eitaa logo
تریبون مستضعفین
1هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
52 فایل
کانال رسمی پایگاه اطلاع رسانی تریبون مستضعفین Www.teribon.ir تریبونی برای آنان که رسانه‌ای ندارند
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️شکایت رسمی جنبش عدالتخواه دانشجویی از عباس آخوندی، وزیر مستعفی وزارت راه و شهرسازی 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️جای مسیح علی‌نژاد را می‌دانم، انصار حزب‌الله کجاست؟ yon.ir/RvQy3 🔺۱. چند روز پیش خانم داور بین المللی فوتسال ایران در رقابت‌های دانشجویان جهان حاضر نشد با بازیکنان مرد دست بدهد و به سبک ژاپنی‌ها ادای احترام کرد. داوری بازی اسرائیل و کانادا را هم که به وی سپردند از قبولش امتناع کرد. وقتی مسئولین برگزاری گفتند مسائل سیاسی را نباید وارد ورزش کنید گفت "من به احترام قوانین سرزمینی که در آن زندگی می کنم نمی توانم این بازی را سوت بزنم." (منبع: yon.ir/S7oZq) 🔺۲. لژیونر ایرانی است که اصرارش برای بازی با حجاب در اروپا بر سر زبانهاست و اکنون در لیگ ترکیه است. ماجرای به مشکل خوردنش بخاطر حجاب در بازی هفته گذشته را اینگونه توضیح داده است: «زمانیکه برای گرم کردن وارد سالن شدم ناظر بازی به مربی تیم اعلام کرد که با حجاب نمی‌توانم بازی کنم. مدیرعامل باشگاه نیز که در سالن حضور داشت با من صحبت کرد که بدون حجاب بازی کنم که من نپذیرفتم. گفتم در قرار داد من ذکر شده که فقط با پوشش حجاب بازی می کنم و با پذیرش این معیار قرارداد را امضا کردم.» مائده برهانی در آن بازی با کسب ۲۶ امتیاز به ستاره زمین تبدیل شد و عامل اصلی برد ۳ بر ۲ تیمش شد. (منبع: yon.ir/sjClW) 🔺۳. هفته پیش لژیونر هندبال کشورمان ، در لیگ باشگاههای اروپا در بازی رفت و برگشت حاضر نشد در برابر نماینده رژیم اشغالگر قدس بازی کند. وقتی در مورد احتمال حذف و جریمه به وی گفتند پاسخ داد "من به ارزش های کشورم احترام می گذارم و پای همه مشکلات آن می ایستم." (منبع: yon.ir/7FUD5) 🔹 چند روز پیش بچه‌های برای استقبال از محسن باباصفری با گل و تندیس رفتند فرودگاه. عکس‌ها و فیلم‌هایی که پهلوان مثل یک مسافر معمولی چمدان بدست در غربت کامل دارد وارد کشور می‌شود را دیدم خیلی غصه خوردم. حتی یک نفر از مسئولین فدراسیون، نماینده‌های مجلس، وزیر، وکیل یا سازمان‌های عریض و طویلی مثل بسیج ورزشکاران که برای حمایت از همین موارد در ۴۰ سال گذشته جمهوری اسلامی با پول بیت‌المال درست شده‌اند به فرودگاه نرفته بودند. 🔹از این نمونه‌ها زیاد است. بخشی از مشکلاتی که الآن در مردمی شدن خیلی از ارزش‌های اصیل داریم بخاطر مدیران دشمن شناس دوست فراموش است. در غلبه نگاه سلبی و عدم حمایت از نمونه‌های ایجابی از مدیران بدتر، مجموعه‌های مردمی و تشکل‌های دانشجویی و الباقی‌اند. 🔹در استقبال از امثال ناظمی و باباصفری و برهانی می‌شود حدس زد ، و سایر کبک‌هایی که و را سر نیزه می‌کنند الآن زیر کدام برف سر کرده‌اند، ولی هرچقدر فکر می‌کنم نمی‌فهمم دوستانی که برای حجاب راهپیمایی می‌کنند یا در اعتراض به شجاعی و حاج صفی نوت می‌زدند یا برادران انصار حزب الله که برای این موارد عمدتا رگ گردنی می‌شوند کجا هستند؟ ✍ 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️برنامه زنده ثریا، امشب از عمود 975 در مسیر کربلا و با حضور استاد رحیم پور ازغدی و مهمانان عراقی 🔹حماسه اربعین؛ مانور آزادی خواهان و عدالتخواهان جهان علیه ظلم و استکبار جهانی 🕚 امشب، ساعت ۲۳:۱۰ ، شبکه یک 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️تصویر نامه هاشمی رفسنجانی به آیت‌الله جنتی درباره«هیئت عالی نظارت» 🔺در پی اظهارات برخی اشخاص و جریان‌های سیاسی مبنی بر “بدعت بودن اظهارنظر «هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام» در خصوص مصوبات مجلس شورای اسلامی در راستای انطباق این مصوبات با سیاست‌های کلی نظام و لحاظ کردن این نظر توسط شورای نگهبان”، شورای نگهبان تصویر نامه مورخ ۲۹ بهمن ۱۳۸۶ مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام را منتشر کرد که در آن نامه نیز مانند رویه‌ی جاری، خطاب به دبیر شورای نگهبان موارد متعددی از مغایرت مصوبه مجلس با سیاست‌های کلی نظام تذکر داده شده و خواستار لحاظ شدن آن شده‌ بود. 🔹متن کامل نامه و مشروح گزارش در سایت:👇🏻 https://www.teribon.ir/archives/331614/ 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️استاد حسن رحیم پور ازغدی: کاری کنید که ترورتون کنند! 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️قسمتی خواندنی از سخنرانی رهبرمعظم انقلاب در دیدار با نخبگان علمی/25مهر97 🔺فرد نخبه نباید در فضای تخصّص خودش غرق بشود به‌طوری که از فضای پیرامونی، از فضای جامعه، از مردم غفلت پیدا بکند؛ این نباید اتّفاق بیفتد. نخبه نباید مسائل انسانها را فراموش کند؛ مسائل عمده و مهمّ ملّتش را، استقلال را، عدالت را، پیشرفت را، مسائل عمده‌ی آسیب‌های اجتماعی را نباید فراموش کرد. نخبه نباید صرفاً به دانشی که در آن نخبه است بپردازد. اگر چنانچه شما کار نخبگی را زیر پرچم عدالت‌خواهی انجام بدهید، ارزشش مضاعف میشود؛ زیر پرچم استقلال ملّی و هویّت ملّی انجام بدهید ارزشش مضاعف میشود؛ 🔺یک جنگ تحمیلی اقتصادی و سیاسی و امنیّتی علیه ما در جریان است؛ شما نمیتوانید در این جنگ بی‌تفاوت باشید؛ نمیتوانید. آن‌وقتی که آمدند اطراف امیرالمؤمنین (علیه ‌السّلام) را گرفتند که حتماً شما بیایید خلافت را قبول کنید، فرمود: لَو لا حُضورُ الحاضِرِ وَ قیامُ الحُجَّةِ بِوُجودِ النّاصِرِ وَ ما اَخَذَ اللهُ عَلَى العُلَماءِ اَلَّا یُقارُّوا عَلى کِظَّةِ ظالِمٍ وَ لا سَغَبِ مَظلوم‌؛(۷) اگر این مسئولیّتها نبود، من قبول نمیکردم، امّا این مسئولیّت هست. چیست این مسئولیّت؟ اَلّا یُقارُّوا عَلى کِظَّةِ ظالِم؛ «کِظَّة» در عربی به معنای زیاده‌خواری و افزون‌خواری‌ای است که آدم را از کار می‌اندازد -البتّه این کنایه است دیگر، خوردن به معنای غذاخوردن مورد نظر نیست؛ یعنی برخورداری‌ها، یعنی پاداش نجومی، حقوق نجومی- اینها نباید باشد؛ وَ لا سَغَبِ مَظلوم -«سَغَب» یعنی گرسنگی- امیرالمؤمنین میگوید اگر نگرانی من و دغدغه‌ی من درباره‌ی مسئولیّت در برابر زیاده‌خواران، ویژه‌خواران از یک سو و محرومان از یک سوی دیگر نبود، قبول نمیکردم؛ 🔺آن‌وقت میفرماید: وَ ما اَخَذَ اللهُ عَلَى العُلَماء؛ یعنی مسئولیّت شما دانشمندها فقط درس‌ دادن و درس‌ خواندن و تحقیق‌ کردن نیست؛ یکی از مسئولیّتهایتان هم این است که « اَلَّا یُقارُّوا عَلى کِظَّةِ ظالِمٍ وَ لا سَغَبِ مَظلوم»؛ توجّه کردید؟ 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ #دوربین_مخفی: ثبت‌نام مردم برای یه تور با خدمات عجیب که فکرشم نمی‌کنی! 🔺تا دیر نشده ببینید 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️صحبتهای انقلابی رحیم پور ازغدی در ثریا : 🔹مردم می پرسند چرا در این 40 سال یک وزیر یا نماینده فاسد را اعدام نکرده اید؟ 🔺چرا بعد از برکناری یک مسئول بی عرضه و متخلف، دوباره به او پست می دهید؟ 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️رهبری حمایت می کند، شما چرا مخالفید؟! #محمد_صادق_شهبازی 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️پاسخ شهید فتحی شقاقی موسس جنبش جهاد اسلامی فلسطین(اهل غزه) به کوته فکرانی که فلسطینیان را ناصبی و دشمن شیعه می خوانند. #سالگشت_شهادت 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️زن و ورزشگاه؛ نقشی زنانه در نمایشی مردانه 🔺مطالبۂ حضور زنان در ورزشگاه‌های فوتبال، ظاهراً مطالبه‌ای زنانه و در مسیر تحقق حقوق زنان است. اما واقعیت این است که چنین مطالبه‌ای را باید جلوه‌ای دیگر از سیطرۂ فضا و مناسبات مردسالار دانست. 🔺زنانی که با توهمِ نیل به حقوق خود، اصرار به حضور در استادیوم‌ها را دارند، هرچه بیشتر خود را تحت انقیادِ روابط و مناسبات مردسالارانۂ برآمده از ایدئولوژی‌های مدرن قرار می‌دهند. جریان‌های زن‌گرا، حتی وقتی داعیۂ اعادۂ حقوق زنان را دارند، این حقوق را در بستری مردانه جستجو می‌کنند؛ این یعنی اینکه با قرار گرفتن در مداری مردانه، اولاً حقوق واقعی خود را فراموش می‌کنند، ثانیاً مناسبات و قواعد مردسالارانه را تقویت می‌کنند. ایدئولوژی‌های مدرن، ذاتاً مردسالار و زن‌ستیزند؛ نقابی که از مفهوم مبهمی به نام حقوق زنان به صورت دارند، باز هم در نمایشی مردانه به کار گرفته می‌شود. 🔺چنین موضعی، هیچ ارتباطی با تعلقات دینی و تعصبات شرعی ندارد. نگاهی ست از دریچۂ دنیای مدرن به مطالبه‌ای مدرن! ✍ 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️استاد رحیم پور درخصوص ماجرای تجمع فیضیه سکوت خود را شکست 🔹جنجال سازان میخواهند زبان انتقادی طلاب و دانشجویان را در مبارزه با فساد و دفاع از محرومین خاموش کنند ✅ http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ موشن گرافیک «ایران 20 - قدرت نظامی کشور» 🔹 شاخص‌های قدرتمندی نظامی و رتبه ایران بر اساس آمار و ارقام نهادها و مؤسسات معتبر بین المللی 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️امروز سرآغاز فهرست‌ بلند مسائل‌ کشور مسئله‌ی‌ عدالت‌ است‌. :امام خامنه ای ۱۳۸۱/۸/۶: #عدالتخواهی #جنبش_دانشجویی #شش_هشت 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️از شش هشت برای پیگیری مسئله عدالت تریبون بسازید (قسمت اول) ♦️مصاحبه خواندنی محمد صادق شهبازی دبیر اسبق جنبش عدالتخواه دانشجویی با نشریه قسط 🔹لطفا در ابتدا از تجربه ها و ابتکارهایی که برای برگزاری برنامه سالگرد پیام رهبری در 6/8/81 به جنبش عدالتخواه در دهه هشتاد داشته اید برای ما توضیح بدهید و بگویید که چگونه توانستید این روز را به عنوان یکی از روزهای مهم در تقویم جریان دانشجویی مطرح نمایید؟ 🔺پیام 6/8 می‌توانست یک پیام ساده باشد که رهبری داده‌اند و مثل خیلی از دستورات ایشان بعد از چند کار نمایشی خیلی زود به دست فراموشی سپرده شود، اما بخشی از جریان دانشجویی آن پیام را جدی گرفت. در رأس همه خود جنبش عدالتخواه در پی این پیام شکل گرفت و سرخط‌های رهبری مورد مطالبه‌گری قرار کرفت. هرسال از بازخوانی این پیام و اصل ماجرای عدالت و فساد در قالب همایش، بیانیه‌های تحلیلی مفاسد اقتصادی و عدالت اجتماعی، تجمع مقابل نهادهای مسئول و مشخصاً قوه قضائیه، کارهای نمادین مثل همایش طنز چهره ماندگار مفاسد اقتصادی یا گل گرفتن در نهادهای کم‌کار و...، شب شعرعدالت، دعوت رسانه‌ها به کار کردن موضوع و دادن پیشنهاد و سوال برای مصاحبه، برگزاری هفته عدالتخواهی و استکبار ستیزی از 6 تا 13 آبان و... نمونه کارهایی بود که در آن دوره انجام می‌شد. به‌طوری‌که مثل 13 آبان و 16 آذر این مناسبت به یکی از مناسبت‌های مهم دانشجویی تبدیل شده بود. البته باقی تشکل‌های دانشجویی نیز در این مناسبت نقش‌آفرینی‌هایی می‌کردند. 🔹این برنامه ها در فضای عمومی دانشگاهها و در فضای سیاسی کشور چه تاثیراتی داشت؟آیا توانست ریل حرکات جنبش دانشجویی را تغییر دهد؟ 🔺در فضایی که مسائل انحرافی و بی‌اولویت سیاسی و... محور بود، 6 آبان و 10 اردیبهشت (که سالگرد پیام هشت ماده‌ای رهبر انقلاب بود و در آن دوره برخورد مشابهی برای بزرگداشت آن از جانب جنبش و بخشی دیگر از تشکل‌ها می‌شد) در کنار سلسله اقدامات دیگر در طول سال موجب شد تا عدالت تا سال‌ها به‌عنوان یک گفتمان جدی در دانشگاه و فضای کشور مطرح شود. حتی به‌تبع آن، افرادی با تکرار این شعارها که رهبری طرح نموده و جنبش دانشجویی پیگیری کرده بود، در شوراهای شهر، مجلس و ریاست‌جمهوری رأی آوردند. اگر در دهه هفتاد اصل عدالت و مبارزه با فساد و... در حاشیه بود، امروز این مسئله طوری گفتمان‌شده که حتی مخالفان عدالت سخن از ضرورت مواردی مثل مبارزه با فساد دارند. البته گام‌های طی نشده زیادی هست، و جمع‌های بیشتر دانشجویی باید درگیر شوند و تعمیق و مرزگستری لازم است. اینجا جای کار جبهه‌ای است و همه فعالان دانشجویی باید در آن نقش‌آفرینی کنند. ادامه دارد... 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️اولویت اصلی عدالتخواهی در کشور چیست؟ 🔺با فضاهایی مواجهیم که ارزش‌های عدالتخواهانه عوض شده است 🔹 استاد وحید جلیلی درجلسه بازخوانی پیام «ششِ‌هشت» 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
تریبون مستضعفین
⭕️از شش هشت برای پیگیری مسئله عدالت تریبون بسازید (قسمت اول) ♦️مصاحبه خواندنی محمد صادق شهبازی دبیر
⭕️از شش هشت برای پیگیری مسئله عدالت تریبون بسازید (قسمت پایانی) ♦️مصاحبه خواندنی محمد صادق شهبازی دبیر اسبق جنبش عدالتخواه دانشجویی با نشریه قسط 🔹برای ادامه مسیر و زنده نگه داشتن این پرچم در سالگرد پیام رهبری با توجه به اقتضائات امروز، تشکلهای دانشجویی چه کارهایی میتوانند بکنند؟ 🔺عرصه‌های کمتر توجه‌شده‌ای مانند تبعیض باید مورد توجه قرار بگیرد. و بالاتر از گفتمان‌سازی اصل عدالت و مبارزه با فساد و... باید سازوکارها و ساختارهای مولد فساد و بی‌عدالتی و تبعیض مورد توجه قرار بگیرد. بازخوانی مسیرهای طی‌نشده در عدالت به‌ویژه در زمینه بی‌توجهی در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها و محوریت یافتن سرمایه‌سالاری باید مورد بازخوانی قرار گیرد. تشکل‌ها از وضعیت عدالت، تبعیض، فساد و فقر و حیف و مصرف بی‌اولویت بیت‌المال و سرمایه‌سالاری و اشرافیت به مردم گزارش دهند و از نهادهای مختلف مطالبه کنند. هجمه سرمایه‌سالاران به سیاستگذاری‌های کشور باید هم گفتمانی مورد نفی و نقد قرار گیرد هم مصادیق آن مطالبه شود. می‌توان گفت مقابله با تیعیض و سرمایه‌سالاری با محوریت سازوکارها و ساختارها و برنامه‌های مولد آن سرخط‌های اصلی امروز عدالت‌خواهی است. می‌شود کارهای نمادین کرد و به نهادها و چهره‌های شاگرد اول و شاگرد آخر این حوزه هدیه‌های نمادین داد! و... . سرمایه‌سالاری در کشور و تعطیلی بخش‌های زیادی از تولید به‌خاطر گره زدن مسائل به خارج و رها کردن اقتصاد مقاومتی باعث شده بحران‌های بزرگی عمدتاً گریبان‌گیر کارگران و بعضی کارآفرینان و بعضی مردم مثل مالباختگان نظام بانکی باشد، پیگیری مسائل این‌ها باید جزو سرفصل‌های اقدامات عدالت‌خواهانه باشد، تشکل‌ها از 6/8 برای آنان تریبون بسازند. 🔹با توجه به اینکه اخیرا 4نفر از عدالتخواهان شیراز در انتظار محاکمه هستند و دادگاه آنها تقریبا با سالگرد پیام رهبری در شش هشت همزمان شده است، جریان دانشجویی با توجه به این همزمانی چه اقداماتی می تواند انجام دهد؟ 🔺این ماجرا نشان می‌دهد که هنوز هم عدالت احتیاج به گفتمان‌سازی دارد و هم باید برای عدالتخواهان پشتوانه حمایتی و قانونی ایجاد کرد. برخی قوانین کشور خود راه را بر عدالتخواهی و فریاد دادخواهی مظلوم بسته‌اند. برخوردهای این چند سال با دانشجویان عدالتخواه و کارگران بیکارشده و مالباختگان نظام بانکی و... نمونه ضعف سازوکارها و ساختار قانونی و قضایی و امنیتی ماست، که به جای پشتیبانی از این افراد با آن‌ها برخورد می‌شود. جنبش دانشجویی ضمن حمایت از افرادی از این دست باید دست بگذارد روی سازوکارها و ساختارهایی که اجازه می‌دهد با عدالتخواهان برخورد شود و اصلاح آن‌ها را مطالبه کند. 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️نه سفیدنمایی تخدیر کننده، نه سیاه‌نمایی یأس‌آور 🔹محمدصادق شهبازی؛ نویسنده و پژوهشگر مسائل انقلاب اسلامی 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
🔺قسمتی از بیانیه در رابطه با نامه آیت الله محمد یزدی 🔹نامه اخیر آیت الله یزدی به آیت الله شبیری. -حفظهم الله- ، موافقین و مخالفینی داشت و به جز اصلاح طلبان که هیچ سنخیتی با مرجعیت و مظاهر دینی ندارند ، بقیه حرف ها نشانگر فضای باز سیاسی و نگاه بلند جامعه ماست. 🔹اما در این بین مطلبی وجود دارد که همه نسبت به آن اذعان و در این مورد اشتراک نظر دارند و آن عبارت است از نفوذ عده ای بیگانه در دفاتر و در میان اطرافیان مراجع و بزرگان حوزه علمیه که در موارد فراوانی با انتقال جهت دار اتفاقات و بیان مطالب به صورت خلاف موجب برخی تحلیل ها و موضع گیری های ناصواب از جانب برخی بزرگان شده است. 🔹بدون تردید مقصر اصلی این وضعیت دو‌ گروه می باشند : 1_ که ارتباط و رفت و آمد برنامه داری با بزرگان حوزه ندارند که خطاب به این گروه می گوییم : شما که جریان زلال حزب اللهی در حوزه هستید باید تنبلی و تن آسایی را کنار گذاشته و نسبت به بزرگان و تاثیرگذاران حوزه حساسیت داشته باشید و مانند جریان روشنفکرمآب فقط به اظهارنظرها بسنده نکنید. 2- و که در این زمینه عملکرد غیر قابل دفاعی دارند که خطاب به این گروه می گوئیم: ضمن تشکر و قدردانی نسبت به مجاهدت ها و خدمات شما به آن دسته از بدنه نهادهای امنیتی و قضائی که در به سر می برند و یا آن ها را از منحرف کرده نهیب می زنیم: شما که در مقابل روحانیت و طلاب انقلابی براق می شوید و از نجابت این سربازان امام زمان سوء استفاده می کنید اگر به همان اندازه نسبت به و بزرگان حوزه حساس بودید شاهد جولان ، ، و در حوزه های علمیه نبودیم و اتفاقاتی مانند موضوع اخیر رخ نمی داد. 🔹دلسوزان انقلاب ، مبارزین دوران نهضت ، ایثارگران ، روحانیت انقلابی باید مسئله در دفاتر و ‌اطرافیان مراجع و ‌بزرگان حوزه را به صورت جدی و با و دنبال کنند و در این زمینه جهت مطالبه و انتقاد را به سمت مسببین اصلی این انحراف ببرند. 🔹در پایان از می خواهیم که هر چند دیر ؛ ملاحظات منفی را کنار گذاشته و‌ محمد خاتمی را و مجازات کند. 🔺ستاد حوزوی احیاء فریضتین متن کامل نامه در سایت: ✅ https://www.teribon.ir/archives/331652/ 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ نماهنگ جدید و زیبای "سرانجام" با صدای حامد زمانی به مناسبت اربعین حسینی 🔹ای کشته ؛ حسین 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
⭕️دو لبه قیچی 🔺اولین باری که را خواندم یک سوال خیلی ذهنم را مشغول کرد و آن اینکه چرا امام در جبهه مقابل اسلام ناب دو طایفه را قرار داده است یکی لیبرالها و دوم متحجرین. برایم سوال بود که این دو طایفه چطور در یک جبهه قرار میگیرند و چگونه به هم مدد میدهند. 🔺روزگاری که توسط سعودی ها و لیبرالها هر دو حمایت میشد باز این نکته برایم زنده شد که چطور متحجرین عالم با لیبرالها مقابل جبهه مقاومت و اسلام ناب قد علم میکنند. 🔺این جملات امیرالمومنین که جاهلین اهل تنسک یا به تعبیر امام مارهای خوش خط و خال با زرنگ های اهل دنیا در مقابل او دو لبه قیچی هستند به نظرم مرتبط با این مساله بود. 🔺حتی در فضای نسبت ادیان مختلف با استکبار برایم جالب بود که یهودیت از جنس اسرائیلیش چطور به کاتولیکهای رهبانی دست میدهند و مسیحیان صهیونیست را متولد میکنند. 🔺خدا رحمت کند امام را که میگفت این متحجرین جاده صاف کن آنها هستند. 🔺اسم نمیبرم که خدای نکرده به هیچ عالم بزرگواری توهین نشود اما علمایی در این قم تنفس میکنند که طلبه ها را از ورود در مسائل سیاسی منع میکردند به این توجیه که ورود در این مسائل پیچیده کار هر کسی نیست. بعد خودشان جاده صاف کن لیبرالهای نشان دار در این کشور شدند. 🔺برای پیشنهاد دهندگان به مذاکره با ترامپ آغوش گشودند و در مقابل متدینین انقلابی عذرشان همیشه بیماری بود. نگویید حوزه سکولار است سکولار کجا بود؟ این همه ورود های جدی در عرصه سیاست را مگر نمیبینید؟ 🔺اصلا به ما چه مربوط؟ خدای نکرده عرش خدا به لرزه میافتد اگر بپرسیم بین کسانی که دم از استقلال حوزه میزنند با این جریانات لیبرال تندرو چه نسبتی است و چرا همیشه اینها به کمک هم میآیند؟ 🔺به من طلبه یک لا قبا چه ربطی دارد که بپرسم روزگاری که فتنه 88 کشور را در مهلکه برد و همین لیبرالهای بی همه چیز راه را برای شنیع ترین توهین ها به اباعبدالله باز کرده بودند آقایان چرا سکوت کردند و حالا چرا بانیان آن وقایع را میپذیرند. 🔺چه کنم که در این حوزه یاد گرفته ام هر چیز فقط زمانی الهی است و مقدس که در خدمت جبهه الله باشد و الا هیچ که هیچ. 🔺به ما یاد داده اند مثل آدمهای گیج وسط جنگ امیرالمومنین با معاویه و طلحه و زبیر و دیگران اسیر قداستها نشویم و حق را اول بشناسیم بعد اهل قداست را تشخیص دهیم. 🔺خدا را شکر وسط این همه گرفتاری مردم معنای حوزه مستقل را فهمیدیم الحمدلله.... ✍️ 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️"دغدغه‌های ۶ آبانی" ♦️هولناک‌ترین فسادی که در چند ماه گذشته افکار عمومی را داغان کرد و مثل طوفان فضای رسانه‌ای را در نوردید فساد مربوط به واردات ۶۵۰۰ خودروی لوکس آنهم زمانی بود که سایت ثبت سفارش بسته شده بود. ♦️داستان سرایی این بود که سایت هک شده و این خودروها ثبت سفارش شده‌اند بعد یک نفر دیگر احتمالا سایت گمرک را هم هک کرده و خودروها ترخیص شده‌اند و الخ. اتفاقی که در هر جای دنیا در حداقلی ترین شکل ممکن باعث استعفای دسته جمعی مدیران حداقل شامل وزیر مربوطه و معاونان اصلی می‌شود در ایران ما چطور شد؟ ♦️ مثل سایر ماجراها پرونده را مسکوت ‌گذاشت، چند هفته بعد از آن فساد هولناک، رئیس همان وزیر مربوطه را برای وزارتی دیگر به معرفی کرد، و روز گذشته با ۱۹۶ رأی موافق، وزارت خانه پولدار دیگری را به وی سپرد. ♦️نه تنها خود وزیر که قائم مقامش هم که علی القاعده باید متهم ردیف اول پرونده فساد مذکور باشد با معرفی رئیس جمهور و با ۲۰۳ رأی مجلس موفق شد ترفیع بگیرد و به ریاست همان وزارتخانه متهم در فساد برسد. ♦️با چنین وضعی ۱۵ سال بعد از پیام الهام بخش ۶ آبان ره‌بر انقلاب، اگر کماکان ته حر‌ف‌ اشرافیت مسئولین باشد و یک قدم از مطالبه از سران قوا در برخورد با فساد جلوتر نرفته باشند و از آقای روحانی و آقایان لاریجانی انتظار عدالت علوی داشته ‌باشند مشخص است که در عالم دیگری زیست می‌کنند و حذف خواهند شد. یعنی الآن بعد از ۱۵ سال باید عدالتخواهی حرف‌های جدی تر و روبه جلوتری برای زدن داشته باشد. ♦️بعنوان نمونه سوال مهمتری بوجود آمده و آن اینست که اصلا با این ساختار کنونی قوه قضائیه، مجلس و دولت می‌شود به مبارزه با فساد حتی فکر کرد. یعنی اصلا می‌شود با این سیکل پول محور انتخابات انتظار تشکیل مجلسی عدالتخواه را داشت و با این ساختار بدون نظارت و رهای قوه قضائیه انتظار یک قوه مستقل و قاطع در برخورد با فساد دانه درشت‌ها را داشت و از رئیس جمهوری که برای سرکارآمدن و پیروز شدن در کورس انتخابات وام‌دار خودروسازها و نظام بانکی و مافیای انبوه سازان و هزارجای دیگر می‌شود انتظار پیگیری مطالبات مردم را داشت. ♦️من تصور می‌کنم یکی از کارویژه‌های جریان عدالتخواه امروز، گفتمان کردن یک بازاندیشی اساسی در رابطه با خیلی از ساختارهای ایجاد شده در ۴۰ سال گذشته در نسبت با اهداف و کارکردهای‌شان است. ✍ 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
تریبون مستضعفین
🔺این کفش ها و دمپایی های معروف رها شده جلوی مرقد امام علی ع هرکدام یک داستان اند. یک روایت برای آدمی که چون به یک قدمی دیدار با محبوبش رسیده است کفش ها را رها کرده است و بی امان دل به دریا زده است. 🔺کفش داری در چند قدمی است اما صف دارد و اینجا در چند قدمی مرقد پدر کی حوصله صف دارد و تعلل؟ چند دقیقه ای آنجا ایستادم و دیدم مردانی را که بیرون می آمدند و دمپایی و کفشش شان را پیدا نمی کردند، زیاد معطل نمی کردند پابرهنه راه می افتادند تا مقصد دیگر. 🔺قصه این دمپایی ها، قصه آدم هایی است که دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند. صاحبان آینده دنیا ✍️ 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️ حسين(ع) پيام و پيامبر داشت 🔺زينب (س) پيامبر خون خدا است. که اگر در آنجا نبود، كلاغ‌های سياه چنان بر جناياتشان بال میگستردند كه به جز سياهی چيزی به يادگار نمی‌ماند. و اين است كه تا قرآن گشوده است، كتاب بسته نخواهد شد. چرا كه مرگ قهرمانان اين داستان، آخرين برگ كتاب نيست. و زينب فصلي ديگر بر اين كتاب ضميمه كرد. فصلی بیپايان كه هم‌چنان ورق می‌خورد و هر ورقش عاشورايی است. و نه تنها هر زمينی، كه هر سينهای كربلايی است كه هر دم در آن عاشورايی بپاست. و حسينی و يزيدی در پهنۀ آن به نبرد ايستادهاند. تا كدام پيروز شوند. هر چند كه حسين(ع) هيچ گاه شكست نخورده است. چرا كه هميشه زينبی هست تا همچنان كه علی(ع) ذوالفقار از نيام برمیكشيد؛ زبان از كام بركشد و چون طوفان بتوفد و چون سيل بخروشد و در اسارت هم با گردن افراخته گام بردارد و با روی افروخته بر سر ابنزيادها و يزيدها فرياد بكشد. آري، هيچ گاه نمرد و هيچ‌گاه شكست نخورد. و پرچمش بر زمين نيفتاد. پرچم حسين(ع) خونآلوده شد؛ اما خاكآلوده نشد. و حسين(ع) نه تنها شكست نخورد بسا غنيمت كه آن روز به چنگ آورد و برای ما به وديعه گذاشت. او گوهر گران شهادت را از دشمن به غنيمت گرفت و چه غنيمتی از اين گرانمايهتر؟! آری حسين(ع) نمرد، كه اگر مرده بود، چرا پس از سال‌ها «متوكل» دستور داد تا قبر او را آب ببندند و اگر كسی به آن برود، دستش را قطع كنند. و اما يزيد، او نه تنها نتوانست از خود حسين(ع) بگيرد كه از خون او نيز نتوانست. چرا كه خون حسين(ع) پيام و پيامبر داشت. و يزيد اگر زنده ماند، از آن بود تا ما در امتداد آن خط سرخ هر روز يزيدی را بكشيم و خون حسين(ع) را كه هنوز میجوشد و تا آن سوی هنوز خواهد جوشيد از آنان بگيريم. و اگر حسين(ع) تشنه ماند و حسينيان تشنه ماندند، از آن بود تا ما هر روز با اشك و خون، گلوی تشنهشان را تر كنيم و از تشنگی آن‌ها بياموزيم كه اگر تشنه بوديم، و از اندك سپاه آن‌ها بياموزيم كه اگر اندك بوديم و تمام دنيا در برابر ما ايستاده بود؛ باز هم ، حتي اگر هفتاد تن باشيم! و بياموزيم كه هر كدام يزيدی را در درونمان بكشيم و با جانی حسينی و زبانی زينبی به و برخيزيم. و بياموزيم كه گرسنگی بخوريم و برهنگي بپوشيم، اما . 🔺خون بدهيم، اما دين نه! جان بدهيم، اما ايمان نه! 🔹بریده‌ای از داستان «زنی که پیامبر بود» به قلم 🔺 به بهانۀ تقارن یازدهمین سالروز درگذشت با روز 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir