eitaa logo
اندیشکده تربیت زمامدار
792 دنبال‌کننده
93 عکس
15 ویدیو
2 فایل
اطلاع رسانی و انتشار محتوای #اندیشکده_تربیت_زمامدار پژوهشکده شهید صدر، #سلسله_نشست_های_تخصصی، #تولیدات_پژوهشی ، #ثبت_نام_دوره_ها و محتوای مربوط به موضوع تربیت زمامدار
مشاهده در ایتا
دانلود
شهید دارائی.pdf
1.73M
🚦تجربه‌نگاری فعالیت‌های جهادی طلبه شهید در حرم مطهر رضوی 📍، امام جماعت جوان مسجد طفلان مسلم مشهد، در مدت شش سالی که عهده‌دار امامت جماعت این مسجد شده بودند، با کار تشکیلاتی منسجم، ظرفیت‌های مردمی را به کار گرفته و در راستای محرومیت‌زدایی و توانمندسازی محرومان، اقدامات شایسته‌ای انجام دادند. 🔸اثر حاضر با شهید دارائی است که در مهر ماه 1399 و قبل از شهادتشان پیرامون فعالیت‌های جهادی ایشان در مسجد طفلان مسلم انجام شده است. 📲 @sadr_ir
سلام علیکم 👈با توجه به برنامه استاد رجبی دوانی، ان شاءالله از دوره «کادرسازی و تربیت کارگزاران در سیره امیرالمؤمنین (علیه السلام)» ؛ چهارشنبه 28 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم ان شاءالله چهارشنبه این هفته 28 اردیبهشت، دوره «کادرسازی و تربیت کارگزاران در سیره امیرالمؤمنین (علیه السلام)» از ساعت 15 تا 16:30 در مجموعه سرچشمه برگزار می شود. بزرگواران لطفاً سر ساعت تشریف بیاورند. با تشکر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌎 ما بر آنیم از زاویه‌ای دیگر به واقعیت‌های عرصه بین‌الملل و آمریکا بپردازیم. 🚨اولین و تنهاترین تارنمای تخصصی حوزه مطالعات آمریکا راه اندازی شد. 📌 با بخش‌های متنوع: ✅ همایش بین‌ المللی افول آمریکا ✅ فصلنامه مطالعات راهبردی آمریکا ✅ دوماهنامه تحلیلی آمریکاشناسی ✅ نشست‌های تخصصی ✅ اندیشکده‌های پنجگانه ✅ رشته مطالعات آمریکای شمالی ✅ رسانه و تولیدات گرافیکی ✅ و ... 🔵🔴 با ما همراه باشید: 🔹 تارنما: Ascenter.ir 🔸 ایتا: eitaa.com/ascenter 🔹 اینستاگرام: https://instagram.com/ascenter.ir?utm_medium=copy_link 🔸 آپارات: https://www.aparat.com/Center_for_American_Studies --------- ▫️دانشگاه جامع امام حسین (ع) 🌐 http://Www.ihu.ac.ir ▫️پیامرسان بله، ایتا و روبیکا: 🆔 @ihu_ac_ir
👇👇👇 🗓به یاری خدا از دوره «کادرسازی و تربیت کارگزاران در سیره امیرالمومنین (علیه‌السلام)» این هفته، چهارشنبه 16-17:30 برگزار می‌گردد. 🙏 لطفا سر‌وقت تشریف بیاورید و را جدی بگیرید. ⏱تغییر ساعت کلاس به 4 بعدازظهر با درخواست و موافقت سیره‌پژوهان گرامی صورت گرفته است.
🗓به یاری خدا از دوره «کادرسازی و تربیت کارگزاران در سیره امیرالمومنین (علیه‌السلام)» فردا، چهارشنبه 16-17:30 برگزار می‌گردد. ⏱لطفا سر‌وقت تشریف بیاورید و را جدی بگیرید.🙏
بررسی الگوی با حضور: عضو هیئت موسس و شورای مرکزی جهاد سازندگی : شنبه، 21 خرداد ماه، ساعت 14:30 لینک جلسه: https://www.skyroom.online/ch/sadr/atz 🔸🔸 پی نوشت: محمد تقی امان پور عضو هیئت مؤسس جهاد سازندگی جزء اولین اشخاصی بود که به همراه ۹ دانشجوی دیگر جهاد سازندگی را تشکیل دادند وی در کنار سایر هم سنگرانش جهادگری را از همان ماه‌های نخست پیروزی انقلاب آغاز کرد که هدفشان کمک به محرومان بود. 🆔 @tarbiat_zemamdar @sadr_ir
محمد تقی امان پور عضو هیئت مؤسس جهاد سازندگی جزء اولین اشخاصی بود که به همراه ۹ دانشجوی دیگر جهاد سازندگی را تشکیل دادند وی در کنار سایر هم سنگرانش جهادگری را از همان ماه‌های نخست پیروزی انقلاب آغاز کرد که هدفشان کمک به محرومان بود. دکتر محمدتقی امان پور: «چرا نوشتید من مؤسس جهادم؟ حداکثر می‌شد بنویسید "عضو هیئت مؤسس جهاد که در سیر تاریخیِ تأسیس و استمرار این نهاد از ابتدا حضور داشته"؛ مؤسس جهادسازندگی دم مسیحایی حضرت امام بوده؛ ما فقط سربازان و فرزندان ایشان بودیم. من که هیچ! قطره‌ای از اقیانوس جهادگران و کوچکترین عضو این خانواده‌ بوده‌ام.»
اندیشکده پژوهشکده شهید صدر برگزار میکند: نشست تخصصی با موضوع: بررسی عملکرد و برنامه های در زمینه تربیت زمامدار با ارائه: دبیر سابق هیئت امنای مرکز آموزشهای مدیریت دولتی ⏰زمان: شنبه، 28 خرداد ماه، ساعت 11 تا 13 🏢مکان: تقاطع بزرگراه شهید باقری و شهید سلیمانی، پژوهشکده شهید صدر. لینک مجازی: 🌐 https://www.skyroom.online/ch/sadr/atz 🆔 @tarbiat_zemamdar 🆔 @sadr_ir
👈 🖌 الگوی تربیت زمامدار در جهاد سازندگی 👤 دکتر محمدتقی امانپور؛ عضو شورای استانی جهاد سازندگی خوزستان و شورای مرکزی جهاد سازندگی 🗓: 1401/03/21 📝: به گفتۀ دکتر امانپور، مقدمه‌ی تأسیس جهادسازندگی، ملاقات هسته‌ی مرکزی نهضت دانشجویی با امام خمینی و دستور قاطع ایشان برای همکاری و تقویت دولت موقت در شرایط بحرانی بود. در آن شرایط فعالیت گروهکهای ضد انقلاب در اقصی‌نقاط کشور، مانند کردستان، ترکمن‌صحرا، سیستان و بلوچستان، خوزستان و دیگر مناطق به بحران سیاسی امنیتی برای نظام منجر شده بود؛ به همین دلیل و به تأسی از فرمایش حضرت امام، دانشگاهیان و گروههای دانشجویی برای مقابله با این شرایط سازماندهی و به مناطق محروم اعزام شدند. شهید بهشتی از مهمترین حامیان جهاد سازندگی بود. ایشان می گفتند ما نیاز داریم که کادرهای انقلاب را در جایی تربیت کنیم. چه جایی بهتر از کارگاه انسان سازی جهاد سازندگی. از نظر ایشان، جهاد مدرسه حکمرانی بود. یکی از دستاوردهای مهم و خاص نهاد و وزارت جهاد سازندگی، تربیت سازندگان متعهد و حزب الهی برای نظام اداری کشور بوده است. تفاوتی که میان جهاد سازندگی و سایر نهادها وجود داشت این بود که در جهاد فرد احساس مسئولیت پیدا می کرد که این کار باید در کشور انجام شود و می رفت و راه حل آن را پیدا می کرد و آن را خودش حل می کرد. بنابراین فرد رشد پیدا می کرد. جهادگران خصوصاً در سالهای جنگ لحظه‌ای از فکر و ابتکار برای ارائه‌ی راه حل غفلت نکردند. ادامه...
ادامه... الگوی تربیت زمامدار در جهاد سازندگی با سخنرانی دکتر محمدتقی امانپور امروز تأکید رهبری معظم بر فعالیت دانش‌محور و اداره‌ی دانش‌بنیان بنگاهها و سازمانها به‌عنوان عنصر و روشی راهگشا برای مشکلات کشور مطرح است؛ خیلی مهم است که بدانیم این رویکرد، خصوصاً در جبهه‌ها، از همان ابتدا و همواره مد نظر جهادگران قرار داشت. تمرکز بر عمران روستایی و جنبه های مهندسی و فنی آن، موجب شده دستاوردهای جهاد سازندگی را در همین موضوع منحصر ببینند و تربیت زمامدار را نادیده گرفته اند. از نظر دکتر امانپور، مدیریت جهادی یعنی ایجاد هم افزایی و توانمندسازی دست اندرکاران و جامعه هدف، متکی به تقوای الهی و دستاوردهای علمی. تنها نهادی که فرایند حکمرانی را آغاز کرده، جهاد سازندگی بوده است. به گفته او، حکمرانی نمیتواند جناحی و باندی باشد و این در جهاد سازندگی متبلور شده بود. بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر انقلاب در حقیقت یک نقشه راه چهل‌ساله برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است و مدیریت جهادی و انقلابی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، نیاز مبرم امروز کشور در عرصه‌های مختلف است و می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات و معضلات امروز جامعه باشد. حاکم شدن روحیه ایثار و جهاد برگرفته از آموزه‌های اسلامی و سیره و منش اهل‌بیت است و این نوع مدیریت تجربه‌ای موفق در کارنامه جمهوری اسلامی است و تنها راه‌حل برون‌رفت از وضع موجود و مشکلات کشور حاکمیت یافتن این نوع مدیریت در بخش‌های مختلف کشور خواهد بود.
👈 🖌 الگوی تربیت زمامدار در مرکز آموزش مدیریت دولتی 👤 دکتر موسی مهدوی (عضو پیشین هیئت امنای مرکز آموزش مدیریت دولتی) 🗓: 1401/03/28 📝: دکتر موسی مهدوی در ابتدای این نشست ویژگی های حکمرانی اسلامی را در آموزه های حضرت علی (ع) مانند توجه به اقتصاد، امنیت، توجه به حقوق مردم و ... بر شمردندکه مشخصات کامل زمامداری را درون خود داشته است. همچنین مطابق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، چشم انداز مناسب برای حکمرانی را توصیف کردند. به گفته دکتر مهدوی در دوره مسئولیت ایشان، مرکز آموزش مدیریت دولتی، دوره های آموزشی کوتاه مدت و بلندمدت (156 ساعت) برای سطوح مختلف مدیران پایه، میانی و عالی مانند شهرداران، فرمانداران، استانداران، در استانهای مختلف را شروع کرده است که محتوای آموزشی آن نیز بیشتر شامل اصول مدیریت و مسائل عقیدتی بوده است؛گرچه مباحث تخصصی را نیز شامل می شده است. این آموزش ها پس از ایشان استمرار نیافت. از نظر ایشان، تغییرات زیاد در کیفیت مدیریت این مرکز که با تاسیس واحدها و انحلال آنها نمود پیدا کرده و جابجایی سریع مدیران در این سازمان، اجازه برنامه ریزی منسجم و هدفمند و رسیدن به هدف و چشم انداز مطلوب را به مرکز نداده است و کارایی را از سازمان گرفته است و اکنون این نهاد بیشتر در حال برگزاری دوره های کوتاه مدت بدون برنامه ریزی های کلان و جدی برای تربیت زمامداران است. از نظر ایشان لازمه تحول در این نهاد، تحولی بنیانی است به نحوی که نهادی فرا دولتی و مستقل با اهداف و برنامه ریزی بلندمدت به منظور تربیت مدیران و زمامداران کشور شکل بگیرد.
🗓به یاری خدا (آخر) از دوره «کادرسازی و تربیت کارگزاران در سیره امیرالمومنین (علیه‌السلام)» چهارشنبه 16-17:30 برگزار می‌گردد. ⏱لطفا سر‌وقت تشریف بیاورید و را جدی بگیرید.🙏
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | رهبر انقلاب، در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت: یک توفیق دیگرِ شما، در مجموعه‌ی اجرائی کشور است؛ این خیلی چیز خوبی است. این موجب میشود که حلقه‌ی فرسوده‌ی مدیران باز بشود، یک نَفَس تازه‌ای به دستگاه‌های اجرائی کشور دمیده بشود؛ این خیلی چیز خوبی است، این را حفظ کنید. 🏷 💻 Farsi.Khamenei.ir
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸توصیۀ امیرالمؤمنین در مورد انتخاب مسئولان در دورۀ جدید🔸 علی (ع) وقتی که می‌خواهد وزیر ایده‌آل را به مالک معرفی کند، اول بدترین وزیر را معرفی می‌کند و می‌گوید: «إِنَّ شَرَّ وُزَرَائِكَ مَنْ كَانَ لِلْأَشْرَارِ قَبْلَكَ وَزِيراً»؛ بدترین وزرای تو آن کسی است که قبل از تو وزیر اشرار بوده؛ یعنی آن کسی که سابقۀ وزارت در زمان اشرار را دارد، بدترینِ وزراست؛ چون در دوره‌ای که اشرار بر سر کار بوده‌اند، وزرات آنان را تجربه کرده است. جامعۀ نو هم گاهی از این مشکلات دارد؛ چون آن کسی که یک دوره‌ای این برنامه‌ها را دیده و کم و زیاد‌ها را فهمیده و در سطح عالی فرصت عمل داشته، فردی قابل انطباق با فاسد‌ها بوده؛ اما کسی برای حکومت بعدی قابل اعتماد است که نمی‌توانسته خودش را با حکومت فاسد تطبیق بدهد و چون به او مجال و فرصت تجربۀ این مسائل را نداده‌اند، طبعاً است. هر انقلابی با این کمبود افراد جامع و باتجربه مواجه می‌شود و این چیزی است که باید در عمل برطرف بشود و لطماتش تحمل شود تا انقلاب بتواند افراد خودش را بسازد. از این جهت علی (ع) به مالک می‌گوید: نگاه نکن که اینها سابقۀ وزارت داشته‌اند و چون سابقه‌دارترند، از چم و خم مقررات و قوانین آگاه‌اند و راه‌ها را می‌شناسند و روش عبور از مسائل را می‌دانند و طبیعت مردم را می‌شناسند و می‌توان با آنها حکومت را اداره کرد. نه؛ این بلدچی‌ها را انتخاب نکن؛ چون اگرچه اینها راه را بلدند، اما کسی که توانست در دورۀ قبل حتی در حد سکوت با آنها هماهنگ بشود، می‌تواند قبول کند که تو را هم بفروشد. @haerishirazi
29.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 نقش استاد در تربیت دانشجو بیانات رهبر معظم انقلاب 🔹 آنچه از استاد انتظار می رود فقط تغذیه علمی دانشجو نیست ... 🔹نباید سخن استاد موجب دل زدگی و یأس دانشجوی جوان بشود ...