eitaa logo
طلاب الکریمه
12.3هزار دنبال‌کننده
8هزار عکس
3.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
«هر آنچه که یک بانوی طلبه لازم است بداند را در طلاب الکریمه بخوانید»🧕 📌 منبع: جزوات و نمونه سوالات طلبگی و اخبار روز ارتباط با ادمین: @talabetooba
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️چطور بعضی آخوندها جاسوس میشوند؟ این مدل از جاسوسها، از اولش جاسوس هستند، ولی خودشان را در لباسِ آخوندی پنهان میکنند! ببینید @tollanolkarimeh 🌷
🔸چگونه می‌شود از حرف حق، علیه جبهۀ حق استفاده کرد؟ 🔸اگر از صلح امام‌حسن(ع) بگوییم اما از خیانت یارانش نگوییم، خیانت کرده‌ایم 🔻 آن‌قدر که با حرف صحیح می‌شود علیه حق قیام کرد، با حرف غلط نمی‌شود. آن‌قدر که انسان با اطلاعات صحیح و ظاهراً سالم، می‌تواند ظلم کند، با حرف دروغ و غلط، نمی‌تواند ظلم کند، به‌ویژه در جامعۀ دینی، از متن دین بیشتر می‌شود علیه دین سوءاستفاده کرد. 🔻 امیرالمؤمنین(ع) دربارۀ حرف صحیحی که علیه جبهۀ حق از آن استفاده می‌شود، فرمود: «کَلِمَةُ حَقٍّ يُرَادُ بِهَا الْبَاطِلُ» اما چگونه می‌شود از حرف حق، علیه جبهۀ حق استفاده کرد؟ یک ترفند این است که بعضی از حرف‌های صحیح را بیان کنند بدون ذکر حرف‌های صحیح دیگری که باید در کنارش بگویند. 🔻 مثلاً می‌گویند: «پیامبر(ص) اهل تحمل و مدارا و عفو بود.» یا «امیرالمؤمنین(ع) به حرف مردم گوش کرد و کوتاه آمد» یا «امام‌حسن(ع) صلح کرد و سخن مردم را شنید» به چنین کسی باید گفت: این حرف‌ها درست است اما ناقص است، همه‌اش را بگو! وقتی نصفش را نمی‌گویی، معلوم می‌شود یک قصد و غرضی پشت سرش هست. 🔻 بله، پیامبر(ص) در مقابل منافقین جامعه، مدارا می‌کرد، اما چاره‌ای نداشت جز اینکه در مقابل آنها کوتاه بیاید، چون مردم زمان ایشان، سطح فهم و ظرفیت لازم را نداشتند که ایشان بتواند با برخی از منافقین برخورد محکم‌تری کند. 🔻 چرا پیامبر(ص) و علی(ع) و امام‌حسن(ع) در برخی موارد کوتاه آمدند؟ به‌خاطر وجود منافقینی که موجب انحراف افکار عمومی بودند، و به‌خاطر وجود مؤمنین ضعیفی که موجب تحمیل اقدام ناصحیح به ایشان شدند. 🔻 می‌گویند «ببینید امام‌حسن(ع) صلح کرد!» خُب بقیه‌اش را هم بگویید که یارانش خیانت کردند و ایشان را تنها گذاشتند و همین خیانت‌ها بود که حضرت را وادار به صلح کرد. کسی که از صلح امام‌حسن(ع) حرف بزند اما از خیانت یاران امام‌حسن(ع) حرف نزند، خائن است؛ همه‌اش را بگو! گفتنِ یک قسمتی از حق و نگفتن بقیۀ حق، بدتر از گفتن سخن باطل است. 🔻 کسی مخالف صلح نیست، اما صلح حقیقی نه صلح تحمیلی! صلح تحمیلی هم مثل جنگ تحمیلی بد است. صلح تحمیلی ناپایدار است و به دنبالش قتل عام جبهه حق است؛ همانطور که در کربلا شاهد بودیم. 👤علیرضا پناهیان @tollabolkarimeh 🌷
10.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 حمایت از ولی‌فقیه زمان، از است. ⭕️گزیده سخنان آیت‌الله در وبینار《مجتهد شهید؛ الگوی حوزه انقلابی》 @tollabolkarimeh 🌷
🔥آتش فتنه شیعه انگلیسی و آنتی تز انقلاب 🎙مصاحبه مهم خبرگزاری رسا با استاد پورآقایی 🔹رهبر معظم انقلاب فرمودند، انقلاب‌زدایی و حتی آنتی تز انقلاب از قم شروع می‌شود و نمی‌توانیم از کنار این مسأله ساده بگذریم. 🔹صهیونیسم که می‌گوییم هم شامل صهیونیسم اسلامی، مسیحی، یهودی و زرتشتی می‌شود. اشتباهی که گاهی اوقات مذهبی‌ها هم تکرار می‌کنند این است که، وقتی می‌گوییم صهیونیسم فکر می‌کنند که یک تفکر خیلی خاصی است؛ اما درون هر دینی ممکن است وجود داشته باشد. 🔹بنده رصد کرده‌ام که مراجع بزرگوار همچون آیت‌الله خویی و آیت‌الله شاهرودی اصلاً حکم اجتهاد برخی از این‌ها را تأیید نکرده‌اند. نه‌تنها ایشان، بلکه برادرشان سید محمد شیرازی و برخی دیگر نیز مورد تائید نبودند. ⏬ادامه مصاحبه و گفتگو⏬ 🌐 rasanews.ir/002nC0 @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎯به بهانه خشم مسلمانان نسبت به مکرون؛ آیا حکم «سابّ النبی» بازدارنده است؟ ✂️برش‌هایی از متن: 📍وقتی به مناط حکم نگاه می‌کنیم، در دورانی که قبایل وجود داشته‌، بازدارندگی آنطور اتفاق می‌افتاده است ولی دلیل نمی‌شود آن ملاک و آن هدف در دورانی کاملا متفاوت نیز با همان روش اتفاق بیافتد. ما باید دنبال روشی باشیم که آن غرض حکم را برای‌مان حاصل می‌کند، یعنی بازدارندگی را و باید ببینیم که آن بازدارندگی چطور حاصل می‌شود که این توهین به مقدسات ما اتفاق نیافتد. اما در دوران کنونی اتفاقا این روش قتل سابّ النبی «ص» بر عکس عمل می‌کند و احتمالا شما فیلم تشییع معلم فرانسوی را دیده‌اید و شوکی که به دنبال آن به جامعه مسلمانان فرانسه وارد شد و مسلمان‌ها در وضعیت بدی قرار گرفتند. 📍نوع ورود مسلمان‌ها به قضیه هم نباید همواره مبتنی بر اقدام دولت‌ها و حکومت‌ها باشد. در همین تحریم کالاها هم خود ملت‌ها می‌توانند ورود جدی داشته باشند و اتفاقا تنها چیزی که واکنش جدی فرانسوی‌‌ها و وزارت خارجه آنها را به دنبال داشت همین بحث تحریم‌ها بود. 🖇متن کامل: https://b2n.ir/549275 @tollabolkarimeh 🌷
طلاب الکریمه
بیانیه‌ی جمعی از نواندیشان دینی ایرانی در محکومیت جوّ تکفیری در حوزه‌ی علمیّه‌ی قم 🔺ما جمعی از نوان
سلام علیکم بزرگواران در خصوص این مطلب ارسالی، برخی اصرار بر پاسخ و یا تعیین موضع کانال دارند. در پاسخ به این دوستان معروض می‌داریم اولا همان‌طور که بارها گفته شد، این قسم مطالب صرفا برای اطلاع از نظرات مطروحه در جامعه است تا دین‌پژوهان و دین‌باوران، با تامل و تدبر در آن، به افزایش قدرت تحلیل و پاسخگویی خود همت گمارند. ثانیا در راستای منظور فوق، همواره آماده انتشار مطالب عزیزان در نقد یا اثبات متقن و منطقی این آراء هستیم. ثالثا حتما نکته‌بینی و باریک‌اندیشی مخاطبان کانال، رای مورد نظر کانال را در هر مورد خواهدشناخت. 🌷
طلاب الکریمه
✅امنیتی شدن یک پروژه فکری طه حیدری نژاد 1. طی سالهای گذشته اظهارنظرها و سخنان آقای سید کمال حیدری
در مورد بیانیه فوق‌الذکر مجددا توجه دوستان را به این نوشته آقای طه حیدری‌نژاد جلب می‌کنم. مطمئنا خوانش مجدد آن، در تحلیل و نقد، کمک دوستان خواهد بود.
🔴 ریشه گرفتاری‌های مسلمان‌ها تمام نقشه‌ها و کارهای کفار برای تفرقه بین مسلمان‌هاست؛ «فَرِّقْ، تَسُدْ» (جدایی بینداز و آقایی کن) با همین تفرقه و جدایی بین ملت‌ها و دولت‌ها و ایجاد مرز بین آنها و هر ملتی را در برابر دیگری اجنبی قلمداد نمودن بود که نگذاشتند بین ایران و عثمانی اتحاد نظامی در برابر کفار (از جمله بریتانیا) تشکیل شود. با اینکه خدا و رسول و ائمه طاهرین علیهم‌السلام هر چه به ما فرمودند: با هم باشید، وحدت خود را حفظ کنید. از هم جدا و متفرق نشوید، مواظب باشید بیگانه در بین شما رخنه نکند، با کفار مخلوط نشوید، با آنها هم پیمان نشوید، اینها بر ضرر دین و دنیای شما هستند، ولی ما به فرموده‌های آنها گوش نکردیم و آخر دیدیم آنچه را که نباید ببینیم. ما در جریان مشروطه کشته دادیم تا ایران از سیطره روس به دست انگلیس بیفتد! لذا خیلی انگلیس در این جریان، تلاش و کار می‌کرد، پول می‌داد و… . در محضر ، ج۲، ص۲۳۱ @tollabolkarimeh 🌷
🔆 پیامبر مظلوم اما مقتدر 🎙 خطبه نماز جمعه قم به امامت آیت الله جوادی آملی ۱۳۸۵/۱/۴ 🔚 خیلی‌ها متاسفانه گفتند حسبنا کتاب الله، عترة را گذاشتند کنار؛ ما تقریباً گفتیم حسبنا عترة، قرآن را گذاشتیم کنار، چون تفسیر در بین ما رواج نداشت. آنها گفتند حسبنا کتاب الله ولی تا حدودی به همان چیزی که می‌گفتند عمل کردند. 🔻مشکل ما این است که گفتیم حسبنا عترة و دیگر کاری نکردیم اصلاً کاری درباره پیغمبر نکردیم؛ پیغمبر در بین ما شناخته شده نیست! وجود مبارک حضرت خیلی غریب است؛ هم قرآن غریب هست هم پیامبر. اگر هم یک وقتی تظاهراتی کردند ما هم همینجا تظاهرات می‌کنیم و آن کاریکاتور را محکوم می‌کنیم. 📜 در نوشته‌های حضرت رسول نامه‌هایی است آن وقت اسلام را آن نامه‌ها معرفی می‌کند؛ مسلمانان را معرفی می‌کند. ما پیرو کسی هستیم که به دو امپراطوری وقت فرمان داد که می‌آیید یا بیاورتان؟ هر دو را هم آورد. ❓مگر آن روز خاورمیانه بیش از دو امپراطوری داشت؟ مگر شرق حجاز ایران نبود؟ مگر غرب حجاز روم نبود مگر هر دو را وجود مبارک پیامبر به بند نکشید در آن نامه؟! این ذلت پذیر نیست؛ گرفتار این نیست که کفاری که پایبند نیستند دارند ما را تهدید می‌کنند. 📝 نشریه فرهنگ پویا @tollabolkarimeh 🌷
هشداری از فتنه تفرقه.mp3
9.25M
⭕️ دفاع استاد خسروپناه از نقدهای جامعه مدرسین و استاد اراکی به سیدکمال حیدری ⚠️ هشداری از @tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
🔰حواشیِ مهمتر از متنِ گفتگوی آقایان کاشانی و دهباشی ✍️ محمدمهدی سلامی 🔹گفتگوی آقایان حامد کاشانی و حسین دهباشی پیرامون توئیت اخیر آقای دهباشی و ادعای حاشیه‌ساز وی در باب مباحث تاریخ اسلام و تشیع تجربه‌ای شیرین از یک گفتگوی آرام، سازنده، چالشی و در عین حال به دور از جنجال و توهین بود و نشان داد که چنین تجربیاتی، حکایت از آن دارد که هنوز هم در این وانفسای رسانه‌ای پرتنش، باب چنین گفتگوهای شیرینی بسته نیست. 🔸می‌توان پاسخ ادعاهایی از جنس حسین دهباشی را نه با فحش و ناسزا و عقده‌گشایی، که در قالبی معقول، مخاطب‌پسند و اقناع‌کننده داد. مطمئناً آنقدری که پاسخ‌های حجت‌الاسلام کاشانی، مخاطب دوستدار اهل‌بیت را قانع کرد، فحاشی‌های عده‌ای در کامنت‌های توئیتر، حظ و بهره‌ای به دست نداد. ✅ این گفتگو نشان داد که بهتر است اگر کسی در حوزه‌ای تخصصی، سررشته ندارد، به هنگام انجام مناظره با یک متخصص، لااقل از مبانی نظریِ اولیه و نیز الفبای روش‌شناختیِ آن حوزه مطلع باشد، وگرنه تا حد امکان اقدام به مناظره نکند. 🔹 یکی از الزامات مهم چنین مناظراتی، سعه صدر طرفین است که موجب پرهیز از کشانده شدن مسیر مناظره به سمت رادیکالیسم می‌شود. به عنوان نمونه و به نظر نگارنده، صبوریِ کم‌نظیر جناب آقای کاشانی در پاسخ به شبهات آقای دهباشی، ستودنی بود 🔸 این ماجرا نشان داد که نخبگان جامعه، حتی برای بیان برخی ادعاها و طرح شبهات، می‌بایست از قالب‌های رسانه‌ایِ متناسب با چارچوب بحث استفاده کنند. برگزاری چنین گفتگوهایی، زنگ هشداری برای بچه‌های انقلابی و حزب‌اللهی است تا بدانند که جایگاه برخی مباحث اندیشه‌ای، بسیار والاتر از مباحث سیاسیِ مرسوم است. 💢 چه بسیارند جوانان متعهد انقلابی که اهتمام جدی به مباحث سیاسی و بصیرت‌افزایی سیاسی دارند، غافل از آنکه مباحث بنیادین اندیشه‌ای، قطعاً پیشینی‌تر از مباحث سیاسی است. /تاملات @tollabolkarimeh 🌷