eitaa logo
🌻🌻🌻🌻 طلوع 🌻🌻🌻🌻
1.9هزار دنبال‌کننده
65.2هزار عکس
67.6هزار ویدیو
2.7هزار فایل
اسیرزمان شده ایم! مرکب شهادت ازافق می آیدتاسوارخویش رابه سفرابدی کربلاببرد اماواماندگان وادی حیرانی هنوزبین عقل وعشق جامانده اند اگراسیرزمان نشوی زمان شهادتت فراخواهدرسید. @tofirmo
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیشاهنگ جهاد و شهادت 🗓بمناسبت سالگرد شهادت نوّاب صفوی 🔁نشرپست فراموش نشه!
🔸 ا ☑️ گفتمان‌ انقلاب التقاط تحجر(بخش اول) 🖋محمد میرزائی ✔️1. با نگاهی به فضای فکری و فرهنگی کشور، وجود سه گفتمان در میان دینداران قابل شناسایی است؛ گفتمان تحجر، گفتمان التقاط و گفتمان انقلاب. این سه گفتمان را می‌توان از زاویه‌های مختلف تعریف کرد ولی در این یادداشت از زاویه نسبتی که با مدرنیته دارند تعریف می‌شوند: ✔️گفتمان تحجر: این گفتمان هیچ مواجهه‌ای با مدرنیته نداشته و در صدد شناخت آن نیز برنیامده است، به عبارت دیگر مدرنیته برای آن، مسئله نبوده است. این طیف در همان فضای سنت نفس کشیده و در عین حال از مدرنیته به‌عنوان «أکل میته» در حد ضرورت استفاده می‌کند. ✔️گفتمان التقاط: مدرنیته برای این طیف، مسئله بوده و در صدد شناخت و مواجهه با آن برآمده است ولی به دلیل عدم عمق در مبانی بنیادی سنت، نتوانسته است مواجهه دقیق و قدرتمندی با آن داشته و در عرصه‌های مختلف قافیه را به مدرنیته باخته است ولی به دلیل علقه‌ای که به سنت دارد عناصری از آن را در اندیشه خود نگاه داشته و با تلفیق داشته‌های سنت با مدرنیته گفتمانی التقاطی برای خود ساخته است. ✔️گفتمان انقلاب: مدرنیته برای این گفتمان مانند گفتمان دوم مسئله بوده و در صدد شناخت و مواجهه با آن بوده است. این طیف به دلیل شناخت عمیق و همه جانبه از سنت در مقابل مدرنیته مقهور و منفعل نشده و درصدد بازخوانی آن از طریق میراث بزرگ سنت برآمده‌اند. آنها عناصر مختلف مدرنیته را با دستگاه فکری خود سنجیده و عناصر ناسازگار را پس زده و عناصر سازگار را بعد از تخلیه از مبانی فکری پشتیبانِ آن عناصر، تصرف کرده و بومی‌سازی می‌کنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 | ☑️ گزیده‌ای از سخنان حجت‌الاسلام رئوفی پیرامون تسخیر لانه جاسوسی در مناظره با حجت‌الاسلام اکبرنژاد پیرامون موضوع «نسبت استراتژی سیاسی انبیاء با سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی». ➕این مناظره را از یـوتـیـوب و آپـارات فکرت ببینید.
🔸 ا ☑️ کدام شناخت از حجاب نیازمند حمایت است؟ 🖋حمید احتشام‌کیا، پژوهشگر فلسفه ✔️مهم‌ترین کارکرد آموزه «امربه معروف و نهی از منکر» کارکرد شناختی است، یعنی تأیید شناختِ پایه به‌مثابه بازخورد مثبت اجتماعی. مضافا بر آن، چه ایده‌هایی برای این مرحله از شناخت در نظر گرفته شده است؟ یک خانم محجبه در سینما، در تبلیغات، در رسانه، در بازار و به طور کلی در جامعه با چه میزان از تأیید مواجه است و با چه میزان از هجمه؟ ➕مطالعه یادداشت در«وبگاه فکرت»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| ▪️درخواست یک جوان از آقای اکبرنژاد ▫️ابتدای جلسه مناظره بین آقایان رئوفی و اکبرنژاد و قبل از شروع آن، جوانی که شاید به زعم ما تیپ ظاهرالصلاحی نداشت از جا برخاست و در مقابل آقای اکبرنژاد به نقد گفتار و رفتار ایشان پرداخت که دیدن این فیلم خالی از لطف نیست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برخی از کشتی های عبوری از باب المندب برای اولین بار در معرفی نامه الکترونیکی خود عبارتی با عنوان "با اسرائیل ارتباطی نداریم" ثبت کرده‌اند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 📍مناظره علمی با موضوع «نسبت استراتژی سیاسی انبیاء با سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی» در پی ادعاهای حجت‌الاسلام اکبرنژاد درباره حکومت اسلامی و اتفاقاتی که در مسیر انقلاب افتاد و بعد از دو مناظره که با حجت‌الاسلام دکتر رهدار انجام داد، رسانه فکرت مناظره‌ای بین وی و حجت‌الاسلام سلمان رئوفی با موضوع نسبت استراتژی سیاسی انبیا با سیاست راهبردی جمهوری اسلامی برگزار کرد تا بتواند ادعاهای اکبرنژاد را به‌صورت علمی‌تری مورد نقد قرار دهد. ➕این مناظره را از یـوتـیـوب و آپـارات فکرت ببینید.
1402.10.25 مناظره اکبرنژاد رئوفی.mp3
22.9M
🎙 ا 📍مناظره علمی با موضوع: ☑️ نسبت استراتژی سیاسی انبیاء با سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی با حضور: 👤حجت‌الاسلام رئوفی 👤حجت‌الاسلام اکبرنژاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ سردار حاجی‌زاده به سوالی پیرامون واکنش احتمالی دشمنان به حمله‌های موشکی اخیر ایران به مقرهای داعش و گروهک‌های تروریستی و موساد: هر غلطی می‌خواهند بکنند، بکنند.
🔴داستان واقعی امام زمان فرمودند به پدرت بگو انقدر غُر نزند! پدرش مخالف روحانی شدنش بود، میگفت ملا شدن آب و نان نمی شود، سید ابوالحسن اما دوست داشت یاد بگیرد علوم دینی را،هرچه بود دل را به دریا زد و رفت... رفت به حوزه ی علمیه نجف تا در آن دیار در محضر استاد زانو بزند و کسب فیض کند... اطاقی در نجف اجاره کرده بود و با سختی زندگی اش را سپری می کرد، درآمد آنچنانی نداشت و آنچه او را پایبند کرده بود عشق به مولا یش امام زمان ارواحنافداه بود و بس.. در یکی از روزهایی که از شدت فقر حتی پول خرید ذغال برای گرم کردن اطاق نداشت، پدر تصمیم گرفت سَری به او بزند و از حال و روزش با خبر بشود... پدر رسید نجف، حجره ی محقر سید ابوالحسن، پسر پدر را احترام کرد و او را در آغوش کشید،پدر اما با دیدن اوضاع و احوال سید ابوالحسن شروع کرد به سرکوفت زدن، که چرا ملا شدی، که چرا سخنش را اعتنا نکردی، که باید در این سیاهی زمستان شبها را بدون ذغال در سرما بلرزی و خودت را با نان و تُرب سیر کنی... از پدر کنایه زدن بود و از سید ابوالحسن خودخوری، خجالت میکشید، پدرش شبی را مهمانش شده بود که هیچ چیز در بساطش نبود برای پذیرایی، در همین سرکوفت زدن ها درب اطاق بصدا درآمد، سید ابوالحسن درب را باز کرد، جوانی پشت درب بود با شتری پر از بار،ذغال و بود و همه ی مایحتاج و خوراکی، سید را که دید گفت:آقایت سلام رساندند و عرض کردند:به پدرت بگو آنقدر غُر نزند، ما در مراعات حال شیعیانمان کوتاهی نمی کنیم... آنقدر پیش خدا دستِ تو باز است آقا لب اگر باز کنم هر چه بخواهم دادی... 📚 برداشتی از سخنان شیخ مجید احمدی
🌺 توصیه های امام کاظم (ع) به هشام (شماره 6): ✅ ای هشام! عاقلان، مادیات اضافه بر نیاز را ترك می كنند، چه رسد به مادیات . با آنكه ترك مادیات اضافه، مستحب است و ترك مادیات ، است. 📖 یا هشام إِنَّ اَلْعُقَلاَءَ تَرَكُوا فُضُولَ اَلدُّنْيَا فَكَيْفَ اَلذُّنُوبُ وَ تَرْكُ اَلدُّنْيَا مِنَ اَلْفَضْلِ وَ تَرْكُ اَلذُّنُوبِ مِنَ اَلْفَرْضِ. 📚 تحف العقول , جلد۱ , صفحه ۳۸۳ به بعد
🌷چند تحلیلی از پیغامهای ایران به دنیا از حملات اخیر ساده و روان و مختصر مدتهاست ایران به پاکستان تذکر میده قواعد مربوط به اصل حسن همجواری رو رعایت کنه و با تروریستهایی که در خاک پاکستان مستقر هستن و از این طریق مناطق مرزی ایران رو ناامن کردن برخورد قاطع تری داشته باشه که متاسفانه با بی توجهی دولت پاکستان مواجه بودیم بالاخره سکوت و تحمل ایران بعد از اتفاق راسک و شهادت مظلومانه هموطنان ما به سر اومد و اتفاق دیشب رقم خورد. چند تحلیل به ذهنم میرسه مطرح میکنم قضاوت و انتخاب با خودتون! تحلیل اول ایران با دولت عراق و پاکستان از قبل توافق کردن و همه اظهار نظرهای امروز واعتراضات به ایران طراحی از قبل و برای پاسخگویی به مردمشون هست. تحلیل دوم دولت پاکستان حامی سرسخت آذربایجان هست و بعد از ترکیه دومین کشوری بود که آذربایجان رو به رسمیت شناخت حاشیه: [[به چند دلیل اول اینه که چون دولت هند(دشمن قدیمی پاکستان) حامی ارمنستان هست به همین دلیل پاکستان از آذربایجان حمایت میکنه. دوم تبعیت بی چون چرای پاکستان از ترکیه در خیلی موارد ازجمله آذربایجان. دلیل سوم حمایت پاکستان مسلمان بودن دولت آذربایجان هست. ]] بگذریم... تحلیل سوم کشیدن‌گوش آذربایجان به این دلیل که شیطنت این عروسک خیمه شب بازی و تهدید ایران به جنگ ، بخشیش برای دل خوش کردن به حمایت پاکستان از آذربایجان در صورت جنگ هست و ایران با این اقدام به همه مخصوصا آذربایجان فهموند که خیلی نباید به اسراییل و پاکستان دل خوش کنه! تحلیل چهارم ایران به همه دنیا فهموند پاش برسه و احساس خطر امنیتی در چهارچوب دکترین امنیتی و دفاعیش داشته باشه حتی به خاک یک‌کشور اتمی مثل پاکستان هم بدون ترس حمله میکنه و عدم حمله ما به اسراییل ناشی از واکنش خردمندانه، تاکتیکی و بر اساس برنامه و زمان بندی ما برای نابودی این رژیم منحوس هست و ایران هیچ وقت پاسخ هیجانی نخواهد داد.
📩 | راه خروج از ظلمت ⚠️ همه خیرات و برکات ...
هند از حملات ایران در داخل خاک پاکستان دفاع کرد 🔹ما اقدامات دفاعی را که کشورها در دفاع از خود انجام می‌دهند درک می‌کنیم
آقای تحلیلگر ✍️ 3 روز بعداز حمله آمریکا به یمن همچنان شرکت های کشتیرانی جدیدتری درحال توقف فعالیت های خود در دریای سرخ هستند
📗📗 "طوفان در پرانتز" شامل ده قطعه کوتاه همراه با نثری شاعرانه و ساده است که در سال های ۵۹ تا ۶۵ توسط زنده یاد قیصر امین پور نوشته شده است. نثرهای ادبی و داستانی قیصر امین‌پور تا به حال زیر سایه شهرت شعرهای او، به طور مطلوب دیده نشده و کمتر کسی با آنها آشنایی دارد. قیصر در این قطعه ها از مسائل گوناگون نظیر : انقلاب ، استعمار، کامپیوتر، دشمنان، شهیدان ، جنگ و کربلا سخن گفته است.
زندان عجیب برای خلاف سنگین ها در السالوادور این زندان عجیب کلا 4.5 در 3.5 متر مربع فضا دارد ولی بیش از ۴۰ زندانی در آن نگهداری می شود.