#المراقبه
#دیالوگ
- موجود زنده چیست ؟ موجودی که رشد و نمو کند، حرکت داشته باشد، حساس باشد...
- یک مثال برای موجود زنده می زنی؟ بله، مثل پدر و مادرم و همسرم ، مثل درخت ، گیاه، حیوان و خیلی چیزهای دیگه.
-کدوم یکی از این موجود های زنده که گفتی ، در عالم برزخ می تونند همراه آدم باشند و کمک کنند؟
-؟؟؟؟؟؟!!!!
- بله خوب فهمیدی ، هیچ کدوم ! ولی نمازت می تونه کمکت کنه، قران می تونه کمکت کنه، ولایت امیرمومنان می تونه کمکت کنه، پس خیلی چیزها، واقعاً زنده اند و ما درکی از اونها نداریم ، و فقط چسبیدیم به زنده های مجازی که هیچ کاری نمی تونند برای ما در برزخ انجام دهند!
زنده های واقعی را دریاب! نماز زنده است، قران زنده است، با اونها زندگی کن تا حیّ گردی!
#طرید
منبع: کانال #شمیم_ملکوت
@tollabolkarimeh
❇️ تحصیل و تقوا باید با هم باشد.
استاد حسن زاده آملی یک تعبیری داشتند و همیشه هم در درسها میفرمودند. آن تعبیر این بود که:
«ره چنان رو که رهروان رفتند.»
تأکید میکردند که اینگونه نباشید که طلبه بگوید من مسیر علمی را طی نمیکنم و درس نمیخوانم، بعد میروم دنبال مسائل سلوک. این راه نیست. طلبه باید درسش را بخواند. این بزرگان مثل مرحوم قاضی و علامه طباطبایی را نگاه کنید. اینها همین ضَرَبَ ضَرَبا را خواندهاند. همه راه را طی کنید، اما دو چیز باشد: تحصیل و تقوا.
گاهی تعبیر میکردند به کار علمی و طهارت. این دو باید در کنار هم باشند. لذا خودشان عملا این شکلی بودند. ما میدیدیم همیشه مسئله تهذیب برایشان جدی است و درسهایشان با مسائل اخلاقی آمیخته میشد و هیچ فاصلهای هم نداشت. یعنی به راحتی میتوانستند در حالیکه بحث علمی میکنند، گریزی به مسائل معنوی بزنند و به درسشان برگردند، و به این ملتزم بودند و توصیه هم میکردند.
همیشه به شاگردان تحصیل و طهارت و در کنار آنها تهذیب را توصیه میکردند.
گاهی میفرمودند:
شخصی آمده میگوید من میخواهم به این جا برسم، هیچ چیز هم نخوانده است. ایشان تعبیر میکردند: با حلوا حلوا کردن که دهان شیرین نمیشود!
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
@tollabolkarimeh
آیا میدانید؟
🔹امس :ديروز
کلمه امس هنگامي که ال بگیرد، مفهومی نكره و غیر مشخص پیدا میکند . مثلا دو نفر دوست که بعد از سالها از کنار دانشگاه میگذرند و بهم میگویند:
«كأنّنا كنّا ندرُسُ بالامس القريب في هذه الجامعة»؛ یعنی انگار ما همین دیروز و نه چندان دور در این دانشگاه درس میخواندیم؛ که منظور از دیروز روز گذشته متعارف و معین نیست؛ بلکه گذشته نزدیک منظور است.
بههمین سبب دانشمندان صرف و نحو می گویند:
✅ انّ لفظ امس اذا نكر عرّف و اذا عرّف نكّر.
باز بههمین سبب ضابطه مطابقت صفت با موصوف در این كلمه، جاری نمی گردد. (امس معرفه است)
رايت اخاك امس الاول و هو ذاهب الي الجامعة.
#آیا_میدانید
@tollabolkarimeh
دفتر آیت الله العظمی سیستانی ، شایعات وخامت وضعیت سلامت ایشان را تکذیب کرد
◻️یک منبع نزدیک به دفتر حضرت آیت الله سید علی سیستانی، شایعاتی که در خصوص وخامت وضعیت سلامت معظم له در شبکه های اجتماعی شده را تکذیب کرد.
◻️ این منبع تأکید کرد: وضعیت سلامت آیت الله سیستانی بسیار خوب است و آنچه در خصوص وخامت وضعیت سلامت یا انتقال ایشان به بیمارستان منتشر شده، صحت ندارد.
@tollabolkarimeh
🔻آیت الله اعرافی:
❇️ مدارس علمیه برنامه ۵ ساله خود را تدوین و ارائه نمایند
◻️ در پرتو برنامه ۵ ساله حوزه، انتظار داریم تا مدارس علمیه برنامه ۵ ساله خود را ناظر به اسناد بالادستی حوزه های علمیه تدوین و ارائه نمایند، مدرسه باید دورنمایی را برای خود ترسیم و آینده ای روشن را با بهره گیری از امکانات رقم بزند.
@tollabolkarimeh
اجرای طرح امین در ۷ هزار مدرسه سراسر کشور
🔻 حجت الاسلام و المسلمین حسین ملانوری، معاون تبلیغ حوزه های علمیه:
طرح امین با استقبال طلاب برادر و خواهر در ۷ هزار مدرسه در استانهای کشور اجرا می شود که در آن طلاب به صورت جهادی به ترویج احکام دینی در بین دانش آموزان میپردازند.
@HawzahNews | حوزهنیوز
💠 میشود خانه پر از عطر خدا، هر صبح و شام تا که میگویم به سمت این حرم:
آقا سلام!
#وقت_سلام
#تولیدی
@tollabolkarimeh
▪️▪️قسمتی از نامه عرفانی امام ره به عروسش فاطمه طباطبایی :
🔸دخترم!
«در رفع حُجُب کوش نه در جمع کُتب»، گیرم کتب عرفانی و فلسفی را از بازار به منزل و از محلی به محلی انتقال دادی یا آنکه نفس خود را انبار الفاظ و اصطلاحات کردی و در مجالس و محافل، آنچه در چَنته داشتی عرضه کردی و حضار را فریفته معلومات خود کردی و با فریب شیطانی و نفس اماره خبیثتر از شیطان، محموله خود را سنگینتر کردی و با لُعبه ابلیس، مجلس آرا شدی و خدای نخواسته غرور علم و عرفان به سراغت آمد که خواهد آمد، آیا با این محمولههای بسیار به حُجُب افزودی یا از حجب کاستی؟
🔸 خداوند - عزّ و جلّ - برای بیداری علما آیه شریفه مَثَلُ الَّذینَ حُمِّلُوا التَّوْریة را آورده تا بدانند انباشتن علوم - گرچه علم شرایع و توحید باشد - از حُجُب نمیکاهد، بلکه افزایش دهد، و از حُجُب صغار او را به حُجُب کبار میکشاند. نمیگویم از علم و عرفان و فلسفه بگریز و با جهل عمر بگذران، که این انحراف است، میگویم کوشش و مجاهده کن که انگیزهْ الهی و برای دوست باشد.
@file_darsi_h