eitaa logo
نمایندگان طلاب منطقه کاشان
596 دنبال‌کننده
646 عکس
294 ویدیو
74 فایل
ارتباط با ما: @NemayandeTollab
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽ 💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼 🍃🌺🍂 🍂🍃 🌸 3⃣ دسته سوم: شادی های حرام مثل : شادی هایی که در اثر اختلاط با نامحرم به وجود می آید. ❇️ همه مراجع فرموده اند: این اختلاط ها، در جایی ‌که بانوان نامحرم، پوشش کافی ندارند؛ مثل: برخی از عروسی‌ ها و میهمانی‌ های مختلط میان زن و مرد نامحرم حرام است. 👈 در جمع‌ هایی که بانوان زینت کرده‌ اند و میان مردان نامحرم حضور دارندن؛ مثل: اختلاط با آنان در مجالس عروسی و جشن تولدها، حرام است. 👈 اختلاط با نامحرم در مراکز کاری، ورزشی یا برخی کلاس‌ های آموزشی مراکز دانشگاهی و تحصیلی که وضعیت مطلوبی ندارند و به‌ نحوی مفسده در چنین جمع‌ هایی وجود دارد، حرام است. 👈 اختلاط با نامحرم در مواردی مثل: رقص مشترک زن و مرد نامحرم یا رقص در برابر زن و مرد نامحرم حرام است. 👈 یا مثل : شادی هایی که در اثر استفاده از غنا و موسیقی های لهوی به وجود می آید، ✍ درباره ملاک تشخیص دادن موسیقی حلال از حرام، مقام معظم رهبری مدّظله العالی فرموده اند: هر موسیقی که به نظر عرف، موسیقی لهوی مضل عن سبیل الله که مناسب با مجالس عیش و نوش است باشد، موسیقی حرام محسوب می‏شود و فرقی نمی‏کند که موسیقی کلاسیک باشد یا غیر کلاسیک. تشخیص موضوع هم موکول به نظر عرفیِ مکلّف است و اگر موسیقی این گونه نباشد، بخودی خود اشکال ندارد. ❇️ آیت الله مکارم شیرازی فرموده اند: منظور از غناى حرام به صوتى گفته مى شود که قواى شهوانى را در انسان تحریک مى کند، و انسان در آن حال، احساس مى کند که اگر در کنار آن صدا، شراب و فساد جنسى هم باشد، کاملاً مناسب است. گاهی یک «آهنگ» هم خودش غنا و لهو و باطل است و هم محتواى آن، به این ترتیب کسانی که اشعار عشقى و فساد انگیز را با آهنگ هاى مطرب بخوانند؛ اما گاهی تنها آهنگ، غنا است، به این ترتیب که اشعار پرمحتوى یا آیات قرآن و دعاء و مناجات را به آهنگى بخوانند که مناسب مجالس عیاشان و فاسدان است، و در هر دو صورت حرام است. 👈منظور از غناى حلال، صداى زیبا و خوشى است که مفسده انگیز نباشد، و متناسب با مجالس فسق و فجور نگردد. 👈صداها و آهنگ هاى حماسى که متناسب میدان هاى نبرد و یا میادین ورزشی و یا مانند آن است، دلیلى بر حرمت آن وجود ندارد. ❇️ آیت الله سیستانی فرموده اند: آوازهایی که مخصوص اهل لهو و لعب نیست، اشکال ندارد؛ اما آنچه از الحان اهل لهو و لعب است اگر با کلام باطل باشد، حرام است و اگر با نوحه و مداحی و امثال آن باشد، به احتیاط واجب جایز نیست و موزیک اگر مناسب مجالس لهو و لعب باشد، حرام است وگرنه حرام نیست. 👈یا مثل : شادی هایی که در اثر نقل و انتشار لطیفه‌ها یا جوک ها یا شوخی های افراطی تمسخرآمیز میان برخی از افراد برای اقشار یا اقوام مردمی یا طوایف محلی و ملی ایرانی یا مناطقی از مردم كشور که حرام است. ❇️ آیة الله خامنه‌ای در این باره فرموده اند: اگر استهزاء آنان محسوب شود، جایز نیست. ❇️ آیة الله مكارم شیرازی : اگر واقعا تمسخر قومی به طور عام بوده باشد، اشكال دارد. ❇️ آیة الله فاضل لنکرانی : بهتر آن است كه از این نوع مزاح ها اجتناب شود. ❇️ آیة الله سیستانی : اگر مستلزم هتك و توهین مؤمنین باشد، جایز نیست. ❇️ آیة الله صافی گلپایگانی : اگر قصد لطیفه گویی باشد و توهین صدق نكند، اشكال ندارد. 📚پی‌نوشــــــــــــــــت‌ها وسائل الشیعه، ج 11، ص 422 بحارالانوار، ج 67، ص 72، ح 13 وسائل الشیعه، ج 12، ص 264، ح 16263 مسائل جدید از دیدگاه علما و مراجع تقلید، ج 2، ص 36، استفتاء از مقام معظم رهبری مسائل جدید، ج 2، ص 37 و استفتائات جدید، ج 1، ص 145 استفتائات امام، ج 2، ص 16، س 37 استفتائات جدید، ج 2، س 705 اجوبة الاستفتائات، ج 1، ص 122، س 410 مجمع المسائل، ج 1، ص 155، س 107 جامع المسائل، ج 1، ص 95، س 307 استفتائات امام، ج 2، ص 15 مسائل جدید، ج 1، ص 204 جامع المسائل، ج 1، ص 486، س 1736 جامع الاحكام، آیة الله صافی، ج 1، ص 297 سیدمسعود معصومی، احکام روابط زن و مرد، ص 246 توضیح المسائل مراجع، م 2445 و آیت‌ الله خامنه‌ای، اجوبة الاستفتائات، م 631 محسن محمودی، مسائل جدید، ج 5، ص 51.
﷽ 💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼 🍃🌺🍂 🍂🍃 🌸 ✍ یکی دیگر از مسائل احکام شرعی، مسأله ی روش صحیحِ شرعی نذرکردن است. 🔺هفت نکته فقهی را در این باره تقدیم می کنم. 1⃣ نکته اول نذر، در صورتی صحیح است که برای آن صیغه خوانده شود، خواه به عربی باشد یا زبان‌های دیگر؛ فقط در صیغه نذر، باید با لفظ جلاله ی «اللّه» باشد؛ بنابراین، اگر شما به زبان عربی بگویید که «للّه علیّ هکذا»، و منظور از هکذا آن است که: «آنچه را مى‌خواهید که نذر کنید بعد از «للّه علیّ» بگویید [چه نذر مطلق و چه نذر مشروط به طور صحیح ] یا این که اگر شما به زبان فارسی بگویید که اگر فلان حاجت من روا شود، برای خدا به عهده ی من است که فلان مقدار پول را به فلان فقیر یا فلان کار یا آن امام معصوم بدهم، همه مراجع فرموده اند: در این صورت نذر شما صحیح است؛ حتی اگر شما بگویید که نذر می‌کنم، اگر فلان حاجتم روا شود، برای خدا به عهده من است که فلان کار خیر را انجام می دهم، این نذر هم کافی است. ❇️ اکثر مراجع فرموده اند: اگر شما صیغه ی شرعی نذر را بر زبان جاری نکرده اید، بلکه فقط صیغه ی نذر را روی کاغذی نوشته باشید، بنابراحتیاط واجب، چنین نذری صحیح نیست و عمل به آن هم شرعاً واجب نیست. اگر شما صیغه نذر را خوانده باشید، هرچند به غیر از زبان عربی به طور صحیح، همه مراجع فرموده اند: تغییر دادن موضوع آن نذر، شرعاً جایز نیست. 2⃣ نکته دوم اگر شما چیزی را برای حرمِ یکی از امامان معصوم یا امامزادگان یا مسجدی یا حسینیه ایی به طور صحیح نذر کنید، همه مراجع فرموده اند: باید همان را به مصارف همان مکان مشخص شده در نیتِ نذر برسانید، مثلاً، برای تعمیرات و فرش و روشنایی و خدّامی که در حرم یا مسجدی خدمت می‌کنند و امثالهم. ولی اگر شما چیزی را برای خودِ امام معصوم یا امامزاده به طور صحیح نذر کرده باشید، بدون ‌آن که نام حرم را در نیت و صیغه نذر ببرید، اکثر مراجع فرموده اند: در این صورت، شما می‌توانید علاوه بر اموری که ذکر شد، موضوع نذرتان را صرف مجالس عزاداری و سوگواری یا نشر آثار آن بزرگواران، یا کمک به زوّار آن ها یا هر کار دیگری که نسبتی با امام و حرم آن ها دارد، انجام بدهید. 3⃣ نکته سوم اگر کسی از روی علم و اراده و اختیار به نذر خودش عمل نکند، همه مراجع فرموده اند: چنین فردی گناه کرده و باید کفّاره بدهد. 👈 کفّاره نذر هم عبارت است از اطعام به 60 فقیر، یا 2 ماه پی در پی روزه گرفتن (که سی و یک روز آن را باید پشت سر هم به جا بیاورید). امّا اگر شما ندانید که اگر به نذرتان عمل نکنید، کفّاره دارد، در این صورت، همه مراجع فرموده اند: کفّاره ی نذر از شما ساقط می‌شود.
﷽ 💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼 🍃🌺🍂 🍂🍃 🌸 4⃣ نکته چهارم اگر شما بعد از گفتن صیغه ی صحیح شرعی نذر، قادر به ادای آن نذر نباشید، همه مراجع فرموده اند: در این صورت باید تا جایی که توانایی دارید، به آن نذر، عمل کنید یا کاری که نزدیک و شبیه آن باشد را انجام بدهید و اگر اصلاً قادر به انجام دادن آن نذر نباشید، ادای آن نذر از شما ساقط می‌شود. 👈 نذرهای مقطعی و محدود اشکالی ندارد، ولی نذرهای سنگین و طولانی، مکروه است؛ چون مشکلات مهمّی در زندگی به وجود می آورد و اگر ادای این نذر شما چندان سنگین باشد که رجحانِ شرعی نداشته باشد، شرعاً باطل است؛ مثلاً ، شما نذر کرده باشید که تمام عمرتان را روزه بگیرید یا نذر کرده باشید که ده میلیون صلوات بفرستید، در چنین مواردی نذر تان منعقد نمی‌شود و شرعاً باطل است. ❇️ همه مراجع فرموده اند: هیچ کسی نمی‌تواند با نذرکردن، کاری را بر دیگران واجب کند و چنین نذرهایی، اساساً و شرعاً باطل است. اگر شما نوع نذر خودتان را فراموش کرده باشید و یا این که بین چند مورد از موضوع نذر، شک دارید و اینجا نمی‌توانید احتیاط کنید و به تمام موارد آن موضوع نذرتان عمل کنید، ❇️ اکثر مراجع فرموده اند: بین آن مواردی که احتمال می‌دهید، موضوع نذرتان باشد، قرعه بزنید و طبق آن عمل کنید. در صورتی که مقدار آن نذر را هم فراموش کرده باشید و یا این که مقدار آن نذر تان را شک دارید، اکثر مراجع فرموده اند: آن مقداری که برای شما یقینی است، آن را بجا بیاورید، کافی است. 5⃣ نکته پنجم اگر شما نذر کنید که روز معینی را روزه بگیرید، احتیاط واجب این است که آن روز سفر نکند تا بتوانید روزه خودتان را به‌جا بیاورید و اگر در آن روز شما مسافرت کنید، همه مراجع فرموده اند: قضای آن روز بر شما واجب است و احتیاط واجب این است که کفّاره آن روز را هم بدهید. اگر شما نذرِ روزه کنید؛ ولی روز آن را معین نکنید، نمی‌توانید آن را در سفر به‌جا بیاورید، حتّی اگر نذر کنید که در سفرروزه بگیرید یا فلان روز را روزه بگیرید خواه در سفر باشید یا در وطن، این نذر هم صحیح نیست.
﷽ 💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼 🍃🌺🍂 🍂🍃 🌸 6⃣ نکته ششم اگر نذر زن مزاحم حقوق شوهرش باشد، بی‌اجازه ی شوهرش، همه مراجع فرموده اند: چنین نذری، باطل است و اگر این نذر، مزاحم حقوق شوهرش نباشد، احتیاط مستحبّ این است که با اجازه ی شوهرش آن نذر را انجام بدهد. البته نذر فرزند احتیاج به اجازه ی پدرش ندارد، مگر این که نذر فرزند، مایه ی اذیت و آزار پدرش باشد که همه مراجع فرموده اند: در این صورت، نذر فرزند، صحیح نیست. 7⃣ نکته هفتم: در چند صورت نذری که برای آن صیغه خوانده شده، منعقد نمی‌شود: 1. مورد نذر از بین برود؛ مثل این که نذر کند در صورت برآورده شدن حاجتش به ازدواج فرد خاصّی کمک کند و زمانی که حاجتش برآورده شد، آن فرد ازدواج کرده باشد؛ در اینجا نذر منعقد نشده و لازم نیست به ازدواج فرد دیگری کمک کند. 2. در زمان عمل به نذر، مورد آن غیر مقدور باشد؛ مثل این که نذر کرده روزه بگیرد؛ ولی هنگام ادای نذر بیمار شود و بعداً هم توانایی برای انجام دادن آن پیدا کند، چنین نذری باطل است. 3. در زمان عمل به آن، نذر نامشروع شود و رجحانش را از دست بدهد؛ مانند نذری که حین العمل، موجب آزار پدر و مادر باشد. 4. انجام دادن نذر در اصل مطلوب باشد، ولی هنگام عمل مطلوب نباشد؛ مانند نذر شربت خنک در عاشورا که هرگاه عاشورا در زمستان واقع شود، شربت خنک مطلوب نیست. در این مورد، نذر نسبت به زمستان منعقد نیست؛ ولی احتیاط، تبدیل نذر به چیزی است که مناسب با فصل است؛ مانند شیر گرم یا چای.
دوباره شد شب قدر و دلم سرای علی شد گرفته زانوی غصه شب عزای علی شد علی در این شب آخر کنار سفره ی دختر به یاد فاطمه بود و به شوق دیدن داور ز شوق وصل شهادت بیاد حرف پیمبر لبش به آیه ی رفتن نظر به ماه و به اختر تمام حاجت مولا میان سجده روا شد کنار منبر و محراب روان بسوی خدا شد سحر ز مسجد کوفه علی چو عزم سفر کرد ز قتل رُکن هدایت مَلَک بگفت و خبر کرد فغان از آن دم و ساعت که غرق خون شده یکسر ز تیغ مُلجم کافر علی شده گل پرپر نمانده تاب و توانی به پیکر شَهِ عالم از این خبر دل زهرا نشسته بر غم و ماتم دل حسن دل عباس ز داغ او شده بیتاب حسین و زینب وکلثوم به ناله و به تب و تاب خدا بیا و نظر کن به قلب مضطر زینب سرِ شکسته ی بابا چه آوَرَد سرِ زینب غم مدینه و مادر غم حسن غم حیدر چه ها کند دلِ زینب به کربلای برادر؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌼 جمعه ای دیگر و دوباره موعِد عاشقی 🔺زیارت امام زمان (عج) در روز جمعه 🔻با نوای زیبای استاد فرهمند التماس دعا یا مهدی ادرکنی🤲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لَيْلَةُ الْقَدْر.pdf
1.89M
『کتاب لَيْلَةُ الْقَدْر』 ♦️ متن مراسم احیا و قرآن به سر گرفتن ویژۀ ◈براي اجراي مداحان اهلبيت عليهم السلام در شب های قدر ماه مبارك رمضان ◈اجرا شده توسط مداحان مشهور کشور ♦️ شامل و https://eitaa.com/Mnt_neka
ماهِ محراب.pdf
3.54M
『کتاب ماهِ محراب』 ♦️ متون برای اجرای مداحان اهلبیت علیهم السلام در ماه مبارك رمضان◈ ♦️ شامل و اجرا شده توسط مداحان مشهور کشور https://eitaa.com/Mnt_neka
﷽ 💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼 🍃🌺🍂 🍂🍃 🌸 ✍ یکی دیگر از مسائل احکام شرعی مسأله ی مخاطب قرار دادن غیر خدا در نماز است. 🔺چهار نکته ی فقهی را در این باره تقدیم می کنم. 1⃣ نکته اول ❇️ همه مراجع فرموده اند: یکی از مبطلات نماز، سخن گفتن عمدی در حال نماز است. یعنی: اگر شما عمداً در نماز با فردی دیگری سخن بگویید، نمازتان باطل می شود. اما اگر شما در نماز تان غیرخدا را خطاب قرار بدهید، ❇️ اکثر مراجع مثل : مرحوم امام، مقام معظم رهبری، آیت الله بهجت، آیت الله سیستانی، آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله نوری همدانی و... فرموده اند: مخاطب قرار دادن غیر خدا در نماز، حتی اگر آن شخصی که مورد خطاب قرار گرفته، از ائمه هدی علیهم السلام باشد، جایز نیست و نماز باطل می‌شود. مثلاً، شما در حال نماز به کسی ابتدا به سلام کنید، یعنی شما در حال نماز با سلام گفتن کسی را خطاب قرار بدهید یا این که شما در حال نماز به اهل بیت علیهم السلام سلام بدهید، مثلاً، در حال نماز بگوید: السلام علیک یا ابا عبدالله یا این که در حال قنوت نماز برای توسل به امام زمان علیه السلام بخشی از دعای فرج (... یا محمد یا علی ... که خطاب به آن دو بزرگوار هست) را بخوانید، در این صورت به فتوای اکثر مراجع، نماز شما باطل می شود. ❇️ البته بعضی فقها مثل: آیت الله صافی گلپایگانی و شبیری زنجانی می‌گویند: در حال نماز، فقط مخاطب قرار دادن به شخص پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله جایز است و اشکالی ندارد. ❇️ آیت الله شبیری زنجانی (مد ظله العالی : به کار بردن این گونه جملات در نماز، فقط خطاب به پیامبر صلی الله علیه و آله جایز است، به خلاف معصومین دیگر. ❇️ آیت الله صافی گلپایگانی (مد ظله العالی : اگر در نماز، به خداوند متعال خطاب داشته باشید، جایز است. مثلاً بگویید: اللهم صل علی محمد و آل محمد ؛ خدایا ، صلوات بفرست ... و یا بگویید: صلی علی محمد و صلّ علی امیرالمؤمنین. 2⃣ نکته دوم : بعضی از مؤمنین می پرسند که اگر در نماز نباید غیر خدا را مخاطب خود قرار بدهیم، پس چرا در پایان نماز سلام می دهیم و می گوییم: «السلام علیک یا ایها النّبی...»؟ پاسخ: ⬅️ اولاً، این خطابِ سلام پایانِ نماز مثل: پيامبر و بندگان صالح خدا، خطاب تعبدی و دستور خداوند متعال است و از سوی شارع مقدس تعیین و اعلام شده است. ⬅️ ثانیاً، این عبارت سلامِ در پایان نماز، یکی از صفات پروردگار متعال است، در واقع شما در سلامِ پایان نماز، به دلیل به کار بردن صفتی از صفات الهی یعنی: کلمه ی سلام، خداوند متعال را مخاطب خودتان قرار داده اید. ⬅️ ثالثاً، شما در سلام پایان نماز با به کار بردن این صفت الهی یعنی: سلام به پیامبر اکرم و بندگان صالح خدا از خداوند متعال برای آنان سلامت و امنیت و عافیت را طلب کرده اید. لذا این خطاب سلام پایان نماز، خطابِ به غیرخدا نیست؛ در حالی که خطاب غیر مستقیم به پروردگار سبحان است و هيچ شرط يا واجبي از واجبات نماز را مخدوش نمي کند و هرگز به اصلِ نماز، صدمه نمي زند. ❇️ روایت داریم : 🔅امام رضا عليه السلام فرمود: ❇️ انسان مؤمن با ورود به نماز دیگر سخن گفتن او با مخلوق حرام می شود و توجه کردن او به خالق هستی براي او واجب می شود. 👈 شما وقتی از نمازتان و خطاب با خالق عالم، فارغ و جدا می شوید و از حال عبادت خالق منتقل می شوید که در پایان نماز با کلام مخلوق يعني سلام یعنی سلام بر بندگان صالح خدا، بازگشت به جمع آنان را شروع می کنید. بنابراين، مخاطب قرار دادن غير خدا را در پایان سلام، منافات با آداب و احکام فقهی و شرعی نماز ندارد؛ چون این کار به دستور خدا انجام مي شود و از سوي ديگر سلام، نام خدا است، در نهايت و واقع، به طور غیر مستقیم خداوند متعال مورد خطاب قرار گرفته است.
﷽ 💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼 🍃🌺🍂 🍂🍃 🌸 3⃣ نکته سوم ❇️ اکثر مراجع تقلید فرموده اند: اقتدا به فرد یا امام جماعتی که مخاطب قرار دادن غیر خدا را در نماز جایز می داند، جایز نیست و اشکال دارد. 4⃣ نکته چهارم اگر شما در حال نماز، کلمه‏اى را به قصد ذکر بگویید، یعنی: اراده و قصدتان این باشد که ذکری را که در نماز می گویید، جزو اذکار نماز است، مثلاً به قصد ذکر بگوید: الله اکبر؛ در موقع با گفتن آن، صدای خودتان را هم بلند کنید، به طوری که موضوعی یا کاری یا مطلبی را به دیگرى بفهمانید، اگر این اشاره کردن شما به گونه ای باشد که حالت نماز بهم نخورد، یعنی: این ذکر الله اکبر را کمی بلند تر بگویید. ❇️ اکثر مراجع تقلید فرموده اند: در این صورت، اشکال ندارد، هر چند انگیزه ی شما از گفتن آن ذکر، متوجه کردن غیر باشد. ولی اگر شما کلمه‌اى را به قصد غیر ذکر بگویید، مثلاً آن کلمه را به قصد این که چیزى را به کسى بفهمانید در حال نماز بگویید، فرموده اند: نماز شما باطل مى‌شود. 📚منابع عروة الوثقی، فصل فی مبطلات الصلاه، م 13 و 15 و 16 ؛ توضیح المسائل مراجع، ششم از مبطلات نماز ؛ رساله مراجع، م 1134 و نهم از مبطلات نماز ؛ عروة الوثقی، فصل فی مبطلات الصلاه، م 12 ؛ رساله آموزشی، ج1، درس 48، ص: 189. العروة الوثقی مع تعالیق الامام الخمینی، کتاب الصلاة، مبطلات الصلاة، م 13 آیت الله جوادی آملی، رازهای نماز.
دعای جوشن کبیر.pdf
408.8K
با خط درشت جهت استفاده در شبهای قدر.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏷 اینک شما و وحشت دنیایِ بی علی 🔰من از همسایگان شما بودم که چند روزی در کنار شما زیستم[بدنم در کنار شما بود] و به زودی از من جز جسدی بی روح و ساکن، پس از آن همه تلاش و جز خاموشی پس از آن همه گفتار باقی نخواهد ماند پس باید سکوت من و بی حرکتی دست و پا و چشم‌ها و اندامم مایه پند و اندرز شما گردد، که از هر منطق رسایی و از هر سخن مؤثرتری عبرت انگیزتر است. وداع من با شما چونان جدایی کسی است که آماده ملاقات پروردگار است، فردا ارزش ایام زندگی مرا خواهید فهمید و راز درونم را خواهید دانست، پس از آنکه جای مرا خالی دیدید و دیگری بر جای من نشست مرا خواهید شناخت. 🔻إِنَّمَا کُنْتُ جَاراً جَاوَرَکُمْ بَدَنِی أَیَّاماً وَ سَتُعْقَبُونَ مِنِّی جُثَّةً خَلَاءً سَاکِنَةً بَعْدَ حَرَکَةٍ وَ کَاظِمَةً بَعْدَ نُطْقٍ لِیَعِظَکُمْ هُدُوِّی وَ خُفُوتُ إِطْرَاقِی وَ سُکُونُ أَطْرَافِی فَإِنَّهُ أَوْعَظُ لَکُمْ مِنَ النَّاطِقِ الْبَلِیغِ وَدَّعْتُکُمْ وَدَاعَ مُرْصِدٍ لِلتَّلَاقِی غَداً تَرَوْنَ أَیَّامِی وَ یَکْشِفُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَنْ سَرَائِرِی وَ تَعْرِفُونِّی بَعْدَ خُلُوِّ مَکَانِی وَ قِیَامِ غَیْرِی مَقَامِی 📚 بحارالانوار- جلد ۴۲، صفحه ۲۰۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‏وَسَیعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَی مُنْقَلَبٍ ینْقَلِبُونَ و آنان که ظلم و ستم کردند به زودی خواهند دانست که به چه کیفرگاهی باز می‌گردند!
🔹️حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت شهادت سردار رشید اسلام، سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی و جمعی از همرزمان وی بدست رژیم غاصب و منفور صهیونیست، تاکید کردند: آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد، به حول و قوه‌ی الهی. ✍ متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: ✏️ بسم الله الرحمن الرحیم سردار رشید و فداکار اسلام، سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی، در کنار همرزم بزرگوارش سردار محمد هادی حاج رحیمی، با جنایت رژیم غاصب و منفور صهیونیست به شهادت رسیدند. سلام و رحمت خدا و اولیائش بر آنان و دیگر شهیدان این حادثه، و لعنت و نفرین بر سردمداران رژیم ظالم و متجاوز. ✏️ شهیدان ما از خداوند مهربان خود، نشان قبول مجاهدتِ درازمدت خود را دریافت کردند و هم‌اکنون در جمع اولیاء و صلحاء، متنعم به نِعَم الهی‌اند. ✏️ سردار زاهدی از دهه شصت در میدان‌های خطر و مجاهدت، چشم انتظار شهادت بود. آنها چیزی را از دست نداده و پاداش خود را دریافت کرده‌اند، ولی غم فقدان آنان برای ملت ایران به‌ویژه هرکه آنان را می‌شناخت سنگین است. رژیم خبیث به دست دلاورمردان ما مجازات خواهد شد. آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد به حول و قوه‌ی الهی. والسلام علی عبادالله الصالحین سیّدعلی خامنه‌ای ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
راهکار سردار شهید زاهدی رضوان الله تعالی علیه برای نیل به عفو و رحمت واسعه الهی در شب قدر شهید زیست و شهید شد
دفاع از فلسطین برای ما شرف و عزت است 🔺دستخط شهید حاج قاسم سلیمانی: دفاع از فلسطین برای ما شرف و عزت است و ما این را با هیچ متاعی در دنیا معامله نخواهیم کرد.
بسم الله الرحمن الرحیم «فَمَنِ اعْتَدَىٰ عَلَيْكُمْ فَاعْتَدُوا عَلَيْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَىٰ عَلَيْكُمْ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ» آرمان پیروزی فلسطین، کلید رمزآلود فرجی است که سال‌ها بشر به دنبال آن بوده است و امسال روز قدس، آن را به ظهور نزدیک‌تر ساخته است. روز آزادگی ملت‌های جهان که با نفس قدسی روح‌الله آغاز گردید و امروز همه آزادی‌خواهان جهان را فرا گرفته است. رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی، این‌بار از حد و مرز فراتر رفته است و هولوکاست واقعی را در فلسطین برپا کرده است؛ اما پایمردی و ابتکار عمل ایشان در مقابل قدرت‌های بزرگ و پوشالی جهانی، بار دیگر «يَدُ اللَّهِ فَوقَ أَيديهِم» را به منصه ظهور کشانده است و امید محو کامل اسرائیل را زنده نموده است. مجمع نمایندگان طلاب، ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی به خصوص جنایت اخیر در هدف قرار دادن کنسولگری ایران، اقدام به‌موقع، قاطع، متناسب و هوشمندانه، جمهوری اسلامی به عنوان محور مقاومت را خواستار است و از همه ملت بزرگ ایران اسلامی، درخواست می‌دارد با حضور حماسه‌ساز و پرصلابت خویش، درراهپیمایی روز بزرگ قدس حمایت خویش را از اقدام عاجل در این باره اعلام نمایند. قطعا پیروزی نهایی و نزدیک به فضل‌الهی از آن جبهه مقاومت است که تحقق ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) را به دل‌های مشتاقان نوید می‌بخشد. والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا