eitaa logo
🌻🌻🌻🌻 طلوع 🌻🌻🌻🌻
2.1هزار دنبال‌کننده
78.4هزار عکس
82.7هزار ویدیو
3.2هزار فایل
اسیرزمان شده ایم! مرکب شهادت ازافق می آیدتاسوارخویش رابه سفرابدی کربلاببرد اماواماندگان وادی حیرانی هنوزبین عقل وعشق جامانده اند اگراسیرزمان نشوی زمان شهادتت فراخواهدرسید. @tofirmo
مشاهده در ایتا
دانلود
نقد سبک زندگی جنسی در غرب دانشگاه فرهنگیان ایلام آذر.mp3
51.01M
🎙نقد سبک زندگی جنسی در غرب دانشگاه فرهنگیان ایلام آذر
نقد سبک زندگی جنسی در غرب نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه ملی ایلام آذر.mp3
46.38M
🎙نقد سبک زندگی جنسی در غرب نشست هم اندیشی اساتید 📍دانشگاه ملی ایلام 28 آذر 1402
دانشجوی انتقادی و پاسخ به شبهات دانشگاه فرهنگیان خواهران ایلام .mp3
47.92M
🎙دانشجوی انتقادی و پاسخ به شبهات دانشگاه فرهنگیان خواهران ایلام
جریان خطرناک سکولار و فتنه تخریب و حذف روحانیت انقلابی .mp3
31.45M
🎙جریان خطرناک سکولار و فتنه تخریب و حذف روحانیت انقلابی حوزه علمیه برادران ایلام
فلسفه حقوق 34.mp3
26.82M
| 🎧 فلسفه حقوق 💠جلسه سی و چهار 👤دکتر محمدرضا کدخدایی 💠وقتى اسلام آمد، همه مناطق جهان قانون «برده‌دارى» را معتبر مى دانستند؛ بنابراين، تغيير يا الغاى آن نيازمند برنامه‌ريزى دقيق و زمان طولانى بود. اسلام در اين ميان با دو راهكار اساسى به جنگ برده‌داری رفت: آزادسازى و قرارداد قسط بندى شده آزادى؛ علاوه بر آنها همه راه‌هاى بهره كشى و هرگونه غارت و اسارت و شبيخون را قاطعانه ممنوع كرد. ♻️جلسه سی و سه
🌕 ا ☑️«پدیده حجت الاسلام_دکتر» 🔻به بهانه ۲۷ آذر، سالروز شهادت حجت الاسلام دکتر مفتح 📝احمداولیائی ▪️سال هاست که حوزه علمیه بحث معادل سازی مدارک حوزوی و دانشگاهی را در شورای عالی انقلاب فرهنگی پی گرفته است و اکنون طلاب سطح چهار حوزه می توانند از برخی مزایای مدرک دکتری مانند جذب به عنوان هیئت علمی و تدریس موقت استفاده کنند. همچنین طلاب با گرفتن سطح دو می توانند به عنوان لیسانسه، در کنکور کارشناسی ارشد و با داشتن سطح سه در کنکور دکتری شرکت کرده و وارد دانشگاه شوند. از طرف دیگر، سال هاست که ما با دانشگاه های حوزوی مانند دانشگاه باقر العلوم علیه السلام، دانشگاه ادیان، دانشگاه مفید، موسسه حضرت امام خمینی رحمت الله علیه و ... مواجهیم؛ دانشگاه هایی که زیر نظر وزارت علوم فعالیت می کنند و مدرک دکتری می دهند اما با هدف جذب طلاب تأسیس شده اند. ▪️طبیعی است که در وضعیت فوق، ما اکنون با تعداد زیادی طلبه که وارد دانشگاه شده اند و مدرک ارشد یا دکتری دانشگاه را اخذ کرده اند، مواجه باشیم. بحث من در درستی یا نادرستی فراهم کردن شرایط ورود طلاب به دانشگاه نیست؛ اینکه حوزه اساسا نباید به دنبال معادل سازی می رفت یا دانشگاه های حوزوی نباید تأسیس می شدند یا طلاب نباید به دانشگاه بروند و مانند اینها اکنون بحث این یادداشت نیست. مسأله اصلی، «مواجهه برخی حوزویان با پدیده حجت الاسلام-دکتر» هاست. گاهی دیده می شود از چرایی ذکر عنوان «دکتر» برای یک طلبه در یک پوستر این مواجهه‌های حمله‌گونه به این پدیده شروع می‌شود. برخی هم که می خواهند به کارآمدی یا ناکارآمدی دانشگاه‌های حوزوی بپردازند، باز به این افراد (حجت الاسلام دکترها) هجمه می کنند. البته این نقد(!) ریشه در تاریخ دارد و شهید امروز یعنی شهید حجت الاسلام دکتر مفتح نیز زمانی که دکترای فلسفه خود را اخذ کرد از این حملات و نقدها در امان نبود. ▪️به نظر می رسد فی نفسه تحصیل در دانشگاه یک فضل است و یک فاضل حوزوی وقتی وارد دانشگاه می شود و یک رشته دانشگاهی را می خواند، یک فضل دیگری را دریافت کرده است. این، به حکم اولی نه تنها ایراد ندارد بلکه می تواند ممدوح باشد. اما به حکم ثانوی، اصلا نمی توان حکم کلی داد. بله، طلبه ای که با ورود به دانشگاه هویت حوزوی خود را از دست بدهد، غلط است. مبانی دینی خود را فراموش کند، غلط است. تحصیلات حوزوی خود یا تحصیلات دینی خود را متوقف کند، غلط است. دچار روشنفکری پوچ شود، غلط است. اما اگر طلبه ای با ورود به دانشگاه، در کنار تحصیلات حوزوی، علوم انسانی روز را نیز بیاموزد، خوب است. اگر بتواند در کنار تحصیل، در دانشگاه تبلیغ هم کند خوب است. اگر بتواند مهارت هایی مانند روش تحقیق را بیاموزد خوب است. اگر بتواند با نگاهی نقادانه که از مبانی حوزوی خود بدست آورده به علوم دانشگاهی بپردازد، خوب است.
🌕 ☑️ وحدت حوزه و دانشگاه؛ شتاب‌دهنده چرخه آزاداندیشی ▪️بیست و هفتم آذرماه، سالروز شهادت آیت‌الله دکتر مفتح به عنوان سالروز وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری شده و هر ساله به همین مناسبت، همایش‌ها و برنامه‌هایی در حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود؛ اما آنچه حائز اهمیت است این که توده‌های مردم به خصوص نسل جوان را با تاریخچه و اهمیت و ضرورت این موضوع به درستی آگاه کنیم و به آن‌ها بگوییم که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، وحدت حوزه و دانشگاه یکی از مباحث کلیدی در نظام بوده است. ▪️جالب این که بزرگان ما حتی قبل از پیروزی انقلاب نیز در مسیر تحقق وحدت حوزه و دانشگاه گام برداشته‌اند. اساساً یکی از اهداف مهم انقلاب اسلامی نیز برقراری وحدت میان اقشار مختلف جامعه به خصوص دو قشر مهم حوزوی و دانشگاهی بوده است. 🖋حجت‌الاسلام دکتر عسکر دیرباز، رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت»
11.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴دومین برنامه «» ☑️ آسیب‌شناسی دولت‌سازی اسلامی در عصر مشروطه 🔺با تاکید بر نظریات میرزای نائینی و شیخ فضل‌الله نوری 👤ارائه دهنده: حجت الاسلام جواد کاوندی؛دانش‌پژوه دکتری جامعه‌شناسی سیاسی 👤مشاور: حجت الاسلام محمد متقیان؛ عضو گروه پژوهشی فقه سیاسی مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) ➕فایل کامل این گفت‌وگو را در آپارات و یوتیوب فکرت تماشا کنید.
🔻آیت الله ؛ رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در مراسم گرامیداشت مطرح کرد؛ ☑️ حکمرانی ملی و اسلامی در گرو تولید علوم انسانی اسلامی ▪️شبهه ای مطرح می‌کنند مبنی بر اینکه نظریه و علم باید تولید شوند و با دستور و بخش نامه نمی توان نظریه و علم را تولید کرد. ▪️در پاسخ باید گفت: -تولید علم یک فعل ارادی است و فعل ارادی نیز مبتنی بر مبادی است و فرایند مبادی اراده در فعل اختیاری واقع می‌شود. - حال اگر تولید علم و نظریه یک فعل است، آیا انسان نمی‌تواند تصمیم بگیرد که این کار را انجام بدهد یا انجام ندهد؟ تصمیم بگیرد که چنین انجام دهد یا چنان انجام دهد؟ - حال که تولید علم فعل اختیاری است آیا فقط کسی که مباشر در تولید علم است، صاحب اراده می‌باشد یا دیگرانی که به نحوی می‌توانند از فاعل این فعل حمایت و پشتیبانی کنند نیز صاحب اراده هستند؟ ▪️بدون در نظر گرفتن علم حکمرانی و بدون اعمال حکمرانی در علم، نمی توان علوم انسانی تولید کرد. اگر در صدد تشکیل حکمرانی مستقل، ملی و اسلامی هستیم باید علوم انسانی و علم بومی داشته باشیم. علوم انسانی همانند یک پیش افزار حکمرانی هستند. ▪️در تولید مسائل تعامل حوزه و دانشگاه ضروری است؛ زیرا برخی مسائل ریشه در منابع دینی دارند که در قبضه حوزه علمیه است و برخی مسائل به صورت عینی و خارجی هستند که در قبضه دانشگاه می باشد.
🌕گزیده‌ای از سخنان دکتر مهدی گلشنی، چهره ماندگار و نظریه‌پرداز ایرانی، در آئین بزرگداشت روز ؛ ☑️ علم و دین یک فرهنگ دارند... ▪️به علامه مصباح یزدی عنوان کردم که این همه بر روی اسلامی کردن علوم انسانی کار می‌کنید ولی بخش بزرگی از الحاد از علوم تجربی می‌آید. بنابراین می‌توانیم در فکر این باشیم که جهان‌بینی حاکم بر همه علوم، یک جهان‌بینی اسلامی باشد. ▪️ایجاد انجمن اروپایی علم و الهیات در ۴۲ سال قبل با حضور شخصیت‌ها مختلف اعم از فیزیکدانان، فیلسوفان، کشیش‌ها و غیره، ایجاد انجمن فلاسفه خداباور، ایجاد انجمن بین‌المللی علم و دین در ۱۹۹۰، ایجاد دانشکده علم و الهیات در دانشگاه آکسفورد، تاکید پاپ ژان پل دوم جهت آشنایی بخشی از کشیش‌ها با علوم روز و نمونه‌هایی از این دست ناشی از این نتیجه‌گری است که «شعور و روح انسان را نمی‌شود با فیزیک توضیح داد؛ بلکه اصول خیلی نقش ایفا می‌کند.» ▪️در یکی از جلسات انجمن اروپایی علم و الهیات که در یکی از دانشگاه‌های معروف اسکاتلند برگزار شد، مطرح کردم که علم و دین یک فرهنگ دارند. رئیس دانشکده ریاضی یکی از دانشگاه‌های کانادا آمد و به بنده گفت «من و تو یک فکر داریم.» بنابراین در دنیا شاهد هستیم که خیلی افکار به هم نزدیک شده است و ما می‌توانیم از آن بهره‌برداری کنیم. ➕مطالعه گزارش «در وبگاه فکرت»
11.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 ا ☑️ دولت معمار در الگوی حکمرانی حجت‌الاسلام دکتر رضا لکزایی ▪️حکومت اسلامی را مبتنی بر مدل‌های مختلفی می‌توان تحلیل نمود که مدل امامت و امت یکی از آنهاست که مبانی مردمسالاری دینی را نیز در درون آن نهفته است. در این بین سه عنصر مکتب، امت و امامت مولفه‌های اصلی مدل را تشکیل می‌دهند و در این مدل هر یک جایگاهی را در اختیار دارند. ➕فایل کامل این نشست را در آپارات و یوتیوب فکرت تماشا کنید.