💢 امام خامنهای:
🔹اگر ما عمّامهایها، درست نقش خود را بشناسیم و بتوانیم آن را ایفا کنیم دنیا را آباد خواهیم کرد!
🔹ماها گاهی کوتاهی میکنیم سراغ همان راههایی میرویم که اهل دنیا رفتهاند، آنگاه کار ما خراب میشود.
🗓۸۳/۱۰/۲۳
@tollabolkarimeh 🌷
🔹 انتقاد کم سابقه علامه #مصباح یزدی از حوزه و دولت:
🔴 مسئول حفظ ایمان مردم، #حوزه_علمیه است و باید نزد خدا پاسخگو باشد ؛ وای به روزی که بگندد نمک// وگرنه نه به خون شهدا بلکه به خون سیدالشهدا (ع) خیانت کرده است
♦️ بدون مدیریت صحیح جامعه، نمی توان جامعه را معتقد نگه داشت
🔹 فرق اساسی انقلاب اسلامی با سایر انقلابها، #اسلامی بودن انقلاب است
🔸 در ایران استقلال و آزادی در کنار جمهوری اسلامی مطرح می شد. حتی برخی از علمای محترم، با دیدن وضع شکنجه و فشارهای رژیم طاغوت بر مردم انقلابی، به پاریس رفتند تا با امام (ره) صحبت کنند تا شاید ایشان معتدل تر شود و به کمتر از تغییر حکومت رضایت دهد؛ به عنوان نمونه شورای سلطنت تشکیل شده و قدرت استبدادی شاه کمتر شود، اما امام راحل (ره) در جواب آن ها فرموده بودند که به ایران برگردید و برای جمهوری اسلامی تبلیغ کنید!
🔹حتی بعد از انقلاب نیز وقتی قرار شد رفراندوم برگزار شود، بسیاری از بزرگان و سیاستمداران نظرشان بر این بود که نوع حکومت کشور، حکومت جمهوری یا جمهوری دموکراتیک باشد، اما امام(ره) فرمودند جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم، نه یک کلمه زیاد.
🔸 اگر قرار باشد، نهادی عهده دار شناخت اسلام و تبلیغ آن شود، نهاد #روحانیت است.
🔹 هنوز مسئولین نظام اسلامی هم، ابعاد مختلف اسلام را نمی شناسند
🔸تأسف بیشتر از این که در برخی محافل حوزوی به عنوان بحث های علمی مطرح می شود که چیزی به نام حکومت در اسلام نداریم؛ یک امامت داریم و بس؛نهایتا یک امر به معروف و نهی از منکری هم داریم که البته اجرای آن هم شرایطی دارد و لذا صرف وجود خوف ضرر کفایت می کند که تکلیف ساقط شود!
🔴 امروز صدر تا ذیل باورهای اسلامی، در معرض تشکیک قرار گرفته است و البته نیز شیاطین، هر روز راه های تخریب اعتقادات رابهتر و بیشتر اجرا می کنند؛
🔴 آیا مسئولیت مقابله فکری با این شیاطین را چه کسانی بر عهده دارند؟ تحصیل کردگان آمریکا و انگلیس؟ یا دانشمندان مکاتب مارکسیستی؟ یا سپاه و ارتش؟
🔴 آیا غیر از روحانیت، این تکلیف را بر عهده دارد؟
🔸 خداوند نیاورد روزی را که نمک بگندد و حوزه علمیه ای که خود وظیفه حفاظت از اسلام را بر عهده دارد، زمینه ضعف آن را فراهم کند
🔹 برای تحقق حوزه علمیه تراز انقلاب، سه رکن مهم لازم است؛ شناخت، تقوا؛ بصیرت اجتماعی
🔸 هر کدام از این سه رکن که تضعیف شود، #حوزه باید نزد خدا پاسخگو باشد؛ چرا که نه تنها به شهدا خیانت شده بلکه به خون انبیاء و اولیای الهی و سیدالشهدا (ع) نیز خیانت می شود.
🔴 بدون مدیریت صحیح جامعه، نمی توان #نسل آینده را مسلمان معتقد، نگه داشت
🔰 سخنرانی در مراسم افتتاحیه حوزه علیمه معصومیه / 13 شهریور ماه ر : 97
@tollabolkarimeh 🌷
خبر خوش اینکه ۹۰٪ فایلهایی که در سانحه سوختن هاردها از بین رفته بود ریکاوری شده است
اما
از آنجا که بعضی دوستان فایل را در حالت مشکل دار دانلود کردهاند برای آنها بصورت خراب نشان داده میشود
راهکار: به بخش مدیریت حافظه بروید و حافظه موقت خود را پاک کنید و ایتا را یکبار ببندید ، آنگاه فایل را مجدد دانلود کنید بصورت صحیح دانلود خواهد شد.
@tollabolkarimeh 🌷
⭕️ جریانهای انحرافی مانند انجمن حجتیه در آموزش و پرورش ما در حال تشکیلاتسازی هستند
✅ علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه(25 خرداد) در صحن علنی و بعد از گزارش وزیر آموزش و پرورش به نمایندگان اظهار داشت: حقوق شهروندی را شاید بتوان در مصادیق مختلف جستجو کرد که قطعا آموزش و پرورش رایگان و با کیفیت و رسیدن به دانشگاه یکی از آنهاست که قانون اساسی بر آن صحه گذاشته و در اصول مختلف در برقراری #عدالت_اجتماعی تأکید کرده است.
♦️خضریان گفت: در حوزه تشکیلاتسازی و فکری در آموزش و پرورش اتفاقات عجیب رخ داده است که در محدوده مدارس لاکچری و غیرانتفاعی است؛ چرا که برخی تفکرات و جریانات انحرافی از جمله #انجمن_حجتیه در آموزش و پرورش ما با وجود داشتن مدارس غیرانتفاعی در حال تشکیلاتسازی هستند.
↩️وی در پایان خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: شما نه به عدالت آموزشی توجهی میکنید و نه به شفافیت و نه به #تشکیلاتسازی در برخی مدارس لاکچری.
@tollabolkarimeh 🌷
💢 مناظره خطرناک
🔻مناظره ای که در فضای علمی برگزار نشود صرفا استدلالات متقن نتیجه را تعیین نمیکنند.
❗️قضیه این مناظره چنان نوشتن و کشیدن تصویر مار است.
آقامیری چنان حرف اشتباه خودش را به تصویر میکشد که مخاطبان به صحت مقدمات و نتیجه گیری بحث هایش دقت نمیکنند.
دقت داشته باشیم مناظره در فضا علمی برگزار نمیشود بلکه مخاطبان مردم عادی هستند و آقامیری خوب بلد است ذهن مخاطب خود را تسخیر کند!
/رصد
@tollabolkarimeh 🌷
🔴 چطور سیاهی ها را فریاد کنیم؟
🖌 #محسن_مهدیان
🔻 در چند ده روز گذشته جامعه رسانه ای ما درگیر با چند موضوع تلخ بوده است. از رومینا تا آسیه پناهی تا غیزانیه تا عمران محمدی و این روزها هم طبری و ...
🔻سوال خیلی ها اینست که چطور به این موضوعات بپردازیم که مطالبه ما مورد سواستفاده ضدانقلاب قرار نگیرد.
🔹پاسخ اول و کلیدی اینست که مطالبه این موضوعات اولا باید در دست انقلابی ها باشد. هیچ سیاهی نباید سفیدنمایی شود. هیچ تلخی را نمی شود مزه کرد و به ناخوشی اش بی اعتنا بود. ظلم در هر اندازه ای در جمهوری اسلامی قباحت ایدئولوژیک دارد نه صرفا نگرانی بابت کارآمدی. انقلاب اسلامی شکل گرفت تا بساط ظلم برچیده شود. غصه عمیق مولا از ماجرای خلخال و زن یهودی، قصه باشد یا افسانه، مبنای دینی و منطقی در حکومت دینی دارد. بیرق مطالبه ایندست مسائل نیز باید دست انقلابی ها باشد. باید فریاد کنند؛ آنهم به صدای بلند.
🔹با این توضیح چه کنیم که مطالبه ما دستاویز ضدانقلاب نشود؟ چه کنیم پازل ضدانقلاب را کامل نکنیم؟ بالاخره ضدانقلاب لاشخور وار نشسته و مترصد است ظلم را امری دامنگیر در انقلاب نشان دهد.
🔻سوال اینست که چه کنیم تا دچار خطای تحلیل و خطای مطالبه نشویم؟
🔹خلاصه و روان و ساده بگویم؛ به اثر رفتارمان در مخاطب توجه کنیم. اگر اثر رفتار ما این شد که مخاطب احساس کرد سیاهی سراسری است یعنی به خطا رفتیم. اگر حس کرد گرفتار بن بستیم دچار اشتباه شدیم. اگر ناامید از آینده شد یعنی به هدف نزدیم.
🔹اگر سوال کرد پس فرق ما با طاغوت و دیگر حکومت های مستبد چیست یعنی مصداق را تعمیم به ساختار دادیم؛ فرد خطاکار را به خطای نظام ارتقا دادیم و فساد مصداق را تبدیل به فساد سیستمی کردیم. نقد و مطالبه ما چه در ساحت ادبیات و چه بیان مشکل یک تفاوت جدی با ضدانقلاب دارد و آن اثرش بر مخاطب است.
🔹ایجابی بحث کنیم. جوان انقلابی وقتی ظلمی را پی گیری می کند در نهایت مخاطب باید حس "حرکت" کند. حس اینکه در حال شدنیم. در حال اصلاحیم. مطالبه باید مخاطب را به حرکت برای اصلاح وادار کند نه نشستن و ناامیدی.
🔹خیلی وقت ها نقدها، ولو نقد دولت و قدرت نتیجه اش می شود قهر مردم از صندوق. اگر نقد کردیم و آنوقت مردم را برای تغییر وضع موجود پای صندوق آوردیم، هنرست واگرنه همان می کنیم که زمین بازی رقیب بدذات است. چنان مطالبه و نقد کنیم که انتخاب مردم تغییر کند نه با هر نوع انتخابی خداحافظی کنند. در مکتب امام و به حکم مردمسالاری، رای سبز و بنفش و سیاه از بی رایی بهترست.
✅ #خلاصه؛ نقد کردن تمام حیثیت نظام، نه لازم بلکه واجب است، اما نتیجه اش باید امید به اصلاح باشد...همین ملاحظه سبک و ادبیات و روش نقد را تعیین می کند.
@tollabolkarimeh 🌷
10.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 پخش برای اولین بار 💠
🎬 کلیپ فوق العاده مهم از #استاد_احسان_عبادی از اساتید مهدویت کشور و پژوهشگر تاریخ در پاسخ به تهمت ها و شایعات اخیر علیه #امام_خامنه_ای ( قسمت 1 از 2 )
👈 چرا رهبری جلوی انحرافات را نمی گیرد❓
👈 چرا رهبری جلوی مسئولین بی کفایت را نمی گیرد❓
@tollabolkarimeh 🌷
علامه #مصباح_یزدی:
فقه و اصول، على رغم آن كه بسيار ارزشمند است و نيازهاى گوناگون فرهنگ اسلامى را تأمين مى كند؛ با آنها نمى توان خدا را اثبات و شبهات الحادى را رد كرد.
امروز در عالم مكتبهای الحادى متعددى وجود دارد، فقط منحصر به مكتب ماركسيسم يا ماترياليسم نيست. بسيارى از مكتبها و فلسفه ها الحاديند منكر دين هستند يا در مسائل اعتقادى شبهاتى دارند.
امروز اينگونه مكاتب در دنيا بسيار رواج پيدا كرده است و نمى توان بدانها با «اصالة البرائة»، «استصحاب قهقرايى» و «تمسّك به عام در شبهه مصداقيّه» و امثال آن پاسخ داد.
📖 مباحثی درباره حوزه، ص۹۷تا۱۰۰
@tollabolkarimeh 🌷
7.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کلیپ کوتاه
✔️ به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) و حادثهی حملهی وحشیانه حکومت پهلوی به مدرسه فیضیه قم
/مباحثات
@tollabolkarimeh 🌷
سندروم اعدامدرمانی
دیرزمانی است که جامعه ایرانی مبتلا به یک بیماری شده است؛ اعدام کنید تا اوضاع بهتر شود.
در پس ذهن و در کلام بسیاری از ما ایرانیان این پاسخ جادویی به عنوان پاسخی برای بسیاری از معضلات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی مطرح میشود و با افسانههایی مثل اینکه فلان پادشاه، فلان نانوا را انداخت در تنور و بعد از آن دیگر نانواها در تهران نان خوب دست ملت میدادند و یا خدا فلانی را رحمت کند که هی قاچاقچیان مواد مخدر را اعدام کرد و مواد مخدر کم شد و یا فلانی فلان و ..... و الان هم برخی فکر میکنند که برخی التهابات اقتصادی در سکه و قیر و ماشین و کشک و پیاز و چغندر را میتوان با اعدام به سامان کرد و از این پیچ تاریخی و این موقعیت حساس کنونی سر به سلامت برد. القصه اینکه همیشه این شعر و شعار و عدمشعور در جامعه ما جاری است که: «تا فلانی کفن نشود این وطن وطن نشود»
کدام جامعهای با اعدام مشکلاتش حل شد که ما دومین جامعه باشیم؟ چرا در هر موضوعی اعدام را تجویز میکنیم؟ کدامتحقیق جرمشناسانه اثبات کرده است که مجازات شدید، بر کاهش جرم و یا پیشگیری از جرائم تاثیرگذار است در حالیکه بسترهای ارتکاب جرم در جامعه کماکان باقی است؟ طرفه آنکه قانونگذار ما چون از همین بستر فرهنگی و اجتماعی برخاسته است، سخاوتمندانه اعدام را در بسیاری موارد (بیش از شصت عنوان) تجویز کرده است که نباید میکرد و میزان اعدام یکی از بالاترین رکوردها را در دنیا دارا هستیم. طرفهتر آنکه وجود برخی عناوین فقهی محدود، با تفاسیری غیرفقهی چونان توسعه یافتهاند که اکثریت اعدامهای کشور را پوشش میدهند؛ نمونه بارزش اعدام در جرایم مواد مخدر است یا وضع ماده ۲۸۶ و افساد فی الارض و .... .
القصه
مشکل ما، آن تلقی فرهنگی است و ما باید بر آن اندیشه برآشوبیم و جان انسانها برای ما اهمیت داشته باشد و با منطق با آنانی که مبتلای به این سندروم هستند گفتگو کنیم تا مگر بعد سالها این بیماری تاریخی درمان شود.
پینوشت اول:
نظام فقهی بدون اعدام نمیتواند باشد اما داشتن اعدامهای فراوان، ذاتی این نظام نیست
پینوشت دوم:
داشتن اعدام کم، مطلوب است اگر این حرف را قبول نداشته باشیم، باید خیلی در مورد وجود آن بیماری در وجودمان تامل کنیم.
✍ محسن برهانی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران
#دقت_و_درنگ
@tollabolkarimeh 🌷
✅ تقاضای امام صادق(ع) از شیعیان: مایه ننگ و شرمندگی ما نباشید!
⚫️ سالروز شهادت امام جعفر صادق (علیه السلام) تسلیت باد!
/بنیاد شهید مطهری
@tollabolkarimeh 🌷
#کلام_رهبر
#وظایف_حوزویان
🔹حوزههای علمیّه مرکز #آموزش اسلامند؛ بالاخره دین باید فهمیده بشود، شناخته بشود، دانسته بشود، عمقیابی بشود، [لذا] مرکز لازم دارد؛ این مرکز، حوزههای علمیّهاند که عالِم دینی درست میکنند. حوزههای علمیّه، مرکز تعلیم اسلامند.
🔸اسلام فقط معرفت نیست، تعهّد به عمل و #تحقّق احکام اسلام هم جزو اسلام است؛ یعنی یک وقت هست که ما اسلام را... فقط عبارت میدانیم از اصول و فروع و اخلاق و همینهایی که هست [که] واقعیّت هم همین است... خب اینها را باید برویم در حوزهی علمیّه یاد بگیریم. لکن این [برداشت] درست نیست؛ این بخشی از کار حوزههای علمیّه است؛ چرا؟ چون این بخشی از اسلام است.
🔰 بخش دیگرِ اسلام عبارت است از #محقّق کردنِ این حقایق در متن جامعه، در متن زندگی مردم، یعنی هدایت؛ این بخشی از اسلام است دیگر.
🗓۱۳۹۸/۲/۱۸
@tollabolkarimeh 🌷