eitaa logo
تاملی دیگر
473 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
2.6هزار ویدیو
75 فایل
با سلام وادب اندیشه و مرام مدیر کانال با قلمش، به صورت موضوعی یا مناسبتی منتشر میشود. ضمنا مطالبی که در کانالها و گروهای دیگر هم اگر مناسب یافت انتشار می دهد لینک گروه تاملی دیگر..👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3901358083Ce31c8a5fc9
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حمید رسایی
دو لبه قیچی ⚡️اولین باری که را خواندم یک سوال خیلی ذهنم را مشغول کرد و آن اینکه چرا امام در جبهه مقابل اسلام ناب دو طایفه را قرار داده است یکی لیبرالها و دوم متحجرین. برایم سوال بود که این دو طایفه چطور در یک جبهه قرار میگیرند و چگونه به هم مدد میدهند. ⚡️روزگاری که توسط سعودی ها و لیبرالها هر دو حمایت میشد باز این نکته برایم زنده شد که چطور متحجرین عالم با لیبرالها مقابل جبهه مقاومت و اسلام ناب قد علم میکنند. ⚡️این جملات امیرالمومنین که جاهلین اهل تنسک یا به تعبیر امام مارهای خوش خط و خال با زرنگ های اهل دنیا در مقابل او دو لبه قیچی هستند به نظرم مرتبط با این مساله بود. ⚡️حتی در فضای نسبت ادیان مختلف با استکبار برایم جالب بود که یهودیت از جنس اسرائیلیش چطور به کاتولیکهای رهبانی دست میدهند و مسیحیان صهیونیست را متولد میکنند. ⚡️خدا رحمت کند امام را که میگفت این متحجرین جاده صاف کن آنها هستند. ⚡️اسم نمیبرم که خدای نکرده به هیچ عالم بزرگواری توهین نشود اما علمایی در این قم تنفس میکنند که طلبه ها را از ورود در مسائل سیاسی منع میکردند به این توجیه که ورود در این مسائل پیچیده کار هر کسی نیست. بعد خودشان جاده صاف کن لیبرالهای نشان دار در این کشور شدند. ⚡️برای پیشنهاد دهندگان به مذاکره با ترامپ آغوش گشودند و در مقابل متدینین انقلابی عذرشان همیشه بیماری بود. نگویید حوزه سکولار است سکولار کجا بود؟ این همه ورود های جدی در عرصه سیاست را مگر نمیبینید؟ ⚡️ اصلا به ما چه مربوط؟ خدای نکرده عرش خدا به لرزه میافتد اگر بپرسیم بین کسانی که دم از استقلال حوزه میزنند با این جریانات لیبرال تندرو چه نسبتی است و چرا همیشه اینها به کمک هم میآیند؟ ⚡️به من طلبه یک لا قبا چه ربطی دارد که بپرسم روزگاری که فتنه 88 کشور را در مهلکه برد و همین لیبرالهای بی همه چیز راه را برای شنیع ترین توهین ها به اباعبدالله باز کرده بودند آقایان چرا سکوت کردند و حالا چرا بانیان آن وقایع را میپذیرند. ⚡️چه کنم که در این حوزه یاد گرفته ام هر چیز فقط زمانی الهی است و مقدس که در خدمت جبهه الله باشد و الا هیچ که هیچ. ⚡️به ما یاد داده اند مثل آدمهای گیج وسط جنگ امیرالمومنین با معاویه و طلحه و زبیر و دیگران اسیر قداستها نشویم و حق را اول بشناسیم بعد اهل قداست را تشخیص دهیم. ⚡️خدا را شکر وسط این همه گرفتاری مردم معنای حوزه مستقل را فهمیدیم الحمدلله.... ✍ علی مهدیان 🔺کانال حمید رسایی🔻 Eitaa.com/rasaee
هدایت شده از کانال گزیده ی خبرها
وزیر ارتباطات و فرزندش در راهپیمایی اربعین حسینی(ع) شماهم به گزیده ی خبرها بپیوندید👇 @gozideyekhabarha
تاملی دیگر
وزیر ارتباطات و فرزندش در راهپیمایی اربعین حسینی(ع) شماهم به گزیده ی خبرها بپیوندید👇 @gozideyekhaba
حزب الله بهوش باش؟؟!! وزیر ارتباطات، کاندیدای اصلی اصلاحات است مگر افراد غلط تری مثل دکتر صوفیه مجلس نقش حسن فریدون را در ۱۴۰۰ بازی کند و خادم الفساق شود وایشان نقش جهانگیری را برای انحراف افکار عمومی جهت جلب آرا را بازی کند. والا همه مصیبت فضای مجازی زیر سر همین آقای پیاده رونده به کربلاست، دوباره فریب نخوریم
هدایت شده از رفقای معنوی
حجت‌الاسلام مجتهد شبستری: دیدار با فتنهگران مناسب شأن آیت الله شبیری نیست/ کسانی که اعتقادی به تقلید ندارند داعیه‌دار دفاع از مرجعیت شده‌اند! عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به واکنش‌های اصلاح‌طلبان نسبت به نامه آیت الله یزدی به آیت الله شبیری زنجانی، گفت: کسانی که اعتقادی به تقلید ندارند، امروز داعیه دفاع از مرجعیت تقلید دارند. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو،حجت الاسلام جواد مجتهد شبستری با اشاره به واکنش‌های ابراز شده از جانب اصلاح‌طلبان نسبت به نامه آیت‌الله محمد یزدی دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به آیت‌الله شبیری زنجانی، با بیان اینکه نامه‌نگاری بین شخصیت‌های حوزوی یک امر متعارف و معمول است، اظهار داشت: آیت‌الله یزدی بعنوان یک شخصیت تاثیرگذار حوزوی، نامه‌ای را از موضع ناصحانه، خیرخواهانه و مشفقانه برای حفظ حریم مرجعیت به محضر آیت‌الله شبیری زنجانی نوشتند و حتی ایشان این نامه را با سلام و عرض ارادت آغاز کرده‌اند. وی با بیان اینکه این نامه نباید سبب سوءبرداشت‌های سیاسی و توهین شود، افزود: کسانی که اساسا اعتقادی به تقلید ندارند و آن را زیر سوال می‌برند، امروز داعیه دفاع از مرجعیت تقلید را دارند. حجت الاسلام مجتهد شبستری ادامه داد: عده‌ای به دنبال ایجاد اختلاف و تنش بین علما و دلسوزان نظام هستند. آیت‌الله شبیری زنجانی یک چهره شناخته‌شده و از مراجع تقلید هستند، اما دیدار ایشان با بعضی از چهره‌هایی که امروز به معاندین و فتنه‌گران تبدیل شده اند و از نظام و رهبری نظام فاصله گرفته‌اند، برای ایشان مناسب نیست و نباید اجازه دهند حریم مرجعیت مخدوش شود. وی با تاکید مجدد بر اینکه خیرخواهی و نصیحت علما یک امر متعارف و درون‌حوزوی است، تصریح کرد: آیت‌الله یزدی نیز به آیت‌الله شبیری زنجانی تذکر دادند مراقب باشند حریم مرجعیت خدشه‌دار نشود و این از باب دلسوزی و خیرخواهی است. عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: امروز هرکسی که بخواهد به این مسئله دامن بزند، آب به آسیاب دشمن ریخته است. منبع: خبرگزاری مهر
هدایت شده از رفقای معنوی
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نامه آیت‌الله یزدی به یکی از مراجع تقلید در دفاع از نظام و انقلاب بود، گفت: مسئله انقلاب که اسلام و تشیع به آن بستگی دارد اهمیتش بیشتر از دیگر مقدسات است. دفاع علما از آیت الله یزدی ادامه دارد آیت الله حیدری: نامه آیت‌الله یزدی در دفاع از نظام و انقلاب بود عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نامه آیت‌الله یزدی به یکی از مراجع تقلید در دفاع از نظام و انقلاب بود، گفت: مسئله انقلاب که اسلام و تشیع به آن بستگی دارد اهمیتش بیشتر از دیگر مقدسات است. عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نامه آیت‌الله یزدی به یکی از مراجع تقلید در دفاع از نظام و انقلاب بود، گفت: مسئله انقلاب که اسلام و تشیع به آن بستگی دارد اهمیتش بیشتر از دیگر مقدسات است. به گزارش رجانیوز به نقل از مهر؛ آیت‌الله محسن حیدری عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز ، با اشاره به واکنش‌های صورت گرفته نسبت به نامه آیت‌الله محمد یزدی دبیرکل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به آیت‌الله شبیری زنجانی از مراجع عظام تقلید اظهار داشت: این نامه‌نگاری بین حوزویان و شخصیت‌های حوزوی یک موضوع رایج و طبیعی است و هیچ مشکلی ندارد و همانگونه که آیت الله یزدی هم اشاره کردند قبلا یک سری نامه‌ها و پیام‌هایی در خصوص مسائل مختلف رد و بدل شده است. وی افزود: آیت الله یزدی بنا به لحاظ موقعیت‌های خاصی تشخیص دادند این مسئله به صورت علنی باشد و یک تذکری از دبیرکل یک نهاد حوزوی بنام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به یکی از مراجع محترم در خصوص مسائل مربوط به نظام و انقلاب داده شود. آیت الله حیدری ادامه داد: اگرچه مرجعیت را باید محترم بدانیم و جایگاهی مقدس است، اما مسئله نظام و انقلاب که اسلام و تشیع به آن بستگی دارد، اهمیتش بسیار بیشتر از مقدسات دیگر است. عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مقدسات از نظر قداست دارای تسلسل هستند، تصریح کرد: شکی نیست که امام حسین(ع) نوه پیغمبر و امام معصوم است، اما ایشان خود را فدای اسلام کرد که این به معنای مهمتر بودن بقای اسلام و امر به معروف و نهی از منکر نسبت به حیات امام معصوم است. امام جمعه موقت اهواز خاطرنشان کرد: بحث دفاع از انقلاب و نظام شوخی بردار نیست و اگر به واسطه شخص محترمی بنا است ضربه‌ای به اسلام و انقلاب وارد شود، دلیلی نمی‌شود بخاطر اینکه آن شخص در هیئت مرجعیت قرار گرفته است، از حیثیت و قداست نظام و انقلاب گذشت. آیت الله حیدری در پایان با بیان اینکه این موضوع درون حوزوی است، تاکید کرد: نباید افراد خارج از حوزه این موضوع را دستاویزی برای سوءاستفاده و مقاصد سیاسی خود قرار دهند.
هدایت شده از افسران جوان جنگ نرم
روزنامه آرمان حرف دلش را زد: «حوزه جای اخلاق است نه سیاست»! همین است که وقتی حرف از حوزه سکولار به میان می‌آید فریادها بلند می‌شود. @Afsaran_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️ دعای رهبرانقلاب در پایان مراسم اربعین سیدالشهدا (علیه السلام). ۹۷/۸/۸ 🆔 @resale_ahkam
🌿خوب گوش کنید 🌾قابل توجه دوستداران آیت الله شبیری زنجانی
هدایت شده از افسران جوان جنگ نرم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ویژه 🎥/ 700 تیم خارجی بعد از برجام دولت روحانی را تخلیه اطلاعاتی کردند و راه های دورزدن تحریم ها رو بستند. حتماً بفرستید برای طرفداران برجام @Afsaran_ir
هدایت شده از کیهـــان آنلاین
📌 🔹اندیشکده واشنگتن: آیت‌الله خامنه‌ای مصمم به اقتدار ایران است 🔸یک اندیشکده آمریکایی با اشاره به ابلاغیه رهبر انقلاب برای بررسی بیشتر پیش‌نویس سند الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت تاکید کرد این تلاش برای عدم تبعیت از غرب و پیشرفت و اقتدار کشور در 50 سال آینده است. اندیشکده واشنگتن در این زمینه می‌نویسد: طرح ضدغربی ایران برای پنجاه سال آینده که در تازه‌ترین رهنمود فرهنگی و حکومتی آیت‌الله «علی خامنه‌ای»، رهبر عالی ایران، توضیح داده شده، نشان‌دهنده ماموریت‌های جمهوری اسلامی است. آیت‌الله خامنه‌ای در 14 اکتبر پیش‌نویس «طرح پیشرفت اسلامی - ایرانی» را منتشر کرد، سندی که در آن اهداف نیم قرن آینده مطرح شده است. در کل، رهنمودهای این سند نشان‌دهنده دو ماموریتی است که رهبر جمهوری اسلامی برای دستیابی به برتری منطقه‌ای و حتی جهانی درنظر دارد؛ ماموریت نخست، اسلامی کردن همه ابعاد زندگی یا همان مخالفت با معیارهای غربی نظام جهانی است و ماموریت دوم، استفاده از دستاوردهای پیشرفته علمی برای استقلال و خودکفایی فنی است. در یک کلام می‌توان گفت که به نظر می‌رسد حکومت ایران بر پیوند عمیق‌تر ایدئولوژی بنیادگرا و فناوری مدرن سرمایه‌گذاری کرده است. آیت‌الله خامنه‌ای با هدف جمع‌آوری بازخورد این طرح، علاوه بر پرسش‌ از نهادهای علمی و مذهبی (روحانیت)، به اداره‌های دولتی و نهادهای تصمیم‌گیرنده نظام دستور داد تا اهداف این طرح را به طرح‌های عملیاتی کاربردی تبدیل کنند. با انتشار نسخه نهایی این پیش‌نویس، این طرح به مجموعه رسمی رهنمودها برای همه تصمیمات دولتی از شروع اولین سال قرن پانزدهم هجری یا همان 2020 تبدیل خواهد شد. هدف اصلی این طرح «جلوگیری از تهدیدها علیه جمهوری اسلامی ایران، گسترش بسیج، تقویت توان دفاعی و بازدارندگی کشور، ترویج وحدت اسلامی و تقویت همبستگی مسلمانان، به ویژه ازطریق تاکید بر اعتقادات مشترک آنها، ترویج روحیه جهادی در جهان اسلام، حمایت از جنبش‌های آزادیخواه اسلامی و دفاع از فلسطین است.» درمجموع، نسخه نهایی شامل پنجاه‌وشش توصیه است که همه ابعاد مسایل داخلی و خارجی ایران را پوشش می‌دهد... ادامه مطلب👇 http://kayhan.ir/fa/news/146000 🔻نشانی ما در پیام‌رسان‌های سروش، آی‌گپ، ایتا، گپ و بله @kayhannewspaper
مشاهده نسخه اصلی سایت صفحه نخست عکس فیلم صوت  سرویس حوزه علمیه قم - حوزه علمیه قم ، تاریخ: ۱۳۹۷/۸/۹ - ۱۲:۴۶ ، شناسه خبر: ۴۶۷۱۱۵ بیانیه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  حوزه/ مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی نامه آیت الله محمد یزدی به آیت الله العظمی شبیری زنجانی بیانیه ای صادر کرد. به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی نامه آیت الله محمد یزدی به آیت الله العظمی شبیری زنجانی بیانیه ای صادر کرد که بدین شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم نامه‌ حضرت آیت الله یزدی به مرجع عظیم الشأن حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی (دامت برکاته العالیه) با واکنش‌های متفاوت و البته کم سابقه گروه‌های فکری و سیاسی حوزوی و غیرحوزوی مواجه گردید، نامه ایشان که بصورت سرگشاده انتشار یافت داری سه بخش می‌باشد: ۱- احترام و ارادت به شخصیت و مقام مرجعیت حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی(دامت برکاته) می‌باشد. مقام علمی و اخلاقی و منش رفتاری معظم‌له بر حوزویان محترم، شاگردان، مقلدان و ارادتمندان ایشان، پوشیده نیست که همواره مورد تکریم و احترام بزرگان و اعلام حوزه‌های علمیه بوده و هست. ۲- یادآوری افراد مسأله‌دار که می‌توانند نسبت به جایگاه رفیع مرجعیت و شخصیت حضرت آیت الله العظمی شبیری،‌ خدشه وارد کنند. این نگرانیِ حضرت آیت الله یزدی برآمده از تاریخ و تجربه نه چندان دور سالیان گذشته می‌باشد، که هر خواننده منصفی بر آن اذعان دارد و این دغدغه نه بخاطر مسائل جناحی است که به حتم و به دور از هرگونه پیش‌داوری، نامه‌ای در این سطح از مخاطب محترم چگونه می‌تواند رنگ و بوی جناحی و سیاسی داشته باشد بلکه آنچه گفته شده از باب دلسوزی، حراست و صیانت از جایگاه مرجعیت است. ۳- بخش سوم نامه – علیرغم آنکه برخی لحن آن را تند می‌دانند – تقاضایی است از حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی (دامت برکاته) مبنی بر شناخت خطرات این گروه مسأله دار که بازهم حاکی از حفاظت پایگاه رفیع مرجعیت و جایگاه منیع مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی(دامت برکاته) می‌باشد. با این اوصاف ظلم است که نامه مذکور را با کلماتی مانند؛ تحکم آمیز، آمرانه و…رمی کرد و مرقومه‌ای که روح و جسم آن پاسداری از حریم مرجعیت است را با تعابیر، تفاسیر و تحلیل‌های بی‌پایه و اساس وزن کِشی کرد و موضوعاتی بی‌ربط که بعضاً برآمده از منافع جناحی می‌باشد را به این نامه و نگارنده محترم آن، نسبت داد. حال که گویی برای برخی فرصتی پیش آمده تا به بهانه نامه مذکور، حملات خود را بر جامعه محترم و باسابقه مدرسین حوزه علمیه قم، شدت ببخشند(هر چند دوستان عزیز حوزوی و غیر حوزوی به این مسأله عنایت نداشتند که نامه از طرف شخص آیت الله یزدی بوده و نه به عنوان ریاست جامعه مدرسین) نکاتی را متذکر می‌شود: ۱- کسانی که آگاهی به سابقه طولانی روابط علما و گفتگو و مکاتبات آنان دارند، به خوبی می‌دانند که چنین نامه نگاری‌ها با ضعف و شدت بیشتر میان اعلام امری مرسوم و معمول بوده و از محتوی همان برداشتی را داشته‌اند که در متن آمده، و هرگز افزودن حاشیه و خروج از موضوع و تعمیق و توسعه ”بما لایرضیٰ صاحبه” در کار نبوده. ۲- به محض صدور نامه آیت الله یزدی، عده‌ای بی‌مهابا و گویی در ترصد چنین اقدامی بوده‌اند، هجمه‌های خود را علیه شخص آیت الله یزدی و جامعه محترم مدرسین آغاز نمودند، ضرب آهنک سخنان این بزرگواران چنان بلند و رنگ آن چنان تند بود گویی آقایان دغدغه‌ای غیر از جایگاه مرجعیت دارند و این همان بستر افراطی‌گری است که دیگران را بدان متهم می‌کنند. ۳- به راستی آیا موضوع این نامه به اندازه‌ای بود که برخی صدای ”وااسلاما، وامرجعا و برخی استرجاع”خوانند؟ گویی در همین چند روز قبل نبود که پیش نویس تساوی دیه زن و مرد در مجلس شورای اسلامی تهیه و جهت تصویب آماده شد، امری که در حیطه وظایف حوزه و حوزویان بود و باید اقدامی شایسته صورت می‌گرفت که فقط یکی از بزرگان حوزه بصورت جدّی ورود پیدا کردند. آری آن زمان نفسی نبود تا صدایی بلند شود و حتی اخمی در برابر آن کنند چه رسد به وااسلاما و… ۴- به راستی همانان که دیروز نقد معصوم(علیه السلام) را با بافتن هزار و یک دلیل در بوق کردند، چرا امروز از صدور این نامه خیرخواهانه و نه منتقدانه، خلاف آنچه بودند و گفتند، عمل می‌کنند؟ ۵- و تعجب آنکه برخی از دولتیان، دلسوز جایگاه مراجع عظام(دامت برکاتهم) شدند، فارغ از اینکه در این مورد قابلیت جواب برای آنها دیده نمی‌شود، به آگاهی جنابشان می‌رساند: آیا در طول سالیان اخیر تذکرات مراجع بزرگوار تقلید در امور ملی، بین المللی، فرهنگی، معیشتی، حیثیتی را نشنیدند و آنجا از احترام و تکریم مراجع معظم چیزی نگفتند و تمکین نکردند ولی به یکباره دلسوز حوزه و مراجع گشتند چه آنکه تعجب از دوستان گرامی است که آیا اینگون
ه دخالت‌ها با استقلال حوزه منافات ندارد؟ ۶- تعجب دیگر آنکه گروهی دلسوز حوزه انقلابی گشته‌اند و نامه آیت الله یزدی را مخالف با رویه حوزه انقلابی دانسته‌اند، تعجب از اینکه همین دوستان دائم حوزه را حوزه درس و بحث می‌دانند و نه حوزه انقلابی و متعهد به ارزش‌های انقلاب ۷- یادآوری این نکته نیز ضروری است؛ که گروهی در پی بهانه‌ای برای زدودن غبار از چهره فتنه‌گران و فتنه انگیزان می‌باشند که متذکر می‌شود؛ شما حال و روز معیشت مردم، تورم، بیکاری و رکود شکننده را ببینید و خیال نکنید با حائل قرار دادن چنین مواردی، اذهان مردم شریف را از مسائل اصلی‌شان، معطوف و متوجه امر دیگری می‌کنید. ۸- امروز دامن زدن به مسائلی اینگونه شادی دشمنان بخصوص دشمنان حوزه و روحانیت شیعه را درپی خواهد داشت، مروری بر پوشش خبری و تحلیلی گسترده رسانه‌های معاند در روزهای اخیر نشانگر آن است که ایجاد اختلاف در میان حوزویان در صدر برنامه‌های آنان است تا از کاهی کوه بسازند و دل‌های مؤمنین و ارادتمندان به ساحت روحانیت و بویژه مرجعیت عظیم الشأن را مکدّر سازند. آری! سخن بسیار است که مرور زمان نشان خواهد داد که بسیاری از این دغدغه‌ها از سوی برخی نه جایگاه مرجعیت است و نه استقلال حوزه و نه مسأله حوزه انقلابی. مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قـم با اعتقاد راسخ به جایگاه رفیع مرجعیت شیعه و کمال احترام به مرجع آگاه و وارسته حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی(متّع‌ الله‌ المسلمین‌ بطول‌ بقائه‌) نامه حضرت آیت الله یزدی را در راستای صیانت و حراست از جایگاه والای مرجعیت و دفاع از نظام و ارزش‌های انقلاب اسلامی دانسته که صداقت ایشان در دفاع از رکن رکین مرجعیت، بر کسی پوشیده نیست. هم‌چنین به ضرابان سکه جهل و تجاهل و صیادان منافع دنیوی، حزبی و جناحی گوشزد می‌نماید؛ با درایت بزرگان حوزه همواره چنین موضوعاتی مرتفع گردیده و حوزه‌های علمیه با صلابت و استقلال راستین و با حفظ سنت‌های اصیل حوزه و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی، راه تعالی را بیش از گذشته پیش گرفته و ضمن احترام به دغدغه‌های واقعی حوزویان محترم به بدخواهان حوزه‌های علمیه و دشمنان انقلاب اسلامی اعلام می‌دارد: شاگردان مکتب امام صادق (علیه السلام) با اتحاد و همدلی و با وجود حوزه‌ئی متحد، همچون گذشته استوار و اثرگذار و حامی شأن و جایگاه مرجعیت و دست‌آوردهای انقلاب اسلامی خواهد بود. والسلام علیـــکم و رحمه الله و برکاته ۹۷/۸/۹ هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم انتهای خبر / خبرگزاری حوزه / کد خبر ۴۶۷۱۱۵ سایر تصاویر   کلید واژه‌های مطلب: بیانیه صدور بیانیه مجمع عمومی جامعه مدرسین آیت الله یزدی اخبار مرتبط روایتی از واکنش شخصیت های حوزوی به نامه رئیس جامعه مدرسین (۱) واکنش روزنامه ها کشور به نامه جنجالی چه بود؟ +تصاویر دفتر آیت الله العظمی شبیری واکنشی به نامه آیت الله یزدی نداشته است در موارد گفتمان ارکان و بزرگان حوزه از قلم فرسایی نابجا پرهیز شود نامه سرگشاده آیت الله یزدی خطاب به آیت الله العظمی شبیری زنجانی نام : ایمیل: متن نظر: ارسال نمایش نظرات امین: احسنت این متن بیانیه واقعا جامع و مانع است. هر عاقل سلیم القلبی اگر این بیانیه را بخواند، به صداقت گفتار و منش جامعه مدرسین و آیةالله يزدی اذعان میکند. 0  0  حسن: سلام نامه آیت الله یزدی(حفظه الله) کاملا به جا و دلسوزانه بود ؛ کسانی که به این نامه اعتراض کردند دوست آن مرجع گرانقدر نیستند و یقینا دشمن آیت الله شبیری (حفظه الله) هستند؛ ای کاش ایشان از ملت فهیم ایران عذر خواهی کنند واگرنه.... 1  0  مسلم: احسنت بر جامعه فهیم و بادرایت و آگاه مدرسین حوزه علمیه قم ان شاءالله این بیانیه نهر هتمی باشه بر گزافه گویی ها و دشمنی منافقین داخل و خارج 1  0  ابوالفضل: با سلام؛ از این که حق و حقایق را بیان فرمودید و سریع و دقیق و عمیق این بیانیه را صادر فرمودید از شما بزرگان متشکرم. 7  1  مرتضی: هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم باسلام واحترام چند توصیه بیان می دارم امید وارم که مورد تفکر قرار گیرد ۱-بعنوان نماد اسلام وترویج اخلاق اهلبیت خواهشمند است از تند خویی بپرهیزید ومومنانی که تند خو وعصبانی مزاج هستد نیز به مشاغل دیگر مشغول دارید. واز نامه نگاری خودداری نمایند. ۲-مطالب داخل حوزه را حتی الامکان داخل حوزه حل وفصل نمائید چرا که با ظاهر شدن اختلافات احترام طرفین از بین می رود همانگونه که بواسطه یک عمل آقای یزدی متاسفانه مطالبی از ایشان به بیرون درز پیدا کرد که سوال برانگیز است ۳-. براساس متن نامه وتجربه ۴۰ ساله ازخصوصیات نگارنده مفهوم ومضمون نامه مشخص می باشد وسوال اینست چرا جامعه محترم مدرسین سعی در حمایت بی چون وچرا از یک عمل اشتباه است ۴-مگر دیدار با چند تن از مسئولان سابق نظام چقد سنگ
سرویس حوزه علمیه قم - حوزه علمیه قم ، تاریخ: ۱۳۹۷/۸/۹ - ۱۲:۴۶ ، شناسه خبر: ۴۶۷۱۱۵ بیانیه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  حوزه/ مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی نامه آیت الله محمد یزدی به آیت الله العظمی شبیری زنجانی بیانیه ای صادر کرد. به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی نامه آیت الله محمد یزدی به آیت الله العظمی شبیری زنجانی بیانیه ای صادر کرد که بدین شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم نامه‌ حضرت آیت الله یزدی به مرجع عظیم الشأن حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی (دامت برکاته العالیه) با واکنش‌های متفاوت و البته کم سابقه گروه‌های فکری و سیاسی حوزوی و غیرحوزوی مواجه گردید، نامه ایشان که بصورت سرگشاده انتشار یافت داری سه بخش می‌باشد: ۱- احترام و ارادت به شخصیت و مقام مرجعیت حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی(دامت برکاته) می‌باشد. مقام علمی و اخلاقی و منش رفتاری معظم‌له بر حوزویان محترم، شاگردان، مقلدان و ارادتمندان ایشان، پوشیده نیست که همواره مورد تکریم و احترام بزرگان و اعلام حوزه‌های علمیه بوده و هست. ۲- یادآوری افراد مسأله‌دار که می‌توانند نسبت به جایگاه رفیع مرجعیت و شخصیت حضرت آیت الله العظمی شبیری،‌ خدشه وارد کنند. این نگرانیِ حضرت آیت الله یزدی برآمده از تاریخ و تجربه نه چندان دور سالیان گذشته می‌باشد، که هر خواننده منصفی بر آن اذعان دارد و این دغدغه نه بخاطر مسائل جناحی است که به حتم و به دور از هرگونه پیش‌داوری، نامه‌ای در این سطح از مخاطب محترم چگونه می‌تواند رنگ و بوی جناحی و سیاسی داشته باشد بلکه آنچه گفته شده از باب دلسوزی، حراست و صیانت از جایگاه مرجعیت است. ۳- بخش سوم نامه – علیرغم آنکه برخی لحن آن را تند می‌دانند – تقاضایی است از حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی (دامت برکاته) مبنی بر شناخت خطرات این گروه مسأله دار که بازهم حاکی از حفاظت پایگاه رفیع مرجعیت و جایگاه منیع مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی(دامت برکاته) می‌باشد. با این اوصاف ظلم است که نامه مذکور را با کلماتی مانند؛ تحکم آمیز، آمرانه و…رمی کرد و مرقومه‌ای که روح و جسم آن پاسداری از حریم مرجعیت است را با تعابیر، تفاسیر و تحلیل‌های بی‌پایه و اساس وزن کِشی کرد و موضوعاتی بی‌ربط که بعضاً برآمده از منافع جناحی می‌باشد را به این نامه و نگارنده محترم آن، نسبت داد. حال که گویی برای برخی فرصتی پیش آمده تا به بهانه نامه مذکور، حملات خود را بر جامعه محترم و باسابقه مدرسین حوزه علمیه قم، شدت ببخشند(هر چند دوستان عزیز حوزوی و غیر حوزوی به این مسأله عنایت نداشتند که نامه از طرف شخص آیت الله یزدی بوده و نه به عنوان ریاست جامعه مدرسین) نکاتی را متذکر می‌شود: ۳۱- کسانی که آگاهی به سابقه طولانی روابط علما و گفتگو و مکاتبات آنان دارند، به خوبی می‌دانند که چنین نامه نگاری‌ها با ضعف و شدت بیشتر میان اعلام امری مرسوم و معمول بوده و از محتوی همان برداشتی را داشته‌اند که در متن آمده، و هرگز افزودن حاشیه و خروج از موضوع و تعمیق و توسعه ”بما لایرضیٰ صاحبه” در کار نبوده. ۲- به محض صدور نامه آیت الله یزدی، عده‌ای بی‌مهابا و گویی در ترصد چنین اقدامی بوده‌اند، هجمه‌های خود را علیه شخص آیت الله یزدی و جامعه محترم مدرسین آغاز نمودند، ضرب آهنک سخنان این بزرگواران چنان بلند و رنگ آن چنان تند بود گویی آقایان دغدغه‌ای غیر از جایگاه مرجعیت دارند و این همان بستر افراطی‌گری است که دیگران را بدان متهم می‌کنند. ۳- به راستی آیا موضوع این نامه به اندازه‌ای بود که برخی صدای ”وااسلاما، وامرجعا و برخی استرجاع”خوانند؟ گویی در همین چند روز قبل نبود که پیش نویس تساوی دیه زن و مرد در مجلس شورای اسلامی تهیه و جهت تصویب آماده شد، امری که در حیطه وظایف حوزه و حوزویان بود و باید اقدامی شایسته صورت می‌گرفت که فقط یکی از بزرگان حوزه بصورت جدّی ورود پیدا کردند. آری آن زمان نفسی نبود تا صدایی بلند شود و حتی اخمی در برابر آن کنند چه رسد به وااسلاما و… ۴- به راستی همانان که دیروز نقد معصوم(علیه السلام) را با بافتن هزار و یک دلیل در بوق کردند، چرا امروز از صدور این نامه خیرخواهانه و نه منتقدانه، خلاف آنچه بودند و گفتند، عمل می‌کنند؟ ۵- و تعجب آنکه برخی از دولتیان، دلسوز جایگاه مراجع عظام(دامت برکاتهم) شدند، فارغ از اینکه در این مورد قابلیت جواب برای آنها دیده نمی‌شود، به آگاهی جنابشان می‌رساند: آیا در طول سالیان اخیر تذکرات مراجع بزرگوار تقلید در امور ملی، بین المللی، فرهنگی، معیشتی، حیثیتی را نشنیدند و آنجا از احترام و تکریم مراجع معظم چیزی نگفتند و تمکین نکردند ولی به یکباره دلسوز حوزه و مراجع گشتند چه آنکه تعجب از دوستان گرامی است که آیا اینگون
ه دخالت‌ها با استقلال حوزه منافات ندارد؟ ۶- تعجب دیگر آنکه گروهی دلسوز حوزه انقلابی گشته‌اند و نامه آیت الله یزدی را مخالف با رویه حوزه انقلابی دانسته‌اند، تعجب از اینکه همین دوستان دائم حوزه را حوزه درس و بحث می‌دانند و نه حوزه انقلابی و متعهد به ارزش‌های انقلاب ۷- یادآوری این نکته نیز ضروری است؛ که گروهی در پی بهانه‌ای برای زدودن غبار از چهره فتنه‌گران و فتنه انگیزان می‌باشند که متذکر می‌شود؛ شما حال و روز معیشت مردم، تورم، بیکاری و رکود شکننده را ببینید و خیال نکنید با حائل قرار دادن چنین مواردی، اذهان مردم شریف را از مسائل اصلی‌شان، معطوف و متوجه امر دیگری می‌کنید. ۸- امروز دامن زدن به مسائلی اینگونه شادی دشمنان بخصوص دشمنان حوزه و روحانیت شیعه را درپی خواهد داشت، مروری بر پوشش خبری و تحلیلی گسترده رسانه‌های معاند در روزهای اخیر نشانگر آن است که ایجاد اختلاف در میان حوزویان در صدر برنامه‌های آنان است تا از کاهی کوه بسازند و دل‌های مؤمنین و ارادتمندان به ساحت روحانیت و بویژه مرجعیت عظیم الشأن را مکدّر سازند. آری! سخن بسیار است که مرور زمان نشان خواهد داد که بسیاری از این دغدغه‌ها از سوی برخی نه جایگاه مرجعیت است و نه استقلال حوزه و نه مسأله حوزه انقلابی. مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قـم با اعتقاد راسخ به جایگاه رفیع مرجعیت شیعه و کمال احترام به مرجع آگاه و وارسته حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی(متّع‌ الله‌ المسلمین‌ بطول‌ بقائه‌) نامه حضرت آیت الله یزدی را در راستای صیانت و حراست از جایگاه والای مرجعیت و دفاع از نظام و ارزش‌های انقلاب اسلامی دانسته که صداقت ایشان در دفاع از رکن رکین مرجعیت، بر کسی پوشیده نیست. هم‌چنین به ضرابان سکه جهل و تجاهل و صیادان منافع دنیوی، حزبی و جناحی گوشزد می‌نماید؛ با درایت بزرگان حوزه همواره چنین موضوعاتی مرتفع گردیده و حوزه‌های علمیه با صلابت و استقلال راستین و با حفظ سنت‌های اصیل حوزه و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی، راه تعالی را بیش از گذشته پیش گرفته و ضمن احترام به دغدغه‌های واقعی حوزویان محترم به بدخواهان حوزه‌های علمیه و دشمنان انقلاب اسلامی اعلام می‌دارد: شاگردان مکتب امام صادق (علیه السلام) با اتحاد و همدلی و با وجود حوزه‌ئی متحد، همچون گذشته استوار و اثرگذار و حامی شأن و جایگاه مرجعیت و دست‌آوردهای انقلاب اسلامی خواهد بود. والسلام علیـــکم و رحمه الله و برکاته ۹۷/۸/۹ هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم انتهای خبر / خبرگزاری حوزه / کد خبر ۴۶۷۱۱۵ سایر تصاویر   کلید واژه‌های مطلب: بیانیه صدور بیانیه مجمع عمومی جامعه مدرسین آیت الله یزدی اخبار مرتبط روایتی از واکنش شخصیت های حوزوی به نامه رئیس جامعه مدرسین (۱) واکنش روزنامه ها کشور به نامه جنجالی چه بود؟ +تصاویر دفتر آیت الله العظمی شبیری واکنشی به نامه آیت الله یزدی نداشته است در موارد گفتمان ارکان و بزرگان حوزه از قلم فرسایی نابجا پرهیز شود نامه سرگشاده آیت الله یزدی خطاب به آیت الله العظمی شبیری زنجانی نام : ایمیل: متن نظر: ارسال نمایش نظرات امین: احسنت این متن بیانیه واقعا جامع و مانع است. هر عاقل سلیم القلبی اگر این بیانیه را بخواند، به صداقت گفتار و منش جامعه مدرسین و آیةالله يزدی اذعان میکند. 0  0  حسن: سلام نامه آیت الله یزدی(حفظه الله) کاملا به جا و دلسوزانه بود ؛ کسانی که به این نامه اعتراض کردند دوست آن مرجع گرانقدر نیستند و یقینا دشمن آیت الله شبیری (حفظه الله) هستند؛ ای کاش ایشان از ملت فهیم ایران عذر خواهی کنند واگرنه.... 1  0  مسلم: احسنت بر جامعه فهیم و بادرایت و آگاه مدرسین حوزه علمیه قم ان شاءالله این بیانیه نهر هتمی باشه بر گزافه گویی ها و دشمنی منافقین داخل و خارج 1  0  ابوالفضل: با سلام؛ از این که حق و حقایق را بیان فرمودید و سریع و دقیق و عمیق این بیانیه را صادر فرمودید از شما بزرگان متشکرم. 7  1  مرتضی: هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم باسلام واحترام چند توصیه بیان می دارم امید وارم که مورد تفکر قرار گیرد ۱-بعنوان نماد اسلام وترویج اخلاق اهلبیت خواهشمند است از تند خویی بپرهیزید ومومنانی که تند خو وعصبانی مزاج هستد نیز به مشاغل دیگر مشغول دارید. واز نامه نگاری خودداری نمایند. ۲-مطالب داخل حوزه را حتی الامکان داخل حوزه حل وفصل نمائید چرا که با ظاهر شدن اختلافات احترام طرفین از بین می رود همانگونه که بواسطه یک عمل آقای یزدی متاسفانه مطالبی از ایشان به بیرون درز پیدا کرد که سوال برانگیز است ۳-. براساس متن نامه وتجربه ۴۰ ساله ازخصوصیات نگارنده مفهوم ومضمون نامه مشخص می باشد وسوال اینست چرا جامعه محترم مدرسین سعی در حمایت بی چون وچرا از یک عمل اشتباه است ۴-مگر دیدار با چند تن از مسئولان سابق نظام چقد س
هدایت شده از افسران جوان جنگ نرم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ویژه 🎥/ 700 تیم خارجی بعد از برجام دولت روحانی را تخلیه اطلاعاتی کردند و راه های دورزدن تحریم ها رو بستند. حتماً بفرستید برای طرفداران برجام @Afsaran_ir
تاملی دیگر
#ویژه 🎥/ 700 تیم خارجی بعد از برجام دولت روحانی را تخلیه اطلاعاتی کردند و راه های دورزدن تحریم ها ر
الا لعنه الله علی الشیخین، من یوم علی امیرالمومنین ع و الشیخین من یوم علی بن الجواد الحسینی ع
🔸 🔺 خانم زهره یوسفیان ملا فرزند عزت الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل در مجلس، در سال ۹۵ با حکم و نامه مستقیم وزیر نفت آقای زنگنه به استخدام پژوهشگاه نفت ایران در آمده است ✍ حالا می‌فهمید دلیل بوسیدن دست حسن روحانی توسط یوسفیان ملا را؟
🇮🇷🌷 یاران بهوش باشید🌷🇮🇷 در زمین تاراج دهندگان منافع ملت بازی 🌷🇮🇷🇮🇷🇮🇷نکنید🇮🇷🇮🇷🇮🇷🌷 الحمد لله تمام نهادهای حوزوی به دفاع از آیه الله یزدی و نقد دیدار با فتنه گران پرداختند. دیدار های آدمهای سوخته و دولمتردان سوخته، با آیه الله زنجانی هم، هیچ، از قبح قضیه نمی کاهد. این جماعت، بزدل تر از آن هستند که بتوانند از دیدارهای آدمهای فراموش شده یا روفوزه های فتنه ۸۸ با ملاقات کننده مدعی دوری کننده از سیاست؛اما حاضر در پشت پرونده های خاطیان، جانیان، مفسدان اخلاقی؛ جانی تازه کنند. از این پس،تمام منفعت این دیدارها، در بزرگ نمائی خود، بعد ضربه کاری آیه الله یزدی و سرگرم سازی نیروهای انقلاب است. دوستان مسیر بحث را بسمت مطالبه گری از مهاجمان و غارتگران منافی ملی، همان بازندگان برجام ببرید. بسمت مبازه با آمریکا ببرید. مسیر بحث باید بسمت تقبیح fatf و برجام و ناتوانی جریان غرب زده و سکولار در دفاع از منافع ملی و منافع ملت ببرید . ضربه کاری الان بعد حرکت هوشمندانه آیه الله یزدی، برگشت به نقطه سرخط مطالبه گری است
هدایت شده از روزنه
غوغاسالاران از جان چه می خواهند؟! درنگی پیرامون متن و حاشیه دیدار و نامه آیات شبیری زنجانی و محمد یزدی 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 حرف امروز و دیروز نیست؛ غرب دو سده است که بر حوزه مقدسه تمرکز عمیق یافته و با عده ای عمله٬ تلاش کرده در و در عالیه٬ تاثیر مستقیم بگذارد. از (با محوریت چهره های حوزوی) که بگذریم٬ تقریبا در همه و ٬ پای چند نفر با سوابق حوزوی در میان است. از تشکیل تاسیس ٬ ٬ ٬ ٬ گرفته تا تأسیس و ٬ همواره چند چهره روحانی نما نقش آفرین بوده اند؛ از واعظ اصفهانی و شریعت سنگلجی و اسدالله خرقانی و ابراهیم زنجانی گرفته تا تقی زاده و حکمی زاده و کسروی٬ همگان از دل همین حوزه بیرون آمده اند و پیشه کرده اند. بافت فرهنگی و اجتماعی جامعه ایرانی به گونه ای است که (علی رغم همه کاستی ها و انتقادات) به روحانیت عمیقا باور دارد و لذا جریان های سیاسی و فکری مختلف همواره از برخی روحانیان به عنوان ابزار نفوذ اجتماعی بهره جسته اند. این نفوذ گاه درون حوزوی بوده و گاه در سطح عموم. اگر شریعت سنگلجی و خرقانی مامور القای منویات روشنفکران سکولار به سطوح عالیه نجف بوده اند٬ از امثال تولایی ها برای نفوذ در سطح توده مردم استفاده شده است. استفاده ابزاری از چهره های روحانی آنقدر مهم است که تشکیلات آدمکشی منافقین نیز در ادوار مختلف تلاش کرد چهره مخوفش را پشت شخصیت های روحانی مخفی کند؛ در یک دوره از آقایان هاشمی و طالقانی و منتظری و بسیاری دیگر تأییدیه گرفتند تا بدان وسیله امام را فریب دهند و اطمینان شان را جلب کنند که البته موفق نشدند. در دوره متاخر که همه٬ حتی آقای طالقانی نیز از آنها بریدند٬ بازهم و هایی پیدا شدند که نقش را برای آنها بازی کنند. بگذریم که برخی از جریان های ضدانقلاب داخلی نیز هنوز هم که هنوز است حاضر نیست از تفاله امثال شیخ علی ارنگه ای دست بردارند و برای تهمت به امام سراغ او را می گیرند. اکنون در دهه چهارم انقلاب اسلامی٬ مناسبات جریان های سیاسی داخلی و خارجی با چهره های حوزوی٬ بسیار پیچیده و رازآلود شده است. گاهی در یک محفل موجه حوزوی و یا از زبان یک شخصیت محترم روحانی٬ همان تحلیل را می شنوید که پیش تر از این یا همزمان٬ در محافل سیاسی مغرضین و ضدانقلاب و حتی از زبان چهره های ضد مذهب شنیده شده است! آیا این تصادفی است؟! دقیقا از همینجا شروع می شود که فکر کنیم این هماهنگی مواضع٬ اتفاقی است. در تمام سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی٬ منتقدین و مخالفان انقلاب اسلامی تمام تمرکز خود را بر حوزه علمیه گذاشتند تا از این حوزه کسانی تربیت شوند که سر بزنگاه زهر خود را بریزند. در این مدت با استفاده توأمان از و و به و بپردازند. اکنون در همه سطوح حوزوی٬ ارتباطات و تشکل های مختلفی شکل گرفته که از سیاست و حکومت و ولایت فقیه و ... دارد و گرچه فاصله هرکدام از آنان با انقلاب اسلامی و نظام به یک اندازه نیست٬ اما زمینه مشترک برای مخالفت با برخی مسائل٬ موجب اتخاذ مواضع هماهنگ و هم افزایی گفتمانی در بزنگاه ها می شود. طبعا در اوضاع پیچیده اکنون حوزه علمیه٬ بیانیه و طومار و جار و جنجال٬ راه علاج نیست. گرچه همه این اقدامات در جای خود مهم است اما باید ٬ و متمرکز بر حوزه مقدسه را بشناسیم و بشناسانیم. در همه مسایل حساس پسافتنه٬ چهره ها و جریان های خاصی به میدان داری پرداخته اند که صدالبته به دلیل پنهان بودن ارتباطات فکری و سیاسی آنان برای توده حوزویان٬ برخی توهم اکثریت انگاری این جماعت نموده و محاسبات شان متاثر از یک تحلیل اشتباه شکل گرفته است. نباید از یاد ببریم که گاهی در بحثی وارد می شویم که از اساس طراحی برخی اتاق فکر های بیرون حوزوی است و متاسفانه تبحر جریان ضد انقلاب تهران نشین و خارج نشین در این مورد بسیار بالا رفته است. ابتدا مرجع محترمی که در حوزه علمیه فردی معتبر و است را به مجلسی خصوصی دعوت می کنند٬ سپس با حضور برخی ورشکستگان سیاسی بدسابقه٬ از دیدار عکس می گیرند و آنگاه در وقت مقتضی و بدون اجازه٬ منتشر می سازند. طبعا وقتی تصویر یک مقام برجسته در کنار برخی چهره های و بعضا ممنوع التصویر منتشر می شود٬ ذهن طلاب و روحانیان در همه سطوح را با سؤال مواجه می سازد و هنگامی که راه برای طرح این سوال بسته باشد٬ راهی جز نامه سرگشاده توسط یک مجتهد مجاهد که در رأس معتبرترین تشکیلات حوزوی قرار دارد٬ باقی نمی ماند. ادامه دارد.... جمعه‌. ۱۱آبان ۱۳۹۷ @rozaneebefarda
هدایت شده از سید هادی حسینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حتما ببینید:: 🔴 کدهای مهم رهبر انقلاب در سال ۸۹ درباره فتنه‌هایی که از قم آغاز خواهند شد... ✅ آنتی‌تز‌هایی که توسط خودی‌ها از قم شروع می‌شود...
❌محاجه با حوزه (البته با اجازه بزرگترها)❌ ✍نقادی رحیم‌پور درباره وضعیت نامطلوب و نامقبول حوزه علمیه و جامعه فقهی شیعی با مخالفت‌های گوناگونی روبرو شد که بخش کم اهمیت آن ناظر به یکی دو تراکت احمقانه در حاشیه برنامه بود اما از نظر محتوایی، برخی مراجع و برخی روحانیون معروف به فضلاء مثل جواد فاضل لنکرانی و سبحانی و... مخالفت‌های متفاوتی داشتند که شایسته تأمل و توجه بود. ✍لُب کلام رحیم‌پور این بود که حوزه‌های فقهی در قم و نجف و... ناظر به مسائل واقعی و مبتلابه اجتماعی و سیاسی مثل حکومت و تمدن و... ورودی ندارند. حالا یا اساسا اعتقادی برای ورود به این مسائل ندارند یا دانایی لازم را برای مواجهه مجتهدانه با این مسائل ندارند. در مقابل، آقایان در مخالفت ادعا کرده‌اند که هم اعتقاد دارند و هم دانایی لازم را دارند و رحیم‌پور چون از حوزه بی‌اطلاع بوده است، متوجه نیست و نفهمیده یک حرفی زده است. ✍به نظرم این ادعا قابل آزمون است و با طرح چند مسئله واقعی و مصداقی می‌توان رحیم‌پور و امثال او را از جهالت خارج کرد:👇 ✍شیعه معروف است به عدلیه و جایگاه عدالت در متون دینی منحصر به فرد و اساسا نظم سیاسی شیعی، نظمی عدالت بنیاد است. حوزه و فقه هم که سابقه هزار ساله دارد. سئوال از آقایان علما و فضلا این است آیا با این اوصاف، انتظار داشتن نظریه‌ای درباره عدالت خصوصا عدالت اجتماعی و توزیعی انتظار گزافی است؟ آیا در همه جامعه فقهی شیعی، یک کار تئوریک درباره عدالت به اندازه کار راولز در سنت لیبرالی وجود دارد؟ از لیبرال‌ترین لیبرال‌ها مثل هایک (لیبرتارین‌ها) تا کامنتارین‌هایی مثل والزر و سندل تا انواع و اقسام گرایش‌ها در چپ‌ها درباره عدالت، نظریه و نظریه‌هایی را برساخته‌اند. درحالیکه نه به اندازه شیعه عمق عدالتخواهانه داشته‌اند و نه متون درجه اولی مثل قرآن و نهج‌البلاغه و... را در اختیار داشته‌اند! انسان از خودش به عنوان شیعه علی که تجسم تئوریک و عملی عدالت است، شرمنده می‌شود که چرا ما حرف حسابی درباره عدالت نتوانسته‌ایم بزنیم؟ اگر غیر از این است بفرمایید. ✍تنبیه‌الامه و تنزیه‌المله نائینی در ۱۳۲۷ قمری در پاسخ به پرسش زمانه یعنی مشروطه نوشته شده است. بعد از ۱۱۰ سال، کاری در حد و اندازه کار نائینی در فقه سیاسی ما با اینکه چهل سال از تأسیس نظم سیاسی نوبنیاد ج.ا.ا گذشته است، انجام شده است؟ از این بالاتر این که کار همین کار نائینی چنان مهجور واقع شده است که جناب صادق زیباکلام در کتاب سنت و مدرنیته ادعا می‌کند که این کتاب که از اول به فارسی نوشته شده است، به زبان عربی است(!!!) و آنچنان کسی متعرض این مسئله نشده است که خطای زیباکلام حتی در تجدیدچاپ‌های بعدی کتاب تکرار می‌شود. ✍اگر در ایران، سروش سروش شد، اگر ملکیان ملکیان شد، اگر جواد طباطبایی جواد طباطبایی شد و... بیش از آنکه از توانایی فکری و قدرت نظرورزی آنها ناشی باشد، از ناتوانی و بی‌سوادی و بی‌مایگی طرف مقابل بود وگرنه این آقایان به قول فوتبالی‌ها در دسته محلات علوم انسانی دنیا نیز نمی‌توانند توپ بزنند و نزده‌اند. ✍سطح درگیری‌ها با افکار مخالف از هگلی که تقی ارانی نمایندگی می‌کرد و راه طی شده بازرگان و راه انبیاء راه بشر حنیف‌نژاد و قبض و بسط شریعت و.. به خود هگل و کانت و هایدگر و ویتگنشتاین و هوسرل و کوهن و دورکیم و وبر و مارکس و دریدا و فوکو و لاک و هابز و... رسیده است اما صحنه از شما آقایان آنچنان خالی است که رائفی‌پورها جور کار را می‌کشند. ✍آیا حوزه و فقه می‌تواند در برابر این وضعیت اقتصادی کشور بعد از چهل سال از انقلاب، شانه از بار مسئولیت خالی کند؟ اگر مسئولین کشور بخواهند بر اساس مُر اسلام، اقتصاد کشور را اداره کنند، حوزه علمیه نظریه‌ای پرورده و نهادسازی‌های لازم را برای پیشنهاد دارد یا جز تکرار حرام بودن ربوی بودن اقتصاد و ربا جنگ با خداست، حرف دیگری ندارد؟ ✍دستگاه قضایی نزدیک‌ترین عرصه حکومتی و در عین حال حداقلی‌ترین بخش به حوزه فقه است. در این چهار دهه نیز کسانی سکاندار اداره آن شده‌اند که ویژگی مهم آنها اجتهاد فقهی مصطلح در حوزه‌ها بوده است. خوب به قوه قضائیه نگاه کنید. چقدر قابل دفاع است؟ ✍بدانید و بدانیم که گفتن و نگفتن رحیم‌پور تأثیری در واقعیت ندارد و واقعیت‌ها و چالش‌ها در حوزه فکر و عمل، از آنچه رحیم‌پور گفت، رادیکال‌تر است. اگر با سخنانی در این حد طاقت از دست بدهید، در مواجهه با آن واقعیت رادیکال‌تر، چه خواهید کرد؟! دکتر پرویز امینی @najva_net@feghheakbar @naghde_elhad