eitaa logo
طرائف
5.6هزار دنبال‌کننده
103 عکس
122 ویدیو
16 فایل
ارتباط با ادمین @mh_vakili
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️عیار تجربه(7) 💠دامنه ی تجربه تا کجاست⁉️ 🆔eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
TaAseman06_1.mp3
1.1M
💠استاد وکیلی؛(30) ❓آیا خدا در هیچ صفتی شریک ندارد؟ مگر ما در صفت قدرت و علم شریک خدا نیستیم؟ https://eitaa.com/taraef110
37-RavayatSarihVahdatVojod.pdf
339K
بسم الله الرحمن الرحیم ✔️روایات صحیح وحدت وجود 🆔eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح رسائل علامه طباطبایی (14).mp3
2.1M
📜 شرح رسائل توحیدیه مرحوم علامه طاطبایی (۱۴) ✨ ﴿أَوَ لَمْ يَكْفِ بِرَبِّكَ أَنَّهُ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ﴾ علامه اسم فاعل میداند یا اسم مفعول؟ 📌 حکما در وحدت شخصی موجودات را قائم بالحق میدانستند نه به ایجاد الحق 📌 برهانی که حال سالک در مورد کثرات را تثبیت میکند. https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️استاد وکیلی:رسالةالوضع(14) ✨ آیا موضوع له الفاظ خصوص حقائق مجرده است ؟ 💠 « التقریر الخامس : وضع الالفاظ لخصوص الحقیقة المجردة » 🔸و هو ثانی الوجهین اللذین ذکرهما القاضی سعید(قدس سره) و قال: «فههنا یتصور وجهان و کلاهما موجه عند اهل العرفان» و قال فی توضیح هذا الوجه:« أن تکون تلک اللفظة موضوعة فی الاصل لحقیقة من الحقایق الالهیة و صورة من الصور المجردة النوریة لکن لما کانت تلک الحقیقة المجردة تتطور فی الاطوار و تتنزل هذه الصورة النوریة فی مراتب الآثار الی أن ینتهی الامر الی ما ههنا من العالم السفلی و الموطن الحسی بحیث یصیر کل لاحق قالبا للسابق و صنما و شبحا له یطابق فلذلک یتسمی باسم ما فوقه و یصیر هو ایضا مصداقا لتلکم اللفظة»(۱) 🔸و لعل کلام القائد الراحل (رضوان الله تعالی علیه) _علی ما نقل عنه فی تقریرات مباحثه الحکمیة من أن صدق اللفظ علی الموجود المثالی و العقلی أتم(۲) _ محمول علی هذا التقریر. و کذا ما فی« آداب الصلاة» من أن الموضوع له هو الحقیقة المجردة(۳). 🔰 و کیف کان فلم یقم القاضی القمی علی هذا الوجه دلیلا و لم یکن تلقی اصحاب الائمه (علیهم السلام) من القرآن کذلک کما مضی. و یمکن تأویل کلامه... 📚رسالة فی الوضع و اقسام الکلمة و الکلام، الصفحة ۶۰ (مع تصرف یسیر) 📌(۱) شرح توحید الصدوق، ج۲،ص۵۱۸ 📌(۲) تقریرات فلسفه امام خمینی، ج۱، ص۱۱۸ 📌(۳)آداب الصلاة، ص۲۴۹ ⚠️ برای اطلاع دقیق از تفصیل نظریه و اشکال آن به سائر سطور کتاب در نشانی مذکور مراجعه فرمایید. 🏷 برای نظریة «وضع الالفاظ للمعانی العامة» تقریرات گوناگون و احتمالات متعددی ذکر شده است که به برخی از آنان به مرور اشاره خواهد شد. https://eitaa.com/taraef110
58-AdamShebahatFalsafeYonaniBeHekmatMotaalieEslamiDarKalamEmamKhomeyni.pdf
363.4K
بسم الله الرحمن الرحیم ✔️عدم شباهت فلسفه یونانی با حکمت متعالیه اسلامی در کلام رهبرفقید و کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی رحمة الله علیه 🆔eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی.ج.ثالث۳.mp3
1.16M
📜 علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی (۱۴) ✨ نسبت صور لاحقه به سابقه در حکمت متعالیه ❓دستگاه اجناس و فصول در حکمت متعالیة قابل پذیرش است؟ 📌 حیثیت تقییدیة اندماجیة و تعابیر آیت الله یزدان پناه(حفظه الله تعالی) https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
TaAseman06_2.mp3
1.15M
💠استاد وکیلی؛(31) ❓چگونه میتوانیم همه‌ی دردهای خودمان را با توحید دوا کنیم؟ https://eitaa.com/taraef110
TaAseman06_3.mp3
633.4K
💠استاد وکیلی؛(32) ❓چرا عالم قیامت و مرگ را عالم توحید می‌نامند ؟ https://eitaa.com/taraef110
📘کتاب «اصول فقه دین» جدیدترین اثر استاد حاج شیخ محمد حسن وکیلی در 520 صفحه قطع وزیری منتشر شد. 📚 اصول فقه دین جلد اوّل: مقدمات مباحث الفاظ (1) هویّت علم اصول، وضع، کلام (خبر و انشاء)، کلمه (حرف، اسم و فعل) ✅ برخی از مزایای روش‌شناختی درس خارج اصول استاد وکیلی: جمع «شمول»، «اختصار» و «اتقان»، ثمره‌محوری، پرداختن به اصول فقه دین، تتبع و توجه به آراء صاحب‌نظران، نوآوری و نظریه‌پردازی، بهره‌گیری از ظرفیت معرفتی متون نقلی، حرکت از وجدان به برهان، تبادرمحوری، ریشه‌یابی اجتهادی مباحث در ادبیات، توجه به مبانی هستی‌شناسانه و معرفت‌شناسانه، جلوگیری از خلط حقیقت و اعتبار، عنایت به قواعد مربوط به مقیاس کلان و اشارات اخلاقی و معنوی. 🚛 تهیه این اثر فاخر با تخفیف ویژه در فروشگاه صبح توحید: towhidshop.org https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️علم دینی (14) 💠تحلیل تعریف علم دینی بر اساس نظر مختار❓❓❓ 🆔eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نقش تنبیه در تربیت. استاد وکیلی.mp3
9.6M
⭕️ استاد وکیلی: فقه تربیتی (31) 🔶تنبیه و زدن در الگوی تربیتی 🔹در ارتکاز و عرف اصحاب اصل مسئله جواز زدن یکی از مسلمات بوده 🔹در مدل تربیتی اسلام بدون شک تنبیه و زدن داریم 🔹فقها حد و حدود ضرب را بیان کرده اند که درصورت نباشد آسیب زا نباشد مثلا به نقاط نرم بدن باشد و.... https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️استاد وکیلی؛معرفت شناسی(13) 💠جمع بندی بحث لذت بــا آنچه گفته شــد روشــن میشــود لذت گرایــی به این معناســت کــه مجموعــۀ رفتارهــای اختیــاری انســان بــر بایدهــا و نبایدهــا تکیه می کند و مادر تمام ایــن بایدها و نبایدها، تحصیــل {لذت برآیندی برتر} اســت. انســان فطرتا به دنبال هر آنچه صغرای این کبری شــود، حرکــت میکند؛ و در غیر این صــورت، انگیزه ای برای حرکت ندارد. در نتیجــه وقتــی میخواهیــم در شــخصی انگیــزه ایجــاد کنیــم، باید بتوانیم نشان دهیم که این کار، صغرایی برای این کبرای به خصوص است. 📚معرفت شناسی/صفحه ۴۱ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تاریخ علوم اسلامی.تاثیر مباحث الفاظ در فهم متون دینی.خارج اصول سال اول دور دوم ج۳۲.آوکیلی.mp3
4.39M
✔️استاد وکیلی 🔸تاثیر مباحث الفاظ در فهم متون دینی❓ 🔹زمینه های لازم برای رشد علوم❓ 🔸سطح فهم و سواد مردم در زمان اهل بیت ع چقدر بوده است❓ 📚خارج اصول/ سال اول/ دور دوم/ جلسه۳۲. https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا