eitaa logo
کانال حوزه علمیه طالبیه تبریز
2.3هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
1.7هزار ویدیو
312 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
👆فقط یک صهیونیست می تواند کنار جسد دختر مدرسه‌ای با خیال راحت قهوه بنوشد! @talebieh_tabriz
مقام معظم رهبری: "روز جهانی قدس، روز فریاد و مقاومت امت اسلامی، بر سر آمریکا و صهیونیزم، در مقابل سیاستهای تفرقه انگیز است." با تبریک پیشاپیش فرارسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان امسال، بعنوان روز جهانی قدس و همگام با سایر ملل آزادیخواه جهان و هم وطنان عزیز، انشاله در روز قدس امسال نیز، پرشورتر و با صلابت تر از سال های گذشته، گرد هم آمده و همه باهم در راهپیمائی روز جهانی قدس شرکت خواهیم کرد. وعده دیدار ما، روز جمعه(روز جهانی قدس)، ۱۴۰۲.۰۱.۲۵، راس ساعت ۱۰ صبح @talebieh_tabriz
💠 بيانیه آية الله العظمى سيد حسين بروجردی قدس سره در اعتراض به اشغال فلسطین/ سال ۲۷ شمسی 🔶 برخی که در ظاهر مدعی پیروی از مرام و مسلک زعمای سلف هستند، سابقه‌ای در دفاع از و دفاع از مردم مظلوم فلسطین ندارند! با وجود اینهمه تفاوت فاحش، اینان نسبتی با آن بزرگان ندارند و این معنا امروز برای بدنه حوزه و عموم متدینان مشهود است. @talebieh_tabriz
بیانیه‌ جامعه روحانیت مبارز استان آذربایجان شرقی به مناسبت روز جهانی قدس بسم الله الرحمن الرحیم «إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنتُمْ تُوعَدُونَ» روز قدس، روز خروش امت اسلامی علیه استکبار جهانی و صهیونیسم بین ‌المللی فرا می ‌رسد و ملت‌های مسلمان پس از بیست و دو روزه‌ داری، عبادت و بندگی و مناجات به درگاه خداوند متعال در لیالی قدر ۱۹ و ۲۱ رمضان در روز قدر بیست و سوم رمضان المبارک و در پاسخ به ندای رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی «قدس ‌سره» به حمایت از مردم مظلوم فلسطین و پاسداری از نخستین قبله‌ گاه مسلمین بر می‌ خیزند و این ملت ستمدیده را به مقاومت هر چه بیشتر در برابر رژیم نژادپرست صهیونیستی و حامیان جنایتکارش فرا می‌ خوانند. امروز جمهوری اسلامی ایران با رهبری جهان نگرانه حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی تمام توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه‌ای آنها را آشکار و ابتر نموده به گونه‌ای که جبهه مقاومت برای آزادی قدس شریف قدرتمندتر از هر زمان دیگری این رژیم تروریستی و نامشروع را به ستوه آورده است.  امت اسلامی و مردم مسلمان ایران در راستای محو کامل این غده سرطانی، امسال پرشورتر از سال‌های گذشته در روز جهانی قدس، با فریاد مرگ بر اسرائیل، خشم و نفرت خود را از رژیم سفاک صهیونیستی اعلام می‌کنند و این پیام را به جهانیان به‌ویژه جبهه استکبار و صهیونیسم بین‌الملل و دشمنان اسلام ابلاغ خواهند کرد که با درک اهمیت عمق راهبردی انقلاب اسلامی در منطقه و جهان امروز، هیچگاه از فلسطین بعنوان مسئله اول جهان اسلام و نیز مسئله حیاتی جامعه عدالت‌خواه و صلح طلب غفلت نخواهند کرد. جامعه روحانیت مبارز استان آذربایجان شرقی نیز ضمن همراهی هر ساله با مردم شریف ایران اسلامی و ملت باوفا و بصیر استان آذربایجان شرقی در راهپیمایی های روز قدس، انزجار و نفرت بیش از پیش خود را از رژیم غاصب صهیونیستی اعلام می دارد و از تمامی اقشار و آحاد ملت عظیم الشأن این مرز و بوم دعوت می کند بار دیگر با حضور گسترده و معنادار خود در راهپیمایی روز قدس، ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بلند امام خمینی رحمه الله علیه و پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای عزیز ، حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین و انزجار از صهیونیست ها و حامیان آنان اعلام نمایند. و با قصد قربت عمل به وظیفه شرعی خویش در راهپیمائی جهانی روز قدس شرکت نمایند . جامعه روحانیت استان آذربایجان شرقی @talebieh_tabriz
«وَ سيقَ‏ الَّذينَ‏ اتَّقَوْا رَبَّهُمْ إِلَى الْجَنَّةِ زُمَراً حَتَّى إِذا جاؤُها وَ فُتِحَتْ أَبْوابُها وَ قالَ لَهُمْ خَزَنَتُها سَلامٌ عَلَيْكُمْ طِبْتُمْ فَادْخُلُوها خالِدينَ» سوره زمر۳۹، آیه۷۳ مطلبی لطیف و بدیع از آیت الله بشیر نجفی حضرت آیت‌الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف گفت: چند سالی بود که معنی و تفسیر آیه «وَ سيقَ‏ الَّذينَ‏ اتَّقَوْا رَبَّهُمْ إِلَى الْجَنَّةِ زُمَراً» مؤمنان را به‌سمت بهشت می‌کشند، مرا به خود مشغول کرده بود! از خود پرسیدم در این آیه چرا گفته شده به سمت بهشت می‌کشند [چون واژه کشیدن در جایی به کار می‌رود که شخصی متمایل به آمدن نباشد، پس او را به‌زور ببرند]. تمام کتب و تفاسیر مختلف را دیدم و نتیجه‌ای حاصل نشد تا این‌که به روایتی از امام صادق(علیه‌السلام) برخورد کردم که می‌فرمایند: مومنان و دوستان سیدالشهدا(علیه‌السلام) در روز حساب از خدا می‌خواهند قبل از ورود به بهشت مولایشان حسین را ملاقات کنند… در ادامه این روایت آمده است: امام به دیدار محبان می‌آید، این ملاقات بسیار طولانی می‌شود! هر دو طرف غرق تماشا هستند و هیچ‌کدام چشم بر نمی‌دارند، نه امام، محبان خود را رها می‌کند نه دوستان، سیدالشهدا(علیه‌السلام) از مولای خود دل می‌بُرند. در این روایت بود که تفسیرآیه ۷۳ سوره زمر را متوجه شدم! ملاقات میان امام حسین(علیه‌السلام) و محبانش آن‌قدر طولانی می‌شود که خداوند به مأموران بهشت می‌فرماید این مؤمنان و دوستان حسینیم را به طرف بهشت بکشید تا ملاقات پایان یابد. و این نشان از زیبایی محبت امام حسین(علیه‌السلام) در قلوب محبان آن حضرت است. ناقل این جریان ناقل این مطلب، آیت‌الله حافظ بشیر حسین نجفی از مراجع تقلید شیعه، اهل پاکستان و ساکن نجف و از شاگردان بارز آیت‌الله العظمی خویی(رحمه‌الله) است. برخی افراد به‌جهت تشابه اسمی به اشتباه این مطلب را به آیت‌الله شبیری زنجانی، نسبت داده‌اند. دوستان بالآخره شب قدر است و اين ما و اينم أمام حسين عليه السلام التماس دعا @talebieh_tabriz
🔴 | عربستان سعودی رسما اعلام کرد که در این کشور مذهب شیعه را به رسمیت مي شناسد. @talebieh_tabriz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در شب‌ِ قدر چه‌ گفتی‌ تو‌ به‌ هنگام‌ِ دعا ثبت‌ شد نام‌ بلند‌ِ تو میان‌ شهدا ! @talebieh_tabriz
اطلاعیه : قابل توجه طلاب محترم غير حضوری: با عرض سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات؛ لطفا به چند نکته توجه فرمایید: 1. نمرات نهایی امتحانات تجدیدی ترم اول وارد کارنامه شده است؛ می توانید از پنل شخصی مشاهده فرمایید. 2. نمرات در حد اعتراض (8 تا 14) به نیابت از طلاب محترم، اعتراض زده شده و مجددا تصحیح شده، و بالاترین نمره وارد کارنامه شده است لذا اعتراض به نمرات در سامانه فعال نخواهد شد. 3. از تاریخ 1402/01/24 تا 1402/01/28 می توانیداز پنل شخصی خود نسبت به اصلاح دروس انتخاب شده اقدام کنید. بدین منظور، ابتدا از منوی آموزش ـ انتخاب درس ـ دروس انتخاب شده، درس هایی را که نمره قبولی کسب کرده اید حذف؛ و سپس از گزینه «انتخاب درس» دروس جایگزین را انتخاب کنید. 4. بعد از تاریخ فوق امکان تغییر درس نخواهد بود
🔻امام رضا عليه‌‏السلام: مَن لم يَقدِرْ على ما يُكَفِّرُ بهِ‏ ذُنوبَهُ فَلْيُكثِرْ مِنَ الصَّلاةِ على محمّدٍ وآلِهِ فإنّها تَهدِمُ الذُّنوبَ هَدماً 💡 هر كه نمی‌تواند كارى كند كه به سبب آن گناهانش زدوده شود، بر محمّد و خاندان او بسيار درود فرستد؛ زيرا گناهان را ريشه‌كن می‌‏كند. 📚 الأمالي للصدوق: ۱۳۱/۱۲۳ ‌ ‌ @talebieh_tabriz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📸 تصویری تاریخی از اجتماع علمای نجف اشرف در حمایت از فلسطین ✍ این تجمع تاریخی در سال ۱۳۵۲شمسی در صحن حرم مطهر حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام در نجف اشرف برای حمایت از مسئله فلسطین برگزار شد و در آن تعدادی از مراجع عظام، علمای اعلام و استاندار کربلاء حضور یافتند. ‏از راست به چپ حضرات آیات: ١- شهید شیخ محمدتقی جواهری ٢- سید علی ٣- شهید سید محمد باقر ۴- شهید سید نصرالله مستنبط ۵- استاندار کربلا ۶- سید ابوالقاسم ٧- سید جمال‌الدین خوئی @talebieh_tabriz
🔻منطق مغفولِ امام خمینی دربارۀ حجاب 🖊 مهدی جمشیدی ۱. در تاریخ ۵ آذر ۱۳۵۸، خبرنگار خارجی به امام خمینی اشکال می‌کند که در نوفل‌شاتو شما وعده کردید که نه‌تنها آزادی‌ها حفظ می‌شوند، بلکه تعمیم نیز می‌یابند، در صورتی که بعد از پیروزی انقلاب دیدیم که با تظاهرات جمعی از زنان که حجاب را قبول نداشتند مخالفت شد. امام خمینی نیز می‌گوید: «زن‌هایی که تظاهر کرده‌اند همان زن‌هایی بودند که از تتمۀ آن مسائل [فرهنگیِ به وجود آمده در حکومت پهلوی] بودند؛ آنهایی بودند که شاه آنها را به عنوان آزاد زنان به میدان آورده بود و آنها را به تباهی کشیده بود. آنها هم چون از این وضعی که آن تباهی‌ها، آن آزادی‌هایی که آنها می‌خواستند - می‌خواستند که با جوانها آزاد باشند که هر کاری می‌خواهند بکنند و می‌خواستند با تباهی‌ها هم‌آغوش باشند، می‌خواستند کارهای برخلاف عفت بکنند – [منع شدند]، و می‌دیدند که اسلام با کارهای خلاف عفت، با کارهایی که مملکت را به تباهی می‌کشد و ملّت را به عقب می‌راند موافق نیست [تظاهرات کردند]. آنها بودند که آمدند در خیابانها و با آن صورت‌هایی که مردم دیدند تظاهر کردند. و الّا جلوی آزادی، هرگز گرفته نشده است و نمی‌شود و مردم آزادند؛ الّا آنجایی که بخواهند تباهی بکنند و بخواهند ملّت را به عقب برانند.»(صحیفۀ امام، ج۱۱، ص۱۳۱، ۵ آذر ۱۳۵۸). ۲. در این بیان، امام خمینی معتقد است که: [الف]. زنانِ خواهانِ حجاب اختیاری، «بقایای تباه‌شدۀ سیاست فرهنگیِ دورۀ پهلوی» هستند که در دورۀ قبل، «آزاد زنان» خوانده می‌شدند و ازاین‌رو، در جامعۀ ایران «ریشه» ندارند و از لحاظ هویّتی، «اینجایی» و «بومی» نیستند، بلکه حکومت پهلوی به صورت ساختگی و سیاستی، آنها را پرورانده و تحمیل کرده است. این «تتمۀ انسانی»، میراث شومِ دورۀ تاریخیِ سپری‌شده هستند و اینک گمان می‌کنند که می‌توانند به حیات فرهنگی‌شان ادامه بدهد؛ حال‌آن‌که آن تاریخ به سر آمده و در این تاریخ جدید، «انسان جدید» متولّد شده است که تابع ارزش‌های فرهنگیِ متمایزی است. [ب]. مسألۀ این زنان نیز فقط حجاب اختیاری نیست، بلکه حجاب اختیاری، نقطۀ شروع است و اینان خواهان «رفتارهای خلاف عفت» هستند و می‌خواهند نسل جوان را در قالب «بستۀ سبک زندگیِ غربی»، فاسد و عیّاش و هرزه کنند. حجاب اختیاری، تنها یکی از نمودها و تعیّناتِ سبک زندگی آنان است و این سبک زندگی، دلالت‌های اجتماعی دیگری نیز دارد که به‌رسمیّت‌شناختن‌شان، زمام و شیرازۀ جامعۀ اسلامی را منهدم می‌کند. [ج.] و دلیل تظاهرات آنها نیز این است که جمهوری اسلامی به آنها اجازۀ «آزادی‌های نامشروع» نمی‌دهد و «منع قانونی» در مقابل‌شان ایجاد کرده است، درحالی‌که اگر جمهوری اسلامی، آنها را در انجام خواسته‌های نامشروع‌شان آزاد می‌گذاشت و «قواعد اسلامی» را بر عرصۀ عمومی حاکم نمی‌کرد و الزام نمی‌طلبید، برنمی‌آشفتند. پس چنین نیست که به آنها ظلم شده باشد و آنها حقّ خویش را بطلبند، بلکه مسألۀ آنها تداوم‌یافتن ولنگاری و بی‌بندوباری در سبک زندگی است و «حسّاسیّت جمهوری اسلامی» در این زمینه، آنها را برانگیخته و به صف‌‌آرایی سوق داده است. [د]. این زنان، مساوی با «مردم» یا «بخش عمدۀ مردم» هم نیستند که لازم باشد جمهوری اسلامی در مقابل آنها تسلیم شود و چاره‌ای در میان نباشد، بلکه اینان اقلّیّتی هستند که صدای‌ بلند دارند. حساب عموم مردم از اینان جداست، درحالی‌که آنها تلاش می‌کنند خودشان را مردم نشان بدهند. [هـ]. در اینجا، «دو برداشت متضاد از آزادی» در برابر هم قرار گرفته‌اند که در یکی، آزادی انسان را خواسته‌ها و امیال خودش تعیین می‌کند و به دلیل نسبی‌بودن ارزش‌ها، تباهی و غیرتباهی معنا ندارند؛ و در دیگری، آزادی انسان، باید تابع مصالح معنوی باشد. پس این نزاع اجتماعی، «خاستگاه معرفتی» و «سرچشمۀ میلی» دارد و از دو نوع «فلسفۀ زندگی» برمی‌خیزد که تصویرهای متفاوتی از انسان دارند. پس تسلیم‌شدن در برابر حجاب اختیاری یعنی پذیرفتن «روایت غربی از آزادی» و این امر با غایت تمدّنی و قدسیِ انقلاب، شکاف دارد و در نهایت نیز، «ساختار اجتماعیِ تجدّدی» را در جامعۀ ایران، بازتولید خواهد کرد. چنین روایتی از آزادی، آنچنان زیاده‌خواه و حریص است که پیش می‌رود تا تمام ساختارهای اجتماعی را تابع خویش سازد و دین و احکامش را نشدنی ترسیم نماید. [و.] «آزادی»، یک نقطۀ شروع خوب است برای ایجاد یک «معرفت نوپدید» و «میل متفاوت» در این زنان. تاریخ جدید یعنی برانداختن نظام معرفت و میل پیشین. این نظام در وجود برخی، همچنان مستقر است و اینان «تجربۀ وجودیِ تازه‌»ای نیافته‌اند. مسأله، پدیدآوردن یک اتّفاق است از پنجرۀ آزادی و در آسمان وجود شخص. @talebieh_tabriz
آغاز طرح مقابله با بدحجابی 🔹طرح برخورد با بدحجابی از امروز آغاز شده است و قرار است در این طرح پلیس از فناوری و تجهیزات پیشرفته و دوربین‌ها استفاده کند. 🔹فرمانده کل انتظامی: دوربین‌هایی که این تخلف را رصد می‌کنند، هیچ خطایی ندارد اما اگر فردی به پیامکی که برایش ارسال شده، اعتراض داشته باشد برای اولین بار این اعتراض پذیرفته می‌شود. @talebieh_tabriz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻ضرب المثل هایی که وزیر مستعمرات بریتانیا علیه امر بمعروف ونهی از منکر ساخت سعی کنیم دیگه ازشون استفاده نکنیم‌ و بجاش اینا رو👆 استفاده کنیم @talebieh_tabriz
🔻مرنج و مرنجان ✍ ملاعلی همدانی رفت مشهد، خدمت اقای نخودکی و به ایشان گفت : مرا موعظه کن . ایشان گفت : مرنج و مرنجان . گفت : خب، مرنجانش راحت است ، کسی را نمیرنجانم اما مرنج را چه کنم؟ ایشان جواب داد : 🔸 خودت را کسی ندان. عیب کار ما این است که ما خودمان را کسی میدانیم. تا کسی به ما میگوید بالا چشمت ابروست، عصبانی میشویم. حالا کسی اعصابش ناراحت است و تند صحبت کرده نباید شما ناراحت شوی . وقتی خودمان را کسی بدانیم از همه میرنجیم ! @talebieh_tabriz
جنگ سودان بر سر چیست؟ سال 2019 دولت عمر البشير بعد از 30 سال حکومت توسط ارتش سودان سرنگون شد برهان به عنوان فرمانده ارتش و حمیدتی فرمانده نیروهای واکنش سریع و پرنفوذ ترین شخصیت در سودان شرقی از مجریان اصلی طرح کودتا در سودان بودند بعد از سرنگونی حکومت البشير البرهان و حمیدتی تصمیم به یک دولت انتقالی یا همان شورای انتقالی برای اداره دوساله سودان گرفتند.اما به مرور زمان این عبدالفتاح برهان بود که بعد از کودتای دوم در سال 2021 زمام امور را به صورت کامل در دست گرفت و خبری از حکومت دموکراتیک با مشارکت احزاب و... نبود این دو فرمانده ارتش هرکدام از حمایت سیاسی بعضی از احزاب برخوردار اند، نیروهای آزادی و تغییر حمایت نیروهای پشتیبانی سریع را با خود دارند و نیروهای بلوک دموکراتیک هم حمایت ارتش را دارند. عبدالفتاح برهان که همزمان فرمانده ارتش و رئیس شورای انتقالی شد از نیروهای سودان شرقی تحت فرمان حمیدتی خواست به ارتش ملحق شوند که با مخالفت حمیدتی روبه رو شد برهان در یک اقدام تعجب برانگیز و برای جلب نظر محور غرب صلح إبراهيم با اسرائیل را قبول و آن را امضا کرد مساله ای که با اعتراض شدید ژنرال حمیدتی و اسلامگرایان نزدیک به عمر البشير روبه رو شد همچنین برهان توافق راهبردی روسیه با عمر البشير برای تاسیس یک پایگاه دریایی در سواحل دریای سرخ را نپذیرفت برهان در اقدام بعدی خود ژنرال حمیدتی که معاون وی در شورای انتقالی بود را برکنار کرده بود حمیدتی که با زیرکی عبدالفتاح برهان به حاشیه فرایند سیاسی سودان رانده شد می دانست اگر نیروهای خود را به ارتش واگذار کند جایگاهی در آینده این کشور نخواهد داشت وی به مقابله با عبدالفتاح برهان برخاست @talebieh_tabriz
پاسخ سفر رضا پهلوی به اسرائیل از سوی عطا مهاجرانی 🔴رضا پهلوی به آغوش صهیونیست‌ها می‌رود ♦️رسانه‌های صهیونیستی خبر دادند که پسر شاه معدوم ایران به فلسطین اشغالی سفر خواهد کرد. او در مراسم یادبود بزرگداشت قربانیان هولوکاست حضور خواهد یافت و یهودی‌ستیزی ایران را محکوم خواهد کرد. @talebieh_tabriz