D1739053T13628553(Web)-mc.mp3
16.98M
yylb_تاریخ_اروپا_1.mp3
12.66M
دوره تاریخ اروپا
جلسه اول
👤استاد احسان عبادی
#تاریخ | #تاریخ_اروپا
1403.08.06 نشست پنجم فیلترینگ.mp3
31.13M
🔶 فیلترینگ؛ جدیبودن یک سادهسازی
👤دکتر محمدینیا
جایگاه فیلترینگ در جامعه 02:30
فناوری و نابودی سیاست 09:00
آزادی چیست؟
رابطه آزادی و فلسفه 10:20
مذاکره با صاحبان سکو 16:20
👤دکتر آرانی
نظر عوام و خواص 26:00
مدیریت افکار جامعه 29:00
👤دکتر مشکی
آزادی و دادههای اطلاعات 42:00
سلطه بر فکر و دادهها 47:00
👤دکتر سوزنچی
سادهسازی، چگونه؟ 51:00
دوگانگی ایران در فیلترینگ 55:00
🖇جمعبندی
گردش مالی فیلترینگ 01:08:10
آیا ایران مقابل اسرائیل «آرایش جنگی» گرفته؟ - حسین صمصامی.mp3
47.98M
▫️آیا ایران مقابل اسرائیل «آرایش جنگی» گرفته؟
👤حسین صمصامی
#تاریخ | #خلیجفارس
1403-08-10-OstadElahi.mp3
6.17M
برخورداری از دستگاه محاسباتی صحیح و داشتن بصیرت، عامل بازدارندگی در فتنهها
📑 در این برنامه برخی از مهمترین اختلالها در دستگاه محاسباتی همانند «اعتماد به ظواهر ایمانی»، «یکی دانستن وظیفه امام و امت» و «بزرگ دیدن دشمن و در نظر نگرفتن نصرت الهی» مورد تحلیل قرار گرفته است.
👤 سخنرانی حجت الاسلام دكتر صفدر الهی راد در جمع اساتید، کارکنان و دانشپژوهان موسسه امام خمینی ره
#اخلاق
#یادداشت
🔰آیا رقص در جهنم جایگزینی برای حقیقت و عدالت است؟
✍🏻رسول لطفی
📍شروین حاجیپور خواننده جوانی که این روزها مجدد با ترانه «ستارهها» در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته است. شعری که در امتداد آثار دیگرش از جمله شعر نمادین «برای...» قرار دارد و جهانی نمادین را میسازد که دال مرکزی آن امر روزمره است. شعر شروین، رقصی است در جهنمی که او با واژهها ساخته است؛ جایی که گویا جنگ و مقاومت جای خود را به روزمرگیهای کوچک، به رقص و بوسه و خندههای زودگذر سپردهاند.
🔹شروین با انتخاب زیست روزمره به جای مقاومت، جهانی خلق کرده که در آن، عدالت و حقیقت خاموش شدهاند. او از زندگی روزمرهای پست و حقیر میگوید که در آن، حقیقت و عدالت قربانی میشوند و همه چیز به شعلههای زودگذری بدل میشود که به محض سوزاندن خاموش میشوند. زندگی در لحظه و اکنونی چیزی است که جایی برای حقانیت و عدالت باقی نمیگذارد و بر هیچ اصل استواری تکیه نمیکند.
🔸او در این جهان نمادین، معنای زندگی را نه در مقاومت و حقیقت، بلکه در لحظهای زودگذر از سرخوشی روزمره جستوجو میکند. اما آیا چنین زیستی، زیست واقعی است؟ آیا زندگی را میتوان بدون درگیر شدن با حقیقت، بدون مواجهه با سختیهای مقاومت، تداوم بخشید؟ این روزمرگی، برخلاف جلوه آرام و بیتفاوتش، در اصل نوعی فرار است؛ فرار از ضرورت رویارویی با واقعیت، فرار از مسئولیت انسانی، و فرار از ارزشهای بنیادینی چون عدالت و حقیقت. او بهظاهر از زندگی دفاع میکند، اما شاید زندگی را به شکل سطحی و سایهواری فروکاسته است.
🔹این نگاه که لحظات بیپایان شادی و بوسه میتوانند پناهی برای انسان در برابر جنگ باشند، به نوعی، واقعیت را تحریف میکند. شروین از روزمرگی تجلی دیگری میسازد، اما در همان حال، شبحی از زندگی را در برابر ما قرار میدهد؛ زندگیای که از جوهر مقاومت تهی است، بیخبر از عمق حقیقت و عدالت. او در شعری که سروده، گویی ما را دعوت میکند به دنیایی که شاید زیبا بهنظر برسد، اما در واقعیت، معنایی عمیق را در خود پنهان ندارد. آیا روزمرگی و تفریح در میانه جهنم، به ما تسلی واقعی میبخشد یا تنها راهی برای فرار از مسئولیت است؟ آیا زندگی روزمرهای که شروین ترسیم میکند، نه نوعی رهایی بلکه سقوط به بیمعنایی نیست؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ|#گفتگو
🎞 دشمنان فضای باز
👤محمدعلی غمامی؛
عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم
📍هم مخالفین و هم موافقین فیلترینگ، دشمنان فضای باز هستند یعنی نمیتوانند ببینند که همزمان هم فضاهای اصیل و هم فضاهای جدید کاملا باز باشند و مردم خودشان در این بین انتخاب نمایند.
بخشهای کامل این گفتگو را در آپارات فکرت ببینید.
📌افقگشایی در جهان روایتها
✍🏻محمدجواد استادی
🔸در جهان کنونی با همه پیچیدگیها، تعارضها و کشمکشهای فراوانش، تنها زمانی میتوان بر دیگران تأثیر گذارده و نقش هدایتگر مبتنی بر قدرت را ایفا نمود که در جایگاه راهبری و کنترل افکار عمومی قرار گیریم. ساخت انگارههای عمومی در جهان اساسیترین هدف و اصلی است که قدرتها و یا هر ایدئولوژی آن را پیگیری میکنند. امروز «روایت» مهمترین ابزار برای تحقق این امر مهم است. از این رو میتوان گفت جهان کنونی، جهان روایتهاست.
🔹امروز روایتی که بر دیگر روایتها غلبه و با تودههای گسترده مردم ارتباط برقرار کند روایت غالب خواهد بود و این روایت افکار و نگرهها را بر اساس اهداف و نگاههای صاحب روایت، شکل میدهد. مروری بر تاریخ استعمار و جریانهای بهرهکش نشان میدهد ایشان همواره از عنصر فرهنگ و ابزار روایت به عنوان بستری زمینهای برای گسترش اهداف و برنامههای خویش بهره بردهاند.
🔸«مقاومت» کلانمفهومی است که امید آزادگان و افقگشای حرکت ایشان در راستای رهایی از بندهاست. به همین خاطر است که همواره مستکبران کوشیدهاند مفهوم مقاومت را تقلیل داده و از آن تصویری معکوس و مبتنی بر خشونت ارائه دهند. در این میان چنانچه اشاره شد بهترین بستر برای تبیین مفهوم مقاومت و توسعه و گسترش معنایی آن، بهرهمندی از روایت و قالبهای متنوع آن است. در میان همه قالبهای روایت مدرن، رمان و ادبیات داستانی به دلیل ویژگیهای متعدد از جمله برخورداری از زبان حسآمیز، عمومی بودن، در دسترس بودن، جذابیت، قصهبنیاد بودن و مواردی از این دست بهترین ابزار برای انتقال معناست.
🔹اکنون که یکی از چهرههای تابناک مقاومت یحیی سنوار به شهادت رسیده، فرصتی برای واکاوی ابعاد پوشیدهتر این شخصیت است. در کنار همه وجوه شخصیتی سنوار از جمله سیاستورزی، رشادت، شجاعت و امثال آن، توجه و دریافت دقیق او از اهمیت روایت قابل توجه است. یحیی سنوار در طول دورانی که در اسارت رژیم جعلی صهیونیستی بود اقدام به نگارش رمان مهمی به نام «خار و میخک» آن هم به زبان عبری کرد. سنوار به خوبی دریافته بود برای انتقال معنای مقاومت و بازتاب ملموس و قابل درک آنچه بر ملت مظلوم فلسطین گذشته و میگذرد باید از زبان داستان بهره برد. سنوار در این رمان به بهانه روایت زندگی جوانی فلسطینی به نام احمد که در مسیر آزادی مبارزه میکند تصویری دقیق از زندگی جامعه فلسطین و نوع مبارزه آنها برای دست یافتن به استقلال ارائه میکند.
🔸یکی از مهمترین ویژگیهای این رمان که با استقبال منتقدان ادبی نیز روبهرو شده ارائه تصویر واقعگرایانه از زیست معاصر و روزمره در فلسطین است. شاید بتوان گفت «خار و میخک» حکم یک سند تاریخی البته در زبان ادبی را دارد. میتوان مدعی شد خواننده این رمان از منظر تاریخی و اجتماعی با آنچه در سالیان گذشته بر فلسطینیان گذشته آشنا میشود و از ارجاعات تاریخی دقیق بهرهمند است.
🔹سنوار زبانی ساده و روان را برای روایت داستان خویش انتخاب کرده و این زبان امکان برقراری رابطه با طیف وسیع مخاطبان از فرهنگهای گوناگون را مییابد. از دیگر نقاط قوت این رمان، طرح مسئله مهم فرهنگ فلسطین است. شاید به دلیل شرایط سختی که در همه این سالیان بر فلسطینیان گذشته کمتر به عناصر فرهنگی ایشان توجه شده باشد. خار و میخک با جزئیاتی ارزشمند و جذاب، آداب و رسوم فلسطینیان را بازتاب داده و فرهنگ غنی این سرزمین را به جهانیان معرفی میکند. برخی این رمان را عاملی الهامبخش برای آزادیخواهان و ورود ایشان به عرصه مبارزه و ظلمستیزی میدانند. با مروری بر بررسی نشریات ادبی جهان درباره این رمان ویژگیهای مهمی پدیدار میشود.
🔸روایت ملموس و صادقانه، توجه جدی به مسئله نمادپردازی، تقویت ادبیات مقاومت در تراز جهانی، مسئلهشناسی و تصویرسازی از جمله مهمترین این موارد است. اوج نمادپردازی در نام این رمان هویداست، خار نشان سختی و رنج و میخک نماد شادی و امید است. سنوار میخواهد در این رمان تضاد میان رنج و امید در زندگی فلسطینیان را نشان دهد.
🔹سنوار در خار و میخک میگوید در سختترین شرایط نیز میتوان به امید آیندهای پیروز و روشن زندگی کرد. حماس نمونه اعلای این تفکر است که عینیت یافته است. زندگی یحیی سنوار و شهادت حماسی او خود نشان از امکان زندگی آزادیخواهانه و سربلند در عین سختی و محدودیت است. امید است به زودی ترجمه این رمان منتشر و در اختیار همه علاقهمندان قرار گیرد.
56.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تیزر| #درسگفتار
🎞 اسلام سیاسی ۴۵۰ ساله
درسگفتار تاریخی و تحلیلی اسلام سیاسی از محقق کرکی تا انقلاب اسلامی
🎙حجةالاسلام علی امیری
♻️ اسلامِ میداندار و تمدنسازی که بذر آن را محقق کرکی کاشت، در چند برش و نهضت بزرگ تاریخی رشد کرد و ریشه دوانید و اکنون به درخت تناوری تبدیل شده که دنیا نمیتواند در هیچ تحول و کنشگری کلانی آن را نادیده بگیرد. بررسی پنج نهضت بزرگ معاصر(نهضت محقق کرکی، نهضت سید جمالالدین اسدآبادی، نهضت تنباکو، نهضت مشروطه، و انقلاب اسلامی ) این تمدن را به عنوان یک موجود زنده واحد در حال تکامل تصویر میکند که جریان عظیم اسلام سیاسی کنونی را به نمایش گذاشته است.
🌐 لینک دانلود جلسات دوره 👇
http://m-soda.ir/courses/eslam-siasi/
✳️بسم الله الرحمن الرحیم✳️
🍀سلامتی وتعجیل در فرج و ظهور امام زمان عج صلوات🍀
#اللّهم_صلّ_علی_محمّدوآل_محمّدوعجّل_فرجهم
✨فضائل امیرالمومنین حضرت امام علی علیهالسلام
⬅️قسمت47
✅فضیلت اول
وَیقُولُ الَّذِینَ کفَرُوا لَسْتَ مُرْسَلًا ۚ قُلْ کفَیٰ بِاللَّهِ شَهِیدًا بَینِی وَبَینَکمْ وَمَنْ عِندَهُ عِلْمُ الْکتَابِ
"وکافران میگویندتو پیامبرنیستی. بگو: شهادت خدا وآن کسی که علم کتاب نزداوست میان من وشما کافی است. " آیه43رعد
روایات شیعه وبسیاری از روایات اهل سنت دلالت دارد که شاهد دوم(صاحب علم کتاب) امیرالمومنین علی بن ابیطالب(علیه السلام) است.
ازمنابع اهل سنت: الاتقان سیوطی /ج1/ ص13، شواهد التنزیل /ج1 /ص307، ینابیع الموده/ ص102، تفسیر طبری، تفسیر خازن، تفسیر قرطبی، تفسیر روح المعانی، الله المنثور
✅فضیلت دوم
وَإِنِّی لَغَفَّارٌ لِّمَن تَابَ وَآمَنَ وَعَمِلَ صَالِحًا ثُمَّ اهْتَدَی
"و بی تردید من آمرزنده کسی هستم که توبه کند وایمان آورد وعمل صالح انجام دهد وسپس هدایت یابد. " آیه82طه
درمنابع متعدد اهل سنت نقل شده که پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم)در توضیح این آیه فرمودند: هرکس ایمان آورد وعمل صالح انجام دهد و سپس با ولایت علی بن ابیطالب (علیه السلام) هدایت یابد.
الصواعق المحرقه91چاپ مصر، ینابیع الموده/ج36/ص110، شواهدالتنزیل/ج1/ص375
✊«مرگ بر آمریکا» گفتن لیاقت می خواهد!
🔶ماه ذی الحجه سال نهم هجری بود که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم از جانب خداوند ماموریت یافت آیات سوره برائت را بر مشرکین و زائران مکه قرائت کند. بدین منظور پیامبر(ص)، ابوبکر را به سوی مکه اعزام نمود. اما اندکی بعد از حرکت ابوبکر از مدینه به سمت مکه، فرشته وحی نازل شد و چنان پیام آورد که هیچکس جز او و یا کسى که از اوست، نباید عهده دار ابلاغ این آیات برائت شود.
🔶رسول مکرّم اسلام(ص) بعد از دریافت وحی الهی، امیرالمومنین علیه السلام را مامور کرد تا خود را به ابوبکر برساند و سوره برائت و پیمان نامه پیامبر(ص) را از او بگیرد و در میان حاجیان و مشرکین مکه قرائت کند.
🔶لذا امیرالمومنین(ع) بر طبق فرمان پیامبر (ص)عمل کرد و در ایام حج با خواندن آیات سوره برائت، بیزاری خدا و رسولش را از مشرکین با صدای بلند و رسا فریاد می زد و به مشرکین گوشزد می کرد که بعد از موعد و مهلت مقرّر چهار ماهه، هیچ مشرکی نمی تواند حج خانه خدا را به جا آورد و با این کار، مشرکان کینه توز را از صلابت و دلیری خویش به شگفت وامی داشت.
🔶بیزاری جستن از مشرکان و فریاد برائت سر دادن، کار هر کسی نیست. فریاد برائت از مشرکین را علی علیه السلام سر می دهد که بی واهمه در بستر پیامبر(ص)می خوابد و خود را در معرض شمشیرهای پر از کین قرار می دهد نه آن کسی که در غار، با وجودی که در معیّت پیامبر است باز هم دلش می لرزد و آرامش ایمانی ندارد.
🔶خداوند به هر کسی اجازه نمی دهد بر سر دشمنانش فریاد برائت برآورند. فریاد برائت را کسی همچون علی علیه السلام سر می دهد که دلاوری هایش در میدان احد جبرئیل را شگفت زده می کند و صلابتش ،خیبر را به تسلیم وامی دارد نه آنان که از کارزار احد و خیبر می گریزند.
🔶فریاد بیزاری از دشمن را عباس (ع) سر می دهد که امان نامه ی شمر را پاره می کند و حتی وقتی به دل دشمن می زند و تحریم آب را می شکند حسرت یک جرعه نوشیدن آب را بر دل فرات می گذارد.
🔶فریاد برائت از دشمنان خدا، فریادی است که در بستر زمان جاریست و امروز در شعار «مرگ بر آمریکا» تجلی یافته است. شعاری که خداوند به هر کسی لیاقت نمی دهد آن را بر سر دشمنش فریاد بزنند.
✊«مرگ بر آمریکا» را خمینی(ره) کبیر سر می داد که جز خدا از کسی نمی ترسید و می فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
✊« مرگ بر آمریکا» شعار بهشتی بود که می گفت آمریکا از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.
✊«مرگ بر آمریکا» شعار همه ی خوبانی است که در شلمچه و طلائیه و فکه و اروند حماسه آفریدند و ناظران وجه الله شدند. شعار همت و باکری و چمران است، شعار حسین فهمیده است که حیثیت مرگ را به بازی گرفت.
✊«مرگ بر آمریکا» شعار اهل جهاد است پس اگر دلت برای گفتن این شعار صاف نیست به سبک زندگی ات نگاه کن تا ببینی که چگونه به روزمرگی ها عادت کرده ای و گمان می کنی زندگی همین است و بس.
👌اگر قبلا این شعار را سر می دادی و اکنون برای گفتنش زبانت نمی چرخد، پایه های ایمانت را چک کن چرا که موریانه ی نفاق و ترس و دنیاطلبی پایه های ایمانت را خورده باشد.
👌اگر صدایت در گفتن «مرگ بر آمریکا» صلابت ندارد یقین بدان که یا اهل خواندن زیارت عاشورا نبوده ای یا تاکنون هرچه زیارت عاشورا خوانده ای چیزی جز لقلقه ی زبان نبوده است.
👈این سنت خداوند است که حرمت نفس های پاکی را که بر سر دشمنانش فریاد انزجار سر می دهند نگه می دارد و عینیت یافتن شعارهایشان را به نمایش می گذارد. لذا تاریخ گواه است که ما فقط وقتی از شعارهای انقلابمان دست کشیدیم که عملی شدنش را به نظاره نشستیم .
✌️ما گفتیم «مرگ بر صدام» و صدام را به گور فرستادیم، گفتیم «مرگ بر شوروی» و کمونیسم را به موزه فرستادیم و فروپاشی شوروی را شاهد بودیم، گفتیم «مرگ بر منافقین» و منافقین را به ذلت نشاندیم و آنقدر «مرگ بر آمریکا» می گوییم تا ایالات متحده را به پنجاه ایالت منفرده تبدیل کنیم.
📆۱۳ آبان_ روز ملّی مبارزه با استکبار بر ظلم ستیزان عالم مبارکباد.
♻️نشر_حداکثری
آیت الله فاطمی نیا:
💠بعضی خیلی حاضر جوابند. تمرین کنید تا دیرتر جواب دهید.
دیر نمی شود، تأمل کنید و جواب دهید. حاضر جوابی گاهی آدم را از نعمات محروم می کند.
گاهی در ذوق کسی میزنیم. طرف میگوید این پارچه که خریدهام در دنیا نیست. سریع می گوید از این همهجا ریخته!
تو ذوق و دهن کسی زدن، خلاف ادب تشیع است.💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پنجرۀ متفاوتی از دیدار صبح امروز دانشآموزان و دانشجویان با رهبر انقلاب
@Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آنمان نوارا دودو اسکاچی نه
هل من ناصر حسینی؛ لبیک یا خمینی
بازی #کودکانه در مناطق جنگزده لبنان این شکلی است.
حزب الله در سیستم تربیتی مفاهیم بازی بچه ها را هم با محور ولی فقیه تنظیم کرده.
enc_16824110330784273478675.mp3
3.82M
آهنگ در مورد قرآن 😍
برای ایجاد زمینهی علاقهمند شدن کودکان به تلاوت قرآن این آهنگ خیلی میتونه موثر باشه!
#قرآن
⚪️روش #شهیدرجایی برای بیدار کردن بچه ها برای نماز صبح
با توجه به اینکه در سن نوجوانی معمولا خواب بچه ها قدری سنگین است و به خصوص خواب صبح که شیرین هم هست، این بود که بالای سر بچه ها می ایستادند و با شوخی به صدای بلند می گفتند:" بلند صحبت نکنید، بچه از خواب بیدار میشه!".
بچه های ما بین ۶ تا ۱۰ سال سن داشتند و چون خودشان هم مایل بودند و ذوق داشتند، لذا بلند می شدند. تأکید آقای رجایی این بود که قبل از اینکه آفتاب بزند، آنها بیدار شوند، اگر می دید آنها بیدار نمی شوند، بالای سرشان می نشست و با محبت و شوخی شانه های آنها را مالش می داد و کمی حرف می زد تا با لطافت و ملایمت بیدار شوند و بنشینند. بعد که بلند می شدند شانه های آنها را می گرفت و آنها را تا نزدیک دستشویی همراهی می کرد و قبل از رسیدن به دستشویی با شوخی یک ضربه ی ملایم با کف دست به پشت آنها می زد! با این روش های بسیار عاطفی توأم با مهر و محبت می خواست فرزندانش به نماز عادت کنند و از این امر هم خاطره تلخی نداشته باشند.
💬راوی: همسر شهید محمد علی رجایی
📚منبع: به رنگ صبح(سبک زندگی شهدا)،ص ۴۴
🔻پاسخ ضرب المثل تصویری قبل
🔹بزدلی یا ترسویی، حالت شخصیتیای است که در آن ترس و نگرانی در انجام کاری یا گفتن سخنی وجود دارد از این لحاظ که آیا آن کار یا سخن چیزی درست، خوب و بهعنوان کمک به دیگران است یا خیر. این حالت شخصیتی در مقابل دلیری قرارمیگیرد
#بز_دل