⚠️ لوح| ناامید کردن بیتقوایی است
🔺 رهبرانقلاب: #تقوا در اجتناب از ناامیدسازی جوانان؛ بعضیها هستند -چه در مدرسه، چه در دانشگاه، چه در محیطهای گوناگون کسب و کار- کیفیّت حرف زدنشان ناامیدکننده است: «آقا فایدهای ندارد، آقا به درد نمیخورد»؛ #جوان را از آیندهی خودش و آیندهی کشور ناامید میکنند؛ یعنی در واقع، قدرت جوان و #فرصت وجود جوان را از کشور و از اجتماع اسلامی میگیرند؛ خب، این یک منکری است [امّا] توجّه ندارند. تقوای در این امر، این است که مراقبت کنند. ۹۸/۴/۲۵
@tollabolkarimeh 🌷
🔴 نکته مهم علامه مصباح درباره انتصابات رهبر انقلاب
🔻درس دیروز امام به هاشمی، برای امروز جوانان انقلابی
🔻حجتالاسلام قاسم روانبخش:
🔹چند روز پیش به محضر علامه مصباح یزدی رسیده بودیم یکی از دوستان اجازه گرفت و گفت برخی جوان ها نسبت به برخی انتصاباتی که از سوی امام خامنه ای انجام می شود تاملی دارند و معتقدند این گونه انتصاب ها از سوی برخی اعضای دفتر پخت و پز می شود و پس از آماده سازی رهبری حکم می دهند!
🔸 #علامه_مصباح بلافاصله یا هنوز سخن وی تمام نشده بود، فرمودند: "نخیر این طور نیست. حضرت آقا خودشان افراد را مقایسه می کنند و در نهایت به جمع بندی می رسند و حکم می دهند. طرح این گونه شبهات برای سست کردن جایگاه ولایت فقیه است مراقب باشید".
🔹سپس من سوال کردم، چنانچه نکته ای درباره فرد یا افرادی یا موضوعی بدانیم، میتوانیم یا وظیفه داریم به معظم له مشورت بدهیم و گزارش کنیم؟
🔸ایشان فرمودند قطعاً لازم است ولی نباید انتظار داشته باشید که آن چه شما مشورت می دهید، محقق شود. ایشان[رهبر انقلاب] با احاطه ای که دارند با توجه به بررسی جوانب مختلف و مقایسههایی که می کنند و ضرورت هایی که وجود دارد تصمیم می گیرند.
🔹علامه مصباح، در ادامه به بیان خاطره ای از دوران مبارزات امام ره اشاره کردند و فرمودند: "زمانی که حضرت امام (ره) از زندان آزاد شدند در قم کمیته استقبال درست کرده بودیم و شهر را آذین بندی کرده بودیم قرار بود امام در فیضیه سخنرانی کنند و من هم مسئول صوت و تریبون بودم.
🔸در آن کمیته بحث شد که مدتی است امام در زندان بوده اند و از جریانات بیرونی بی اطلاع هستند، ممکن است کسانی به امام مطالب را به گونه دیگری منعکس کنند. خوب است اطلاعات صحیح در اختیار امام بگذاریم از این رو مطالب تهیه شد و قرار شد یک نفر به اطلاع امام برساند. برای این کار آقای هاشمی رفسنجانی انتخاب شد.
🔹در آن فضای شلوغی که مردم به استقبال امام آمده بودند، رساندن این مطالب سخت بود. ولی آقای هاشمی رفته بود و انجام وظیفه کرده بود. وقتی برگشت گفت به محضر امام رسیدم و در حالی که زانوهایم روی زانوی امام قرار گرفت مطالب را به امام گفتم.
🔸پرسیدیم امام چه عکس العملی نشان داد؟ ایشان گفت: امام فرمود شما وظیفه دارید به من مشورت بدهید، ولی نباید انتظار داشته باشید که من به آن چه شما می خواهید عمل کنم؛ من از شما مشورت می گیرم ولی در نهایت به تشخیص و تکلیف خودم عمل می کنم.
🔹سپس علامه مصباح فرمود: امروز هم همین گونه است شما وظیفه دارید مطالبی که می دانید از هر طریق ممکن به اطلاع حضرت آقا برسانید و مشورت بدهید، ولی نباید انتظار داشته باشید که آن چه شما انجام آن را ضروری می دانید ایشان عمل کنند. ایشان بعد از شنیدن مشورت ها بر اساس تشخیص و تکلیف خودشان و با توجه به همه جوانب و مصالح کلی نظام و انقلاب تصمیم می گیرند.
🔸ناگهان به یاد این جمله حضرت امیرالمومنین علیهالسلام افتادم که در پاسخ به اعتراض ابن عباس که گفته بود: "من مشورت می دهم ولی شما به مشورت ما عمل نمی کنید" و حضرت در پاسخ فرمود: شما وظیفه دارید مشورت بدهید ولی من بررسی می کنم آن چه وظیفه دارم عمل می کنم و شما هم موظف هستید به آن عمل کنید.
نقل از کانال شخصی حجتالاسلام #قاسم_روانبخش
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴یک تا ۱۰ سال حبس برای مروجان بی حجابی
تیرِ خلاص رئیس دادگاه انقلاب در مورد کسانی که در داخل کشور اقدام به تهیه محتوا(فیلم و عکس) برای "مسیح علینژاد" میکنند
@tollabolkarimeh 🌷
🚩 دبیر ستاد امر به معروف: گرفتن فیلم برای ارسال به قوهقضائیه جرم نیست/خبرهای خوشی در راه است
حجتالاسلام جلیل محبی :
مراقب باشید عدهای شما را از تهیه فیلم و هر نوع سند دیگر برای ارائه به قوهقضاییه در جهت مبارزه با فساد به ویژه فساد مسئولان منع نکنند. گرفتن فیلم برای ارسال به دشمن جرم است نه کمک به اجرای قانون و مبارزه با فساد. درآینده نزدیک از قوه قضاییه خبرهای خوبی میشنوید.
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در کدام کشور منطقه #زنان نه فقط #خلبان میشوند و به تلویزیون رسمی دعوت، بلکه مقابل سوال مجری مرد قاطعانه از انتخابشان دفاع میکنند؟
@tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
🔴 دختران انقلاب ما و دختران انقلاب آنها
🔹چهار دهه است که غرب زن ایرانی را توسری خور و مفلوک تصویر کرده است. در تصویر غرب، زن ایرانی چون به حجاب مقید شده دیگر هیچ عاملیتی ندارد. منفعل و بی قدرت است. در یک کلام زن ایرانی قربانی محضی است که منتظر است ناجیان غربی بیایند و با حمله نظامی و تحریم حقوق بشری و با دخالت و حمایتشان آنها را نجات دهند.
🔺دقیقا به این علت است که ماشین پروپاگاندای غربی داستان میلیونها زن موفق و با اراده و پویای ایرانی را در زمینههای علمی و دانشگاهی و ورزشی سانسور و سرکوب میکند. از کیمیا علیزادهها و مهلا مومنزادهها و دهها تیم موفق ورزشی زنان هیچ نمیگوید و به جایش زنانی را چهره میکند و در صفحات اول روزنامههایشان جای میدهد که عاملیتی ندارند و منفعل و بیقدرت و قربانیاند.
🔹بزرگترین دلال و واسطهی فروش تصویر «زن ایرانی در مقام قربانی» به ماشین پروپاگاندای غرب هم در سالهای گذشته مسیح علینژاد بودهاست. کافی است به صفحه او سری بزنید تا ببینید در میان شش هزار و هفتصد و شصت پست این صفحه زنان موفق ایرانی سانسور و سرکوب شدهاند. در مقابل چنین سانسور و هجمهای باید ایستاد.
🔺دختران انقلاب ایران کسانی هستند که خلبان میشوند و خود را چنان به جامعه اثبات میکنند که تلویزیون رسمی دعوتشان میکند تا از اراده زن ایرانی صحبت کنند و وقتی هم مجری به چالش میطلبدشان صدایشان را بلند میکنند و از انتخابشان دفاع میکنند. و دختران انقلاب تقلبی امثال شاپرک شجری زاده، کالاهای مسیح علینژاد هستند که با کمک ماشین چهارشنبههای سفید بسته بندی میشوند و به رسانههای غربی ارائه میشوند تا بتوانند به غرب پناهنده شوند و در مقام قربانی، ناجیان سفیدپوست و غربی شان را ستایش و عبادت کنند.
💢بار دیگری که غربیها و عملهها و دلالهایشان خواستند زنان ایران را به عنوان صغیر و مستحق حمایت تصویر کردند، این ویدیوها را توی چشمشان کنید.
پانوشت: جامعه ایران جامعهای متکثر است. مادران بسیاری هم هستند که شادی و موفقیت و رضایت را در کار بیرون از منزل نمیدانند. اما ویدیوی بالا نشان میدهد که در ایران امروز آنها که شادی و رضایت را در فعالیت بیرون از منزل میبینند مسیرشان بسته نیست.
✍🏻 #علی_علیزاده
@tollabolkarimeh 🌷
🌍 #نفوذ_اجتماعی_روحانیت به دلیل #حضور_در_متن_حوادث است.
👈 در اینجا یک #مغالطهای هست که باید به آن اشاره کنم. ممکن است بعضی بگویند اگر #حوزههای_علمیه وارد مسائل جهانی، مسائل سیاسی، مسائل چالشی نمی شدند، اینقدر دشمن نمی داشتند و محترمتر از امروز بودند. این #مغالطه است.
👈 هیچ جمعی، هیچ نهادی، هیچ مجموعهی باارزشی به خاطر انزوا و #کنارهگیری و #گوشهنشینی و خنثی حرکت کردن، هرگز در افکار عمومی احترامبرانگیز نبوده است، بعد از این هم نخواهد بود. ... آن موجودی که زنده است، فعال است، منشأ اثر است، #احترام برمی انگیزد؛ هم در دل دوستان خود، و هم حتّی در دل دشمنان خود.
👈 حاشیه نشینی حوزه قم و دیگر حوزه ها، به حذف و انزوای حوزه می انجامد. از این روی روحانیت شیعه، در کلیت خود، با صرف نظر از استثناهای فردی و مقطعی همواره در متن حوادث، حضور داشته است و برای همین جهت هاست که روحانیت شیعه، از یک #نفوذ و عمقی در #جامعه برخوردار است.
👈 حاشیه نشینی و انزوای حوزه، موجب می شود که #دین #آسیب ببیند. روحانیت، سرباز و خادم دین است، اگر از صحنه کنار برود، به وظیفه سربازی خود عمل نکرده است.
📚 بیانات مقام معظم رهبری در دیدار طلاب و فضلا و اساتید حوزه علمیه قم 98/07/29
@tollabolkarimeh 🌷
✡ نمادِ مسأله دار!
⚠️احمدبصری:
🔸 این #ستاره، ستارهی مهدی و از میراثهای انبیاء است.
🔸 کسی که به این ستاره توهین کند، و آن را لعـن و نفرین نماید، مانند کسی است ڪه کلمهی «اللّٰہاڪبر» را که صدام آن را در پرچم عراق قرار داد، مورد لعن قرار دهد!
📔متشابهات، جلداول، پرسش۲۳
‼️ این مدّعی دروغین، نـماد رژیـم ڪودککش و نامشروع اسرائیـل را روی دست گرفـته و مــقدسترین نامها (از کلمة الله، تا نام مبـارک بقـیةالله الأعظم أرواحنافداه) را در خدمـت این چندضلعیِ نکبتبار قرار داده است..!
⁉️ احمد بصری خدمتی بالاتر از این هم قرار است برای اسـرائیل انجام دهـد..؟!
#یمانی
@tollabolkarimeh 🌷
🚨 سودای مرجعیت . . .
🔘 هر مرجعی مجتهد است اما هر مجتهدی مرجع نیست، البته ناگفته نماند که مراجع خودخوانده و مرجعیت موروثی از این قاعده مستثنا هستند! حال سوال پیش آمده این است که مرجعیت تعیینی است یا تعینی؟
⚪️ مجتهد کسی است که در احکام شرع توان تشخصی سره از ناسره را داشته و دیگر مقلد کسی نیست، اما مرجع کسی است که علاوه بر توان اجتهاد محل رجوع و تقلید غیر مجتهدین که غالب مردم هستند نیز میباشد.
🔴 به عبارتی میتوان گفت که منشأ و خاستگاه فعلیت اجتهاد در خود شخص است که باید با تلاش و کوشش به آن برسد ولی منشأ و خاستگاه فعلیت مرجعیت در مردم است که باید جهت کسب تکلیف در احکام شرع به مجتهد رجوع کنند تا وی یعنی مجتهد با کثرت رجوع مردم و محل رجوع قرار گرفتن به مرجعیت برسد.
⚫️ حال در این دوران که عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات، و مدیریت افکار توسط رسانه ها میباشد بیم آن میرود که برخی از معممین کم تقوا و سواد با پروپاگاندا و رپرتاژ و دوپینگ رسانهای خود را به عنوان مرجع به افکار عمومی تحمیل کنند.
🔵 با توجه به عبارات فوق لازم است ساز و کاری در جامعه سنجیده شود تا ضمن حراست از جایگاه مرجعیت، نظارتی استصوابی بر مدعیان این جایگاه داشته باشد. این رسالت مهم در حال حاضر بر عهده جامعه محترم مدرسین میباشد که امید است همانند اوایل انقلاب، انقلابی عمل کند.
⚠️ پینوشت: آیت الله یزدی رئیس جامعه مدرسین: برای احراز اجتهاد یا باید اجازه نامه اجتهاد داشته باشند یا اثر علمی که اجتهادشان را تایید کند و یا اینکه بیایند و امتحان بدهند.
#حسین_کاوه ✍️
@tollabolkarimeh 🌷
راه پختگی سیاسی .MP3
1.29M
⁉️ چگونه میتوانید به یک «تحلیلگرِ پُختهٔ سیاسی» تبدیل شوید ⁉️
#استاد_میرباقری
@tollabolkarimeh 🌷
💢در روز حداقل ۸ ساعت کار علمی برای طلبه نیاز است / فضای مجازی آفتی در مسیر تحصیل طلاب
📌حضرت آیتالله سبحانی در توصیههایی به طلاب، در مشهد بیان کرد:
🔹وقتی طلاب وارد حوزه علمیه میشوند ابتدا باید هدف خود را مشخص کنند، چون هدف میتواند برای فعل انسان قانون بسازد.
🔹اگر هدف از طلبگی این است که راهنمای خود و دیگران باشید، باید سرمایه فراهم کنید.
🔹بعد از انجام واجبات و مستحبات، ادامه روز را به درس مشغول شوید؛ بخوانید، بنویسید و حفظ کنید که باعث تقویت قوای فکری و حافظه میشود.
🔹يكي از آفتها در مسير تحصيل استفاده مرتب و دائم از گوشیهای همراه است كه موجب میشود فرد از فضای علم آموزی غافل شود. امروز فضای مجازی بلایی میباشد که کشورهای اسلامی بهخصوص ایران را فراگرفته است.
🔹امروز جنگ با دشمن، جنگ فرهنگی است و برای حفظ نظام، طلاب باید مجهز به علم باشند.
🔹حداقل ۸ ساعت در روز کار علمی برای طلبه نیاز است. برای مسائل اخلاقی دفترچهای داشته باشید و به مراقبه و محاسبه بپردازيد که این کار باعث ایجاد نورانیت خاصی در طلبه میشود که حاصل پناهبردن به خداوند است.
نقل از مفتاح
@tollabolkarimeh 🌷
4_5789460828033910063.pdf
1.77M
#تاریخ_اصول_سطح_سه_خواهران
جزوه آموزشی طلاب خواهر
بر اساس کتاب«درآمدی به تاریخ علم اصول»
تألیف مهدی علی پور
@tollabolkarkmeh 🌷
4_5778190825259270607.pdf
2.28M
دانلود مجموعه ای بیش از 600
#تست_اصول_فقه
✳️با پاسخنامه کاملاً تشریحی و رایگان
@tollabolkarimeh 🌷
ترجمه سوره نور المیزان.pdf
718.7K
#ترجمه
#تفسیر_ترتیبی۴
#سوره_نور
@tollabolkarimeh 🌷
تفسیر ترتیبی4.pdf
237.5K
#نمونه_سوال
#تفسیر_ترتیبی۴
#سوره_نور
@tollabolkarimeh 🌷
🔻زنده نگهداشتن غدیر، زنده نگهداشتن اسلام است
مسئلهی امامت و مسئلهی ولایت و زنده نگهداشتن غدیر، به یک معنا زنده نگهداشتن اسلام است. مسئله فقط مسئلهی شیعه و معتقدین به ولایت امیرالمؤمنین (علیهالسلام) نیست. اگر ما مردم شیعه و مدعی پیروی از امیرالمؤمنین حقیقت غدیر را درست تبیین کنیم، هم خودمان درک کنیم، هم به دیگران معرفی کنیم، خود مسئلهی غدیر میتواند وحدتآفرین باشد. بحث اعتقاد قلبی و اتصال یک نحلهی دینی و مذهبی به یک اصل اعتقادی، یک بحث است؛ شناخت مسئله، بحث دیگری است. اسلام عالیترین مسئله در باب تشکیل جامعهی اسلامی و نظام اسلامی و دنیای اسلامی را در مسئلهی غدیر متجلی کرده است. ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
@tollabolkarimeh 🌷
🔻بخش دیگری از سخنان آیتالله #جوادی_آملی خطاب به طلاب:
🔸مشکل حوزههای علمیه ما همین است که هم #آیه_محکمه و هم #فریضه_عادله و هم #سنت_قائمه را فقه و اصول دانستند، در حالی که آیه محکمه مربوط به خداشناسی، امامتشناسی، معادشناسی، انسانشناسی و امثالهم است و فریضه عادله و سنت قائمه مربوط به فقه، اخلاق و حقوق میشود؛ یعنی دین به ما گفته است که چه بخوانید.
🔹حوزه علمیه باید #استعدادیابی کند تا محصولی مانند آنچه در حوزه علمیه نجف به ثمر نشسته، به بار بنشاند.
@tollabolkarimeh 🌷
💠 درس زندگی
🔺 شهید مدرس: «اگر میبینید من نسبت به بسیاری از اسرار #آزادانه اظهار عقیده میکنم و هر حرف حقی را بیپروا میزنم، برای این است که چیزی ندارم و از کسی هم چیزی نمیخواهم. اگر شما هم بار خود را سبک کنید و توقع خود را کم نمایید، آزاد میشوید».
🔺 همین روحیه و سبک زندگی سیاسی #شهید_مدرس باعث شد که ایشان در روز هفتم مرداد 1303 به همراه شش تن از نمایندگان مخالف رضاخان، او را به دلیل سوء سیاست داخلی و خارجی، قیام و اقدام بر ضد قانون اساسی و حكومت مشروطه و نیز تحویل ندادن اموال مقصران به دولت استیضاح كند.
🔺 #رضاخان كه از این #استیضاح وحشت بسیاری داشت، شماری از جیرهخوران خود را به مجلس فرستاد تا استیضاح را هم بزنند. خود نیز پیش از تشكیل جلسه، در ایوان مجلس ایستاد تا صدای «زنده باد» و «مرده باد» مزدوران خود را بشنود و در واقع از آنها سان ببیند.
🔺 با ورود مدرس به مجلس، مأموران رضاخان شعار «زنده باد سردارسپه» و «مرده باد مدرس» سر دادند. مدرس با بیاعتنایی به افراد رضاخان، رو به مردم كرد و گفت: بگویید «زنده باد مدرس». مردم به هیجان آمدند و فریاد زدند «زنده باد مدرس». بار دیگر مدرس گفت: بگویید «مرده باد #سردارسپه»؛ و مردم تكرار كردند.
🔺 مدرس سپس از پلهها بالا رفت و در بالكن، یقه سردارسپه را گرفت و رو به مردم كرد و گفت: بگویید «صد بار مرده باد سردارسپه» و «صد بار زنده باد مدرس». جمعیت از #رشادت و دلیری سید به هیجان آمدند و شعار مدرس را چند بار تكرار كردند.
🔺 پس از این برخورد مدرس، سردارسپه با او گلاویز شد و میخواست سید را از بالكن بیندازد كه افرادی مانع شدند. رضاخان باخشم بسیار گلوی مدرس را فشرد و فریاد برآورد: «آخر تو از جان من چه میخواهی!» مدرس با لهجه اصفهانی گفت: «میخواهم كه #تو_نباشی.» رضاخان با غضب به مدرس گفت: «شما محكوم به اعدام هستید؛ شما را از بین خواهم برد.»
🗓 به مناسبت هفتم مرداد سالروز طرح استیضاح رضاخان در مجلس به رهبری شهید مدرس
@tollabolkarimeh 🌷
🔸طلاب با تاریخ حوزه آشنا باشند
🔸طرح های حوزه به سمت عملی شدن حرکت کند
آیت الله #اعرافی، در مراسم اختتامیه دوره آموزشی مهارت افزایی طلاب:
🔹طلاب باید با #تاریخ_حوزه آشنا باشند و شناخت حوزه ها به طلاب این باور را می دهد که وصل به یک درخت تناور هستند.
🔹اگر طلاب استعدادی دارند، نباید فریب این استعداد را بخورند، برای این فریب نخوردن باید شبانه روز در راه فراگیری علم کار کنند.
🔹حوزه بر اساس نیازهای آینده طراحی های بسیار مطلوبی دارد که به سمت عمل می رود و به طور کلی شرایط کنونی حوزه بی سابقه است.
@tollabolkarimeh 🌷