🌸 وصیتِ شهید مدافع حرم به دخترانی که عکس خود را در فضای مجازی منتشر میکنند...
.
#شهیدمدافع_حرم #حیا #حجاب #امام_زمان #فضای_مجازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نماز روح الله🥀🥀🥀
🥀تقید بسیار عجیب امام بر نماز
در بیانات زیبای مرحوم امام ، در مورد اهمیت نماز، چند نکته ناب وجود دارد.
1. هیچ فریضهاى بالاتر از نماز نیست.
2. نماز پشتوانۀ ملت است.
3. امام حسین علیه السلام براى نماز جنگ کردند (تا نماز اقامه شود.)
4. نماز یک کارخانۀ انسانسازى است.
5. نماز خوب، فحشا و منکر را از یک امّت بیرون مى کند و عامل فساد، بى نمازى است.
6. نماز بالاترین ذکر خداست.و..
(صحیفۀ امام، ج 12، ص 392 ـ 393.)
.📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش:
🆔 @tarhe_velayat_tollab
لینک ارتباط با ادمین:
🆔 @T_V_T1399
👓 ⁉️ چطور دلت میآید؟
یکی از طلبهها در دیداری از شهید صدر میپرسد: «خیلی وقتها دچار بیحوصلگی میشوم و درس و مطالعه و تألیف را کلاً رها میکنم. چه کنم [که از این حالت رها شوم]؟!»
و #شهید_صدر پاسخ میدهد:
«کسی که توطئهها و دسیسهها و تبانیها بر ضد اسلام و تهمتها و دروغپردازیهایی که نسبت به مبانی اسلامی میشود را میبیند چگونه دلش میآید که مطالعه و کار جدی و بیوقفه را رها کند؟!»
📗 السيرة والمسيرة في حقائق ووثائق، ج٢، ص٢٨٩
قسمت ۱۱
نقش نيّت از ديدگاه مقام معظم رهبرى:
مقام معظم رهبرى حضرت آيةالله العظمى خامنه اى دامت بركاته مى فرمايند: (بايد با نيت خالص وارد ميدان شد، هر جا كه شما ملاحظه مىكنيد توفيقاتى وجود دارد، با اين اخلاصهاست، و خداى متعال زود جواب مى دهد (همانطور كه امام زين العابدين عليه السلام در دعاى ماه رمضان مى فرمايند) «وَ اَنَّ الرّاحِلَ اِلَيْكَ قَريبُ الْمَسافَةِ»
اگر انسان يك قدم براى خدا بر دارد، خداى متعال آن چنان زود جوابش را مى دهد كه خود انسان متحير مى شود، جواب الهى چيست؟ يك پاكت پول زير متكاى آدم؟
نه، جواب خدا آن شوقى است كه در دل شما مى اندازد، آن نورى است كه در دل شما مى افروزد، آن قبولى است كه آن را به شما حالى مى كند، آن چهره ى نورانى الوهيتى است كه آن را به دل و چشم باطن شما نشان مى دهد)
کتاب اخلاق الطلاب ص 53
🍂🍂◀️یک سوال و یک پاسخ ناب
⬅️تفکر روزانه در قسمتی از جواب تا ادامه آن...
📚 پرسش ها و پاسخ ها ج۱(حضرت علامه مصباح)
2. ملاك مشروعيت حكومت چيست؟
درباره ملاك مشروعيت حكومت، ديدگاههاى متعددى وجوددارد. در اينجا به چند نظريه مشهور به صورت گذرا اشاره مىكنيم:
1. نظريه قرارداد اجتماعى:
اين نظريه مشروعيت حكومت را از قرارداد اجتماعى مىداند؛ بدين معنا كه بين شهروندان و دولت قراردادى منعقد شده كه بر اساس آن، شهروندان خود را ملزم به پيروى از دستورهاى حكومت مىدانند؛ در مقابل حكومت هم متعهد است كه امنيت، نظم و رفاه شهروندان را فراهم سازد. در اينكه طرفين قرارداد اجتماعى چه كسانى هستند نظرات متفاوتى اظهار شده، كه يكى از آنها اين است كه يك طرف قرارداد شهروندان هستند و طرف ديگر حاكم يا دولت. نظريه ديگر اين است كه بين خود شهروندان اين قرارداد منعقد مىشود.
2. نظريه رضايت:
رضايت شهروندان معيار مشروعيت است؛ يعنى وقتى افراد جامعه به حكومتى راضى بودند اطاعت از دستورهاى حكومت بر آنان لازم است. رضايت افراد باعث مىشود آنان خود را به الزام سياسى وارد كرده، حكومت حق دستور دادن بدانان را پيدا مىكند.
۳نظريه اراده عمومى:
اگر همه مردم يا اكثريت آنان خواهان حاكميت كسانى باشند، حكومت آنان مشروع مىشود. معيار مشروعيت، خواست عمومى مردم است.
4. نظريه عدالت:🔸️💠🔸️ادامه دارد...
.📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش:
🆔 @tarhe_velayat_tollab
لینک ارتباط با ادمین:
🆔 @T_V_T1399
🌺🌺نمایی از مراسم افتتاحیه ی سال قبل طرح ولایت در سالن های حرم مطهر رضوی🌺🌺
📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش:
🆔 @tarhe_velayat_tollab
لینک ارتباط با ادمین:
🆔 @T_V_T1399
🗓 #حدیث_روز
امام سجّاد علیه السلام
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ نَبِّهْنِي لِذِكْرِكَ فِي أَوْقَاتِ الْغَفْلَةِ، وَ اسْتَعْمِلْنِي بِطَاعَتِكَ فِي أَيَّامِ الْمُهْلَةِ، وَ انْهَجْ لِي إِلَى مَحَبَّتِكَ سَبِيلًا سَهْلَةً، أَكْمِلْ لِي بِهَا خَيْرَ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ.
بارالها ! بر محمّد و آل محمّد درود فرست و به هنگام غفلت، مرا به ياد خود هشيار ساز. به روزگار مهلت، مرا در راه طاعت خود به كار گير و راه آسانى به سوى دوستى ات برايم بگشا كه با آن، خير دنيا و آخرت را بر من كامل گردانى.
صحيفه سجّاديه ص 102 ، دعاء 20
#غفلت
🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃
✨✨✨✨✨
🆔 @dars_akhlaq
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹بنیانگذاری عصر احترام به ارزشهای انسانی و عدالت
#امام_تحول
#عصر_امام_خمینی
🌿🍂معرفتشناسی عام و خاص چیست؟
معرفتشناسی در بارۀ مسائلی همچون چیستی و امکان معرفت، و نیز اقسام، راهها و اعتبار معرفتها بحث میکند.
هنگامی که موضوع بحث، مطلق معرفت باشد و به حوزهای خاص اختصاص نداشته باشد، آن را معرفتشناسی عام مینامند. برخی مسائل معرفتشناسی نیز مخصوص معرفتهای خاص است، که معرفتشناسیهای خاص عهدهدار بررسی آنهایند.
از باب مثال، بررسی معرفتهای تجربی، معرفتهای اخلاقی یا معرفتهای دینی، بهترتیب، در معرفتشناسىِ علوم تجربی، معرفتشناسىِ اخلاق و معرفتشناسی دین صورت میگیرد.
📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش:
🆔 @tarhe_velayat_tollab
لینک ارتباط با ادمین:
🆔 @T_V_T1399
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تصویری
🔴 مجموعه درس اخلاق 🔴
💐🎙 #مقام_معظم_رهبری
🍃🔻 موضوع 🔻🍃
#حازم_ترین_صالح_ترین_و_بهترین_مردم ( الشافی صفحه ۸۲۲)
🗓 جلسه 1
✨✨✨✨
🆔 @dars_akhlaq
طرح ولایت طلاب
🍂🍂◀️یک سوال و یک پاسخ ناب ⬅️تفکر روزانه در قسمتی از جواب تا ادامه آن... 📚 پرسش ها و پاسخ ها ج۱(حضرت
🍂🍂◀️یک سوال و یک پاسخ ناب
⬅️تفکر روزانه در قسمتی از جواب تا ادامه آن...
📚 پرسش ها و پاسخ ها ج۱(حضرت علامه مصباح)
4. نظريه عدالت:
اگر حكومتى براى عدالت تلاش كند، مشروع است. عدالت است كه زاينده الزام سياسى است.
5. نظريه سعادت يا ارزشهاى اخلاقى:
مشروعيت يك حكومت در گرو آن است كه حكومت براى سعادت افراد جامعه و برقرارى ارزشهاى اخلاقى تلاش كند. دليل اينكه مردم ملزم به پيروى از حكومتاند، اين است كه حكومت به دنبال سعادت آنان است.
6. نظريه مرجعيت امر الهى يا حكومت الهى:
معيار مشروعيت يك حكومت، حق الهى و امر اوست حكومت دينى در واقع بر اساس همين نظريه است.
توضيح هر كدام از اين نظريات در كتب فلسفه سياسى ذكر شده است. ما به اختصار به نقد و بررسى اين نظريات مىپردازيم.
اين شش نظريه را مىتوان به سه محور اساسى برگرداند؛ خواست مردم، عدالت يا مطلق ارزشهاى اخلاقى، و حكومت دينى (الهى).
خواست مردم
طبق سه نظريه نخست، معيار مشروعيت، خواست مردم است. اگر معيار مشروعيت خواست مردم باشد، لازمهاش آن است كه اگر مردم حكومتى را نخواستند آن حكومت نامشروع باشد ـ هر چند آن حكومت در پى مصالح مردم باشد ـ و اگر مردم خواستار حكومتى بودند آن حكومت مشروع گردد هر چند بر خلاف مصالح مردم حركت كند و ارزشهاى اخلاقى را رعايت نكند.
در اينجا بايد ريشهيابى كرد كه پايه و اساس ارزشهاى اخلاقى چيست؟
در قرون اخير گرايشى در فلسفه اخلاق پديد آمده كه پايه و اساس ارزشهاى اخلاقى را خواست مردم مىداند (پوزيتويسم اخلاقى). بر اساس اين گرايش هميشه خواست مردم و ارزشهاى اخلاقى همسان و همسويند و هيچ اختلافى با هم پيدا نمىكنند. وقتى حكومتى مورد خواست مردم بود، لزوماً آن حكومت رعايت كننده ارزشهاى اخلاقى خواهد بود.
ولى بايد دانست گرايشهاى ديگرى در فلسفه اخلاق نيز هست؛ از جمله «فلسفه اخلاقىاسلام» كه معتقد است بين خواست مردم و ارزشهاى اخلاقى، هميشه همخوانى نيست. بر اساس اين گرايش اشكال فوق مطرح خواهد شد.
اشكال ديگر اين است كه اگر اكثريت جامعه حكومتى را خواستند، تكليف اقليّتى كه چنين حكومتى را نمىخواهند چه مىشود؟ چرا اين اقليت ملزم به اطاعت از اوامر حكومت باشند؟!
اين اشكال بسيار جدّى است و در برابر دموكراسى به معناى «حكومت اكثريت» بسيار منطقى جلوه مىكند.
همين طور است اگر افرادى موافقت مشروط به حكومتى داشته باشند، ولى حكومت به آن شرط عمل نكند؛ آيا اين حكومت مشروعيتى خواهد داشت و آن افراد التزامى به آن حكومت پيدا خواهند كرد؟
درباره سه نظريه نخست اشكالات خاص و جزيى ديگرى مطرح است كه..🔷️ادامه دارد..🔸️🔷️
📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش:
🆔 @tarhe_velayat_tollab
لینک ارتباط با ادمین:
🆔 @T_V_T1399
🌺 شهیدمدافع حرم در قبال انجام این کار مستحب، قول داده به اذن خدا حاجت بدهد
.
#شهیدنویدصفری #شهیدمدافع_حرم #زیارت_عاشورا #دستگیری #امام_حسین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥#ولایت_فقیه؛ ملاک مشروعیت حکومت
🔄 ترکیبی از بیانات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت #امام_خمینی (ره) و آیت الله مصباح یزدی پیرامون ولایت فقیه.
✅ انتشار به مناسبت سالروز آغاز رهبری #مقام_معظم_رهبری
#حدیث_روز
حضرت امام صادق عليه السلام
مَا حَدُّ حُسْنِ الْخُلُقِ قَالَ تُلِينُ جَانِبَكَ وَ تُطِيبُ كَلَامَكَ وَ تَلْقَى أَخَاكَ بِبِشْرٍ حَسَن
در پاسخ به پرسش از معناى خوش اخلاقى فرمودند: نرمخو و مهربان باشى، گفتارت پاكيزه و مؤدبانه باشد و با برادرت با خوشرويى برخورد كنى.
من لا یحضره الفقیه ج 4 ، ص 412 ، ح 5897@dars_akhlaq
📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش:
🆔 @tarhe_velayat_tollab
لینک ارتباط با ادمین:
🆔 @T_V_T1399
طرح ولایت طلاب
🍂🍂◀️یک سوال و یک پاسخ ناب ⬅️تفکر روزانه در قسمتی از جواب تا ادامه آن... 📚 پرسش ها و پاسخ ها ج۱(حضرت
🍂🍂◀️یک سوال و یک پاسخ ناب
⬅️تفکر روزانه در قسمتی از جواب تا ادامه آن...
📚 پرسش ها و پاسخ ها ج۱(حضرت علامه مصباح)
درباره سه نظريه نخست اشكالات خاص و جزيى ديگرى مطرح است كه براى دورى از اطاله كلام از بيان آنها خوددارى مىكنيم.
عدالت يا مطلق ارزشهاى اخلاقى
اگر معيار مشروعيت حكومت را عدالت و يا ارزشهاى اخلاقى بدانيم آن گونه كه در نظريه چهارم و پنجم بيان شد مشروعيت دستورها و اوامر حكومت توجيه شده است، ولى نسبت به دليل اعتبار حاكم يا گروه حاكم سخنى گفته نشده است؛ يعنى اگر قانونى عادلانه و يا تأمين كننده ارزشهاى اخلاقى بود، اعتبار و مشروعيت مىيابد، همانگونه كه در نظريه چهارم و پنجم مطرح شده است. با اين سخن اعتبار قانون تثبيت شده است ولى سخن در اعتبار و مشروعيت حاكم است؛ يعنى در بحث مشروعيت حكومت سخن در اين است كه به چه معيارى حاكم يا گروه حاكم حق فرمان دادن و دستور صادر كردن دارند.
به عبارت ديگر: وقتى قانون و دستورى عادلانه بود، لازم الاجر است، ولى چرا اجراى اين قانون به دست شخص حاكم باشد؟ عادلانه بودن فرمان، توجيهگر حكومت به دست شخص يا گروه خاصى نيست. اين ايراد در نظريه چهارم و پنجم مسكوت مانده است.
حكومت دينى و الهى
اگر نظريه ششم را بپذيريم، اشكالات وارده بر نظريات قبلى، بر اين نظريه وارد نيست. چون همه كسانى كه به وجود خدا معتقد هستند، خدا را مالك و سلطان (داراى تسلط تكوينى برمردم) مىدانند. اگر خدا آفريدگار انسانهاست، چرا حقّ دستور دادن و حكم كردن نداشته باشد؟! از سوى ديگر كسانى كه معتقد به وجود خدا هستند، بر اين باورند كه احكام الهى به سود خدا نيست، بلكه در جهت مصالح مردم است، همچنين اين احكام عادلانه و مطابق با ارزشهاى اخلاقى است. پس اگر خدا حكم كند، لزوم اطاعت از آن بدون اشكال است.
اگر خدا كسى را براى اجراى حكم الهى معيّن كند، او حق حاكميت دارد. و حكومت او با اشكالى رو به رو نخواهد شد. حكومت پيامبر(صلى الله عليه وآله) و امامان معصوم(عليهم السلام) با نصب خاص الهى صورت گرفته است و حكومت ولى فقيه در زمان غيبت امام معصوم(عليه السلام) با نصب عامّ از طرف امام معصوم انجام شده است كه خود وى منصوب خداست.
📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش:
🆔 @tarhe_velayat_tollab
لینک ارتباط با ادمین:
🆔 @T_V_T1399
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸️💠زندگی به سبک حضرت روح الله 1
🔰دقت بالای امام خمینی در استفاده شخصی نکردن از بیت المال
🔻ممانعت از استفاده اعضای خانواده از تلفن بیت المال هنگام شهادت حاج آقا مصطفی
📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش:
🆔 @tarhe_velayat_tollab
لینک ارتباط با ادمین:
🆔 @T_V_T1399
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗓 جلسه۲
💐🎙 #مقام_معظم_رهبری
🍃🔻 موضوع 🔻🍃
حدیث اخلاق : #عزت_انسان
📜الشافی صفحه ۸۵۲) @dars_akhlaq
📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش:
🆔 @tarhe_velayat_tollab
لینک ارتباط با ادمین:
🆔 @T_V_T1399