علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی.م.ثانی۳.mp3
1.59M
📜 علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی (۸)
✨ ویژگی های مرتبه صور معدنیه در مبانی قدما
📌اشرفیت در آفاق مختلف مرتبه صور معدنیه
❓مرجان معدن است یا نبات یا اشرف مرتبه معدن که قرب به افق نباتی یافته ؟
#علم_النفس_فلسفی
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
🆔eitaa.com/taraef110
⭕️علم دینی(8)
💠مثالی برای محل نزاع میان طرفداران و مخالفان علم دینی
#علم_دینی
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
🆔eitaa.com/taraef110
جلسه 15_2.mp3
1.68M
⭕️ استاد وکیلی: کفایة الاصول(16)
☑️ثمره نزاع صحیحی و اعمیّ
#کفایة_الاصول
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
✔️استاد وکیلی؛معرفت شناسی(7)
⬇️لذت برآیندی⬇️
وقتــی از لــذت صحبــت میشــود، همــواره و در تمــام زمینه هــای فکــری، منظــور لذت برآیندی اســت. انســان وقتــی میخواهد کاری انجــام دهــد، تمــام ابعــاد و جوانب را بررســی کرده و جهات حســی و عقلــی، فعلــی و آینــده و عاجل و آجــل را در نظر میگیرد تــا اگر برآیند آن، لذت آفریــن بــود،آن کار را انجام دهد اما مثلا اگر در حال حاضر لذت حسی داشت ولی همراه با دردها و رنجهای روحی بود یا اینکه ً لذت موقت و فعلی داشــت، اما منجر به درد و رنج در آینده می شــد
(حــال چــه در آیندۀ دنیا و چه در آینــدۀ عقبی و عوالم دیگر)؛ طبیعتاانسان به سمت آن حرکت نمیکند.
بنابرایــن منظــور از لــذت، لــذت برآینــدی اســت.
انســان وقتــی نســبت بــه چیزی، انگیــزه و تمایل پیــدا میکند که واقعــاً در مجموع محاســبات خــود تصدیــق کنــد کــه ایــن کار همــراه با لــذت و کیف اســت و پــس از این تصدیق اســت که به دنبال آن عمــل میرود. این محاســبه، یک محاسبۀ کاملاً فطری اســت و همۀ انسانها از همین الگو در زندگی اســتفاده میکنند. از این رو ا گر اســتاد بخواهد شاگرد را بــه انجــام کاری تشــویق کــرده و در او انگیزه ایجاد کنــد، ابتدا باید به او نشــان دهد که انجام این کار برایش ســودمند بوده و دارای لذت برآیندی است تا انگیزه خودبه خود در شاگرد متولد شود.
📚معرفت شناسی/ص ۳۳ و ۳۴
#معرفت_شناسی
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
استعدادها و ظرفیتها. استاد وکیلی.mp3
4.62M
⭕️ استاد وکیلی: فقه تربیتی (25)
🔶رعایت استعداد ها و ظرفیت ها
🔹در تعلیم و تعلم هم باید رعایت استعداد ها شود
🔹استعداد دختران و پسران و ظرفیت های آن ها متفاوت است
🔹باید برنامه آموزشی دختران و پسران متفاوت باشد
#فقه_تربیتی
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110