eitaa logo
تربیت دینی کودک و نوجوان
20.5هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
493 ویدیو
1.4هزار فایل
✅انواع روش های تربیت دینی 1️⃣ آشنایی با اصول و روشهای تربیت کودک و نوجوان؛ 2️⃣ چگونگی رفتار با نوجوانان و کودکان؛ 3️⃣ چگونگی تربیت دینی کودک و نوجوان و...؛ 💯زیر نظر اساتید و مربیان با تجربه عرصه ی تربیت کودک و نوجوان ارتباط با ادمین : @Mostafa_m_p
مشاهده در ایتا
دانلود
راهکارهای نهادینه کردن اصل ایمان در فرزندان(۲) راهکار اول: تناول روزی حلال به نظر می‌رسد اوّلین نکته‌ای که ما باید به آن توجّه کنیم همان روش و سیره‌ای که اهل بیت (ع) در مسیر تربیت پیش روی ما قرار دادند. نمونه آن این است که ما باید دقّت‌هایی به عنوان دقّت‌های مقدّماتی داشته باشیم. چون ایمان پاک است، لذا باید ظرف ایمان هم پاک باشد. لذا اوّلین نکته این است که فرزندان ما باید لقمه حلال تناول کنند تا بتوانند ایمان‌پذیر باشند. بالاخره شما می‌دانید که نور و پاکی و سلامت در جایی می‌تواند قرار بگیرد که خاستگاه آن هم پاک و نورانی و سالم باشد. لذا روزی حلال درون وجود فرزندان ما را نورانی و پاک می‌کند، سالم نگه می‌دارد که ظرف درون آن‌ها بتواند ایمان را بپذیرد 🦋به کانال ملحق شوید: https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
راهکارهای نهادینه کردن اصل ایمان در فرزندان(۳) راهکار دوم: محیط عاری از معصیت و گناه نکته دومی که خصوصاً مادران بزرگوار باید به آن توجّه کنند این است که محیطی که فرزندان ما دارند رشد می‌کنند عاری از گناه و معصیّت قرار بدهیم. چون بالاخره جایی که ظلمت بیاید نور می‌رود و جایی که ما بخواهیم نور را وارد کنیم آن محیط هم باید نورانی باشد. لذا گناه محیط را آلوده و تاریک می‌کند و نمی‌تواند نور ایمان را خوب بپذیرد. این هم نکته دوم است. یعنی تلاش کنیم محیطی که فرزند ما دارد در آن رشد و نمو می‌کند و تربیت می‌شود آن محیط عاری از گناه باشد. 🦋به کانال ملحق شوید: https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
راهکار های نهادینه کردن اصل ایمان در فرزندان(۴) راهکار سوم:آموزش معارف دین نکته سومی که باید به آن توجّه کرد این است که پدر و مادر در مسیر تربیت فرزندان آن‌ها را در گام اوّل با معارف اهل بیت آشنا کنند، با معارف قرآنی آشنا کنند و خصوصاً در بحث ایمان آنها را با معارف اعتقادی آشنا کنند. چطور؟ همان‌طور که در روایات داریم وقتی فرزند به دنیا می‌آید در گوش راست او اذان بگویند، در گوش چپ او اقامه بگویند. یعنی ما داریم آن بستر و زمینه را فراهم می‌کنیم که از همان ابتدا شنوای حرف نورانی و پاک باشند. بعد می‌بینید دوره‌های سنّی فرزندان که همین‌طور دارد سپری می‌شود کلام فرزندان ما از باورهای آنان نشأت می‌گیرد. می‌دانید که کلام یکی از مهم‌ترین کانال‌های تربیتی است، یعنی گاهی اوقات بچّه‌ها این جملات و کلماتی را که بیان می‌کنند به تدریج باور می‌کنند. حتّی در نقطه منفی هم همین است. یعنی یک بچّه به خود بگوید من تنبل هستم، من بی‌عرضه هستم، من ناتوان هستم، من چیزی را نمی‌فهمم. یعنی این کلماتی که دارد می‌گوید به تدریج تبدیل به باور می‌شود. یعنی باهوش‌ترین فرد هم که باشد استمرار در بیان این کلمات و جملات داشته باشد این باور در او دارد شکل می‌گیرد که من بی‌عرضه هستم، تنبل هستم و نمی‌فهمم. در نقطه مقابل هم همین است. وقتی فرزندان ما جملات خوب و نورانی و خصوصاً جملاتی که برگرفته از باورهای اعتقادی است بیان می‌کنند به تدریج در آن‌ها باور شکل می‌گیرد. آن باوری که می‌تواند زمینه‌ساز ایمان باشد. 🦋به کانال ملحق شوید: https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
راهکارهای نهادینه کردن اصل ایمان در فرزندان(۵) راهکار جهارم: ارتباط و هم‌نشینی با افراد با ایمان امّا نکته چهارمی که ما باید در تقویت ایمان در فرزندان به عنوان یک اصل از آن بهره ببریم و استفاده کنیم این است که زمینه‌ای فراهم کنیم که فرزندان ما از همان دوران کودکی با انسان‌های با ایمان ارتباط داشته باشند. حالا در رأس خود پدر و مادر هستند، یعنی پدر و مادر با ایمان می‌توانند فرزندان را با ایمان تربیت کنند. گاهی اوقات محیط‌ها و مهمانی‌هایی که می‌رویم، حتّی در برخی از موارد باید مدیریّت شده و سامان‌دهی شده فرزندان خود را پیش افراد و اشخاصی ببریم که ما این‌ها را انسان‌های با ایمان می‌دانیم. دیدن این انسان‌ها و همنشینی با این انسان‌ها می‌تواند تأثیرات به سزایی روی تربیت فرزندان ما بگذارد. همان‌طور که در روایت مکرّر بیان شده است که انسان‌ها بر مرام و منش همنشینان خود هستند. می‌توانند با نشست و برخاست در کنار انسان‌های با ایمان، آن ایمان را در وجود خود حفظ کنند. پس این همنشینی این همراهی و ارتباط با انسان‌های با ایمان می‌تواند یکی دیگر از شاخصه‌های ایمان سازی در فرزندان ما باشد. 🦋به کانال ملحق شوید: https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
راهکارهای نهادینه کردن اصل ایمان در فرزندان(۶) راهکار پنجم: بیان سرگذشت بزرگان دینی و شاخص نکته بعدی که باید به آن توجّه کرد معرّفی انسان‌های با ایمان و شاخص است. همان کاری که قرآن می‌کند. شما وقتی قرآن را تلاوت می‌کنید خصوصاً آن جاهایی که داستان‌هایی را در قرآن می‌خوانید می‌بینید که خداوند متعال در بخشی از این داستان‌ها انسان‌های با ایمان را به مخاطبین و کسانی که دارند با قرآن ارتباط برقرار می‌کنند معرّفی می‌کند و می‌دانید که شخصیّت‌های با ایمان وقتی معرّفی و تببین شوند، وقتی سرگذشت و داستان زندگی آن‌ها برای فرزندان بیان شود، زمینه الگوسازی فراهم می‌شود. یعنی ما داریم به فرزندان خود الگوهایی را ارائه می‌دهیم که آن‌ها از این الگوها بهره می‌گیرند و می‌خواهند یک نوع هم‌زاد پنداری و شباهت سازی با افراد با ایمان انجام بدهند که در نتیجه رخ می‌دهد و آن ایمان إن‌شاءالله کامل می‌شود، یعنی فرزندان ما در مسیر ایمان قرار می‌گیرند. پس سعی کنیم داستان‌هایی از بزرگان دینی و معرفتی و بخش‌هایی از سرگذشت زندگی آن‌ها را برای فرزندان خود بیان کنیم. این انس و الفت فرزندان با این سرگذشت‌ها می‌تواند آن اثرات تربیتی خود را به صورت نامحسوس و غیرمستقیم روی فرزندان ما بگذارد 🦋به کانال ملحق شوید: https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
راهکارهای نهادینه کردن اصل ایمان در فرزندان (۷) راهکار ششم: ایجاد زمینه انتقال مفاهیم دینی امّا نکته دیگری که می‌تواند اصل ایمان را در فرزندان ما تقویت کند توجّه به این نکته است که وقتی فرزندان ما از سنین کودکی و یا به عبارتی هفت سال اوّل عبور می‌کنند تفکّرات انتزاعی و تحلیلی آن‌ها شروع می‌شود. لذا در روایت هم داریم، در وصیّت وجود مبارک آقا امیرالمؤمنین علی (ع) به فرزند خود داریم که می‌فرمایند: من به تربیت تو مبادرت ورزیدم، قبل از این که دیگران بخواهند ذهن تو را از اموری که منفی و نامناسب است پر کنند. یعنی ما باید بدانیم که فرزندان ما وقتی به یک دوره سنّی رسیدند، نیاز دارند که به وسیله تحلیل و بیان و موعظه و نصیحت برای آن‌ها زمینه و بستری فراهم کنیم که مطالبی که می‌تواند ایمان آن‌ها را تقویت کند، باورهای دینی آن‌ها را تعمیق ببخشد به آن‌ها انتقال دهیم. گاهی این‌ها نیاز به این دارد که خود ما والدین هم آموزش‌های خاصّی ببینیم و مهارت‌های لازمی را در این زمینه کسب کنیم. من یک قاعده و اصلی را بیان می‌کنم؛ از این قاعده و اصل می‌توانید در این زمینه استفاده کنید. حتماً کتاب‌هایی را در این زمینه مطالعه بفرمایید که روش انتقال مفاهیم دینی به فرزندان را به ما بزرگ‌ترها آموزش می‌دهند. این می‌تواند کمک کند تا قبل از این‌که ذهن فرزند ما از عواملی که می‌تواند مخرّب ایمان باشد پر شود، ما با مصادیق و تحلیل‌هایی ذهن او را پر کنیم که بتواند ایمان او را تقویت کند. 🦋به کانال ملحق شوید: https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
راهکارهای نهادینه کردن اصل ایمان در فرزندان(۸) راهکار هشتم: توجه کردن و تحسین نقاط قوت دینی پس بحث تقویت ایمان در فرزندان به عنوان یک اصل مطرح است. این اصل چه زمانی تقویت می‌شود؟ وقتی که به سؤالات و شبهات ذهنی که برای او شکل می‌گیرد پاسخ مناسبی داده شود. امّا باید به نکته آخر برای تقویت ایمان در فرزندان هم اشاره کنیم. گاهی اوقات نیاز به این است که نقاط قوّت فرزندان خود را در این زمینه‌ها و باورهای اعتقادی و دینی ببینیم، برای آن‌ها بازگو کنیم، بیان کنیم. این قاعده تربیتی در ذهن ما باشد که وقتی شما به یک نکته مثبتی در فرزند خود توجّه می‌کنید آن نکته مثبت تقویت می‌شود و این تقویت یعنی چه؟ یعنی ما داریم تعمیق می‌بخشیم. خصوصاً در موضوعی مانند ایمان و باورهای اعتقادی و دینی. لذا این توجّه گاهی اوقات می‌تواند با یک لبخند باشد، گاهی اوقات می‌تواند با یک تأیید باشد، گاهی اوقات می‌تواند با یک جمله تشویقی باشد. ما باید به این‌ها توجّه کنیم. سیره بزرگان ما در طول تاریخ همین بوده است. مثلاً درباره ابی الاسود دوئلی می‌بینیم که وقتی دختر خردسال او با هدیه‌ای از جانب معاویه که برای پدر آورده شده بود مواجه شد و مقداری از آن عسل را تناول کرد، وقتی متوجّه شد که آن را معاویه فرستاده است تمام عسل را بیرون ریخت. این‌جا وقتی این پدر این را متوجّه شد دست فرزند خود را گرفت و نزد آقا امیرالمؤمنین علی (ع) برد و رفتار خوب دختر خود را برای آقا امیرالمؤمنین بازگو کرد. این‌ها یک نوع توجّه به رفتار خوب است. گاهی اوقات چقدر خوب است که ما به اندازه، به وقت، به جا و به واقع وقتی فرزند ما یک رفتار دینی خوبی انجام می‌دهد، حس می‌کنیم باورهای اعتقادی در او جوانه زده است و دارد رشد می‌کند و دارد تنومند می‌شود در محضر علمای بزرگ، در محضر کسانی که محبوبیّت و مقبولیّت دینی در نزد فرزندان ما دارند بازگو کنیم. این بازگو کردن می‌تواند باور دینی و ایمان را در فرزند ما تقویت کند. پس این توجّه کردن، بیان، لبخند و ارائه می‌تواند برای این موضوع کمک کار باشد. من درباره توجّه به رفتارهای خوب فرزندان به این اشاره کنم که گاهی اوقات ما پدران و مادران باید خیلی دقّت کنیم که ویژگی مثبت فرزندان ما از قلم نیفتد و نادیده گرفته نشود. چون گاهی اوقات ما برخی از رفتارها و ویژگی‌های منفی را می‌بینیم و در برابر آن موضع‌گیری می‌کنیم. گاهی اوقات حتّی توبیخ و تنبیه و تهدید می‌کنیم، تحقیر و سرزنش می‌کنیم ولی رفتارهای خوب دیده نمی‌شود. وجود مبارک امیرالمؤمنین علی (ع) به جناب مالک اشتر فرمودند که‌ ای مالک خوبی‌ها را ببین تا خوبی‌ها گسترش یابد. لذا ما اگر خوبی فرزند خود را ببینیم قطعاً آن خوبی تقویّت می‌شود و گسترش پیدا می‌کند و این اصول تربیتی در فرزندان ما محقّق می‌گردد 🦋به کانال ملحق شوید: https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
1_8946806167.pdf
1.8M
📚 فایل PDF کتاب شبهات انتخابات 🍀 با این اوضاع مملکت چرا رأی بدهیم؟ 🍀 چرا رأی بدهیم وقتی نظام خودش انتخاب می‌کند؟ 🍀 چرا نظام خود را به همه‌پرسی نمی‌گذارد؟ 🍀 پرسش و پاسخ حجةالاسلام راجی در جمع اساتید، دانشجویان، طلاب و نخبگان کشور ✏️ 🗳
راه های نهادینه کردن عمل صالح در کودکان(۱) در تربیت فرزند باید به اصول تربیت توجّه داشت تا بتوانیم یک زیر ساخت خوبی را برای تربیت فرزندان خود فراهم بکنیم. یکی از آن اصولی که ما باید در ذهن خود داشته باشیم و فرزندان خود را براساس آن تربیت بکنیم این است که فرزندان ما به سمت انجام اعمال صالح و عمل صالح هم بروند. این خیلی مهم است. می‌خواهیم عمل صالح را بگوییم که فرزندان ما از همان دوران کودکی یاد بگیرند اعمال، رفتار آن‌ها، اعمال و رفتاری باشد که خدا پسندانه باشد، ارزشمند باشد، زمینه‌ای را فراهم بکند که این عمل آن‌ها منجر به سعادت آن‌ها بشود. امّا دایره عمل صالح خیلی وسیع است، ما نمی‌توانیم این‌جا از تک تک اعمال صالح نام ببریم، ولی آن چیزی که مهم است این است که فرزندان ما در محیط تربیتی که دارند رشد می‌کنند، با این اعمال و رفتار صالح عجین بشوند. به نوعی در وجود آن‌ها به عنوان یک رفتار خوب و عمل خوب نهادینه بشود. ما می‌خواهیم در مورد برخی از این‌ها، روش‌ها و نکاتی را برای شما بیان بکنیم ادامه دارد... 🦋به کانال ملحق شوید: https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
راه های نهادینه کردن عمل صالح در فرزندان(۲) ۱. ترغیب و زمینه سازی برای انجام عمل صالح و کار خوب چگونه این اتّفاق بیفتد؟ ما می‌گوییم در وهله و مرحله اوّل این است که خود والدین به همدیگر احترام بگذارند. یعنی محیطی که زن و شوهر در حضور فرزندان خود، به یکدیگر احترام می‌گذارند، بچّه‌ها هم براساس همان مدل و روش عمل می‌کنند. اگر بخواهیم نمونه دیگر را عرض بکنیم، این است که مثلاً کمک کردن به مستمندان، نیازمندان. وقتی که ما زمینه و بستر این را فراهم بکنیم. به طور نمونه عرض بکنم داریم می‌رویم فقیری را می‌بینیم، نیازمندی را می‌بینیم، صندوق صدقاتی را می‌بینیم، آن‌جا پدر و مادری که فرزند خود را ترغیب به این بکنند که مبلغی را داخل صندوق صدقات بینداز و پولی او بدهند، او را در این قضیه پیشتاز و پیشرو بکنند. در دورانی که دارد تربیت‌پذیری شکل می‌گیرد، این عمل در این بچّه نهادینه می‌شود. من یک قاعده‌ای را یادآوری بکنم. ما یک بحثی تحت عنوان شخصیت داریم و می‌گوییم: بیش‌ترین میزان شخصیت فرزندان ما در دو هفت سال اوّل زندگی شکل می‌گیرد و بین این دو هفت سال مهم‌ترین آن، هفت سال اوّل زندگی است. یعنی هر گونه ما عمل بکنیم، در این دوران زمینه یادگیری و فراگیری هر چیزی را برای فرزندان خود فراهم بیاوریم، فرزندان ما هم همان‌گونه و براساس همان نظام معیاری عمل می‌کنند. لذا بچّه‌ای که از کودکی یاد بگیرد به فقرا کمک بکند، بچّه‌ای که از کودکی یاد بگیرد به بزرگتر احترام بگذارد، فرزندی که از کودکی یاد بگیرد کارهای خوب انجام بدهد. مثلاً یک موقع کار خوب، مثل نظم است، خوب از کودکی این را یاد بگیرد و ما زمینه و بستر آن را فراهم بکنیم. این‌ها زمینه این می‌شود که فرزند ما در دوره‌های سنّی دیگر هم بتواند این عمل صالح و رفتارهای خوب را انجام بدهد. من این‌جا یک هشداری بدهم، حتماً به این هشدار توجّه بکنید. برخی والدین این ایده را در تربیت دارند که بچّه‌ها را در یک دوره سنی رها می‌کنند، بعد یک جاهایی می‌خواهند سخت بگیرند، سفت بگیرند، این امکان ندارد. یعنی به تعبیر دیگر این‌جا بند را ما آب دادیم. یعنی بچّه‌ای که از کودکی همین‌طور بی‌نظمی بکند، حالا نوجوان شده است و ما بگوییم: دیگر از الآن تو باید با نظم باشی. نه این بند را آب دادیم. این‌جا دیگر کار خیلی سخت، صعب و دشوار می‌شود. پس ما باید بر اساس اصل تدریج در تربیت، کم‌کم اعمال صالح، رفتار صالح را در بچّه‌های خود شکل بدهیم تا وقتی به آن دوره رسیدند که خواستیم این‌ها را یک انسان صالحی ببینیم، با اعمال و رفتار خوب ببینیم، آن محقّق بشود. همان‌طور که بیان کردیم یکی از اصول، اصل عمل صالح است که گفتیم اوّلین نکته آن این است که ما اصل تدریج را در آن رعایت بکنیم و در مورد فرزندان خود از همان دوران طفولیّت، خردسالی شروع بکنیم و این اعمال صالح را در معرض نگاه آن‌ها قرار بدهیم. زمینه‌ای را فراهم بکنیم که حتّی در حدّ خود انجام بدهند 🦋به کانال ملحق شوید: https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
راه های نهادینه کردن اصل عمل صالح در فرزندان(۳) ۲. ارج و ارزش نهادن برای عمل صالح امّا نکته دوم این است که ما برای عمل صالح هم ارزش قائل بشویم. گاهی اوقات مثلا برخی از والدین، برخی اعمال صالح دیگران را مذمّت می‌کنند. مثلاً یکی اهل گذشت است، کسی خطایی در حقّ شخص دیگری کرده است. بعد می‌بینیم که طرف مقابل گذشت می‌کند. ما برمی‌گردیم می‌گوییم: اگر من به جای او بودم، می‌دانستم با این شخص چه بکنم. این یعنی ما داریم دستی دستی فرزند خود را به سمت و سویی سوق می‌دهیم که رفتار صالح، عمل صالح را در نگاه او تقبیح بکنیم، بد جلوه بدهیم. بعد انتظار نداشته باشیم روحیه گذشت، عفو، مدارا در او شکل بگیرد. ما حتماً باید به این توجّه بکنیم که عمل صالح را در نگاه فرزندان خود هم ارزشمند قرار بدهیم. اگر یک کسی از خطای یک نفر دیگر گذشت، ما او را با یک نگاه خوبی در نگاه فرزند خود جلوه بدهیم. بیان ما، بیان خوبی باشد که چه انسان خوبی بود، ماشاءالله چه رفتار خوبی انجام داد، آفرین، چقدر خوب گذشت کرد. آن وقت می‌بینیم این نکته برای فرزند ما – در این دورانی که دارد تربیت می‌شود – ارزشمند جلوه می‌کند و اگر فردا هم در یک چنین موقعیتی قرار گرفت به احتمال زیاد و بالایی می‌بینیم او هم این گذشت را خواهد داشت. 🦋به کانال ملحق شوید: https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
راه های نهادینه کردن عمل صالح در فرزندان(۴) ۳.مشارکت دادن فرزندان در اعمال صالح یکی دیگر از نکاتی که باز می‌تواند در بحث نهادینه‌سازی عمل صالح کمک بکند، این است که گاهی اوقات باید با فرزندان خود در مورد موضوعاتی که می‌خواهند انجام بدهند، گفتگو بکنیم، صحبت بکنیم. به طور مثال منِ پدر عصر جمعه‌ای فرزندان خود را جمع بکنم، بگویم: مادر شما به تنهایی نباید جور همه کارهای خانه را بکشد و تمام کارهای خانه را انجام بدهد. می‌خواهیم از روز شنبه یک تقسیم کاری داشته باشیم که همه ما کمک‌کار و همیار مادر باشیم. این‌ها آن برنامه‌ریزی، بسترسازی می‌شود که یک زمینی را فراهم بکنیم، فرزندان خود را در این زمین بازی بدهیم که او بداند همیاری کردن، کمک‌کار دیگران بودن، شدنی است و وقتی هم این همیاری، این مشارکت انجام می‌شود، چه حسّ خوبی به همه آن گروه دست می‌دهد. پس این هم می‌تواند یک قانون، یک قاعده برای نهادینه‌سازی عمل صالح باشد. 🦋به کانال ملحق شوید: https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
راه های نهادینه کردن عمل صالح در فرزندان(۵) ۴. معرفی و ارتباط با الگوهای غیرمستقیم یکی دیگر از نکاتی که می‌تواند در زمینه عمل صالح و نهادینه‌سازی آن در فرزندان ما إن‌شاءالله کمک بکند و این بستر را در او فراهم بیاورد، این است که ما بیاییم از الگوهای غیرمستقیم استفاده بکنیم. مثلاً فرزندان خود را به جایی که افراد خوبی هستند، ببریم. کارهای خوبی را انجام می‌دهند. یک موقعی می‌بینید که یک گروه جهادی دارد یک فعّالیّتی را انجام می‌دهد، همین که فرزند خود را وارد آن محیط بکنیم، این‌ها را ببیند، رفتارها و کارهای این‌ها را ببیند این باعث می‌شود الگو بگیرد، اثر بگیرد. این هم نیازی نیست که الزوماً ما با بیان بگوییم. یعنی خود او عملاً دارد این را لمس می‌کند. یا بیان قصّه، داستان، بیان ماجراهایی از شخصیت‌هایی که این‌ها بالاخره انسان‌هایی با رفتارهای خوب، اخلاق عملی خوب بودند. این در فرزند ما هم شکل می‌گیرد و إلی ماشاءا لله در طول تاریخ، ما سرگذشت انسان‌هایی را داریم که این ویژگی در آنها متبلور بوده است. بیاییم این‌ها را برای فرزندان خود بیان بکنیم. 🦋به کانال ملحق شوید: https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
راه های نهادینه کردن عمل صالح در فرزندان(۶) ۵. بیان فضیلت اعمال نیک نکته آخر من این است که گاهی اوقات نیاز است ما فضیلت کارهای خوب، اعمال خوب، اعمال صالح را هم برای فرزندان خود بگوییم. روایت‌های خیلی زیادی داریم، آیات خیلی زیادی در این زمینه داریم. گاهی خواندن خود این آیات، خواندن این روایات، بیان ترجمه این آیات و روایات برای فرزندان ما می‌تواند زمینه ترغیب را به سمت انجام آن عمل صالح فراهم بیاورد. 🦋به کانال ملحق شوید: https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
این سیزدهِ رجب عجب محترم است چون روز ولادت خدایِ کرم است... میلاد با سعادت حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب صلوات الله علیه بر همه‌ی شیعیان حضرت مبارک🌺 🤲 الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام
قابل توجه مبلغان و مربیان جهت آشنایی با دوره ۹۱ درصد استاد کهوند از لینک زیر استفاده کنید 👇👇 در 91درصد چه‌ها گفته می‌شود؟  در این پاورپوینت سه باور اساسی مخاطب دربارهٔ فضای مجازی را به‌وسیلهٔ تلفن همراه خودش زیر سوال می‌بریم و به شیوه‌ای جذاب ثابت می‌کنیم که نمی‌توان حقایق را از پنجرهٔ فضای مجازی دید. در پایان این سخنرانی شما به مخاطب ثابت می‌کنید که در قرار دارد و به‌همین دلیل است که کشور خودش را عقب‌افتاده و ضعیف می‌بیند. 🤝شرکت در این کارگاه را به چه‌ کسانی توصیه می‌کنید؟ شرکت در این کارگاه را برای تمامِ‌ مربیان، معلمان، مبلغان و نخبگان فرهنگی توصیه می‌کنیم. در یک‌کلام این پاورپوینت برای تمامِ کسانی که دغدغهٔ جهاد تبیین دارند کاربردی و مفید است.   📥چه گیرمان می‌آید؟ بعد از این کارگاه علاوه بر اینکه خودتان با حقایق فضای مجازی آشنا می‌شوید، پاورپوینت صد صفحه‌ای 91درصد را با طراحی با‌کیفیت دریافت می‌کنید تا برای مخاطبانتان اجرا کنید. 👤مخاطب این پاورپوینت کیست؟ این پاورپوینت برای مخاطبان دانش‌آموزِ متوسطه اول به بالا، دانشجوها، فعالان فرهنگی و حتی مخاطبان مساجد کاربرد دارد. آزمون‌ و خطاهای لازم انجام شده و بارها برای این نوع مخاطب اجرا شده و اشکالات آن بررسی شده است. با خیالِ راحت اجرا کنید https://mazane.org/g/11/5450 برای کسب اطلاعات بیشتر به کانال ملحق شوید: https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در کارگاه «۹۱درصد» چه می‌آموزید؟ توضیحات استاد دربارهٔ کارگاه آموزشیِ «۹۱درصد» با ارائه این پاورپوینت کاری کنید که مخاطبانتان در برابرِ پذیرش «حقیقت‌» مقاومت نکنند! برای شرکت در کارگاه ۹۱ درصد و ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر وارد شوید👇👇 https://mazane.org/g/11/5450
بدون شرح! 💬 بازخوردها از تدریس پاور ۹۱درصد توسط سرکار خانم اعتباری برای نوجوانان دخترِ طرح کشوری طوبی تهیهٔ پاورپوینت و کسب اطلاعات بیشتر: https://mazane.org/g/11/5450 به کانال ملحق شوید: https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
سلام . این هفته تصمیم گرفتم پاور رو ارائه بدم. به نظرم، خود ِعنوانش بسیار گیراست، مخصوصا که عادت دارم راجع موضوع کلاس، با سوال از مخاطب شروع کنم. معمولا در کلاس‌های ما همه نوع طیف فرهنگی و تحصیلی وجود داره. بازخوردها عالی بود و تمامی حاضرین، خوششون اومده بود. خدا برکت به جسم و جانِ عوامل مجموعه بده که نیاز جامعه را شناسایی کرده و در جهت رفعش جهادی، عمل می‌کنند. قطعا این کار، مصداق انفاق هست چرا که پوشاننده‌ی خلأهای افکار و‌ اذهان جامعه است. خدا خیر به همه‌ی شما بزرگواران عطا کند و موید باشید به دعای امام زمان عج✨ 📝پیامِ یکی از مخاطبان کارگاه ۹۱درصد ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر: https://mazane.org/g/11/5450
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥چرا لجباز میشه؟ اغلب لجبازی ها در سن نوجوانی به خاطر اینه که والــــدین جایگاهشون پیش بچه ها تخریــب شده.یا توسط خودشون‌وارتباطی که با فرزند دارن یا توسط همسر یا دیگران. ابتدا این پست رو دقیق گوش بدید وبعد با ارسال کلمه "جایگاه" به آیدی زیر میتونید سه جلسه کامل و رایگان، در رابطه با تقویت جایگاه، دریافت کنید. به کانال ملحق شويد: https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan