eitaa logo
طلاب الکریمه
12.3هزار دنبال‌کننده
8هزار عکس
3.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
«هر آنچه که یک بانوی طلبه لازم است بداند را در طلاب الکریمه بخوانید»🧕 📌 منبع: جزوات و نمونه سوالات طلبگی و اخبار روز ارتباط با ادمین: @talabetooba
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻تجدید تنازعی دیرین در مناسکی نوین شماری از مناسبت‌های نوساخته در ماهی که به تعبیر امام جامعه، ربیع المولود و ربیع الهجره است، فضای غبارآلودی را در پس چهره آرام شده از عزاداریها، رقم می زند. … صحبت از صلاح و سداد علمی نقل‌های دوگانه تاریخی در میان همهمه ذهن های برآشفته در این قیل و قال نیست. صحبت از تاراج تقوای عملی در تصدیق بی تحقیق یا تکذیب بی‌دلیل نیست. صحبت از تحلیلی است که خارج از گودهای طلبگی و تتبعات علوم نقلی و روایی، عاری از تعصب و برخاسته ازمنطقی همه‌فهم، حجاب از سر اهداف داعیه‌داران برپایی چنین مناسکی بردارد. … به راستی خلق ایامی چون محسنیه، روز سامرا و هفته برائت و … با چه توجیه و تاویلی برخلاف سیره رجال و علمای مذهب تشیع و ذوات مقدس ائمه علیهم السلام، به پا خاسته‌است؟! اندک توجهی در اسامی این ایام، کند ذهن ترین افراد را نیز به تقابل تاریخی اختلاف شیعه و سنی هدایت کرده و تمرکز و تاکید بر همانهایی را می‌رساند که علمای مذهب، به جهت وجوب اجتناب از نفاق و اشتقاق، از آن بر حذر داشته‌اند. بی‌تردید تمامی مناسبت‌سازی‌ها، با عنایت به رویکردی خاص و ویژه و در پی روایت جدیدی از تاریخ، خلق می‌شوند و در این میان خرده فرهنگ‌های نوپای جامعه برای بیشتر دیده شدن و اعلام حضور در جامعه، در پی مناسک‌سازی برای این مناسبات ساختگی می دوند. … سوال اینجاست که تبلور این مناسبات و محوریت بخشیدن به هویتی شیعی در برابر هویت برادران سنی مذهب، و تعویض جایگاه اصول و فروع در مسائل شریعت، از سوی فرقه‌ای که جدایی دین از سیاست، شعار دیرین آن بوده، با چه هدف بلند مدتی تبیین شده است؟! آیا تخطئه حکومت شیعی ایران و خارج کردن جمهوری اسلامی از مدیریت شیعیان جهان نقشه شوم و البته رویای دور از دسترس چنین جریانی نیست؟! ✍ به قلم @tollabolkarimeh 🌷
⭕️اگر انسان درست حقایق را نمی فهمد؛ 🔻من معتقدم در همه‌ی کارها، اگر انسان سیاسی نباشد، درست نمی‌تواند حقایق را بفهمد. سیاست یک عطر و بوی خاصّی است. مثل این است که شما گلی را می‌برید پیش کسی که شامّه ندارد. همه چیز را از این گل می‌فهمد، اما یک چیز را نمی‌فهمد. شما نمی‌توانید بفهمید که او این را نمی‌فهمد، او هم نمی‌تواند بفهمد که شما چیزی اضافه بر او دارید و می‌فهمید. او، غیرقابل توجیه است. چشمش هم کور نیست که بداند نمی‌بیند؛ نه. 🔻 آدمهایی که شامّه ندارند، بعضی‌شان تا آخر عمر نمی‌فهمند که شامّه ندارند. یک چیزی ببینند، می‌گویند «بوی خوبی دارد»، اما درک درستی از این قضیه ندارند. سیاست، چنین چیزی است. یک حقیقت است که در یک پدیده به وجود می‌آید و آن را آدمی که بینش سیاسی دارد می‌بیند. اصلاً نمی‌شود آن را به کسی که بینش سیاسی ندارد، نشان داد. 🔻ما سرِ یک قضیه‌ای با آقایی که مرد محترمی هم بود، بحث می‌کردیم. من دیدم واضحترین امور را به او می‌گویم و او ملتفت نیست. او تعجّب می‌کرد که من چرا این حرفها را می‌زنم؛ من هم تعجّب می‌کردم که او چرا نمی‌فهمد! ۱۳۷۲/۰۳/۳۱ @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢واکنش آیت‌الله رئیسی به فضاسازی‌های دولت پیرامون برخوردهای ضدفساد دستگاه قضائی رئیس قوه قضائیه: ♦️ما میدان مبارزه با فساد را با سیاسی‌کاری، ملامت، اتهام‌زنی و دوقطبی سازی بعضی‌ها خالی نخواهیم کرد. @tollabolkarimeh 🌷
⭕️ غرب بدنبال الگوی «بی‌دولت‌سازی» در عراق و لبنان است/ نظام‌های سیاسی در این دو کشور برای شکست خوردن آن‌ها طراحی شده است 👤 سیاوش فلاح پور، فعال رسانه‌ای در حوزه‌ی مسائل بین‌المللی: 🔹قدرت‌های جهانی و غربی [...] حداقل از سال ۱۹۴۸ به این سو که رژیم صهیونیستی تأسیس شده، یک الگوی ثابت را دنبال می‌کنند که الگوی «بی‌دولت‌سازیِ» کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا و عموماً جهان اسلام یا حداقل تضعیف حاکمیت مرکزی این کشورها است. 🔹اصولاً نظام‌های سیاسی در این دو کشور (عراق و لبنان) برای شکست خوردن آن‌ها و برای ناکارآمدی‌شان طراحی شده است. 🔹نظام سیاسی لبنان بازمانده از میراث استعمار فرانسه و بعد هم توافق طائف است که آمریکا در طراحی‌اش سهم عمده‌ای داشت. 🔹نظام حاکمیت فعلی عراق هم پس از اشغال این کشور توسط آمریکا و پل بریمر طراحی شد و اجازه‌ی وجود یک حکومت مرکزی قدرتمند و توانا برای حل مشکلات مردم و اجرای قانون اساسی را نمی‌دهد. 🔹دولت وجود دارد و نهادهای حاکمیتی هستند، اما عملاً قادر به کار و فعالیت نیستند 🔹در یک جای دیگر مثل سوریه خواستند کل دولت را بزنند و در جای دیگری مثل لیبی کاملاً همه چیز را ویران کردند. 🔹نبود یک قدرت مرکزی که بتواند کشور را مقتدرانه و یکپارچه اداره کند، اولین نتیجه‌ی طبیعی‌اش درجا زدن و عقب ماندن کشور و [...] نتیجه‌ی دومش نیز هموار شدن زمینه برای افزایش نفوذ قدرت‌های خارجی در این کشورهاست. 🔹سقوط قذافی به معنی سقوط دولت مقتدر در لیبی بود. الان غرب لیبی دست یک جریانی است [...] جریان دیگری هم در شرق لیبی است [...] این‌ها را به جان هم می‌اندازند و مانع از شکل‌گیری یک دولت مرکزی قدرتمند می‌شوند تا نفوذشان را افزایش دهند 🔹(در مورد لبنان) در همین وضعیت نابهنجار اعتراضات که خیابان‌ها و جاده‌ها را می‌بندند، دولت هم بانک‌ها را تعطیل کرده و نظام خدمات عمومی را عملاً از کار انداخته 🔹آن شهروندی که آمده به خیابان و بحق به ناکارآمدی و بی‌کفایتی دولت لبنان در تأمین برق و خدمات عمومی و درمانی اعتراض کرده، عملاً به خودش ضرر ‌زده است، چون دولت را عاجز کرده است. 🔹می‌دانیم به حدی ساختار اقتصادی در این دو کشور و مخصوصاً لبنان بحرانی است و تا زمانی که اصلاحات اساسی اقتصادی و سیاسی انجام ندهند، این تهدید رفع نخواهد شد. لذا نظام سیاسی این کشورها نیز باید از خود را از بقایای طراحی‌های استعماری خارج کند/ پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
connect.pdf
368.8K
#تلخیص #تمهیدات #جلد۲ #درس_۱ @tollabolkarimeh 🌷
connect.pdf
302.7K
#تلخیص #تمهیدات #جلد۲ #درس_۲ @tollabolkarimeh 🌷
connect.pdf
322.8K
#تلخیص #تمهیدات #جلد۲ #درس_۳ @tollabolkarimeh 🌷
سلام علیکم ادامه فایلها را در کانال دروس به آدرس زیر دنبال کنید. @file_darsi_h
🌀 لزوم بازگشت امام به حوزه 📝 مهدی قریب 🔹وقتی به دوران مبارزات انقلاب، سر می‌زنیم، یک نکته به چشم می‌خورد که خیلی شبیه الان ما است. هرکدام از گروه‌ها و دلسوزان در تلاش و دادن طرح و احیانا اجراکردن طرح‌های خود بودند. در میان طلبه‌ها هم کم و بیش از این خبرها بود. عده‌ای معتقد بودند که باید کار تبلیغی و گفتمانی کرد. دیگرانی معتقد بودند که باید کار تربیتی کرد و لذا می‌رفتند و در آموزش و پرورش ورود می‌کردند. کسانی اعتقاد به کار در دانشگاه داشتند. برخی هم کار مبارزاتی به معنای خاص را دنبال می‌کردند. اما هیچ کدام انگار منتج نبود. 🔹ناگهان امام به صحنه اضافه شد. امام که به صحنه اضافه شد، هر کدام از طرح‌ها که تا قبل از آن مانند یک ماهیت بدون وجود بودند سر جای خود قرار گرفتند و اثر بخش شدند. به نظرم الان هم به چنین چیزی نیازمندیم. یعنی اضافه شدن امام به صحنه. اولا امام بزرگوار ما با سیره و نظریاتش به میان ما برگردد. و دوم اینکه بهترین و مترقی‌ترین فهم از او یعنی مقام معظم رهبری با شخص و شخصیت خود به حوزه برگردد. 🔹منظور من لزوما حضور فیزیکی نیست. ولی صرف حضور گفتمانی هم نیست. آقاجان ما از سال ۹۴ تقریبا هر سال با حوزه به بهانه‌ای حرف زده است. (اسفند ۹۴ دیدار مجمع نمایندگان مجمع، ۹۵ طلاب تهران، ۹۶ طلاب تهران، ۹۷ طلاب مدرسه آقای صدر و ماه رمضان ۹۸) چه حرفهای مهمی هم زده است. باور کنیم این اَبَر راهبرد تحول و اصلاح است. آقا الان بیشترین بار حوزه را به دوش می‌کشد، به حوزه‌ها کمک مالی می‌کند و... نکات بیشتری هست ولی فعلا غرض طرح بحث بود تا بهانه‌ای شود برای گفتگو و تأمل./مناهج @tollabolkarimeh 🌷