eitaa logo
طرائف
5.6هزار دنبال‌کننده
107 عکس
123 ویدیو
19 فایل
ارتباط با ادمین @mh_vakili
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
TaAseman09_4.mp3
802.3K
💠استاد وکیلی؛(60) ❓میگن روزی دست خداست و خدا مومنین را بیشتر دوست دارد پس چرا وضع کشور های غیر مسلمان بهتر است؟ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
راه رسیدن بهشت اول رعایت حق الناس و بعد حق الله و بعد تجلی توحید است.الانسان ج۱۱.mp3
948.3K
⭕️استاد وکیلی 💠سه پل موجود در قیامت برای رسیدن به بهشت اول رعایت حق الناس دوم حق الله وسوم تجلی توحید قرار دارد. 📚رساله الانسان بعد الدنیا علامه طباطبایی https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️استاد وکیلی؛رساله الوضع(30) ✨ موضوع له غیر متصور حین وضع چگونه امکان پذیر است؟ 💠 « وضع المبهمات » (۱) 🔰 و محل البحث الضمیر و أسماء الاشارة و الموصولات فإنها تدل علی معان جزئیة غیر متصورة حین الوضع بلا ریب. 🔹 و حیث ثبت أن الوضع العام للمصادیق غیر المتناهیة محال فلابد من رجوع الخصوصیة المستفادة من هذه الاسماء الی غیر نفس اللفظ. بمعنی أنها تدل علی الجزئی لکن بتعدد الدال و المدلول. فنفس «هو» مثلا موضوع لمعنی عام و هو «المفرد المذکر المعهود» و «هذا» ل‍ «المفرد المذکر المشار الیه» الا أن الوضع فیهما مشروط باستعمالهما مع قرینة دالة علی الخصوصیة و هی الاشارة بالحمل الشائع. و حیث لاینفک استعمالهما عن القرینة یفهم منهما الخاص. و لو کانا موضوعین للخاص لدّلا علیه دائما مع أنهما إن استعملا بلا قرینة لم یدلّا علی الخاص. ♻️ فالعلقة الوضعیة هی بین هذه الالفاظ و معان کلیة یعبر عنها بالمعانی الاسمیة. مثل المعهود و المشار الیه. و نفس العهد و الاشارة تعینان الجزئی بحسب المقام. لا أن اللفظ وضع للجزئی. 📚رسالة فی الوضع و اقسام الکلمة و الکلام، الصفحة ۸۹ (مع تصرف یسیر) https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی.ج.خامس.۵.mp3
1.21M
📜 علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی (۳۰) ✨ ذکر مقدمات برای تقریر نگاه صدرایی 📌 تفاوت مفهوم اضافه در جانب ماهیت شئ با جانب وجود شئ 📌تفاوت برخی اعراض در مقام ادراک فی الذهن و مقام وجدان فی الخارج https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️استاد وکیلی؛انسان شناسی (6) 🎥دوربین واقعیت مجازی (قسمت دوم) در بخش قبل توضیح داده شد که دوربین واقعیت مجازی به ‌این صورت می باشد که وقتی انسان ‌این دوربین را بر روی چشم قرار می‌دهد، خودش را در یک دنیای کاملاً سه‌بُعدی احساس می‌کند. (برای اطلاع بیشتر رجوع شود به قسمت اول) ⁉️ حال با توجه به پرسش قسمت قبل (کودکی که از عینک واقعیت مجازی استفاده کرده است) بیایید با هم از یک دیدگاه دیگری به این قضیه نگاه کنیم : ⁉️🤔 🔰 فرض کنید که در طی مراسمی‌ به کودک می‌گویند که می‌خواهی وارد دنیایی جدید شوی. او باور نمی‌کند که دنیای دیگری غیر از آن دنیا وجود داشته باشد و گمان می‌کند دنیا همان تصاویری که در آن سیر می‌کند است و به همین دلیل از ‌اینکه می‌خواهند او را از آن دنیا ببرند ناراحت بوده و بی‌تابی می‌کند. طی مراسمی‌ دوربین را از چشم آن شخص برمی‌دارند. در ‌این حالت اولین اتفاقی که می‌‌افتد این است که آن شخص متحیر و دهشت‌زده می‌شود و به همین خاطر ‌سؤال می‌کند که من کجا هستم؟ به او گفته می‌شود که تو با آن دنیای قبلی داخل ‌این دوربین به ‌این کوچکی بودی. یعنی دنیای قبلی تو یک نقطه داخل ‌این دنیای جدید است و به‌تعبیری دنیای قبلی تو نسبت به دنیای امروزت مثل انگشتری در یک بیابان است . آن فرد در ابتدا که از آن دنیا خارج می‌شود دوست دارد دوباره عینک را به چشم بزند و وارد همان دنیای قبلی شود اما کم‌کم متوجه می‌شود که وقتی اراده می‌کند دست و پای دیگری دارد که ‌آن‌ها هم تکان می‌خورند. بعد از مدتی به ‌این باور می‌رسد که از آن بدن قبلی جدا شده و در حال حاضر یک بدن جدید در دنیایی جدید دارد. و سپس به‌ این نتیجه می‌رسد آن دنیایی که تابه‌حال داخل آن بوده، تمام حقیقت نیست. ✅ این مثال در حقیقت نمونه‌ای از زندگی و فرایند مرگ است. وقتی دوربین را بر چشم آن کودک قرار می‌دهند آن فرد وارد دنیای جدیدی شده است و وقتی می‌خواهند دوربین را از چشم او بردارند، لحظۀ مرگ اوست که می‌خواهند او را به عالمی‌ بالا‌تر ببرند. 📚انسان شناسی ص ۳۲ و ۳۳ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
TaAseman09_5.mp3
345.5K
💠استاد وکیلی؛(61) ❓چرا بعضی از انبیا الهی در فقر شدید زندگی می‌کردند و خداوند روزی آنها را نمی‌رساند ؟ https://eitaa.com/taraef110