eitaa logo
تریبون مستضعفین
1هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
52 فایل
کانال رسمی پایگاه اطلاع رسانی تریبون مستضعفین Www.teribon.ir تریبونی برای آنان که رسانه‌ای ندارند
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️انتقاد ثریا از تناقض عجیب مسوولان در اجرای شفافیت 🔻از رای و حقوق غیرشفاف نمایندگان مجلس و مدیران تا شفاف سازی اطلاعات اقتصادی کشور برای دشمنان در قالب FATF 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️دکتر کوشکی:وقتی مدیران اشرافی مردم را بین انتخاب موشک و پوشک مخیر کرده اند! 🔹این داستان تا کجا ادامه دارد؟ 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
⭕️رسیدگی به لایحه الحاق به کنوانسیون پالرمو در دستور کار شورای نگهبان 🔹سخنگوی شورای نگهبان از رسیدگی به لوایح الحاق به کنوانسیون پالرمو و اصلاح قانون مبارزه با پولشویی در جلسه روز چهارشنبه ۱۱ مهرماه خبر داد. 🔹کدخدایی در توییترش نوشت: «دستور کار این هفته شورای نگهبان علاوه بر ادامه رسیدگی به لوایح قبل، لوایح دیگری نیز را در بر می‌گیرد، از جمله الحاق به کنوانسیون پالرمو، و اصلاح قانون مبارزه با پولشویی. مجددا از کارشناسان امر درخواست می‌شود نظرات خود را در چارچوب موازین شرع و قانون اساسی برای ما ارسال نمایند.» 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
⭕️چرا سخنران ثابت مراسمات و گرامیداشت‌های شهدا علی لاریجانی است؟ 🔹گزیده ای از نامه ستاد حوزوی احیای امربه معروف ونهی از منکر به فرمانده سپاه پاسداران: 🔺 چیزی که ذهن ما بسیجیان را به خود مشغول کرده این است که چرا با وجود اینکه سالهاست تفکرات، خط و مشی رئیس محترم مجلس شورای اسلامی جناب آقای لاریجانی برای همگان مشخص شده باز هم سخنران ثابت مراسمات و گرامیداشت های شهدا علی لاریجانی است. 🔺مسبب این اقدام نادرست که از آبروی شهدای مظلوم برای عده ای که شایسته نیستند کسب آبرو‌شود، چه کسی است؟ 🔺همگان می‌دانند و شخص آقای لاریجانی نیز این معنا را اظهار می کند که در تلاش برای تصویب و تثبیت برجام ، 2030، و هم اکنون در تصویب FATF نقش محوری داشته است و همگان می‌دانند که امام خامنه ای عزیز با تصویب موارد مذکور مخالفت صریح داشته اند و همگان می‌دانند که آقای لاریجانی اصرار دارد با وجود مخالفت امام المسلمین ، Fatf را تصویب کند. 🔺 در صورتی که خدایی نکرده FATF تصویب شود انتقاد جدی امت حزب الله متوجه کسانی خواهد بود که از آبروی جهاد و شهادت و ایثارگری برای برخی وجاهت عمومی کسب کردند. 🔺متن کامل نامه در سایت تریبون مستضعفین:👇🏻 https://www.teribon.ir/archives/330838 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ آنچه درباره FATF به ما نمی‌گویند 🔹نگاهی به توجیهات غیرکارشناسی وزارت خارجه درباره FATF 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینجا یک کلاس قرآن معمولی نیست.. 🔴اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره دانشجویی تدبر در قرآن 🌐 tadabor.ir برای مشاهده نسخه کامل مستند،صفحه موسسه گفتمان قرآن و ولایت را دنبال کنید ✅ eitaa.com/tadaborir
⭕️چرا باید آخرین لایحه مرتبط با FATF همچنان مسکوت بماند؟ 🔺در تاریخ 18 اردیبهشت، آمریکا از برجام خارج شد و علی رغم اینکه مسئولان کشورمان اعلام کرده بودند که در صورت خروج آمریکا از برجام، از این توافق و حتی از معاهده ان.پی.تی خارج می‌شویم، اما دولت به برجام اروپایی امید بست تا زخم خروج آمریکا از آن را تسکین دهد. 🔺در روزهای ابتدایی برجام بدون آمریکا، سخن از تضمین‌های اروپا برای حفظ منافع ایران در برجام بود، اما با گذشت زمان، مشخص شد که اروپا نمی‌خواهد تضمین مشخصی برای حفظ منافع ایران بدهد و حتی با خروج یک به یک شرکت‌ها و بانک‌های اروپایی از فضای اقتصادی ایران، هیچ اقدامی از اروپایی‌ها مشاهده نشد. پس از آن نیز خرید نفت خود از ایران را بشدت کاهش داد. 🔹اجرای برنامه اقدام FATF در ازای دریافت کدام امتیاز است؟ 🔺در این سو اما دولت به جای تهدید عملی برای خروج از برجام، دست به اقدامی عجیب زد. دولت به جای گرفتن امتیاز از اروپا برای باقی ماندن ایران در برجام، به اعطای امتیاز در قالب اجرای استانداردهای FATF روی آورد. فشاری که آمریکا و اروپا برای تصویب لوایح مربوط به FATF به ایران وارد می‌کنند، نشان می‌دهد که تصویب این لوایح امتیازی است که ایران می‌تواند به غرب دهد. 🔺حال سؤالی که وجود دارد، این است که ما به ازای این امتیاز داده شده، چه چیزی خواهد بود؟ اروپا قرار است در برابر تصویب FATF در مجلس چه امتیازی را به ایران بدهد؟ حقیقت این است که اروپا باقی ماندن خود در برجام را منوط به تصویب لوایح مربوط به FATF در مجلس کرده است؛ یعنی به جای اینکه ایران از اروپا ما به ازای «خروج آمریکا از برجام» را دریافت کند، اروپا می‌خواهد ما به ازای «باقی ماندن خود در برجام» را از ایران بگیرد و این ما به ازا، چیزی جز FATF نخواهد بود. این نشان دهنده دیپلماسی بسیار ضعیف دولت در برابر اروپا است. 🔹 تصویب کنوانسیون TF بدون مشخص شدن تکلیف مذاکرات برجام 🔺دولت فشار بسیاری بر مجلس آورد تا لوایح مربوط به FATF در مجلس تصویب شود. دقیقاً در اواسط اردیبهشت که آمریکا مشغول تهدید ایران و در حال خروج از برجام بود، لوایح مربوط به FATF وارد صحن مجلس شد و سه لایحه به تصویب مجلس رسید، اما خطرناک‌ترین بخش FATF یعنی لایحه الحاق به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم (TF) به دلیل گسترش اعتراضات، برای مدت دو ماه مسکوت ماند تا تکلیف مذاکرات برجامی با اروپا مشخص شود؛ اما اکنون دوباره این لایحه وارد دستور مجلس شده است. سؤال مهمی که وجود دارد، این است که آیا تکلیف مذاکرات برجامی با اروپا مشخص شده که این لایحه دوباره در دستور مجلس قرار گرفته است؟ 🔹لزوم مسکوت ماندن مجدد بررسی کنوانسیون TF 🔺در شرایطی که آمریکا زیر عهد خود زده و از برجام خارج شده است و از سوی دیگر اروپا تاکنون حاضر نشده برای حفظ منافع اقتصادی ایران تضمین بدهد، چه معنایی دارد که دولت و مجلس، به جای اینکه با آمریکا و اروپا مقابله به مثل کرده و از برجام خارج شوند، به اروپا و آمریکا امتیازات جدید در قالب FATF بدهند؟ 🔺قاعدتاً در وضعیتی که مشخص نیست اروپا می‌خواهد با برجام چه کند، حداقل انتظار منطقی از دولت و مجلس این است که دست نگه دارد و تا 14 آبان ماه صبر کند تا وضعیت مذاکرات برجامی اروپا روشن شود و بعد به فکر تصویب یا عدم تصویب کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم (TF) باشد. ✍️ 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
🔴 شورای نگهبان، وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه پاسخ دهند! 🔸 امام سه بار می‌گویند حق ندارند مسئول جمهوری اسلامی باشند. از ، و و هیئت‌های عالی گزینش سؤال می‌کنم با چه منطقی اجازه می‌دهید برخلاف حرف امام چنین افرادی در جمهوری اسلامی به مسئولیت برسند؟ مردم فشار را حاضرند تحمل کنند ولی را نه. 🔹 چرا باید تجار، واردات‌چی‌ها و خام فروش‌ها همه‌کاره سیاست‌گذاری‌ها و تریبون کشور ما باشند و همه وزرا و مسئولین کشور ما هفتگی بروند در جمع تجار صبحانه بخورند؟ 🔸 وقتی متخصص سرمایه‌دارِ مالک بیمارستان خصوصی بیایند در مقام سیاست‌گذاری قرار بگیرند، خروجی‌اش این است که همه‌کاره پزشکان شده‌اند. خروجی‌اش این می‌شود که سال 84 گفتند پزشکان خودشان شان را تعیین کنند، 900 درصد تعرفه افزایش پیدا کرد. در طرح ، تعرفه‌های پزشکی 2.87 برابر شد. چرا؟ چون خود آن شخصی را که برایش سود دارد در مقام تصمیم‌گیری گذاشته‌اید. ✍️ 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ابتکار جالب دانشجویان عدالتخواه سبزوار 🔹تکمیل پازل تصاویر قضات فاسد توسط دانشجویان 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
🔹آمریکا دادگاه لاهه را بی‌اعتبار خوانده و چون ضمانت حکم این دادگاه، شورای امنیت است با حق وتو به این حکم تن نخواهد داد. اما طرفین از تشدید مناقشه منع شده‌اند و اگر ایران بدلیل بدعهدی غرب، حتی بخشی از تعهدات #برجام را متوقف کند در شورای امنیت محکوم خواهد شد! گل بخودی جدید غربگراها! ✍ #امید_نیکو t.co/VcSGnExrDe 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t
⭕️اینفوگرافی|خروج ایران از بلک لیست FATF نیاز به رای مثبت و همزمان آمریکا، عربستان و اسرائیل دارد در حالیکه حتی در اینصورت تحریم های بانکی آمریکا برداشته نمیشود! http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️محمد حسین صبوری ، دبیر اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی: مجلسی که اطلاعات کشور را به خارجی‌ها بدهد خانه ملت نیست 🔺 مجلس باید پیگیر مسائل اقتصادی باشد و به مبارزه با قاچاق کالا و مفاسد اقتصادی بپردازد با این وجود اگر مجلس به جای این مسائل، دغدغهء دادن اطلاعات داخلی و اطلاعات مالی و بانکی را به خارجی‌ها را داشته باشد آنجا دیگر خانه ملت نیست و دیگر نمی‌توان گفت: این نمایندگان عصاره فضائل ملت هستند. 🔺مجلس به محلی برای جولان جناح‌های قدرت و ثروت تبدیل شده به گونه‌ای که هر روز تصمیم جدیدی علیه منافع ملت را می‌شنویم. 🔺لاریجانی و طیف دنباله روی او در مجلس در برهه‌های گوناگون منافع ملی و استقلال کشور را به هر بهای اندکی زیر پا می‌گذارند، ولی این بار جریان دانشجویی دقیقا با هدف افشای ماهیت این افراد به ماجرای FATF ورود پیدا کرده است. 🔺ما قطعا آراء نمایندگان در خصوص CFT را از آن‌ها می‌خواهیم و کسی که پاسخ ندهد آن را به مسابح موافق معرفی و او را بازخواست می‌کنیم. 🔹متن کامل مصاحبه در سایت تریبون مستضعفین:👇🏻 https://www.teribon.ir/archives/330875 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
⭕️از لنگ و نان خشک و خالی تا کاخ و استخر خشک و خالی #ولایتی 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️سخنان صریح رهبر انقلاب درباره خائنان به کشور: 🔹 کسانی میگویند راهی جز پناه بردن به دشمن نداریم ، این بزرگترین خیانت است؛ من تا جان و توان دارم نخواهم گذاشت این اتفاق بیفتد 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️امروز/تجمع دانشجویان شیرازی مقابل دفتر نمایندگان شیراز در مجلس 🔹دانشجویان از نمایندگان خود خواستند تا به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم(TF)رای ندهند 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir
⭕️رای دادگاه لاهه؛ پیروزی یا تقریبا هیچ؟! 🔹تاملی در ضمانت اجرای آراء دیوان بین المللی دادگستری 🔺مهمترین مساله ای که پس از صدور قرار موقت دیوان لاهه مطرح است، ضمانت اجرای آراء این دیوان و بررسی نتایج واقعی رای موقت دیوان می باشد. 🔺دیوان به عنوان رکن قضایی سازمان ملل متحد، سه نوع صلاحیت، الف-صلاحیت ترافعی در دعاوی بین الدولی ب- صلاحیت مشورتی در پاسخ به سوالات حقوقی ارکان و آژانس های تخصصی سازمان ملل متحد و ج- صلاحیت تصمیم موقت دارد و می‌تواند سه نوع رأی، رأی ترافعی (حکم)، رأی مشورتی و دستور موقت را صادر کند که ضمانت اجرای هر کدام از آرای دیوان بین‌المللی دادگستری می‌تواند متفاوت باشد. 🔹اکنون دیوان بین المللی دادگستری صرفا تا زمان صدور رای نهایی که ممکن است تا چند سال نیز طول بکشد، تصمیم موقت گرفته است. در صورت عدم اجرا رای صدور موقت توسط آمریکا به عنوان محکوم علیه ، ایران می تواند در قالب «رجوع محکوم له به شورای امنیت بر اساس بند دوم ماده ۹۴ منشور» شکایت کند. شورای امنیت نیز براساس رویه خود در قضیه لاگران و الزام آور بودن تصمیم موقت دیوان، می تواند به شکایت رسیدگی کند. 🔺در نتیجه شورای امنیت می تواند در این مورد توصیه هایی(Recommnadition) نموده یا برای اجرای احکام دیوان تصمیم به اقداماتی(measures) بگیرد. 🔹از نظر غالب نظریه پردازان علم حقوق در این مرحله اگر محکوم علیه یکی از اعضای دائم شورای امنیت باشد نسبت به توصیه های شورا مجاز به استفاده از حق وتو می باشد و حتی توصیه که جنبه غیرالزام آور و جهت کسب پرستیژ و وجاهت می باشد، ضمانت اجرایی ندارد و البته در تایید این نظر، رویه شورای امنیت بعد از حکم دیوان بین المللی دادگستری در قضیه «فعالیت های نظامی و شبه نظامی در نیکاراگوئه» در 27 ژوئن 1986 که آمریکا در آن محکوم شد نشان می دهد با اینکه یازده کشور رای موافق ، سه کشور رای ممتنع و تنها با رای مخالف آمریکا ؛ آن قطعنامه که صرفا جنبه توصیه ای نیز داشت ، وتو شد. لذا شکایت ایران به شورای امنیت حتی منجر به صدور توصیه از طرف این شورا نیز نخواهد شد. 🔺 اما حتی اگر براساس بعضی نظریات معدود حقوقی، آمریکا مجاز به وتو کردن توصیه شورای امنیت نباشد؛ صدور توصیه شورای امنیت ، چیزی جز خدشه به وجاهت آمریکا درپی نخواهد داشت و موجبات اجرای حکم اعم از رفع تحریم ها یا تصحیح رفتارآمریکا نسبت به ایران نخواهد شد. 🔹اگر هم شورای امنیت تصمیم به اقداماتی خاص براساس فصل هفتم منشور و مواد 41 و 42 آن بگیرد ، آمریکا به راحتی می تواند از حق وتو خود استفاده نماید و آن را ملغی کند. 🔺اما از طرفی باتوجه به بند3 قرار موقت دیوان بین المللی دادگستری اگر آمریکا هرگونه تحریمی نیز وضع کند ، ایران که خود در مساله اعمال مجدد تحریم ها به عنوان شاکی ورود کرده نباید از برجام خارج بشود یا هرگونه عملی که مناقشه ارائه شده به دیوان را تشدید کند. که این خود تبدیل به وسیله ای برای مهار جمهوری اسلامی خواهد شد. می بایست رویکرد تهاجمی نسبت به مداخلات و فشارهای غیرمشروع آمریکا از چندسال پیش آغاز می شد و بجای مذاکره برای «تقریبا هیچ» ، هم از ظرفیت دیپلماسی فعال در منطقه استفاده می شد و هم بواسطه شکایت های حقوقی در مجامع بین المللی حالت تهاجمی آمریکا را تدافعی و بواسطه احکام و رویه های حقوقی هزینه های واقعی بر آمریکا متحمل می کردیم. 🔹نهایتا باید گفت، تنها دستاورد این تصمیم موقت دیوان بین المللی دادگستری علیه آمریکا ، جنبه رسانه ای و پرستیژ آن در مجامع بین المللی است و هیچ جنبه الزام آور و جبران خسارتی علیه آمریکا نخواهد داشت. ✍️ 🔻متن کامل در سایت تریبون مستضعفین:👇🏻 https://www.teribon.ir/archives/330921/ 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️انتقاد استاد نادر طالب زاده از اتکای صداوسیما به سلبریتی های دو‌هزاری : ستاره‌ی واقعی، دوست داشتنیه 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️جناب آقای عسکری؛ یادآوری 🔺جناب علی عسکری یا فراموش کرده اند یا احتمالا قصد دارند فراموش کنند فرمان آقا را، صرفا خواستیم بگوییم ما فراموش نمیکنیم... 🔹 Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ با عظمتِ ماجرا مواجه شوید؛ 🔹با FATF، آمریکا به یکی از بازیگران داخلی اقتصاد ایران تبدیل خواهد شد! 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ آمریکا چگونه با برجام، کاتسا و FATF، ایران را نشانه رفته است؟ 🔺 ، عضوهیئت علمی دانشگاه تهران:می‌خواهند ابتدایی‌ترین ابزار بازدارندگی ایران را از بین ببرند 🔹 Eitaa.com/teribon_ir
⭕️گردهمایی بزرگ«خودتحریمی ممنوع» 🔹در مخالفت با تصویب لوایح استعماریFATF 🔺با حضورنمایندگان مجلس و نخبگان انقلابی در قم 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️جک رسانه #نواصولگرا: ولایتی، منادی و پرچمدار دیپلماسی مقاومت! 🔹همانکه میگفت اگر برجام نبود جنگ میشد. همانکه میگفت مذاکره‌کنندگان از خطوط قرمز عبور نکردند. همانکه نهاوندیان و بروجردی مسوولین ستاد انتخاباتی‌اش بودند. 🔹مستمسک #ماله‌کشی شان هم شده دعوای درون‌گفتمانی ولایتی و فرزندان هاشمی! t.co/8FtzIBUfRa ✍ #امید_نیکو 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
⭕️ #فرش_قرمزی_پنهانی 🔺نشست و بررسی قرارداد استعماری FATF/امروز تهران ✊️تجمع مردم، دانشجویان و طلاب دغدغه‌مند 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️خطرات کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT) 🔹معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا درباره CFT از ایران چه خواست؟ 🔺در تیرماه 95، ایران برنامه اقدام Action plan پیشنهادی گروه ویژه اقدام مالی FATF را با تعهد سطح بالای سیاسی بصورت محرمانه توسط علی طیب نیا وزیر وقت اقتصاد پذیرفت و تاکنون، دولت 37 بند از 41 بند این برنامه را راسا اجرا کرد و در این مدت هم هیچ تاثیر مثبتی در روابط بانکی و مولفه های اقتصادی کشور نداشت، اما برای رضایت FATF می بایست چهار لایحه نیز در مجلس شورای اسلامی تصویب بشود تا جهت ضمانت اجرای توصیه های FATF ، تبدیل به قوانین داخلی ایران شود. یکی از این لوایح، لایحه «الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم CFT» است که پس از اینکه در کمیسیون امنیت ملی تایید شد، به زودی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار می گیرد. دو مساله درباره این موضوع قابل ذکر است: 1️⃣برخلاف مدعای بعضی مدافعان FATF در دولت و مجلس که اظهار می کنند این لوایح ربطی به FATF ندارد، پیوستن به این کنوانسیون از مطالبات مهم FATF از ایران است که در برنامه اقدام به آن تصریح شده است. در بند 29 برنامه اقدام آمده است: «امضا، تصویب و اجرای کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم» و همچنین در بیانیه پایانی نشست ماه فوریه (اسفند 96) نیز به صراحت مطالبه تصویب این کنوانسیون از ایران مطرح شده است. حتی سیگال مندلکر معاون وزارت خزانه داری آمریکا، در سخنرانی در لابی ضد ایرانی بنیاد دفاع از دموکراسی ها در اواسط خردادماه امسال، رسما یکی از مطالبات این کشور از جمهوری اسلامی ایران را، تصویب و اجرای با حسن نیت کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم اعلام می کند. 🔺 اما این کنوانسیون چه مساله ای را در برمی گیرد که هم مطالبه جدی FATF است و هم معاون اتاق جنگ اقتصادی آمریکا به دنبال تصویب آن در مجلس شورای اسلامی ایران است؟! تصویب کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم منجر به ایجاد زیرساخت های حقوقی در کشور برای مقابله با محور مقاومت می شود. دو مساله اساسی و خطرناک در این کنوانسیون وجود دارد: اولا تعریف گسترده و کلی از تروریسم است و دوما همکاری قضایی میان کشورها برای مقابله با آنچه تروریسم اطلاق می کنند، است. در بند1 ماده 2 کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم تعریف کلی و گسترده از تروریسم ارائه شده است، آنطور که اقدامات ضداشغالگری، ضداستعماری و فعالیت های گروه های مقاومت همچون حزب الله لبنان و امثال آن را نیز شامل می شود که همین امر با توجه به شناسایی گروه های مقاومت مانند حزب الله لبنان به عنوان گروه های تروریستی توسط کشورهای غربی و آمریکا موجب آن خواهد شد که ایران بدلیل همکاری با محور مقاومت، متهم به نقض این کنوانسیون شود و علاوه بر تبعات امنیتی، به سادگی می توانند ایران را بخاطر حمایت از محور مقاومت محکوم و با تنبیه های اقتصادی مواجه کنند. از طرف دیگر، الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم در تضاد با اصول مصرح در قانون اساسی است و ناقض اصل 3 و اصل 154 قانون اساسی مبنی بر حمایت از مبارزه حق‌طلبانه مستضعفین در برابر مستکبرین در هر نقطه از جهان به عنوان یکی از اصول اساسی انقلاب و قانون اساسی ایران است. 2️⃣ مساله دوم در ادامه به رسمیت شناختن تعاریف مجامع بین المللی از تروریسم، در مورد الزام کشورها به همکاری های اطلاعاتی و قضایی برای مقابله با تروریسم با تعاریف مذکور است. و با پیوستن ایران به این کنوانسیون، با موجی از مطالبات بین المللی جهت همکاری اطلاعاتی و قضایی برای شناسایی و قطع تامین مالی تروریسم(بخوانید تامین مالی محور مقاومت) روبرو خواهد شد و در صورت عدم همکاری نه تنها با تنبیه های مالی روبرو خواهد شد، بلکه بصورت حقوقی متهم به حمایت از تروریسم و با تبعات امنیتی گسترده ای مواجه می شود. 🔺لذا پیوستن به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم(CFT) چیزی جز ایجاد زیرساخت های حقوقی و قانونی در داخل کشور برای مقابله با محور مقاومت از حزب الله لبنان تا حماس و جهادی اسلامی و امثال آن نخواهد بود. و این تازه تبعات اولیه تصویب این کنوانسیون است. چنانکه تصویب این کنوانسیون در کنار اجرای بقیه برنامه جامع اقدام در آینده به تشدید تاثیر تحریم‌های آمریکا علیه ایران کمک فراوانی خواهد کرد. ✍️ همین مطلب در تریبون مستضعفین https://www.teribon.ir/archives/330972/ خبرگزاری فارس https://www.farsnews.com/news/13970714000367/ 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir