eitaa logo
تنها علاج
974 دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
680 ویدیو
337 فایل
"با امام حسین(ع) به همه جا می توان رسید" صفحه رسمی حجت‌الاسلام دکتر سیّد علی‌اصغر علوی https://virasty.com/tanhaelaj ارتباط با مدیر: @Behesht123
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻با فهم بعضی شبکه‌های ارتباطی، بعضی روضه‌ها را می‌فهمیم: • برادر و خواهر (روضه وداع امام حسین و حضرت زینب) • پدر و پسر (روضه امام حسین و علی‌اکبر) • مادر و پسر (روضه حضرت رباب و علی‌اصغر) • برادر و برادر (روضه حضرت عباس) 🔻اما در شبکه ارتباطی رهبر و پیروان و یا امام و امت تا به‌حال روضه‌های کربلا را نشنیده‌ایم؛ شبکه ‌ارتباطی که مهم‌ترین مسئله عاشورا است و اصلاً مابقی روضه‌ها در مدار آن محقق می‌شود. باید این شبکه ارتباطی را فهمید تا عمق بعضی روضه‌ها درک شود. ؟ @tanhaelaj
🔆انجمن علمی علوم قرآن و حدیث دانشگاه فردوسی مشهد در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین، در دهه سوم محرم برگزار میکند: برگزاری کرسیهای آزاداندیشی عاشورایی با محوریت 🔰فلسفه و عبرت های عاشورا 🔻حجت الاسلام محمد صحتی سردرودی (نویسنده_محقق_عاشورا پژوه) 📆تاریخ ارائه: 1401/05/29 (22 محرم) 🔸موضوع ارائه: موروثی سازی حکومت، علت و فلسفه اصلی ماجرای عاشورا 🔻دکتر سعید طاووسی مسرور (عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی و عاشورا پژوه) 📆تاریخ ارائه: 1401/05/30 (23 محرم) 🔸موضوع ارائه: چرایی حرکت امام حسین(ع) و پیامدهای آن 🔻دکتر مجید معارف (عضو هیئت علمی دانشگاه تهران) 📆تاریخ ارائه: 1401/05/31 ( 24محرم) 🔸موضوع ارائه: تاثیر حادثه عاشورا در رخداد قیام های ضد اموی (حادثه مدینه، قیام مختار، قیام توابین) 🔻دکتر مهدی مجتهدی (عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد) 📆تاریخ ارائه: 1401/06/02 (26 محرم) 🔸موضوع ارائه: حسین بن علی علیه‌السلام به عنوان امیرالمؤمنین 🔻حجت الاسلام (پژوهشگر، مولف و مدرس معارف عاشورایی) 📆تاریخ ارائه: 1401/06/03 (27 محرم) 🔸موضوع ارائه: مابعدالحسین (در جستجوی معادلاتِ با امام حسین) 🔻دکتر محمدحسن حائری (عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد) 📆تاریخ ارائه: 1401/06/04 ( 28محرم) 🔸موضوع ارائه: « برای بازگشت هیچگاه دیر نیست اما گاهی زود دیر می شود» ( پیرامون جایگاه توبه به عنوان یکی از مقوله های مهم در فرهنگ عاشورا) 🔻دکتر احمد غلامعلی (معاون پژوهشکده علوم و معارف حدیث دارالحدیث_ معاون آموزشی پژوهشی دانشگاه قرآن و حدیث) 📆تاریخ ارائه: 1401/06/05 (29 محرم) 🔸موضوع ارائه: شخصیت شناسی یاران سیدالشهدا 🔻دکتر نعمت الله صفری فروشانی (عضو هیئت علمی جامعه المصطفی (ص) العالمیه و عاشورا پژوه) 📆تاریخ ارائه: 1401/06/06 (30 محرم) 🔸موضوع ارائه: تحلیل تاریخی رخدادهای دوره امامت امام حسین(ع) در زمان حکومت معاویه @quran_hadith_fum @tanhaelaj
📗کتاب «اَحْلی مِنَ الْمَثَل» فرهنگ اصطلاحات، تعابیر و ضرب‌المثل‌های هیأتی و تشکیلاتی به قلم حجت الاسلام سید علی‌اصغر علوی 🔰این کتاب مجموع ضرب‌المثل‌ ها و اصطلاحات تشکیلاتی و هیأتی است که با دسته ‌بندی محتوایی بدیعی به قلم نگارش در آمده است. اثری که در هر گذرواژه و مدخل به تعریف، پیشینه، ریشه معنوی، کاربرد و ارتباط آن با مباحث و بیماریهای تشکیلاتی میپردازد. 🔰فرصت ویژه ای که این اثر برای محققین، مبلغین و وعاظ ایجاد کرده آن است که در کنار متن روان و شیوای خود برای سهولت مطالعه عموم، مباحث و مستند خود را در ذیل هر مبحث (خصوصا پیشینه و ریشه معنوی) در پاورقی آورده است. 🔰بسیاری از مَثَل‌ها‌ هستند که باید اصلاح شود و از سویی مَثَل‌ها‌یی را هم باید تولید کرد. اینجا باید به تولید ادبیات دست زد. غالباً مَثَل‌ها‌ی این اثر، دو دسته‌اند: یا «سوغات» کربلا هستند و برخاسته از آن تربت اعلی است، یا به «زیارت» کربلا رفته‌اند و رنگ و بویی کربلایی گرفته‌اند. مَثَل‌ها‌ وقتی به کربلا و وادی عاشورا وارد می‌شوند رنگ می‌گیرند و نورانی و خواستنی می‌شوند. کربلا ضرب‌المثل‌ها‌ی مرا تغییر داد... 🔰این مجموعه که رهاورد سه سال و نیم کار پژوهشی کتابخانه ای و نیز فعالیت میدانی با افراد و تشکلهای برتر کشوری است به همت نشر جمکران در ۵۶۰ صفحه منتشر شده است. 🖇خبرگزاری فارس: http://fna.ir/ezil76 📚 @logii_ir @tanhaelaj
🔻شیرین‌ترین شکلات دنیا: شکلات به طعم اصحاب! پیشنهادی برای چشاندن طعم خوش اصحاب در جاری زندگی 🔹در یک سفر کربلا، لابلای مباحث طرح شده از زیارت «شهدای ناحیه مقدسه» اشارتی گذشت؛ زیارتی به سنه 252 ه.ق. منسوب به امام هادی که در آن به اسم و رسم تک تک شهدا اشاره شده است. 🔹به ذوق سلیم و قریحه سرشار زوار، بسته شکلاتی به همراه سلام به یکی از این شهدا کار شد! تا بنا به اصل تداعی در روانشناسی، شیرینی ملموس و محسوس شکلات با حلاوت «اَحلَی مِنَ العَسَل»ی معقول اصحاب گره بخورد و ذائقه جان‌ها را با آن شیرینی آشناتر کند. 🔹برای ایجاد انگیزه در کنار هر «سلام»، «سؤال»ی تلنگرگونه هم کار شده بود که نوید یک حرکت عاشورایی برای مخاطب باشد؛ مثلاً: «چه‌قدر در مورد این شهید مطالعه داشتی؟!»، «کدام ویژگی این شهید باعث شد در کربلا باشد؟»، راستی واقعاً اصحاب کیستند که این‌گونه قرب و منزلت یافتند؟»، «عاشوراخوانان تاریخ بلافاصله بعد از سلام بر امام به این یاران سلام می‌دهند»، «به نظرت کدام ویژگی این شهید باعث شد در بین یاران امام باشد؟»، «چه‌قدر برای همراهی و معیت با امام عاشورایی خودت آماده‌ای؟!»، «این شهید در کربلا چگونه امام خود را یاری کرد؟»، «پنج دقیقه از این شهید برای‌مان تعریف کن و نسبتش را با امروز مشخص کن!»، «تا حالا شده خودت را مثل شهدای کربلا در یاری امامت دیده باشی؟!» و... ؟ @tanhaelaj
34.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥عبدالرضا هلالی نمره عالی را تقدیم دهه هشتادیا و دهه نودی ها کرد 🎥نماهنگ «نمره عالی» منتشر شد 🎙با صدای عبدالرضا هلالی و گروه سرود آوای احسان و گروه میعاد 📝شاعر و آهنگساز: سید جواد پرئی 🎼تنظیم کننده: امید روشن ‌بین 🎬کارگردان: علی یوسفی مفید 📹تهیه کننده:سید عبدالحسین میرداماد 💠مجری طرح:قاب سفید هنر 🔻تهیه شده در مأوا
🏴 آنچه از اربعین آموختیم: 🔻خشاب گذاری فرهنگی! 🔹هدیه دادن باعث ایجاد الفت و رفاقت بیشتر می شود خصوصا اگر در فرصت ممتازی مانند اربعین و بین دو ملت ایران و عراق اتفاق بیفتد. می توان در مسیر و داخل موکب ها به خادمان این مسیر و کودکانشان هدیه داد؛ از عکس و شکلات و گل سر گرفته تا نمک تبرکی و پوستر و پیکسل. نباید دست خالی بود. به تعبیر شهید ضابط باید "خشاب فرهنگی" را پر کرد و آنگاه راه افتاد! @tanhaelaj
🎥 ضبط برنامه مکتب 🔅به امید خدا به زودی از سیما... @tanhaelaj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سی سال در فراق پدر گریه کرد و گفت: بازار شام جای عزیزان ما نبود...
📚آبروی علم 🔰 کتاب آبروی علم اثر سید علی اصغر علوی به دنبال یافتن پاسخ این سؤال است که چگونه می‌توان چراغی را که با دستان حسین علیه السلام در خانه عاشورا روشن شده است به وسیله آینه‌ای به خانه تاریک علم تاباند و چگونه می‌توان از روشنای نهضت حسینی در نهضت تولید علم بهره برد؟ 🔹در کتاب آبروی علم نسبت نهضت تولید علم با نهضت حسینی مقایسه و تحلیل شده است. به بیان دیگر نهضت حضرت اباعبدالله الحسین به عنوان پارادایم متعالی در نظر گرفته شده است و بایسته‌های علمی و وظایف دانشمندان که آن حضرت در جمع نخبگان ایراد فرمودند، تبیین شده است. آن چیزی که مانع رشد و رسیدن به کمال انسان است، برخورد کلیشه‌ای داشتن با پدیده‌هاست و چقدر این نگاه کلیشه‌ای می‌تواند انسان را دچار هبوط کند. کلیشه هر چیزی را از رونق می‌اندازد حتی برترین و ناب‌ترین حقایق هستی را، و تا با پدیده‌ها آن‌چنان که شایسته دیدارشان هست، روبه‌رو نشویم، با ما سخن نخواهند گفت. و حسین علیه‌السلام  برترین و ناب‌ترین حقیقت هستی  نیز از این قاعده مستثنی نیست. تا با حسین همراه و هم‌دل نشوی، اسرار داستانش را روایت نخواهد کرد و تا از او سؤال نکنی، پاسخی نخواهی شنید. راه و روش سخن گفتن با او در شیوه روبه‌رو شدن با این آینه خدا را به مجالی دیگر بسپاریم. 🔸ناگفته نماند که  کتاب آبروی علم دعوتی است برای دانشمندان و پژوهش گرانی که به دنبال سخنان تازه‌ای از جنس علم می‌گردند. 🖇پیوند خرید مجازی: https://b2n.ir/w65659 @tanhaelaj
🔻روضه یعنی بدانی عاقبت تشکیلاتی نبودن چه می‌شود... مجموعه‌ای از تعاریف روضه 🔹روضه یعنی بیان یک اتفاق بزرگ است که یک بار اتفاق افتاده است و آن‌قدر سنگین است که دیگر نباید اتفاق بیفتد. 🔹روضه یعنی یاد تاریخ و عبرت‌گیری از آن. 🔹روضه یعنی یاد کشته شدن و شهید شدن. 🔹روضه یعنی قصه قتل یک عزیز، یک نازنین، یک ولی خدا. 🔹روضه یعنی شناخت ظلم، ظالم و مظلوم. 🔹روضه یعنی یک تجربه قتلگاه 61 هجری، برای هفتاد پشت شیعه بس است. 🔹روضه یعنی «وصف ذبح الحسین نصف ذبح الحسین». 🔹روضه یعنی بدانی عاقبت تشکیلاتی نبودن چه می‌شود. مرور داستان غربت، خودش تلقین است. یعنی مواظب باش حواست جمع باشد. 🔹روضه یعنی کاهش دل‌بستگی به دنیا. 🔹روضه یعنی آرزوی حکومت بدون طاغوت. 🔹روضه یعنی آماده‌سازی مخاطب برای واکنش مناسب و به‌موقع. 🔹روضه یعنی تمرین تصمیم‌گیری سریع. 🔹روضه یعنی سازمان‌د‌هی و بسیج تشکل شیعیان در برابر دشمن. 🔹روضه یعنی روضه یعنی ریل‌گذاری برای اقدام. 🔹روضه یعنی آماده کردن جاده برای رسیدن به هدف مطلوب یعنی همان هدف سیدالشهدا. ؟ @tanhaelaj
🔹انجمن علمی علوم قرآن و حدیث دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌کند: ⚫️ویژه برنامه محرم الحرام ۱۴۴۴ ⚫️ سلسله کرسی های آزاد اندیشی ◾️ فلسفه و عبرت های عاشورا◾️ 🎙نشست ششم باحضور: 🔹حجت الاسلام سید علی اصغر علوی پژوهشگر، مولف کتاب و مدرس معارف عاشورایی ◾️موضوع ارائه: ما بعدالحسین (درجستجوی معادلات با امام حسین) 📆 پنج شنبه ۳ شهریور ۱۴٠۱ ( ۲۷ محرم) 🕰 ساعت ۱۸:٠٠ 📍محل برگزاری: 🖥 وبینار انجمن‌های علمی دانشجویی دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی 🌐http://vroom.um.ac.ir/saftis @quran_hadith_fum 🌼🌿 @Theology_faculty @SSAFUM @tanhaelaj
خدا کند که منم دعوت شما باشم و بخش کوچکی از خلوت شما باشم و در کنار همین سفره‌ها کنار شما نمک بریزم و هم‌صحبت شما باشم فرار کرده‌ام از دست ظلمت نفسم که دست تربیت رحمت شما باشم خدا کند که نظر کرده را نظر نکنند که در نظاره‌ی بی منّت شما باشم مخواه بین گداهای قیمتی حرم گدای بی غم و بی قیمت شما باشم ضیافت است و گدا هست و انتخاب شما خدا کند که منم قسمت شما باشم اگر چه قیمت من با گناه قسمت شد اگر چه بنده ی بی قیمت شما باشم! ولی به قیمت کرب و بلا نگاهم کن که من غلام همین هیئت شما باشم @Hosein_jaan @tanhaelaj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥در مراسم تعزیه ای در عراق کسی که نقش امام حسین عليه السلام رو بازی می کرد آنقدر با احساس ندا سَرداد آیا کسی هست مرا یاری کند؟ 🔹که از بین تماشاگران محبان اهل بیت علیهم السلام طاقت نیاوردند 😭 @tanhaelaj
سلام آقا! سلام از دور... سلام از عمق دلتنگے... حضرت ارباب @karbalaasalam @tanhaelaj
📚تفرجی در کتب 📖 «ما بعد الحسین» وقتی امام حسین وارد معادلات زندگی میشوند 🔍مروری بر برخی از سرفصل ها 🔻پرده اول: الْحُسَیْن 🔹چرا امام حسین؟ 🔻پرده دوم: بَعْدُالْحُسَیْن 🔹بعدالحسین در همه عوالم 🔹بعدالحسینِ خودت! 🔹از بعد حسین حساب کن! 🔻پرده سوم: مَابَعْدُالْحُسَیْن؟! 🔹منظور از ما بعدالحسین؟ 🔹«ما،بعدْحسین» یا «مابعدِحسین»؟ 🔹ما بعد از حسین باشیم؟ 🔹ما بعد حسین می آییم (حکایت توابین) 🔻پرده چهارم: معادلات مَابَعْدُالْحُسَیْن (امام حسین پلاس) 🔹اگر امام حسین در معادله ای وارد شوند آن معادله چه فرقی میکند؟ 🔹«آب خوردن»؛ با امام حسین یا بی امام حسین؟ 🔹«آشپزی»؛ با امام حسین یا بی امام حسین؟ 🔹«ازدواج»؛ با امام حسین یا بی امام حسین؟ 🔹«اشک»؛ با امام حسین یا بی امام حسین؟ 🔹«انسان کامل»؛ با امام حسین یا بی امام حسین 🔹«انقلاب»؛ با امام حسین یا بی امام حسین؟ 🔹«ایران»؛ با امام حسین یا بی امام حسین؟ 🔹«بهشت»؛ با امام حسین یا بی امام حسین؟ 🔹«پایان نامه»؛ با امام حسین یا بی امام حسین؟ 🔹«پرستاری»؛ با امام حسین یا بی امام حسین؟ 🔹«پزشکی»؛ با امام حسین یا بی امام حسین؟ 🔹«پیاده روی»؛ با امام حسین یا بی امام حسین؟ 🔹«پیر شدن»؛ با امام حسین یا بی امام حسین؟ 🔹«تربیت کودک»؛ با امام حسین یا بی امام حسین؟ 🔹«تشکیلات»؛ با امام حسین یا بی امام حسین؟ 🔹«تمدن»؛ با امام حسین یا بی امام حسین؟ 🔹«چای»؛ با امام حسین یا بی امام حسین؟ 🔹«حافظ»؛ با امام حسین یا بی امام حسین؟ 🔹«حجاب»؛ با امام حسین یا بی امام حسین؟ 🔹«درس خواندن»؛ با امام حسین یا بی امام حسین؟ 🔹«شبکه سازی و نگاه جبهه ای»؛ با امام حسین یا بی امام حسین؟ 🔹«ظهور»؛ با امام حسین یا بی امام حسین؟ 🔹«قیامت»؛ با امام حسین یا بی امام حسین؟ 🔹«مدیریت»؛ با امام حسین یا بی امام حسین؟ 🔹«نماز»؛ با امام حسین یا بی امام حسین؟ 🔹خاتمه: بگذار همه روضه خوان باشند... @tanhaelaj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تیزر معرفی برنامه (عبرتهای عاشورا) روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه حوالی ساعت ۲۳ @tanhaelaj
🔰 اولین برنامه با حضور حجت الاسلام سید علی اصغر علوی را در تلوبیون ببینید: http://www.telewebion.com/episode/0x296b852 📆 4 شهریور 1401 @tanhaelaj
🔻به پای هیچ آیه‌ای این‌چنین گریه نکرده اند... 🔹خدای متعال در آیاتش وصف خوبانی را ذکر می‌کند که در مقابل شنیدن آیات قرآن، حالات شگفتی دارند: «...اِذَا يُتْلَى عَلَيهِمْ يخِرُّونَ لِلْأَذْقَانِ سُجَّدًا» هنگامي که (اين آيات) بر آنان خوانده مي‌شود، سجده‌کنان به خاک مي‌افتند... «وَيخِرُّونَ لِلْأَذْقَانِ يبْكُونَ وَيزِيدُهُمْ خُشُوعًا» آن‌ها (بي‌اختيار) به زمين مي‌افتند و گريه مي‌کنند؛ و (تلاوت اين آيات، همواره) بر خشوع‌شان مي‌افزايد. 🔹و هر وقت برای‌مان آیات و سوره‌های کتاب کربلا را خوانده‌اند، این احساس را یافته‌ایم، بی اختیار به خاک افتاده و گریه کردیم و مانند قدسیان عرش‌نشین شدیم: «در بارگاه قدس که جای ملال نیست سرهای قدسیان همه بر زانوی غم است» 🔹به پای آیات کربلای حسین بود که لیاقت یافتیم به سادگی با شنیدنش اشک بریزیم و خدا را به پای این نعمت شکرگزاریم و حضرت حسین را به پاس خشوع قلبیِ «وَيزِيدُهُمْ خُشُوعًا» قدردان! 🔹هرگاه برای ما سوره‌های کربلا خوانده شود «...يخِرُّونَ لِلْأَذْقَانِ سُجَّدًا» را در خویش می‌بینیم؛ سوره‌هایی که مانند قرآن، هرچه‌قدر به انتهای آن نزدیک‌تر شویم، سوره‌هایش کوتاه‌تر و کوچک‌تر می‌شوند: سوره‌ علی‌اصغر، سوره عبدالله‌بن‌حسن... ؟ @tanhaelaj
در روایتی آمده است، اگر شروع ماه قمری از روز دوشنبه باشد، برای بر آورده شدن حاجات مجرب است (بسیاری ازعلما هم این مطلب را مکرر نقل نموده و مقید بودند) ⬛️ ⬅️ به این صورت: ✓ از روز اول تا روز۱۴ ماه، هر روز یک بار سوره واقعه خوانده شود و به تعداد روزهایی که جلو رفته می شود به تعداد سوره اضافه شود. ⬅️مثلا ▪️روز دوم دو مرتبه، ▪️روز سوم سه مرتبه ▪️تا روز چهاردهم. 🗓 در هر پنجشنبه ای که این انجام می شود یک دعایی هم دارد که انشاالله روز پنجشنبه اعلام می گردد. 🤲 دعایی هم منقول از حضرت آیت الله العظمی بهجت(ره) است که هر روز بعد از قرائت سوره خوانده می شود: 💫 « يا مُسَبِّبَ الْأَسْبابِ وَ يَا مُفَتِّحَ الْأَبْوابِ، اِفْتَحْ لَنا الْأَبْوابَ وَ يَسِّرْ عَلَيْنَا الْحِسابَ وَ سَهِّلْ عَلَيْنَا الْعِقابَ [الصِّعابَ]، اللَّهُمَّ إِنْ كَانَ رِزْقِي وَ رِزْقُ عِیالي فِي السَّمَاءِ فَأَنْزِلْهُ، وَ إِنْ كَانَ فِي الْأَرْضِ فَأَخْرِجْهُ، وَ إِنْ كَانَ فِي الْأَرْضِ بَعِيدًا فَقَرِّبْهُ، وَ إِنْ كَانَ قَرِيبًا فَيَسِّرْهُ، وَ إِنْ كانَ يَسِيرًا فَكَثِّرْهُ، وَ إِنْ كانَ كَثيرًا فَخَلِّدْهُ، وَ إِنْ كانَ مُخَلَّدًا فَطَيِّبْهُ، وَ إِنْ كانَ طَيِّبًا فَبارِكْ لِي فِيهِ، وَ إِنْ لَمْ يَكُنْ يَا رَبِّ فَكَوِّنْهُ بِكَيْنُونِيَّتِكَ، وَ وَحْدانِيَّتِكَ إِنَّكَ عَلی كُلِّ شَیْءٍ قَدیرٌ، وَ إِنْ كانَ عَلی أَيْدِي شِرارِ خَلْقِكَ فَانْزَعْهُ وَ انْقُلْهُ إِلَيَّ حَيْثُ أَكُونُ، وَ لَا تَنْقُلْنِي إِلَيهِ حَيْثُ يَكُونُ »