هدایت شده از کانال خبری رجانیوز
🔻کودکانی که از یخزدگی میمیرند
🔹از تمام روشها برای قتلعام و زجرکش کردن «انسانها» استفاده میکند؛ از همهاش.
🔹اینجا غزه است و کودک توسط شیطان مسلم اسرائیل کشته شده است.
✅️ @Rajanews_com
📷 بعد از شهید یحیی سنوار امروز دنیا قهرمان جدیدی رو دید.
دکتر "حسام ابوصفیه" رئیس بیمارستان کمال عدوان غزه؛ کسی که حتی بعد از شهادت پسرش حاضر نشد بیمارستان و مردمش رو ترک کنه!
آخرین تصویر ثبت شده از او در مقابل تانکهای بزدلترین ارتش دنیا.
تنها، بی دفاع و شجاع در مقابل دشمنِ تا بن دندان مسلح!
تصویری هالیوودی که هیچ کارگردانی قادر به خلق آن نیست.
🌕 آبان ۹۸ حادثه نبود
چند نکته دربارهی ابعاد سیاسیِ تحلیلها و تجویزهای اقتصادی این روزها
🔺 سرمقالهی ارگان بازارگرایانِ افراطی، همانها که قهرمانشان خاویر میلیِ جانی است، دیروز با تشبیه مقامات کشور به موجوداتی سرمازده و به خواب رفته در دامنه کوه، از لزوم تصمیمهای «سخت، مهم و تلخ» سخن گفته است.
چند روز قبل هم یکی از فعالان اقتصادی و رسانهای نزدیک به وزیر اقتصاد از فوائد شوک درمانی و افزایش ناگهانی قیمتها سخن گفته بود و نمونههای موفقی از اجرای آن در کشورهای مختلف را برشمرده بود. نکته مهم این بود که او تاکید کرده بود این کشورها بعضاً حسب ضرورت از «کشتار مردم» هم در اجرای برنامههای اقتصادی خود استفاده کرده بودند.
خط اصلی را همان استاد بازارگرایان افراطی و نویسندهی سرمقالهی فوق چند ماه قبل داده بود:
۱) با حجاب و فیلترینگ طبقات متوسط و مرفه را سرگرم کنید؛
۲) در روابط خارجی پرچم سفید تکان دهید؛
۳) آنگاه تیغ بر کشید و به مأموریت اصلی (جراحی اقتصادی) بپردازید.
این یعنی ذبح طبقات محروم به پای ایدئولوژی نئولیبرالیسم.
نکته جالب این است که این نسخه به عنوان «طرح نجات ایران» فروخته میشود در حالی که نتیجهی محتوم آن «فروپاشی» است. ذبح طبقات محروم که حامی و پشتیبان اصلی نظام در این ۴۵ سال بودهاند، راه را برای انحلال جمهوری اسلامی در نظام سرمایهداری جهانی فراهم میکند. و مگر نئولیبرالها جز این رؤیایی در سر دارند؟
برای سرکوب مستضعفین کدام چماق و کدام گلوله نزد نئولیبرالها بهتر از چماق بسیج و گلولهی نیروی انتظامی؟ هم فال است و هم تماشا. مگر پس از ارتکاب آبان ۹۸ قاه قاه نخندیدند؟ مگر نگفتند ما هم صبح جمعه فهمیدیم؟ مسببان اصلی آبان ۹۸ اگر به دار آویخته شده بودند امروز دوباره همان سناریوها برای اجرا روی میز مقامات دولت قرار نمیگرفت.
جالب اینکه همزمان با تحولات فوق، یک «قهرمان پرتاب میکروفون» هم دیروز با افتخار فاش کرد که برنامه این است که ایران هم مثل شیخنشینها بشود «گاو شیرده غرب». حتما ایشان مطلع است که ویژگی مطلوب شیخنشینهای منطقه برای غرب، غیر از توان شیردهی، این است که بهرهمند از خشنترین ابزار سرکوب طبقات مستضعف و محروم هستند؛ مجهز به آخرین فناوریهای ارّه. فیالواقع استاد جامعهشناسی مملکت میفرمایند یکدست ارّه برقی و یک دست شیر نفت، رقصی چنین در آغوش ترامپم آرزوست! چماق سوریههراسی و هویج کشف حجاب و رفع فیلترینگ همه بهانه بود برای صاف کردن جادهی استعلا و استیلای دلار.
به نظر میرسد طراحان پشت صحنه قضایای این روزها همه را به حجاب و فیلترینگ سرگرم کردند تا چوب حراج به وجه رایج مملکت بزنند و جاده را برای استیلای دلار در اقتصاد ایران صاف کنند. هرگز کسی اینگونه فجیع به کشتن پول ملی خود برنخاسته بود. آنها که عهدهدار امنیت جمهوری اسلامی هستند اگر امروز هشیار نباشند، فردا که ایران جولانگاه جولانیها شود کارشان سختتر خواهد بود.
ایکاش رئیسجمهورِ نهجالبلاغه خوانِ ما، فراموش نکنند که بر اساس آمار و دادههای انتخابات، مهمترین نقش را در پیروزی نهایی ایشان بر رقیب، رای سه دهک محروم جامعه و رای روستاییان ایفا کرد. اینکه بعد از چند ماه دستاورد دولت بشود آزادسازی واردات آیفون ۱۶، حاکی از انحراف و جابجایی اولویتها است. ظاهراً برای برخی عناصر دولت پیگیری مطالبات آنها که در انتخابات شرکت نکردند مهمتر از پیگیری مطالبات کسانی است که در انتخابات شرکت کردند. آقای رئیسجمهور نباید اجازه دهند اقشار و گروههای خاصی دولت را گروگان بگیرند و به سمت مقاصد و منافع خاص خود هدایت کنند و در این میان طبقات محروم و اقشار مستضعف ذبح شوند. همانگونه که دولت اصلاحات توسط یک تیم بحرانساز گروگان گرفته شد و پایگاه مردمیاش از دست رفت و در آزادترین انتخابات با سنگینترین شکست مواجه شد.
ما موفقیت رییسجمهور را موفقیت خودمان میدانیم. این نقدهای خیرخواهانه هم از این روست که نمیخواهیم بازارگرایان افراطی و سرنگونی طالبان حکومتی که در روزنامههایشان در وصف «بهار دمشق» غزلسرایی میکنند با طرحهای تسلیمطلبانه سقوط دولت دکتر پزشکیان را تسهیل و تسریع کنند.
✍شهاب اسفندیاری
کانال اشارات@esharat_57
10.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پیامبر در جواب، حالتون چطوره؟ چی میگفتن؟
ما چی میگیم؟!
👌بیان زیبای حاج آقا راشد یزدی
https://eitaa.com/tasrih
💢ابعاد شرعی و حقوقی معاملات فردایی ارز و طلا
🔹منظور از معاملات ارزی یا طلای فردایی، مبادلاتی است که در آن ذینفعان بازار ارز در پایان یک روز معاملاتی، در رابطه با قیمت ارز در روز آینده با یکدیگر وارد معامله میشوند و براساس پیشبینیهایی که از نرخ ارز در روز آینده دارند، طرفین تعهداتی را بر عهده میگیرند. در واقع تلاش میکنند با پیشبینی صحیح نرخ ارز در آینده به سود مرتبط دست پیدا کنند و طبعا زیان ناشی از پیشبینی ناصحیح خود را نیز میپردازند.
🔸در اینگونه معاملات مجموعهای از افراد دارای اعتبار نسبت به تشکیل یک گروه برای انجام معاملات فردایی اقدام میکنند و یک نفر بهعنوان سرگروه تعیین میشود. سرگروه برای بالا بردن تضمین معاملات و پرداخت غرامت در صورت انجام پیشبینی نادرست که اصطلاحا «تاوان» نامیده میشود متناسب با سقف فعالیت مورد تقاضای عضو، از وی چک تضمین یا اصطلاحا چک گارانتی دریافت میکند.
📌معاملات فردایی مطابق نظر برخی مراجع عظام تقلید باطل است؛ همچنین مطابق اظهار نظر بانک مرکزی اینگونه معاملات غیر قانونی می باشد.
🔗 جهت مشاهده متن کامل یادداشت روی لینک زیر کلیک کنید👇👇
https://www.tyb.ir/?p=29295
✍️@javadebadi_ir حجت الاسلام دکتر جواد عبادی
https://eitaa.com/tasrih
🔰آیت الله حائری شیرازی (ره)
📌اگر بچه هایتان را در سن پایین تر به کلاس قرآن و امثال آن هم گذاشتین مشکلی نیست ولی سعی نکنید بچگی بچه را از دستش بگیرید.
خیلی خطرناک است که بچه در سن پایین کارها و ادای بزرگتر ها را در بیاورد و از بچگی خود فاصله بگیرد.
ایشان می فرمودند:
از امام صادق عليه السّلام نقل است که: روزى عيسى در دوران كودكى، از شدت درد به خود مىپيچيد و در آن حال به مادرش گفت كه از پوست برخى درختان مايعى تهيه كن تا آن را بخورم و شفا يابم.
عيسى هنگام خوردن آن مايع از بوى نامطبوعش بىتابى و زارى مىكرد.
مريم با شگفتى گفت: تو خود گفتى كه اين مايع را درست كنم؛ پس چرا چنين بىتابى مىكنى؟ عيسى گفت: مادرم، دستور تهيۀ اين مايع براساس علم پيامبرىام بود و گريهام به خاطر كودكىام.
آری اینکه خودش دارو را پیشنهاد میداد این جنبه نبوتش بود و اینکه فرار میکرد جنبه بچگی اش بود..
همچین مطلبی در مورد امام عصر(عج) هم نقل شده که نامه را از مقابل حضرت عسکری برمیداشت و فرار میکرد.
کانال روایــــــــت ها وحکــــــایت هاhttps://eitaa.com/revayathavahekayatha1
«کی شود که ما و من نماند...»
دو نفر عارف شبی تا صبح نشستند و درباره خداوند متعال صحبت می کردند،یک جمله او می گفت و یک جمله دیگری سحر که شد یکی از آنها گفت : به به امشب شب خوبی بود،با یاد خدا گذشت.من از خدا صحبت کردم و شما هم از خدا صحبت کردید....
دیگری که پیشرفته تر بود گفت : شب خوبی هم نبود چون من سعی کردم چیزی بگویم که تو خوشت بیاید و تو سعی کردی چیزی بگویی که من خوشم بیاید...
و بعد گفت:
کی شود که ما و من نماند
من و ما رفته و خدا بماند
قسمتی از بیانات گهربار مرحوم آیت الله حاج شیخ عبدالقائم شوشتری رحمة الله علیه
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈
✔️ کانال رسمی مرحوم آیت الله عبدالقائم شوشتری @gham_e_esheg
https://eitaa.com/tasrih
5.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حتی شوخیشم قشنگ نیست...
صدقه نمیخوام... حق خودمو بده!
کانال اقتصاد فرهنگیhttps://eitaa.com/h_abasifar
.................................................................
✍️قضیه « کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من »ه...
در برابر تبعیض و ناعدالتی از طرف دولت و بنگاههای اقتصادی و کارفرماها و سرمایه داران در حق عموم مردم و زیر دستان در
➕وهله اول باید خود مردم برادرانه ، عدالت را در بین خودشان جاری بکنند ، همانند کمک های مردمی که در سالهای اخیر بخصوص در قضیه کرونا و با اشاره حضرت رهبری ، مردم برای دستگیری از یکدیگر اقدام به کمک های مومنانه کردند و در
➕وهله دوم ، محکم و استوار و مقتدرانه و عاقلانه از بالادست مطالبه عدالت را بکنند ...
#رجب #اعتکاف #عزلت #استعاذه
✍️حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
🔻 سنت است که در ماه رجب یک برنامه اعتکافی صورت گیرد؛ این اعتکاف یک نوع اعتزال از کثرات موهومه و کارهای روزمره است.
🔸 اگر این کار را انسان بتواند با روح انجام دهد، یک نوع تطهیر و توجّه به حقتعالی است و نمونههای قرآنی زیادی هم داشته است.
🔹 یکی از مواردی که این عزلت عبادی را که از کثرات موهومی انسان انتقال پیدا کند به یاد حقتعالی، در همین یک آیه میتوان یافت که فرمود: «وَ اذْکُرْ فِی الْکِتَابِ مَرْیَمَ». کلمه به کلمه آن روی حساب است. «وَ اذْکُرْ» برای تذکّر است. «وَ اذْکُرْ فِی الْکِتَابِ مَرْیَمَ إِذِ انْتَبَذَتْ مِنْ أَهْلِهَا مَکَانًا شَرْقِیًّا»؛ یعنی حضرت مریم از اهلش کناره گرفت و خودش را در معرض و مکانی قرار داد که از الطاف الهی انتظار اشراق داشت.
🔸 هر عزلتی از اهل، مطلوب نیست، ولی این عزلت برای توجّه به حقتعالی بوده است. دوباره میفرماید: «فَاتَّخَذَتْ مِن دُونِهِمْ حِجَابًاً»؛ یعنی «من دون اهل» بالاخره بدون تعارف سخت است.
🔻 اگر ما بخواهیم یک فصل کوتاهی یک عزلتی و خلوتی برای خود داشته باشیم تمام کارهای روزمره ما به هم میریزد، تمام شخصیّت ما به هم میریزد. پس معلوم می شود که ما این کارهای روزمره را عادت کردیم و طبق عادت انجام میدهیم.
🔸 ولی «مَکَانًا شَرْقِیًّاً»؛ اگر خواستیم از کاری رویگردانی کنیم، اگر برای حقتعالی باشد و اگر در چارچوبی قرار بگیریم که انتظار اشراق بیشتر در این چارچوب داشته باشیم، این مطلوب است و باید منتظر خیرات و برکات باشیم.
🔹 «فَاتَّخَذَتْ مِن دُونِهِمْ حِجَابًاً» و بعد میفرماید: «فَأَرْسَلْنَا إِلَیْهَا رُوحَنَا فَتَمَثَّلَ لَهَا بَشَرًا سَوِیًّا». به هر حال این انتباذ و این کنارهگیری باید واقعاً یک کنارهگیری باشد.
🔸 یک زمانی انسان در اعتکاف هم همراه خود گوشی دارد و با آن در اعتکاف هم دائم مشغول است؛ این چه انتباذی خواهد شد؟ و چه اتخاذ حجابی است؟ ما که نمیخواهیم در اعتکاف حالت فیزیکی پردهداری را رعایت کنیم و مثل بچهها عروسک بازی کنیم و یک خانه پردهای در مسجد درست کنیم
🔹 در حالی که تمام اعتکاف در آن روح اعتکاف است که باید یک انتقالی و توجّهی به حقتعالی شود و پشت به کارهای روزمره شود. اینها باید در کنار هم باشد؛ این دو طرف و کفهی میزان یک استعاذه هستند.
🔻 انسان به حقتعالی پناه ببرد و خودش را جمع کند از کثرات موهومیه و کارهای روزمره که برای خود ایجاد کرده است. این هم یک نوع استعاذه و پناه بردن به ظل توجّهات الهی است.
🔸 ولی [اگر] میخواهد مکان انتخاب کند، «مکاناً شرقیاً» را انتخاب کند. واقعاً خودش و مکانی که انتخاب میکند را در معرض یک توجّهی، یک عزلتی، یک رویگردانی از خیالاتی و... قرار دهد. چون اینها به طرز بدی ما را اسیر میکنند و آمادگی برای موت را از ما میگیرند.
🔹 کثرات روزمره همه گونه آفت به ما منتقل میکند. کافی است انسان سه روز بتواند قواعد موهومی خود را به هم بریزد؛ ولی به شرطی که در ضمن جمع کردن خود از همه کثرات خیالی و تشتّت فکری خود و کارهای روزمره عادی که وزنی هم ندارد ـ ولی تبدیل به عادت شده است ـ رویگردان شود به سمت یک اشراق و به سمت توجّه به حق تعالی و به سمت یک آرامش و به سمت یک اعتدال صحیح.
🔺 @nasery_irکانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
https://eitaa.com/tasrih
⭕️ پشت پرده گران سازی دلار منجر به دستاورد سازی دولت پزشکیان و تخریب مدیر دولت شهید رئیسی خواهد شد.
📌احتمالا دولت دکتر فرزین رئیس بانک مرکزی را قربانی بالا رفتن دلار خواهد کرد وی را برکنار می کند و با این حرکت چند هدف را دنبال خواهد کرد.
🔻اولا در رسانه هایشان خواهند نوشته علت اصلی کاهش ۳۹ درصدی ارزش پول ملی در این ۱۳۰ روز دولت پزشکیان ، مدیر دولت شهید رئیسی است.
🔻دوما با برکناری دکتر فرزین ، مقصر اصلی را به گردن دولت قبل می اندازند و دلار ۸۲ تومانی برمی گردانند به ۷۰ هزار تومان و از همتی قهرمان می سازند.
🔻سوما جلوی استیضاح همتی گرفته خواهد شد.
🔻چهارما کسری اعتبار و کم کاری دولت جبران خواهد شد.
بیچاره مردم!!
6.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حتما مجلس باید با دولت تعامل کند و بیجهت به آن فشار نیاورد اما وقتی ناکارآمدی برخی از وزرای دولت، سبب بهم خوردن امنیت اقتصادی جامعه شود، اگر مجلس از اختیارات قانونی خود استفاده نکند یا خدای ناکرده وارد معامله شود، پیکان مطالبه جامعه به سمت رهبری سوق پیدا میکند، خصوصا که در مواردی رسانههای بیگانه در تشدید این وضعیت تلاش میکنند تا جامعه را در برابر ولی و رهبری قرار دهند......
هیس! وفاق ملی را به هم نزنید! چرا دوقطبی سازی می کنید!؟
🔸 «روزی معاویه برای این که امام حسین (ع) را وادار به بیعت با یزید کند نزد آن حضرت آمد و با آن بزرگوار به بحث پرداخت. حضرت فرمود: تو می گویی من با کسی که شرابخوار است بیعت کنم؟ معاویه گفت: چرا از مؤمن غیبت می کنی؟... معاویه با چنین کلام و منطقی مردم را فریب می داد.
🔸 امروز هم در جامعه ما کسانی هستند که اگر از یک گناه، بدعت و انکار ضروری دین توسط مسئولی انتقاد شود، می گویند چرا غیبت می کنی!؟ این کار موجب تضعیف حکومت اسلامی می شود!
🔸 مگر هر شخصی در هر پستی قرار گیرد، آن فرد معادل نظام اسلامی است!؟
🔸 اگر باب انتقاد از حکام باز نباشد، اساس اسلام از بین خواهد رفت، داستان معاویه تکرار خواهد شد. آن زمان استبداد سلطنتی حاکم بود، امروز استبداد جمهوری خواهد شد!
✅ حضرت سید الشهدا (ع) کسی بود که بنای چنین سنتی را در جامعه اسلامی گذاشت که باید با حاکمی که مخالف دین عمل می کند، برخورد شود. در مرحله اول با موعظه و نصیحت، در مرحله بعد هم از راه های دیگر، تا جایی که اگر حفظ ارزش های اسلامی متوقف بر نثار خون بود، مؤمن باید آمادگی چنین فداکاری را داشته باشد. (1)
پ.ن: رحمت و رضوان خدا بر آیة الله مصباح و زبان گویایش در اظهار حق. چه قدر جای این استاد فکر، خالی است...
شاید اگر امروز زنده بود و به او اجازه صحبت پیش از خطبه نماز جمعه می دادند! می گفت: «امروز هم در جامعه ما کسانی هستند که اگر از مجال دادن به فتنه گران توسط مسئولی انتقاد شود، یا به قانون گریزی آنان اعتراض شود، می گویند چرا ضد وفاق حرف می زنی و دو قطبی سازی می کنی!؟»
✍محمد صالح مشفقی پور
_____________
(1) در پرتو آذرخش/ آیة الله مصباح/ ص38 و 39.