eitaa logo
طرائف
5.6هزار دنبال‌کننده
107 عکس
123 ویدیو
19 فایل
ارتباط با ادمین @mh_vakili
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️استاد وکیلی؛انسان شناسی (5) 🎥دوربین واقعیت مجازی (قسمت اول) دوربین واقعیت مجازی به ‌این صورت است که وقتی انسان ‌این دوربین را بر روی چشم قرار می‌دهد، خودش را در یک دنیای کاملاً سه‌بُعدی احساس می‌کند. نمونه‌های پیشرفتۀ آن به ‌این صورت است که انسان وقتی در تصویر دوربین غذا می‌خورد مزه‌اش را هم احساس می‌کند زیرا هم‌زمان که دوربین به چشم انسان وصل است چند سیم دیگر به صورت او متصل شده و می‌تواند عصب‌های قسمت‌های مختلف را تحریک کند. لذا وقتی انسان در دنیای آن دوربین، غذایی می‌خورد، مزه آن غذا و حتی بوی آن را هم احساس می‌کند. حتی‌ این دوربین‌ها می‌توانند قسمتی از لامسه را هم تحریک کنند، هرچند که تمام لامسه را تحت‌تأثیر قرار نمی‌دهند. ⁉️ اما سوال اینجاست : ⁉️🤔 🔰 کودکی را فرض کنید که از همان ابتدا با دوربین واقعیت مجازی بزرگ شده است. یعنی از بدو تولد، این دوربین را با سیم‌های مختلفی که دارد، بر صورت‌ این کودک متصل می‌کنند. ‌این کودک وقتی دست و پایش را تکان می‌دهد آن آدمک داخل دوربین هم هم‌زمان دست و پایش را حرکت می‌دهد. کم‌کم آن کودک احساس می‌کند که حقیقت او همان آدمک داخل دوربین است و بعد از مدتی به‌ این مطلب یقین پیدا می‌کند. حال گزارۀ «‌این آدمک حقیقت من است» که در ذهن کودک شکل می‌گیرد، از کجا به وجود آمده است؟ ✅ این مطلب ناشی از مغالطۀ هم‌زمانی دو امر است. یعنی کودک به این دلیل که هرگاه ارادۀ حرکت کرده است، هم‌زمان آن آدمک داخل دوربین هم حرکت کرده است، بعد از مدتی یقین پیدا می‌کند که حقیقت او، همان آدمک داخل دوربین است. درحالی‌که‌ این مغالطه‌ای است که از هم‌زمانی ارادۀ حرکت با حرکت‌کردن آن آدمک داخل دوربین ناشی شده است. در حقیقت‌ اینجا باید نتیجه گرفت که آن آدمک تحت‌تأثیر من است ولی گفته می‌شود که «من او هستم». ادامه دارد...⬅️🆕 📚انسان شناسی ص ٣١ و ٣٢ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
sharh-roohemojarrad-16.mp3
10.89M
﷽ ╭┅──────┅╮ ✾ ۱۶ ✾ ╰┅──────┅╯ 📌 ادامه‌ی بخش چهارمین| سفر سوم حضرت علامه طهرانی رحمه‌الله علیه به اعتات عالیات ✅ خصوصیات انسان کاملاوج مقام بندگی ✅ آنچه مورد غفلت است! ✅ هیچ شو تا بی‌نهایت شوی!♾️رشد تدریجی سالک ✅ من کیستم؟ ✅ توانایی نفس در تدبیر امور ظاهر و علوم ذهنی و عقلی در حالات انصراف ✅ عالم لایتناهی کجاست؟ ✅ تفاوت وجودی اولیای الهی در عالم کثرتحد فعلیت اولیای الهی ✅ التماس دعا https://eitaa.com/taraef110
هدایت شده از فروشگاه صبح توحید
اول! 🌤 ❓ اصلاً امام حسین علیه‌السلام دختری به اسم رقیه سلام‌الله‌علیها داشته‌اند؟ ❓ حرمِ امروزی سلام‌الله‌علیها در سوریه واقعاً محل دفن ایشان است؟ ❓"رقیه" لقبِ حضرت فاطمه صغری سلام‌الله‌علیها است؟ یا حضرت رقیه و حضرت فاطمه صغری دو شخصیت مستقل هستند؟ ❓رحلت حضرت رقیه سلام‌الله‌عليها چطور و در کجا اتفاق افتاد؟ خرابه‌ی شام یا قصر یزید؟ ❗️«شهیده‌ی شام»، کامل‌ترین کتابی ست که تا کنون در زمینه‌ی اثباتِ وجود حضرت رقیه سلام‌الله‌عليها و حقانیت مزارشان در شام، به نگارش در آمده‌است.‌ ✍ استاد حاج شیخ محمدحسن وکیلی، تحت اشراف حضرت آیت‌الله حاج سیدمحمدصادق حسینی طهرانی مدظله‌العالی، این کتاب را با روشی علمی و کاملاً منطبق با منابع تاریخی به رشته تحریر درآورده‌اند‌. 📚 برای تهیه این اثر علمی، پژوهشی و معرفتی ارزشمند به این پیوند سر بزنید. ⛅️ به امیدِ روضه‌ها و توسل‌هایی با معرفت و معنای بیشتر... 🗞@sobhe_towhid 🌐 towhidshop.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
TaAseman09_4.mp3
802.3K
💠استاد وکیلی؛(60) ❓میگن روزی دست خداست و خدا مومنین را بیشتر دوست دارد پس چرا وضع کشور های غیر مسلمان بهتر است؟ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
راه رسیدن بهشت اول رعایت حق الناس و بعد حق الله و بعد تجلی توحید است.الانسان ج۱۱.mp3
948.3K
⭕️استاد وکیلی 💠سه پل موجود در قیامت برای رسیدن به بهشت اول رعایت حق الناس دوم حق الله وسوم تجلی توحید قرار دارد. 📚رساله الانسان بعد الدنیا علامه طباطبایی https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️استاد وکیلی؛رساله الوضع(30) ✨ موضوع له غیر متصور حین وضع چگونه امکان پذیر است؟ 💠 « وضع المبهمات » (۱) 🔰 و محل البحث الضمیر و أسماء الاشارة و الموصولات فإنها تدل علی معان جزئیة غیر متصورة حین الوضع بلا ریب. 🔹 و حیث ثبت أن الوضع العام للمصادیق غیر المتناهیة محال فلابد من رجوع الخصوصیة المستفادة من هذه الاسماء الی غیر نفس اللفظ. بمعنی أنها تدل علی الجزئی لکن بتعدد الدال و المدلول. فنفس «هو» مثلا موضوع لمعنی عام و هو «المفرد المذکر المعهود» و «هذا» ل‍ «المفرد المذکر المشار الیه» الا أن الوضع فیهما مشروط باستعمالهما مع قرینة دالة علی الخصوصیة و هی الاشارة بالحمل الشائع. و حیث لاینفک استعمالهما عن القرینة یفهم منهما الخاص. و لو کانا موضوعین للخاص لدّلا علیه دائما مع أنهما إن استعملا بلا قرینة لم یدلّا علی الخاص. ♻️ فالعلقة الوضعیة هی بین هذه الالفاظ و معان کلیة یعبر عنها بالمعانی الاسمیة. مثل المعهود و المشار الیه. و نفس العهد و الاشارة تعینان الجزئی بحسب المقام. لا أن اللفظ وضع للجزئی. 📚رسالة فی الوضع و اقسام الکلمة و الکلام، الصفحة ۸۹ (مع تصرف یسیر) https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی.ج.خامس.۵.mp3
1.21M
📜 علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی (۳۰) ✨ ذکر مقدمات برای تقریر نگاه صدرایی 📌 تفاوت مفهوم اضافه در جانب ماهیت شئ با جانب وجود شئ 📌تفاوت برخی اعراض در مقام ادراک فی الذهن و مقام وجدان فی الخارج https://eitaa.com/taraef110