⭕️نگاهی به کارنامه تحریمی #دموکراتها علیه ایران/ بیشترین، شدیدترین!
🔹جو بایدن، نامزد حزب دموکرات سرانجام توانست به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به کاخ سفید راه پیدا کند. ۱۱ هزار کیلومتر این سوتر در ایران، برخی سرمست از نتیجه انتخابات این کشور، در تلاش برای بزک کردن وجهه بایدن عنوان میکنند که رئیس جمهور تازه منتخب آمریکا سیاستی کاملاً متفاوت از ترامپ در قبال ایران در پیش خواهد گرفت و از فشار تحریمها علیه ایران کاسته خواهد شد.
🔸آنها وانمود میکنند که با بازگشت جو بایدن به #برجام همه چیز به ۱۸ اردیبهشت ماه ۹۷ بازخواهد گشت؛ ایران به تعهدات برجامیاش که به صورت مختصر از اجرای آن عقب نشسته، باز خواهد گشت و دولت آمریکا نیز تحریمهایی که علیه کشورمان اعمال کرده را ملغی خواهد کرد.
🔹فارغ از اینکه کارشناسان معتقدند اساساً بازگشت به دوران برجامی امکان پذیر نیست، اکنون سوال این است که مواضع دموکراتهای آمریکا در قبال ایران واقعاً نرمتر از مواضع جمهوری خواهان است؟ برای گرفتن پاسخ این سوال لازم است با نگاهی به تاریخچه تحریمهای آمریکا علیه کشورمان، ویژگی تحریمهای اعمال شده در دولتهای دموکرات را مورد بررسی قرار دهیم.
🔺متن کامل یادداشت
https://www.mehrnews.com/news/5067779/
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️ سالگرد پاس گُل روحانی
🔹آبان ماه 99، سالگرد تصمیم شبانه و ناگهانی حسن روحانی رئیس جمهور در گران کردن قیمت بنزین است. دقیقا در برهه ای که از سویی فشارحداکثری آمریکا به اوج خود رسیده بود و از سویی به دلیل بی کفایتی دولت موج تورم و گرانی کشور را فراگرفته بود و روز به روز فشار معیشتی به مردم بالا گرفته بود و آمریکایی ها منتظر یک جرقه بودند تا در بستر نارضایتی های عمومی کشور را درگیر یک اغتشاش و درگیری گسترده کنند، ناگهان با پایفشاری حسن روحانی رئیس جمهور در تصمیمی ناگهانی و شبانه و بدون اطلاع قبلی به مردم نرخ بنزین را افزایش دادند تا رسما پاس گُلی به ضدانقلاب داده باشد که سالها منتظر چنین فرصتی بودند.
🔹ریچارد نفیو معمار تحریم های آمریکا علیه ایران می گوید مردم مورد هدف تحریم باید احساس درد را در زندگی خود مشاهده کنند و تحریم اثرات روانی و اجتماعی قابل لمسی داشته باشد. تبعا هدف و نقطه کانونی راهبرد فشار حداکثری آمریکا فشار به مردم برای ایجاد نارضایتی های عمومی برای ایجاد اغتشاش و درگیری با هدف تغییر رفتار جمهوری اسلامی ایران و نهایتا تغییر رژیم بوده است. حال امروز می توان مروری کرد که تصمیم بی خردانه و ناگهانی دولت در آبان ماه 98 که منجر به اغتشاش و درگیری و تشجیع ضدانقلاب شد، در چه پازلی قرار داشت؟ آیا در جهت کاهش فشار به مردم بود یا برعکس موجبات تشدید فشار به مردم و زمینه اصلی اغتشاش و ورود ضدانقلاب به ماجرا را مهیا کرد.
🔹دولت بجای اصلاحات اساسی اقتصادی به نفع عموم جامعه و طبقات ضعیف تر، فورا به سراغ نسخه ای غیرکارشناسی با بیشترین تاثیر منفی بر عموم مردم رفت. حال آنکه مسائل اساسی دیگری در اولویت تغییر و اصلاح بود. مساله فرارهای مالیاتی و اخذ مالیات از سرمایه داران یکی از موضوعات مغفول است که صرفا اصلاح سازوکارهای مالیاتی می توانست جبران کسری بودجه کشور را بکند.
🔹در کشور 300 هزار میلیاردر داریم که نیمی از آنها هیچ مالیاتی نمی دهند و نیمی دیگر هم مالیات غیرواقعی می دهند که نسبتی با درآمدشان هم ندارد. مقدار واقعی مالیات پزشکان به عنوان یک قشر پردرآمد طبق بررسی های مرکز پژوهش های مجلس در سال حدود 7 هزار میلیارد تومان است، که در سال گذشته میزان پرداختی مالیات پزشکان تنها 150 میلیارد تومان بوده است. یعنی 98 درصد فرار مالیاتی در پزشکان وجود دارد. اما دولت بجای ورود به چنین عرصه های اصلاح اقتصادی دقیقا در موضوعی ورود کرد که منجر به فشار بیشتر بر مردم عادی و ضعیف شد تا رسما پازل فشارحداکثری آمریکا تکمیل و زمینه ساز اغتشاشات بعدی با میان داری ضدانقلاب را فراهم کند.
🔹آبان 98 منجر به آن شد که بسیاری از نیروهای ضدانقلاب مسلح این برهه را فرصتی دیدند تا انتقام خود را از جمهوری اسلامی بگیرند، که به حق با برخورد قاطع مواجه شدند، عده ای فریب خورده هم غالبا عفو خوردند و آزاد شدند، اما مساله مهمتر از این نیروهای میدانی، بررسی و پیگیری مسببان و زمینه سازان آبان ماه 98 است. امروز در سالگرد ماجرای آبان 98 به نظر می رسد باید به نقش بانیان اصلی آبان ماه 98 بپردازیم. که هم مانع از موج سواری ضدانقلاب و انقلابی نماها برای تخریب چهره کلیت نظام جمهوری اسلامی خواهد شد و هم مایه امید و اعتماد در میان عموم مردم را فراهم خواهد کرد.
✍️#ربیعی
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️ دکتر سعید زیباکلام؛ به کجا چنین شتابان؟
🔹سعید زیباکلام مخلصانه و باتواضع کنار دانشجویان می ایستاد و در برابر لیبرال ها و جریان تحجر در دفاع از آرمان های نظام اسلامی و امامین انقلاب آگاهی بخشی می کرد. حال که درگیری های جریان انقلابی و عدالتخواه با لیبرال ها و متحجرین به اوج خود رسیده و نیروهای انقلاب گاها دچار شبهه و سردرگمی شده اند، گویا جناب دکتر از مسیر آمده پشیمان شده و به آن اعتراف می کند یا به دلیل فقدان یک چارچوب منظم فکری مبتنی بر اندیشه های فقهی امام و رهبری این روزهای پیچیده و سخت این خلاء و ضعف فکری عیان شده و اینگونه خود را نشان داده است. هرچند جریان اصیل عدالتخواه و انقلابی از این گردنه ها و ریزش ها هم عبور کرده و این مسیر را محکم ادامه خواهد داد.
🔹تغییر و تحول فکری و استحاله لزوما منحصر در یک سری از افراد منتسب به حاکمیت که سال ها مورد نقد جریان انقلابی بوده اند نیست، بلکه اگر مبانی مستحکمی نباشد منتقدین نیز، در تحلیل وضعیت موجود دچار ضعف و انفعال شده و به مرور دچار تغییر و استحاله فکری می شود.
🔹سعید زیباکلام این روزها که گویا جبهه را گم کرده، اخیرا در یادداشتی با عنوان «رهبری و فرهنگ سیاسی مستبدپرور» رسما فرهنگ سیاسی حاکم در دهه 60 و ابراز ارادت رزمندگان به امام راحل و اکنون به رهبرمعظم انقلاب را مستبدپرور می خواند.
زیباکلام با قیاسی به غایت غلط و ظالمانه، فرهنگ سیاسی مردم در تبعیت از امام و ولی فقیه را برگرفته از فرهنگ استبدادی در رژیم منحوس گذشته می خواند. زیباکلام با تمسخر و استهزاء گذشته خود و رزمندگان انقلاب شعار "تاخون در رگ ماست خمینی رهبر ماست" را صغارت و حقارت می خواند. سعید زیباکلام باید خاطرش باشد پیش از انقلاب که انقلابیون در حال مبارزه با رژیم پهلوی زیرشکنجه ساواک بودند و در دهه 60 در جبهه ها با خون خود از اسلام و اصل مترقی ولایت فقیه دفاع می کردند، او در انگلیس مشغول تحصیل بود! زیباکلام که گویا بیشتر متاثر از پوپر و اندیشه های فلسفی سکولار غرب قرار گرفته رویت چهره آقا را به تمسخر می کشاند. او احتمالا این حدیث نبوی را فراموش کرده که فرمودند :« النظر الی وجه العالم عباده» نگاه به چهره عالم عبادت است، حال که آن عالم امام و مجتهد جامع الشرایطی چون امام راحل و رهبرانقلاب است.
🔹سعید زیباکلام با مدعا و سابقه پژوهش و تعمق در مسائل علمی و فلسفی متاسفانه در یادداشتی سطحی و پر از غلط های تاریخی با عنوان: «منزلت الهی یا شبهالهی ولی فقیه» طرح مساله ولایت فقیه را در قانون اساسی و کشور یک طرحی «ناگهانی»، «بدون سابقه»، «پرتنش» می خواند و در ادامه می نویسد: «کدام احزاب و گروهها و حتی رهبران سیاسی انقلاب در آن دو سالِ منتهی به سقوط رژیم کودتا، از ولایت فقیه بمنزله شاکله اصلی یا فرعی حکومت اسلامی سخنی به میان آوردند؟»
🔹هرچند این اظهارات مسبوق به سابقه است و پیش از آن از زبان گروه های ملی و نهضت آزادی و امثالهم بارها شنیده شده و مکررا بصورت مستدل پاسخ داده شده است، اما زیباکلام در عقبگردی پا بر همان مسیر می گذارد. حال آنکه هر دانشجویی هم می داند طرح مساله ولایت فقیه توسط امام راحل مربوط به سال 42 در نجف است که البته پیش از آن هم به صورت های مختلف در آراء و افکار علمای شیعه طی تاریخ آمده است و با پیروزی انقلاب اسلامی این ایده و تئوری مترقی قابلیت تحقق پیدا کرد.
🔹سعید زیباکلام در یکی از آخرین یادداشت های خود با عنوان «نفی بنیانی جمهوریت و مردمسالاری در عرصه سیاست» در اظهاراتی عجیب می گوید بجز مهندس بازرگان هیچکدام از مقامات و رجال سیاسی کشور در انقلاب مدافع مردم سالاری و جمهوریت نبوده اند. حال آنکه اولا برخلاف این اظهارات اتفاقا بازرگان لیبرال معتقد بود حالا که انقلاب شده مردم باید از صحنه مدیریت کشور کنار روند و نخبگان سیاسی و مدیران تکنوکرات حاکم شوند. دوما از سویی بزرگان انقلاب چون امام خمینی(ره)، رهبرانقلاب، شهید مطهری، شهید بهشتی و امثالهم افرادی بودند که در دفاع از مردم سالاری و تحقق اراده مردم در حاکمیت هم در مقام تئوری و هم در عمل پیشقدم بودند. و ماحصل آن نهادهای انقلابی و مردمی چون جهادسازندگی، نهضت سواد آموزی و بسیج و امثالهم بود.
🔺دکتر زیباکلام بهتر است کمی نگاهی به اطراف خود کند، ببینید در کدام جبهه قرار گرفته است و این بی پروایی و جسارت را در مقابل چه اصول و ارزش های انقلابی به کار می برد. دکتر زیباکلام عزیز، چرا برای اثبات مدعاهای خود دیگر بی انصافی می کنید و هرگونه جعل و تحریفی را به مخاطبان خود القا می کنید. امیدواریم دکتر زیباکلام که دغدغه های جدی و پر از احساس و هیجان دارد و متاسفانه نتوانسته فعال اجتماعی سیاسی موفقی شود، بهتر است به تعمق در مباحث فلسفی بپردازند تا در کلاس درس و پژوهش از ایشان بهره ببریم.
#محمد_بردبار
http://Eitaa.com/teribon_ir
8.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ نماینده مردم مشهد در #مجلس: روحانی و لاریجانی بخاطر اتفاقات آبان ماه، باید #محاکمه شوند❗️
بازنشر گفتگوی حجتالاسلام #پژمانفر با «نسیم آنلاین» به مناسبت سالگرد اتفاقات آبان ماه ۹۸:
🔹 #لاریجانی طرح سوال از رئیسجمهور را با ۱۸۰ امضا چند ماه داخل کشوی خود نگه داشت.
🔹 مقصر اتفاقات آبان ماه #روحانی و #لاریجانی بودند.
🔹 وقتی راه پیگیری قانونی مطالبات مردم را بستیم، مردم برای پیگیری مطالباتشان به خیابان آمدند.
http://Eitaa.com/teribon_ir
📸 نامهی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و ۶ بسیج دانشجویی به رئیس جمهور
🔹️ کدام تحریم خارجی مسبب دپوی نجومی کالاهای اساسی در گمرک و معطل کردن چندماهه تولید کننده برای ترخیص قطعاتش، شده است؟ کنترل بازار گوشت پشت میز مذاکره حاصل خواهد شد یا عزم مبارزه با فساد؟ خصوصی سازی های افسار گسیخته نتیجه فشارهای خارجی است یا برنامه ریزی جهت تامین منافع هم حزبی هایتان؟ راه حل مشکلات کنونی کشور را خارج از مرزها نخواهید یافت.
🔹️ ما قائل به آن هستیم که حتی اگر نشود روزی در دادگاه صالحه نظام اسلامی شما را پاسخگویِ کرده تان کنیم، فردا در یوم الحساب و در آن هنگامهی هولناک، میلیون ها مردم رنج دیده با شما مواجه می شوند و آن هنگام، دادگاه عدل الهی عملکرد شما را قضاوت خواهد کرد و حق این مردم بی پناه را خواهد ستاند.
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️آقایان پاسخگوی اعمال لیست خود باشید!
💠نامه جنبش عدالتخواه دانشجویی به حداد عادل و حامیان لیست وحدت
متن نامه:
🔻جناب آقای غلامعلی حداد عادل
ریاست محترم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی
🔸متاسفانه در انتخاباتهای اخیر شاهد آن بودهایم که سیاسیون و حامیان هر دو جناح انتخاباتی پس از پیروزی نامزدهای مورد حمایتشان در انتخابات ، حاضر نیستند مسئولیت حمایتهای خودشان را برعهده بگیرند. در سالیان اخیر این رفتار در جناح مدعی اصلاحات بشدت مشاهده شدهاست و توسط جناح اصولگرایی همواره مورد مذمت قرار گرفته.
🔹حال اما با پیروزی قاطع لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در انتخابات مجلس یازدهم و بعد از گذشت نزدیک به شش ماه از آغاز بکار دور یازدهم مجلس توقع میرود که جناح مدعی انقلابیگری سلک جناح رقیب خود را نقشه راه قرار ندهد و به واسطه حمایت تمام عیاری که از نامزدهای شورای ائتلاف کردهاست، در قبال عملکرد این نمایندگان پاسخگو باشد.
🔸لذا جنبش عدالتخواه دانشجویی از حضرت عالی به عنوان رئیس شورای مذکور دعوت میکند تا در نشستی رسانهای به میزبانی اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی حاضر شوید و به سوالات دانشجویان و اصحاب رسانه پیرامون عملکرد نمایندگان مورد حمایتتان پاسخ دهید.
🔺رونوشت به:
حجت الله عبدالملکی
سید محمد مهدی میرباقری
علیرضا پناهیان
مسعود عالی
سید یاسر جبرائیلی
علی سرلک
محمد رضا عابدینی
حامد کاشانی
احسان بی آزار تهرانی
ناصر رفیعی
محمد مهدی ماندگاری
http://Eitaa.com/teribon_ir
تریبون مستضعفین
⭕️ "ما تکذیب شدیم جناب قاضی"
یکم.
🔸این صحبتها برای ۳ سال پیش است. بعد از رسانهای کردن ماجرا به لطف خدا نهاد ریاست جمهوری محکوم شد و شهروندی که خانهاش در #سعدآباد را آقای روحانی به زور میخواست مصادره کند پیروز شد. ولی این شد یک پرونده...
t.co/lWjZmCpLqj
دوم.
🔹ویلای زوری #داماد_شمخانی تبدیل به نماد خرید و فروش ماده ۱۰۰ و یکی از نمادهای تخلف در #لواسان شد. امروز به لطف خدا بسیاری از مدیران شهرداری و شورای شهر لواسان بازداشت شدهاند، ویلای شاه داماد تخریب شده و همه جا بحث اصلاح ماده صد است. ولی این شد دومی.
t.co/942m398rrS
سوم.
🔸آقای #سینا_کمالخانی منتخب مردم تفرش با پیگیریهایی که بابت جعل مدرک و سایر تخلفاتش شد به حمدالله از رفتن به مجلس بازماند. در این رشتو از شراکت قدیمیاش با فرزند #دادستان_کل، جناب آقای منتظری نوشته بودم. ولی این شد پرونده سوم.
t.co/3utIpRcHKn
چهارم.
🔹بابت این ۳ پرونده فساد که به لطف خدا همگی هم به نتیجه رسیده و بعضا برای چند سال پیش است، دیروز به اتهام نشر اکاذیب محکوم به ۲ سال حبس شدم.
۲ سال حبس ناقابل هم بابت انتشار این عکس گل پسر دادستان کل کشور با عنوان اتهامی "انتشار عکس خصوصی"
t.co/vL4kWUOobW
پنجم.
🔹در دادگاه مدعی بود انتشار عکس باعث هتک حیثیت پدرش شدهاست.
هم در شعبه ۴ دادسرای رسانه از بازپرس پرونده جناب آقای کرمی، و هم در شعبه ۱۰۵۸ دادگاه کیفری از قاضی دانشور پرسیدم مرجع تعریف خصوصی یا عمومی بودن تصویری که خودش در فیس بوکش منتشر کرده کیست و چگونه است؟
ششم.
🔸درخواست کردم اگر قاضی، تصویر را خصوصی می داند چون نامبرده اخیرا همه اکانت ها در شبکه های اجتماعی را پاک کرده به راحتی بازپرس یا قاضی می تواند با یک استعلام از پلیس فتا برای ریکاوری صفحات نامبرده و یافتن صحت و سقم ماجرا اقدام کند که قضات صلاح ندانستند و ۴ سال حبس بریدند.
هفتم.
🔸قبلا در مورد رسیدگی عجیب به شکایت شازده دادستان کل در مقایسه با آنهمه پروندهمان در دادسرای رسانه نوشته بودم.
حتی در کیفرخواست اولیه دادگاه نبود ولی خیلی عجلهای رسید و با پروندههای چندسال قبل تجمیع شد.
کل پروسه ثبت شکایت و بازپرسی و رسیدن به دادگاه ۷ روز کاری طول کشید.
t.co/kWaDtGl1ut
هشتم.
🔹این حکم بدوی و تعلیقی است. بنده و مصادیق این پروندهها مهم نیستیم. این اتفاقات فرصت بازخوانی است که خیلی ملموس بفهمیم چه شد که اوضاع مان در فساد به این جایی رسید که الآن هستیم.
♦️پینوشت:
در این دم و دستگاه قضایی خوش به حال ما که صدایمان بلند است. بیچاره بی کس و کارها...
#وحید_اشتری
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️ بسیج و مقدسمآبی!
🔻درباره سالها #بایکوت مهمترین بخشِ پیام امام خمینی درباره #بسیج
🔹در طول سالهایی که از آخرین پیام امام درباره بسیج گذشته است و در میان هزاران پوستر و پلاکاردی که در این یازده سال به در و دیوار خیابانها و ادارهها و... چسبیده است، ندیدهام که این جمله از امام پوستر شده باشد، یا بر دیوار پایگاه بسیج مسجد یا دانشگاه یا اداره یا کارخانه ای نقش بسته باشد که: «مملکتی که با استکبار و #پولپرستی و #تحجرگرایی و #مقدسمآبی مخالف است، همه افرادش باید بسیجی باشند.»
🔹 درحالی که جمله دیگری از همان پیام آذر ۱۳۶۷ را صدها بار از دهان فرماندهان و مسئولان و سخنرانان و بر صفحه مجلات و روزنامه ها و پوسترها شنیدهایم و خواندهایم که: «بسیج لشکر #مخلص خداست.
🔹تأکید بر انگیزه های درونی بسیج، همچون اخلاص و صداقت و... آنچنان ضریبی یافته است که ویژگیها و آرمانهای اجتماعی به عنصری دسته چندم و حتی کم اهمیت در تعریف ماهیت بسیج تبدیل شده است.
🔹در تعریف حضرت امام از بسیج و بسیجی، این دو در تقابل با استکبار، پول پرستی و تحجرگرایی و مقدسمآبي معنا می شود. آیا عجیب نیست که امروز در برخی موارد، گاه بسیجیگری و مقدسمآبی متشبه میشود؟ و آیا این همان تنگه احدی نیست که امام چند ماه پس از پایان جنگ، بسیجیان را نسبت به آن هُشیار میکند؟
🔹مقدسمآبي از یک دیدگاه، تقید شدید به آداب و احکام ظاهری و فردی است. اما این آن تقدسی نیست که امام بر آن شمشیر کشیده باشد و شاید بی دقتی ای که در فهم معنای مقدس مآبی روی داده و آن را مساوی تعبد و تشرع قرار داده، موجب شده است که «تضاد» تفکر بسیجی با مقدس مآبی، یا اصلا فهم نشود، یا از ترس تضعیف تعبد، تلاشی برای تبیین و تشدید آن صورت نگیرد.
🔹مقدسمآبي در نگاه امام بسیجیان، نه صرف توجه به احکام فردی و ظاهری دینی، بلکه غفلت از آرمانها و مسئولیتهای اجتماعی دین است. آرمان #عدالتخواهی و ظلمستیزی (در همه ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی) از ارکان اصلی بسیج مستضعفین» است که جا دارد این «آرمان» به شکل جدی تر و کاربردیتری در «سازمان بسیج متجلی شود؛ وگرنه این تشکل عظیم و وسیع مردمی به تدریج از تعریف خود فاصله خواهد گرفت و دچار آفاتی خواهد شد که پیش از این نیز، دامن بسیاری از حرکت های دینی در طول تاریخ را گرفته است.
🔹اسلام انقلابی (که مبنای انقلاب اسلامی است) و تفاوت و تقابل آن با اسلام غیرانقلابی مرفهین بیدرد، باید بیشترین، صریحترین و کاملترین ظهور خود را در بزرگترین و مردمیترین نهاد انقلاب داشته باشد و وای بر روزی که در بسیج، اسلام فردی و مناسکی محض، اهمیت و جایگاه برجستهتری از اسلام انقلابی و اجتماعی مؤسس بسیج و احیاگر اسلام ناب پیدا کند.
✍ #وحید_جلیلی
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️بارها شده است که در میان دانشجویان بسیجی در دانشگاههای مختلف وقتی صحبت از مبانی میشود، این سوال را میپرسم که چند نفر پیام امام برای تشکیل بسیج دانشجو و طلبه را مطالعه کردند، معمولا زیر ۵ درصد جمع مخاطب جواب مثبت میدهند.
نقص بسیار جدی فعالان دانشجویی حزب الهی دور شدن از مبانی است که مشخصا اندیشه حضرت امام (ره) میشود.
حضرت امام چند پیام مهم دارد که به نظر برای فعالان دانشجویی حزب الهی واجب است آنها را بخوانند:
↙️پیام تشکیل بسیج دانشجو و طلبه
↙️پیام پذیرش قطعنامه ۵۹۸
↙️پیام معروف به منشور روحانیت
↙️پیام معروف به منشور هنرمندان
↙️پیام معروف به منشور برادری
↙️پیام بازسازی
↙️وصیت نامه سیاسی الهی
http://Eitaa.com/teribon_ir