eitaa logo
🌻🌻🌻🌻 طلوع 🌻🌻🌻🌻
2هزار دنبال‌کننده
73.4هزار عکس
76.8هزار ویدیو
2.9هزار فایل
اسیرزمان شده ایم! مرکب شهادت ازافق می آیدتاسوارخویش رابه سفرابدی کربلاببرد اماواماندگان وادی حیرانی هنوزبین عقل وعشق جامانده اند اگراسیرزمان نشوی زمان شهادتت فراخواهدرسید. @tofirmo
مشاهده در ایتا
دانلود
Part02_شنا در رویا.mp3
14.67M
📗نمایش صوتی شنا در رویا قسمت 2⃣
Part02_مهدی ده انقلاب در یک انقلاب.mp3
24.9M
فصل دوم؛ مهدی(عج) نیمی شرقی، نیمی غربی
hafez 44.mp3
3.13M
ز رقیب دیوسیرت به خدای خود پناهم
نهج البلاغه نامه ها 6.mp3
22.49M
📗کتاب صوتی بخش نامه ۳۲ تا ۴۱ ۳۲.به معاویه ۳۳.به قثم ابن عباس ۳۴.به محمد ابن ابوبکر ۳۵.به عبدالله ابن عباس ۳۶.به عقیل ۳۷.به معاویه ۳۸.به مردم مصر ۳۹.به عمرو بن عاص ۴۰.به یکی از عاملانش ۴۱.به یکی از عاملانش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بخش-صبر-1-حکمت-4.mp3
1.29M
🔊 شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 🔸 شرح 3⃣ 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
🌹شرح 🔴 بخش سوم: 🔹1. ابعاد و ارکان صبر در نهج البلاغه: حضرت در نهج البلاغه در حکمت ۳۱ می‌فرمایند: «صبرکه خودش یکی از چهار رکن ایمان است بر چهار شعبه است. شوق ، ترس ، زهد و انتظار . کسی که شوق واقعی بهشت داشته باشد از شهوت های دلش کنده می‌شود و کسی که واقعاً و حقیقتاً ترس از جهنم و آتش داشته باشد از محرمات دوری می کند و کسی که در عین حالی که از دنیای حلال استفاده می کند دل به دنیا نبسته باشد مصیبت های دنیا را کوچک می بیند و کسی که بداند بالاخره مرگش فرا خواهد رسید دائماً در دستیابی به کارهای خیر سرعت می‌گیرد و از دیگران جلو می‌زند». 🔹2. موقعیت هایی که صبر در آن نمود دارد از دیدگاه امیرالمومنین: 🔸2.1 در برابر شهوات و خواسته های دل: که راه صبر و مقاومت در برابر آنها شوق بهشت است. 🔸 2.2 در برابر اجتناب از محرمات: که راه مقاومت در برابر محرمات و صبر در این موقف ترس از جهنم است. 🔸2.3 در مصیبت های مالی و جانی و غیره: که طبیعت دنیا بر انسان تحمیل می‌کند راه صبر و مقاومت و پایداری زهد و بی رغبتی و دل نبستن به دنیا است.  🔸2.4 در برابر سختی ها و تلخی های ظاهری عبادت ها و حسنات و خدمت ها و خدمت ها و غیره : که راه مقاومت در برابر نفس اماره انتظار مرگ و مرگ آگاهی است. 🔹 3. مواضع صبر از دیدگاه امیرالمؤمنین : امیرالمؤمنین (علیه السلام) در حکمت ۵۵ می فرمایند: «صبر بر دو گونه است یکی صبر بر آنچه که خود خوش داری و دیگری صبر در آنچه که دوست نداریم». بنابراین به طور کلی صبر را می توان بر دوگونه تقسیم کرد: 🔸3.1 صبر گاهی در آن چیزی است که دوست داری ولی به صلاح نیست . امیرالمؤمنین در خطبه ۱۹۳ در ویژگی متقین می‌فرمایند: «اگر نفس امّاره انسان متّقی بخواهد در برابر کاری که به صلاح هست اما نفس خوشش نمی‌آید مقاومت کند، متّقی چگونه نفس خود را تنبیه می‌کند؟ در جایی که نفس یک چیزی را دوست دارد انسان متّقی آن چیز را به نفس نمی‌دهد». 🔸3.2 گاهی درآن چیزی است که دوست ندارید امّا به صلاح است و باید انجام دهیم. 🔻در حکمت ۲۸۹ می فرماید: «منِ علی در گذشته‌ها یک برادر خدایی داشتم که یکی از صفات برجسته او این بود که وقتی بین دو تصمیم مردد می شد، نگاه می کرد ببیند کدام یک از دو تصمیم برای هوای نفس دلپذیرتر است دقیقاً با همان مخالفت می‌کرد» 🔻امیرالمؤمنین گاهی مصادیق این دو موضع کلی در نهج البلاغه را اشاره می فرمایند.  🔹4. مصادیق صبر در نهج البلاغه: 🔸4.1 صبر بر بلا و ابتلا: در خطبه ۹۸ به مردم می فرمایند: « اگر به بلا و گرفتاری مبتلا شدید، صبور باشید». 🔸🔸4.1.1 یکی صبر بر شدت هاست: در اوصاف متقین در خطبه ۱۹۳ می فرمایند:« یکی از نشانه های اهل تقوا این است که او را اینگونه میبینی، در شدت ها صبور و آرام است ↩️ ادامه دارد... 🎙 حجت الاسلام مهدوی ارفع
دو خوانش غزل ۲۷۱ حافظ.mp3
4.17M
غزل شمارهٔ ۲۷۱ دارم از زلف سیاهش گله چندان که مپرس که چنان زو شده‌ام بی سر و سامان که مپرس کس به امید وفا ترک دل و دین مکناد که چنانم من از این کرده پشیمان که مپرس به یکی جرعه که آزار کسش در پی نیست زحمتی می‌کشم از مردم نادان که مپرس زاهد از ما به سلامت بگذر کاین می لعل دل و دین می‌برد از دست بدان سان که مپرس گفت‌وگوهاست در این راه که جان بگدازد هر کسی عربده‌ای، این که مبین آن که مپرس گوشه گیری و سلامت هوسم بود ولی شیوه‌ای می‌کند آن نرگس فتان که مپرس گفتم از گوی فلک صورت حالی پرسم گفت آن می‌کشم اندر خم چوگان که مپرس گفتمش زلف به خون که شکستی گفتا حافظ این قصه دراز است به قرآن که مپرس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌳شجره آشوب« قسمت شصت و پنجم » 📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام 🔻استکبار ستیزی؛ اولویت امیرالمومنین در نبردها 🔻اولویت امیرالمومنین در نبردها از مجموع آنچه در کتب تاریخ برمی‌آید می‌توان فهمید معاویه و سپاه شام (که ثابت شد در نگاه امام دولت کفر هستند ) به‌عنوان کانون فرماندهی و کنترل تمام فتنه‌ها و آشوب‌های داخلی حکومت امام علی بوده و با تقویت عناصر مخالف، سعی بر براندازی نظام تحت امر امام داشتند. 🔻 آن‌ها نه‌تنها قصد از بین بردن نظام، بلکه می‌خواستند اسلام را به‌طورکلی دفن کنند. این موضوع به حدی برای امام بود که حضرت در بیانی فرمود: با هر امامی بعد از من علیه بنی امیه بجنگید. 🔻1.امام علی علیه السلام قبل از اینکه به طلحه و زبیر، اجازه حج بدهد، آماده لشکرکشی به سوی شام بود. 🔻طبری در تاریخش می نویسد: حضرت به زیاد بن حنظله فرمود: آماده نبرد با شام شود. همچنین حضرت به قیس بن سعد فرمود مردم را به سوی شام بفرست. حضرت لشکر خود را آماده کرد، اما مردم از پذیرش امر امام سر باز زدند. 📚 کتاب شجره آشوب 💬 نویسندگان: آقایان یوسفی و آقامیری ↩️ ادامه دارد...
🌳شجره آشوب« قسمت شصت و ششم » 📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام 🔻 این گزارش نشان می دهد حضرت قبل از اینکه عازم جبهه جمل شود، قصد عزیمت به سوی شام را داشت و می خواست ابتدا غده سرطانی بنی امیه را ریشه کن سازد. بعدا خواهیم گفت امام، از بین بردن بنی امیه را زیربنایی ترین عمل برای تمام اصلاحات جامعه می دانست. 🔻2. امام علی علیه السلام بعد از صفین مواجه شد با گروهی از خوارج و از سویی جبهه بنی امیه. در اینجا سوالی که برای عده ای مطرح شد این بود که جنگیدن با خوارج مهم تر است یا از بین بردن بنی امیه. به عبارت دیگر آیا ابتدا باید با دشمن داخلی که بیت المال را غارت کرده و تعدادی از مومنین را به ناحق کشته اند، جنگید یا باید به سوی جبهه کفر یا همان بنی امیه که تمام مفاسد از سوی آن ها مدیریت می شود رفت؟ 🔻ای کاش علی، ابتدا ما را به سوی حروریه (خوارج) می برد که اول با آن ها بجنگیم سپس به سوی شام برویم. سپس امام فرمود: دشمن خارجی برای ما مهم تر از خوارج است. به سوی قومی روید که با شما جنگیدند؛ کسانی که پادشاهانی ستمگر هستند و بندگان خدا را به بردگی می گیرند. 📚 کتاب شجره آشوب 💬 نویسندگان: آقایان یوسفی و آقامیری ↩️ ادامه دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا