، تست ترمز و ایربک و سایر موارد است که طبیعتا با ساخت یک دستگاه نمی توان این تست ها را انجام داد و باید چند دستگاه ساخته شود تا مثلا بتواند تست ترمز و سایر تستها را انجام دهیم چون در این تستها چند خودرو از بین میرود./کانال بینش راهبردی
کشورهای مقصد صادرات خودرو در این دو دهه‌ گذشته چندین کشور، به عنوان مقاصد خودروهای ایرانی شناخته شده‌اند. گرچه به دلیل تحریم‌ها در حال حاضر صادرات به برخی از این کشورها به حالت تعلیق درآمده‌اند. اسپانیا امارات آذربایجان آلمان تایوان ترکیه الجزایر جیبوتی چین ساحل عاج سوریه عراق هنگ کنک خودروهای صادراتی ایران در این سال‌ها خودروها مختلفی توسط خودروسازان ایرانی به کشورهای دیگر صادر شد. در میان این خودروها می‌توان به اسامی زیر اشاره کرد: پراید تیبا ساینا سمند پژو پارس پژو ۲۰۷ هایما دنا وانت‌آریسان کوییک شاهین مزیت خودروهای ایرانی برای صادرات یکی از مهمترین مزیت خودرو‌های ایرانی قیمت پایین آن نسبت به سایر خودرو‌ها بوده و خودرو‌سازان می‌توانند خودرو‌های ایرانی را به کشور‌های دیگر صادر کنند و با توجه به قیمت اندک بازار بزرگی را در خارج از کشور داشته باشند و بتوانند خودرو‌های داخلی را صادر کنند. https://khodro45.com/%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86/
امیدوارم که بحث امشب در مورد خودرو مفید بوده باشه
این دو خبر در مورد عقب نشینی اروپا رو با هم ببینید: 1️⃣رویترز: اتحادیه اروپا فعلاً سپاه را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار نمی‌دهد 🔹یک دیپلمات اروپایی به رویترز گفت: اتحادیه اروپا دوشنبه ۳۷ فرد را به فهرست تحریم‌ها علیه ایران اضافه خواهد کرد. 🔹فعلاً کل سازمان سپاه تحریم نخواهد شد. اگر این کار انجام شود باید مبنای حقوقی صحیحی داشته باشد و این چیزی است که در حال بحث است. اما برای دوشنبه آماده نخواهد شد./فارس 2️⃣رأی منفیِ پارلمان اروپا به طرح تعلیق مذاکرات برجام 🔹نماینده سوئدی پارلمان اروپا که یکی از طراحان متممی برای تعلیق مذاکرات برجام در این پارلمان بود از شکست این طرح به‌دلیل رأی منفی به آن ابراز ناخرسندی کرد. 🔹چارلی ویمرز در توییتر نوشت: پارلمان اروپا به تعلیق مذاکرات برجام رأی منفی داد. تا وقتی که نمایندگان خواستار اتمام مذکرت بی‌ثمر برجام شوند راه باقی است. متمم ما رد شد./فارس پ ن: بله داداش جون! دنیا عوض شده؛ دیگه دنیا، دنیا ده سال یا بیست سال پیش نیست؛ ما درون یک پیچ تاریخی هستیم و نظم جهان داره تغییر می کنه. @talabeyeenghelabi
⭕️کار از تقلب گذشته، می‌خواستند ناتوانی سازمان را به رخ بکشند/ هیچ‌ عکسی از پرسشنامه ها ارسال نشده است 👤 پورعباس، رئیس سازمان سنجش 🔹در این دوره و دوره قبل کنکور، علاوه بر تلاش‌های بسیاری که برای لو رفتن سوالات آزمون شده بود، کار از تقلب هم گذشته و تلاش داشتند تا به اصل ساختار و سازوکار برگزاری کنکور آسیب زده و ناتوانی برگزارکنندگان را به رخ بکشند اما موفق نشدند. 🔹وسایل عکس گرفتن آنها هم گاهاً در حد دکمه لباسی‌ست که هر کس روی لباس خود دارد و این موارد حتی با دستگاه‌های X-RAY هم قابل شناسایی نیست. 🔹 از ابتدای صبح که حساس‌ترین و بزرگترین آزمون خود را برگزار کردیم، تلاش‌های زیادی داشتند اما هیچ‌گونه ارسال عکسی را نداشته و به ما گزارش نشده است. 🔹وزیر ارتباطات پیشنهاد کرده بود که برای پیدا کردن این وسایل یا قطع ارتباط آن‌ها، دستگاه‌هایی ساخته شود و ما هم ۲۸۰۰ دستگاه ساختیم که سیگنال را پیدا می‌کند. 🔹اما سیگنال‌هایی که برای ارسال عکس به کار گرفته می‌شود، چون تمام اتوماتیک و در حد فشردن یک دکمه است‌، در همان لحظه انجام شده و قابل جلوگیری نیست./کانال رصد تحلیل های روز @talabeyeenghelabi
📮 ⭕️ سیدمحمدهادی سبحانیان، معاون سیاستگذاری وزارت امور اقتصادی و دارایی: 🔹میانگین 15 ساله رشد نقدینگی 27% 🔹رشد نقدینگی سالانه منتهی به مهر 1400(ابتدای استقرار دولت سیزدهم) 42.8% 🔹رشد نقدینگی سالانه منتهی به آبان 1401(14 ماه پس از استقرار دولت سیزدهم) 34.5% 🔹8.5% کاهش سرعت رشد نقدینگی در حدود یکسال 🔹دولت مشغول جمع کردن مشکلات بجا مانده از گذشته است/کانال رصد تحلیل های روز @talabeyeenghelabi
شریعتی: بازنده اصلی تروریستی اعلام کردن سپاه خود اروپایی‌ها هستند 🔹نماینده مجلس: شکست غربی‌ها در اغتشاشات اخیر باعث شده که یک حرکت واکنشی هیجانی و کم‌اثری را دنبال کنند و یک بیانیه و قطعنامه‌ای را در پارلمان اروپا به تصویب برسانند. هرچند این واکنش به نظر ما بی‌اهمیت است اما اگر بخواهند این مسیر را تکمیل بکنند قاعدتاً باید پیامدهای آن را هم بپذیرند. 🔹اگر سپاه به‌صورت رسمی در گروه‌های تروریستی اروپا قرار بگیرد، نیروهای آن‌ها از نظر ما تروریستی خواهند بود و تمام مسیر ترانزیت تجاری اروپا دیگر امنیت نخواهد داشت./فارس پ ن: این کاری که پارلمان اروپا کرده بازی دو سر باخته؛ اگه تصویب کنه به شدت به ضررش می شه هم از جهت اقتصادی هم از جهت سفارت ها و امنیت افرادی که رفت و آمد می کنن، اگه رد کنن هم عقب نشینی ای کردن که آبروشون رو می بره. @talabeyeenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠آقا سعید مدیر یکی از تالارهای مجلل تهران سه سال رفته استانبول رستوران زده بعد سه سال نظراتش را ببینید. ✍️ من انقلابی‌ام @talabeyeenghelabi
🔴 چگونه از شما جاسوسی میکنند؟! جدیدترین شیوه جاسوسی در جهان، از طریق جمع آوری اطلاعات از «منابع آشکار یا عمومی» است. اینترنت، پایگاههای جستجو، پیام رسانها و خصوصا شبکه های اجتماعی. به این شیوه جاسوسی محترمانه از منابع قابل دسترس برای عموم، اوسینت ( Open-source intelligence (OSINT)) میگویند. از پستها و پیج شخصی شما در شبکه های اجتماعی، به راحتی اطلاعاتی همچون اطلاعات شخصی (از نام تا اطلاعات تحصیلی، عکس، محل کار و موقعیت مکانی)، حلقه دوستان و خانواده، شبکه ارتباطات شخصی و شغلی، زمینه فعالیت، علایق و عقاید، سطح کنش پذیری و.. قابل کشف و دسترسی است. 🔰 دوهفته پیش روزنامه انگلیسی تایمز گزارش داد، نزدیک به ۸۰ درصد از اطلاعات سازمان‌های اطلاعاتی مانند سیا از "OSINT" تامین می‌شود. بعنوان مثال می‌نویسد: "پست‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و حاوی اطلاعات حساسی درباره استقرار نیروهای روس در اوکراین بود، تأثیر سریع‌تر و قوی‌تری نسبت به تصاویر منتشر شده توسط شرکت‌های ماهواره‌ای از تحرکات نیروهای روسی داشت". 🔰تایمز مینویسد: آمریکا سالانه 90 میلیارد دلار برای جاسوسی از افراد و کشورها هزینه میکند. به این رقم دقت کنید. کل بودجه سالانه ایران حدود 39 میلیارد دلار است. و آمریکا سالانه بیش از دو برابر کل بودجه کشور 80 میلیونی ایران فقط صرف "جاسوسی" میکند. همچنین چین در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار نفر را در اختیار دارد که در زمینه این نوع جاسوسی (اوسینت) کار می‌کنند و حتی شرکت‌های خصوصی واحدهای خود را برای نظارت بر وب‌سایت‌هایی مانند توییتر، فیس‌بوک و یوتیوب راه‌اندازی کرده‌اند تا از اولین کسانی باشند که از تغییرات مورد انتظار در وضعیت" امنیت جهانی" مطلع می‌شوند. 🔰در اینجا اهمیت فضای مجازی خصوصا شبکه های اجتماعی در «امنیت» و «ناامنی» کشورها آشکارتر میشود. هر کشوری که صاحب و مالک یک شبکه اجتماعی و پیام رسان است، به راحتی میتواند کاربران کشورهای هدف را جاسوسی و آنالیز کند. از طریق شبکه های اجتماعی، سرویسهای جاسوسی، به راحتی میتوانند نوسانات رفتاری و فکری جوامع را ارزیابی، کنترل و دستکاری کنند. 🔰 به عنوان مثال، سرویس جاسوسی آمریکا از طریق اینستاگرام تحلیل میکند که مردم ایران، مردم ترکیه، مردم عراق و..، با چه اخبار و حوادثی، عصبانی میشوند؟ از چه طریقی خشم اجتماعی فراگیر میشود یا فروکش میکند؟ چگونه و به چه چیز میخندند؟ چگونه و با چه سوژه هایی متحد میشوند و حالت دفاعی از کشورشان میگیرند؟ با چه مکانیسم تبلیغاتی، لایک میکنند؟ کامنت میگذارند؟ خرید میکنند؟ با چه سوژه ای دیوانه میشوند و شورش میکنند؟‼️ چگونه و با چه اخباری، میتوان سطح خودکشی، سطح افسردگی، سطح خشونتهای خانگی و.. را در یک کشور بالا برد. تمامی این اطلاعات، علاوه بر شناخت میدانی از روحیه اجتماعی یک ملت، از طریق شبکه های اجتماعی قابل کشف و کنترل است. 🔴 دقیقا به همین دلیل است که در شورشهای یک دهه اخیر در ایران و کشورهای مقابل آمریکا، نقش شبکه های اجتماعی پررنگ است. فتنه 88 فتنه بود. فتنه 98 فتنه و کانال آمدنیوز بود که با ساپورت ویژه این پیام رسان اسرائیلی به رشد عجیبی در حدود یک سال رسیده بود. فتنه 1401 فتنه بود. شبکه سلبریتیها و اینفلوئنسرها و شبکه های ماهواره، به شکل کاملا سازمان یافته حتی آرایشگر و میکاپ آرتیست ها را بعنوان لیدر آشوب به میدان فرستادند. افرادی که طی سه سال با پشتیبانی یکطرفه و انحصارگرای اینستاگرام، فالور به هم زده و در شرایط حذف تمامی حساب های حامی جمهوری اسلامی و تروریسم رسانه ای علیه هر کس که حتی یک تصویر و یک خط از مقاومت از شهید سلیمانی و کلا از شهدا سخن بگوید بالا آمده بودند دقیقا برای چنین روزی تعبیه شده بودند. جالب آنکه در این پروژه فالورسازی، سلبریتیها، بازیگران و فوتبالیستهای سفارتخانه ای، به شکل عجیب و کاملا هدایت شده ولی ظاهرا عادی به صورت تصاعدی رشد می یابند و سایرین، رشد عادی یا منفی کسب میکنند. نگاهی به کامنتها، کامنتهای ترولی و رباتی، بین پیجهای سفارتخانه ای و سازمانی با سایر پیج ها گویای این حقیقت است. نقش این شبکه تروریستی چنان در طراحی و اجرای کنش های جمعی در ایران و کشورهای هدف پررنگ است که به محض بالا رفتن کاربران پیام رسانهای داخلی (ایتا، روبیکا، بله و..) احساس خطر کردند و در یک دیکتاتوری علنی اقدام به حذف این اپ ها از گوگل پلی کردند. و سپس با برنامه «فیلترینگ ناقص» که دام نفوذی های لانه کرده در دستگاههای مرتبط با مدیریت فضای مجازی ماست، عصبانیت اولیه آنها فروکش کرد. دشمن به خوبی، «سوراخ دعا» برای فریب مردم ما را یافته است: رسانه. ✍️محمد عبدالهی ✍ متن کامل این مقاله: mshrgh.ir/1451118 @talabeyeenghelabi