فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اصابت پهپاد حزبالله به اراضی اشغالی
@Farsna
نفس شناسی فلسفی بر اساس حکمت متعالیه 1403.03.18_01.mp3
21.7M
💠 نفس شناسی فلسفی بر اساس حکمت متعالیه
👤استاد کیایی
✔️جلسه اول
#فلسفه | #حکمتمتعالیه
روشهای تربیت اخلاقی2.mp3
7.49M
💠 روشهای تربیت اخلاقی با نگاهی به آرای علامهمصباح (ره)
<قسمت ۲>
👤ابوالفضل ساجدی
چگونه بینش اخلاقی خود را مدیریت کنیم؟
#درسگفتار | #تربیت_اخلاقی | #علامهمصباح
ef3j_تاریخ_اروپا_2.mp3
9.2M
〽️دوره تاریخ اروپا
جلسه دوم
👤استاد احسان عبادی
#تاریخ | #تاریخ_اروپا
روشهای تربیت اخلاقی۴.mp3
6.68M
💠 روشهای تربیت اخلاقی با نگاهی به آرای علامهمصباح (ره)
<قسمت ۳>
👤ابوالفضل ساجدی
چگونه دل خود را الهی کنیم؟
#درسگفتار | #تربیت_اخلاقی | #علامهمصباح
001_02.10.28-1 کلیاتی از یاختار علم منطق.mp3
11.78M
💠 کلیاتی از ساختار علم منطق
✔️ جلسه اول
👤 استاد مهدی منصوری
#منطق | #فلسفهمنطق
6.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#بازتاب|#فرهنگ_عمومی
🔰فرهنگ عمومی ما
🖇بررسی کارنامه فرهنگی جمهوری اسلامی در چهاردهه
📌 کارشناسان فرهنگی معمولا در خصوص «فرهنگ عمومی» تعاریف مختلفی دارند که بر اساس همان تعاریف، رویکردهای متفاوتی در پیش میگیرند. فرهنگ سدید در پروندهای تحلیلی، فرهنگ عمومی و رویکرد ۴۰ ساله جمهوری اسلامی به این موضوع را مورد واکاوی قرار داده و گفتگوهایی با محورهای مختلفی همچون نسبت فرهنگ با حکومت و افراد جامعه، بهبود و یا تزلزل آن در دهههای گذشته، متولی اصلی حوزه فرهنگ در نظام جمهوری اسلامی ایران و حذف یا اصلاح ساختارهای بهوجود آمده، ترتیب داده است.
1️⃣ لزوم خانهتکانی فرهنگی
♦️مرحوم عماد افروغ
🔹من فرهنگ را در زیرینترین و کلانترین سطح آن، به گونهای تعریف میکنم که کمک کند انسانها از بندها و موانع اسارت بخش فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی آزاد و رها شوند و به یک مقام حریت و عزت برسند. تعریفی که انسان بتواند بدون هیج ترس و لکنت زبانی حرف حق را بزند و این را به معنای جوهره یک فرهنک متعالی و رهایی بخش لحاظ میکنم. به طور خلاصه ما باید بتوانیم انسان شجاع تربیت کنیم.
🔸متاسفانه در عرصه فرهنگ نمره خوبی به این ۴۰ سال، به ویژه سالهای پس از جنگ نمیدهم. نمره خوب و قابل قبول را فقط به دهه اول انقلاب میدهم. زمان جنگ و اوایل انقلاب که مردم به راحتی حرف خود را میزدند، مطالبات خود را طرح میکردند. همان دورهای که امام میفرمود: «طبقات مختلف به طبقات پایین ظلم نکنند. باید حق فقرا، حق مستمندان داده بشود. تمام اینها در جمهوری اسلامی باید عمل بشود و ملت وظیفه دارد که در جمهوری اسلامی پشتیبانی از دولتها بکند که به خدمت ملت هستند.»
🔹بعد از جنگ، سیاستهای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ما به یک سمت و سوی دیگری رفت و ما از آن فضا دور شدیم و همین فاصله بازتابی روی فرهنگ عمومی ما داشت. طبیعتا فرهنگ عمومی در جمهوری اسلامی با سایر کشورها متفاوت است. مردم به جمهوری اسلامی اعتماد کردند و حسب این اعتماد خیلی از خواسته هایشان را در پرانتز گذاشتند.
🔸یکی از اشکالاتی که وجود دارد این است که سازمانهای متعددی در باب فعالیتهای فرهنگی شکل گرفته است که هیچ ربط منظومهای و منطقی با هم ندارند؛ بنابراین کارهای تکراری و متداخل میکنند، کارهای متعارض و خنثی کننده یکدیگر میکنند، بعضا اصلا کار فرهنگی نمیکنند، به نام فرهنگ کار دیگری میکنند و بعضی به نام فرهنگ، حتی هتک حرمت میکنند، به نام کار فرهنگی و انقلابی آبروی مردم را میبرند و متاسفانه بنده از نزدیک شاهد بسیاری از این قضایا بودهام.
🔹متاسفانه نهادهای نظارتی در این سالها کارشان را به درستی انجام نداده اند. اساسا نباید بر اساس چه باید کردهای عاری از نظارت عملکردی، بودجه تخصیص داده شود، بلکه بر اساس اهداف و برنامههای مدون، باید بر پایه عملکرد و نتیجهای که حاصل شده، بودجه ریزی شود و این عملکرد و نتیجه هم مربوط به رشد ابزاری دستگاهها نباشد، بلکه مربوط به جامعه هدف باشد؛ پس به طور خلاصه مشکل اساسی ما این است که اولا یک نظم و انسجامی بین نهادهای فرهنگی وجود ندارد، دوم اینکه هدر رفت بودجه داریم و معلوم نیست که این بودجه کجا خرج شده است؟
➕ متن کامل این گفتگو را اینجا بخوانید.