eitaa logo
طلاب الکریمه
12.1هزار دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
3.8هزار ویدیو
1.5هزار فایل
«هر آنچه که یک بانوی طلبه لازم است بداند را در طلاب الکریمه بخوانید»🧕 📌 منبع: جزوات و نمونه سوالات طلبگی و اخبار روز ارتباط با ادمین: @talabetooba
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 فوق العاده مهم ⭕️ #تشیع_انگلیسی مطالب بسیار مهم آیت الله اراکی درباره شیرازی ها و ضرر و ضربه ای که به شیعه و اسلام وارد می کنند @tollabolkarimeh 🌷
Panahian-Clip-AnghyzeTalabeghy-128k.mp3
7.37M
🔴 طلبگی شغلی است که آخرش معلوم نیست 🔴 🔻چه چیزی را در طلبگی در نظر گرفتید؟ منبری؟ مرجع تقلید؟ استاد دانشگاه یا ...؟ 🔴 دغدغه خدمت به مردم داشته باش... #استاد_پناهیان @tollabolkarimeh 🌷
🔴 به بهانه ایام صدور فرمان مشروطیت/۱۴ مرداد 💠 امام خامنه ای(حفظه الله): ⁉️ «چه شد که غربی‌ها، مشخصا ، در این مساله [] کامیاب شدند؛ از چه شگردی استفاده کردند که کامیاب شدند. در حالی که مردم که جمعیت اصلی هستند، می‌توانستند در اختیار علما باقی بمانند و اجازه داده نشود که [] شیخ فضل‌الله [نوری] جلو چشم همین مردم به دار کشیده شود؛ قاعده‌ی قضیه این بود. به نظر من مشکل کار از این‌جا پیش آمد که اینها [جریان غربگرای مشروطه] توانستند یک عده‌ای از اعضای جبهه‌ی عدالت‌خواهی - یعنی همان اعضای دینی و عمدتا - را فریب بدهند و حقیقت را برای اینها پوشیده نگه دارند و ایجاد کنند... انسان می‌بیند که حساسیت آنها را در مقابل کم کرده‌اند؛ اما حساسیت بعضی‌ها مثل [ ] مرحوم آشیخ فضل‌الله [نوری] باقی ماند... یک جمع دیگری از همین جبهه، [آخوند محمد کاظم خراسانی، ملا عبدالله مازندرانی، شیخ حسین تهرانی، شیخ محمد حسین نائینی، سید محمد طباطبایی، سید عبدالله بهبهانی و...] این حساسیت را از دست دادند و دچار خوش‌باوری و حسن‌ظن و شاید هم نوعی تغافل شدند...البته انسان حدس می‌زند که بعضی از ضعف شخصیتی‌ها و ضعف‌های اخلاقی و هوای نفس بی‌تاثیر نبود.» ۱۳۸۵/۰۲/۰۹ 💠 مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری(رضوان الله): استبداد شاهی و مشروطه انگلیسی، هر دو روی یک سکه هستند، منتها بر اساس قاعده "دفع افسد به فاسد" اهم، دفع افسد است که او نیز مشروطه غیر مشروع درآمده از دیگ پلوی سفارت انگلیس است/ لوایح شیخ @tollabolkarimeh 🌷
💢 مدارسی برای بازتولید طبقه اعیان و #اشراف 🔹🔸اعلام نتایج #کنکور سراسری باز هم مهر تایید دیگری بود بر خطری که بیخ گوشمان است و سال به سال مهار آن دشوارتر می‌شود ♦️در یک کلام سهم مدارس سمپاد و غیردولتی در بین نفرات برتر کنکور ۸۷ درصد و مدارس نمونه‌دولتی هم تنها ۱۳ درصد است؛ به بیان دیگر سهم مدارس عادی صفر است! ♦️یعنی مدارس با شهریه‌های نجومی پیشگام تسخیر دانشگاه‌های برتر کشور و به دنبال آن تصدی مشاغل پر درآمد کشور هستند ♦️یعنی همان طبقه اعیان و #اشرافی که هزینه تحصیل یک سال فرزندانشان برابر با چندین سال حقوق یک کارگر است همچنان در صدر هرم قدرت و توزیع ثروت قرار می‌گیرد و مردم عادی و محروم که توانایی پرداخت شهریه‌های نجومی #مدارس_غیردولتی را ندارند هیچ‌گاه توانایی رسیدن به دهک‌های بالاتر و کم‌تر کردن فاصله‌شان با طبقه اغنیا را ندارند و روز به روز به #شکاف_طبقاتی افزوده می‌شود. @tollabolkarimeh 🌷
🔻عالم انقلابی در قبال جامعه و نظام دینی مسئول است آيت الله محمد محمدی قائينی: 🔺 ویژگی‌های عالم و استاد انقلابی 1️⃣ تخصص در حوزه علوم و 2️⃣ برخوردار از و طهارت نفس 3️⃣ عالم به #زمان 🔸 احاطه بر مقتضیات زمان و تحولات جاری در جامعه؛ این صریح کلام امام صادق(ع) است که ‌ای کسی که عالم هستی! باید عالم به زمان باشی، اگر زمانه را نشناسی نمی‌توانی کاری انجام دهی. علم تو هم اثر نمی‌کند و نمی‌توانی مردم را ‌هدایت کنی. نمی‌توانی راهبر جامعه باشی. 🔸 هر مقدار از درک حقایق زمان خود عاجز بودی، در فعالیت‌ها و تشخیص‌ها و عملکردهایت نیز درست تشخیص نخواهی داد و عقب می‌مانی. چه بسا به جای خدمت، خیانت کنی. ضربه به دین بزنی؛ با سخنرانی‌ها، نامه‌ها، با درس و با بیان‌هایی که از سر خیانت نیست ولی کاری کنی که به نفع دشمن تمام شود، چون نمی‌دانی که اوضاع زمانه چیست و چه باید انجام داد. 4️⃣ برخورداری از تحلیل سیاسی – اجتماعی 🔸 قدرت تحلیل اجتماعی و سیاسی داشتن؛ عالم و استاد انقلابی چون راهبر مردم است، در نتیجه باید از یک سری ملاک‌ها برخوردار باشد. ویژگی‌هایی باید داشته باشد که دیگران ندارندکه بالاترینش قدرت تحلیل مسائل سیاسی و اجتماعی است تا حرف را برعکس به تو تفهیم نکنند، تا موجب نشود جور دیگری حرف بزنی یا جور دیگری تصمیم بگیری. 🔸 بعید نیست ابوموسی أشعری چنین بوده باشد. او مخالف امیرالمومنین(ع) نبود فقط نفهم و ظاهربین بود. نماز خوانده بود و پول از خلفا گرفته بود و رساله و کتاب می‌نوشت، نمی‌دانست در جامعه چه خبر است و نمی‌دانست و چه افرادی هستند. فقط به ظاهر آن‌ها نگاه کرده بود و نمی‌دانست چرا قیام کردند و در مقابل علی(ع) ایستادند. آخر هم گفت در فتنه معلوم نیست و کدام است. 🔸 باید در جامعه باشی تا بفهمی حق چیست و باطل کدام است وگرنه همه انبیاء را باید با همین توجیه کنار بگذاریم که ما نمی‌دانیم انبیاء درست می‌گویند یا طواغیت زمان آن‌ها درست می‌گویند؟ کسی که تحلیل ندارد، استاد انقلابی نیست و حق ندارد در چنین سمتی باشد. چون قرار است رهبر مردم باشد، دیگران دنبال او می‌آیند، رهنما می‌شود. اگر خود راه بلد نباشد، چگونه می‌خواهد راهنمای دیگران باشد؟ 5️⃣ دارای روحیه 6️⃣ بودن متن كامل اين مصاحبه را می‌توانيد از لينك زير مشاهده نماييد: 👇 🌐 https://www.asbaat.ir/?p=3640 @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 امام خامنه ای و سیاست زدایان ♻️«بنده چند سال قبل از این ... راجع به سیاست در دانشگاه‌ها، یک تعبیری به کار بردم که مسئولین دولتیِ آن روز [۱۲ آبان ۷۲] #خیلی ناراحت شدند که چرا این حرف را میزنید؛ گفتم: 👈#خدا_لعنت_کند کسانی را که بساط فکر سیاسی و #کار_سیاسی و تلاش سیاسی را از دانشگاهها جمع کردند! از ما گله‌مند شدند که شما بچّه‌ها را وادار میکنید به کار سیاسی ... بنده خودم مراجعه میکنم به خاطرات خودم و به دوره جوانی خودمان -پنجاه شصت سال پیش- که با افرادی #بحث میکردیم سر مسائل سیاسی، سر #مبارزات، داد، بیداد! محیط چالشی» ۲۹ خرداد ۹۵ 👈امام خمینی: «اسلام این نیست. #والله_اسلام_تمامش_سیاست است. اسلام را بد معرّفی کرده‌اند». صحیفه امام، ۱: ۲۷۰ @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تقابل_با_علماء فرق انحرافی و مدعیان مهدویت ، در راستای انحـراف افراد و جوامع و مقابله با مسیر هدایت، مراکز فکری و هدایت گری جامعه (علماء) را مورد هجمه قرار می دهند و در راستای عدم تحقق این هدایت گری، سعی در ایجاد فاصله بین عموم مردم و علماء دارند. بدنام کردن و اتهام زنی به علماء، ادعای عدم نیاز به عالمان و تقلید، تحلیل خمس در حق خود، ادعای ارتباط مستقیم با حضرت ولی عصر ارواحنا فداه و... از جمله انحرافات و شگردهای مدعیان دروغین مهدویت برای رسیدن به اهدافشان است. ➕ فایل PDF مقاله‌ای خواندنی در این زمینه: 📑 [حذف عالمان دین، راهبرد مشترکِ فرق انحرافی و مدعیانِ دروغین مهدویت] نقل از دعوت شوم @tollabolkarimeh 🌷 👇دانلودمـقاله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅مخلوق زشت نداریم! الَّذِي أَحْسَنَ كُلَّ شَيْءٍ خَلَقَهُ آن كه هر چه را آفريد به نيكوترين وجه آفريد (سجده:7) سَیّد مفسران: هر يك از موجودات فى‌نفسه و براى خودش داراى حسنى است كه تمام‌تر و كامل‌تر از آن براى آن موجود تصور نمى‌شود. و اما اينكه مى‌بينيم موجودى زشت و ناپسند است براى يكى از دو علت است: يا براى اين است كه آن موجود داراى عنوان عدمى است كه بدى و ناپسندى‌اش مستند به آن عدم است مانند ظلم ظالم و زناى زناكار، كه ظلم بدان جهت كه فعلى از افعال است زشت نيست بلكه بدان جهت كه حقى را معدوم و باطل مى‌كند زشت است و زنا بدان جهت كه عمل خارجى است و هزاران شرايط دست بدست هم داده تا آن عمل صورت خارجى بگيرد زشت نيست چون صورت خارجى آن با صورت خارجى عمل نكاح مشترك است بلكه زشتى‌اش بدين جهت است كه مخالف نهى شرعى و يا مخالف مصلحت اجتماعى است ويا براى اين است كه با موجودى ديگر مقايسه‌اش مى‌كنيم و از راه مقايسه، زشتى و بدى عارضش می‌شود مثلا عقرب كه در مقايسه با انسان زشت و بد مى‌گردد... پس به هر حال، هيچ موجودى بدان جهت كه موجود و مخلوق است متصف به بدى نمى‌شود. 📔ترجمه المیزان، ج16، ص374 نقل از مهر تابان @tollabolkarimeh 🌷
🔻 غدیر ۱۴۳۷ چند روزیست که دلم یک جای خلوت میخواهد و خیالی آرام تا بنویسم از آنچه قلبم را به تلاطم انداخته. بنویسم از شوق و هیجانی که دارم. از روزی بگویم که در آن مدال خادمی گرفتم و آرزویم این است تا روزی که زنده ام این خدمت را از من دریغ نکنند. سال گذشته بود که با حرفی از بزرگواری دلم از این رو به آن رو شد. اشکم جاری شد و با همسرم تصمیم گرفتیم که عید غدیر یک احسان کوچکی بدهیم؛ در حد توان ، هر چه که بود و داشتیم. با خود گفتیم مگر عید الله الاکبر نیست؟ مگر قلب زمین و زمان شاد نیست؟ پس این شادی را فریاد بزنیم.نشان بدهیم. دیدیم همه حرف از محرم و غم تنهایی سیدالشهدا میزنند. کمی فکر کردیم و دیدیم که حسین بن علی چرا تنها ماند و چرا آنگونه مظلوم شد؟مگر غدیر شروع امامت نبود؟پس چگونه از یاد ها رفت و مردمان نفهمیدند که حسین پسر علی ست. همان که پیغمبر خدا سه روز حاجیان را برای معرفی اش در گرمای سوزان مکه نگاه داشت تا بگوید این علی و اولادش راهنمایان شمایند.مبادا از ایشان جدا شوید که گمراه خواهید شد.سخن از عاشورا بود ولی غدیر نه! همه جا غم محرم و خیمه گاه و قتله گاه بود ولی غدیر نه! یادمان نبود که عاشورا از فراموشی غدیر به وقوع پیوست. گفتیم خب کاری کنیم. دور هم جمع شدن و هدیه های زیبا برای بچه ها و بسته های غذا بهانه ای شد که ذره ای غدیر را بزرگ بداریم.و ما شروع کردیم.حالا از آن شروع طلایی تنها یکسال میگذرد و من با ورود ماه پر برکت ذی حجه هر روز که به هجدهم این ماه نزدیکتر میشویم بی قرار تر میشوم. بی قرار تر از همیشه. بی تاب تر و مشتاق تر که باز خادمی کنم.و در این راه مبلغ غدیر باشم.حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب که درود خدا و تمام هستی بر او باد حکومت بر دلها دارد و ما موظفیم ایشان را به همه معرفی کنیم.چه خوب که از غدیر شروع کنیم. با طعامی و یا هدیه ای.... حتی اگر عروس و دامادی را پاگشا میکنیم در غدیر باشد. عیادت بیمار یا خرید لباسهایمان در غدیر و برای غدیر باشد.من یقین دارم و به این باور رسیدم که هر که بر سر این چشمه ی رحمت و امید بنشیند و طلب کند سیرابش میکنند... به امید روزهایی که همه مان مبلغ غدیر باشیم. هر چند با کارهای به ظاهر کم و کوچک! حتی آب و چای و صبحانه و ناهار و شام روز غدیر را به نیت احسان برای مولایمان امیرالمومنین تهیه کنیم و توفیق خدمت و نوکری بیشتر و بهتر را برای سالهای بعد از ایشان طلب کنیم. یادمان باشد با فراموشی غدیر و غریب و مهجور ماندنش کربلای دیگری نسازیم. یا علی ✍ به قلم @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚠️نا امیدی سم است 👈 مشکلات نباید جوان را متوقف وناامید کند. 🔻 حضرت امام خامنه‌ای در پاسخ به گلایه‌ی یکی از جوانان نخبه از مشکلات موجود بر سر راه #نخبگان: 🔹️ مشکلات نباید جوان را متوقف و ناامید کند، زیرا ناامیدی، سمّ است و هیچ بهانه‌ای مجوز ناامیدی نمیشود و مجوز فرار نمیشود. 🔺️ اگر نسل‌های قبل متوقف و ناامید می‌شدند، ما باید همچنان در همان دوران فساد و طاغوت می‌ماندیم ولی اکنون به برکت همان جوانان نسل قبل، در کشور شرایطی فراهم شده است که استعدادهای #جوان_نخبه بروز و ظهور پیدا می‌کند و می‌تواند با #صراحت بایستد و حرفهای خود را بزند. ۹۸/۵/۱۶ @tollabolkarimeh 🌷
🔰 طلبه برای موفقیت علمی نباید شب از روز بشناسد/ ویژگی اصلی حوزه ایجاد اندیشه در طلبه است 📌 آیت‌الله شب زنده‌دار در جمع نخبگان و مستعدین برتر حوزه خراسان: 📕 حضرت حجت(عج) بر ارکان موفقیت یک دانش‌پژوه تأکید دارند که اگر باشد ولو بقیه امور در سطح ویژه نباشد، به نتیجه می‌رسد و آن رکن موفقیت عبارت از تلاش، سعی وافر، شب از روز نشناختن و پس از آن رغبت است. 📕 مزه شیرین طلبگی با درک رغبت و علاقه‌مندی وافر به هدف در مسیر دستیابی به قله‌های معنویت و تهذیب به دست می‌آید. 📕 اندیشیدن چیزیست که در حوزه‌های علمیه آموزش می‌دهند ولی کمتر در مراکز دیگر مورد توجه است. 📕 مباحثه و پیش مطالعه نیاز طلبه است. مرحوم میرزا ابراهیم محلاتی می‌فرموده: طلبه‌ای که بدون پیش مطالعه وارد درس شود فاسق تلقی می‌شود چرا که وقت خودش را تضییع کرده است. وقتی ایشان از دنیا رفت نقل شده که خواب دیده‌اند دنیای برزخ را برای ورود ایشان چراغانی کرده‌اند. 📕 اگر شما(طلاب) خادم علوم، آرمان و اهداف امام صادق(ع) و ائمه هدی هستید، باید مسیر را بشناسید و بدانید انسان با اندیشیدن در این مسیر رغبتش فزونی می‌گیرد. 📕 اسلام و مکتب اهل‌بیت(ع) امروز به سبب جهانی شدن و وسعت زیاد، بیش از هر زمانی به علمای فرهیخته و دلداده به معنویت نیاز دارد. 📖 متن کامل در: 🌐 http://yon.ir/LmPGo @tollabolkarimeh 🌷
❇️چرا بعضی از ما مستجاب نیست؟! حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی: 🌺وقتی از وجود مبارک امام صادق (ع) سؤال می‌کنند چرا دعای ما مستجاب نیست، فرمود: «لأنّکم تدعون مَن لا تَعرفون» زیرا شما کسی را که نمی‌شناسید. 🔷 اینکه می‌بینید بعضی از ادعیه ما مستجاب نیست برای اینکه یک مقدار توجه ما نزد قدرت‌های خود ما یا وابستگی‌های ماست و بخشی از توجه ما به طرف الله است. کسی که هم به طبیب چشم دوخت، هم به دارو، هم به قدرت تحصیل دارو چشم دوخت، هم به قدرت پرستار، چنین انسانی وقتی می‌گوید «اللهم اشفنی» او با خدا بصورت نیم‌رخ سخن می‌گوید برای اینکه بخشی از توجه‌اش متوجه خداست و بخشی از توجه‌اش متوجه امکانات خودش می‌باشد لذا چنین دعایی، دعای نیست. 🔷وقتی از وجود مبارک امام صادق (سلام الله علیه) سؤال می‌کنند چرا دعای ما نیست فرمود: «لأنّکم تدعون مَن لا تَعرفون» زیرا شما کسی را می‌خوانید که نمی‌شناسید. بنابراین ما باید با تمام چهره و هویّت چیزی را از خدا بخواهیم؛ اگر در نیایش و می‌خواهیم با تمام چهره و هویّت بخواهیم و اگر در می‌گوییم ﴿إِیِّاکَ نَعْبُدُ وَإِیَّاکَ نَسْتَعِینُ﴾ باید با تمام به خدا عرض کنیم ﴿إِیِّاکَ نَعْبُدُ وَإِیَّاکَ نَسْتَعِینُ﴾ ✔️ @tollabolkarimeh 🌷
📸 تصویری دیده نشده مرحوم آیةالله آقای حاج شیخ محمد آصف‌محسنی 🔺️ حضرت آیت الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت عالم مجاهد مرحوم آیةالله آقای حاج شیخ محمد آصف‌محسنی را تسلیت گفتند. 📝 متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسمه تعالی درگذشت عالم مجاهد مرحوم آیةالله آقای حاج شیخ محمد آصف‌محسنی رحمةالله‌علیه را به عموم ارادتمندان ایشان در افغانستان و ایران و به خاندان مکرم ایشان تسلیت عرض میکنم. دهها سال مجاهدت فی سبیل الله در میدانهای سیاسی و فرهنگی و علمی و اجتماعی در کشور اسلامی افغانستان و همراه با مردم شجاع و غیور آن سامان، کارنامه‌ی افتخارآمیز این روحانی بلندپایه را نشان میدهد و برکات مستمر و ماندگار آن، میراث ارزشمند معنوی آن بزرگوار است. رحمت و رضوان الهی را برای آن مرحوم مسألت میکنم. سیّد علی خامنه‌ای ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞ببنید دو دسته انقلابی... 🔹انقلابی مثبت و پای کار 🔸انقلابی منفی و راحت خواه @tollabolkarimeh 🌷
💢تا چه اندازه می‌توان یک خبر را سانسور کرد؟ ✔️بمناسب روز خبرنگار/ پاسخ آیت الله مکارم‌شیرازی: 📜پرسش و پاسخهای مطرح شده در مورد خبر و خبررسانی🔻 ❓پرسش: آیا در اسلام، سانسور اخبار جایز است؟ اگر جایز می‌باشد، حدود آن را بیان فرمایید؟ 🔸پاسخ: هرگونه خبرى که انتشار آن به حال جامعه مضرّ است، یا سبب بیدارى دشمنان یا بهره بردارى سوء آنان مى‌شود، یا موجب تفرقه بین مسلمین مى‌گردد، یا ایجاد یأس و وحشت و بد بینى مى‌کند، یا تبعات دیگرى مانند آنچه گذشت دارد، چنین اخبارى نباید انتشار یابد. ❓پرسش: گاهی نقل خبرى از خارج از کشور، مرتبط با عقاید مسلمانان است؛ اگر بیان چنین خبرى موجب وهن عقاید ما گردد بیان آن بهتر است یا کتمان آن؟ اگر کتمان شود، آیا «بى خبرى» از وجود چنین عقیده اى مفسده آمیزتر نخواهد بود؟ 🔸پاسخ: در اینگونه موارد باید از قانون اهم و مهم تبعیت نمود، و مصلحت و مفاسد کار را سنجید، و آنچه مهم تر است باید مورد توجّه قرار بگیرد. ❓پرسش: مردم تا چه حد براى شنیدن خبرها محرم هستند؟ حدّ افشاى یک خبر محرمانه تا کجاست؟ 🔸پاسخ: حدّ افشاى آن تا آنجاست که تولید ضرر و زیانى براى جامعه نکند. نقل از اجتهاد @tollabolkarimeh 🌷
🏴سالروز #شهادت جانسوز نهال گلشن دین، نور دیده زهرا، سپهر دانش و بینش، #امام_محمد_باقر علیه السلام تسلیت باد. @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#امام_خمينی (ره): بدانيد كه اگر خدای نخواسته از #روحانيين و از كسانی كه ملبس به لباس روحانی هستند، مطلبی كه بر خلاف دستورات #اسلام است صادر بشود، روحانیت را با اين اعمال منزوی خواهيد كرد و #قلم‌ها بر ضد شما به كار می‌افتد و شما را از ملت جدا می‌كنند و ملت را از شما جدا می‌كنند و به سر اين كشور آن می‌آورند كه در زمان #رضاخان و پسرش آمد. @tollabolkarimeh 🌷
💢مروج فقه پویا ✔️بمناسبت شهادت امام محمد باقر(ع)/ اسماعیل علوی: 🔹شهادت امام محمد باقر(ع) در آستانه برگزاری مناسک حج حکایت ازتغییرعمیقی دارد که با گذشت یک قرن دراجتماع مسلمانان به وجود آمده بود. 🔹دانشگاه فقه اسلامی که امام باقر(ع) مؤسس آن بود به نشر فقه اسلامی آنگونه که از سوی خدا و رسولش تبیین شده بود پرداخت و در شرایطی که مردم از اموردینی خود به جز اندکی نمی‌دانستند، مسائل بسیاری را آموزش داد. 🔹مهمترین ویژگی دانشگاه امام باقر(ع) ترویج انعطاف پذیری فقه، اجتناب از ایجاد تنگناها برای مردم و موافقت شریعت با فطرت بود. 🔹آن حضرت(ع)با باز گذاشتن باب اجتهاد، بازگشت به حکم عقل را مشروعیت بخشید و فقه رادر جایگاه تبیین حقوق عمومی نشاند و از این طریق اسلام را به عنوان برنامه زندگی شناساند. @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌼 رابطه ی زیبای اربعین و غدیر #حجت_الاسلام_پناهیان #غدیر @tollabolkarimeh 🌷
و اینگونه بود که در عصر حاضر، انسانیت مُرد! در یمن روزی هزار بار انسانیت می‌میرد.. به خدا سوگند اگر از درد یمن بمیریم رواست.. اشک کودک یمنی قبل از شهادت 😭 @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃 ✅تربیت سرباز مخلص برای امام زمان(عج) #تشکیل‌خانواده_‌‌فرزندآوری #مجاهدت_ما 🔹امام‌ سید روح‌الله 🔹استاد پناهیان @tollabolkarimeh 🌷
⚠️آماده نزول بلا هستیم؟! من اصبح لا یهتم بامور المسلمین فلیس بمسلم من سمع رجلا ینادی یا للمسلمین فلم یجبه فلیس بمسلم @tollabolkarimeh 🌷