eitaa logo
تریبون مستضعفین
1هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
52 فایل
کانال رسمی پایگاه اطلاع رسانی تریبون مستضعفین Www.teribon.ir تریبونی برای آنان که رسانه‌ای ندارند
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️دروغی به نام «حق شرط» و «مبادلات بانکی» در FATF👇 https://www.teribon.ir/archives/330995/ 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️یکشنبه سیاه تکرار شد 🔹 لایحه CFT با لابیگری شدید در مجلس رای آورد. 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️پالس آخر لاریجانی به نمایندگان حین اخذ رأی: "دولت و #مجلس! موافق" #لاریجانی 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️امروز مجلس #اصولگرا کار ناتمام در برجام را با تصویب CFT تمام کرد #اصولگرایی #لاریجانی 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
هدایت شده از  تریبون مستضعفین
⭕️خطرات کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT) 🔹معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا درباره CFT از ایران چه خواست؟ 🔺در تیرماه 95، ایران برنامه اقدام Action plan پیشنهادی گروه ویژه اقدام مالی FATF را با تعهد سطح بالای سیاسی بصورت محرمانه توسط علی طیب نیا وزیر وقت اقتصاد پذیرفت و تاکنون، دولت 37 بند از 41 بند این برنامه را راسا اجرا کرد و در این مدت هم هیچ تاثیر مثبتی در روابط بانکی و مولفه های اقتصادی کشور نداشت، اما برای رضایت FATF می بایست چهار لایحه نیز در مجلس شورای اسلامی تصویب بشود تا جهت ضمانت اجرای توصیه های FATF ، تبدیل به قوانین داخلی ایران شود. یکی از این لوایح، لایحه «الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم CFT» است که پس از اینکه در کمیسیون امنیت ملی تایید شد، به زودی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار می گیرد. دو مساله درباره این موضوع قابل ذکر است: 1️⃣برخلاف مدعای بعضی مدافعان FATF در دولت و مجلس که اظهار می کنند این لوایح ربطی به FATF ندارد، پیوستن به این کنوانسیون از مطالبات مهم FATF از ایران است که در برنامه اقدام به آن تصریح شده است. در بند 29 برنامه اقدام آمده است: «امضا، تصویب و اجرای کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم» و همچنین در بیانیه پایانی نشست ماه فوریه (اسفند 96) نیز به صراحت مطالبه تصویب این کنوانسیون از ایران مطرح شده است. حتی سیگال مندلکر معاون وزارت خزانه داری آمریکا، در سخنرانی در لابی ضد ایرانی بنیاد دفاع از دموکراسی ها در اواسط خردادماه امسال، رسما یکی از مطالبات این کشور از جمهوری اسلامی ایران را، تصویب و اجرای با حسن نیت کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم اعلام می کند. 🔺 اما این کنوانسیون چه مساله ای را در برمی گیرد که هم مطالبه جدی FATF است و هم معاون اتاق جنگ اقتصادی آمریکا به دنبال تصویب آن در مجلس شورای اسلامی ایران است؟! تصویب کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم منجر به ایجاد زیرساخت های حقوقی در کشور برای مقابله با محور مقاومت می شود. دو مساله اساسی و خطرناک در این کنوانسیون وجود دارد: اولا تعریف گسترده و کلی از تروریسم است و دوما همکاری قضایی میان کشورها برای مقابله با آنچه تروریسم اطلاق می کنند، است. در بند1 ماده 2 کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم تعریف کلی و گسترده از تروریسم ارائه شده است، آنطور که اقدامات ضداشغالگری، ضداستعماری و فعالیت های گروه های مقاومت همچون حزب الله لبنان و امثال آن را نیز شامل می شود که همین امر با توجه به شناسایی گروه های مقاومت مانند حزب الله لبنان به عنوان گروه های تروریستی توسط کشورهای غربی و آمریکا موجب آن خواهد شد که ایران بدلیل همکاری با محور مقاومت، متهم به نقض این کنوانسیون شود و علاوه بر تبعات امنیتی، به سادگی می توانند ایران را بخاطر حمایت از محور مقاومت محکوم و با تنبیه های اقتصادی مواجه کنند. از طرف دیگر، الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم در تضاد با اصول مصرح در قانون اساسی است و ناقض اصل 3 و اصل 154 قانون اساسی مبنی بر حمایت از مبارزه حق‌طلبانه مستضعفین در برابر مستکبرین در هر نقطه از جهان به عنوان یکی از اصول اساسی انقلاب و قانون اساسی ایران است. 2️⃣ مساله دوم در ادامه به رسمیت شناختن تعاریف مجامع بین المللی از تروریسم، در مورد الزام کشورها به همکاری های اطلاعاتی و قضایی برای مقابله با تروریسم با تعاریف مذکور است. و با پیوستن ایران به این کنوانسیون، با موجی از مطالبات بین المللی جهت همکاری اطلاعاتی و قضایی برای شناسایی و قطع تامین مالی تروریسم(بخوانید تامین مالی محور مقاومت) روبرو خواهد شد و در صورت عدم همکاری نه تنها با تنبیه های مالی روبرو خواهد شد، بلکه بصورت حقوقی متهم به حمایت از تروریسم و با تبعات امنیتی گسترده ای مواجه می شود. 🔺لذا پیوستن به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم(CFT) چیزی جز ایجاد زیرساخت های حقوقی و قانونی در داخل کشور برای مقابله با محور مقاومت از حزب الله لبنان تا حماس و جهادی اسلامی و امثال آن نخواهد بود. و این تازه تبعات اولیه تصویب این کنوانسیون است. چنانکه تصویب این کنوانسیون در کنار اجرای بقیه برنامه جامع اقدام در آینده به تشدید تاثیر تحریم‌های آمریکا علیه ایران کمک فراوانی خواهد کرد. ✍️ همین مطلب در تریبون مستضعفین https://www.teribon.ir/archives/330972/ خبرگزاری فارس https://www.farsnews.com/news/13970714000367/ 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️برنده جایزه صلح نوبل از دریچه واقعیت #صنعت_حقوق_بشر 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️روحانی اصلی ؛ علی لاریجانی! 🔹هزینه برگزاری یک ساعت جلسه علنی در مجلس شورای اسلامی یک میلیارد و 335 میلیون تومان محاسبه شده است و همچنین برای تقریب به ذهن باید گفت بودجه مجلس شورای اسلامی، سه برابر بودجه بخش عمرانی و بخش آموزش و پرورش و همچنین دو برابر بخش بهداشت و درمان است. حال این زمان و هزینه های نجومی که صرف برگزاری جلسات مجلس می شود را داشته باشید و عملکرد مجلس را هم ببینید. 🔹در همین مجلس بزرگترین قرارداد خلع سلاح دنیا، برجام ننگین و یکطرفه در 20 دقیقه تصویب می شود! قرارداد استعماری نفتی ipc بدون کمترین مخالفتی از مجلس عبور می کند! و بعضی نمایندگان در صحن علنی مجلس مشغول سلفی گرفتن با آن زن اروپایی می شوند! 🔹مجلسی داریم که در آن به عنوان مخالف وزیر ثبت نام می کنند، اما به عنوان موافق حرف می زنند! مجلسی که ۱۴۲نفر نماینده موافق وزیر پیشنهادی نیرو ثبت نام می کنند ولی ۱۳۳ تا رای بیشتر نمی آورد! مجلسی که طرح شفافیت آراء نمایندگان با 190 امضا وارد دستور کار می شود اما یک فوریت آن تنها 59 رای کسب می کند! 🔹مجلسی که طرح انتصاب مدیران دوتابعیتی را رد می کند، لایحه افزایش مناطق آزاد _بخوانید افزایش مناطق وارادت و قاچاق_ را تصویب می کند، طرح تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی را رد می کند، طرح تامین کالاهای اساسی مردم را رد می کند، شفافیت آراء خودشان برای مردم را رد می کند و همزمان در یک عملیات مهندسی با مدیریت جناب لاریجانی، کنوانسیون CFT را تصویب و اطلاعات اقتصادی کشور را تقدیم دشمن می کند. 🔺و در اغلب اینها علی لاریجانی نقش اصلی را دارد و جاده صاف کن دولتی هاست. به راستی روحانی اصلی ؛ علی لاریجانی است و اصلاح طلبان ، اصولگرایان ، رسانه های رانتی و اعاظم حوزی که از او حمایت کردند در این وضعیت شریکند و مقصر! ✍🏻 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️راز حاکمیت #لاریجانی بر مجلس! 🔹رضایی نماینده اصلاح‌طلب #شیراز و نایب رئیس کمیسیون اجتماعی: "هرجا میخواید بگید، نماینده‌ها مگه از چقدر مسائل خبر دارند؟ بینی و بین‌الله نمایندگان از ۲۰ درصد کل مسائلی که تصویب میشه [حتی] خبر هم ندارند! صبح میری میبینی گذاشتن به رأی! https://t.me/teribon_media/174 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️سردار جلالی، رئیس پدافند غیرعامل: قرار است طبق FATF نرم افزارهایی در سیستم بانکی ما نصب شود تا رفت و آمد تمام منابع پولی ما توسط خارجی‌ها رصد شود! 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 @teribon
هدایت شده از  تریبون مستضعفین
⭕️دولتمردان ادعا می‌کنند FATF فقط لیست تحریمی شورای امنیت(طالبان، القاعده و داعش) را شامل می‌شود، اما واقعیت این سندی است که مدیران ارشد بانک کشاورزی ابلاغ کرده‌اند 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
‍ ⭕️ دستاوردهای جبهه انقلاب در مقابله با FATF 🔹 جبهه انقلاب بعد از حدود یک سال مبارزه در بدنه کارشناسی و حدود 5 ماه مبارزه بدنه عمومی توانست جلوی بخش عمده‌ای از برنامه جریان غربگرا را بگیرد. 🔺تخصصی‌ترین مسئله که برای مسئولین نظام هم همه ابعادش قابل فهم نبود، به عمومی‌ترین زبان ممکن و برای کف جامعه طرح شد و سطح درک عمومی جامعه بالا رفت. 🔹غربگرایان نتوانستند پشت درهای بسته و بدون اطلاع مردم کار خود را جلو ببرند. 🔺لوایح چهارقلو که برای پنهانکاری جداجدا به مجلس آورده شده بود در مسیر تصویب دچار مشکل شد. مطالبه جریان انقلابی باعث شد در مورد اصلاح قوانین داخلی بخشی از مطالبات جبهه انقلاب تأمین شود. در مورد دو کنوانسیون استعماری پالرمو و (CFT (TF هم مسیر تصویب آن با چالش روبرو شود. پالرمو در شورای نگهبان رد شود و دوباره به مجلس برگردد و قلب FATF یعنی CFT نیز در مجلسی که ابتدا به ساکن حدود 50 مخالف داشت، به‌صورت ناپلئونی و تنها با حدود 16 اختلاف رای تصویب شود که این لوایح نیز باید مسیر شورای نگهبان (که به احتمال زیاد به رد می‌انجامد)، بازگشت به مجلس و سپس مجمع تشخیص را طی کند. در مجمع تشخیص هم کمیسیون نظارت، مغایرت آنها را اعلام کرده است. خلاصه در این مورد کار به پایان نرسیده است. 🔹برای اولین بار از سال 89 به بعد که جبهه انقلاب دچار انفعال شده بود، توانست با مبارزه کارشناسی، رسانه‌ای و میدانی کار مشترک انجام دهد بدون آنکه مرکزیتی از بالا برای بدنه تعیین تکلیف کند، در این مسیر به موفقیتهای مقطعی نظیر مسکوت گذاشتن لوایح در مجلس در سه ماه پیش، اصلاح قوانین، برگرداندن آنها به مجلس، بالا بردن تعداد مخالفین و... دست پیدا کند. از همه مهمتر بدون ساماندهیهای تشکیلاتی غیرعاقلانه نظیر جبهه‌های انتخاباتی، اکثریت جبهه انقلاب گفتمان و عملیات مشترک پیدا کند. حتی مجموعه‌های ناهمراه در سیستم که مثلاً دور قبل بیانیه عدم وجود مشکل امنیتی با fatf داده بودند نیز این دور به مخالف جدی آن تبدیل شوند. مراجع موضع بگیرند، ده تن از اساتید مطرح حوزه کلاسهای خود را در روز تصویب CFT تعطیل کنند و... . 🔺برخلاف برجام، دست خالی طرفداران fatf رو شد تا آنجا که صریحا تصریح کنند هیچ تضمینی ندارند که تغییری در اوضاع اقتصادی ایجاد شود وبه توجیهات موهومی مثل گرفتن بهانه از دشمن و جوسازی در مورد نظر رهبری متوسل شدند. 🔹غربگریان نیز در طرح پزهای شفافیت و مقابله با فساد خود ناکام شوند و در موضع اتهام قرار بگیرند که اگر راست میگویید و دنبال شفافیتید نه برای دشمن که برای مردم چرا شفافیت ایجاد نمیکنید رای و حقوقتان را شفاف نمیکنید؟ 🔺هزینه تعاملات خارجی بی‌ضابطه و بی‌منطق بالا رفت و راه غرب‌گرایان برای تحمیل برجام منطقه، موشکی و حقوق‌بشر به نظام با دشواری بیشتری روبرو شدند. 🔺مدعیان اصولگرایی و اصلاحطبی مفتضح شدند و دوگانه انقلابی حامی مردم/محافظه کار و سیاست باز تثبیت شد که در انتخابات هم خود را نشان خواهد داد. 🔹از همه مهمتر جبهه انقلاب از وضعیت انفعال به موضع فعال تغییر وضعیت داد، بدنه های مردمی نیز از بدنه های دانشجویی و.... جلو زدند که خود را در حضور خودجوش مردم در تجمع مقابل مجلس در تصویب CFT نشان داد. 🔺هنوز چیز زیادی از دست نرفته است، به بن‌بست نرسیده‌ایم و باید تجربه این دستاوردها را در مسائل دیگر نیز ادامه دهیم. ✍ 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️خود تحریمی 🔹همزمان با تصویب FATF، چگونه خودمان می‌توانیم خودمان را تحریم کنیم؟ 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️آیا می‌توان به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم با وجود «حق شرط» پیوست و در عین حال از جریان مقاومت نیز حمایت کرد؟ 🔹(1)پاسخ به مهمترین شبهات درباره FATF 🔺در ماده ۲ این کنوانسیون، تعریف اعمال و اقدامات تروریستی ارائه شده است. در ماده ۶ کنوانسیون نیز آمده است: «هر کشور عضو در موارد لزوم و عندالاقتضاء اقداماتی را نظیر تدوین قانون داخلی اتخاذ خواهد کرد تا اطمینان حاصل نماید اعمال جزائی منظور در این کنواسیون تحت هیچ گونه شرایطی با توجـه بـه ملاحظـات مربوط به ماهیت سیاسی، فلسفی عقیدتی، نژادی، قومی، مذهبی و یا غیره توجیه نباشند». 🔺دولت آمریکا بر اساس همین تعریف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سپاه قدس و حزب الله لبنان مشمول دستور اجرایی ۱۳۲۲۴ کرده است و می‌تواند از ایران در صورت پیوستن به کنوانسیون مطالبه همکاری اطلاعاتی و قضایی کند. همچنین محدودیت در حمایت از جریان مقاومت، حزی الله لبنان پدید خواهد آمد. به عنوان مثال، در گزارش منتشر شده در هفته گذشته توسط FATF پیرامون کشور بحرین، ذیل عمل به توصیه شماره ۶، آمده بود: «در ارزیابی کشور بحرین، میزان کنترل بر مقوله تأمین مالی تروریسم نیز، موردبررسی قرار گرفته است که این کشور توانسته است محاکمه جدی افرادی که مرتبط با ایران، عراق و حزب‌الله لبنان هستند و پول نقد جابه‌جا می‌کردند را به‌خوبی انجام دهد». 🔺مضاف بر اینکه شاید گفته شود با حق شرط می‌توان، در مقابل تعریف تروریسم از این کنوانسیون ایستاد؛ ولی، با مراجعه به متن کنوانسیون مشخص می‌شود که فقط می‌توان، برای ماده ۲۴ حق تحفظ قائل شد و برای ماده ۲ که تعریف تروریسم است، نمی‌توان حق شرطی قائل شد. همچنین، آنچه که از نحوه عملکرد کنوانسیون در میان کشورها، به چشم می خورد، خلاف این موضوع است. توضیح بیشتر اینکه کنوانسیون فوق، فقط در باره ماده ۲۴ حق تحفظ پذیر است و درباره ماده ۲یعنی تعریف عمل تروریستی، هیچ حق تحفظی را قبول نمی‌کند. به عنوان مثال، هنگامی که کشور یمن برای پیوستن به این کنوانسیون، حق تحفظی را برای خود درباره ماده ۲ و ماده ۲۴ قائل شد، استرالیا بیانیه ای صادر و اعلام کرد: «دولت استرالیا معتقد است که شروط جمهوری یمن با اهداف کنوانسیون، یعنی جلوگیری از اقدامات مربوط به تأمین مالی تروریسم، ناسازگار است». 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️موضع رهبر انقلاب در FATF: باز کردن فضا برای جنبش نه به تحقیر! 🔺در FATF مثل ماجرای برجام، غرب‌گرایان و محافظه‌کاران تلاش کردند تا از وحدت و ولایت برای منفعل کردن مردم و جوانان انقلابی استفاده کنند. 🔺رهبر انقلاب در برجام، ضمن حمایت از دولت، از جوانان انقلابی خواستند مواظبت کنند، یک عده راه‌حل‌ها را به خارج گره نزنند. 🔺محافظه‌کاران و غرب‌گرایان اما با شبهه افکنی و ولایتمدارنمایی تلاش کردند تا مردم و جوانان انقلابی را منفعل کنند. درنهایت نیز به‌تصریح مذاکره‌کننده ارشد، حضور مردم و جوانان انقلابی داشت برجام را منتفی می‌کرد و با فشار به رهبری تلاش کردند فضا را برگردانند. 🔺رهبر انقلاب در FATF، با اشاره به استعماری بودن کنوانسیون‌های بین‌المللی، راه درست را قانون‌گذاری مستقل داخلی بدون پذیرش خواست بیگانه دانستند. 🔺غرب‌گرایان تلاش کردند با استفاده از ظرفیت‌هایی نظیر نهادهای عالی و اختیارات جلسه سران، با دور زدن سازوکار قانونی و مردم‌سالاری، مسئله امنیتی-حقوقی را جلو ببرند. تلاش شد با مکاتبات و صحبت‌های چهره‌به‌چهره با مجلس و شورا و مجمع، نظام را موافق FATF جلوه داده و منتقدین ساکت شوند. 🔺جوانان انقلابی که از سال گذشته متوجه خطر نهاد استعماری FATF شده بودند، هم در فضای کارشناسی منطق محکم خود را نشان دادند هم با آگاه کردن مسئولین، نخبگان و مردم جنبشی ملی اعتراضی شکل دادند. 🔺در برابر غرب‌گرایانی که در تلاشند نظام-رهبری را مانع حل مشکلات اقتصادی کشور نشان دهند و با رویه کردن پنهان‌کاری و دور زدن دموکراسی و مردم، قراردادهای استعماری مثل برجام و کنوانسیون‌های FATF را پشت درهای بسته تصویب کنند؛ رهبر انقلاب دوسال پیش تایید ان را در نهادهای عالی متوقف کردند و این روزها به پشتوانه منطق محکم کارشناسی و موج اعتراضی مردم و جوانان انقلابی، بجای هزینه کردن بیجای رأس نظام، اجازه دادند روندهای قانونی در موردبررسی این ماجرا طی شود و دولت و مجلس را به درنظر گرفتن نظرات کارشناسان فراخواندند. 🔺با این هوشمندی رهبری در برابر نقشه غرب‌گرایان، باب برای نقش‌آفرینی کارشناسان، رسانه‌ها و بدنه اجتماعی انقلابی باز شد و FATF از اتاق‌های بسته به رسانه‌ها، نمازهای جمعه و... رسید؛ و هر جمعی که با حاق برنامه دشمن برای فلج کردن کشور و گرفتن اطلاعات برای اجرای تحریم‌های هوشمند از این طریق آگاه شد، به مخالفت پرداخت. 🔺این مخالفت‌ها و آگاه‌سازی‌ها موجب مسکوت ماندن سه‌ماهه‌ای FATF، رد شدن لوایح در شورای نگهبان، مخالفت کمیته نظارت بر سیاست‌های کلی نظام مجمع تشخیص، حفظ نسبی قوانین داخلی شد. 🔺چنان‌که انتظار می‌رفت در روزهای منتهی به بررسی قلب FATF، یعنی کنوانسیون استعماری (TF) CFT نیز موج خرج کردن از رهبری برای منفعل کردن مخالفین به کار رفت؛ شبهه در موافقت رهبری با FATF، شبهه در موردنظر رهبری به اعتراض و درنهایت با استناد به استفساریه تلاش شد تا به‌صورت ضمنی از موافقت نظام با این ماجرا سخن گفته شود. 🔺متن استفساریه رهبر انقلاب درصورت صحت، برخلاف تصویر ارائه‌شده از جانب محافظه‌کاران و غرب‌گرایان مبنی بر حمایت ضمنی یا عدم حساسیت رهبری نسبت به FATF، حاوی چند عنصر کلیدی بود: 1⃣مخالفت و حساسیت نسبت به تمام کنوانسیون‌های بین‌المللی و نه یک مورد خاص (که باب اقدام و احساس مسئولیت جبهه انقلاب را فراتر از موارد استعماری مثل 2030 و cft و پالرمو در تمام موارد باز کرد). 2⃣طی شدن مسیر قانونی بررسی کنوانسیون (که طبیعتاً متضمن احساس مسئولیت، روشنگری و اعتراض و مخالفت بدنه انقلابی و استفاده از ظرفیت‌های مردم‌سالاری برای بالا بردن ظرفیت فکری مردم و اصلاح تصمیمات نظام است). 🔺رهبری بجای پذیرفتن منطق مخالفان جمهوریت که می‌خواهند پشت درهای بسته و بدون اطلاع و نقش‌آفرینی مردم و نخبگان برای کشور تصمیم بگیرند، هم دایره احساس مسئولیت را گسترش دادند، هم عرصه را برای حضور درصحنه و نقش‌آفرینی مردم و جوانان انقلابی فراهم کردند. 🔺چنان‌که چهار روز پیش و در جمع صدهزارنفری بسیجیان ضمن تشکر از اقدامات و راه‌حل‌های نسل جوان انقلابی در مقابله با مسائل اقتصادی کشور، مردم و نسل جوان را به عدم پذیرش تحقیر فراخواندند: «این ملّت و این نسل جدید و جوان تصمیم گرفته است که دیگر تحقیر ... و دنباله‌رو قدرت‌های بیگانه و دشمن نشود». 🔺محافظه‌کاران و غرب‌گرایان با ترویج تصویر سلطنتی و تعطیل عقلی از ولایت‌فقیه در تلاشند با منفعل کردن بدنه، تصمیمات غیرعاقلانه را به نظام نسبت دهند و مردم و جوانان انقلابی را خانه‌نشین کنند و اما رهبر انقلاب، در مقابل، مردم و جوانان انقلابی را به تن ندادن به تحقیر و دنباله‌روی قدرت‌های بیگانه و دشمن فرامی‌خوانند که لازمه آن احساس مسئولیت و حضور فعال درصحنه و تن ندادن به کدهای امنیتی و تحلیل‌های تعطیل عقلی و سلطنتی از نظام اسلامی و ولایتست ✍
1_11081419.pdf
1.73M
⭕️صفر تا صد FATF 🔹هرآنچه درباره FATF لازم است بدانید 🔺خواندن این جزوه به همگان مخصوصا دانشجویان توصیه می شود 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️برای نخستین بار منتشر میشود؛ روایت سردار نقدی از چگونگی کمک های سپاه قدس به مسلمانان مظلوم بوسنی و شکست حصر غذایی آنها 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔸اصولگرایان مرد میدان مبارزه با استکبار نیستند و همانند #برجام از شرط تحفظ های نمادین، دروغین و غیراجرایی سخن می‌رانند که #لاریجانی هم با آنها موافق است! اصلاح‌طلبی که از تسلیم مقابل آمریکا می‌گوید صد شرف دارد به اصولگرایی که به نام مصلحت، تعامل و دین همان #خیانت را تئوریزه میکند! #خیانت_FATF ✍ #امید_نیکو 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
⭕️وحید جلیلی: خدا صدا و سيما را آزاد كند 🔹 همان خدايي كه خرمشهر را آزاد كرد ان‌شاء‌الله سازمان صدا و سيما را از دست اقليتي كه ادعاي بي‌شماري دارند آزاد كند. 🔹 اسلامي كه امروز در سازمان صدا و سيما عرضه مي‌شود چه اسلامي است؟ 🔹فهم مذهبي و تفكر ديني كه در اين سازمان وجود دارد در حد مرحوم فهيمه رحيمي است. 🔹آن هم در ميان مديراني كه خود را فرهيخته‌ترين مديران سازمان صدا و سيما مي‌دانند، اما آنتن را كه مي‌بينيد خروجي چيز ديگري است. 🔹 سازمان صدا و سيما اينگونه نيست كه نيرو نداشته باشد، بلكه بايد عدالت رسانه‌اي خود را اصلاح كند. 🔹مشكل سازمان صداوسيما، نرم‌افزاري است. ۲۵ سال دانشگاه صدا و سيما در اختيار اصولگراها بوده است. آن وقت نتوانسته است دو خبرنگار تربيت كند؟ 🔹 در اين ۲۵ سال ما موشك هوا كرده‌ايم و... كارهاي بزرگ ديگري انجام داده‌ايم. متاسفانه صدا و سيما برنامه‌اي با عنوان بدون تعارف را راه انداخته است كه آخر تعارف است! 🔹 ما اگر سازمان صدا و سيماي درستي داشتيم آنقدر راحت در همين بحث دور زدن‌ها آخر تعارف نمي‌شديم. 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️مسیر مطمئن برای پیشرفت کشور چیست؟ 🔺رهبر انقلاب درباره چه خطری هشدار می دهند؟ 🔹با حضور دکتر بیژن پیروز و یاسر جبرائیلی 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon
⭕️تلاش ناکام رئیس صداوسیما برای ابقای معاونان بازنشسته 🔺عبدالعلی علی‌عسگری رئیس سازمان صداوسیما با هدف اجرا نکردن قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان با برخی مقامات عالی‌رتبه کشور مکاتبه کرد. علی‌عسگری در نامه خود خواستار معاف شدن چندتن از معاونان خود و روسای شبکه‌ها از قانون مزبور شده اما با این تقاضا مخالفت گردیده است. گفته می‌شود عدم موافقت با این درخواست، رئیس صداوسیما را با مشکلاتی برای تعیین جایگزین مواجه کرده است. 🔺مجید آخوندی معاون سیاسی، مرتضی میرباقری معاون سیما، علی‌اصغر پورمحمدی و رضا پورحسین قائم‌مقام‌های معاون سیما، علی دارابی معاون امور استان‌ها، محمدرضا جعفری‌جلوه مدیر شبکه دو، عبدالرضا بوالی مدیر شبکه خبر، مهرداد سیدمهدی مدیر خبرگزاری صداوسیما، اردشیر زابلی‌زاده مدیر شبکه ایران‌کالا و عباس مهدوی‌مهر مدیرکل بازرگانی، اعضای لیستی هستند که رئیس صداوسیما برای جلوگیری از بازنشستگی آن‌ها در تلاش است. 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️گام بعدی جنبش مردمی 🔺 آنچه رهبر انقلاب، تصمیم گرفتن مردم و جوانان به تحقیر نشدن نامیدند، تبیینی از واقعیتی موجود و فراخوانی مردمی به سامان دادن جنبش مردمی بود که از یکسو حاضر به دنباله‌روی قدرت‌های بیگانه و دشمن نیست، از سویی دیگر به‌دنبال رساندن ایران به اوج عزت و افتخار است. هم استقلال‌خواهانه است، هم پیشرفت‌خواهانه. 🔹در سمت مقابل، محافظه‌کاران و غرب‌گرایان که به دنبال حفظ وضع موجود و تن دادن به نسخه‌های بیگانه برای اداره و پیشرفت کشور و حل مشکلات هستند؛ از ناتوانی اداره کشور، ضرورت تغییر در سیاست خارجی، ریاضت اقتصادی در داخل، خطر ابرتورم در آینده و در توهماتشان سست شدن پایه‌های نظام میگویند و برای توجیه این حماقت، از تابلو عقلانیت و منطق استفاده می‌کنند. 🔺جنبش از ابتدای دهه نود از یکسو با تعاملات ذلت‌بار خارجی مخالفت کرده، در مقابل خربرفت‌های مستانه در برجام و پسابرجام ایستاده، با شکل‌گیری برجام منطقه‌ای، موشکی و حقوق‌بشر، گره زدن مسائل کشور به خارج، توافقات ذلت‌بار مثل IPC و یونیت و پاریس، دادن اطلاعات به خارج و... مخالفت کرده و درگیری کنونی آن اعتراض به FATF است. 🔹از سویی دیگر برای اداره کشور در شرایط جنگ اقتصادی و غلبه بر مشکلات و رشد کشور نسخه فراهم کرده و به تعبیر رهبر انقلاب به جهاد فکری و جهاد عملی برای گشودن گره‌های اقتصادی پرداخته است؛ نسخه‌های گره‌گشا داده و برای تحقق آن‌ها تحرک انجام داده است. گام مهم بعدی پیگیری اجرا و تن دادن به نسخه‌های ممکن برای مقابله با جنگ اقتصادی و مشخصاً اقتصاد مقاومتی از نهادهای مسئول است. 🔺در FATF غلبه کارشناسی با جریان انقلابی بود، غربگراها و محافظه کاران پاسخ قانع کننده‌ای برای ایرادات انقلابیها نداشتند و تنها به توهم ترس از آینده توسل جستند. .در برابر ادعای عقلانیت محافظه‌کاران و غرب‌گراها، باید منطق محکم و دست پر جنبش نشان داده شود. فضای مباحث کارشناسی و منطقی ادامه پیدا کند. 🔹در این راه حرکتهای احساسی و هنجارشکن تکمیل کننده پازل غرب‌گرایان و محافظه کاران برای لاپوشانی این منطق است؛ لذا حرکات تند، افتادن در بازی سیاسی و تقلیل دعوا به خیانت چندنفر مسئول یا تنها وجهه همت قرار دادن استعفای چند مسئول، تجمعات غیرضروری مقابل نهادهایی مثل شورای نگهبان و... پازل محافظه‌کاران و غرب‌گرایان برای نمایش عدم عقلانیت جنبش است که نباید در آن افتاد. نمونه آن استقبال جریان حاکم از هیاهوها برای برکناری دولت بود. 🔺استقلال‌خواهی و پیشرفت‌خواهی بدون عدالت‌خواهی ابتر است و به ثمر نمی‌نشیند. مردم باید ببینند که همان جریان معترض به برجام و FATF هم به دنبال دردهای آن‌هاست هم برای اداره کشور راه‌حل دارد: 🔹هم باید مردم ببینند انقلابی‌ها تریبون دردها و مشکلات آنان هستند. 🔹هم باید توجه کرد دادخواهی و استقلال‌خواهی بدون نشان دادن افق روشن نیز به ناامیدی می‌انجامد و مردم را همراه نمی‌کند. باید نسخه‌های مقابله با جنگ اقتصادی و مشکلات مردم، به‌ویژه بخش‌های همه‌فهم آن مطالبه و پیگیری شود: گذاشتن مالیات بر دلالی، حذف دلار و در گام بعد یورو از مبادلات خارجی کشور، احیای برنامه ملی ساخت مسکن کم‌هزینه (نظیر مسکن مهر)، شفافیت و خلاصه بخش‌های همه‌فهم‌تر اقتصاد مقاومتی باید پیگیری شود. غرب‌گرایان و محافظه‌کاران به‌خاطر عدم تن دادن به آن‌ها باید در افکار عمومی مورد پرسش واقع شوند و از مقام رهنموددهنده به مقام متهم بازگردند. 🔺 در ماجرای خاص FATF: 1️⃣ باید کسانی که رأی مثبت داده‌اند افشاشده و نمایندگان در مورد موضعشان در شهرها مورد سؤال، قرار گیرند. این مطالبه باید محترمانه اما پیگیرانه باشد و بهانه از دست مدعیان بگیرد. 2️⃣ از شورای نگهبان، رد کردن کنوانسیون استعماری CFT به‌صورت محترمانه و تبیینی و با استناد به قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام مطالبه شود. شورای نگهبان نباید مانند برجام، بدون ورود محتوایی و به‌صرف تصمیم چند نهاد و مقام در مورد FATF سکوت کند. نگارش نامه و بیانیه، جلسات متعدد، دعوت به موضع‌گیری نخبگان، علما، چهره‌ها و... باید موردتوجه قرار شود. 🔺 شورای نگهبان نماد و ضامن اسلامیت نظام و مورد حمله دشمن و ضد انقلاب است و در مطالبه از آن باید شأن این نهاد رعایت شود 3️⃣اعتراف مسئولین غرب‌گرا به عدم تضمین برای حل مشکل با fatf باید مورد پیگیری و مطالبه قرار گیرد که چگونه بدون هیچ تضمین و افق روشن می‌خواهید امنیت کشور را بازیچه دست نهادهای استعماری قرار دهند. 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
اگر ایده فرهنگی رسانه‌ای دارید و برای تجاری‌سازی ایده نیازمند مربی، امکانات، تجهیزات، سرمایه مادی و ... هستید همین الان ثبت‌نام کنید: www.innomid.ir #مرکز_نوآوری_فرهنگی_امید @innomid
⭕️لاریجانی هفته پیش به دروغ گفت "شورای نگهبان نظرات شورای نظارت مجمع را نپذیرفته" اما امروز هر دو لایحه #پالرمو و پولشویی به مجلس اعاده شد و خبر خوبیست چون: اولا فرصت مجددی برای عدم تصویب این لوایح ایجاد شد. ثانیا برخلاف خواسته دشمن، تایید لوایح پیش از نشست ۱۹ اکتبر #FATF بعید است. #امید_نیکو 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️وقتی رئیس دفتر روحانی فرق لایحه داخلی و کنوانسیون استعماری را نمی‌داند 🔺 چرا دولت روحانی تلاش می‌کند مسئولیت پذیرش FATF را هم قبول نکند؟ 🔹محمود واعظی امروز در نشست خبری اعلام کرده است که لایحه FATF در دولت احمدی نژاد آماده و در شورای عالی امنیت ملی به دستور سعید جلیلی برای اجرا به برخی دستگاه‌ها ابلاغ و به مجلس ارسال شده است. 🔹دولت وقت در سال 89 لایحه ای «داخلی» را جهت مبارزه با تامین مالی تروریسم تقدیم مجلس میکند، علت ارائه این لایحه همانطور که به وضوح مشخص است نبود قانون مستقل در کشور برای مبارزه با تامین مالی تروریسم بیان شده که همین نبود قانون مستقل، به عنوان مستمسک و بهانه ای جهت افزایش فشارهای بین المللی در سطح جهان علیه ایران به کار رفته است. 🔹به عنوان نمونه به بیانیه وقت FATF اشاره شده بود که به استناد نبود قانون مستقل در ایران جهت مبارزه با تامین مالی تروریسم، اقدام به صادر کردن بیانیه ای علیه ایران کرده بود. 🔹بنابراین در این لایحه قرار نبود اساسا تعهدی به FATF داده شود، بلکه بنا بود دستورالعملی داخلی جهت گرفتن بهانه از دست سازمان ها و نهادهایی مشابه FATF اجرایی شود. در دستورالعمل مذکور نیز مبنای تفسیر ایران از تروریسم نیز داخلی بود. 🔺تصویب قوانین داخلی از جمله مطالبات رهبر انقلاب درباره کنوانسیون‌های خارجی بود: همانگونه که درباره «برخی کنوانسیونهای بین‌المللیِ اخیراً مطرح شده در مجلس» گفتیم، مجلس شورای اسلامی که رشید و بالغ و عاقل است، باید مستقلاً در موضوعاتی مثل مبارزه با تروریسم یا مبارزه با پولشویی قانونگذاری کند. 🔹بنابراین تصویب قوانین داخلی نه‌تنها اشکالی نداشته و ندارد، بلکه مورد مطالبه رهبر انقلاب نیز قرار گرفته است. رئیس دفتر رئیس جمهور نیز باید به تفاوت موجود میان قوانین داخلی و کنوانسیون‌های استعماری بین‌المللی واقف شود. 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️خودتحریمی در حال اجراست 🔺استانداردهای FATF بی سر و صدا در حال اجراست و صندوق بین المللی پول بناست برای نظارت بر اجرای این استاندارها از نهادهای مالی کشور بازرسی کند 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir