eitaa logo
رِسـانـه طَـریـقُ الْـحَـقْ🇵🇸
2.4هزار دنبال‌کننده
12.9هزار عکس
7.5هزار ویدیو
147 فایل
✨﷽✨ كانالي مملوّ از تكان دهنده‌ترين سخنان علمای اخلاق و عرفان (روشنگری) (کپی آزاد) تأسیس : ۲۷ / ۱ / ۱۳۹۷ ارتباط با ادمین کانال @Adel_khalatbari تبادل نداریم🌹
مشاهده در ایتا
دانلود
9.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 نقش پزشکان در بالا رفتن آمار مرگ و میر بیماران کرونایی 🔲 برای درمان کرونا در بیمارستان ها هنوز رمدسیور و ... تزریق می شود و این در حالیست که بارها از رسانه ها بر بی اثری این داروها در درمان ‌کرونا و عوارض جدی آن تاکید شده است. ☑️ بررسی این واقعیت از زبان پژوهشگران داخلی و خارجی
💢 با توجه به اینکه واکسن ها از سازمان بهداشت جهانی (که بهتر است بنویسیم سازمان کشتار جهانی زیر مجموعه صهیونیسم جهانی) و چند کمپانی صاحب نام!!!! خریداری شده، پیشنهاد ما این است که اول مسئولان وزارت بهداشت و پزشکان از این واکسن های اعجاب انگیز استفاده کنند و بعد از چند ماه اگر زنده ماندند و عوارضی نداشت به خورد مردم بی گناه دهند.
8.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
«مسیحیت تحریف شده» ❓مسیحیت چگونه و توسط چه کسی به انحراف کشیده شد؟ 🎬 استاد
13950809_18517_128k.mp3
2.26M
رهبر معظم انقلاب: جای کتاب را هیچ چیز نمی‌گیرد.
10121.pdf
2.3M
📙 کتاب گناه گریزی نوشته حسین اسحاقی است. ✅ امیدواریم با مطالعه دقیق این کتاب بتوانیم ضعف‌های خود را به درستی بشناسیم و آنها را برطرف کنیم تا شیطان نتواند به ما نزدیک شود.
✳ با امام میزان شو! 🔻 همان گونه که یک بنّا با بهره گرفتن از شاقول و دیگر ابزار از کج رفتن دیوار پیشگیری می‌کند و فروشنده برای عرضه‌ی کالای خود آن را با متر و ترازو می‌سنجد، سالک سبیل حق نیز باید قدم‌به‌قدم ، ، و خود را با ترازوی الهی بسنجد تا گرفتار انحراف، تندروی یا کندروی نگردد. 🔸 در زیارت (ع) می‌خوانیم «السلام علی میزان الأعمال»؛ ائمه (ع) انحراف را می‌نمایانند و کژراهه را می‌شناسانند و حضرت امیر در حکمت ۱۰۹ فرمود «ما همانند آن پشتی میانی، حد وسط هستیم که هر که نرسیده، باید خود را برساند و هر که از ما در گذرد، باید که به ما باز گردد». 🔹 (ع) معروف‌ترین شخصیتی است که دین خود را به (ع) عرضه کرد و امام (ع) اعتقاداتش را تأیید و او را بر ثبات بر آن تشویق کرد، چنان که (ع) با فرمودن «هذا دین الله و دین ملائکته» پس از عرضه‌ی اسماعیل بن جابر، وی را تأیید کرد. 👤
✳ معنای حقیقی اقامه‌ی صلاة 🔻 در یک ، به معنای این است که روحِ در جامعه زنده بشود. جامعه، جامعه‌ی شود. می‌دانید که جامعه‌ی نمازخوان، یعنی آن جامعه‌ای که در تمام گوشه‌وکنارهایش خدا و یاد خدا، به‌طور کامل موج می‌زند و می‌دانید که جامعه‌ای که ذکر خدا و یاد خدا در آن موج بزند، در این جامعه هیچ فاجعه‌ای انجام نمی‌گیرد؛ هیچ جنایتی، هیچ خیانتی، هیچ لگدی به در این جامعه انجام نمی‌گیرد. آن جامعه‌ای که در آن ذکر خدا موج می‌زند، مردم متذکر خدا هستند و جهت‌گیری، جهت‌گیری خدایی است. در این جامعه، همه کار مردم برای خدا انجام می‌گیرد. 👤 📚 برگرفته از کتاب «طرح کلی اندیشه‌ی اسلامی در قرآن» 📖 صفحات ۴۶۲ و ۴۶۳
🌷 امام سجاد علیه السلام: (خدایا) منزّهى تو! چه تنگ است راه‌ها برآن كه تو راهنمايش نباشى، و چه روشن است حقيقت براى كسى که تو راه آن را به او نشان دهى! خداى من! ما را به راه‌هاى وصالت ببر و از كوتاه‌ترين مسيرهاى بر تو در آمدن، حركت ده. دورها را برايمان نزديک بگردان و راه سخت و تنگ را بر ما هموار ساز . 📗بحارالأنوار جلد ۹۱ صفحه ۱۴۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطعا خداوند از کسانی که ایمان آورده اند دفاع می کند. 📖 إِنَّ اللَّهَ یُدَافِعُ عَنِ الَّذِینَ ءَامَنُواْ. (سوره حج آیه ۳۸)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍀 گیاهان ماندگار 🔸 تمام درختانی که در شرایط یکسان کشت می شوند نتیجه یکسان ببار نمی آورند. 🔸پژوهشگری امریکایی در کتابی با عنوان نیروی روانی گیاهان به بررسی اثرپذیری روانی و احساسات گیاه پرداخته و شواهد علمی آزمایشات خود را در این‌کتاب ثبت نموده است. 👤حکیم حسین خیراندیش
♻️ تئوری سوسک در توسعه شخصی Cockroach Theory for self development 🔸داستانی در این رابطه وجود دارد که منسوب به ساندار پیچای (Sundar Pichai) است. ساندار پیچای، یک مهندس و مدیر اجرایی هندی تبار در حوزه فناوری اطلاعات است که از دهم آگوست ۲۰۱۵ به عنوان مدیر عامل اجرایی شرکت گوگل و به جای لری پیج انتخاب شد. این داستان را ساندار در سخرانی خود در گوگل I/O بیان کرده است و تئوری سوسک در توسعه شخصی از آن نشات می گیرد: 🔸”در یک رستوران، یک سوسک ناگهان از جایی پر می زند و بر روی یک خانمی می نشیند. آن خانم از روی ترس شروع به فریاد می کند. وحشت زده بلند می شود و سعی ‌می کند با پریدن و تکان دادن دست هایش سوسک را از خود دور کند. واکنش او مسری بود و افراد دیگری هم که سر همان میز بودند وحشت زده می شوند. بالاخره آن خانم موفق می شود سوسک را از خود دور کند. سوسک پر می زند و روی خانم دیگری نزدیکی او می نشیند. این بار نوبت او و افراد نزدیکش می شود که همین حرکت ها را تکرار کنند! پیشخدمت به سمت آنها می‌دود تا کمک کند. در اثر واکنش های خانم دوم، این بار سوسک پر می زند و روی پیشخدمت می نشیند. پیشخدمت محکم می ایستد و به رفتار سوسک بر روی لباسش نگاه می کند. زمانی که مطمئن می شود، سوسک را با انگشتانش می گیرد و به خارج رستوران پرت می کند. 🔸در حالی‌که قهوه‌ام را مزه مزه می کردم، شاهد این جریان بودم و ذهنم درگیر این موضوع شد. آیا سوسک باعث این رفتار هیستریک شده بود؟ اگر اینطور بود، چرا پیشخدمت دچار این رفتار نشد؟ چرا او تقریباً به شکل ایده آلی این مسئله را حل کرد، بدون اینکه آشفتگی ایجاد کند؟ این سوسک نبود که باعث این نا آرامی و ناراحتی خانم ها شده بود، بلکه عدم توانایی خودشان در برخورد با سوسک موجب ناراحتیشان شده بود. 🔸من فهمیدم این فریاد پدرم، همسرم یا مدیرم بر سر من نیست که موجب ناراحتی من می شود، بلکه ناتوانی من در برخورد با این مسائل است که من را ناراحت می کند. 🔸این ترافیک بزرگراه نیست که من را ناراحت می کند، این ناتوانی من در برخورد با این پدیده ‌است که موجب ناراحتیم می شود. من فهمیدم در زندگی نباید واکنش نشان داد، بلکه باید پاسخ داد. آن خانم‌ها به اتفاق رخ داده واکنش نشان دادند، در حالیکه پیشخدمت پاسخ داد. واکنش ها همیشه غریزی هستند در حالی‌که پاسخ ها همراه با تفکرند. 🔸این مفهوم مهمی در فهم زندگی است. آدمی که خوشحال است به این خاطر نیست که همه چیز در زندگیش درست است. او به این خاطر خوشحال است که دیدگاهش نسبت به مسائل درست است.”
✳ انسان در مکتب انبیا به ایثار در دنیا می‌رسد 🔻 به‌راستی اخلاقِ کدام مکتب می‌تواند جامعه‌ی متمدن برپا سازد؟ مکتبی که بشر را به ، و می‌خواند یا مکتبی که انسان‌ها را بزرگ‌تر از می‌شناسد و همدلی، همفکری و همکاری آن‌ها را بر محور سامان می‌دهد؟ انسان در مکتب ، انسانِ نیست بلکه انسانی است که بیش از دنیا می‌اندیشد و به در دنیا می‌رسد تا جز خدا در وجود او نباشد. در مکتب مادی، توسعه‌ی ، اصل محوری است که چشم‌انداز و برنامه‌ریزی در پیرامون آن جای می‌گیرد؛ درنتیجه، طیف اقلیت در رأس هرم قدرت جهانی می‌نشیند و قاعده‌ی هرم را تحت فشار قرار می‌دهد و آن را و می‌نامد. 👤 📚 برگرفته از کتاب «نسبت اخلاق و فناوری اطلاعات» 📖 ص ۲۶