eitaa logo
🌹تلاوت روزانه یک صفحه قرآن، هدیه به شهیدان آن روز🌹
2.3هزار دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
528 ویدیو
47 فایل
هر روز 10 دقیقه وقت بگذاریم یک صفحه تلاوت کنیم ثواب تلاوت هدیه می‌شود به تمامی شهدای والامقام که همان روز سالگردشان میباشد بخصوص شهید عزیزی که روزانه مشخصاتش بارگزاری می‌شود. کپی مطالب با ذکر صلوات هدیه به شهدا_امواتم آزاد آی دی مدیر کانال @FMajdi46
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╮ ✨ بسم الله الرحمن الرحیم ✨ 🌹شرح (3) 🔹 بیماری و پاک شدن گناهان 🔻مورد بعدی شکایت از شرایط و اوضاع زمانه است. مولا علی (علیه السلام) در نامه ۱۵ در قالب مناجات به درگاه خدا اینگونه عرضه می دارد : «اللَّهُمَّ إِنَّا نَشْكُو إِلَيْكَ غَيْبَةَ نَبِيِّنَا وَ كَثْرَةَ عَدُوِّنَا وَ تَشَتُّتَ أَهْوَائِنَا»؛ خدایا ما به تو شکایت می کنیم از فقدان پیامبر (صلوات الله علیه) و کثرت دشمنان و متشدّد بودن خواسته هایِ مردممان. البته شکوه های مولا از دست خواص و عوام جامعه و دوست و دشمن فصل مفصلی از نهج البلاغه را تشکیل می دهد که در این مجال کوتاه فرصت بیان آن ها نیست . نکته آخر در بحث شکایت به درگاه خدا اثرِ شکوه مؤمن است. مولا علی (علیه السلام) در همین حکمت ۴۲ که موضوع بحث ماست اثر صحیح شکوه از درد و بیماری به درگاه خدا را ریزش گناهان و اثر نادرست و غیر واقعی را اجر بردن معرفی می کنند . از طرفی می فرمایند: «جَعَلَ اللَّهُ مَا كَانَ مِنْ شَكْوَاكَ حَطّاً لِسَيِّئَاتِكَ»؛ خدا این شکوه و شکایتی که از درد و بیماری دارید باعث ریزش گناهانت قرار داده است. بعد می فرمایند : «فَإِنَّ الْمَرَضَ لَا أَجْرَ فِيهِ» البته اینجور نیست که بیماری ثواب داشته باشه چون ثواب دائر مدار عمل است . این بحث اول در بحث موضع شکوا که شکایت به خداست. اما موضع دوم شکوا و شکایت ، شکایت به مومن است. از نگاه مولا علی (علیه السلام) اگر کسی دردش ، حاجتش ، مشکلش را به مؤمنی بگوید و شکوه بکند، گویا به خداوند رفته و به درگاه خدا شکایت می کند . شما در حکمت ۴۲۷ می خوانید، کسی که حاجتش را به مؤمنی شکوه کند گویا آن حاجت را به درگاه خدا برده و شکوه کرده است. مصادیقی هم برای این شکوه به مؤمن هست که مصداق اصلیش در نهج البلاغه شکوه مردم به کارگزاران حکومت اسلامی است. در نهج البلاغه گله و شکوه مردم از مشکلات و ناراحتی هایشان به کارگزاران حکومت اسلامی، مصادیق متعددی دارد که به چند دسته تقسیمش کردند: اول شکوه به امیرالمؤمنین (علیه السلام) به عنوان رهبر جامعه از دست مسؤولین زیر دست. نمونه اش در نامه ۱۹ هست. حضرت در نامه به حاکم فارس نوشتند: « همانا دهقانان سرزمین تو از دست تو به خاطر غلظت و خشونت و قساوت و تحقیر مردم و سختگیری شکوه و شکایت به من کردند.» 🎙 حجت الاسلام 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
حکمت۴۲قسمت۳.m4a
2.79M
3⃣ ⭕️ بیماری و پاک شدن گناهان 🌸صوت روز صد و بیست و ششم👆 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◼️◼️◼️◼️◼️ ⚜️بسم الله الرحمن الرحیم ⚜️«يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ⚜️ ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً ⚜️ فادْخُلِي فِي عِبَادِي ⚜️ وادْخُلِي جَنَّتِي»؛ 📔سوره مبارکه فجر، آیات ۲۷ الی ۳۰ *◻️ ثمره مکتب ام البنین سلام الله علیها، می شود آن قمری که زندگی و محیایش بدون حسین علیه السلام هرگز تعریف نمی شود.* ◼️ در جمیع آنات حیات خویش، فقط حسین علیه السلام و *فدا شدن برای او را در آغوش مادر، آموخته است* که چگونه خویش را در مسلخ قربانگاه، برای مولایش فدیه نماید و صلاتش را اقامه کند. ◻️ *"مَن تحت الخضراء" چنین مقتدا و اسوه ای را به عنوان باب الحسین پیش روی خویش می بیند که در جمیع آنات و لحظات محیایش، فدایی شدن با جوارح و جوانح، قلبا و لسانا، در آشکار و پنهان، را به ظهور رسانده است.* ◼️ تربیت یافته در مکتب حضرت ام البنین علیها السلام، عباسی است که‌ آن هنگام که قدم در شریعه نهاده و 💧خنکای آب💧 بر صورت مبارک حضرت ساقی العطاشا می خورد و مخیّر است که رفع عطش نماید و آب بنوشد، چنان نفس خویش را نهیب می زند که *✨ای نفس! زندگی پس از حسین برای تو چه معنا و مفهومی دارد؟ مباد آن زمانی که تو باشی و حسین نباشد...* ▪️یا نَفسُ مِن بعدِ الحسین هُونی ▪️و بعدَهُ لا کُنتَ أن تَکُونِی ▫️هذا الحُسَینُ واردُ المَنُون ▫️و تَشرَبینَ بارِدَ المَعین 📚بحارالانوار، ج ۴۵، ص ۴۱. 👈ای نفس! زندگی پس از حسین چه معنایی دارد؟! 👈بعد از او زنده نباشی که زندگی را ببینی. 👈این حسین است که در مشکلات افتاده است؛ تو می خواهی آب خنک و گوارا را بیاشامی؟! *👈این نفس، همان نفس مطمئنه ای است که در مکتب حضرت ام البنین علیها السلام پر و بال گرفته است.* ▪️هیهاتَ مَا هَذَا فِعالُ دِینِی ▪️و لافِعَالُ صادِقِ الیَقِینِ 📚شرح الاخبار فی فضائل الائمة الاطهار علیهم السلام، ج ۳، ص ۱۹۲. 👈این کار در آدابی که آموخته ام، هرگز وجود ندارد. این عمل از فرد صادق حقیقی به دور است. ▪️این فرمایش حضرت باب الحوائج، که فرمودند: *👈 هیهاتَ مَا هَذَا فِعالُ دِینِی* 📌در حقیقت 👈معرف مکتب مادری است که عباس علیه السلام در لحظه لحظه آن ، *جز قربانی شدن و بَلاگردانی و فدا شدن برای حسین علیه السلام نیاموخته است.* ▪️براستی *چه کسی جز حضرت نفس مطمئنه، که مؤمن مطلق در ولایت حسینی است،* *و امام و مقتدای خلق برای رجعت شان به آغوش رب است و با تعالیمی که فرا گرفته، به مقام " الفادی له" نائل شده است، می تواند اکمل معنا در مکتب ام البنین سلام الله علیها و حقیقت این تربیت را نشان دهد؟* ◻️ عبد صالحی که در سلام حضرت مولانا اباصالح المهدی ارواحنا له الفداء ،👈 *المواسي اخاه بنفسه* ، وصف گرديده است... 📚اقبال الاعمال، ج ۳، ص ۷۴. ⚜️ایشان كه *صاحب اعظم و اشرف نفس در عالم که نفس مطمئنه است، می باشد ، می تواند خویش را فدا و نثار مولايش حسين علیه السلام كند 👈المواسي اخاه بنفسه* و اينگونه به ذات حقيقت رجعت نائل گردد. ▪️وقتی النفس المطمئنه ، كه اكمل صورت نفس در عالم است فدايی حسين می شود ، حقيقت رجعت و فدا شدن در هستی محقق می گردد. ◻️ لذا او امام و هادی خلق می شود و در میان عباد داخل می گردد تا آنها را هدايت و قيادت كند و *👈با فدایی نمودن خویش، حقیقت اقامه صلاة، و عید قربان حج اکبر و مراتب عبودیت و رسیدن به لقاء الله را بر جمیع " من تحت الخضراء " روشن نماید و محیا و ممات او، حقیقت ارکان و اساس و بنیان این مکتب را بر همگان بیاموزد.* *⚜️ «السَّلامُ عَلَی أبى الفَضلِ العَبّاسِ بنِ أمیرِ المُؤمِنینَ، المُواسى أخاهُ بِنَفسِهِ، الآخِذِ لِغَدِهِ مِن أمسِهِ، الفادى لَهُ الواقى» ⚜️*
متاسفانه با خبر شدیم، استاد گرانقدر، معلم انقلابی، اندیشمند عدالتخواه، دکتر حسن رحیم پور ازغدی مبتلا به کرونا شده اند و به علت عوارض شیمیایی ناشی از ایام دفاع مقدس، در بیمارستان بستری شده و حال مساعدی ندارند، قرائت میکنیم حمد شفا برای این نیروی ارزشی و شاگرد مکتب اسلام 🤲🤲🤲🤲🤲