#نشر_مجدد
🔆 متن شبهه:
365 روز سال رو جوری زندگی کنین که مجبور نشین تو 3 شب حلالیت بگیرین...
حق الناس با قرآن به سر گرفتن پاک نمیشه
از سنگینی حق الناس با یک ساعت قرآن به سر گرفتن نمیشه خلاص شد. با الغوث الغوث گفتن نمیشه از زیر دِین اون دلی که با کارات و حرفات رنجوندیش رها شد.
حق الناس، همون دلی هست که شکوندی. همون اشکی هست که تو باعثش شدی. حق الناس که گردنت باشه تا هزارسالم هر شب احیا بگیری و الغوث الغوث بخونی از عذاب خلاص نمیشی. حق الناس همون چیزیه که خدا ازش نمی گذره.
🔆 پاسخ شبهه:
1⃣ بله ، حق الناس رو خدا نمی بخشه، بنده خدا باید ببخشه... و با دعا و قرآن به سر گرفتن، حق الناس پاک نمیشه... و باید دلی که شکستیم، رضایتش را به دست بیاوریم... اما کسی که شب قدر رفته مسجد توبه کنه، حتما از کارش پشیمونه. حتماً خودش فهمیده اشتباه کرده، پس در صدد کسب حلالیت بر میاید و اینکه در آینده هم هیچ حق الناسی را مرتکب نشود و این مکتب انسان ساز اسلام است.
2⃣ خیلی باید حواسمون جمع باشه، با این حرفها، ارزش دعا و مناجات و توبه رو زیر سوال نبریم. پس با حرفهامون مردم رو از رحمت و مغفرت خدا ناامید نکنیم.
3⃣ قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَىٰ أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ
ﺍﺯ ﻃﺮﻓﻢ ﺑﮕﻮ: «ﺁی ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﻣﻦ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺑﻲ ﺩﻳﻨﻲ ﻭ ﺁﻟﻮﺩﮔﻲ ﺑﻪ ﮔﻨﺎﻫﺎﻥ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﺟﻔﺎ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻳﺪ، ﺍﺯ ﻟﻄﻒ ﺧﺪﺍ ﻧﺎﺍﻣﻴﺪ ﻧﺸﻮﻳﺪ: ﺧﺪﺍ همه ﮔﻨﺎﻫﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺗﻮﺑﻪ ﻣﻲ ﺁﻣﺮﺯﺩ. ﺁﺧﺮ، ﻓﻘﻂ ﺍﻭﺳﺖ ﺁﻣﺮﺯﻧﺪۀ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ.(زمر، ۵۳)
4⃣ ضمنا ایجاد شبهات و نشر شایعات هم حق الناس است، پس شبهه افکنان و شایعه پردازان هم متوجه سنگینی اعمال خود باشند.
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر #صلوات، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
فرمانده فعلی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نقطه درگیری بین نظامیان جمهوری آذربایجان و ارمنستان
♦️ توضیحات منصور حقیقت پور مستشار نظامی وقت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان
🔹دکتر منصور حقیقت پور، مستشار نظامی و فرمانده نیروهای کمک کننده به ارتش آذربایجان از طرف جمهوری اسلامی ایران در جنگ قره باغ: برای اولین بار این را می گویم ، سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده فعلی نیروی قدس سپاه پاسداران آن زمان برای نظارت بر درگیری بین نیروهای آذربایجانی و ارمنستان و کمک به نیروهای آذربایجان مستقیما حضور داشتند.
🔹در اولین مانور آموزشی که حیدر علی اف به اجرای آن نظارت می کرد ، آقای قاآنی در کنار من ایستاده اند، که فیلم هایش موجود است.
#حوزه_علمیه_طالبیه_تبریز
@talebieh_tabriz
🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃
⚖ عدالت
پدری یک ساندويچ برای دو پسر كوچكش خرید.
و آن را روی ميز قرار داد.
به اولی گفت: "تو نصف كن!"
و به دومی گفت: "و تو انتخاب كن!"
مات و مبهوت نحوه تربيت و عدالت اين پدر شدم!
يعنی اگر "پسر اول" از روی زیادهخواهی، به صورت نامساوى نصف میکرد، "پسر دوم" حق داشت كه اول انتخاب كند!
✍ بچههای ما با شعار و آرزوی عدالتخواهی به "عدالت" نمیرسند؛
عدالتخواهی را باید ما به فرزندانمان بیاموزیم!
🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃
🏴 ۲۱ماه رمضان سالروز شهادت عدل مجسم، حضرت امیرالمؤمنین، علی علیه السلام تسلیت و تعزیت...
#حوزه_علمیه_طالبیه_تبریز
@talebieh_tabriz
🔴اعتراف صهیونیستها بر روی بزرگترین دیوار نگاره ایران به زبان عبری: کمتر از ١٧ سال دیگر در قدس هستیم!
♦️در آستانه روز جهانی قدس دیوارنگاره میدان انقلاب با شعار چهار زبانه و وعده آزادسازی قدس رونمایی شد.
♦️شعار تهدید آمیز و عبری مندرج در این تصویر با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در سال ۱۳۹۴ در مورد آزادسازی قدس و نابودی اسرائیل «اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید» و اشاره اخیر ایشان به نابودی اسرائیل منتشر شده است.
@talebieh_tabriz
👆فقط یک صهیونیست می تواند کنار جسد دختر مدرسهای با خیال راحت قهوه بنوشد!
#حوزه_علمیه_طالبیه_تبریز
@talebieh_tabriz
مقام معظم رهبری:
"روز جهانی قدس، روز فریاد و مقاومت امت اسلامی، بر سر آمریکا و صهیونیزم، در مقابل سیاستهای تفرقه انگیز است."
با تبریک پیشاپیش فرارسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان امسال، بعنوان روز جهانی قدس و همگام با سایر ملل آزادیخواه جهان و هم وطنان عزیز، انشاله در روز قدس امسال نیز، پرشورتر و با صلابت تر از سال های گذشته، گرد هم آمده و همه باهم در راهپیمائی روز جهانی قدس شرکت خواهیم کرد.
وعده دیدار ما، روز جمعه(روز جهانی قدس)، ۱۴۰۲.۰۱.۲۵، راس ساعت ۱۰ صبح
#حوزه_علمیه_طالبیه_تبریز
@talebieh_tabriz
💠 بيانیه آية الله العظمى سيد حسين بروجردی قدس سره در اعتراض به اشغال فلسطین/ سال ۲۷ شمسی
🔶 برخی #سکولارهایحوزوی که در ظاهر مدعی پیروی از مرام و مسلک زعمای سلف هستند، #هیچ سابقهای در دفاع از #آرمانقدس و دفاع از مردم مظلوم فلسطین ندارند!
با وجود اینهمه تفاوت فاحش، اینان نسبتی با آن بزرگان ندارند و این معنا امروز برای بدنه حوزه و عموم متدینان مشهود است.
#حوزه_علمیه_طالبیه_تبریز
@talebieh_tabriz
بیانیه جامعه روحانیت مبارز استان آذربایجان شرقی به مناسبت روز جهانی قدس
بسم الله الرحمن الرحیم
«إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنتُمْ تُوعَدُونَ»
روز قدس، روز خروش امت اسلامی علیه استکبار جهانی و صهیونیسم بین المللی فرا می رسد و ملتهای مسلمان پس از بیست و دو روزه داری، عبادت و بندگی و مناجات به درگاه خداوند متعال در لیالی قدر ۱۹ و ۲۱ رمضان در روز قدر بیست و سوم رمضان المبارک و در پاسخ به ندای رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی «قدس سره» به حمایت از مردم مظلوم فلسطین و پاسداری از نخستین قبله گاه مسلمین بر می خیزند و این ملت ستمدیده را به مقاومت هر چه بیشتر در برابر رژیم نژادپرست صهیونیستی و حامیان جنایتکارش فرا می خوانند.
امروز جمهوری اسلامی ایران با رهبری جهان نگرانه حضرت آیتالله العظمی امام خامنهای مدظلهالعالی تمام توطئههای آمریکا و رژیم صهیونیستی و متحدان منطقهای آنها را آشکار و ابتر نموده به گونهای که جبهه مقاومت برای آزادی قدس شریف قدرتمندتر از هر زمان دیگری این رژیم تروریستی و نامشروع را به ستوه آورده است.
امت اسلامی و مردم مسلمان ایران در راستای محو کامل این غده سرطانی، امسال پرشورتر از سالهای گذشته در روز جهانی قدس، با فریاد مرگ بر اسرائیل، خشم و نفرت خود را از رژیم سفاک صهیونیستی اعلام میکنند و این پیام را به جهانیان بهویژه جبهه استکبار و صهیونیسم بینالملل و دشمنان اسلام ابلاغ خواهند کرد که با درک اهمیت عمق راهبردی انقلاب اسلامی در منطقه و جهان امروز، هیچگاه از فلسطین بعنوان مسئله اول جهان اسلام و نیز مسئله حیاتی جامعه عدالتخواه و صلح طلب غفلت نخواهند کرد.
جامعه روحانیت مبارز استان آذربایجان شرقی نیز ضمن همراهی هر ساله با مردم شریف ایران اسلامی و ملت باوفا و بصیر استان آذربایجان شرقی در راهپیمایی های روز قدس، انزجار و نفرت بیش از پیش خود را از رژیم غاصب صهیونیستی اعلام می دارد و از تمامی اقشار و آحاد ملت عظیم الشأن این مرز و بوم دعوت می کند بار دیگر با حضور گسترده و معنادار خود در راهپیمایی روز قدس، ضمن تجدید میثاق با آرمانهای بلند امام خمینی رحمه الله علیه و پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای عزیز ، حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین و انزجار از صهیونیست ها و حامیان آنان اعلام نمایند. و با قصد قربت عمل به وظیفه شرعی خویش در راهپیمائی جهانی روز قدس شرکت نمایند .
جامعه روحانیت استان آذربایجان شرقی
#حوزه_علمیه_طالبیه_تبریز
@talebieh_tabriz
«وَ سيقَ الَّذينَ اتَّقَوْا رَبَّهُمْ إِلَى الْجَنَّةِ زُمَراً حَتَّى إِذا جاؤُها وَ فُتِحَتْ أَبْوابُها وَ قالَ لَهُمْ خَزَنَتُها سَلامٌ عَلَيْكُمْ طِبْتُمْ فَادْخُلُوها خالِدينَ»
سوره زمر۳۹، آیه۷۳
مطلبی لطیف و بدیع از آیت الله بشیر نجفی
حضرت آیتالله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف گفت:
چند سالی بود که معنی و تفسیر آیه «وَ سيقَ الَّذينَ اتَّقَوْا رَبَّهُمْ إِلَى الْجَنَّةِ زُمَراً» مؤمنان را بهسمت بهشت میکشند، مرا به خود مشغول کرده بود! از خود پرسیدم در این آیه چرا گفته شده به سمت بهشت میکشند [چون واژه کشیدن در جایی به کار میرود که شخصی متمایل به آمدن نباشد، پس او را بهزور ببرند].
تمام کتب و تفاسیر مختلف را دیدم و نتیجهای حاصل نشد تا اینکه به روایتی از امام صادق(علیهالسلام) برخورد کردم که میفرمایند:
مومنان و دوستان سیدالشهدا(علیهالسلام) در روز حساب از خدا میخواهند قبل از ورود به بهشت مولایشان حسین را ملاقات کنند… در ادامه این روایت آمده است: امام به دیدار محبان میآید، این ملاقات بسیار طولانی میشود! هر دو طرف غرق تماشا هستند و هیچکدام چشم بر نمیدارند، نه امام، محبان خود را رها میکند نه دوستان، سیدالشهدا(علیهالسلام) از مولای خود دل میبُرند.
در این روایت بود که تفسیرآیه ۷۳ سوره زمر را متوجه شدم! ملاقات میان امام حسین(علیهالسلام) و محبانش آنقدر طولانی میشود که خداوند به مأموران بهشت میفرماید این مؤمنان و دوستان حسینیم را به طرف بهشت بکشید تا ملاقات پایان یابد.
و این نشان از زیبایی محبت امام حسین(علیهالسلام) در قلوب محبان آن حضرت است.
ناقل این جریان
ناقل این مطلب، آیتالله حافظ بشیر حسین نجفی از مراجع تقلید شیعه، اهل پاکستان و ساکن نجف و از شاگردان بارز آیتالله العظمی خویی(رحمهالله) است.
برخی افراد بهجهت تشابه اسمی به اشتباه این مطلب را به آیتالله شبیری زنجانی، نسبت دادهاند.
دوستان بالآخره شب قدر است
و اين ما و اينم أمام حسين عليه السلام
التماس دعا
#حوزه_علمیه_طالبیه_تبریز
@talebieh_tabriz
🔴 #فوری | عربستان سعودی رسما اعلام کرد که در این کشور مذهب شیعه را به رسمیت مي شناسد.
#حوزه_علمیه_طالبیه_تبریز
@talebieh_tabriz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆خواب روزه دار همیشه عبادت نیست ، گاهی خیانته
🌹مجاهد شهید مدافع حرم
#حاج_محمود_شفیعی
#روز_قدس
@talebieh_tabriz
در شبِ قدر چه گفتی تو به هنگامِ دعا
ثبت شد نام بلندِ تو میان شهدا !
#حوزه_علمیه_طالبیه_تبریز
@talebieh_tabriz
اطلاعیه :
قابل توجه طلاب محترم غير حضوری:
با عرض سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات؛ لطفا به چند نکته توجه فرمایید:
1. نمرات نهایی امتحانات تجدیدی ترم اول وارد کارنامه شده است؛ می توانید از پنل شخصی مشاهده فرمایید.
2. نمرات در حد اعتراض (8 تا 14) به نیابت از طلاب محترم، اعتراض زده شده و مجددا تصحیح شده، و بالاترین نمره وارد کارنامه شده است لذا اعتراض به نمرات در سامانه فعال نخواهد شد.
3. از تاریخ 1402/01/24 تا 1402/01/28 می توانیداز پنل شخصی خود نسبت به اصلاح دروس انتخاب شده اقدام کنید. بدین منظور، ابتدا از منوی آموزش ـ انتخاب درس ـ دروس انتخاب شده، درس هایی را که نمره قبولی کسب کرده اید حذف؛ و سپس از گزینه «انتخاب درس» دروس جایگزین را انتخاب کنید.
4. بعد از تاریخ فوق امکان تغییر درس نخواهد بود
🔻امام رضا عليهالسلام:
مَن لم يَقدِرْ على ما يُكَفِّرُ بهِ ذُنوبَهُ فَلْيُكثِرْ مِنَ الصَّلاةِ على محمّدٍ وآلِهِ فإنّها تَهدِمُ الذُّنوبَ هَدماً
💡 هر كه نمیتواند كارى كند كه به سبب آن گناهانش زدوده شود، بر محمّد و خاندان او بسيار درود فرستد؛ زيرا #صلوات گناهان را ريشهكن میكند.
📚 الأمالي للصدوق: ۱۳۱/۱۲۳
#حوزه_علمیه_طالبیه_تبریز
@talebieh_tabriz
📸 تصویری تاریخی از اجتماع علمای نجف اشرف در حمایت از فلسطین
✍ این تجمع تاریخی در سال ۱۳۵۲شمسی در صحن حرم مطهر حضرت امیرالمؤمنین علیهالسلام در نجف اشرف برای حمایت از مسئله فلسطین برگزار شد و در آن تعدادی از مراجع عظام، علمای اعلام و استاندار کربلاء حضور یافتند.
از راست به چپ حضرات آیات:
١- شهید شیخ محمدتقی جواهری
٢- سید علی #سیستانی
٣- شهید سید محمد باقر #صدر
۴- شهید سید نصرالله مستنبط
۵- استاندار کربلا
۶- سید ابوالقاسم #خوئی
٧- سید جمالالدین خوئی
#حوزه_علمیه_طالبیه_تبریز
@talebieh_tabriz
🔻منطق مغفولِ امام خمینی دربارۀ حجاب
🖊 مهدی جمشیدی
۱. در تاریخ ۵ آذر ۱۳۵۸، خبرنگار خارجی به امام خمینی اشکال میکند که در نوفلشاتو شما وعده کردید که نهتنها آزادیها حفظ میشوند، بلکه تعمیم نیز مییابند، در صورتی که بعد از پیروزی انقلاب دیدیم که با تظاهرات جمعی از زنان که حجاب را قبول نداشتند مخالفت شد. امام خمینی نیز میگوید:
«زنهایی که تظاهر کردهاند همان زنهایی بودند که از تتمۀ آن مسائل [فرهنگیِ به وجود آمده در حکومت پهلوی] بودند؛ آنهایی بودند که شاه آنها را به عنوان آزاد زنان به میدان آورده بود و آنها را به تباهی کشیده بود. آنها هم چون از این وضعی که آن تباهیها، آن آزادیهایی که آنها میخواستند - میخواستند که با جوانها آزاد باشند که هر کاری میخواهند بکنند و میخواستند با تباهیها همآغوش باشند، میخواستند کارهای برخلاف عفت بکنند – [منع شدند]، و میدیدند که اسلام با کارهای خلاف عفت، با کارهایی که مملکت را به تباهی میکشد و ملّت را به عقب میراند موافق نیست [تظاهرات کردند]. آنها بودند که آمدند در خیابانها و با آن صورتهایی که مردم دیدند تظاهر کردند. و الّا جلوی آزادی، هرگز گرفته نشده است و نمیشود و مردم آزادند؛ الّا آنجایی که بخواهند تباهی بکنند و بخواهند ملّت را به عقب برانند.»(صحیفۀ امام، ج۱۱، ص۱۳۱، ۵ آذر ۱۳۵۸).
۲. در این بیان، امام خمینی معتقد است که:
[الف]. زنانِ خواهانِ حجاب اختیاری، «بقایای تباهشدۀ سیاست فرهنگیِ دورۀ پهلوی» هستند که در دورۀ قبل، «آزاد زنان» خوانده میشدند و ازاینرو، در جامعۀ ایران «ریشه» ندارند و از لحاظ هویّتی، «اینجایی» و «بومی» نیستند، بلکه حکومت پهلوی به صورت ساختگی و سیاستی، آنها را پرورانده و تحمیل کرده است. این «تتمۀ انسانی»، میراث شومِ دورۀ تاریخیِ سپریشده هستند و اینک گمان میکنند که میتوانند به حیات فرهنگیشان ادامه بدهد؛ حالآنکه آن تاریخ به سر آمده و در این تاریخ جدید، «انسان جدید» متولّد شده است که تابع ارزشهای فرهنگیِ متمایزی است.
[ب]. مسألۀ این زنان نیز فقط حجاب اختیاری نیست، بلکه حجاب اختیاری، نقطۀ شروع است و اینان خواهان «رفتارهای خلاف عفت» هستند و میخواهند نسل جوان را در قالب «بستۀ سبک زندگیِ غربی»، فاسد و عیّاش و هرزه کنند. حجاب اختیاری، تنها یکی از نمودها و تعیّناتِ سبک زندگی آنان است و این سبک زندگی، دلالتهای اجتماعی دیگری نیز دارد که بهرسمیّتشناختنشان، زمام و شیرازۀ جامعۀ اسلامی را منهدم میکند.
[ج.] و دلیل تظاهرات آنها نیز این است که جمهوری اسلامی به آنها اجازۀ «آزادیهای نامشروع» نمیدهد و «منع قانونی» در مقابلشان ایجاد کرده است، درحالیکه اگر جمهوری اسلامی، آنها را در انجام خواستههای نامشروعشان آزاد میگذاشت و «قواعد اسلامی» را بر عرصۀ عمومی حاکم نمیکرد و الزام نمیطلبید، برنمیآشفتند. پس چنین نیست که به آنها ظلم شده باشد و آنها حقّ خویش را بطلبند، بلکه مسألۀ آنها تداومیافتن ولنگاری و بیبندوباری در سبک زندگی است و «حسّاسیّت جمهوری اسلامی» در این زمینه، آنها را برانگیخته و به صفآرایی سوق داده است.
[د]. این زنان، مساوی با «مردم» یا «بخش عمدۀ مردم» هم نیستند که لازم باشد جمهوری اسلامی در مقابل آنها تسلیم شود و چارهای در میان نباشد، بلکه اینان اقلّیّتی هستند که صدای بلند دارند. حساب عموم مردم از اینان جداست، درحالیکه آنها تلاش میکنند خودشان را مردم نشان بدهند.
[هـ]. در اینجا، «دو برداشت متضاد از آزادی» در برابر هم قرار گرفتهاند که در یکی، آزادی انسان را خواستهها و امیال خودش تعیین میکند و به دلیل نسبیبودن ارزشها، تباهی و غیرتباهی معنا ندارند؛ و در دیگری، آزادی انسان، باید تابع مصالح معنوی باشد. پس این نزاع اجتماعی، «خاستگاه معرفتی» و «سرچشمۀ میلی» دارد و از دو نوع «فلسفۀ زندگی» برمیخیزد که تصویرهای متفاوتی از انسان دارند. پس تسلیمشدن در برابر حجاب اختیاری یعنی پذیرفتن «روایت غربی از آزادی» و این امر با غایت تمدّنی و قدسیِ انقلاب، شکاف دارد و در نهایت نیز، «ساختار اجتماعیِ تجدّدی» را در جامعۀ ایران، بازتولید خواهد کرد. چنین روایتی از آزادی، آنچنان زیادهخواه و حریص است که پیش میرود تا تمام ساختارهای اجتماعی را تابع خویش سازد و دین و احکامش را نشدنی ترسیم نماید.
[و.] «آزادی»، یک نقطۀ شروع خوب است برای ایجاد یک «معرفت نوپدید» و «میل متفاوت» در این زنان. تاریخ جدید یعنی برانداختن نظام معرفت و میل پیشین. این نظام در وجود برخی، همچنان مستقر است و اینان «تجربۀ وجودیِ تازه»ای نیافتهاند. مسأله، پدیدآوردن یک اتّفاق است از پنجرۀ آزادی و در آسمان وجود شخص.
#حوزه_علمیه_طالبیه_تبریز
@talebieh_tabriz