eitaa logo
تریبون مستضعفین
952 دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
52 فایل
کانال رسمی پایگاه اطلاع رسانی تریبون مستضعفین Www.teribon.ir تریبونی برای آنان که رسانه‌ای ندارند
مشاهده در ایتا
دانلود
تریبون مستضعفین
‍ ‍ ⭕️استعداد سواری دادن 🔹اکنون بعد از فروکش کردن هیجانات طرفداری-انتقادی بهتر می توان پیرامون فرامتن اتفاقات انتخاباتی اخیر گفتگو کرد. اینکه قسمتی از بدنه سیاسی نیروهای منتسب به انقلاب شش ماه است تبلیغ کاندیدایی می کنند که تا چند روز پیش هیچ صدایی از کاندیدای خود نشنیده بودند، طرح و برنامه های او(اگر واقعا موجود باشد) راجع مسائل اساسی کشور اعم از خصوصی سازی، مالیات، شفافیت، مسکن، سیاست خارجی و امثالهم را ندیده و نشنیده همگی گواه آن است که متاسفانه استعداد سواری دادن کماکان در میان جریان انقلابی پابرجاست. 🔹اینکه بعد از تجربه های شکست خورده مبتنی بر سازوکارهای فاسد انتخاباتی اعم از چند به علاوه چند و جمنا، شانا و اکنون همنا، هنوز پدرخوانده های سیاسی مجددا با تکرار همان نسخه های منسوخ و معیوب قصد دارند گزینه های از پیش تعیین شده در اتاق فکرهای چندنفره خود را به نام های مقدس بدون هیچگونه استدلال و اقناعی به مردم قالب کنند، یعنی تا برچیده شدن حزب اللابی ها حالاحالاها کار داریم. 🔹اینکه پیرمردهای محافظه کارِ فرتوت و شکست خورده که شرایط کنونی نتیجه عملکرد خود آنهاست بازهم عزم حضور در انتخابات کرده اند یعنی هنوز امید به سواری گرفتن از مردم و بدنه جریان منتسب به انقلاب دارند. از آن طرف هم اینکه عده ای که تمام سوابقشان تدریس در دانشگاه یا مدیریت چند پروژه و امثالهم بوده پا به میدان ریاست جمهوری گذاشته اند یعنی روی عدم آگاهی و با عرض معذرت کم شعوری ما حساب باز کرده اند تا بلکه بواسطه بی کفایتی پیرمردهای شکست خورده خودشان را در قالب عناوینی چون گام دوم و جوان انقلابی امثالهم جا بزنند که باید از این جماعت و دولت خیالی آنها تنها به خدا پناه برد که روی پیرمردها را هم سفید خواهند کرد. 🔹آری نفع قبیله های سیاسی و تنها بستری که باعث طمع پدرخوانده های سیاسی و احیانا موجب به قدرت رسیدن آنها و تکرار این چرخه معیوب خواهد شد، عدم رشد فکری و آگاهی سیاسی توده های مردم و بارآوردن جریان مطیع و تحلیل گیر بجای تحلیل گر در بدنه جریان حزب اللهی است. آنها دقیقا برخلاف آن شعار انتخاباتی حجه الاسلام سیدعلی خامنه ای در انتخابات ریاست جمهوری که می گفت: «حکومت اسلامی آن حکومتی است که مردم را به فکر کردن دعوت می کند.» می گویند مردم نیاز به قیّم دارند و اگر کسی هم خارج از قبیله آنها وارد میدان شود با برچسب وحدت شکن و امثالهم ترور شخصیتی می شود. 🔹لذا عرصه انتخابات جدای از طریقیت آن و مساله رسیدن فردی به کرسی قدرت، آنچه باید برای ما اهمیت داشته باشد آن است که خود انتخابات به عنوان مهمترین عرصه تحقق اراده جمهوریت «موضوعیت» دارد. موضوعیت آن هم چیزی جز تلاش برای افزایش آگاهی و رشد سیاسی مردم و نیروهای حزب الله نخواهد بود. که قطعا اگر این امر محقق بشود به خودی خود بازار کاسبان انتخابات و پدرخوانده های قبایل سیاسی کساد خواهد شد و «نتیجه» عینی هم خواهیم گرفت. ✍ http://Eitaa.com/teribon_ir
🔹همایش بزرگ مردمی دانشجویی بُن‌بســـت تَکــــــرار ▫️بازخوانی هشت سال تجربۀ تلخ دولت تدبیر و امید 👥 با حضور اساتید جبهۀ انقلاب 🗓 دوشنبه ۲۵ اسفند | ساعت ۱۵ 📍تماشاخانه مهر حوزه هنری انقلاب اسلامی (خیابان حافظ) ❗️همایش با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می‌شود. http://Eitaa.com/teribon_ir
6.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻دو تابعیتی‌های موجه در عالم سیاست ایرانی! 👈 وحید جلیلی در برنامه «جهان آرا»: برخی هستند که من اسم آنها را دو تابعیتی موجه می‌گذارم، مثلا اصول‌گرایی که فقط در احکام شرعی از ولی فقیه تبعیت می‌کند ولی وقتی بحث مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مطرح می‌شود می‌گوید نظر من چیز دیگری است. http://Eitaa.com/teribon_ir
2.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ۳ فریم از اظهارنظرهای خانواده هاشمی رفسنجانی درباره روحانی 🔸فائزه هاشمی (اسفند۹۹): اگر یک میخ جای مدیران فعلی قرار دهیم، بهتر می‌توانند کشور را اداره کنند. 🔻فائزه هاشمی (اردیبهشت ۹۶): هر چه بیشتر در انتخابات شرکت کنیم، قوی‌تر پیروز می‌شویم و آقای روحانی بهتر می‌تواند در جایگاه ریاست جمهوری قرار بگیرد. 🔹مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی (اسفند ۹۴): روحانی یک هفته قبل انتخابات ۹۲ سه درصد رای داشت، با حمایت من رای‌هایش به بالای ۵۰ درصد رفت. http://Eitaa.com/teribon_ir
🔹واکنش عابد اکبری سرباز پلیس راهور به اخبار منتشرشده پیرامون انتقال وی به خشکشویی راهور و سپس تکذیب خبر توسط رسانه ها 🔹این سرباز راهور چندی پیش مانع از تردد عنابستانی نماینده مجلس به خط ویژه شده بود که با سیلی این نماینده مواجه شد. http://Eitaa.com/teribon_ir
14.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 از مدیریت آب تا دیپلماسی آب! 🔹️ بعضی‌ها از دیپلماسی صرفا اثبات بدعهدی آمریکا رو یاد گرفتن😅 http://Eitaa.com/teribon_ir
🔴 مسئول سرمایه‌دار یا مستضعف؟ 🔹متاسفانه سال‌های سال، برخی جریانات سیاسی و رسانه‌ها، شاخص‌های باطلی را به اذهان مردم تزریق کرده‌اند. یکی از این تزهای غلط این است: "کسی‌که ثروتمند است یا از قِبَل مسئولیت ثروتمند شده، برای مسئولیت مناسب‌تر و بهتر است چون این‌بار فقط برای کار آمده. دیگر سیر شده و نیازی به جمع کردن مال و منال ندارد. اما کسی‌‌که وضع مالی متوسط یا ضعیفی دارد، مناسب مسئولیت نیست چون آمده است برای خوردن! تا بخواهد مال و منال جمع کند، دوره مسئولیتش تمام شده". 🔸متاسفانه برخی از مردم -هم تحصیل‌کرده هم بی‌سواد- این تئوری را قبول کرده و متاسفانه بر مبنای آن عمل می‌کنند! 1⃣ اولاً در اسلام مال و ثروت‏ هیچ وقت تحقیر نشده است. اسلام، با هدف قرار دادن ثروت، یعنی اینکه انسان فدای ثروت شود مخالف است؛ به عبارت دیگر، اسلام پول پرستی و اینکه انسان برده پول باشد، پول را به خاطر خود پول و برای ذخیره کردن و اندوختن بخواهد، یا پول را فقط برای پرکردن شکم و برای عیاشی و بیکاری و ولگردی بخواهد که نام آن شهوترانی است، اینها را محکوم کرده است. اینکه فقط مال اندوزی کند و مردم و مستضعفین سهمی در ثروت او نداشته باشند، غلط است. 🔹اما تجربه نشان داده؛ معدود ثروتمنداتی در مسئولیت قرار گرفته باشند و درد مردم و اقشار متوسط و ضعیف را درک کنند! فقط آنانیکه طعم فقر و نداری و استضعاف را چشیده باشند پای کار مردم خواهند آمد. 2⃣ ثانیاً؛ طمع انسان سیری ناپذیر است. امام موسى کاظم(ع) فرمود: «مثل الدنیا مثل البحر کلما شرب منه العطشان ازداد عطشا حتى یقتله» «مثل مال پرستى و دنیا طلبى مانند آب شور دریا است هر اندازه آدم تشنه از آن بیاشامد تشنه‌تر گردد تا جایى که خوردن زیاد آب شور او را به قتل مى رساند» (کافی، ج‏ 2، ص 137) 🔹بدین ترتیب ثروتمند بودن، دلیلی برای قانع بودن نیست‌. خاصه کسانی که از راه نامشروع به مال و منال برسند بدنبال این هستند که دارایی‌های خود را هر روز بیشتر و بیشتر کنند و هیچ مانعی را نمی‌پذیرند! 3⃣ ثالثاً؛ آن‌ها بخاطر دارایی‌های خود مغرور و متکبر می‌شوند. آیات ۶ و ۷ سوره علق به این اشاره دارد: «کلاَّ إِنَّ الْانسَانَ لَیَطْغَى أَن رَّءَاهُ اسْتَغْنى» «راستى که انسان سرکش و مغرور مى‏شود چون که خود را در غناء و دارایى ببیند». 🔹مدیر و مسئول مغرور و متکبر و فخر فروش، خودرای و مستبد و شاهانه زندگی می‌کند. دیگران را برده و نوکر خود می‌داند. حاضر نخواهد شد بین مردم حاضر شود. خود را بی‌نیاز از مردم می‌داند و ...! ❇️ پ.ن: آنچه که از سیره امیرالمومنین علیع‌السلام و مکتب امام(ره) می‌فهمیم در حکومت اسلامی، مسئولین می‌بایست شبیه به اقشار ضعیف و متوسط رو به پایین زندگی کنند اگر اینگونه نیست یعنی ما با اسلام، فرسخ‌ها و کیلومترها فاصله داریم! البته در حکومت غیراسلامی که مومنین مسئولیتی ندارند می‌توانند در سطح قشر متوسط زندگی کنند. ❇️ اخیراً اکبر ترکان مشاور سابق روحانی به رفتار و سبک زندگی اعلی حضرتی و شاهانه روحانی اعتراف کرده. به وزرا وقت نمی‌دهد یا کم وقت می‌دهد و ... . ❇️ "آنها که تصور می‌کنند مبارزه در راه استقلال و آزادی مستضعفین و محرومان جهان با سرمایه داری و رفاه طلبی منافات ندارد با الفبای مبارزه بیگانه‌اند. و آنهایی هم که تصور می‌کنند سرمایه داران و مرفهان بی‌درد با نصیحت و پند و اندرز متنبه می‌شوند و به مبارزان راه آزادی پیوسته و یا به آنان کمک می‌کنند آب در هاون می‌کوبند. بحث مبارزه و رفاه و سرمایه، بحث قیام و راحت طلبی، بحث دنیاخواهی و آخرت جویی دو مقوله‌ای است که هرگز با هم جمع نمی‌شوند. و تنها آنهایی تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند". صحیفه امام، جلد ۲۱، ص ۸۶ http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️ چهارشنبه سوری، رسم من درآوردی... 🔺در تقويم ايرانيان قبل از اسلام، اصلاً چهارشنبه وجود نداشته، چون هفت روز هفته از شنبه تا جمعه ، از اقوام سامى و عرب وارد ايران شد. در تقويم و تاريخ ايرانيان ، ماه سى روز بوده و هر روز از ماه اسمى منحصر به فرد داشته است. اصلاً مفهوم هفته وجود نداشته كه چهارشنبه در آن معنا داشته باشد. 🔺نقل شده كه بين اعراب قبل از اسلام ، چهارشنبه روز شوم و بد هفته دانسته ميشده و معتقد بوده اند كه در آنروز ارواح و اجنه انسانها را اذيت ميكنند . اعراب ميگفتند كه چهارشنبه جشن بگيريم و مست كنيم و شادى كنيم تا شومى چهارشنبه از بين برود. 🔺در بين ايرانيان شور و شادى و جشن در پنجه يا دهه آخر سال و قبل از فروردين بوده اما چيزى بنام چهارشنبه سورى اصلا جزء آداب ايران قبل از اسلام نبوده است. 🔺از روى آتش پريدن هم نه در سنت ايران قبل از اسلام و نه حتى در سنت زرتشتى ها بوده است.الان هم اگر شما بپرسيد، اين در سنت زرتشتى ها نيست. بله! زرتشتى ها در روزهاى خاصى از سال به عنوان يك عيد مذهبى مقدس به پشت بام ها ميرفتند و آتش مى افروختند، جهت احضار ارواح مردگان و آمدن آنها به زمين و يكجور نشانه بوده تا ارواح مردگان خانه را پيدا كنند يا آن ارواح شاد شوند و يكجور احترام به ارواح مردگان بوده است. روى پشت بام بوده و از روى آتش هم نميپريدند كه بگويند سرخى تو از من و زردى من از تو... من از برخى آقايان موبدان زرتشتى هم كه پرسيده ام، گفتند ما همچنان رسمى براى پريدن از روى آتش نداشته و نداريم. 🔺بنابرين چهارشنبه سورى و از روى آتش پريدن سابقه تاريخى در ايران باستان ندارد، چه برسد به كارهاي خطرناكى كه الان ميكنند. ✍️ ✅به تریبون مستضعفین بپیوندید: http://Eitaa.com/teribon_ir