هدایت شده از مرقومات/علی ریاحی پور
⭕بانیان وضع موجود و دولت انقلابی!
ریاست محترم جمهوری چندی پیش در موضعی اصولی و درست تصریح کرده بودند که:
▫️ دولت به همه احترام میگزارد اما بیتردید کسانی که بانیان وضع موجود هستند و مردم از عملکرد آنان رضایت ندارند، نباید در عرصههای مدیریتی مورد استفاده قرار بگیرند. داشتن روحیه انقلابی، جهادی و کارآمد بودن از محورهای مورد تأکید دولت است.
🔻این سخنان که پیش از این نیز مشابهاش بیان شده در شرایطی مطرح گردیده که به دلیل عدم تغییر محسوس در بدنه مدیریتی کشور و حضور عناصر فشل و غربزده در مناصب مهم، خرابکاریها و حسارتهای زیادی به بار آمده که از آن جمله میتوان به کارشکنی، سستی، تحولستیزی و از همه مهمتر کاهش بدنه حامیان دولت و فاصلهگذاری طیفی از نیروهای انقلابی با بدنه دولت، اشاره کرد.
دولت انقلابی اما در تغییر ریل مدیریتی و تحول جدی، هم نیازمند ارزیابی دقیق از واقعیتهای موجود (از آن جمله شناسایی دقیق عناصر بدسابقه و کارنابلد و غربزده) است و هم نیازمند #ارادهجدی برای تغییر این عناصر و از همه مهمتر نیازمند شناسایی و به خدمت گرفتن #شبکهنیروهایانقلابیکاردان!
دولت اما در هر سه سطح با کاستی جدی روبروست و مهمتر از همه، همین مورد آخری است که ناشی از روی آوردن به حلقههای بسته و احیانا #رویکرد_محفلی به جای #رویکرد_مردمی است که اگرچه شخص رئیسجمهور محترم از چنین انگاره و رویکردی گریزان باشد، مع الاسف طیفی از دولتمردان و حلقههای تصمیمساز نزدیک به ایشان به این آسیب دچارند!
این امر (که البته در تذکرات اولیه مقام معظم رهبری به دولت فعلی نیز نشانه های انذار نسبت به آن قابل مشاهده است) اگر علاج نشود، کارآیی و کارآمدی دولت انقلابی را به شدت کاهش میدهد و محرومیت دولت از سرمایههای انسانی کشور را به دنبال خواهد داشت.
چنانچه دولت محترم در اسرع وقت نسبت به جایگزینی حساب شده عناصر مردمی و انقلابی و کاردان با عناصر غربزده کارنابلد و ناکارآمد اقدام نکند، دیری نمیپاید که امپراطوری دروغ و عمال رسانهای بیگانه، دولت فعلی را به عنوان عامل وضع موجود جابزنند و فجایع هشت ساله گذشته را به دلیل عدم تغییر ریل مدیریتی و کارشکنیها و ناکارآمدی ناشی از آن، به نام دولت انقلابی القا کنند.
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
🔻پاداش انفعال در برابر جریان غیرانقلابی:
سیاستمدار لغزان و هراسان
[۱]. در نظر من، مسأله این نیست که خانوادۀ قالیباف به سفر ترکیه رفته و چند چمدان کالا خریده، بلکه این است که قالیباف از ناحیۀ افشای این خبرِ راست یا دروغ، «سرمایۀ اجتماعی»اش را باخت و این همان «حسّاسیّت» برخاسته از تعارض منافعی بود که ایشان را در مقابل طرحِ مدیریّت فضای مجازی قرار داد. ایشان در آنجا برای پرهیز از «هزینۀ اندکِ مؤمنانه»، از حمایت گریخت، امّا در اینجا، متحمّلِ «هزینۀ گزافِ بیهوده» شد. دیروز قالیباف به بهانۀ اینکه «طرح مدیریّت فضای مجازی» در مقابل «نظر مردم» قرار دارد، عقبنشینی کرد و حقّ را زیر پا گذاشت؛ و امروز بهجای آن طرح، «خودِ او» به بهانۀ خطای نهچندان مهمّ چند تن از اعضای خانوادهاش، اینچنین محکوم و منهدم میشود و استعفای او بهعنوان یک «مطالبۀ مردمی» مطرح میگردد.
[۲]. اگر او و مجلس در مقابل «روایتسازیِ دروغینِ جریان غیرانقلابی» نسبت به مدیریّت فضای مجازی میایستاد و نمیهراسید و به دفاع عقلانی میپرداخت و از خود، ضعف و سستی نشان نمیداد، شاید امروز گرفتار «تهاجمِ حذفیِ جریانِ غیرانقلابی» نمیشد. تصویری که او از خود در ذهن جریان غیرانقلابی ساخته، تصویر یک «سیاستمدار لغزان و هراسان» است که هر لحظه احساس کند «سرمایۀ اجتماعی»اش در حال آسیبدیدن است، بهجای «حضور تهاجمی» و «ضدّحملۀ مردانه»، خود را میبازد و عقبنشینی میکند. جریان غیرانقلابی، بهدرستی دریافته است که میتوان در مقابل این «شخصیّتِ نگران و شناور»، پیشرویِ روایی کرد و در نهایت، به حیات سیاسیاش پایان داد. مسئولیّت سفر خانوادۀ قالیباف، به عهدۀ ایشان نیست و روایتسازان، دروغ میبافند و مغالطه میکنند، امّا مگر دربارۀ طرح مدیریّت فضای مجازی، چنین ناجوانمردانه روایتسازی نکردند و قالیباف با آنها همراهی نکرد؟! امروز همان «روایتسازانِ غیرانقلابی»، به جان خودِ او افتادند.
[۳]. به تعابیر رهبر انقلاب در دیدار اخیر دقّت کنید: «تکرار کلمۀ تعارض منافع در مجلس»، «منفعت ما در توجّه مردم به ما»، «منفعت عمومی کشور»، «مقدّمدانستن آبرو و توجّه مردم به خودمان»، «در نظر داشتن خدا» و ... . قالیباف بهعنوان رئیس مجلس، باید پرچمدار و نیروی پیشرانِ این حقّ میشد، نه اینکه سنگاندازی کند و در نهایت نیز، به بهانۀ واهیِ تعیین سیاستهای فضای مجازی، «مطالبۀ کوتاهمدّت رهبر انقلاب» را به «سراب سرگردانی» بیفکند. بهواقع، هیچ محملی برای حملبرصحّت کردن اقدام ایشان نیست. او گرفتارِ «عقوبتِ ترک فعل» شده است: اوّلاً، «خواستۀ رهبر انقلاب» از «مجلس»، تقنین دربارۀ اعمال مدیریّت بر فضای مجازی در کوتاهمدّت بوده است، ولی پس از دو سال، این کار انجام نشده است و این یعنی در تعلیق نهادنِ مطالبۀ ایشان. ثانیاً، شخص قالیباف تا آنجا که احساس کرد این طرح، «هزینۀ اجتماعی» ندارد، با آن همراهی کرد و پس از آنکه ورق برگشت، نظر او نیز «ناگهان» تغییر کرد. مشاهده کردیم که شخص منصوب ایشان در «مرکز پژوهشهای مجلس»، در آن بیانیۀ بسیار ضعیف و کممایۀ عمومی، چگونه همین طرحِ موردِ دفاعِ سابقِ قالیباف را بهطور کلّی و از اساس، «نفی» و «انکار» کرد. ثالثاً، رهبر انقلاب در سخنرانی اخیر خویش، از «تعارض منافعِ در مجلس» سخن گفت و این نشان میدهد که کسانی در مجلس، «درگیر ملاحظۀ منافعِ شخصیِ خود» شدهاند و آن منفعت، تداومِ بدنۀ اجتماعیشان است.
[۴]. جریان بدسابقۀ غیرانقلابی که سرچشمۀ فساد است، زبان در کام بگیرد و خاموش بنشیند. اینان که کارگزارانشان، «اشرافی» و «کاخنشین» و «نجومیبگیر» و «قاچاقچیِ حرفهای ارز» و «وارداتچی» و «هزارمیلیادی» و «متواری از وطن» و «زنکُش» و ... بودهاند، چه نسبتی با دلسوزی برای «مردم» و «تولید» و «اخلاق» و «سادهزیستی» دارند؟! تاریخ انقلاب، حادثهای سیاهتر و تلختر از حضور مدیریّتی اینان به خود ندیده است. درد قدرت دارند و میخواهند با «سوزاندنِ دیگری»، یخِ بدنۀ اجتماعیِ خویش را آب کنند، غافل از اینکه مردم از آنها عبور کردهاند.
[۵]. باید انقلاب را به تجربۀ مدیریّتی تازهای وارد کرد که متناسب با غایاتِ گام دوّم باشد. چپ و راست سیاسی، مدّتهاست به تمامیّتِ خویش رسیدهاند و سخن مبدعانه و عمل متعهدانه ندارند.
#دکتر_مهدی_جمشیدی
@teribon_ir
هدایت شده از حافظه تاریخی ایرانی
33.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قسمت هفتم برنامه "حافظه تاریخی ایرانی" با موضوع آسیب شناسی سبک زندگی بسیاری از مسئولین جمهوری اسلامی
مسئولین از "شهوات حلال" هم باید بگذرند...
یازده دقیقه ای که اطلاعات مفیدی به شما خواهد داد.
@Hafezeh_tarikhi_irani
5.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ #جمهوریت: ستون دین خدا
▪️ حکومتداری به شیوهی امیرالمومنین...
⚫️ بخشهای کمتر شنیده شده و استثنائی خطبهی ۲۱۶ #نهج_البلاغه و نامهی امیرالمومنین به مالک اشتر
🎙 امیرالمومنین در خطبهی ۲۱۶ میفرمایند رعیت اصلاح نمیشود مگر که والیان اصلاح بشوند. پس باید والیان اصلاح بشوند، حکومت اصلاح بشود تا جامعه اصلاح بشود...
🔹 حضرت میگویند اگر میخواهید حکومت درست بشود، والیان درست بشوند باید یک جمهوریت قوی شکل بگیرد، که مردم پای کار باشند (اِستقامهِ الرعیه).
یعنی مردم مطالبهی عدل بکنند، مطالبهی حق بکنند...
🔺 یک جمهوریت حداقلی که آمد رأی داد رفت نه! یک جمهوریت [قوی] که پس از انتخابات بایستد، [بگوید] من رأی دادم، نظارت هم رویت میکنم، نقدت هم میکنم، اعتراض هم میکنم، عزلت هم میکنم [اگر لازم باشد]!
@teribon_ir
هدایت شده از مرقومات/علی ریاحی پور
⭕ تفکیک یا گره زدن به نظام و مقدسات
🔺همیشه یکی از نگرانی ها و هشدار های برخی دوستان انقلابی، این بوده است که حواسمان باشد با انتقاد کردن و بیان ضعف ها و قصور ها و تقصیر های برخی از مسئولین و مدیران نظام، موجبات تضعیف حاکمیت و نظام جمهوری اسلامی را فراهم نیاوریم و در زمین دشمن بازی نکنیم.
🔺 وقتی از اینان سوال می شود که چرا نگران هستید؟ می گویند آخر فلانی نامش به نام انقلاب و نظام و ارزش ها و...گره خورده و اگر ما او را بزنیم و نقد کنیم، نظام تضعیف می شود، پس فعلا سکوت بکنیم و قس علی هذا. تا اینجا خوب دقت کردید؟ «نامش به نام نظام گره خورده است» سوال؛ به راستی چرا باید نام یک کارگزار با نام نظام و تمامی مقدسات گره بخورد؟ چرا می خواهیم با دست خودمان نظام و مقدسات را به پای افراد ذبح کنیم؟ آیا این رویکرد مصداق بر شاخه نشستن و بن بریدن نیست؟
🔺 اتفاقا مشکل دقیقا همینجاست؛ ای کسانی که نگران اعتماد عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی نظام و عدم تضعیف نظام هستید؛ بدانید و بدانیم که دقیقا مشکل از زمانی شروع شد که افراد را با بُت سازی خود کرده خویش، در افکار عمومی معادل نظام قرار دادیم. مشکل از زمانی شروع شد که در نماز جمعه، هاشمی رفسنجانی را چنان بالا بردیم که فریاد زدیم: مخالف هاشمی مخالف رهبر است، مخالف رهبری دشمن پیغمبر است. مشکل از زمانی شروع شد که نام رئیس مجلس را به نام حاج قاسم و حاجی زاده و جهاد و جبهه و جنگ و چفیه و شلوار شش جیب و... گره زدیم.
🔺 خودتان را قاضی کنید؛ آیا به مردم بیچاره که صبح تا شب در گوششان خوانده ایم فلانی یار رهبری است، بهمانی یار حاج قاسم است و این یکی خادم الرضا و آن یکی مطیع ولایت است و...
حق می دهید اگر هر کدام از اینان اشتباهی بکنند به پای رهبری و نظام و انقلاب بنویسند؟ مگر می شود یک شخص را به شخصیت نظام گره زد و مردم کرده ی آن شخص را به پای شخصیت ننویسند؟ مشکل از زمانی شروع شد که شاخص ها جای اشخاص را گرفتند. جز این است؟
🔺آقایانی که فکر شخصیت نظام هستید، چاره ای نیست جز آنکه شخصیت نظام را از دست اشخاص نظام نجات دهیم. اگر نجات دادید آن وقت می توانید به راحتی سر بلند کنید و صادقانه با مردم سخن بگویید.
بگویید که والله، بالله، تالله از دل انقلاب خمینی، اشرافیت مذهبی و تکنوکراسی دینی از جنس خاندان سالاری هاشمی رفسنجانی در نمی آید، از دل انقلاب خمینی سفر لاکچری همسر و دختر و داماد رئیس مجلس در نمیآید، از دل انقلاب خمینی اقدامات نمایشی و آرتیست گونه برخی حضرات در نمی آید، از دل انقلاب خمینی فساد هلدینگ یاس و هفت تپه و ویلای های لواسان و نبود شفافیت در نمی آید و دهها در نمی آید های دیگر...
🔺تنها راه حل جهت عدم سواستفاده دشمنان انقلاب اسلامی از مطالبه گری و عدالتخواهی و... تقدس زدایی از کارگزاران و منتخبین و منصوبین نظام اسلامی و تفکیک آرمان ها و ارزش ها و شخصیت نظام از عملکرد شخص، مدیران و بر مسند نشینان مملکت است. اگر روزی جریان انقلابی به این بلوغ گفتمانی رسید که این تفکیک راهبردی را عملیاتی کند، آن موقع به راحتی می تواند در کنار مردم از مسئولین سوال، پرسش و انتقاد کند و آنان را در زمین و میز انقلاب اسلامی به بازخواست بکشاند. وگرنه همین آش است و همین کاسه.
🔺بخوانید نکته کلیدی رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان را 👇👇
«اگر شما این جور برخورد کردید، آن وقت دیگر بعضی از عملکردهای ضعیف به حساب نظام جمهوری اسلامی و به حساب انقلاب گذاشته نخواهد شد؛ یعنی تفکیک به وجود خواهد آمد بین آرمان انقلاب، آنچه انقلاب خواسته و مثلاً فرض کنید عملکرد ضعیف منِ مدیر؛ این تفکیک هم جزو چیزهای لازم است.»
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
8.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آیا میشود مخالف استکبار (ظالم) خارجی و بینالمللی بود، اما از استکبار (ظالم) داخلی غفلت کرد؟
🔺 از فلسطین و داعش و پلیس فدرال آمریکا تا اشرافیت داخلی و شکم بارگان وطنی..
⬅️ بیانات تاریخی رهبر معظم انقلاب را ببینید.
@teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برای حکم حکومت بصره و کوفه آمده بودند، اما حال و احوالی پرسیدند و رفتند...
📌 دیالوگ به یادماندنی از سریال "امام علی(ع)"
🔹زبیر خطاب به عمار: حکایت آن دو چراغ چه بود؟
🔸عمار: چراغ اول با روغن بیتالمال میسوخت، چون علی به امورات مردم مشغول بود. وقتی علی قرار است با شیوخی چون شما مصاحب باشد چراغ خانه خودش را روشن میکند.
🔹طلحه خطاب به زبیر: از ما تا حکومت کوفه و بصره چند فرسنگ فاصله میبینی؟
🔸زبیر: از ذیل تا ثریا. حال و احوالش میپرسیم و مرخص میشویم.
@teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ حکومتداری به سبک امیرالمومنین(ع)
📌بخشی از نامه امام علی(ع) خطاب به مالک اشتر:
💬 بخش ثابتی از هر روز را باید صرف آن کنی که مستقیم و بدون واسطه سراغ #طبقات_محروم بروی و با آنان گفتوگو کنی.
@teribon_ir
🔺سرورانی که کار فرهنگی و تربیتی انجام میدهند این تذکر شهید بهشتی رو باید به شدت توجه داشته باشند که در تربیت فردی و اجتماعی افراد روحیه استقلال و قدرت تصمیم یا بهتر بگیم حق تصمیم اونها رو باید رعایت کرد تا جایی که اگر این نکته بیتوجهی بشه یکی از جنبههای مهم انسانی در متربی لنگ میزند.
@teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیت الله جوادی آملی: زدودن اسرائیل، مثل زدودن کثافت از دست است؛ قصد قربت لازم نیست
✅ @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روز قدس متعلق به کسانی است که از انسانیت بویی بردهاند.
📌 مصاحبه حمد زکزاکی فرزند شیخ ابراهیم زکزاکی دو روز قبل از شهادتش در روز قدس سال ۱۳۹۴
@teribon_ir
⭕️ استراتژی سطل آب!
🔺 "#فلسطین مسئله اصلی جهان اسلام است..."
🔹حتما یا باید فاجعه ای مثل انتقال سفارت آمریکا به قدس یا ماجرای "تطبیع" یا کشتار مردم غزه اتفاق بیفتد یا به روز قدس نزدیک شویم تا به مدد تبلیغات دوپینگی صداوسیما همه مان یادمان به فلسطین بیفتد و برای رفع تکلیف هم دنبال اقدام و کاری می گردیم و با چند توییت و استوری هم داستان ما و مسئله اول جهان اسلام تمام می شود تا بعد...
🔹هیچگاه فلسطین مسئله و دغدغه رسانه ها و تشکل های حزب اللهی در طی سال نبوده است. فقط هر از گاهی دلمان را به کلام آقا به نابودی اسرائیل در ۲۵سال آینده خوش می کنیم. بی آنکه متوجه باشیم تحقق این کلام منوط به دو شرط بود"وحدت" و "مبارزه همگانی فلسطینی ها و مسلمان ها( #ما) " یعنی پیش شرط تحقق این وعده، کنش انقلابی ما و دغدغه جدی فلسطین خواهد بود.
حضرت آقا گفته بودند : "رژیم صهیونیستی همچنانکه قبلاً گفتهایم به شرط مبارزه همگانی و متحد فلسطینیها و مسلمانان با صهیونیستها در ۲۵سال آینده وجود خارجی نخواهد داشت."
🔹اما چون توجه مان دوپینگی و احساسی جلب شده و فهم دقیقی از مسئله فلسطین وجود ندارد، دچار گیجی ، نداشتن راهبرد و ایده برای اجرا می شویم. و همین است که الان اگر از اغلب نخبگان جوان حزب اللهی اسم پنج شهید فلسطینی را بپرسی احتمالا بعد از یک مورد عاجز می مانند.
🔹 #امام روح الله بهترین و دقیق ترین استراتژی را به ما یاد داد. "استراتژی سطل آب"
🔺"هر مسلمان یک #سطل_آب بریزد #اسرائیل را سیل میبرد"
یعنی هر مسلمانی در هر نقطه ای از عالم با هر ظرفیتی آتش به اختیار علیه رژیم صهیونیستی هرکاری در توانش است انجام دهد.
🔹این یعنی هر مسلمان اعم از زن و مرد ، کوچک و بزرگ از هر شغل و پیشه ای در این مبارزه سهیم است و برای تک تک آنها کار تعریف شده است. از نقاشی های یک کودک پنج ساله ، مداحی و شاعری که می توانند این مسئله را در ذهن مخاطب بزرگ کنند ، گروه سرود دانش آموزی، برپایی بزرگداشت مناسبت های مرتبط با فلسطین مانند روز نکبت و انتفاضه در مساجد تا پیگیری جنبش تحریم کالاهای اسرائیلی و حرکت تاوان توسط یک دانشجو، بزرگداشت شهدای عملیات های اخیر، کمپین های مجازی در حمایت از اسرای فلسطینی، ارسال پیام های تصویری به جوانان و دانشجویان فلسطینی از طریق فضای مجازی، حرکت هایی چون موج #مقلوبه توسط بانوان، نصب پوستر تصاویر شهدای انتفاضه در سطح شهرها، تولید کلیپ های چند زبانه و کارهای گرافیکی، دعوت از مجاهدان و خانواده های شهدای فلسطینی، طرح شکایت های مکرر حقوقی در نهادهای بین المللی از طریق گروههای مردمی ، ارتباط و تشکیل هسته های مقاومت دانشجویی درسراسرجهان حول آرمان قدس، مطالبه از دولت، مجلس و قوه قضائیه برای فعال شدن در مسئله فلسطین، مطالبه از سپاه قدس برای تسریع تسلیح کرانه باختری، نمایش فیلم ها و مستندهای مرتبط با مسئله فلسطین در مساجد و سطح شهر و...همگی در راستای نابودی این غده سرطانی ذیل استراتژی سطل آب تعریف می شوند.
🔺برای همه اقشار جامعه اسلامی در این جبهه جای کار و مبارزه است. لازم نیست حتما کارهای خیلی بزرگ و تبلیغاتی صرف انجام شود. تاثیری که در همین کارهای ساده اما مداوم در فرهنگ عمومی و حتی وجه بین المللی وجود دارد در همایش های یک شبِ دهان پرکن نیست.
🔹هرکس به قدر وسع خود می تواند نقش آفرینی کند، باید مبارزه را با زندگی روزمره مردم پیوند زد و هرکسی نقش خود را پیدا کند. هر مسلمان فقط "یک سطل آب"
✍️ #علیرضا_فقیهی_راد
✅ @teribon_ir