eitaa logo
طرائف
5.5هزار دنبال‌کننده
109 عکس
128 ویدیو
19 فایل
ارتباط با ادمین @mh_vakili
مشاهده در ایتا
دانلود
گفتگو با استاد وکیلی ۳.mp3
6.61M
🔰 معاد همان تناسخ! گفتگو با استاد وکیلی، قسمت ۳ ⬅️ تمامی پیامبران از معاد خبر دادند ⬅️ معاد سفر غیرقابل بازگشت https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی.ج.خامس.۶.mp3
1.71M
📜 علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی (۲۱) ✨ تقریر نگاه صدرایی در رابطه نفس و بدن 📌 انحصار استقلال نفس در مقام ماهیت نه مقام هویت 📌 مثال نفس و بدن کالطائر و الوکر نیست https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
TaAseman08_5.mp3
590.6K
💠استاد وکیلی؛(51) ❓آیا خداوند کارهایی که محال هست هم میتواند انجام دهد؟ https://eitaa.com/taraef110
TaAseman08_6.mp3
926.2K
💠استاد وکیلی؛(52) ❓اعتقاد به قدرت بی‌پایان خداوند چه فایده ای برای ما دارد؟ و به ما چه ربطی دارد که خداوند میتواند بر هر کاری توانایی داشته باشد؟ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فرهنگ صحیح اسم گذاری. استاد وکیلی.mp3
7.48M
⭕️ استاد وکیلی: فقه تربیتی (38) 🔶فرهنگ صحیح اسم گذاری فرزند 🔹نام گذاری آثار تکوینی و ملکوتی در پی دارد 🔹نام گذاری به اسما اهل بیت شیاطین را دور می‌کند و ملائک را جذب می‌کند https://eitaa.com/taraef110
گفتگو با استاد وکیلی ۴.mp3
5.32M
🔰اعتیاد به گوشی! گفتگوی رادیو سایبان با استاد وکیلی، قسمت ۴ ⬅️ تلاش برای کاهش تدریجی به وابستگی ⬅️ انتخاب جایگزین مناسب برای عادت قبلی ⬅️ پر کردن برنامه روزانه با فعالیت های سالم https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️استاد وکیلی؛معرفت شناسی (20) دیدگاه تفریطی در یقین(شکاکان) در مقابل افراطیون،یک گرایش تفریطی نیز از قدیم تا به امروز وجود داشته است که عقیده دارد ((قطع هیچ گاه ارزش ندارد)). زیرا یقین و قطع زمانی به کار می آیند که مطابق با واقع باشند . اگر قطع با واقعیت تطابق داشت ،ارزش دارد و اگر با واقع تطابق نداشت جهل مرکب است و طبیعتا ارزش ندارد.از طرفی هیچ راهی وجود ندارد که کشف کنیم آیا یقین با واقعیت تطابق دارد یاخیر، چرا که برای تطابق یقین با واقعیت ابتدا با یقینی وجود داشته باشد و سپس واقعیت با آن یقین مقایسه شود تا در نهایت مشخص گردد که آیا یقین با واقع سازگازی دارد یا خیر . از طرفی انسان هیچ گاه نمیتواند واقعیت را مستقلا ببیند و اساسا فراتر از یقین و علم خود به واقعیت دسترسی پیدا کند،پس هیچ گاه احراز تطابق بین یقین با واقعیت ممکن نیست .بنابراین به طور کلی نمی توان به یقین اعتماد کرد و یقین هایی که برای انسان حاصل می شود صرفا حالات نفسانی است که ارزش قانونی ،اصولی و تنجیز و تعذیر دارد،اما ارزش منطقی و فلسفی ندارد. ایــن شــبهه در بیــن انــواع نحله هــای مخالــف عقل و برهــان و نیز شــک گرایان از یونــان باســتان تا زمان معاصر وجود داشــته اســت. در میــان عالمان شــیعی، به جز در مکتب تفکیک، ایــن گرایش افراطیدر جــای دیگــری بــه چشــم نمیخــورد. مرحوم آیــت الله میــرزا مهدی اصفهانــی در نقــد منطــق ارســطویی، همیــن مغالطه را مطــرح کرده و میگوید: نهایت منطق ارســطویی برهان اســت و برهان هم، یقین آور است؛ حال آنکه یقین، کارآمدی ندارد. زیرا باید اثبات کرد که یقین بــا واقــع تطابــق دارد؛ اما راهی بــرای اثبــات تطابق یقین بــا واقع وجود نــدارد. با این توضیحات، از بهترین قســمت منطق که برهان اســت کاری بر نمی آید☆. ___________________ ☆رک.ابواب الهدی 📚معرفت شناسی ص ۶۹ و ۷۰ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا