[WWW.FOTROS.IR]Nohe-HazratZeinab[01].mp3
6.95M
🚩توخیمه هنوز من سرلشگرتمـ
بی تابِ لبِ خشکِ اصغرتمـ
من دخترِ شاهِ خیبرشکنمـ
من آینه ی زهرا و حسنمـ💔
#اشاره_کن_خودمـ_برات_میمیرمـ😭
🎤 #حاج_محمود_کریمی
#رسانه_تنگه_مرصاد_آنتی_منافق
@tmersad313
👊کانال تنگه مرصاد💥
⚫️ طرح #با_کاروان (ویژه محرم . شب چهارم) 🔳 #موضوع: درس سهل اندیشان از کربلا‼️ 🔻 #رهبر_معظم_انقلاب
⚫️ طرح #با_کاروان (ویژه محرم . شب پنجم)
🔳 #موضوع: خطر در کمین است...‼️
▪️ #رهبر_معظم_انقلاب
♠️ چطور شد جامعه اسلامی و همان کسانی که دورههای نزدیک به پیامبر را دیده بودند، بعد از پنجاه سال کارشان به آنجا رسید که جمع شدند، فرزند همین پیامبر را با فجیع ترین وضعی کشتند!؟ انحراف، عقبگرد، برگشتن به پشت سر، از این بیشتر چه میشود!؟
♠️ زینب کبری سلاماللَّهعلیها در بازار کوفه، آن خطبه عظیم را اساساً بر همین محور ایراد کرد: «یا اهل الکوفه، یا اهل الختل و الغدر، أتبکون!؟». مردم کوفه وقتی که سرِ مبارک امام حسین را بر روی نیزه مشاهده کردند و دختر علی را اسیر دیدند و فاجعه را از نزدیک لمس کردند، بنا به ضجّه و گریه کردند. فرمود: «أتبکون!؟»؛ گریه میکنید!؟ «فلا رقات الدمعه ولاهدئت الرنه»؛ گریهتان تمامی نداشته باشد. بعد فرمود: «انّما مثلکم کمثل التی نقضت غزلها من بعد قوة انکاثا تتّخذون ایمانکم دخلاً بینکم».
♠️ این، همان برگشت است؛ برگشت به قهقرا و عقبگرد. شما مثل زنی هستید که پشم ها یا پنبهها را با مغزلنخ میکند؛ بعد از آن که این نخها آماده شد، دوباره شروع میکند نخها را از نو باز کردن و پنبه نمودن! شما در حقیقت نخ های رشته خود را پنبه کردید. این، همان برگشت است. این، #عبرت است. هر جامعه اسلامی، در معرض همین خطر هست.
#رسانه_تنگه_مرصاد_آنتی_منافق
@tmersad313
5.MP3
3.08M
▪️ #سخنرانی #شب_پنجم #محرم▪️
🎙 #حجت_الاسلام_مومنی
#رسانه_تنگه_مرصاد_آنتی_منافق
❁❁❁❁❁❁🕯❁❁❁❁❁❁
🚩 @tmersad313
❁❁❁❁❁❁🕯❁❁❁❁❁❁
2.MP3
8.69M
▪️السلام علیک یا عبدالله بن الحسن▪️
🕯روضه #شب_پنجم #محرم🕯
🔈روضه حضرت عبدالله بن الحسن علیه السلام
🎙 #حاج_میثم_مطیعی
#رسانه_تنگه_مرصاد_آنتی_منافق
❁❁❁❁❁❁🕯❁❁❁❁❁❁
🚩 @tmersad313
❁❁❁❁❁❁🕯❁❁❁❁❁❁
6.MP3
2.53M
▪️السلام علیک یا عبدالله بن الحسن▪️
🕯واحد #شب_پنجم #محرم🕯
🔈اگر چه نوجوانم میشود رزمنده باشم
🎙 #حاج_میثم_مطیعی
#رسانه_تنگه_مرصاد_آنتی_منافق
❁❁❁❁❁❁🕯❁❁❁❁❁❁
🚩 @tmersad313
❁❁❁❁❁❁🕯❁❁❁❁❁❁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهادت مرگ تاجرانه است!!!
#محسن_حججی
#رسانه_تنگه_مرصاد_آنتی_منافق
@tmersad313
🔹آیا گزینه فریدون رییس هیات مدیره بانک ملت می شود؟
درآستانه مجمع فوق العاده بانک ملت، حسین فریدون سعی در تاثیرگذاری در ترکیب هیات مدیره این بانک بزرگ دارد.
گفته می شود فریدون سعی دارد با لابی های مختلف، بهمن اسکندری گزینه مدنظر خود را به ریاست هیات مدیره بانک ملت برساند./ دانا
#رسانه_تنگه_مرصاد_آنتی_منافق
@tmersad313
👊کانال تنگه مرصاد💥
💢سیاه پوشیدن در عزای کسی یا اعلام عزا در اسلام با سیاهی پرچم ها بدعت است و از سال ۳۵۲ هجری در دوره
💢سیاه پوشیدن در عزای کسی یا اعلام عزا در اسلام با سیاهی پرچم ها بدعت است و از سال ۳۵۲ هجری در دوره معزالدوله آغاز شد. و اینکه پیامبر(ص) در عزای کسی سیاه نپوشید!
آیا این ادعا صحت دارد؟
این ادعای وهابیت را با منابع اهل سنت پاسخ میدهیم:
اسناد روایی اهل سنت:
جناب آقاي زمخشري، اديب و مفسر مشهور قرن پنجم و ششم هجري مي نويسد:
بكت بنت أم سلمة علي حمزة رضي الله عنهما ثلاثة أيام و تسلبت.
دختر ام سلمه 3 روز براي حمزه (ع) گريه كرد و لباس سياه پوشيد.
الفايق في غريب الحديث للزمخشري، ج2، ص154
معناي تَسَلَّبَتْ چيست؟ تمام بزرگان أهل سنت و لغت نويسان و ادباء، اين كلمه را معنا كرده اند به «جامه سياه بر تن كردن».
در همين كتاب در ماده سَلَبَ آمده است:
خرقة سوداء كانت تغطي رأسها بها.
لباس سياهي است كه بر سر مي انداختند.
الفايق في غريب الحديث للزمخشري، ج2، ص154
آقاي زبيدي در كتاب تاج العروس كه از كتاب هاي معتبر و مشهور لغت در ميان أهل سنت است، درجلد 2، صفحه 83 وقتي به ماده سَلَبَ مي رسد ، مي گويد مراد از تَسَلَّبَتْ يعني:
ثوب أسود تغطي به المحد رأسها.
پارچه سياه بر روي سر انداختن.
وقتي جعفر طيار (ع) شهيد شد، :
لما أصيب جعفر قال رسول الله (ص) لأسماء: تسلبي ثلاثا.
وقتي جعفر شهيد شد، پيامبر (ص) به أسماء بنت عميس (همسر جعفر طيار) گفت: 3 شبانه روز لباس سياه بپوش.
📚جامع البيان لإبن جرير الطبري، ج2، ص697 ـ البداية و النهاية لإبن كثير، ج4، ص288
پاسخ دوم
ايشان كه مي گويند: «كسي در عزاي پيامبر (ص)، لباس سياه نپوشيد»، بداند كه آقاي حسان بن ثابت انصاري كه از شعراي بنام عصر نبي مكرم (ص) بود، در ديوان خود، صفحه 67 كه با شرح و مقدمه عبدا محنا است، مي گويد:
همچون زنان راهبه و كشيش هاي تارك دنيا، جامه هاي تيره و كبود بر تن كرده اند.
مسوح، جمع مسح است و معمولا از موي بز آن را مي بافتند و تيره و سياه رنگ است و معمولا راهبه ها اين لباس تيره را بر تن مي كنند به نشانه اندوه بر مصيبت حضرت عيسي (ع).
اين كه اينها مي گويند سياه پوشي بدعت است و كسي در عزاي گذشتگان و در عزاي پيامبر اكرم (ص) لباس سياه بر تن نكرده است، به اين آدرس هايي كه ما داديم مراجعه كنند.
#رسانه_تنگه_مرصاد_آنتی_منافق
@tmersad313
💢 چرا از عقد مرد ۳۰ ساله با دختر ۹ ساله ناراحت شدین مگه پیغمبرتون با دختر ۹ ساله عایشه عقد نکرد؟
#با_ذکر_سند_و_منابع
قبل از پرداختن به اصل مطلب، بايد تاريخ ازدواج رسول خدا با عایشه روشن شود تا بعد نتيجه بگيريم كه عایشه در هنگام ازدواج با رسول خدا چند #سال داشته است.
در باره #تاريخ ازدواج رسول خدا با عائشه ديدگاههاي متفاوتي وجود دارد. محمد بن اسماعيل بخاري ، از خود عایشه نقل مي كند كه رسول خدا سه سال بعد از حضرت خديجه (س) با او ازدواج كرده است:
از عائشه نقل شده است كه به هيچ زني به اندازه خديجه ، #حسادت نكردم؛
زيرا: (الف) رسول خدا زياد از او ياد ميكرد؛ (ب) رسول خدا سه سال بعد از خديجه با من ازدواج كرد؛ (ج) خداوند به رسول خدا و يا جبرئيل دستور داد كه به خديجه سلام رسانده و او را به خانهاي در #بهشت بشارت دهد كه از ني ساخته شده است.
📚صحيح البخاري، ج 3 ، ص 3606، ح3606
با توجه به اين كه حضرت خديجه (س) در سال #دهم بعثت از دنيا رفتهاند؛ پس زمان ازدواج رسول خدا با عایشه در سال سيزدهم بعثت بوده است.
و ابن ملقن بعد از نقل روايت بخاري و #استدلال به آن ميگويد :
رسول خدا در سال دوم هجري ، #عایشه را به خانه خود آورد.
📚غاية السول في خصائص الرسول ، ج 1 ، ص 236
طبق اين نقل، رسول خدا در سال سيزدهم بعثت، عایشه را به عقد خود درآورده و در سال دوم هجري رسماً با او #عروسي كرده است.
از نقل برخي ديگر از #بزرگان اهل سنت به اين نتيجه ميرسيم كه ازدواج رسول خدا با عایشه در سال چهارم هجري بوده است.
#بلاذري در انساب الأشراف در شرح حال سوده ، همسر ديگر رسول خدا (ص) مينويسد:
رسول خدا بعد از خديجه، چند ماه قبل از هجرت با سوده بنت زمعه ، ازدواج كرد و او #نخستين همسري بود كه رسول خدا در مدينه با او همبستر شد.
📚 أنساب الأشراف، ج 1 ، ص 181
در نتيجه ، عایشه در سال چهارم هجرت (چهار سال بعد از ازدواج رسول خدا با سوده) با آن حضرت ازدواج كرده است.
✅نتیجه گیری:
حال با مراجعه به مدارك و اسناد تاريخي سن عائشه را در هنگام ازدواج بررسي خواهيم كرد:
✅مقايسه سن عایشه با سن اسماء بنت أبي بكر:
يكي از مسائلي كه سن #دقيق عایشه را در هنگام ازدواج با رسول خدا به اثبات ميرساند، مقايسه سن او با سن خواهرش اسماء بنت أبي بكر است.
طبق نقل بزرگان اهل سنت، اسماء ده سال از #عایشه بزرگتر بوده و در سال اول هجري بيست و هفت سال داشته است. همچنين در #سال هفتاد و سه از دنيا رفته است؛ در حالي كه صد ساله بوده است.
ابونعيم اصفهاني مينويسد:
اسماء #دختر ابوبكر، از جانب پدر خواهر عائشه و از او بزرگتر بود، اسماء، بيست و هفت سال قبل از تاريخ به دنيا آمد.
📚معرفة الصحابة ج 6 ، ص 3253
و حافظ هيثمي مينويسد:
اسماء در هنگام وفات صد سال داشت، بيست و هفت سال قبل از تاريخ به دنيا آمد، و ابوبكر در هنگام #ولادت او بيست و يك سال داشت.
📚مجمع الزوائد ومنبع الفوائد، ج 9 ، ص 260
اسماء در سال اول بعثت 14 ساله و 10 سال از #عایشه بزرگتر بوده است . پس عائشه در سال اول بعثت 4 ساله و در سال 13 بعثت (سال عقد با رسول خدا) 17 ساله و در شوال سال دوم هجرت (سال ازدواج رسمي با پيامبر)19 ساله بوده است.
از طرف ديگر: اسماء در سال 73 صد ساله بوده ، 100منهاي 73 مساوي است با 27 . پس در سال اول هجرت،27 سال داشته است.
اسماء از عایشه 10 سال بزرگتر بوده. 10 منهاي 27مساوي است با 17 .
پس #عایشه در سال اول هجرت 17 سال سن داشته است . پيش از اين ثابت كرديم كه پيامبر در شوال سال دوم هجري رسماً با عائشه ازدواج كرده است ؛ يعني عائشه در هنگام ازدواج با رسول خدا 19 سال داشته است.
#رسانه_تنگه_مرصاد_آنتی_منافق
@tmersad313
#محبت_جهانی_حسین
💢در کربلا محبت حسین(ع)، یک #عثمانی مسلک را #شیعه و شهید میکند
#بخوانید
زهیر بن قین از بزرگان قبیله خود در کوفه بود که قبل از ماجرای کربلا از طرفداران افراطی #عثمان بوده، اما پس از ادای #مناسک حج و در راه بازگشت به کوفه، امام حسین(ع) به دلیل فطرت پاکی که در او مشاهده میکرد او را به ملاقات خود فراخواند که بعد از گفتگویی مختصر و به دنبال آن با تشویق همسرش به امام ملحق شده و در نهایت در روز عاشورا و در صحرای کربلا شهید شد
✅زهیر در طول مسیر همراه با پسرعموهایش، خیمه ها را دور از امام بر پا میکرد تا با ایشان #روبرو نشود.
خود امام قاصدی برای #زهیر فرستاد
قاصد گفت: حسین تو را می خواند
زهیر که از همراهی امام #اکراه داشت مبهوت ماند
همسرش گفت:
سبحان الله! آیا پسر پیامبر، قاصدی به سوى تو میفرستد و تو #پاسخ نمیدهی؟! چرا نزدش نمیروى و سخنش را نمیشنوى و برنمیگردی؟
زهیر نزد امام رفت
در هیچ منبع و مقتلی در مورد گفتگوی امام و زهیر #هیچ اشاره ای نشده است و کسی خبرندارد که در این #ملاقات چه گذشته است.
اما وقتی زهیر از خیمه امام خارج شد
صورتش شاد و خوشحال بود
فورا به سمت #همسرش رفت
و گفت:
تو را #طلاق دادم و آزادى، پیش خاندانت برو؛ زیرا من دوست ندارم به سبب من گرفتار شوى. سپس به همراهانش گفت: هر که میخواهد، با من همراه شود و در غیر این صورت، این آخرین دیدار ماست
اینها معجزه #محبت حسین است
📚مفید، الإرشاد، ج 2، ص 72-
#رسانه_تنگه_مرصاد_آنتی_منافق
@tmersad313