💢 فکر قارونی؛ اسلامی حرف زدن و قارونی فکر کردن
آیت الله #جوادی_آملی:
ما هر کار خیری که انجام دادیم خودمان را میبینیم و آن مبدأ خلاّق و فیاض را نمیبینیم! ... اگر کسی خدای ناکرده این چنین فکر کند بگوید من خودم زحمت کشیدم به اینجا رسیدم این اسلامی حرف میزند ولی قارونی فکر میکند چون قارون هم همین را میگفت، میگفت من خودم درس اقتصاد میدانستم لذا ثروت پیدا کردم.
ما حق نداریم که اسلامی حرف بزنیم بگوییم مسلمانیم ولی قارونی فکر کنیم بگوییم من خودم ده سال زحمت کشیدم و به اینجا رسیدم!
بسیاری از افراد اسلامی حرف میزنند ولی قارونی فکر میکنند آنها با وجود این همه نعمت خداوند میگویند که ما خودمان زحمت کشیدیم و درس خواندیم و عالم شدیم مگر قارون غیر از این را میگفت او هم میگفت خودم زحمت کشیدم و کار کردم و ثروت به دست آوردم.
این خطر قارونی دامنگیر بسیاری از ماهاست.
اگر کسی بگوید در راه علم ۴۰ سال دود چراغ خوردم حرف قارونی زده است.
بسیاری افراد از مشرک بودن خود بی خبرند؛ وظیفه انسان آن است که از این شرک رقیقی که گرفتار اوست خلاص شود تا از برکات اعتقاد به توحید طرفی ببندیم. ما باید بسیار مراقب اندیشه خود باشیم؛ نگوییم خود زحمت کشیده ایم و عالم شده ایم ...
مگر قارون غیر از این میگفت؟! میگفت من خودم درس خواندم عالم شدم! "إِنَّما أُوتیتُهُ عَلی عِلْمٍ عِنْدی" مگر غیر از این بود؟! چرا به جایی نرسید؟ چرا زمین او را فرو برد؟ ما ـ خدای ناکرده ـ اسلامی حرف نزنیم و قارونی فکر کنیم؛ چه در حوزه چه در دانشگاه.
نقل از حوزه و فلسفه
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان شنیده نشده از شهید مطهری:
آفت دين سه چيز است؛
١-فقيه فاسد
٢-پيشواى ظالم
٣-مقدس نادان
@tollabolkarimeh 🌷
درسهایی از خم شدن یک #امام_جمعه در مقابل بانوی جوان!
🔴 هدیه از دست یک بانوی مسلمان بر زمین میافتد و امام جمعهی شهر بی درنگ خم میشود تا تقدیر نامه را بردارد که مبادا ناموس مردم جلوی چشم نامحرم خم شود...
این اقدام آیت الله آل هاشم دو پیام اساسی دارد:
1️⃣ نشان میدهد که جایگاه زن مسلمان چنان بالاست که یک ریش سفیدی که ملبس به لباس پیغمبر است و در جایگاه امامت جمعه قرار دارد، برای حفظ حرمت و حیای او تا کمر خم میشود. هدف اصلی علینژاد هم تنزل جایگاه زن از مقام، به عروسکِ دست مردان هوس باز است.
2️⃣ امام جمعهی تراز انقلاب اسلامی، خضوع دارد و عاری ازهرگونه تکبر و غرور است. خود را از مردم میداند و خدمتگزار مردم است. برای مردمش تا کمر خم میشود تا مردم جلوی او دولا و راست نشوند.
✍️ #افسران
@tollabolkarimeh 🌷
💢برائت از آمریکا، برائت از کودککشی و جنگافروزی است/ نخبگان جهان اسلام، درسهای حج را به ملتهایشان منتقل کنند
✔️حضرت آیتالله خامنهای در پیامی به زائران بیت الله الحرام، برائت از مستکبران و در رأس آن آمریکا را به معنی برائت از مظلومکشی و جنگافروزی، محکوم کردن کانونهای تروریسم از قبیل داعش و بلکواتر آمریکائی، نهیب امت اسلامی بر سر رژیم کودککش صهیونیست و پشتیبانان و کمککنندگان آن و محکومیت جنگافروزیهای آمریکا و دستیارانش در منطقهی حساس غرب آسیا و شمال آفریقا دانستند.
📜متن پیام رهبر انقلاب اسلامی که صبح امروز حجتالاسلام والمسلمین نواب (نماینده ولیفقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی) آن را در صحرای عرفات قرائت کرد، به این شرح است👈 http://yon.ir/PyN6X
#الکعبه_تجمعنا
@tollabolkarimeh 🌷
🔹فقه باید سیاسی باشد امّا سیاستزده؛ نه. شاهکلیدی که برخی مدعیان #فقه_سیاسی از آن دور اند و گاه و بیگاه با ادبیات فقهی افکار جناحی خود را مطرح میکنند.
چندی پیش و درست همزمان با ایام زیارتی مخصوص امام رضا علیهالسلام، آقای #سروش_محلاتی که بعد از لغو برنامه مشترکش با جناب آقای #اعرافی، کمکار شده بود بار دیگر دست به قلم برد و در پوشش نقد؛ طعنه ناشیانهای به رهبر معظم انقلاب زد.
🔹توضیح اینکه امام خامنهای مدظلهالعالی سالها قبل در میان جمعی از پاسداران #سپاه حفاظت ولی امر در مشهد مقدس فرموده بودند:
« بعضیها خیال میکنند باید بروند حتماً به #ضریح بچسبند! اینها چون دلهایشان وصل نمیشود، میخواهند جسمها را وصل کنند؛ چه فایده دارد؟ بعضیها همان دمِ ضریح هستند و چسبیدهاند به ضریح، امّا دلشان اصلاً متّصل به #امام_رضا نیست؛ یکی هم ممکن است دورتر باشد، امّا دلش متّصل باشد؛ این خوب است. اگر اینجور زیارت کردید، این خوب است.»( 06/۰۱/1382)
🔹این بیانات در قالب بنر چاپ شده و در صحن حرم مطهر حضرت امام رضا علیهالسلام نصب شده بود و جناب سروش محلاتی نیز با دیدن آن برآشفت و آن را «مطلبی نامناسب» خواند و نقدی به ظاهر فقهی و کوتاه نوشت.
🔹خلاصه اشکال سروش محلاتی به سخن مقام معظم رهبری این بود که:
نزدیک شدن به ضریح طبق نظر شهید اول و صاحب جواهر وچسبیدن به ضریح طبق قول شیخ بهائی مستحب است و اگر مستحب هم نباشد طعنه زدن به مؤمنین درست نیست.
🔆بررسی این مسئله هر چند از نظر فقهی ارزش چندانی ندارد چراکه پر واضح است قول سه نفر از فقهای متأخر هیچ حکم شرعی را اثبات نمیکند و صرف نقد یک #فرهنگ_غلط توسط ولیفقیه و مرجع تقلید طعن محسوب نمیشود اما ذکر چند نکته در این باب برای روشن نمودن عیار فقهی مدعیان خارجگویی و فقاهت سیاسی خالی از فایده نیست. گفتنی است یادداشت جناب سروش بدون مرجع و منبع دقیق نوشته شده بود که برای بررسی تحقیقیتر، منابع مطالب اضافه شده است:
🔆1. عبارت جناب شهید اول(دروس ج2 ص23) و صاحب جواهر(ج20 ص101) در خصوص نزدیک بودن فرد به ضریح است و نه چسبیدن به آن و تعیین میزان نزدیکی فرد عرفی است و با ایستادن روبروی ضریح با فاصله چند متری نیز حاصل میشود. (کما اینکه وقتی کسی کنار در داخلی و با فاصله چند متری روبروی یکی از ضریحهای مقدس باشد و با کسی صحبت کند؛ به او میگوید: در حال حاضر کنار ضریحم)
نکته جالب اینجاست که جناب سروش محلاتی عبارت شهید اول قدس سره را که در آن تصریح به عدم لزوم چسبیدن به ضریح هست نیز آورده است : « و ثالثها: الوقوف على الضريح ملاصقاً له أو غير ملاصق ». خلاصه اینکه «نفی استحباب الصاق به ضریح»(که محل کلام مقام معظم رهبری بود) با «استحباب الوقوف علی الضریح» تنافی ندارد.
جامع عباسی(ط-جدید ص418) هم گرچه چسبیدن به ضریح را جزء آداب دانسته است اما در حد قول یک مجتهد است که طبیعتا اگر یک مرجع تقلید با آن مخالفت کند مستلزم ملامت نیست.
🔆🔆2. با نگاهی دقیقتر به عبارت #مقام_معظم_رهبری مییابیم که ایشان اساسا در مقام نفی استحباب چسبیدن به ضریح نبودند کما اینکه خود ایشان هم در زیارات خود این کار را انجام میدهند بلکه در مقام نفی یک #انگاره_عوامانه بودهاند چراکه به هرحال انسانهای سطحینگری هستند که کمال مطلوب را منحصر در اتصال ظاهری به ضرائح مقدسه میدانند اما شکی نیست که ارتقای روحی و معنوی اصل است و آداب نیز برای رسیدن به آن ارتقای روحی است در حدی که برخی فقها قائلاند اگر در کسی حالت خضوع و خشوع پدید نیامد اصلا وارد مشاهد مشرفه نشود بلکه منتظر بماند تا آن حال روحی پدید بیاید.(این نکته در منابعی که آقای سروش محلاتی به آن استناد دادند وجود دارد علاوه بر آن:ر.ک: حدائق ج14 ص421. برخی فقهای اهل معرفت نیز روح تمام آداب را حالت رقت قلب و خضوع عنوان نمودهاند.(مناسک حج و عمره (آیتالله العظمی بهجت) ص280)
🔆گفتنی است این نوع نگرش سطحی موجب بروز برخی صحنههای نامناسب در مشاهد مشرفه به ویژه حرم مطهر حضرت امام رضا علیهالسلام که نه تنها در دایره «ادب زیارت» تعریف نمیشود بلکه خلاف ادب نیز هست. حقیقتا چه کسی است که هل دادن زائران، فریاد کشیدن برخی مردها در اثر فشار، جیغ کشیدن برخی زنان و... را که ریشه در همان نگاه عوامانه دارد تحسین کند؟ آیا این حرکات ادب زیارت است یا واقع نشدن این امور در محضر امام عین ادب است؟!
@tollabolkarimeh 🌷
ادامه در پست بعد👇
در پاسخ به طعنه ناشیانه محمد سروش محلاتی
🔆🔆3. با این نگاه مشخص شد که کلام مقام معظم رهبری هیچ رنگی از طعن نداشت بلکه آسیبشناسی عالمانه و مصلحانه بود که وظیفه هر عالم و اندیشمندی است. هرچند شخصیتی مثل آقای سروش محلاتی هم در جایگاهی نیست که به خاطر طعنه زدن بتواند به کسی ایرادی بگیرد. چه کسی است که کتابی از ایشان خوانده باشد و طعنهها و توهینهای او به #جریان_انقلابی (از شخصیتهای برجسته آن گرفته تا شخصیتهای حقوقی و نهادهایی همچون شورای نگهبان، مجلس خبرگان و...) را ندیده باشد؟!
🔆4. جناب آقای سروش محلاتی در دایره فکری #جریان_اعتدال، تلاش میکند هر مسئله اجتماعی (از دیه و ربا گرفته تا چارچوب رسانه و...) را لااقل در حد تشکیک و احتمال حمل بر محملهای عقلایی (آن هم در فضای جهانی شدن و عقلای کشورهای توسعهیافته) کند. حال چگونه ایشان در تشخیص مصداق ادب ،که با نگاه اولی امری عقلایی است، یکباره متعبد و متشرع میشود و شبهاخباری عمل میکند؟
🔆🔆5. این شبهه چند وقتی است از لسان جریان منحط #شیعه_انگلیسی نیز شنیده شده است. بازتکرار آن از زبان #شیوخ_اعتدالی مؤید دیگری است بر #وحدت_جبههای جریانهای غیرانقلابی و ضدانقلاب. وحدتی که یادآور #جنگ_احزاب و البته شکست مفتضحانه جبهه کفر و نفاق در صدر اسلام است.
@tollabolkarimeh 🌷
🔰 رهبرانقلاب:
از ظهر عرفه تا غروب عرفه ساعات مهمی است؛ لحظه لحظهی اين ساعات مثل اكسير حائز اهميت است.
💢سالروز شهادت مظلومانه و غریبانه حضرت مسلم ابن عقیل علیه السلام و هانی ابن عروه را تسلیت عرض مینماییم.
@tollabolkarimeh 🌷
🔹دعای عرفه صحنه وحدت شیعیان برای محکومیت جنایات ظالمانه علیه شیعیان مظلوم نیجریه و کشمیر باشد.
🔹دعای عرفه تجلی و نماد عرفات سرزمین آفریقا و کشمیر باشد.
🔹 همه شیعیان عالم به ویژه در ایران در دعای عرفه امام حسین علیه السلام، یکصدا جنایات دولت نیجریه و هند را نسبت به مسلمانان و شیعیان نیجریه و کشمیر را محکوم نمایند و نسبت به نسل کشی مسلمانان و شیعیان انزجار خویش را نشان دهند.
🔹نقش وعاظ و مداحان در این عرصه بسیار مهم و تاریخی میباشد.
@tollabolkarimeh 🌷
💠 امروز همه مومنین و عزیزان ، دعای عرفه می خوانند. ان شالله این توفیق نصیب همه بشود. اما چند نکته مهم :
1️⃣ مداحان محترم و محترمه ! ، خواهشا اگر قرار است مداحی کنید و روضه بخوانید، همان اول یا آخر دعا باشد ، آن هم مختصر و کوتاه ، نه اینکه وسط دعا هرجا گیر آوردین، مداحی شروع کنین. همین کارها باعث طولانی شدن زمان این دعا می شود و برخی جوانان ما را زده می کند.
2️⃣ مداحان محترم و محترمه ، اگر می خواهید روضه بخوانید، خواهشا معتبر باشد، چیزهای عجیب و غریب و برداشت های خودتان را به جای روضه ، ذکر نکنید که در این باره ان شالله در نزدیکی ماه محرم ، بیشتر خواهم گفت.
3️⃣ قسمت دوم دعای عرفه ، یعنی آنجایی که در مفاتیح نوشته شده است :
"
مؤلّف گوید: کفعمى دعاى عرفه حضرت سید الشهداء علیه السّلام را در کتاب (بلد الامین) تا این قسمت ذکر کرده، و علاّمه مجلسى در «زاد العماد» این دعاى شریف را موافق روایت کفعمى نقل فرموده ولى سید ابن طاووس در کتاب اقبال، پس از «یا ربّ، یا ربّ، یا رب» این اضافه را آورده:
اِلـهى اَنـَا الْفَقيرُ فى غِناىَ فَكَيْفَ .... "
👈 جزء دعای عرفه نیست، جزء دعای امام حسین (ع) نیست، خواندنش اشکال ندارد، اما خواهشا در جمع های عمومی نخوانید، تا هم دعا طولانی نشود، هم اگر خواندید ذکر کنید که این قسمت جزء دعا نیست.
👈 برای اینکه متهم به خودرایی نشوم، نظر ایت الله شبیری زنجانی که از بزرگترین رجالیون و سند شناسان فعلی هستند را می آوردم که فرمودند :
💠 قسمت آخر دعای عرفه برای امام علیه السلام نیست و جالب اینکه چند شرح بر آن قسمت هم نوشته شده است. مرحوم حاج شیخ عباس قمی نوشته است که سید بن طاووس در اقبال آن را نقل کرده است ولی در زادالمعاد علامه مجلسی نقل نشده است. مرحوم مجلسی اگر نقل نکرده اقبال را دیده و نقل نکرده است. نوشته است که در نسخه های قدیم اقبال این دعا نیست. کسی که با لسان ائمه علیهم السلام آشنا باشد می داند برخی از متنها برای صوفی هاست و در این دعا برخی کلماتی به کار رفته که در عبارات متصوفه دیده می شود و در روایتها ما نمی بینم. 💠
🔰 ان شالله همه توفیق داشته باشیم از اصحاب واقعی امام زمان (عج) باشیم.
✍عبادی
@tollabolkarimeh 🌷
✅نظر علامه طباطبایی درباره بخش پایانی دعای #عرفه
برخی ها می گویند بخش دوم دعای عرفه از «الهی أنا الفقیر» تا آخر دعا، از مشایخ صوفیه است نه امام حسین(ع). اما آیة اللّه حاج شیخ علی #سعادت_پرور (پهلوانی) از علّامه سید محمد حسین طباطبایی نقل کرده اند که ایشان گفته اند:
« کیست که بتواند این گونه حقایق را بیان کند؟ ما که عمری در مسائل فلسفی و عرفانی تلاش کرده ایم، دهنمان میچّاد* این طور حرف بزنیم!»
پ ن: ميچّاد ، ساخت عاميانه فعل «مى چايَد»، از مصدر «چاييدن» به معناى «سرما خوردن» است. در اين جا ، منظور اين است كه ما با صرف عمرى در فلسفه و عرفان، قادر به ساختن و پرداختن اين گونه عبارات با اين محتواى بلند و عميق نيستيم. بنا بر اين، چگونه مى توان آنها را به مشايخ صوفيّه نسبت داد؟
📔دانشنامه امام حسین(ع)، ج۱۴، ص ۴۴ـ۴۵
@tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
🔴 قهرمان من
خیلی از ما کافی است یک سیلی از سربازی بخوریم؛ تا کلیت انقلاب و نظام را به رگبار نقد نبندیم، آرام نمیگیریم.
زکزاکی، فرزندان، سلامتی و چندسال از عمرش را در راه همسویی با انقلاب اسلامی از دست داد، بیتفاوتی دولت و حوزه ایران را دید و با وجود وسوسههای مالی سعودی دَم نزد.
"احمد قدیری"
@tollsbolkarimeh 🌷
چرا مسلم بن عقیل را با اینکه میدانستید نمایندهی امام است، تنها گذاشتید؟! آمده بود و با او بیعت هم کرده بودید. قبولش هم داشتید. به عوام کاری ندارم. خواص را میگویم. چرا هنگام عصر و سرِ شب که شد، مسلم را تنها گذاشتید تا به خانهی طوعه پناه ببرد؟! اگر خواص، مسلم را تنها نمیگذاشتند و مثلاً، عدّه به صد نفر میرسید، آن صد نفر دور مسلم را میگرفتند. خانهی یکیشان را مقرّ فرماندهی میکردند. میایستادند و دفاع میکردند. مسلم، تنها هم که بود، وقتی خواستند دستگیرش کنند، ساعتها طول کشید. سربازان ابن زیاد، چندین بار حمله کردند؛ مسلم به تنهایی همه را پس زد. اگر صد نفر مردم با او بودند، مگر میتوانستند دستگیرش کنند؟! باز مردم دورشان جمع میشدند. پس، خواص در این مرحله، کوتاهی کردند که دوْر مسلم را نگرفتند.
رهبر انقلاب ۷۵/۰۳/۲۰
@tollabolkarimeh 🌷
افشاگری هسته ای آیت الله یزدی
🔴 آیت الله یزدی عضو شورای نگهبان در دیدار با دادستانهای کشور گفت: «اخیراً طرحی که مورد تصویب مجلس قرار گرفته بود به شورای نگهبان آورده شد. این طرح عبارت است از آنکه دولتهای استکباری بتوانند پسماندهای انرژی اتمی خود را در کشور دفن کنند؛ استکبار همیشه این پسماندها را در کشورهای عقب مانده دفن میکند و همه میدانیم که اشعههای این نوع پسماندها برای افراد کشور ضرر خواهد داشت.»
اشاره آیتالله یزدی به تصویب کنوانسیون مشترک ایمنی و مدیریت پسماند پرتوزا است که چند هفته قبل به تصویب مجلس دهم رسید.
کمالوندی رئیس سازمان انرژی اتمی در روز تصویب این طرح، درباره آن به نمایندگان مجلس گفته بود: این کنوانسیون هیچ نگرانی برای ما ایجاد نمیکند؛ حدود دو سال به صورت مستمر حداقل ۱۶۰۰ ساعت کار کارشناسی با مشارکت بخشهای مختلف اعم از ریاست جمهوری، وزارت امور خارجه، مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی و در کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره این لایحه صورت گرفته است. او همچنین تصریح میکرد: حق شرط در این کنوانسیون برای ما محفوظ است و تصویب این کنوانسیون با رأی بالا، پیامی قوی برای کشورهایی است که جمهوری اسلامی ایران را متهم به سلاح هستهای میکنند!
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی جنجالی حجت الاسلام #پناهیان؛
تو رو خدا دست از سر حجاب و کارای خوب بردارید!
@tollabolkarimeh 🌷
💢با جوانان به زبان روز گفتوگو کنید/ لزوم کار تربیتی از سنین پایه
📌حضرت آیتالله سبحانی در دیدار با جمعی از جوانان و اعضای مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی در مشهد، بیان کرد:
🔹با طرح «هفت روز در بهشت» یک استان را آباد کردهاید اما ۲۹ استان دیگر تکلیفش چیست؟ باید این کار بسط و توسعه کشوری پیدا کند.
🔹از بین نوجوانی و جوانی، مقطعی را انتخاب کنید که هرچه زیربنا محکمتر شود بهتر خواهد شد.
🔹هر زمانی برای خودش یک زبان خاصی میخواهد. ما اگر بخواهیم در این زمان با زبان صدسال پیش سخن بگوییم، کافی نیست. آقایی از نجف آمده بود و گفتم درباره عقاید چه کتابی تدریس میشود؟ میگفت همان کتابی که فاضل مقداد نوشته است! این درحالی است که این کتاب برای همان زمان نوشته شده است، امروز افکار دیگران همانند راسل و فلسفه مادیگری و... مطرح است.
🔹باید برای تدریس کتابها، استاد تربیت شود. استاد باید ذوق فلسفی، کلامی و ذهن جوشان داشته باشد تا بتواند برای مخاطب، آن را تدریس کند.
📖 متن کامل در:
🌐 http://yon.ir/QIo9F
@tollabolkarimeh 🌷
💢نخبگان حوزه مجاهدانه وارد میدان شده و پاسخ مسائل جدید را بدهند
📌آیتالله محمدمهدی شبزندهدار، عضو فقهای شورای نگهبان در گفتوگویی، مطرح کرد:
🔰امروز با عنایت به جهانی شدن اسلام، محافل علمی دنیا در پی آن هستند که به سوالات دینی پاسخ داده شود و در این راه مستعدین برتر حوزه رسالت آن را دارند مجاهدانه وارد میدان شده و پاسخ مسائل جدید را بدهند.
🔰بدون شک اگر نخبگان و مستعدین برتر حوزههای علمیه بتوانند سؤالات بشر را در همه صحنهها به صورت قاطعانه، برهانی، مورد قبول و سازگار با فطرت و عقلانیت پاسخ دهند، حتما دنیا در برابر پذیرش اسلام و قبول آن از هر جهت خاضع و پذیرا خواهد بود.
🔰کسانی میتوانند به این پرسشها پاسخ دهند که استعداد داشته و درس خوانده و ملا باشند، با ضوابط و قواعد استنباط آشنا بوده و دارای ابتکار باشند، از سوی دیگر نیز ذهن خلاق داشته و بتوانند به جزئیات توجه کنند. قطعا کسی که بین خود و خدا این شرائط را دارد و در جامعه نیز نیازمندی را احساس میکند باید بداند که رفع نیازمندی، واجب کفایی است و از عهده آن نمیتواند شانه خالی کند.
📖 متن کامل در:
🌐 http://yon.ir/MJJe6
@tollabolkarimeh 🌷
سخنگوی مقاومت اسلامی نُجَباء:
🔸تبعیت از ولیفقیه، فریضه دینی و موجب تقرب به پروردگار است.
🔸هر دولت ضدایرانی در عراق روی کار بیاید، بهدست ملتِ عراق ساقط میشود. هیچ کشوری نمیتواند پیوند محکم برادری بین ایران و عراق را از بین ببرد.
🔸عراق بهدلیل اشتراکات عقیدتی و پیروی از مرجعیت، با وجود فشارهای آمریکا هرگز در محور ضدایرانی قرار نخواهد گرفت.
🔸برخی رسانههای عراقی که به عربستان و سفارت آمریکا وابستهاند، پس از اسقاط پهپاد آمریکایی و توقیف نفتکش انگلیسی توسط ایران، تا مدتها در سکوت مطلق فرو رفتند، چون بهحدی شوکه شده بودند که حتی نمیتوانستند اخبار دروغ در این خصوص تولید و منتشر کنند.
🔸توفیقات جمهوری اسلامی که در رأس جبهه مقاومت است، سبب شد مسلمانان جهان احساس افتخار و قدرت کنند و عزت خود را بازیابند.
@tollabolkarimeh 🌷
🔻جسارت های ادامه دار...
بعد از حسین بن علی روحی له الفداء، جنگ هایشان نرم گشت... خون ثارالله در رگ ارواح خفته ی مردم شریان یافته بود...
شاعر، تاریخ اسلام خوان بود که گفت: این حسین کیست که عالم همـه دیوانه ی اوست... کلامش دقیق است و ابیاتش وثاقت روایات را دارد...
زهرِ خاموش را جایگزین شمشیر پرهیاهیو کردند؛ اهل بیت عصمت و طهارت را مظلومانه با زهر مسموم می کردند و با وقاحت تمام، پس از شهادت، بدن مبارک را نشان مردم می دادند تا بگویند ما دستمان به خون فرزندان پیامبر آغشته نیست!
برای از بین بردن جایگاه امامت در بین مردم، مجلس شراب میگرفتند و ایشان را به اجبار دعوت میکردند. برای زائل کردن مقام معنوی حضرات، رقاصه و بدکاره در زندان می گماردند. برای زیر سوال بردن مقام علمیِ فرزندان آل الله، محفل پرسش و پاسخ علمی راه می انداختند! هر چه خباثت در چنته شان بود به رو می کردند؛ اما خدا زیر و رویشان می کرد! آخر نیرنگ ها ختم به خیری از آیات قرآن میگشت: و مکروا و مکرالله و الله خیرالماکرین...
گماشته هایی داشتند از جنس باعیارترین جاهلان و حرمت شکنان! بازگو کردن جسارت هاشان العیاذبالله میطلبد!
الف نام مبارک حضرت باقر علیه السلام را در کنار حرمتشان می شکستند و اینگونه خطابشان می کردند که : أنت ...
ألا لعنت الله علی القوم الظالمین...
به امام صادق علیه السلام که می رسیدند، به مقدس ترین شارع عصرشان، یهودی وار ایرادات بنی اسرائیلی میگرفتند!:
پسر رسول خدا! در فلان مساله اسراف میکنید!
فرزند رسول خدا! چرا نشسته ای برای نجات اسلام قیام نمیکنی!
پسر رسول خدا! چرا لباس زیبا و لطیف بر تن کرده ای! اجداد شما چنین بودند و چنان!
فرزند رسول خدا...
و این جسارت ها نسبت به مقام ملکوتی مردان خدا از پیامبران گذشته بوده تا امامان و فرزندان پیامبر آخرالزمان! و البته که حضرت ختمی مرتبت فرمود : «ما أوذی نبیٌّ مثلَ ما أوذیتُ.»
اما چرخه ی ظالم و ظلمش، مظلوم و ستمدیده گی، همچنان پابرجاسـت! و در این بین، آنان که بر منصب سکوت خوش نشسته اند نیز همچنان جایگاه ویژه خود را پابرجا نگاه داشته اند!
اگر امام محمدباقر علیه السلام، در خردسالی کربلا به چشم دید و پدر و امامش را در مقابلش فجیعانه شهید کردند، تنها نه از سر خباثت خبیثان بود؛ سکوت و بیطرفیِ بظاهر سجاده نشینان و تسبیح به دستان زمان نیز در بریده شدن سر مبارک امام زمانشان تاثیر مستقیم داشت!
تاریخ تکرار می شود!
و امروز نیز اگر ظلمی به علما و منسوبین دین می شود - از شیخ زکزاکی ها گرفته تا یک طلبه و روحانی ساده در کنج مسجدی - و جسارت هایی بی پاسخ می ماند؛ قطعا و یقینا بدانیم که یک عده ظاهرالصلاح و مقدس نمایان، یا در خانه خفته اند و یا در پای سجاده مشغول نیایشند و گوش هایشان با پرده های غفلت کر گشته!!! همچنان که امیرالمومنین در خانه نشسته بود و مساجد مدینه، به امامت امویان مملو از نمازگزار! چرا که سیاست خنثی بودن و کاری به کار ظالم نداشتن، در ظاهر دنیایشان را تکانی نمیداد، حساب و کتاب آخرت هم که فی الحال نسیه است!
در هر دوره ای، عده ای از همین افراد، با متهم کردن و نسبت دادن تندروی و یا در پاره ای موارد کندروی به اهل بیت عصمت علیهم السلام، کم کاری های خود را توجیه نموده و به نحواحسن، نَفْس لوامه را سرکوب کرده تا از عذاب وجدانِ شانه هایی که خالی کرده اند رهایی یابند!
حکام دیروز و مسئولین امروز نیز با جملات گهرباری چون : « هر صحبتی و کلامی تاوانی دارد! آنچه دیگران را ناخوش است نباید به زبان برانی؛ ولو حرف حق باشد و حقیقتی از دین!» خود را خلاص نموده و رفع تکلیف می شوند!
اما سرآخر، سوزِ نِشترهای اغیار را مرهم است این بند از آیات الهی:
قال تعالى فی کتابه الکریم: (إِنَّا کَفَیْنَاکَ الْمُسْتَهْزِئِینَ ) [الحجر: 95]
پی نوشت:
اگر مردم و در رأس آنها خواص سکوت نمی کردند و از حزب خدا حمایت و پیروی می کردند، تاریخ شاهد غربت، خانه نشینی، آزار و اذیت، و شهادت اهل بیت علیهم السلام نبود.
✍ به قلم #سونیا_سجادی
@tollabolkarimeh 🌷