eitaa logo
استاد تراشیون
38.9هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
26 فایل
🚩 پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون" 💠 مرجع تخصصی "آثار تربیتی و مهارت‌های زندگی" 🌐 www.tarashiun.ir 👤 پشتیان سایت: @tarashiun_admin 02538909070 🔻 مشاهده محصولات: tarashiun.ir/shop
مشاهده در ایتا
دانلود
استاد تراشیون
✅ "چشمک بازی" 🔷تعداد افراد در این بازی باید بیش از سه نفر باشد. 🔹به تعداد افراد روی تکه‌های کوچک کاغذ، کلماتی یا اعدادی نوشته و در یکی از آنها کلمه چشمک نوشته می‌شود. کاغذهابه نحوی تا می‌خورند که محتوایشان معلوم نباشد. هر کس یکی از کاغذها را برمی‌دارد. کسی از چیزی که روی کاغذش نوشته حرفی نمی‌زند! 🔸فردی که کاغذ چشمک به دستش افتاده ، به یکی از افراد به گونه‌ای چشمک می‌زند که دیگران نفهمند. آن فرد هم بعد از چند لحظه کاغذش را وسط می‌گذارد و کنار می‌رود. دیگران در حین بازی باید چشم در چشم یکدیگر دوخته و با دقت بر روی چشم افراد، بفهمند که کاغذ چشمک در دست کیست. اگر کسی به درستی حدس زد، یک امتیاز گرفته و بازی تمام می‌شود؛ اما اگر اشتباه حدس بزند، می‌بازد و بیرون می رود. فردی هم که این شخص به اشتباه او را حدس‌زده ، از بازی کنار می‌رود. 🔸اگر فردی که کاغذ چشمک در دست اوست بتواند به اعضا چشمک بزند، بی آنکه دیگران بفهمند، نفر آخری که می‌ماند بازنده می‌شود. 🔸اگر کسی بی آنکه صاحب کاغذ چشمک به او چشمک زده باشد، کاغذش را وسط بیندازد، صاحب کاغذ چشمک خود را معرفی کرده و فردی که کاغذش را وسط گذاشته بازنده معرفی می‌شود. بازنده در این بازی تنبیه می‌شود. اگر کسی غیر از کسی که چشمک دست اوست، بازنده شد. ▫️صاحب چشمک تنبیه او را مشخص می‌کند و اگر صاحب چشمک باخت، کسی که باعث سوختن او شده، مجازات را تعیین می کند؛ البته می توان قبل از بازی بر روی تنبیه توافق کرد. 🔺کاغذها باید شکل یکسانی داشته باشد تا با دیدن آنها کسی متوجه درون آن نشود. کسی هم نباید درباره قرعه خود با دیگری حرف بزند، وگرنه بازنده خواهد شد. 🔺هر بازیکن باید یک قرعه بردارد، در غیر این صورت بازنده خواهد بود. از ابتدا امتیازی مشخص کنید تا سقف بازی شود. 🌐پایگاه حفظ ونشر آثار "استاد تراشیون" 🆔 @tarashiun_ir
🔹امام اميرمؤمنان على عليه السلام:  ... إِنَّما قَلْبُ الْحَدَثِ كَالْأَرْضِ الْخالِيَةِ مآ أُلْقِىَ فيها مِنْ شَىْ ءٍ قَبِلَتْهُ ... .  🔸امام اميرمؤمنان على عليه السلام: جز اين نيست كه دل نوجوان همچون زمين ميان تُهى است؛ هر چه در آن افشانده شود، همان را مى پذيرد ▫️نهج البلاغة، نامه ۳۱ 🆔 @tarashiun_ir
🔰آیا کانال استاد تراشیون را به دوستانتان معرفی کرده اید؟ 🚩کانال رسمی "حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا تراشیون" 💠مرجع تخصصی 🔸"آثار تربیتی و مهارت‌های زندگی" ▫️در پیام رسا‌‌های اجتماعی:: 📍ایتا 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1633943564C0b54b3faf2 📍سروش 🆔 sapp.ir/tarashiun_ir 📍بله 🆔 http://ble.im/join/ZTI2OWIxMT ▫️ همچنین در شبکه‌های اجتماعی: 📍اینستاگرام 🆔 instagram.com/tarashiun_ir 📍آپارات 🆔 aparat.com/tarashiun_ir
🔰برنامه‌های استاد در هفته جاری؛ 🔽🔽🔽🔽🔽🔽🔽🔽🔽🔽🔽 🌀دوره تربیت مربی 🔸کرج/ جهانشهر، بلوار مولانا، باشگاه میلاد 🗓یکشنبه ۱۳۹۷/۱۰/۰۹ 🕓ساعت: ۱۴:۳۰ ⚠️ثبت نام و هماهنگی جهت حضور در محل ویا تماس با شماره: ۰۹۳۵۴۱۰۸۴۹۳ 🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸 📻رادیو معارف 🔸برنامه پرسمان تربیتی 🗓دو‌شنبه ۱۳۹۷/۱۰/۱۰ 🕓ساعت: ۱۶:۰۰ 🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸 🌀دوره فرزندی برای عصر حضور 🔸اراک / مسجد حصار 🗓سه‌شنبه ۱۳۹۷/۱۰/۱۱ 🕓ساعت: ۱۴:۳۰ 🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸 ،📺شبکه قرآن و معارف سیما 🔸برنامه: "روزی بهتر" 🗓چهارشنبه ۱۳۹۷/۱۰/۱۲ 🕓ساعت: ۹:۰۰ صبح 🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸 🌀دوره تربیت خانواده و تربیت کودک 🔸حوزه علمیه چیذر ویژه خواهران (تهران) 🗓چهارشنبه ۱۳۹۷/۱۰/۱۲ 🕓ساعت: ۱۰:۳۰تا ۱۳ ⚠️ثبت نام و هماهنگی جهت حضور در محل و یا تماس با شماره ۰۹۲۲۱۲۴۰۵۸۰ 🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸 🌀دوره تربیت مربی 🔸مسجد المهدی 🔹خیابان شهید دیالمه /تهران 🗓چهارشنبه ۱۳۹۷/۱۰/۱۲ 🕓ساعت: ۱۴:۲۰ ⚠️ثبت نام و هماهنگی جهت حضور در محل و یا تماس با شماره: ۰۲۱۳۳۱۳۳۳۱۷ 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 🌐پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون" 🆔 @tarashiun_ir
5.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 کلیپ تصویری 🌀 شماره ۱۲ 🔰در تربیت "دینی و انقلابی" چه نگاه‌هایی باید داشته باشیم؟! 🌐 پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون" 🆔 @tarashiun_ir
📚کتابخانه استاد؛ 💠"کتب این بخش توسط استاد معرفی می‌شود." 🔻در راستای شناخت نقش‌های تربیتی 📙کتاب "نگاهی به نقش‌های تربیتی خانه و مدرسه" ▫️مؤلف: سید احمد زرهانی، عزیزالله تاجیک اسماعیلی ▫️ناشر: انجمن اولیاء و مربیان #معرفی_کتاب #پیشنهاد 🌐پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون" 🆔 @tarashiun_ir
🔰پرسش و پاسخ؛ 🌀 شماره ۲۱ 💠 پسر ۱۱ ساله‌ای دارم که خیلی می‌ترسد، از تاریکی گرفته تا مسائل مختلف دیگر. 👈حتی موقعی که از اتاق خانه‌ی خودمان هم می‌خواهد بیرون برود باید یکی همراهش باشد. درسش خوب نیست و تمرکز هم ندارد. البته از بچگی مشکل ریه هم داشته است. چگونه این مشکل را حل کنیم؟ ✍پاسخی کوتاه به این سوال؛ 🔷 معمولا در این سن و سال، بخشی از ترس برای بچه‌ها طبیعی است. ▫️طبق فرمایش امیرالمومنین(ع): ترس،زمینه‌ساز امنیت است. 📌بچه‌ها وقتی می‌ترسند به دنبال این هستند که امنیت خود را حفظ کنند و آسیبی به آنها نرسد. پس بخشی را می‌توان گفت طبیعی است. اما بخشی از ترس که غیرطبیعی است - که بچه حتی برای خروج از اتاق یکی باید همراهی‌اش کند - چند دلیل دارد: 1⃣ بچه‌ ارتباطات اجتماعی زیادی ندارد‌ و با افراد مختلف در ارتباط نیست. برای این بچه‌ها هم حالت ترس بیشتر است. 🍂 یکی از عوامل ایجاد شجاعت همراهی کردن با هم‌سالان است. وقتی بچه‌ها در گروه‌های هم‌سال خود قرار می‌گیرند به تدریج شجاع می‌شوند. 2⃣ گاهی بچه‌ها در معرض برنامه‌هایی قرار می‌گیرند که مناسب سن‌شان نیست. 🔻مثلا: فیلم، سریال، فیلم سینمایی، بازی‌های کامپیوتری و... که مقداری ترسناک است و خصوصا در این مورد جلوه‌هایی را نشان می‌دهد که در تاریکی اتفاقاتی در حال رخ دادن است. این به بچه‌هایی که تخیلات قوی‌ای دارند سرایت کرده و در واقعیت برای خود صحنه‌سازی می‌کنند. 🌐پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون" 🆔 @tarashiun_ir
🔰آیا کانال استاد تراشیون را به دوستانتان معرفی کرده اید؟ 🚩کانال رسمی "حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا تراشیون" 💠مرجع تخصصی 🔸"آثار تربیتی و مهارت‌های زندگی" ▫️در پیام رسا‌‌های اجتماعی:: 📍ایتا 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1633943564C0b54b3faf2 📍سروش 🆔 sapp.ir/tarashiun_ir 📍بله 🆔 http://ble.im/join/ZTI2OWIxMT ▫️ همچنین در شبکه‌های اجتماعی: 📍اینستاگرام 🆔 instagram.com/tarashiun_ir 📍آپارات 🆔 aparat.com/tarashiun_ir
🔰دست نوشت استاد؛ ✍ "باسمه تعالی" 🔸هیچ‌کس بهتر از خود انسان نمی‌تواند به خودش کمک کند. ▫️"تراشیون" #دست_نوشت_استاد 🆔 @tarashiun_ir
✍ نوشتار تربیتی "کودک و نوجوان" 🌀 شماره ۴۲ 💠 |قسمت دوازدهم| 🔰در این نوشتار ، "راهکارهای مدیریت رفتارهای نامطلوب فرزندانتان" را فرا‌ می‌گیرید. 📛 وقتی فرزندم در بین جمع به پدرش بی‌احترامی می‌کند! 📛 وقتی همه متوجه می‌شوند ، فرزندم‌ دزدی کرده‌است! 📛 وقتی فرزندم دچار ‌ترس غیر‌طبیعی است! 📛 وقتی اعتماد ‌به‌نفس فرزندم پایین ‌است! 📛 وقتی به خاطر پرخاشگری زیاد‌ توسط اطرافیان طرد شده است! 📛 و مشکلات متعدد دیگر ... ✅ راهکارهای مدیریت رفتارهای نامطلوب: 8⃣ گاهی به فرزندمان اجازه‌ی اظهار نظر بدهیم؛ 🤔 گاهی اوقات، هنگام ناراحتی، به فرزند اجازه‌ی بروز احساسات و نظراتش را بدهیم؛ ممکن است در این مواقع حتی با عصبانیت حرفش را بگوید_که البته این موارد باید به تدریج حل شود_ اما با سعه‌ی صدر پای حرفهایش بنشینیم. 🌹 این رفتار فوایدی دارد: 🎈فرزندمان خود را در فضایی آرام و بدون اضطراب خواهد دید که می‌تواند با آزادی بیان، البته همراه با ادبی که از پیش به او آموخته‌ایم، از ناراحتی خود صحبت کند و احساس اینکه مورد ظلم قرار گرفته را نداشته باشد. 🎈معمولاً همین گوش شنوا داشتن و گفتگوهای مسالمت‌آمیز، قسمتی از تنش‌ها و ناهنجاری‌ها را حل و رفع می‌کند. 🎈خودِ ما بهتر به دیدگاه او پی خواهیم برد. 🌸 در نهایت، اگر حرف او درست بود، ترتیب اثر می‌دهیم؛ اگر نادرست بود، با همین گفتگوها و استدلال‌هایی که انجام می‌دهیم، در فضای سالم، منصفانه و به دور از لجبازی، به اشتباه خود پی خواهد برد. 🐣 مثلاً فرزند به مادر میگوید: مامان شما خیلی سخت‌گیری می‌کنی! مادر با سعه‌ی صدر از او دلیل حرفش را می‌پرسد. اگر حرفش درست بود، می‌گوید: من روی حرفت فکر می‌کنم و بهش اهمیت می‌دم. 🔵 البته توصیه می‌کنیم بیشتر اوقات لازم نیست در این مواقع از برخی الفاظِ "حلالم کن" و " دیگه از این اشتباهات نمی‌کنم" برای بچه استفاده کرد. 🌷این راهکار، در روابط بین زوجین نیز توصیه می‌شود؛ در صورتی‌که در فضای آرام و منصفانه و بدون لجاجت طرفین این عمل صورت گیرد. ادامه دارد... 🌐 پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون" 🆔 @tarashiun_ir
#معرفی_بازی ✅ "بازی با اعداد" 🔷یک نفر اوستا شده و هرکدام از بچه‌ها را با یک عدد نامگذاری می‌کند. پس از آن یک مسأله ریاضی طرح می‌کند. پاسخ آن مسأله باید خیلی زود با گفتن یک کلمه مثل: من، بله، حاضر و ... خود را از جمع جداکند. جدا کردن از جمع میتواند با یک حرکت باشد؛ 🔻مثلا اگر همه نشسته اند، پاسخ بلند شود. 🔹به عنوان مثال پنج نفر بازیکن را فرض کنید که از یک تا پنج شماره گذاری می‌شوند. اوستا می‌گوید: ۲+۲. در این جا خیلی زود بازیکنی که شماره چهار روی او گذاشته شده، باید خود را از جمع جدا کند و بعد هم به جمع برگردد. 📌اگر این کار از سوی او انجام نگیرد و یا این که با وقفه انجام بگیرد، یک امتیاز منفی برای او محسوب می‌شود. 🔹دوباره اوستا می‌گوید ۳-۵. در اینجا عدد دو باید بیرون بیاید. 🔰مسأله‌هایی که از طرف اوستا بیان می‌شود، باید با اندازه معلومات بازیکنان تناسب داشته باشد. اگر توانایی بازیکنان بالا باشد، می تواند مسأله ها را ترکیب کرد؛ مثلا اوستا بگوید: ۱+۳-۵ که در این صورت عدد سه باید بیرون بیاید. 🌐پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون" 🆔 @tarashiun_ir
✍ نوشتار تربیتی "خانواده و زوجین" 🌀 شماره ۴۳ ✅ تحکیم خانواده 💠 قسمت نوزدهم ✅روش‌های تحکیم خانواده؛ ☑️شاخصه‌های زیر‌ساختی برای حل منازعات و مشکلات خانوادگی 6⃣1⃣ سریع صحبت نکنیم، بلکه سرعت کلاممان متوسط و متعادل باشد. 👈 تند صحبت کردن: 💗 مانع از درک صحیح و به موقع کلام در طرف مقابل می‌شود. 💗 قدرت تحلیل ذهن طرف مقابل را پایین می‌آورد. 💗 حتی ممکن است باعث ایجاد فشار عصبی گردد. 🤔 البته کُند صحبت کردن هم مطلوب نیست. بلکه حالت تعادل و سرعت متوسط داشتن در کلام مطلوب است. 🤔 تن صدای یکنواخت هم درست نیست. تن صدا در کلام باید بالا و پایین داشته باشد. 👈 اگر تند یا کند صحبت کردن فرد به‌خاطر اختلال مزاج باشد، باید درمان شود. 7⃣1⃣ ارتباط چهره به چهره به هنگام گفتگو داشته باشیم؛ 🤔 هنگام گفتگو به همسر خود نگاه کنیم. این به معنای زُل زدن نیست بلکه نوعی توجه کردن است. این عمل از موارد "زبان بدن" است. 8⃣1⃣ خودمان را حق محض نپنداریم؛ 😮 ممکن ‌است گاهی به خاطر موقعیتی که داریم، مثل مدرک تحصیلی بالا و... فکر کنیم تنها آنچه ما می‌گوییم درست است. این باور غلطی است. 🌷 مثلاً اگر گفتیم: این است که من می‌گویم و جز این نیست؛ همین جمله باعث لجبازی بیشتر در همسر می‌شود. 🤔 گاهی حق با ماست، اما حق را نمی‌شود به زور به طرف مقابل قبولاند. 🌷باید ابتدا فضایی آرام، تعاملی و حق پذیر در خانواده ایجاد کرد، سپس با رعایت لطائف و ظرایفی طوری با همسر گفتگو کرد که حرف حق و مطلوب را ازبان او شنید. 😵 اگر فضا تهاجمی باشد یا لجبازی و حق‌گریزی در طرفین وجود داشته یا ایجاد شده باشد، طرفین خطای غیر قابل انکار را هم توجیه می‌کنند و هرکس حق را به خودش می‌دهد. 🍁 مثلاً آقا به خانم می‌گوید: چرا این‌قدر خانه نامنظم است. این بیان به لجبازی در طرف مقابل دامن می‌زند. اما به جای این جمله، می‌گوید: خانومم نظرت راجع‌به نظم خانه چیه؟ در این‌صورت اگر لجبازی و حق‌گریزی وجود داشته باشد، جواب منصفانه و منطقی نخواهد داد و ممکن است بگوید: مدیریت خانه با من است و خودم بهتر می‌دانم چه کار کنم. اما اگر همانطور که اشاره شد، فضای خانواده و خودِ فرد حق‌پذیری و آرامش داشته باشد، منصفانه پاسخ می‌دهد و می‌گوید: بله نامنظم است؛ سپس درصدد جبران کوتاهی خود برمی‌آید. 👈 در تربیت نوجوان نیز این راهکار کاربرد دارد؛ یعنی برای انتقال حرف حق و آنچه مطلوب است طوری عمل کنیم که خود او حرف حق را به زبان بیاورد. 🌐پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون" 🆔 @tarashiun_ir