eitaa logo
تنها علاج
971 دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
669 ویدیو
334 فایل
"با امام حسین(ع) به همه جا می توان رسید" صفحه رسمی حجت‌الاسلام دکتر سیّد علی‌اصغر علوی https://virasty.com/tanhaelaj ارتباط با مدیر: @Behesht123
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 علمی_ ترویجی 🔰معاونت پژوهش مجتمع عالی قرآن وحدیث برگزار می نماید. 🔶 عنوان کرسی ترویحی: « تحلیل قرآنی برنامه ریزی در مدیریت امام حسین ع » 🔷 ارائه دهنده: حجه الاسلام والمسلمین سیدعلی اصغر علوی ناقد اول: حجه الاسلام والمسلمین محمدحسین محمدی ناقد دوم: حجه الاسلام والمسلمین عبدالمومن حکیمی دبیر کرسی: حجه الاسلام والمسلمین علی آقا صفری ⏰ زمان: ۲بهمن ماه ساعت ۸الی۱۰ 🏛 مکان:طبقه اول،اتاق تکنولوژی ✅ همراه با ارائه گواهی در صورت ارائه گزارش دست نویس 🌐معاونت پژوهش مجتمع عالی قرآن وحدیث 👇👇👇 http://https://eitaa.com/mquraanp
تنها علاج
🔆رویداد جهادی تبلیغی معین با محوریت اساتید محترم دانشگاه امام صادق(ع) 🔹محل برگزاری: استان خوزستان
🔰حسن ختام اردوی جهادی تبلیغی: 🔹زیارت حرم مطهر علی بن مهزیار 🔸دیدار با امام جمعه محترم اهواز 🔹زیارت مزار سردار شهید علی هاشمی @tanhaelaj
تنها علاج
📚#کرسی علمی_ ترویجی #مجتمع_عالی_قرآن_و_حدیث 🔰معاونت پژوهش مجتمع عالی قرآن وحدیث برگزار می نماید. 🔶
📚 علمی_ ترویجی 🔰معاونت پژوهش مجتمع عالی قرآن وحدیث برگزار می نماید. 🔶 عنوان کرسی: « تحلیل قرآنی برنامه ریزی در مدیریت امام حسین ع » 🔷 ارائه دهنده: حجه الاسلام والمسلمین سیدعلی اصغر علوی ناقد اول: حجه الاسلام والمسلمین محمدحسین محمدی ناقد دوم: حجه الاسلام والمسلمین عبدالمومن حکیمی دبیر کرسی: حجه الاسلام والمسلمین علی آقا صفری ⏰ زمان: یکشنبه ۱بهمن ماه ساعت ۸الی۱۰ 🏛 مکان:طبقه اول،اتاق تکنولوژی ✅ همراه با ارائه گواهی در صورت ارائه گزارش دست نویس 🌐معاونت پژوهش مجتمع عالی قرآن وحدیث 👇👇👇 http://https://eitaa.com/mquraanp
📚 علمی_ ترویجی 🔶 عنوان کرسی: « تحلیل قرآنی برنامه ریزی در مدیریت امام حسین ع » 🔷 ارائه دهنده: حجه الاسلام والمسلمین سیدعلی اصغر علوی ⏰ یکشنبه ۲بهمن ماه 🌐معاونت پژوهش مجتمع عالی قرآن وحدیث @tanhaelaj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تنها علاج
💌 نامه عاشقانه امام جواد علیه السلام به یکی از یارانشان: 🔰 از علی بن مهزیار روایت شده است كه از امام جواد علیه السلام تقاضای دعاء نمودم و به من چنین مرقوم فرمودند: و اما ما سألت من الدعاء فانك لست تدری كیف جعلك الله عندی، و ربما سمیتك باسمك و نسبك مع كثرة عنایتی بك و محبتی لك و معرفتی بما انت الیه، فادام الله لك افضل ما رزقك من ذلك و رضی عنك برضای عنك و بلغك افضل نیتك و انزلك الفردوس الاعلی برحمته! انه سمیع الدعاء، حفظك الله و تولاك و دفع الشر عنك برحمته، و كتبت بخطی (رجال کشی. ص ۵۵۱) 🔻ترجمه: و اما آنچه را كه از دعاء درباره ات خواستی تو خود نمی دانی كه خداوند تو را در نزد من چگونه قرار داده است و با وجود كثرت عنایت و محبتی كه به تو دارم و با وجود شناسائی به آنچه تو به سوی آن می گردی. چه بسا كه تو را به اسم و نسب نام می برم، پس خداوند بهترین چیزی را كه از این بابت نصیب تو فرموده است برای تو دائمی كند و به سبب رضایتی كه من از تو دارم از تو راضی گردد و تو را به بهترین نیتی كه داری برساند و در بهشت برین به رحمت خویش فرود آورد كه او شنوای دعاء است، خدا تو را حفظ كند و دوست بدارد و شر و بدی را به رحمت خود از تو برطرف سازد. (و من این نامه را) با خط خود نوشتم. 📌پی نوشت: نامه‌های پر از شوق و اشتیاق امام جواد (ع) به علی بن مهزیار هر شیعه‌ای را ترغیب می‌کند تا با همت و سخت‌کوشی بتواند خود را به مرتبه‌ای برساند که مورد تفقد و توجه امام عصر خویش قرار گیرد. @tanhaelaj
. گفتند جواد است سَرِ راه نشستیم در جمعِ گدایان خبری بهتر از این نیست...
تنها علاج
💌 نامه عاشقانه امام جواد علیه السلام به یکی از یارانشان: 🔰 از علی بن مهزیار روایت شده است كه از اما
🔰متن نامه دیگری از امام جواد به یکی از خواص اصحاب خود جناب علی بن مهزیار اهوازی: بسم الله الرحمن الرحیم یا علی احسن الله جزاک و اسکنک جنته و منعک من الخزي فی الدنیا و الآخرة و حشرک الله معنا. یا علی قد بلوتک و خیرتک فی النصیحة و الطاعة و الخدمة و التوفیر و القیام بما یحب علیک. فلو قلت اني لم ار مثلک لرجوت ان اکون صادقا فجزاک الله جنان الفردوس نزلا فما خفی علی مقامک و لا خدمتک فی الحر و البرد، فی اللیل و النهار فاسأل الله اذا جمع الخلائق للقیامة ان یحبوک برحمته تغتبط بها انه سمیع الدعاء. (کتاب الغیبة شیخ طـوسی،ص 622) 🔻ترجمه: به نام خداوند بخشاینده مهربان. ای علی بن مهزیار خداوند به تو جزای نیکو عنایت فرماید، و جایگاه ترا بهشت قرار دهد و از خواری دنیا و آخرت مصون دارد و تو را با ما محشور بگرداند. خداوند تو را به پند و اندرز و اطاعت و خوف و وقار و مسکنت آزموده است و در آنچه واجب است امتحان خوبی داده ای، اگر بگویم مانند تو را در میان اصحاب ندیده ام، امیدوارم راست باشد، خداوند جزای اعمال نیک تو را بهشت برین قرار دهد، البته مقام تو بر ما پنهان نیست و خدمت تو هم پوشیده نیست که در سرما و گرما و شب و روز به واجبات قیام کردی، من از پیشگاه خداوند تقاضا دارم روزی که همۀ خلائق را جمع می کنند تو را به پاس دوستی ما به رحمت خویش متنعّم سازد به طوری که مورد غبطۀ دیگران گردد، او خداوندی است که شنوندۀ هر دعائی است. @tanhaelaj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀️ عملی برای این سه شب سه شبِ سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه های رجب و شعبان و رمضان از ایام خاص سال اند. به نقل از امام صادق (ع) عملی برای شب های این ایام (لیالی البیض) نقل فرموده است. این عمل، جمع سه ماه، سه روز و سه سوره خاص است که امام (ع) می فرماید مختص امت اسلام است: 🔺شب سیزدهم: 🔅2رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+یس(1)+ملک(1)+توحید(1) 🔰شب چهاردهم: 🔅4رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+یس(1)+ملک(1)+توحید(1) 🔰 شب پانزدهم: 🔅6رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+یس(1)+ملک(1)+توحید(1) 🕌 متنِ زیبای روایت: 🔴 قال جعفر بن محمد صلوات اللّه عليه: أعطيت هذه الأمّة ثلاث أشهر لم يعطها أحد من الأمم، رجب و شعبان و شهر رمضان، و ثلاث ليال لم يعط أحد مثلها: ليلة ثلاث عشرة و ليلة أربع عشرة و ليلة خمس عشرة من كل شهر، و أعطيت هذه الأمة ثلاث سور لم يعطها أحد من الأمم: يس و «تَبارَكَ الْمُلْكُ» و «قُلْ هُوَ اللّٰهُ أَحَدٌ»، فمن جمع بين هذه الثلاث فقد جمع أفضل ما أعطيت هذه الأمّة.فقيل: و كيف يجمع بين هذه الثلاث؟ فقال: يصلّي كل ليلة من ليالي البيض من هذه الثلاثة الأشهر، في الليلة الثالثة عشر ركعتين، يقرء في كل ركعة فاتحة الكتاب و هذه الثلاث سور، و في الليلة الرابعة عشر اربع ركعات، يقرء في كل ركعة فاتحة الكتاب، و هذه الثلاث سور، و في الليلة الخامسة عشر ستّ ركعات، يقرء في كل ركعة فاتحة الكتاب و هذه الثلاث سور، فيجوز فضل هذه الأشهر الثلاثة و يغفر له كلّ ذنب سوى الشرك (الإقبال بالأعمال الحسنة (ط - الحديثة)، ج‌3، ص: 230) ⭕️ ۴ رکعت به معنای دو‌ نماز دو رکعتی و ۶ رکعت هم سه نماز دو رکعتی است. @ofoqemobin @tanhaelaj
🔰کارخانه‌ایست نجف... برای امام کلاس نگذار! خود را بشکن، به امام بگو شرح ماوقع را، در دل چه داری؟ همين‌جا اين کوزه خودساز را بشکن، خاکش را به دست امام بسپار تا او دوباره بسازد، اين کوزه را تو نساختی. جون خود را شکست، عرضه داشت: من کجا بروم؟! بدن من کجا، بدن مبارک عباس کجا؟ خون من کجا، خون طاهر علی‌اکبر کجا؟ من بوی خوشی ندارم، چه‌طور خون من با علی‌اکبر قاتی شود؟ اصلاً برای خودش در مقابل امام ارزش قائل نبود، برای خود کلاس نگذاشت. خود را شکست. وقتی خود را شکست، آن وقت امام او را درست کرد. آن وقت خوش صورت شد. خادم ارباب! وقتی خودت را شکستی بيا، ما درستت می‌کنیم. آقا روح‌الله که شکست، بردندش کارخانه نجف پيش اميرالمؤمنين ساختندش. 🔻فصل "طلبه دانش‌جو در مدار نجف" 📚 از کتاب: "دل‌بری برگزیده‌ام که مپرس" (خاطرات، خطورات و مخاطرات یک خادم) @tanhaelaj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تنها علاج
🔰کارخانه‌ایست نجف... برای امام کلاس نگذار! خود را بشکن، به امام بگو شرح ماوقع را، در دل چه داری؟ ه
🔰یک هفته در لذت فهم «الزناد القادح» ایده‌ای برای زیارت: بررسی فقه‌الحدیثی کلمات زیارت‌نامه‌ها می‌گفت: در زیارت مطلقه امیرالمؤمنین به این فراز رسیدم: «وَ الزِّنَادِ الْقَادِحِ‏» السَّلَامُ عَلَى أَبِي الْأَئِمَّةِ وَ خَلِيلِ النُّبُوَّةِ الْمَخْصُوصِ بِالْأُخُوَّةِ السَّلَامُ عَلَى يَعْسُوبِ الدِّينِ وَ الْإِيمَانِ وَ كَلِمَةِ الرَّحْمَنِ السَّلَامُ عَلَى مِيزَانِ الْأَعْمَالِ وَ مُقَلِّبِ الْأَحْوَالِ‏ وَ سَيْفِ ذِي الْجَلَالِ وَ سَاقِي السَّلْسَبِيلِ الزُّلَالِ السَّلَامُ عَلَى صَالِحِ الْمُؤْمِنِينَ وَ وَارِثِ عِلْمِ النَّبِيِّينَ وَ الْحَاكِمِ يَوْمَ الدِّينِ السَّلَامُ عَلَى شَجَرَةِ التَّقْوَى وَ سَامِعِ السِّرِّ وَ النَّجْوَى السَّلَامُ عَلَى حُجَّةِ اللَّهِ الْبَالِغَةِ وَ نِعْمَتِهِ السَّابِغَةِ وَ نِقْمَتِهِ الدَّامِغَةِ السَّلَامُ عَلَى الصِّرَاطِ الْوَاضِحِ وَ النَّجْمِ اللَّائِحِ وَ الْإِمَامِ النَّاصِحِ وَ الزِّنَادِ الْقَادِحِ‏ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ. از هر کسی پرسیدم، نمی‌دانست... یکی گفت: الله العالم! تا این‌که در این میان یک عرب به داد من رسید و گفت: «زناد» یعنی آتش‌دان، امروزه فندک را زناد می‌گویند! خب! حالا «قادح» یعنی چه؟! باز هم پی‌گیر شدم. یکی گفت: یعنی جرقه، آتشی که می‌پرد، همان آتش اولیه‌ای که فندک را روشن می‌کند. نهایتاً فهمیدم «و الزناد القادح» یعنی کانون روشنایی و نور. یک هفته در لذت فهم این معنا بودم، علی یعنی آغازکننده روشنایی. ** نکته 1: هم باید همتی برای کشف ناشناخته‌هایی از این دست داشت. نکته 2: و هم باید مفاتیحی به همین سبک داشت: مفاتیحی با حاشیه‌ای از تعابیر و مصطلحات (تقریباً شبیه قرآن با ترجمه جناب آقای بهرام‌پور) نکته3: برای همین علی علیه‌السلام باب علم است، علمی که آن هم نور است (العلم نور) و علی که آغازگر روشنایی است: روشنایی که طفیلی‌اش علم هم هست. 🔻فصل "طلبه دانش‌جو در مدار نجف" 📚 از کتاب: "دل‌بری برگزیده‌ام که مپرس" (خاطرات، خطورات و مخاطرات یک خادم) @tanhaelaj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تنها علاج
🔰یک هفته در لذت فهم «الزناد القادح» ایده‌ای برای زیارت: بررسی فقه‌الحدیثی کلمات زیارت‌نامه‌ها می‌گف
🔰غربت عجیب نهج‌البلاغه این دیگر واقعاً نوبرش بود... واقعاً که...! بعد مدت‌ها خشک‌سال دمشقی که سخن‌ران عزیزی در حرم امام علی از سخنان حضرت در نهج‌البلاغه صحبتی کرد {برای ما هم این اتفاقی جدید و تازه بود در این یک ماه!} که ناگهان بعد منبر: -آقا ببخشید شما مسئول مراسم صبحید؟ -بفرمایید! -بنده یک پیشنهاد داشتم. -در خدمتیم. -آقا! چه معنی دارد در حرم امام علی در بین زوّار، نهج‌البلاغه بحث می‌شود؟ -{ما با حالت شوکه شده} اِ! یعنی چی؟ -ما کاروانمان از روستا آمده، اصلاً شما نگاه کنید اکثر کاروان‌ها از روستا می‌آیند. -خب من یک سؤال دارم: مردم در همین جایی که هستند بمانند، به‌تر است یا این‌که بالاتر بیایند؟ -نه این بحث‌ها برای حوزه علمیه و طلبه‌ها خوب است نه زوّار... ما قرآنش را هم بلد نیستیم بخوانیم، شما از نهج‌البلاغه خواندن می‌گویید؟! -شما سؤال من را جواب ندادید: مردم باید در همین جا که هستند متوقف باشند یا این‌که باید رشد کنند و بیایند بالا؟ -این‌جا از 30 کاروانش 16-17 تاش برای دهات است. این مطالب به دردشان نمی‌خورد. - هرچیز مردم دوست دارند گفته بشه؟ یعنی به مردم بگوییم «پفک» بخورند یا «رطب مضافتی»؟ -پفک! {بقیه بحث طلبتان! این بحث در صحن امیرالمؤمنین دقیقاً جلوی ایوان نجف (که عجب صفایی دارد!) در حال اکران است!} حاشیه: من مانده‌ام اگر در حرم امام علی، کلام امام علی را نشود گفت، پس از غصه غربت نهج‌البلاغه به کدام بیابان باید سر گذاشت؟! این دیگر واقعاً نوبرش بود... 🔻فصل "طلبه دانش‌جو در مدار نجف" 📚 از کتاب: "دل‌بری برگزیده‌ام که مپرس" (خاطرات، خطورات و مخاطرات یک خادم) @tanhaelaj
🟢 سومین همایش بین المللی معرفت و رسالت حسینی ✍ با عنوان: آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی 💢 محورهای همایش: 🔸اربعين، تعاملات میان فرهنگی و گفتگوی ادیان. 🔹شعائر حسینی و آثار تمدنی و علمی آن شعائر حسینی و دولت مهدوی ✅ آخرین مهلت ارسال مقالات: ۱۴۰۲/۱۲/۱۰ 👌 مقالات به زبانهای فارسی ، عربی و انگلیسی پذیرفته میشود ⏰ زمان: چهارشنبه ۳۰ فروردین۱۴۰۳ 🏢 مکان:عراق، کربلای معلا، دانشگاه صنعتی فرات الاوسط 🔻 سایت دریافت مقالات : arbaeenconf.ir ┄┅═══✼🌺✼═══┅┄ @mquraanp @tanhaelaj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻نیمه رجب حضرت ارباب را دریابید! "...به امام عرض کردم در کدام‌یک از اوقات افضل است که امام حسین (ع) را در آن‌وقت زیارت کنیم؛ که حضرت پاسخ نیمه رجب و نیمه شعبان را دادند." جالب این است که برخی از روایات، زیارت امام حسین (ع) را در نیمه رجب غفیله نامیده‌اند، یعنی از زیارتی که مردم از آن غافل هستند. 📌به مفاتیح مراجعه کنید. امشب و فردا! https://www.karbobala.com/news/info/5923 جهت مطالعه بیشتر تفرجی در زیارات مخصوصه حضرت ارباب https://www.karbobala.com/articles/info/947 @tanhaelaj
خوش به حال معتکفان مسجد کوفه! بعد از سه روز عازم کربلا میشوند و چه آمادگی خوبی است این اعتکاف چرا که از جمله آداب زیارت حضرت سیدالشهدا آن است که پیش از آن‌که از خانه بیرون رود، «سه روز» روزه بدارد؛ توفیقی که نصیب معتکفان مسجد کوفه میشود... طوبی لهم