eitaa logo
طلاب الکریمه
12هزار دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
3.7هزار ویدیو
1.5هزار فایل
«هر آنچه که یک بانوی طلبه لازم است بداند را در طلاب الکریمه بخوانید»🧕 📌 منبع: جزوات و نمونه سوالات طلبگی و اخبار روز ارتباط با ادمین: @talabetooba
مشاهده در ایتا
دانلود
4_270538606995571405.mp3
1.22M
{اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِهِ وَالذَّابِّینَ عَنْهُ وَ الْمُسَارِعِینَ إِلَیْهِ فِی‌قَضَاءِ حَوَائِجِهِ} @tollabolkarimeh
منوی متفاوت کافی شاپی در قم ممد حیات میل دارید یا مفرح ذات؟! @tollabolkarimeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید| مراقب مهندسی علائق و آرزوهای فرزندانمان باشیم! 🔹 رحمت (ص) فرمودند: من از آنان بیزارم و آنان نیز از من!! 🔸این یعنی تنفر از ، ها و پدرومادرهایی که فرزندانشان را اینگونه بار می آورند... منبع روایت مورد اشاره @tollabolkarimeh
"وَلَقَدْ زَيَّنَّا السَّمَاءَ الدُّنْيَا بِمَصَابِيحَ" و همانا ما آسمان دنیا را با چراغ هایی آراستیم.  @tollabolkarimeh
❗️هشداری برای تعهد در عرصه بین المللی در مورد عدالت جنسیتی در ایران! 🔻عبارت «عدالت جنسیتی» را استفاده نکنیم/ تعهد به عدالت جنسیتی، یعنی دادن امتیاز به انواع جنسیت‌هاست 💢خانم فریبا علاسوند، عضو شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران، در نشست علمی «واکاوی مفهومی و نظری عدالت جنسیتی، بررسی انتقادی»، از سلسله‌نشست‌های عدالت جنسیتی در مدرسه علمیه معصومیه قم: 🔹محل اصلی نزاع ما با جریانات فمینیستی در مقوله‌هایی مانند عدالت جنسیتی، بر سر مفاهیم بنیادی است. 🔸فردگرایی، آزادی و برابری، سه واژه پرکاربرد در لیبرال دموکراسی است،و بین آزادی و برابری، متأخرین برخلاف متقدمین برابری را ترجیح می‌دهند. 🔹شعار اینها برابری در فرصت‌هاست، یعنی حکمرانان وظیفه دارند که فرصت‌های برابر را در اختیار همگان قرار دهند. 🔸اسلام به عدالت معتقد است ولی آیا منظور اسلام از عدالت، رفع مانع و ایجاد فرصت برابر است یا برابری در نتایج است؟ هنوز در این باره نظریه‌پردازی نشده است. 🔹عدالت جنسیتی یک لغت نیست و ایدئولوژی بزرگی در غرب است. 🔸براساس عدالت جنسیتی در غرب، بیولوژی هر فرد براساس گرایش جنسی او تعریف می‌شود و انواعی دارد، زمانی عدالت جنسیتی وجود دارد که به همه این گروه‌ها امتیازات ویژه تعلق گیرد! 🔹 بسیار ساده‌لوحانه است که مفهوم عدالت جنسیتی را وارد کشور و به زعم خود، آن را اسلامیزه کنیم و بعد بگوییم مشکلاتمان حل خواهد شد. @tollabolkarimeh
📸ببینید| درباره فانتزی‌های غیراخلاقی پسربچه اینستاگرامی و دو دختر 🔹اخیراً پست‌های یک پسر خردسال در با بازخوردها و واکنش‌های مختلفی مواجه شده است. در پست‌های او دو دختر کم سن و سال به‌عنوان «ملکه‌های زیبای او» نیز حضوری نا متعارف دارند و دیالوگ‌هایی که میان آن‌ها رد و بدل می‌شود نشان از این دارد که آن‌ها صرفاً مجریان سناریوهای از پیش تعیین شده‌ای هستند که تیمی بزرگسال برای آن‌ها نوشته است. 📎@tollabolkarimeh
✍️درباره فانتزی‌های غیراخلاقی پسربچه اینستاگرامی و دو دختر 🔹فعالیت روزانه و سطح فیلم‌های تولید شده در صفحه منتسب به این پسربچه، سؤالات و ابهامات متعدد و جدی را ایجاد کرده بود تا اینکه درز برخی اطلاعات و تصاویر از «پشت صحنه» 📸 ضبط و تولید محتوای خاص این صفحه، به روشنی بر گمانه فوق تأکید گذاشت که یک تیم حرفه‌ای با قبلی برای تولید این پست‌های خاص با هزینه‌کردهای سنگین مالی در عقبه این صفحه حضور دارد و این کودکان تنها مجریان دیدگاه‌های آن‌ها هستند. 🔸اینکه ایجاد چنین صفحاتی با چه هدفی انجام می‌شود و عقبه تولید محتوای آنها چه کسانی هستند، از سؤالات مهمی است که این روزها، دوست دارد پاسخ روشنی برای آن‌ها داشته باشد. ⁉️ آیا حضور چند نفر عکاس و فیلمبردار با در صفحات متعلق به این افراد که تجهیزات همراه آنها قیمت زیادی دارد، صرفاً با هدف ضبط فیلم و تولید پست‌های اینستاگرامی از "فانتزی‌های غیراخلاقی یک پسر خردسال" معقول به نظر می‌رسد؟ ⁉️یا اینکه تصور کنیم در اختیار گذاشتن یک اسب با نژادی با قیمتی بین یک تا ۲ میلیارد تومان در اختیار یک پسر خردسال صرفاً برای تولید پست‌هایی برای در شبکه‌های اجتماعی، انجام می‌شود و اهداف پس‌پرده‌ای برای تولید چنین محتواهایی با هزینه‌کردهای سنگین وجود ندارد؟ 🔹به نظر می‌رسد حداقلی‌ترین پاسخ برای این دست اقدامات، می تواند تلاش برای و ترویج یک صفحه با رویکردی خاص با هدف شکار فالوور و کسب درآمد از صفحات پر مخاطب‌شده از این طریق باشد. 🔸اقدامی که در پس آن نگاهی سرمایه‌دارانه قرار دارد و این بار هم جنس دیگری از کودکان برای کسب و ثروت در خدمت جریانی خاص به کار گرفته شده‌اند و تنها تفاوت آن با واقعه تلخ کودکان کار و زباله‌گردی که در سطح شهر‌ها دیده می‌شوند تنها همین نمایش های رنگ و لعاب‌دار و بزک شده از ایشان است./تسنیم @tollabolkarimeh
📚 کتاب مبلغ موفق (تحلیل روانشناختی شخصیت و سبک زندگی مبلغان) توسط انتشارات دانشگاه باقرالعلوم(ع) منتشر شد. 🔍 کتاب نوشته عباس آزاد در زمینه تاثیرهای و شخصیت بر تبلیغ منتشر شد. این اثر تلاش دارد در ۳۹۲ صفحه، گامی اساسی در اثربخشی دینی برداشته و در این زمینه به ، و مراکز تبلیغی کمک کند. ▫️نگارنده در این اثر نگاه تخصصی به را ضروری و آن را در پی تبیین رابطه میان ویژگی‌های شخصیتی و مولفه‌های سبک زندگی اسلامی با موفقیت در تبلیغ می‌داند. وی با نوشتن این اثر تلاش دارد تا عوامل در تبلیغ را با دیدی روان شناختی بررسی کرده و با بررسی‌های میدانی نگاهی نو به این امر مهم داشته باشد. 🔹نویسنده در ادامه به بررسی ۵ عامل بزرگ شخصیت و مولفه‌های سبک زندگی اسلامی پرداخته و تاثیر آنها را در موفقیت مبلغ بررسی می‌کند. @tollabolkarimeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دسته گل جدید از شبکه نمایش خانگی؛ پرتگاه است و بن بستی که می شود دور زد و برگشت و دوباره... ! ❗️بخشی از نمایش کودکانه با عنوان شهرک به کارگردانی مرضیه برومند @tollabolkarimeh
🎙 در طول تاریخ علما تلاش کرده‌اند، را اجرا کنند. از تا (ره) و از عصر صفوی که دست شیعه باز شد و علماء مناصب و مسؤولیت‌ها را به دست گرفتند، موقعیت بروز و ظهور اثرات این دین در زندگی مردم فراهم شد. 🛎 ساحت تعلیم و تربیت، قضاوت، ثبت احوال و اسناد، ثبت و ، ثبت و ، امور و حتی قاضی عسکر بودن در برخی از دوره‌های تاریخی در دست علمای بلاد بود، لذا علماء در علوم مختلف سرآمد بودند مثلاً در علم چون به این علوم در کار خود نیاز داشتند. 🔹این نیازهای مردم در ساحت‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و… و تامین آن توسط محل، باعث ارتباط مردم و روحانیون محل و مسجد بود. امام محله، معلم کودکان بود، مشاور خانواده بود، قاضی محل بود، ثبت احوال و ثبت اسناد و متولی اوقاف و… بود. اگر فرزندی به دنیا می‌آمد امام محله متوجه می‌شد، اگر مستاجری به محل می‌آمد او متوجه می‌‌شد. ❗️ وقتی میرزای شیرازی بعد ثمر دادن فتوای تنباکو گریه کرد!! 📣فتوای تجلی قدرت علمای شیعه بود و موجب هوشیاری دشمن شد و انگلیسی‌ها را به تکاپو انداخت تا این قدرت را از روحانیت بگیرند؛ اثر این دشمنی وقتی ظاهر شد که منتقدین به اصطلاح استبداد قاجاری تبدیل به همرا‌هان رضاخانی شدند و به اسم پیشرفت ایران تمام این ساحتهای فعالیت روحانیون را از آنها گرفتند و اینگونه با قطع ارتباط مردم از روحانیت قدرت علما را کاهش دادند. 🔍 مثلاً علی اکبر داور با ارائه طرح اداره قضا، دست علمای بلاد را از این بخش کوتاه کرد؛ یا طرح اداره آموزش و پرورش که به قصد تعطیل کردن مکتب‌خانه‌ها از مساجد بود و یا طرح ایجاد اداره و اسناد برای جلوگیری از نفوذ در محلات بود و بی اثر کردن بنجاق‌هایی که به «سند آقا» معروف بود. حتی برای مجالس ختم قانون گذاشتند! همه این‌ها برای بستن دست روحانیت و کاهش نفوذ و اثر آنها در جامعه بود. ▫️متحدالشکل کردن مردم را فتنه‌ای دیگر بود و دشمنان می‌خواستند اینگونه حتی لباس روحانیت را هم حذف کنند که با تیز هوشی آسید ابوالحسن اصفهانی ناکام ماند. 📚 امام خمینی(ره) با تالیف کتاب «البیع» با مبارزه کرد و شاگردان آن بزرگوار مانند حضرت آقا در سال ۱۳۵۳ با تالیف کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» به تبیین طرح اسلام جهت مدیریت پرداختند. 🔦 راهکار بازگشت به جایگاه اصلی و اصیل خود، همراهی توام روحانیت با مردم و حاکمیت در مسیر احیای این جایگاه و مبارزه با جریان‌های مختلف دشمنان و جریان‌های است. ✍️ حجت الاسلام محمود محققیان @tollabolkarimeh
🔰 لوح | خواب‌های آشفته 🔻رهبر انقلاب: «بنده هیچ نظامی را سراغ ندارم که به قدر جمهوری اسلامی درباره‌ی آن، پیش‌بینی زوال و نابودی و فروپاشی شده باشد. ۱۴۰۰/۰۳/۱۴ 🔹 دشمنان از اوّل انقلاب وعده میدادند که جمهوری اسلامی شش ماه بیشتر عمر نخواهد کرد و سقوط خواهد کرد. از این شش‌ماهه‌ها بیش از هشتاد شش ماه گذشته. مثل محاسبه‌شان در قضیّه‌ی جنگ تحمیلی، همه‌ی اینها محاسباتی بود که آمریکایی‌ها و غربی‌ها کردند و همه غلط بود.» ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ @tollabolkarimeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 توصیه حضرت‌آقا به طلاب برای بهره‌گیری از تعطیلات تابستانی حوزه ▪️برای خود برنامه تعریف کنید ▪️کشور در آینده به مباحث فقهی عمیق نیاز دارد @tollabolkarimeh
🔴 یا انیس النفوس ❇️شیخ جعفر مجتهدی(ره): 🔺 در هر کجای عالم که قلبا حضرت رضا علیه السلام را صدا بزنید و به ناحیه مقدسه ایشان توجه کنید آن بزرگوار سریعا نظر می کنند و این معناي حقیقی کلمه انیس النفوس است. 🌕 آری امام زمان علیه السلام هم عَینُ الله‏ الناظِرَة (چشم بینای خداوند) هست و با توجه به احاطه شهودی که به کل عالم دارد هر کس کوچکترین توجه قلبی در قلب خود به سوی امام عصر داشته باشد حضرت در همان لحظه آگاه می‌شود و از توجه او مطلع است. @tollabolkarimeh
🔘 الگوی سوم زن مسلمان؛ یعنی تسلیم دوگانۀ منحرف شرق و غرب ‌نشدن 📌دکتر زهرا داورپناه در گفت‌وگو با ماهنامه رویش اندیشه؛ 🔖 نقش‌آفرینان ما بعضاً در قلبشان به الگوی زن شرقی اعتقاد دارند، پس برای تغییر اوضاع جامعه و زنان تلاش نمی‌کنند. درمقابل، گروه دیگری به الگوی غربی به‌عنوان تنها راه ممکن می‌اندیشد و متأسفانه از الگوی غربی هم صرفاً تقریر فمینیستی سطحی را می‌شناسد. 🔖 اما الگوی سوم به قابلیت‌های انسانی زن اشاره می‌کند که به دلیل بهره‌مندی از گوهر الهی نفس می‌تواند از محدودیت‌های جاهلانه یا واقعی اما مادی فراتر برود و در ساحت‌های مختلف به کمال برسد. 🔖الگوی سوم یعنی تسلیم دوگانۀ منحرف غرب و شرق نشدن و قدم‌گذاشتن در صراط مستقیمی که حضرت فاطمه(سلام‌الله‌علیها) در آن قدم زده‌اند. الگوی سوم دعوت به این است که ما به بهانۀ زن‌بودن، از حیات فاطمی طفره نرویم یا زنانمان را محروم نکنیم. 🔖 الگوی سوم یعنی مادری، همسری، فعالیت علمی، اقتصادی، سیاسی همه و همه می‌توانند خیر باشند به شرط حیات موحّدانه؛ ولی نگرش مادی غربی، زنان را از ساحت خانواده محروم می‌کند و نگرش مادی شرقی آنان را به موجوداتی بی‌ارزش و صرفاً «در خدمت دیگری» بدل می‌کند و هر دو موجب می‌شوند زندگی زنان حیف ‌شود. @tollabolkarimeh
زندگی آنطور نیست که می بینیم ، مسائل زیادی پشت پرده است !!! در روایت است که امام محمدباقر (علیه‌السّلام) نقل می‌فرماید: «دو فرشته از آسمان به زمین فرود آمدند، در بین هوا به هم رسیدند، یکی از آنها به دیگری گفت: برای چه فرود می‌آیی؟ گفت: خداوند عزّوجل مرا به طرف دریای اهل ایل فرستاده، تا ماهی‌ای را صید نموده و به یکی از ستمکاران برسانم، چه آنکه وی از خداوند متعال ماهی این دریا را تقاضا و درخواست نموده است. از اینرو حق جلّ و اعلی مرا مامور ساخته، نزد صیّادی که ماهی‌های آن دریا را صید می‌کند رفته، و او را به صید ماهی دریای مزبور ترغیب کنم تا بدین ترتیب، حق عزّوجلّ آن ستمکار و کافر را به منتهای آرزویش برساند. سپس او به رفیقش گفت: تو برای چه فرستاده شدی؟ گفت: خداوند عزّوجل مرا برای امری عجیب‌تر از آنچه ترا به آن مبعوث نموده فرستاده است. من مامورم به سراغ بنده مؤمنش که روزه‌دار و قائم اللیل است و دعا و روزه‌اش در آسمان معروف و مشهور می‌باشد، بروم و ظرف غذایی را که وی پخته و برای افطارش آماده کرده واژگون نمایم تا بدین وسیله، آزمایش نهایی ایمان او صورت گرفته باشد».  حواسمان به دوربین مخفی ها باشد ! @tollabolkarimeh
🔔 راه‌اندازی سامانه اطلاع‌رسانی نیازها و اولویت‌های پژوهشی با رویکرد جدید در ثبت اولویت دهی به نیازهای پژوهشی در حوزه دین و علوم انسانی، معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه با همکاری مرکز فناوری اطلاعات، اقدام به طراحی و راه‌اندازی سامانه‌ای کاربر محور(http://needs.ismc.ir) در این خصوص کرده است. @tollabolkarimeh
@sedayehowzeh.mp3
833.9K
🎙بشنوید| مستحبات خطرناک... آیت الله @tollabolkarimeh
✍امیرالمومنین (ع) : چه بسا نعمت داده شده اى كه گرفتار عذاب شود وبسا گرفتارى كه در گرفتارى ساخته شده وآزمايش گردد، پس اى كسى كه ازاين گفتار بهرمند مى شوی، بر شكرگزارى بيفزاى و از شتاب بی جا دست بردار و به روزی رسیده قناعت کن. 📚حکمت۲۷۳ نهج البلاغه @tollabolkarimeh
🔻📸 جایگزین‌های طبیعی مُسکن‌ها را بشناسید @tollabolkarimeh
آلبوم تصاویر مراجع فقید.pdf
3.05M
⏩ PDF 📸 📒 آلبوم تصاویر مراجع فقید شیعه @tollabolkarimeh
🔰👇👇 @tollabolkarimeh
📆 نیمه دوم ذی القعده، ایام قمری ارتحال مؤسس آیت الله شیخ عبدالکریم حائری یزدی(استاد و شاگردِ علامه شیخ فضل الله نوری)/ ۱۷ ذی القعده ۱۳۵۵ 🌹«رحم الله من یقرأ الفاتحة مع الصلوات» اللّهُمَّ صَلّ عَلَی محَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجّل فَرَجَهُم ✅ پرسش مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران از مرحوم دکتر عبدالحسین حائری (نواده دختری مرحوم آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری یزدی، فردی که مدتها مسئولیت کتابخانه مجلس شورای اسلامی را به عهده داشته و اسناد روحانیت در مجلس را منتشر کرده است)👇 ⁉️ مرحوم آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری با کدام یک از روحانیان و علما، ارتباط معنوی و عاطفی بیشتری داشتند؟ ج: ایشان به [استادش] مرحوم شیخ فضل‌الله نوری علاقه ویژه‌ای داشتند و بعد هم به [یکی از شاگردان دیگر شیخ فضل الله، یعنی] آیت‌الله حاج آقاحسین قمی. ...از یادداشتهایی که از شیخ فضل‌الله باقی مانده کاملا مشخص است که چه انسان الهی و معنوی‌ای بوده‌اند./کد گفتگو 4877 ✅ نکته تاریخی ناب👇 ⁉️ آیا می دانستید که، مرحوم شیخ مرتضی حائری (فرزند شیخ عبدالکریم حائری ره) و امام راحل در دوران ستمشاهی، جلسات مربوط به مباحث حکومت اسلامی و مصلحین حوزه را در حجره مزار مطهر علامه شیخ فضل الله نوری(زعیم نهضت مشروطه مشروعه و اُستادِ مؤسس حوزه) واقع در صحن بزرگ حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، برگزار می کردند؟ و این حجره، پاتوق آنها بود؟/ از نکات ناب مطرح شده توسط مورخ فقید استاد علی دوانی ✅ ماجرای احیای حوزه علمیه قم👇 ⁉️ آیا می دانید کدام شخصیت، آیت الله حائری یزدی(ره) را برای تأسیس حوزه علمیه قم، ترغیب نمود و "طراح تأسیس" آن بوده است؟!🔰 ‼️ مبارز بی باک، آیت الله شیخ محمد تقی بافقی رضوان الله تعالی علیه(دستیار ارشد آیت الله حائری)!🔰 ✍ آیت الله بافقی، از شاگردان خاص محدث بزرگ، میرزا حسین محدث نوری ره (صاحب مستدرک الوسائل، استاد، دایی و پدر همسر مرجع شهید علامه نوری ره) است. آیت الله بافقی (ره) عالمی با تقوا و اهل عمل، و مبارزی دلیر و پرتلاش بود. اندیشه و همت بلند این مرد بی باک، وی را در میان دیگر هم عصرانش برجسته و متمایز ساخت، شهامت و پردلی اش را زبانزد خاص و عام گردانید و از او نامی نیک به یاد گار گذاشت. مبارزه علنی او با سیاست های ضد اسلامی رضاخان و مفاسد و کج روی های اجتماعی آن دوران، نمونه هایی شگرف از بی باکی، قوت نفس و عمق اندیشه و ایمان این مرد بزرگ مشروعه خواه است. او در کنار آیت اللّه کبیر قمی (از شاگردان مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری ره) و آیت اللّه فیض قمی، به احیای حوزه علمیّه قم همت گماشت[ضمن اینکه آیت الله محمدعلی اراکی نیز در این مهم همکاری داشت]. در سال ۱۳۰۱ ش آیت اللّه شیخ عبدالکریم حائری را برای هجرت به قم و تأسیس حوزه علمیه قم ترغیب نمود که نتیجه بخش بود. ‼️ بافقی یکی از دستیاران ارشد آیت اللّه حائری شد.🔰 حاج شیخ محمد تقی بافقی، پس از هفده سال اقامت در نجف اشرف، به شهر قم رفت و بی درنگ خدمات و فعالیت های ارزنده خود را آغاز کرد. او نخست علما و مردم را برای پایه ریزی حوزه علمیه ای در قم تشویق و ترغیب نمود. نزد علما و بزرگان شهر رفت و مسأله تأسیس حوزه علمیه قم را مطرح ساخت. از نظر ایشان، مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی، توان این کار بزرگ را داشت؛ چون از قدرت و شهرت کافی برخوردار بود. بنابراین، زمانی که آیت اللّه حائری از اراک به قم آمد، مرحوم بافقی از فرصت استفاده کرد و افزون بر این که مردم را برای استقبال پرشکوه از ایشان آماده نمود، از آنان خواست تا بر مسأله ماندن آیت اللّه حائری در قم پافشاری کنند. از سوی دیگر، خود نیز به همراه عده ای از علمای بزرگ شهر، نزد ایشان رفتند و مصرانه از وی خواستند که در قم بماند. بدین ترتیب، با هماهنگی های مرحوم بافقی، علمای بزرگ شهر و مردم، پایه حوزه علمیه قم گذاشته شد. پس از تأسیس در اداره امور حوزه با آقا شیخ عبدالکریم، همکاری نزدیک داشت، به طوری که یکی از دستیاران برجسته ایشان به شمار می آمد. وی که از علمای تراز اول حوزه علمیه قم قلمداد می شد، به تدریس در حوزه و رسیدگی به امور طلاب می پرداخت و درغیاب آیت اللّه حائری، به جای او اقامه نماز جماعت می کرد. در کنار این ها، او فعالیت های دیگری را نیز انجام می داد؛ از جمله، نظارت بر ساخت مساجد و باز سازی ها، حتی مشارکت در کار ساختمانی آن ها، و نیز امر به معروف و نهی از منکر.../ پایگاه اطلاع رسانی حوزه(حوزه نت)، کد ۵۹۶۱، ویکی فقه @tollabolkarimeh