eitaa logo
طرائف
5.6هزار دنبال‌کننده
103 عکس
122 ویدیو
17 فایل
ارتباط با ادمین @mh_vakili
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤲🏻 شرح دعای ابوحمزۀ ثمالی توسط استاد وکیلی بخش بیست و دوم: مَرنج و مَرنجان: مؤمن نه دیگران را از خود می‌رنجاند، نه از دیگران رنجشی در قلبش به‌وجود می‌آید. ریشۀ همۀ ناراحت شدن‌ها، دلبستگی‌ است. مؤمن در دنیا به جز خدا به هیچ چیزی تعلق و دلبستگی ندارد، لذا هیچ وقت برای از دست دادن امور دنیوی رنجیده نمی‌شود. راه بیرون کردن کینه از دل، دیدن ربط موجودات با خداوند است. وقتی قلب خود را نسبت به بندگان صاف کنیم، خدا هم نسبت به ما، امور را صاف می‌کند. https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی.م.ثانی۶.mp3
2.05M
📜 علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی (۱۱) ✨ بررسی نسبت صور لاحقه به سابقه در حکمت صدرایی 📌حرکت شوقیه کمالیه موجودات به سوی مبدای جامع تمام کمالات 📌 در نگاه صدرایی صورت سیال بهم پیوسته داریم اما در نگاه مشایی در لحظه قطع و اتصال رخ میدهد 🆔eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤲🏻 شرح دعای ابوحمزۀ ثمالی توسط استاد وکیلی بخش بیست و سوم: در حقیقت مالک اصلی انسان، خداوند است. وقتی ما با خطا کردن در حق خود ظلم می‌کنیم، در امانت الهی خیانت کرده‌ایم. خدایا عمری است به گناه مشغولیم،در امانت تو خیانتکاریم، در ملک تو ظلم و جنایت کردیم، کرامت کن و این ظلم را بر ما ببخش. خدایا ما فقیر و بیچاره‌ایم، همه کارۀ ما تو هستی، تو از تقصیرات ما درگذر. https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤲🏻 شرح دعای ابوحمزۀ ثمالی توسط استاد وکیلی بخش بیست و چهارم: آیا دیدار ما با خداوند حتمی و قطعی است؟ بعد از مرگ با گذر از عوالم مختلف، بندگان به دیدار خداوند مشرف می‌شوند تا به مقام لقاءالله برسند. اگر ما سعه و ظرفیت آن دیدار را نداشته باشیم، نور آن عوالم موجب آزار و اذیت روح ما خواهد شد. برای لذت بردن از لقاء خداوند‌،‌ باید با انجام صالحه پیشاپیش ظرفیت بهره‌مندی از آن را در خود به‌وجود آوریم. https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فواید ذاتی اعمال. استاد وکیلی.mp3
14.28M
⭕️ استاد وکیلی: فقه تربیتی (28) 🔶انواع فایده در مرحله تصدیق به فایده از مبادی فعل ارادی 🔹فایده های ذاتی و عارضی 🔹فایده های عارضی همگی ناپایدار هستند لذا الگوی تربیت بر مبنا آن نیز ناپایدار 🔹فایده های عارضی، نظام تشویق و تنبیه و نظام محبتی 🔹فایده ذاتی یک عمل نتیجه خود عمل است حال نتیجه دنیوی یا اخروی 🔹 در اسلام عمده‌ نظر روی فایده های ذاتی اعمال است که در جهت اصلاح باطن و کسب آخرت است 🔹دنیا نیز مقدمه آخرت است و فواید دنیوی بازگشت به آخرت دارند 🔹اسلام از نظام های تربیتی تشویق تنبیه و محبتی به تناسب افراد و استعداد ها و ظرفیت ها کم و بیش استفاده کرده https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤲🏻 شرح دعای ابوحمزۀ ثمالی توسط استاد وکیلی بخش بیست و پنجم: اعتقادات ما، مانند پایه‌های اصلی یک ساختمان هستند. کسی که در عقاید خود دچار شک و تردید است،‌ در عمل و رفتار نیز متزلزل است. برای حرکت در صراط مستقیم،‌ باید پایه‌های اعتقادی قوی و استوار داشت. برای رسیدن به یقین ابتدا باید علم آخرت آموخت و رای شناخت این عالم ارزش قائل شد. سپس به آنچه آموخته، عمل کرد تا خداوند نور یقین را در قلب ما قرار دهد. https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️استاد وکیلی؛معرفت شناسی(10) ‼️ایثار و لذت طلبی ‼️ بــر اســاس همیــن لذت گرایــی اســت کــه مرحــوم علامــه طباطبایــی میفرماینــد: حتی در مواردی که انســان ایثار میکند نیــز درصــدد لــذت اســت. زیرا درســت اســت کــه انســان در ظاهر ازحــق خودش میگذرد و به دیگران میبخشــد، اما در حقیقت از حق خــودش میزند تا به یک شــیء برتر برســد. مؤمنی کــه دنیایش را ایثار میکنــد در حقیقــت میخواهــد با ایــن ایثار، به آخرت برســد و بدون درنظرگرفتــن عقبــی و آخــرت، ایثار گردن تنهایی،قطعــا عملی عاقلانه و خردمندانه نیست. https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤲🏻 شرح دعای ابوحمزۀ ثمالی توسط استاد وکیلی بخش بیست و ششم: راه انسان به سوی خدا از درون انسان است و شبها بهترین ساعت برای در خود فرو رفتن. در خلوت و سکوت شب، می‌توان ربط خود با خدا را یافت و به سوی خداوند گام برداشت. دروغ می‌گوید بنده‌ای که قصد حرکت به سوی خدا را دارد، اما شبها با خداوند خلوت نمی‌کند. مراقبه روز،‌ توفیق انسان برای بیداری شب را بیشتر می‌کند. اگر خلوت با خداوند برای ما مهم باشد، ابتدای شب می‌خوابیم تا بتوانیم سحر بیدار باشیم. https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤲🏻 شرح دعای ابوحمزۀ ثمالی توسط استاد وکیلی بخش بیست و هفتم: مؤمن در امر آخرت و در امر دنیا که مقدمۀ آخرت است، اهل کسالت و تنبلی نیست. گرفتگی روحی عامل اصلی کسالت در عبادت است. تنظیم برنامه خواب و خوراک، پرداخت حق الناس و انجام حق الله، مشغول نشدن به امور باطل، تفکر در اهمیت ارتباط با خدا و توجه به عالم ملکوت از مهمترین عوامل برای کسب نشاط در امور معنوی هستند. https://eitaa.com/taraef110
جایگاه نهایت الدرایه حاج شیخ در اجتهاد در اصول .خارج اصول استاد وکیلی دور دوم.سال اول ج۲۳.mp3
2.59M
⁉️جایگاه نهایت الدرایه حاج شیخ در اجتهاد در اصول فقه⁉️ 📚خارج اصول استاد وکیلی دور دوم.سال اول ج۲۳ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️عیار تجربه(5) 💠فلسفه علم تجربی 🆔eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
TaAseman05_2.mp3
467.2K
💠استاد وکیلی؛(24) ❓توحید چه انواعی دارد؟ قرآن کریم چه اقسامی را برای ما بیان کرده است؟ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح رسائل علامه طباطبایی (12).mp3
1.56M
📜 شرح رسائل توحیدیه مرحوم علامه طاطبایی (۱۲) ✨ اعتباری بودن کثرتی که درک میکنیم به چه معناست؟ 📌 کلام مرحوم علامه طهرانی در معاد شناسی 📌 تمام مدرکات انسان الزاما اعتباری است؟ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️استاد وکیلی:رسالة الوضع(12) ✨ آیا موضوع له الفاظ شامل عالم مثال نیز میشود یا منحصر به عالم ماده است ؟ 💠 « التقریر الثالث : اعمیة الموضوع له من المادی و المثالی » 🔸 قال العلامة الشعرانی(قدس سره) ما حاصله أن من قال بکون الملائکة و نفس الانسان مادیة عنصریة تمسک بالقرآن و الاخبار و لم یرد فی خبر التعریض لکونها جسما عنصریا أو غیر عنصری ، ذات الهیولی أو فاقدتها ، مرکبة من اجزاء لایتجزی أو لا. فإن الجسم المثالی جسم ذو ابعاد یصدق علیه جمیع الفاظ الروایات و کون الجسم مثالیا أو عنصریا لایستبین إلا بالقرائن و صفات الملائکة.(۱) 🔸 و للعلامة الحسینی الطهرانی(رضوان الله تعالی علیه) فی «معرفة المعاد» کلام مخلصه أن استعمال الالفاظ الموضوعة للموجودات المادیة فی المحسوس المثالی حقیقی و فی الحقائق المجردة التامة مجازی من باب تشبیه المعقول بالمحسوس أو من باب وضع الالفاظ للمعانی العامة.(۲) 🔹ثم إن شمول الوضع للمحسوس المثالی لاشک فی صحتها فإن الفرق بین الموجود المادی و المثالی إنما یعلم بالبرهان. اذ مدرک الحاسة لیس إلا العوارض و هی مشترکة بین المادی و المثالی و معلوم أن الموضوع له الالفاظ ما یحس به العرف. 🔹 و المشاهد لعالم المثال ربما یزعم أنه یری موجودات مادیة کما فی مکاشفات أصحاب الأئمة(علیهم السلام) بتصرفهم. نعم إن کان المدرک ضعیفا بالنسبة إلی عالم المادة کأکثر الرؤی یشک فی صحة اطلاق اللفظ من دون مسامحة. 🔰 و الحاصل أن المأخوذ فی الموضوع له فی غیر ما وضع لمعنی مجرد حتی عند العرف کالشئ و العلو و المحبة، هو الحس دون السنخ الوجودی. إلا أن ذلک خارج عن محل کلامهم فی قاعدة وضع الالفاظ لروح المعنی أو المعانی العامة و مدعاهم شمولیة الوضع للمجرد التام ایضا، بل هو المقصود الاصلی منها. 📚رسالة فی الوضع و اقسام الکلمة و الکلام، الصفحة ۵۸ (مع تصرف یسیر) 📌(۱) اسرار الحکم فی المفتتح و المختتم ،ص ۴۰۷ ، التعلیقة 📌(۲) معرفة المعاد، ج۸ ،ص۶۷-۷۵ ⚠️ برای اطلاع دقیق از تفصیل نظریه و اشکال آن به سائر سطور کتاب در نشانی مذکور مراجعه فرمایید. 🏷 برای نظریة «وضع الالفاظ للمعانی العامة» تقریرات گوناگون و احتمالات متعددی ذکر شده است که به برخی از آنان به مرور اشاره خواهد شد. https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا