eitaa logo
طلاب الکریمه
12.1هزار دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
3.8هزار ویدیو
1.5هزار فایل
«هر آنچه که یک بانوی طلبه لازم است بداند را در طلاب الکریمه بخوانید»🧕 📌 منبع: جزوات و نمونه سوالات طلبگی و اخبار روز ارتباط با ادمین: @talabetooba
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠اگر گذاشته بودند... و این که این قدر صدای غدیر بلند شده است و این قدر برای غدیر ارج قایل شده اند و ارج هم دارد برای این است که با اقامه ولایت یعنی با رسیدن حکومت به دست صاحب حق، همه این مسائل حل می شود، همه انحرافات از بین می رود. اگر حکومت عدل بپا شود، اگر گذاشته بودند که حضرت امیر سلام الله علیه حکومتی را که می خواهد بپا کند، تمام انحرافات از بین می رفت صحیفه نور،جلد 20،صفحه 29 دیدار امام خمینی(ره) با مسؤولین کشوری و لشکری به مناسبت روز عید غدیرخم مورخ:1365/06/02 @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌟 نماهنگ | #غدیر، قاعده اسلام 🔻 حضرت #آیت‌الله_خامنه‌ای: ماجرای تعیین غدیر، ماجرای تعیین ضابطه و قاعده است. پیغمبر اکرم در ماه‌های آخر عمر، این قاعده را وضع کرد؛ آن قاعده چیست؟ قاعده‌ی امامت؛ قاعده‌ی ولایت. ۱۳۹۵/۰۶/۳۰ #غدیر_حقیقت_دین @tollabolkarimeh 🌷
⭐️ در روز چه گذشت؟ : قضیه غدیر، در سفر پیامبر اکرم در غدیر خم اتفاق افتاد. از کاروان بزرگ مسلمانان که در این سفر با پیامبر حج گزارده بودند، بعضی جلو رفته بودند. پیامبر پیکهایی را فرستاد تا آنها را به عقب برگردانند و ایستاد تا آنهایی که عقب مانده‌اند، برسند. اجتماع عظیمی در آن‌جا تشکیل شد. 🔹بعضی گفته‌اند نود هزار، بعضی گفته‌اند صدهزار و بعضی هم گفته‌اند صدوبیست هزار نفر در آن اجتماع حضور داشتند. در آن هوای گرم، مردم ساکن - که بسیاری از آنها هم اهل بیابانها و روستاها بودند و به گرما عادت داشتند - طاقت نمی‌آوردند روی زمین داغ بایستند. لذا عباهایشان را زیر پاهایشان میگذاشتند تا طاقت بیاورند و بایستند. 🔹در چنین شرایطی، از جای برخاست، امیرالمؤمنین علیه‌الصلاةوالسلام را از زمین بلند کرد و جلوِ چشم خلایق نگه داشت و فرمود: «من کنت مولاه فهذا علی مولاه، اللهم وال من والاه و عاد من عاداه». پیامبر در این‌جا مسأله ولایت - یعنی حاکمیت اسلامی - را به طور رسمی و صریح مطرح میکند و امیرالمؤمنین را به عنوان شخص، معین و مطرح مینماید. 🔺بنابراین، این روز، اولاً روز است؛ ثانیاً روز ولایت علیه‌الصلاةوالسلام است.۱۳۷۹/۰۱/۰۶ @tollablkarimeh 🌷
⭕️موافقت مقام معظم رهبری با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان 💢به‌ مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیر خم، مقام معظم رهبری با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات یک‌هزار و هفتاد نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند/فارس @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب خطاب به مسئولین: بر سر يكديگر كمتر فرياد بكشيد. 🔹دشمن اصلی را با دوستانی که با آن‌ها اختلاف نظر داریم اشتباه نگیریم. @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اختلاف‌کردن بر سر #ولایت_امیرالمومنین «خیانت به اسلام» است 🎙 #امام_خمینی: 💬 یکی جزوه می‌دهد لعن می‌کند یک کسی را؛ یکی جزوه می‌دهد تعریف می‌کند از کسی! هر دویش خلاف است. هر دویش امروز غلط است. دست بردارید از نادانی! 💬 این تفرقه امروز خیانت به اسلام است، با هر اسمی که باشد. امروز سر ولایت امیرالمومنین اختلاف کردن خیانت به اسلام است. 💬 با اعمال شما مبادا اسلام دفن بشود. اگر دلسوز به اسلام و ملت هستید، دست از تفرق بردارید، اگر دلسوز به کشورتان هستید، دست از این تفرقات بردارید. @tollabolkarimeh 🌷
اینها مثل من و تو ، محب علی هستند و شیعه؛ منتها کشمیری اند؛ ان شاءالله امروز بطور خاص ملتزم باشیم به دعا برای شیعیان غریب در سراسر عالم @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با پای ابن یوسف بیعت کرد! سخنان مهم استاد عالی در مورد پذیرفتن ولایت ولی خدا؛ انسان بی ولی نداریم فکر نکنید اگر ولی خدا را رها کردید دیگر ازاد هستید! اون وقت باید ذلیلانه به شیطان کولی بدهید!زیر بار اولیای شیطان بروید! ➕ ماجرای تامل برانگیز شخصی بنام عبدلله ابن عمر که دست عزت مند امام علی ع را رد کرد وذلیلانه با پای حجاج ابن یوسف بیعت کرد! @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 تحلیلی متفاوت درباره موضع گیری انقلابی رئیس جامعه مدرسین وواکنش آملی لاریجانی؛ مواظب مرجفون وکاسبان جهادومبارزه باشید به نام خدا پس ازاینکه عالم مجاهدآیت الله یزدی برای کمک به امام خامنه‌ای واردمیدان شد وباهدف ازبین بردن تردید درموردصحت یاعدم صحت نامه آملی لاریجانی خطاب به حضرت آقا،ومقابله باقدرت طلبان،هزینه دفاع ازولایت وروشنگری علیه جریان پیچیده قدرت‌طلب رابه جان خرید،دوباره زمینه برای عده‌ای محافظه‌کار وچالش گریزفراهم شده تاباسخنان چندپهلو،علیه جریان حزب اللهی واردمیدان شوند. بایدازاین افرادوجیه الناس پرسیدچرابه جای دلسوزی برای وحدت!ونگرانی ازاختلاف،به فکر مظلومیت رهبرمعظم انقلاب وامت اسلامی نیستید؟ چرابه فکرمشکلات اقتصادی مردم ورانت خواری ها وافزون طلبی هانیستید؟ اگراین افشاگری انجام نمیشد،شما ازاساس،نامه را انکارکرده وکسانی که مدعی نوشتن نامه بودندرا افراطی وتندروخطاب میکردید! خودآقای آملی لاریجانی باواکنش به آقای یزدی هم اصل نوشتن نامه به امام خامنه ای رابرای همه مسجل کردوهم نارضایتی شدید وی ازبرخی نهادها ورسانه ملی درباره روشنگری درباب فساد رابه اثبات رساند. دراین گونه قضایابایدبه جای اصراربرسکوت وتمام شدن قضیه،به تنویرافکار ودفاع ازطرفی که حق با اوست بپردازیم واین منافاتی باحفظ وحدت برای جلوگیری ازسواستفاده دشمن ندارد. وحدت به معنای سکوت درمقابل توطئه نیست،اینگونه اظهارنظرهاکمک مستقیم به آقای آملی لاریجانی بوده وبه هیچ وجه خدمت به انقلاب نیست. آنگونه که ازتعالیم اسلام فهمیده میشود، دراینگونه قضایا بایدابعاد ماجرا رابه صورت واضح برای مردم و حق جویان،باز کنیم؛یعنی مردم بایدمطلع شوندکه آیا آملی لاریجانی خطاب به رهبرعزیزمان نامه‌ای نوشته یانه اگرنوشته، محتوای نامه چه بوده ودلیل نوشتن نامه بااین لحن وسیاق چیست؟ دراینجا با دونظرمتفاوت فقهی و نظایرآن روبه‌رونیستیم بلکه یک طرف مدعی است که طرف دیگر نامه‌ای ناشایست خطاب به امام المسلمین نوشته وقصدفشاربه نظام اسلامی دارد. وضمن آن،به تجمل واشرافی‌گری وی نیزاعتراض داشته است. ازطرفی فرد مقابل که ریاست قوه قضاییه را برعهده داشته، ازجانب جامعه ونخبگان مورد سوال واقع شده که چرا درچند ماه تصدی رئیس جدید قوه،این میزان برخورد بامفسدان ودزدان صورت گرفته وچرا این رویکرد درزمان ریاست وی نبوده است؟ وقتی نامه‌ای اینچنین موهن،خطاب به رهبرانقلاب نوشته شده،باید نویسنده هزینه اهانت به نائب امام رابپردازد اما اگر نوشته نشده، آقای آملی نبایدفقط رفتن به نجف را انکارکندبلکه بایدبه صورت مشخص اصل نامه را تکذیب کرده وتکذیب به شکل اطمینان آوری برای افکارعمومی تاییدشود. نکته دیگراینکه بامقایسه طرفداران دوطرف منازعه مشخص میشودکه ماهیت اصلی قضیه چیست. ببینیدچه کسانی وباچه استدلال هایی! به دفاع ازآملی لاریجانی پرداخته وعلیه رئیس جامعه مدرسین براق شده اند وچه کسانی ازموضع گیری های آیت الله یزدی حمایت کرده اند. این تلقی که منازعه اخیرموجب سواستفاده اصلاح طلبان میشود ناشی ازبی اطلاعی است،برعکس،واکنش عجیب رسانه های اصلاح طلب وغرب زده هابه اقدام انقلابی آیت الله یزدی ناشی ازانگیزه قوی این جریان برای جلوگیری ازتخریب وجهه آملی لاریجانی است وبه خوبی مشخص است که ارتباط تنگاتنگ جریان اصلاح طلب باجریان حوزوی مدافع آقای آملی لاریجانی موضوعی دارای سابقه وعقبه است! این ترس که نبایداظهارنظرآیت الله یزدی درجامعه منتشر میشدسخن محکمی نیست،چراکه اولاخبرنامه آملی لاریجانی درفضای عمومی منتشرشده وثانیا اگرتکلیف انسان روشنگری باشد،شعاع این روشنگری مانندبقیهِ موارد مربوط به انقلاب،آحاد مردم هستند. این ماجراسایزکوچک اتفاقی است که درزمان امام خمینی(ره)رخ داد،زمانی که امام دستورفرمودند که نامه مبارک ایشان خطاب به آقای منتظری رسانه‌ای شود،هاشمی رفسنجانی باایجاد اجماع میان لایه های اول ودوم مدیریتی ازانتشار رسمی نامه وامتثال امرامام جلوگیری کرده و موجب صدماتی به نظام اسلامی شد که اثرآن تادوران اصلاحات باقی بود وهنوز هم برخی درانتساب این نامه به امام تشکیک می کنند. وجه شبه این دوموضوع ترس ازاطلاع رسانی به مردم است. مطلب بسیارمهم و راهبردی اینکه با حضور سیدابراهیم رئیسی یک ساختارکاملا مهندسی شده درسطح کشورکه بنای آن به اول انقلاب بازمیگردد درحال متلاشی شدن است که مهمترین عامل فسادهای گسترده موجودهم اینان هستند. آقای آملی بایدپاسخ دهد که علت سکوت وی دردوران ریاست قوه قضائیه نسبت به باندهای فسادمشخصاکدام گزینه است؟: بی اطلاعی؟ ملاحظات؟ ویا ارتباط؟ خلاصه اینکه آقای آملی لاریجانی بایدپاسخگوی پرسش‌های مهم افکارعمومی نسبت به عملکرد خود درقوه قضاییه ودرفضای سیاسی جامعه باشد وجبهه حزب الله نیزباید باصراحت لهجه ازرئیس انقلابی جامعه مدرسین حمایت منطقی ومستدل داشته باشد. @tollabolkarimeh 🌷
🔴 موج دیوار کشی 🔻 صدور حکم برای دختر و داماد 🔻 صدور حکم برای مسولین کشاورزی تهران 🔻 بازداشت اکبر طبری و حسن رعیت 🔻 و حالا بازداشت رئیس سابق خصوصی سازی ⭕️ فقط بخشی از اخبار یک ماه اخیر مربوط به قوه قضائیه است ⭕️ آقای رئیسی ممنون بابت دیوار کشی بین مردم و رانت خواران، ممنون که مردم را امیدوار به اجرای عدالت کردید. @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استاد_شجاعی | #استاد_رائفی_پور | #استاد_پناهیان | حاضران به غائبان برساننــد ....| شما که پیام غدیر را شنیدی و فهمیدی؛ آنرا به گوش چند نفر رسانیده‌ای؟ رسالت من و شما، امروز در قبال #غدیر چیست؟ @tollabolkarimeh 🌷
🔴 #عید_غدیر سه روز است .. 🍃🌸استاد پناهیان: عید غدیر سه روز است نه یک روز، زیرا در واقعه غدیر خم ۳ روز طول کشید تا تمام مردم با علی ابن ابیطالب(ع) بیعت کنند. اگر عید قربان را یک روز تعطیل می‌کنیم و عید فطر را همرنگ جماعت شده‌ایم و ۲ روز را تعطیل می‌کنیم، عید غدیر را باید سه روز تعطیل کنیم، این مسأله را به عنوان پیشنهاد جدی مطرح نمی‌کنم، بلکه می‌خواهم اهمیت غدیر را بیان کنم. @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻غدیر آمده است که بفهماند که سیاست به همه مربوط است. چراغانی و مدّاحی خوب است اما مسئله #غدیر، اقامه عدل است. غدیر آمده است که بفهماند که #سیاست به همه مربوط است، در هر عصری باید حکومتی باشد با سیاست، منتها سیاست عادلانه که بتواند به واسطه آن ... راه را باز بگذارد (یعنی آرام کند) برای اینکه صاحب افکار؛ که صاحب افکار، افکارشان را با دلگرمی و با آرامش ارائه بدهند. زنده نگه داشتن این عید نه برای این است که چراغانی بشود و قصیده خوانی بشود و مداحی بشود، اینها خوب است، اما مسئله این نیست. مسئله این است که به ما یاد بدهند که چطور باید #تبعیت کنیم، به ما یاد بدهند که غدیر منحصر به آن زمان نیست، غدیر در همۀ اعصار باید باشد و روشی که حضرت امیر در این #حکومت پیش گرفته است باید روش ملتها و دست اندرکاران باشد. 📚صحیفه امام خمینی (ره)، ج 20، ص 112 @tollabolkarimeh 🌷
🔻مرجعیت گریزی بزرگان تشیع سخنی از علامه تهرانی 🔻مرحوم علامه تهرانی راجع به مرجعیت گریزی علمای شیعه چنین می نویسد: 🔹 استاد ما مرحوم نائينى قدّس الله نفسَه يك مرتبه در بالاى منبرِ تدريس فرمود: يا أيّها الطّلّاب! مرحوم على_كنى (صاحب كتاب نفيس «قضاء» و معاصر شيخ انصارى و از أعلام شاگردان و شايد همرديف شيخ انصارى كه اوّل عالم و اوّل مجتهد طهران بود، و اگر كسى بخواهد از علميّت او مطّلع بشود كتاب «قضاء» ايشان را ببيند، «قضاء» حاج ملّا على كنى معروف است) ايشان به طهران رفت و تمام علماى طهران كه در مقابل او خاضع و خاشع و به او اذعان داشتند نزد او آمده و تقاضا كردند كه شما امور مردم باشيد و در امر قضا و مرافعات، مردم به شما مراجعه كنند و شما نظر بدهيد و فصلِ خصومت نمائيد! استاد ميفرمود: مرحوم حاج ملّا على كنى گفت: «من اين كار را نمى‌كنم زيرا من در اجتهاد خود شكّ دارم» تا اينكه پنجاه نفر از مجتهدين طهران و اطراف از كسانى كه ايشان آنها را مجتهد ميدانست خدمت ايشان آمده و بر اجتهادشان شهادت دادند، آنوقت ايشان اين پيشنهاد را پذيرفت. (کتاب ولایت فقیه، ج2، ص34) @tollabolkarimeh 🌷
آیت الله مکارم شیرازی: 🔹حل مسأله کشمیر از طریق دیپلماتیک ممکن است. 🔹مسلمین جهان باید این منطقه از جهان که اکثریتش مسلمان هستند را فراموش نکنند و برادران اسلامى خود را از زیر فشار هندوستان نجات دهند. 🔹مسلمین باید احساس مسؤولیت کنند والا در پیشگاه خدا پاسخى ندارند. ___ @tollabolkarimeh 🌷
🔻برنده ماجرای دعوای لفظی آیت الله یزدی با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام⁉️ 🔻برگ اول 🔸 بعد از شکل گیری جریان اصلاحات، اتاق فکر این جریان، تصمیم گرفت برای نفوذ و ایجاد عقبه حوزوی، جریانی را در حوزه ها شکل دهد. این جریان که با شعار توسعه سیاسی توانسته بود در انتخابات پیروز شود برای رسیدن به اهداف خود تلاش کرد تا با شکل دهی مجمع مدرسین و محققین در حوزه به اهداف خود دست یابد. علیرغم مخالفت شورای عالی حوزه و جامعه مدرسین با شکل گیری مجمع محققین، به کمک تاج زاده در جایگاه معاونت سیاسی وزارت کشور آن زمان، مجوزی صادر شد که بعدها بعلت فعالیت این جریان در فتنه ۸۸ مجوزشان باطل گردید. 🔻برگ دوم 🔸 روزنامه های زنجیره ای و فعالین فضای مجازی جریان اصلاحات، ماموریت داشتند تا در این طراحی نقش بازی کنند و فعالیتشان را با شدت بیشتری دنبال کنند. از بین تیم رسانه ای خود، افرادی را انتخاب کردند و ماموریت یافتند برای نفوذ در حوزه ها و ایجاد انشقاق بین جریانهای انقلابی فعالیت کنند. 🔸 یکی از این افراد فعال رسانه ای، فرید مدرسی است که توانسته با سفارش اتاق فکر جریان اصلاحات به همفکران حوزوی خود، برخی از فعالین رسانه ای حوزوی را با خود همراه کند و در پستو و محافل خصوصی تعدادی از افراد بانفوذ حوزوی رسوخ کند. 🔸فعالیت جریان منتظری و باند مهدی هاشمی نیز در همراهی این جریان کاملا مشهود است. عناصری همچون عمادالدین باقی و سراج الدین موسوی مهمترین نقش را بر عهده داشتند. با ورود ابزار شبکه های اجتماعی، تحرکات این جریان و هجمه علیه روحانیت انقلابی بیشتر شد. 🔸جریان حامی فتنه حتی به بیت حضرت امام(ره) طمع کرد و تلاش کرد تا برخی از افراد موثر در این بیت را با خود همراه کند. 🔻برگ سوم 🔸در کنار جریان منتظری، جریان های مخالف نظام، مثل اپوزسیون داخل و خارج کشور نیز مهره های فعال در این طراحی بودند که به عنوان نمونه از اقدامات این جریانات، می توان به پخش فایل صوتی توسط جریان منتظری و انتشار آن توسط شبکه های ماهواره ای معاند نظام، قبل از انتخابات سال ۹۶ اشاره کرد. 🔸 با توجه به عدم موفقیت مجمع محققین در ایجاد و جذب طلاب و اساتید حوزوی جهت ایجاد پشتوانه و عقبه حوزوی برای جریان اصلاحات، نشست دوره ای اساتید را تشکیل دادند و سعی کردند که حمایت خود را از آن تشکل، پنهان نمایند. نشست دوره ای نیز تلاش دارد تا این حمایتها را پنهان نماید و در لوای "حفظ استقلال حوزه" و "حفظ سنت های حوزه" به شخصیت سازی برای جریانات غیرانقلابی اقدام نماید. 🔸شکل دهی دوقطبی های کاذب "حوزه نجف_ قم" و "آخوند حکومتی و غیر حکومتی" در راستای ایجاد انشقاق در بین جریانهای انقلابی از دیگر اقدامات این جریانات غیر انقلابی و بعضا مخالف نظام است. 🔻سخن آخر 🔹 اینکه گاهی بین جریانات انقلابی اختلاف نظر باشد طبیعی است اما اینکه این اختلاف نظرها به جدال در رسانه ها و فضای عمومی کشور کشانده شود طراحی لیبرالها و سکولارهاست و جدای درست بودن یا نبودن سخنان مطرح شده این دو شخصیت حوزوی، بهتر است مواظب باشیم در پازل و طراحی این جریانات بازی نکنیم. بهتر است اختلاف نظرها و انتقادات را در جلسات خصوصی بیان نمایند و حل و فصل کنند. به نظر می رسد جوابیه رسمی آیت الله لاریجانی، تنور این بازی را برای مخالفین و معاندین نظام گرم کرد. نقل از کانال حوزه تراز انقلاب اسلامى @tollabolkarimeh 🌷
🌺🍃 ۱۸ ذی الحجه سالروز تولد شیخ الاعظم مرتضی انصاری رضوان الله تعالی علیه، گرامی باد 🔴 عظمت از زبان یک مأمور انگلیسی:‌ "‌در برابر عظمت او خُرد شدم!!" 💠 امام خامنه ای(حفظه الله): 🔸«من يک وقت خواندم كه يک مأمور انگليسى، خدمت شيخ [انصاری] رفت تا پول عمده‌اى را كه مربوط به يک موقوفه‌ معروف بود، به او بدهد. 🔸مأمور انگليسی گفته است: «خدمت شيخ رفتم، وقتى پيشنهاد به اين عظمت را به او عرضه كردم، نگاهى در آستين چپش كرد و گفت [گرفتن این پول] نيست؛ همين يک كلمه!» 🔸به نظرم مى‌آيد كه آن مأمور انگليسى، به اين تعبير يا قريب به اين تعبير، گفته است: «مقابل اين عظمت، خُرد شدم - يا هضم شدم -.» 🔸خب؛ شيخ چقدر مى‌توانست از آن پول براى دنياى اسلام و براى حوزه‌ى علميه استفاده كند؟ ببينيد؛ عظمت بينش و شعور معنوى و اين مرد، اين‌جا معلوم مى‌شود.» ۷۳/۰۹/۲۱ ✅ تصویر نوشته: شاگردان اصلی @tollabolkarimeh 🌷
🔰 این طوری هیات ها می خواهند زمینه ساز ظهور باشند؟ با چنین بی نظمی و مردم آزاری ای؟ 🔰 هر چند که اکثریت هیات های ما خوب هستند ، اما همین مقدار کم هم نباید باشد. 🔰 همچنین اضافه کنین به این درد بزرگ، سد معبر ها و راه بندان هایی که ایجاد می کنند برای ایستگاه صلواتی !!! @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 بی لیاقتی خواص، عامل اصلی گسترش فساد در کشور ❌ نقش علماء، در دینداری یا بی دینی جامعه از منظر امام خمینی (ره) 🎙حامد وفسی @tollabolkarimeh 🌷
🔴 مرجعیت، موضوعی نیست که دست خوش دسایس و بازیچه اغراض بی تقوایان گردد تا بدون شایستگی این مقام را تصاحب کنند، شاید عنوانش را برای مدتی بتوانند با خود یدک کشند! ولی جایگاهش را هرگز نمی توانند غصب کنند! خداوند باری تعالی خود می داند که چه سلسله ای از استاد و شاگردی باید این مسئولیت سنگین را به سر منزل مقصود برساند! 🌹 به مناسبت سالروز تولد شیخ الاعظم انصاری/۱۸ ذی الحجه، عید غدیر خم/ @tollabolkarimeh 🌷
بیانیه تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم درباره حوادث اخیر حوزه باسمه تعالی با تبریک عید الله الاکبر وعید ولایت عید غدیر به عموم دلدادگان امیرالمومنین سلام الله علیه و آرزوی سربلندی روز افزون انقلاب اسلامی در عرصه جهانی، در روزهای اخیر مطالبی از زبان رئیس محترم شورای عالی در یک جلسه خصوصی منتشر شد و پس از آن از جانب دفتر جامعه مدرسین رسما اعلام شد که این گونه نقل قولها سندیت ندارد، ولی همین مطالب دستمایه برخی از فعالان رسانه ای یک جریان سیاسی قرار گرفت که تلاش کردند از این منقولات غیر دقیق برای هجوم به جامعه مدرسین و رئیس انقلابی آن و نیز دامن زدن به اختلاف نظرها و احیانا سوء تفاهمات میان پاره ای از اعضای جامعه مدرسین نهایت بهره برداری را داشته باشند. 🔸صدور ای از سوی آیت الله به عنوان پاسخ به بخشی از سخنان منقول از زمینه ای شد برای بهره برداری بیشتر اختلاف افکنان و بدخواهان. چه فرصتی بهتر از این برای به فراموشی سپردن مسائل و مشکلات اساسی مردم و سرگرم ساختن جامعه به این گونه مجادلات؟ 🔸تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم لازم می داند در این برهه مهم و با توجه به طراحی هایی که از جانب برخی جربانهای سیاسی برای دخالت در امور حوزه و آینده آن تدارک دیده شده نکات ذیل را تقدیم کند. ۱- نهاد مرجعیت رکن مهم و بنیادین و ریشه دار حوزه است و صیانت از آن به ویژه در زمانه ای که بازیگران عرصه سیاست طمع ورزانه به دنبال بهره جویی از این نهاد برآمده اند ضروری است و در حقیقت جان کلام آیت الله یزدی هم توجه دادن به این نکته است.شاید حاشیه سازی اخیر هم برای بخشی دیگر از سخنان منسوب به ایشان برای به فراموشی سپردن این موضوع مهم است. ۲- به استناد سخن تاریخی بنیانگذار انقلاب اسلامی در منشور روحانیت جامعه مدرسین ستون محکم انقلاب اسلامی در حوزه است و از این رو مورد اعتمادترین مجموعه برای صیانت از جایگاه مرجعیت به شمار می‌رود، چنانکه امام راحل هم در منشور روحانیت از اقدام جامعه مدرسین در اعلام عدم صلاحیت مرجعیت کسی که در موقعیت مرجعیت قرار داشت تمجید کرده است. ۳- سیره سلف صالح ما در حوزه این بوده که تا حد امکان از قبول مسئولیت مرجعیت ابا داشتند و لذا تمهید مقدمه کردن برای تصدی این جایگاه همواره مذموم شمرده می شده. اقدام برخی افراد در سالهای اخیر در زمینه سازی برای دستیابی به مرجعیت مساله نگران کننده ای است که نیاز به پیشگیری جدی دارد. این ادعا که هرکس احساس مسئولیت کرد می تواند خود را برای مرجعیت عرضه کند و در نهایت مردم هستند که انتخاب می کنند مغالطه ای آشکار است. احراز صلاحیت‌های لازم برای مرجعیت به ویژه با ملاحظه نیت های ناپاک دشمنان در زمان کنونی جز از طریق اهل خبره چگونه مقدور است؟شاید گفته شود که اهل خبره منحصر در جامعه مدرسین نیست که باید گفت گرچه در مقام واقع چنین انحصاری نیست ولی یقینا در شرائط کنونی اطمینان بخش ترین نهاد برای این موضوع جامعه مدرسین است. ۴- نکته ای که موجب نگرانی جامعه متدین و انقلابی و علاقه مندان جامعه مدرسین و حتی نگرانی برخی مراجع عظام گردید ورود بعضی از اعضای محترم جامعه مدرسین به پاره ای مناقشات در روزهای اخیر بود که می‌ توانست و می تواند در یک فضای آرام و در محافل خصوصی مطرح و حل و فصل شود. امروز حفظ وحدت و الفت میان نیروهای انقلابی بیش از هر زمان دیگر ضروری است.از جانب دیگر حفظ حرمت عالمان فداکار و انقلابی و پیش کسوتی که حق بزرگی بر نسل جوانتر اساتید حوزه دارند وظیفه همگان است و انتظار آن است که این حرمت مراعات شود. ۵- ضمن احترام به شخصیت علمی و انقلابی آیت الله یزدی و آیت الله آملی لاریجانی که از استوانه های حوزه محسوب می شوند تقاضا داریم که اجازه سوء استفاده به دشمنان بیرونی و درونی که امروز شادمانه از این مجادلات بهره می گیرند داده نشود. ظهور و بروز اقتدار بی نظیر نظام اسلامی در ماههای اخیر موجب خشم و کینه بیشتردشمنان گردیده و در پی انتقام گیری هستند. در این وضعیت هوشیاری همه شخصیت ها و نیروهای انقلاب ضروری تر است. در پایان، عزت و شوکت بیشتر نظام اسلامی و پرچمدار فرزانه آن را از خدای بزرگ مسئلت داریم . تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم ۱۳۹۸/۵/۲۹ @tollabolkarimeh 🌷