تریبون مستضعفین
🎬 جلیلی: اگر این پنج کتاب را بخوانید تازه متوجه میشوید هستی چه ابعاد بزرگی دارد، آن وقت دیگر ریاست ج
زاویه نگاه مان در سیاست چگونه باشد؟
در داستان نویسی مقوله ای وجود دارد به نام زاویه دید
زاویه دید نوع نگاهی است که نویسنده به مخاطبینش ارائه می دهد و حتی خود نویسنده هم از همان زاویه داستانش را می بینید و می نویسد؛این زاویه دید می تواند تک بعدی باشد مانند اول شخص،دوم شخص و سوم شخص که هر کدام انواعی دارد مانند دانای کل در سوم شخص و...
و گاهی زاویه دید چند بعدی می شود مانند آنکه هر فصل از داستان را از زاویه ای نوشته باشند یکی دو فصل را من راوی بنویسی، یکی دو فصل دیگر را به شیوه سوم شخص دانای کل یا محدود یا نامه نگاری و...
و نوع سومی از زاویه دید هم وجود دارد آن هم نحوه ای است که در سطر به سطر داستان ممکن است زاویه دید تغییر کند و در یک فصل ممکن است ده ها بار چرخش زاویه دید داشته باشیم
حالا در سیاست کدام زاویه دید می تواند مفید باشد
کاملا مشخص است کسی با زاویه دید تک بعدی نمی تواند موفق شود
چرا که اگر تنها از یک منظر به اتفاقات نگاه بیندازیم نگاه مان ناقص و تصمیمات مان لغزان خواهند شد این همان است که مثلا اگر نگاه تک بعدی اش نگاه سیاسی باشد اصطلاحا موفق به کار سیاسی درست نمی شود و سیاسی کاری می کند خواه لباس اصول پوشیده باشد خواه اصلاح
و اما راه دیگر نگاه چند بعدی است که هر فصل با یک نگاه و این نگاه هم نگاه موفقی نخواهد بود و بسیار شکننده است زیرا در تمام فصل های سیاست توامان باید جامعیت وجود داشته باشد و هر لحظه توان نگاهی از زوایای مختلف را داشته باشیم و این در نگاه دوم هم محقق نمی شود پس تنها راه حل نگاه سوم خواهد بود اما به چه شکل به نحوه در هم بودن؟ خیر باید یک نگاه را نگاه غالب قرار داد و آن نگاه غالب زمین بازی دیگر نگاه ها را با توجه به نیازشان مشخص کند
از علوم مختلف و فنون گوناگون باید بهره برد تا نگاه درست در سیاست داشته باشی اما نباید هیچ کدام نگاه غالب باشند بلکه آن نگاه غالب چیزی نیست جز نگاه پروردگار به خلقت یعنی همان هدف خلقت و همان برای عبادت معروف و پایه این نگاه همان نگاه عرفانی به معنای درست خودش است
اگر سعید جلیلی به جای کتاب های سیاسی کتاب های عرفانی را معرفی می کند به همین دلیل است زیرا اگر کسی آن نگاه را به دست آورد می تواند با یک پایه درست به سیاست نگاه کند(مراد خواندن نگاه عرفانی نیست بلکه به دست آوردن نگاه عرفانی است... ) اگر چه باید کم و بیش از دیگر مطالب هم استفاده کند اما اگر این نگاه را نداشته باشد پایه این اثر تلفیقی در سیاست را نخواهد داشت و درد کنونی سیاست ما همین است
#کتاب_خوانی
✍#رضا_صالحی
@teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️حجه الاسلام انجوی نژاد: درصدمشارکت درشهرهای بزرگ 20 درصده بعد هی بهم چند روزه تبریک میگن حضور حماسی مردم را..
✅ @teribon_ir
⭕ به دلخواه مردم یا به مصلحت مردم؟
شهید مظلوم آیتالله بهشتی(رحمةالله علیه) :
🔹وای به روزی که علمای یک امت درصدد برآیند بر اساسِ پسند مردم حرف بزنند؛ خواه این مردم، مرتجع کهنه پرست باشند، خواه مردم نوپرداز و نوپرست.
🔸وظیفه عالم، گفتن «حق» است؛ خواه حق با کهنه جور درآید و خواه با نو. #حق از آن کهنههایی است که هرچه کهنه تر میشود، قیمتش بیشتر است.
📚 گزیده دیدگاه های شهید بهشتی، ص 191
@teribon_ir
34.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👤 حجه الاسلام #انجوی_نژاد :
⚠️ قطعبودن سیستم تا ساعت دهیازده، درصدی از #مشارکت را پایین آورد.
🔰 درصدی از مردم آنقدر معیشت روی آنها فشار آورده که به هیچکس #امید ندارند.
⛔️ متولیان مملکت توجه کنند. درصدی از مردم #عناد دارند.
‼️ مشکل ما مشارکت 48درصدی نیست! مشکل ما ۲۰ درصد است. چرا درصد مشارکت #کلان_شهر ها را نمیگویید؟
📺 هنوز بعد از چند روز #صدا_و_سیما در حال تبریکگفتن است! آقا بس کنید دیگر! برای چه تبریک میگویید؟! چرا پیام مردم را نمیگیرید؟!
🚫 اشکال تبریکهای پیدرپی این است که درصد بالایی که مشارکت نکردند لجشان در میآید. اینها شرکت نکردند تا پیامی را به #جمهوری_اسلامی بدهند! بعد میبینند انگار نه انگار ...
✴️ مشارکت فرانسه 32 درصد بوده، نخست وزیر و نماینده مجلس توییت زدند که ما #پیام شما مردم را گرفتیم.
⁉️ شما در اتاق #جنگ_روانی تان چه غلطی میکنید؟
🔰 ادامه دارد ...
برای دیدن فیلم کامل سخنرانی به لینک زیر مراجعه کنید:
http://aparat.com/v/MVXg6
✅ @teribon_ir
13.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨📹 نطق انقلابی آقای #ویس_کرمی علیه قالیباف
🔹وظیفه هیئت رئیسه و رئیس روشنگری است؛ منّتی بر سر ما ندارید!
🔸باید بدون نگاه از بالا به پایین نسبت به سوالات روشنگری کنید.
♦️تا کی میخواهیم رهبر انقلاب را خرج حرفهای خود کنیم؟!
🔹اگر هر انتقادی تضعیف مجلس باشد پس در مواردی که انتقاد وارد است چه باید کرد؟!
🔸از این میترسم که بعدا اگر آقای رئیسی هم آمدند عدهای بگویند که خلاف آقای رئیسی حرف زدن، خلاف اسلام است!!
@teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️📹استاد عبدالحسین خسروپناه:
خطری که بین #طلبهها میبینم این است؛
👈 هرچه جریان #اصولگرایی میگوید را تعبدا میپذیریم و خیال میکنیم #ولیفقیه این است، اما هرچه جریان #اصلاحطلبی میگوید را نقد میکنیم!
#تحجر_عمیق_سیاسی
@teribon_ir
13.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⬅️ حزب الله از چه کسانی تاثیر می پذیرد!!
🚨باورتون میشد یه روزی این طیف و این تیپ آدما بشن تئوریسینهای سیاسی جریان انقلابی و به این راحتی چند میلیون نفرو سر کار بذارن؟!
#لولو_هراسی
#لولو_سازی
#النصر_بالرعب
@teribon_ir
10.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸باز هم #اصولگرایان، بازهم #تمامیّتخواهی و #سوءاستفاده از امکانات بیتالمال برای انتخابات و حذف مخالف
⭕📹 افشاگری حاج خلیل موحدی(از شخصیتهای ارزشی مشهد مقدس) نسبت به تخلفات جریان قدرتطلب
❌ لیست هوالمطلوب(کریمی قدوسی) ❌مرکز رسیدگی به امور مساجد (فاطمی ارفع)
❌یاران انقلاب (استفاده ابزاری از بسیج)
👈مثلث قدرتطلبان برای قبضهکردن قدرت..
#بازخوانی
@teribon_ir
16.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀سیّدبودن جزو ملاکهای انتخاب بوده و ما خبر نداشتیم؟!
(مثالهای نقض فراوان است)
🌀همه مردم روز 28خرداد آمدند؟اون 30 میلیون نفر ایرانی نیستند؟!
🌀رقبای آقای رئیسی با آل علی درافتاده بودند؟!
♦️بدون تردید اگر جلوی این فضای زننده گرفته نشود، در آیندهی نزدیک #ثناگویی اهلبیت(علیهمالسلام) تبدیل به صنعت تملقگویی از سیاسیون خواهد شد. دود قدیس سازی از افراد بیشتر از هر چیز و هرکس ، به چشم خود آن فرد خواهد رفت و کمترین آسیبش آن است که امکان دیالوگ و انتقاد را از بین خواهد برد.
@teribon_ir
9.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 حافظ "خط امام"
🔹بازخوانی روایت #سعید_جلیلی از شهید دکتر عبدالحمید دیالمه به مناسبت سالگرد حادثه تروریستی هفتم تیر سال 60
🔹از برجستگی های ویژهء شهید دیالمه این بود که هیچگونه زاویه از #خط_امام را بر نمی تابید و نسبت به آن روشنگری میکرد
🔹 ایشون ویژگی اش این بود که بر همون نکاتی که بهش اعتقاد داشت و باور جدی داشت، پافشاری می کرد. موقع #انتخابات ممکن است حالا برخی بگویند که برخی مطالب گفته نشود، برخی نکات را حالا شما بازگو نکنید، رای بیارید، بذار بعدش و..
اینو در رفتار سیاسی ایشون من نمی دیدم.
@teribon_ir
⭕️جامعه اسلامی ،جامعه بره ها نیست، جامعه آدمهاست...
🔹"آن عامى که به عالم خرده میگیرد و میگوید این کار شما خلاف به نظر میرسد، اگر در پاسخ انتقادش شنید که «برو، عالم را با جاهل بحثى نیست»، یک وظیفه بیشتر ندارد؛ به نظر من وظیفه اش این است که دیگر به دیده عالم به آن فرد ننگرد، چون او جاهلى است اصطلاح دان، نه عالمى رهشناس.
🔹 آن فرد مادون که از زبان مافوقش در برابر هر انتقاد میشنود که «من رئیس تو هستم، پس انضباط ادارى و تشکیلاتى یا حزبى کجا رفته؟» باید به او به دیده مافوق ننگرد. این طاغوتى است که بر مسند کبریایى تکیه زده و شایسته اطاعت و فرمانبرى نیست.
🔹جامعه اسلامى جامعه هوشیارها و زباندارهاست. جامعه اسلامى جامعه مردم فضول است؛ نه از آن فضولهایى بیجا و نه زباندار، به این معنا که بره نیست. جامعه برهها نیست؛ جامعه آدمهاست.
🔹آدمی که انتقاد میکند و در کار همه دقت میکند. اما به خاطر چى؟ به خاطر پاسدارى از محترمترین چیزها: حق و عدل. حق و عدل از همه کس محترمتر است؛ پاسدارى از آیین حق و آیین عدل، فضیلت و عدالت و حقپرستى و خداپرستى، نورانیت و روشنى، مبارزه با ظلمت و حمایت از نور...
🔹انسانها فرمان مى برند اما از فرمانده اى که براى دیگران حق انتقاد نسبت به خود را محفوظ مى داند. فرمان مى برند، ولى با حفظ حق انتقاد، با حفظ حق رسیدگى و پرسش..."
📚از کتاب "بایدها و نبایدها؛ امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه قرآن"، متن سلسله جلسات تفسیر قرآن #شهید_بهشتی در سالهای پیش از انقلاب، نشر بقعه، سال 1379، صفحه های 68 و 69
✅به تریبون مستضعفین بپیوندید:
@teribon_ir
♻️ دوقطبی
🔰 دوقطبی حقیقی، اصلاحطلبی و اصولگرایی، چپ و راست، تندرو و میانهرو نیست. دوقطبی حقیقی بین رفاهطلبی و مبارزه است، جنگ بین فقر و غناست.
رحمت خدا بر امام امت، روحالله خمینی (ره) که میفرمود: ملت عزیز ما که مبارزان حقیقی و راستین ارزشهای اسلامی هستند، به خوبی دریافتهاند که مبارزه با رفاه طلبی سازگار نیست؛ و آنها که تصور میکنند مبارزه در راه استقلال و آزادی مستضعفین و محرومان جهان با سرمایه داری و رفاه طلبی منافات ندارد با الفبای مبارزه بیگانهاند.
و آنهایی هم که تصور میکنند سرمایه داران و مرفهان بیدرد با نصیحت و پند و اندرز متنبه میشوند و به مبارزان راه آزادی پیوسته و یا به آنان کمک میکنند آب در هاون میکوبند.
بحث مبارزه و رفاه و سرمایه، بحث قیام و راحت طلبی، بحث دنیاخواهی و آخرت جویی دو مقولهای است که هرگز با هم جمع نمیشوند. و تنها آنهایی تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند. فقرا و متدینین بیبضاعت گردانندگان و برپادارندگان واقعی انقلابها هستند.
برای شادی روح امام و یار صادقش، آیتالله بهشتی صلوات هدیه کنید.
@teribon_ir