💓تنها مسیری های کردستان
🔸در گفتگو با مردم بیجار عنوان شد؛
💯💯زندیان برای تعمیر اقتصاد بیجار و اجرایی کردن وعده های انتخاباتی تلاش کند
🔹مردم بیجار روز گذشته نماینده و قانونگذاری جدید راهی بهارستان کردند و انتظار دارند مطالبه این مردم را از مسئولین ارشد کشوری بخواهد.
ادامه در لینک زیر:👇
http://kurdtoday.ir/news/37452/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به احترام تو عالم قیام خواهد کرد
به نام نامی تو احترام خواهد کرد
فروغ ماه رخت انتشار خواهد یافت
جهان به فر و شکوهت سلام خواهد کرد
از آن بخاطر تو خلق کرد هستی را
که جلوه درتوحق ذوالکرام خواهد کرد
#مدح_الرسول #حضرت_محمد
_صلی_الله_علیه_وآله #پیامبر_اکرم
@tanhamasirKordestan
سلام همراهان گرامی ✋
در خدمتتون هستیم با مبحث #از_خانه_تا_خدا
با صلوات بر محمد وآل محمد درس امروز رو آغاز میکنیم. 🌺
امیدوارم تا اینجا درسها رو خوب مطالعه کرده باشید.
💓تنها مسیری های کردستان
#از_خانه_تا_خدا.... #درس_نوزده 💎 " نگاهِ ناقص به دین " 💢 اگه یه نفر، "آدمِ سطحی نگری" باشه، پیشِ
#از_خانه_تا_خدا....
#درس_بیست
💎 " نگاهِ حرام، نابود کننده لذّت "
🔹 یه مثالِ دیگه هم در این مورد تقدیم میکنیم.
تا "نگاهِ قشنگِ اسلام به زندگی و لذّت بردنِ انسان" مشخص بشه.
🌺 مثلاً اسلامِ عزیز به شما میگه برای اینکه از #خانوادت لذّت ببری من بهت برنامه میدم.
-- چه برنامه ای؟
* به نامحرم نگاه نکن! 👀🚫
🔻خب آقای اسلام!
من خوشم میاد که نگاه کنم!😤
💞 ببین عزیز دلم؛ بله درسته که اگه به حرام نگاه کنی یه ذره لذّت میبری
🚷 ولی خودت رو از یه اقیانوس لذّت دائمی "توی همین دنیا" #محروم میکنی!
-- چطور؟
* اول بذار ازت یه سوال کنم؛ شما چرا نگاه حرام میکنی؟
🔹برای اینکه خوشت میاد دیگه. درسته؟
🔹برای اینکه میخوای "خیلی لذّت ببری". بله؟
🔺بله دیگه دقیقاً همینه!👌
♻️ شما اینو میخوای اما دقیقاً برعکس میشه!😊👇
شما با "نگاهِ حرام" داری "امکانِ لذّت بردنِ خودت" رو از بین میبری! ❌
👈 چون با "لذّت بردن"، درست برخورد نمیکنی. در واقع طبقِ #برنامە_صحیح، لذّت نمیبری.
⚠️اینجوری لذّتِ "رابطۀ عالی با همسرت" رو هم از دست میدی.💔
دیگه از نگاه به همسرت هم لذّت نمیبری.....🚫
🔞 کسی که اهلِ #هرزگی بشه اولین مشکلی که پیدا میکنه اینه که:👇
نسبت به همسر و فرزندانش سرد میشه. 💔
⭕️ بنده خدا میخواسته لذّتِ بیشتری به دست بیاره امّا اتفاقاً "لذّت های #حلال
و #عمیق و #دائمیش" رو به خطر انداخته....
⁉️ چرا اسلام آنقدر براش مهمه که شما لذّتِ حرام نبری؟
🌎💖 چون در نهایت میخواد که شما "توی همین دنیا" هم بیشترین لذّت رو ببری.👌
🔴 ولی متاسفانه بعضیا "از دور" فکر میکنن اسلام دینِ زجر کشیدنه!
برای همین حتّی از کنارِ دین هم عبور نمیکنن!😒
📡👿 البته از نقشِ #شیطان و #رسانه_های_صهیونیستی در "فریبِ افکارِ عمومی" نباید غافل شد.
🔷✅🔹🔺
اللهم صل علی محمد و آل محمد
و عجل فرجهم
💓تنها مسیری های کردستان
🌹 #کلمات_قصار_نهج_البلاغه 🌴 #شماره_72 وقال عليه السلام : الدَّهرُ يُخْلِقُ الاََْبْدَانَ، وَيُجَدّ
🌹 #کلمات_قصار_نهج_البلاغه
🌴 #شماره_73
وقال عليه السلام :
مَنْ نَصَبَ نَفْسَهُ لِلنَّاسِ إِمَاماً فَعَلَيْهِ أَنْ يَبْدَأَ بِتَعْلِيمِ نَفْسِهِ قَبْلَ تَعْلِيمِ غَيْرِهِ، وَلْيَكُنْ تَأْدِيبُهُ بِسِيرَتِهِ قَبْلَ تَأْدِيبِهِ بِلِسَانِهِ، وَمُعَلِّمُ نَفْسِهِ وَمُؤَدِّبُهَا أَحَقُّ بِالاِِْجْلاَلِ مِنْ مُعَلِّمِ النَّاسِ وَمُؤَدِّبِهِمْ.
كسي كه خود را در مقام پيشوائى و امام مردم قرار مى دهد بايد پيش از آنكه به تعليم ديگران بپردازد به تعليم خويش پردازد و بايد تاديب كردن او به عملش پيش از تاديب كردن به زبانش باشد.كسي كه معلم و ادب كننده خويشتن است، به احترام، سزاوارتر است از كسى كه معلم و مربى مردم است.
💓تنها مسیری های کردستان
🌹 #کلمات_قصار_نهج_البلاغه 🌴 #شماره_73 وقال عليه السلام : مَنْ نَصَبَ نَفْسَهُ لِلنَّاسِ إِمَاماً ف
شرح و تفسير
روش تعليم و تربيت
امام(عليه السلام) در اين گفتار گهربار به سه نکته شايان توجه اشاره مى کند: نخست مى فرمايد: «کسى که خود را در مقام پيشوايى و امامت بر مردم قرار مى دهد بايد پيش از آنکه به تعليم ديگران مى پردازد به تعليم خويش بپردازد»; (مَنْ نَصَبَ نَفْسَهُ لِلنَّاسِ إِمَاماً فَلْيَبْدَأْ بِتَعْلِيمِ نَفْسِهِ قَبْلَ تَعْلِيمِ غَيْرِهِ).
کلام امام(عليه السلام) در اينجا مطابق ظاهر اطلاق کلام، هم رئيس حکومت بر مردم را شامل مى شود و هم تمام کسانى را که به نوعى ارشاد و هدايت مردم را بر عهده مى گيرند. اين جمله اشاره به يک واقعيت مسلم عقلانى است که تا انسان خودش چيزى را نداشته باشد نمى تواند به ديگران اهدا کند.
خشک ابرى که بود ز آب تهى *** کى شود منصب او آب دهى
ضرب المثلى در ميان عرب است که مى گويند: «چوبى که کج است چگونه ممکن است سايه آن راست باشد».
اضافه بر اين، مردم سخنان کسى را که به گفتار خود پايبند و آثارش در زندگى او نمايان نيست، هرگز نمى پذيرند و به خود مى گويند: اگر او اين سخنان را باور مى داشت نخست خودش به آن عمل مى کرد.
به همين دليل امام(عليه السلام) در دومين جمله مى فرمايد: «بايد تأديب و تعليم او نسبت به ديگران پيش از آنکه با زبانش باشد با عمل صورت گيرد»; (وَ لْيَکُنْ تَأْدِيبُهُ بِسِيرَتِهِ قَبْلَ تَأْدِيبِهِ بِلِسَانِهِ).
اصلى مسلم در روان شناسى است که مردم سخنان کسى را مى پذيرند که به گفته خود معتقد باشد و به تعبير معروف: تا سخن از دل بر نيايد بر دل ننشيند و نشانه روشن اين اعتقاد اين است که به گفته خود عمل کند.
فى المثل اگر طبيبى سخنرانى هاى متعددى درباره زيان هاى دخانيات ايراد کند و بيمارى هاى متعدد ناشى از آن را يکى پس از ديگرى برشمرد; ولى مردم ببينند از دهانش بوى سيگار مى آيد هيچ کس سخن او را جدى نخواهد گرفت.
به همين دليل در حديثى که در کتاب کافى آمده از امام صادق(عليه السلام)مى خوانيم: «إِنَّ الْعَالِمَ إِذَا لَمْ يَعْمَلْ بِعِلْمِهِ زَلَّتْ مَوْعِظَتُهُ عَنِ الْقُلُوبِ کَمَا يَزِلُّ الْمَطَرُ عَنِ الصَّفَا; هنگامى که عالم به علمش عمل نکند موعظه او از دل ها فرو مى ريزد همان گونه که قطره هاى باران از سنگ سخت فرو مى ريزد».(1)
اشاره به اين که دل هاى مردم حالت مقاومت و نفوذناپذيرى در برابر مواعظ آنها به خود مى گيرد. نيز به همين دليل امير مؤمنان على(عليه السلام) در خطبه 175 مى فرمايد: «أَيُّهَا النَّاسُ إِنِّي وَاللَّهِ مَا أَحُثُّکُمْ عَلَى طَاعَة إِلاَّأَسْبِقُکُمْ إِلَيْهَا وَلاَ أَنْهَاکُمْ عَنْ مَعْصِيَة إِلاَّ وَأَتَنَاهَى قَبْلَکُمْ عَنْهَا; اى مردم به خدا سوگند من شما را به هيچ طاعتى ترغيب نمى کنم مگر اين که خودم پيش از شما به آن عمل مى نمايم و شما را از هيچ معصيتى باز نمى دارم مگر اين که خودم پيش از شما از آن دورى مى جويم».
سپس در سومين و آخرين جمله بر آنچه در جمله هاى پيش آمد تأکيد نهاده مى فرمايد: «کسى که معلم و ادب کننده خويشتن است به احترام سزاوارتر از کسى است که معلم و مربى مردم است»; (وَمُعَلِّمُ نَفْسِهِ وَمُؤَدِّبُهَا أَحَقُّ بِالاِْجْلاَلِ مِنْ مُعَلِّمِ النَّاسِ وَمُؤَدِّبِهِمْ).
اشاره به اين که هرگاه انسان نخست به تعليم و تاديب خويشتن پردازد، تأثير سخنانش بيشتر و عميق تر است در حالى که اگر کسى تنها به تأديب مردم پردازد و از خويش غافل بماند روزى فرا مى رسد که مردم از اين امر آگاه مى شوند و از او روى برمى گردانند.
بلکه از روايات استفاده مى شود که اين کار از نشانه منافقان است که انسان ديگران را به نيکى ها و ترک بدى ها دعوت کند و خود به اين اندرز عمل ننمايد: در حديثى از امام سجاد على بن الحسين(عليه السلام)مى خوانيم که فرمود: «إِنَّ الْمُنَافِقَ يَنْهَى وَلاَ يَنْتَهِي وَيَأْمُرُ بِمَا لاَ يَأْتِي; منافق ديگران را از بدى ها باز مى دارد; ولى خويشتن را باز نمى دارد و ديگران را به نيکى ها دعوت مى کند و خود بدان عمل نمى نمايد».(2)
(1). کافى، ج 1، ص 44، ح 3.
(2). کافى، ج 2، ص 396، ح 3.
▪️@tanhamasirKordestan