eitaa logo
🌻🌻🌻🌻 طلوع 🌻🌻🌻🌻
1.9هزار دنبال‌کننده
65.2هزار عکس
67.6هزار ویدیو
2.7هزار فایل
اسیرزمان شده ایم! مرکب شهادت ازافق می آیدتاسوارخویش رابه سفرابدی کربلاببرد اماواماندگان وادی حیرانی هنوزبین عقل وعشق جامانده اند اگراسیرزمان نشوی زمان شهادتت فراخواهدرسید. @tofirmo
مشاهده در ایتا
دانلود
🖇مرد مقاومت کسی است که لحظه مرگ را در نگاهش به زانو درآورده است؛ او آن‌چنان زیسته که مرگ را به صحنه‌ای از زندگی تبدیل کرده و به زندگی، معنا و مجاهدت بخشیده است. او در هر لحظه، در میان درد و امید، در مسیر ناهموار جهاد و تلاش، نوری به جهان افزوده و گام‌هایش ردپای استقامت و ایستادگی را در تاریخ حک کرده است. جنگ برای او نه پایانی در برابر مرگ، که تولدی در راه حقیقت است؛ و مجاهدت‌اش، زمزمه‌ای بی‌پایان در دل لحظه‌ها....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 دستبرد سرمایه‌داری حزبی بر انفال عمومی! را بخاطر جنگ نیست که مورد حمله قرار می‌دهند، مسئله آن‌ها این جملات ترسناک برای منافع صدساله خاندان‌های پرنفوذ و افراد پرقدرت اما اغلب پنهان در جامعه ایرانی است.
🔈 🔶 مهاجرهراسی؛ چیستی، چرایی و پیامدهای آن گفتگو با: 👤سیدحسام رضوی؛ 👤علیرضا کمیلی؛ نشست اختصاصی رسانه فکرت 📅 ۸ مهرماه
1403.07.08 نشست دوم مهاجرین.mp3
30.6M
مهاجرهراسی، چیستی؟ چرایی؟ و پیامدهای آن دکتر کمیلی ریشه مهاجرت کجاست؟ 07:45 ابعاد مهاجرهراسی 14:00 موج‌های رسانه‌ای ضد مهاجرت 19:50 دکتر رضوی مهاجرت پوشش سیاست‌های غلط دولت 23:00 موج اول مهاجرهراسی در زمان شهیدرئیسی 31:00 موج دوم مهاجرهراسی ابتدای دولت پزشکیان 41:32 جمع بندی دکتر کمیلی غربزدگی و مواجهه با مهاجر 57:00 جرم‌انگاری مهاجرین 01:02:15 انگیزه‌های داخلی ضدیت با مهاجرین 01:07:11 جمع‌بندی دکتر رضوی مهاجرین و فتنه 1401 01:14:05 زمینه بازگشت مهاجرین 01:20:00 نگاه امتی و مهاجرین 01:25:00
📌دربارۀ تبلیغات جنگ ✍🏻سید علی سیدان وقتی در شرایط جنگی هستیم، صِرف «روایت جنگ» کافی نیست. باید به «تبلیغات جنگ» فکر کنیم. روایت، در شرایطی که رخداد از تجربه ما پیش افتاده، نمی‌تواند به‌تنهایی جوابگوی صحنه باشد. باید به استقبال آینده رفت و حتی در آینده سهیم شد و این جز با تبلیغات ممکن نیست. ما از آینده با خبر نیستیم و نمی‌دانیم چه چیزی رخ خواهد داد. این قضیه نباید ما را در رسانه گیج و منفعل کند. نباید منتظر باشیم که اتفاقی بیفتد تا ما آن را تجربه و سپس روایت کنیم. باید روحیه مردم آمادۀ سازگاری با شرایط جنگی باشد و این، کار «تبلیغات جنگ» است. مثلاً یک کار مهم در زمان جنگ، «گمانه‌زنی» است؛ حدس درباره روند احتمالی حوادث. البته این گمانه‌ها نباید فضای عمومی را به نفع طرح دشمن آشوب‌ناک کند یا معنای اصیل مبارزه ما را مخدوش کند. باید این حدس‌ها در چارچوب حکمی، حقیقی و یقینی تاریخ انقلاب اسلامی (یعنی تلقی کلان ما از سیر زمانی حوادث و غایت انقلاب) در کار آورده شود. گمانه، به ما امکان می‌دهد که جلوتر از رخداد، سررشته افکار را به دست بگیریم و زودتر به استقبال آینده برویم و مردم را برای پیشامدهای احتمالی آماده کنیم؛ بدون اینکه گزاره‌ای یقینی و ابطال‌پذیر بگوییم و احتمالاً اعتبار رسانه‌مان را از دست بدهیم. روایت فتحِ شهید آوینی، جامع «روایت» و «تبلیغات» بود. اگرچه به‌مرور، ارزش روایی آن اثر ته‌نشین شد و حتی آینده را ممکن کرد؛ اما آوینی به تصریح خودش، به تبعیت از امر امام، به دنبال تبلیغات برای روانه کردن مردم به جبهه‌ها بود. (نگاهی دوباره به روایت فتح، آینه جادو، جلد سوم). فراموش نکنیم که در آن دوران، نه ماهواره و نه اینترنت، رقبایی برای مدیوم تلویزیون ملی نبودند و همین مسئله به آوینی این امکان را می‌داد که با فرصت و فاصله‌ای معنادار از رخدادها، در کنار سایر فعالیت‌های تبلیغی تلویزیون، وجه معنوی جنگ را «روایت» کند و از طریق روایت مردم را تحریض به قتال کند. اکنون که شتاب رخدادها و سرعت اطلاع‌رسانی و رقبای تبلیغی بسیار زیاد است، باید برای به صحنه آوردن آن معنای حقیقی جهاد و تشویق و آماده‌سازی مخاطب برای مقاومت، راه‌های تازه‌ای پیدا کنیم. امروز بیش از تمرکز بر سبک «روایت» در کار شهید آوینی، باید فنون «تبلیغات» را در روایت فتح او بازبینی کنیم. دست‌کم باید وجوه تبلیغاتی روایتش را پیش چشم بیاوریم؛ خوانشی تبلیغی از روایت فتح.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🎞 عقب‌ماندگی علوم انسانی 👤مهدی گلشنی؛ رئیس گروه فلسفه علم دانشگاه شریف 📍وضعیت علوم انسانی در کشور ما اصلا خوب نیست و بخاطر همین هم وامدار غرب باقی مانده‌ایم؛ به نظر من تمام رشته‌های علوم تجربی باید چند واحد علوم انسانی بگیرند. ➕بخش‌های کامل این گفتگو را در آپارات فکرت ببینید
☑️ پیام رهبر انقلاب اسلامی در پی شهادت مجاهد قهرمان، فرمانده «یحیی السنوار» 📣حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی خطاب به ملتهای مسلمان و جوانان غیور منطقه با تجلیل از مجاهد قهرمان، فرمانده «یحیی السنوار» تأکید کردند: جبهه مقاومت همانگونه که قبلاً با شهادت برجستگان خود از پیشروی باز نماند، با شهادت سنوار هم کمترین توقفی نخواهد داشت باذن‌الله. حماس زنده است و زنده خواهد ماند. 👇متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: 🔹️بسم الله الرّحمن الرّحیم ✏️ملّتهای مسلمان! جوانان غیور منطقه! مجاهد قهرمان، فرمانده یحیی السّنوار، به یاران شهیدش پیوست. ✏️او چهره‌ی‌ درخشان مقاومت و مجاهدت بود؛ با عزم پولادین در برابر دشمن ظالم و متجاوز ایستاد؛ با تدبیر و شجاعت به او سیلی زد؛ ضربه‌ی جبران‌ناپذیر هفتم اکتبر را در تاریخ این منطقه به یادگار گذاشت؛ و آنگاه با عزّت و سربلندی به معراج شهیدان پرواز کرد.. ✏️کسی چون او که عمری را به مبارزه با دشمن غاصب و ظالم گذرانده است، سرانجامی جز شهادت شایسته‌ی او نیست. فقدان او برای جبهه‌ی مقاومت البتّه دردناک است، ولی این جبهه با شهادت برجستگانی چون شیخ احمد یاسین، فتحی شقاقی، رنتیسی و اسماعیل هنیّه از پیشروی باز نماند، و با شهادت سنوار هم کمترین توقّفی نخواهد داشت؛ باذن الله. حماس زنده است و زنده خواهد ماند. ✏️ما چون همیشه، در کنار مجاهدان و مبارزان بااخلاص خواهیم ماند؛ بتوفیق من الله و عونه. ✏️اینجانب شهادت برادرمان یحیی السّنوار را به خاندانش، به همرزمانش، و به همه‌ی دلبستگان جهاد فی‌سبیل‌الله تبریک، و فقدانش را تسلیت میگویم. ✏️والسّلام علی عباد الله الصّالحین ✍سیّدعلی خامنه‌ای؛ ۱۴۰۳/۷/۲۸
برکت به‌توان بی‌نهایت.mp3
7.96M
🛐 برکت زندگی 🗝 چند فرمول ساده امّا مهم و کلیدی در افزایش برکت و خیرات در همه‌ی انواع روزی‌ها (اقتصادی/ معنوی/ علمی/ هنری/ ورزشی/ جهادی و ...) | | |
تحلیل درون اسرائیل2.mp3
10.55M
✡️ تحلیل درون اسرائیل <قسمت۲> 👤حجت الاسلام والمسلمین احمد صابری تولایی 🔹️دو رسالت امت اسلامی برای پشتیبانی از جبهه مقاومت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹🔺 مجری مصری: ژن ابولهب در سعودی‌ها فعال شده است 🔺آن‌ها برای شهادت یحیی السنوار توییت زده‌اند «سنوار هلاک شد، باید شیرینی پخش کنیم»! عرب جاهلی هم چنین اخلاقی نداشت
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸عاقبت جلودار شدن در گناهان🔸 قرآن به یهودی‌های زمان پیغمبر اکرم (ص) می‌فرماید: «لا تَكُونُوا أَوَّلَ كافِرٍ بِهِ». یهودی‌ها ! شما که در این عصر هستید، اولین کافر به اسلام نشوید. زیرا اگر شما کافر شدید، نسل‌های بعدی از شما یاد می‌گیرند و می‌گویند اجدادمان اگر یک حقّانیتی در اسلام دیده بودند، ایمان می‌آوردند. لذا شما در گناه همه‌شان شریک می‌شوید. آن یهودی‌های اولی که کافر شدند، الآن در گناه تمام یهودی‌هایی فعلی شریک هستند. در جامعه، بعضی‌ها در کار‌های بد، و پیشرو می‌شوند؛ مثلاً در مسئلۀ ، ابتدا خانواده‌های عده‌ای که دین و دیانت درستی نداشتند چادر‌شان را برداشتند، بعد دیگران از آن‌ها یاد گرفتند و الآن می‌بینید که چطور شده است. آن زنی که اول بی‌حجاب شد، تمام زن‌های بی‌حجاب هرچه گناه بکنند، یک قسمتی‌اش هم در نامۀ عمل او می‌رود. از هر خانواده‌ای، هر کسی که اول بد شد، بقیه فامیل هم که بد می‌شوند در نامۀ او می‌نویسند. کسی که جلودار در سنت سیئه می‌شود، در گناه بقیه هم شریک است. در خوبی‌ها هم همینطور است، اولین کسی که در یک آبادی کار خیر انجام بدهد و بعد دیگران یاد بگیرند، در ثواب عملِ همۀ آنها شریک است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قصه شب زاغ گریان و تخته سنگ مهربان 🔷 مناسب سن ۴ سال به بالا 💠 موضوع قصه: تشکر از خدا 📎 📎 📎
💢 | تبعیض رفتار والدین، عامل حسادت فرزندان ❇️ امیرالمؤمنین علی علیه‌السّلام: «أَنَّ اَلنَّبِيَّ صَلَّى‌اَللَّهُ‌عَلَيْهِ‌وَ‌آلِهِ أَبْصَرَ رَجُلاً لَهُ وَلَدَينِ [وَلَدَانِ] فَقَبَّلَ أَحَدَهُمَا وَ تَرَكَ اَلْآخَرَ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ فَهَلاَّ وَاسَيْتَ بَيْنَهُمَا». ✅ پيامبر صلّی‌الله‌عليه‌وآله شخصی را ديدند كه دو فرزند داشت: آن مرد، يكى را بوسيد و ديگرى را رها كرد. پيامبر خدا به او فرمود: «چرا ميان آنان يكسان عمل نكردى»؟ 💠 گاهی تفاوت رفتار والدین سبب برانگیخته شدن احساس حسد، خشم یا حقارت میان فرزندان می‌شود. 📚 الجعفریات، ج۱، ص۵۵.
فست‌فود و عوارضات آن بر روی ▫️چاقی ▫️بادکردن شکم ▫️ضعف ایمنی بدن ▫️بیماری های گوارشی ▫️کاهش رشد
حاشیه دفتر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
داستان غم‌انگیز اشغالگری رژیم نحس اسرائیل به زبان کودکانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تیتراژ قدیمی برنامه کودک این یعنی شروع کلی خنده و شادیو گاهی غصه کودکانه🥺😍
🕊کبوتر عجول دو کبوتر بودند در گوشه مزرعه ای با خوشحالی زندگی می کردند. در فصل بهار، وقتی که باران زیاد می بارید کبوتر ماده به همسرش گفت: این لانه خیلی مرطوب است اینجا دیگر جای خوبی برای زندگی کردن نیست کبوتر جواب داد: به زودی تابستان از راه می رسد و هوا گرمتر خواهد شد. علاوه بر این ، ساختن این چنین لانه ای که هم بزرگ باشد و هم انبار داشته باشد خیلی مشکل است. بنابر این دو کبوتر در همان لانه قبلی ماندند تا این که تابستان فرا رسید و لانه آنها خشک تر شد و زندگی خوشی را در مزرعه سپری کردند. آنها هر چقدر برنج و گندم می خواستند می خوردند و مقداری از آن را نیز برای زمستان در انبار ذخیره می کردند. یک روز، متوجه شدند که انبارشان از گندم و برنج پر شده است با خوشحالی به یکدیگر گفتند: حالایک انبار پر از غذا داریم بنابراین، این زمستان هم زنده خواهیم ماند. آنها در انبار را بستند و دیگر سری به آن نزدند تا این که تابستان به پایان رسید و دیگر در مزرعه دانه به ندرت پیدا می شد. پرنده ماده که نمی توانست تا دور دست پرواز کند در خانه استراحت می کرد و کبوتر نر برای او غذا تهیه می کرد. در فصل پائیز وقتی که بارندگی آغاز شد و کبوترها نمی توانستند برای خوردن غذا به مزرعه بروند، یاد انبار آذوقه شان افتادند، دانه های انبار بر اثر گرمای زیاد تابستان حجمشان کمتر از حجم اولیه شان شده بود و کمتر به نظر می رسید کبوتر نر با عصبانیت به پیش جفت خود بازگشت و فریاد زد: عجب بی فکر و شکمو هستی، ما این دانه ها را برای زمستان ذخیره کرده بودیم، ولی تو نصف انبار را ظرف همان چند روز که در خانه ماندی، خورده ای؟ مگر زمستان و سرما و یخبندان را فراموش کردی ؟ کبوتر ماده با عصبانیت پاسخ داد: من دانه ها را نخوردم و نمی دانم که چرا نصف انبار خالی شده؟ کبوتر ماده که از دیدن مقدار کم دانه های انبار متعجب شده بود با اصرار گفت: قسم می خورم که از همان روزی که این دانه ها را ذخیره کردیم به آنها نگاه نکردم آخر چطور می توانستم آنها را بخورم؟ من در حیرتم چرا این قدر دانه های انبار کم شده است این قدر عصبانی نباش و مرا سرزنش نکن بهتر است که صبور باشی و دانه های باقی مانده را بخوریم شاید کف انبار فرو رفته باشد یا شاید موش ها انبار را پیدا کرده اند و مقداری از آنها را خورده اند شاید هم شخص دیگری دانه های ما را دزدیده است در هرصورت تو نباید عجولانه قضاوت کنی اگر آرام باشی و صبر کنی حقیقت روشن می شود. کبوتر نر با عصبانیت گفت: کافی است من به حرف های تو گوش نمی دهم و لازم نیست مرا نصیحت کنی من مطمئن هستم که هیچکس غیر از تو به اینجا نیامده است اگر هم کسی آمده تو خوب می دانی که آن چه کسی بوده است. اگر تو دانه ها را نخوردی باید راستش را بگویی من نمی توانم منتظر بمانم و این اجازه را به تو نمی دهم که هر کاری دلت می خواهد بکنی خلاصه، اگر چیزی می دانی و قصد داری که بعد بگویی بهتر است همین الان بگویید. کبوتر ماده که چیزی درباره کم شدن دانه ها نمی دانست، شروع به گریه و زاری کرد و گفت: من به دانه ها دست نزدم و نمی دانم که چه بلایی بر سر آنها آمده است و به کبوتر نر گفت که صبر کن تا علت کم شدن دانه ها معلوم شود اما کبوتر نر متقاعد نشد، بلکه ناراحت تر شد و جفت خود را از خانه بیرون انداخت. کبوتر ماده گفت: تو نباید به این سرعت درباره من قضاوت کنی و به من تهمت ناروا بزنی به زودی از کرده خود پشیمان خواهی شد ولی باید بگویم که آن وقت خیلی دیر است و بلافاصله به طرف بیابان پرواز کرد و پس از مدتی گرفتار دام صیاد شد. کبوتر نر،تنها در لانه به زندگی خود ادامه داد او از این که اجازه نداد جفتش او را فریب دهد، خیلی خوشحال بود چند روز بعد هوا دوباره بارانی و مرطوب شد دانه های انبار دوباره چاق تر و پرحجم تر شدند و انبار دوباره به اندازه اولش پر شد کبوتر عجول با دیدن این موضوع، فهمید که قضاوتش درباره جفتش اشتباه بوده و از کرده خود خیلی پشیمان شد ولی دیگر برای توبه کردن خیلی دیر شده بود و او به خاطر قضاوت نادرستش تا آخر عمر با ناراحتی زندگی کرد.