✔️پیشگویی خاخام یهودی از روی تورات:
💥ایران امسال اسراییل را نابود خواهد کرد.
🔹 به نقل از وب سایت روزنامه اسراییلی"جروزالم پست"، خاخام "ماتیتیاهو گلازرسون" 82 ساله که بیش از 30 کتاب مذهبی نوشته و به پیشگویی از روی کدهای مخفی تورات شهره است، در یکویدئو مدعی شده بر اساس خوانش کدهای رمزی که در آیات تورات وجود دارد، ایران در سال 5780 یهودی (امسال) به اسراییل حمله و این کشور را نابود خواهد کرد.
🔹خاخام "گلازرسون" مدعی است این پیشگویی خود را از روی کدهای رمزنگاری شده کتاب مقدس یهودیان میگوید. این کدها شامل کلمات پیچیدهای هستند که در تورات یافت میشود و به عقیده بعضیها حاوی پیامهای پنهانی خدا برای بندگان است.
/یالثارات
@tollabolkarimeh 🌷
📝 پیام رهبر انقلاب به #تشکلهای_دانشجویی
امروز بیشتر از همیشه کشور به عنصر مومن #حزباللهی احتیاج دارد
🔴 در سیامین سالگرد تأسیس اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان که در دانشگاه علوم تحقیقات در حال برگزاریست، حجتالاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای سراسر کشور پیامی را از سوی رهبر انقلاب خطاب به تشکلهای دانشجویی قرائت کردند.
در این پیام آمده است:
🔹" اولاً سلام من را به آنان برسانید، ثانیاً بگویید امروز بیشتر از همیشه کشور به عنصر مومن حزب اللهی احتیاج دارد. هرچه میتوانند برروی مبانی پافشاری کنند."
@tollabolkarimeh 🌷
ای خدا ، من باید از نظر علم از همه برتر باشم، تا مبادا که دشمنان مرا از این راه طعنه زنند.
باید به آن سنگدلانی که علم را بهانه کرده و به دیگران فخر میفروشند، ثابت کنم که خاک پای من هم نخواهند شد.
باید همه آن تیره دلان مغرور و متکبر را به زانو در آورم، آنگاه خود خاضع ترین و افتاده ترین مرد روی زمین باشم.
_ شهید چمران
@tollabolkarimeh 🌷
❌چرا اصلاح طلبان؟!؟
♨️وقتی به تاریخ جمهوری اسلامی ایران نگاه می کنیم می بینیم که بیشترین سهم قدرت و سیاست را طیف #اصلاح_طلب به خود اختصاص داده است و تقریبا می شود گفت که همه این چهل سال را در راس هرم قدرت قرار داشته اند در حالی که عملکرد آنان از حرف و شعار بالاتر نرفته است...
🔸سوال این است که چگونه آنان توانسته اند با چنین کارنامه ای باز در قدرت باقی بمانند و حیات سیاسی خود را زنده نگه دارند؟
🔻قبل از پاسخ به این سوال باید بگویم که ما نه اصلاح طلبی را نجات بخش جامعه می دانیم و نه اصول گرایی را‼️ چرا که در سیره سیاسی #حضرت_امیر(ع) می خوانیم:
💠الیمین و الشمال مضله، و الطریق الوسطی هی الجاده، علیها باقی الکتاب و آثار النبوه، و منها منفذ السنه، و الیها مصیر العاقبه.
💠چپ و راست گمراهی است و راه وسط، طریق اصلی قرآن و روایات خاندان رسالت و علامت های آنان موجود است و سرانجام آنان می باشند.( خطبه 16)
✊بنابراین راه نجات کشور در #انقلابی_زیستن و #انقلابی_عمل_کردن است.
🔶اما در پاسخ به سوال مطرح شده فقط به ذکر یک علت اشاره می کنیم که البته مادر همه علت ها و عامل اصلی شکست طیف انقلابی و کسانی که خود را انقلابی می دانند(اصول گرایان) می باشد:
آن چیزی که اصلاح طلبان #فشل و #پر_مدعا را به اریکه قدرت می رساند نه تدبیر و تغییر اوضاع مردم و جامعه، بلکه اتحادی است که بین افراد این طیف سیاسی وجود دارد و لذا می بینیم که غالب وعده های اینان بر زمین مانده است ولی باز موفق عمل می کنند و فرمان سیاسی کشور را به دست می گیرند چرا که #تشکیلاتی عمل کردن را خوب فهمیده اند و خوب اجرا می کنند و در واقع اشخاص را فدای اهداف می کنند و همین #پراگماتسیتی عمل کردن است که آنها را حیات بخشیده است و خواهد بخشید.
🔺اما در طرف مقابل شاهد عدم انسجام عجیبی بین نیروهای انقلابی و نیروهایی که خود را انقلابی می دانند(اصول گرایان) هستیم و البته حب قدرت عجیب تری نیز بین اینان وجود دارد که زیر عناوینی چون #حس_مسئولیت و #ادای_تکلیف مخفی شده است که همین باعث شکست و دور ماندن از جغرافیای سیاسی_اجتماعی است و ناگفته نماند که طیف اصلاح طلب نیز از این عدم وحدت به شدت استقبال کرده و خواهد کرد چرا که پیروزی آنان در گرو شکست اتحاد اینان بوده و خواهد بود.
✊باشد که نیرو های انقلابی و کسانی که خود را انقلابی می دانند(اصول گرایان) از این حس تکلیف گرایانه کاذب دست برداشته و با درایت و اتحاد بتوانند شکست های متوالی خود و هواخواهان انقلاب اسلامی را جبران کنند.
والعاقبه للمتقین
سرباز جنگ نرم
/گروه رسانهای تیٖــمورا
@tollabolkarimeh 🌷
📜حاج قاسم سلیمانی و امکان تکوین مرزهای نوین انسانی
🔻مهدی سلطانی، استاد دانشگاه باقرالعلوم (ع):
🔹انسان بنا به محدودیتهایی که دارد، زندگی خویش را با مرزهایی مشخص و متعین میسازد، هر چند این مرزها در زندگی امروزه بسیار در تغییر و سیلان است. به خاطر همین دلیل است که مساله امروز انسان، هویت است، چون که مرزهای خود را مدام تغییر میدهد و نحوهی توضیح خویش را در امکانهایی که با آن مواجهه دارد، به صورت مکرر، بازتعریف میکند. زندگی انسانی به دلیل آنکه ابعاد بسیار متنوعی دارد، در هر یک از این ساحتها و ابعاد، مرزهایی را برای خویش به وجود آورده است. برای مثال، در ساحت اقتصادی، اجتماعی، خانواده و حتی در ساحت درونی انسان. این مرزها، به واسطه توضیحات مختلفی است که انسان برای خویش در این ساحتها داشته و دارد.
🔹شهادت حاج قاسم نیز از جمله مسائل بسیار مهم امروز انسان ایرانی و شاید برای انسانهای دیگرنیز باشد، که به صورت حادثهای ناگهانی، مرزهای فهم و بازتوضیح این انسان را به چالش کشید. شهادت ایشان موجب شد تا نسبتهای مختلف زندگی انسان و مرزهایی که برای آنها تفسیر و تعریف کرده است، به هم بریزد و آن ضرورتی که در آن حضور داشت، شکسته شود و در موقعیت امکانی برای بازتعریف جدید برآید. این مساله بدین خاطر اتفاق میافتد که شهادت ایشان، مثل صاعقهای برای انسان ایرانی، همهی ضرورتهای موجود را برایش ویران کرد. در این ویرانی ضرورتها، انسانها به تأمل واداشته میشوند تا در شرایط امکانی خویش، به تعیین مرزهای جدید خود روی آورند و بازتعریف جدیدی از هویت خویش ارائه دهند و به نظمیافتگی نوینی دست یابند.
🔹برخی تلاش کردند تا از حادثهای مثل سقوط هواپیمای اوکراینی، به صورت محافظهکارانه، انسان ایرانی را به مرزهای تعیین شده قبل برگردانند، ولی باید توجه داشته باشند، که مرزهای پیشین ویران شده است، و در بازتعریف به همان انسان پیش از شهادت برنخواهیم گشت، چون که این انسان کنونی، در حیرتیافتگی شهادت، در موقعیتی قرار گرفته است که تلاش دارد تا بازتعریف جدیدی از خویش طرح کند. هر چند این حیرت برای هر انسان ایرانی یکسان نبوده و برای هر شخصی به صورتهای مختلف و در یک وزان تشکیکی قرار داشته است. از این رو، هر مقدار که این حیرت در بالاترین حد وجودی، تکوین یافته باشد، میزان تخریب و ویرانسازی مرزهای مستقر بیشتر خواهد بود. لذا تحولات انسانها نیز متنوع خواهد بود و در همه به یکسان نخواهد بود.
🔹صدرالمتالهین در تعریف فلسفه اظهار میدارد که فلسفه، توضیح نحوه تکوین انسان است. چنانچه انسان را مثل صدرا نوع متوسط بدانیم، باید ببینیم که در این بازتعریف از مرزهای جدید انسانی، چه نحوه نوع اخیر از انسان ایرانی در حال وقوع خواهد بود. سوالهای دیگری نیز در اینجا قابل طرح است، اینکه این نوع اخیر جدید از انسان در حال زایش، چه نسبتی با انسان قبل از شهادت دارد؟ مرزهای جدید این انسان در ساحتهای مختلف چگونه است؟ یعنی بازتعریف آن به چه نحو خواهد بود؟ البته باید توجه داشته باشیم که نوع اخیر به واسطه حرکت جوهری انسان رقم میخورد، حرکت جوهری نیز به وسیله نظر و عمل انسان تکوین مییابد، رصد و بازتوضیح این نحوه نوع اخیر، وابسته به این امر است که ببینیم که در ساحتهای نظر و عمل این انسان، چه نحوه تغییراتی در حال تکوین است.
🔹از سویی نیز باید توجه داشت که این بازتعریف برای انسان ایرانی، در تعریف و توضیحاتی خواهد بود که از حاج قاسم سلیمانی برای وی شکل خواهد گرفت، به این دلیل که، همان طور که گفته شد، این امر به واسطه شهادت ایشان رقم خورده است، نحوهی توضیح آنها از حاج قاسم نیز در تکوین نظر و عمل این انسان نقش حیاتی خواهد داشت. چنانچه حاج قاسم امر لاهوتی دستناپذیر تعریف شود، موجب سرخوردگی انسان ایرانی خواهد شد، چون امکان الگوگیری از ایشان ممتنع خواهد شد، و اگر به تمامه دسترس پذیر باشد، وجههای غیبی ایشان به محاق خواهد رفت، لذا بایستی توضیحاتی منطقی از ایشان با درنظر گرفتن این دو وجه صورت گیرد تا در راستای الگوگیری شایسته برای انسان ایرانی ممکن شود. در تصویرسازی از حاج قاسم نباید شتابزده عمل کرد و نه فرصت سوزی.
🔹این الگوگیری انسان ایرانی در وضعیت اکنونی، به واسطه تغییراتی که در عمل اجتماعی وی صورت میگیرد، در فاصله زمانی خاص خود، واقعیت اجتماعی ایران؛ یعنی ساختارهای فرهنگی – اجتماعی – اقتصادی – سیاسی، را مبتلا به واسازی و ساختشکنی خواهد نمود. لذا در آینده نزدیک، شاهد ساختشکنیهایی در ساحتهای مختلف واقعیت اجتماعی ایران خواهیم بود.
/سرائر
@tollabolkarimeh 🌷
1_48237200.mp3
13.05M
🔅سخنرانی صریح و شجاعانهی حجت الاسلام پناهیان به مناسبت دهه فجر در قم
🔅حکم بنی صدر خائن چه بود ؟
🔅حکم کسی که نفوذی است و ارزش اموال مردم را یک سوم کم کرده چیست؟
🔅حکم کسی که عامدانه و آگاهانه درصدد ناراضی کردن جامعه است چیست ؟
🔆🔆🔆احکام طهارت و نجاست را همه می دانند احکام مبارزه با طواغیت را در منبرها شرح دهید
🔅تفاوت کاپیتولاسیون و پالرمو و قراردادهای ننگین امروزی چیست؟
🔅چرا فقها ساکتند؟؟؟
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✖️معاملهی قرن چه بر سر فلسطین میآورد؟
🔺مرور دور تند تغییرات نقشهی فلسطین و سرزمینهای اشغالی را در این کلیپ کوتاه ببینید.
بر اساس طرحی از فرهمند علیپور
/مستضعفین تی وی
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎥 پاسخ به شبهه مطرح شده توسط خبرگزاری های دولتی مبنی بر #مذاکره دوباره با #آمریکا در سخنرانی حجت الاسلام #طائب☝️
🔺اینکه وزیر امور خارجه گفته اگر آمریکا به برجام برگرده ما کماکان در برجام هستیم، اگر مرادش این باشه که بخواد به دنیا بگه «ما برجام رو بهم نزدیم و اونا بهم زدند» این حرف درستیه، اما اگر منظورش این بوده که دنبال مذاکرات جدیدی با آمریکا هستیم، این پایمال کردن خون حاج قاسم سلیمانی و خلاف حرف حضرت آقا و خلاف عقل و منطقه.
@tollabolkarimeh 🌷
مصاحبه امام خمینی با نشریه آمریکایی تایم:
🔴 سوال خبرنگار: شما زندگی خیلی #منزویای داشتید، شما اقتصاد جدید و حقوق روابط #بینالمللی را مطالعه نکردهاید. تحصیل شما مربوط به علوم الهی است، شما در سیاست و گرفتن و دادنِ یک زندگیِ اجتماعی درگیر نبودهاید، آیا این در ذهن شما این شک را به وجود نمیآورد که ممکن است عواملی در این معادله باشد که شما نمیتوانید درک کنید؟
✅ امام(ره) : ما #معادلهی_جهانی و معیارهای اجتماعی و سیاسی که تا به حال به واسطه آن تمام مسائل جهان سنجیده میشدهاست را شکستهایم، ما خود #چارچوب_جدیدی ساختهایم که در آن عدل را ملاک دفاع و ظلم را ملاک حمله گرفتهایم، از هر عادلی دفاع میکنیم و بر هر ظالمی میتازیم. حال شما اسمش را هرچه میخواهید بگذارید. ما این سنگ را بنا خواهیمگذاشت. امید است کسانی پیدا شوند که ساختمان بزرگ سازمان ملل و شورای امنیت و سایر سازمانها و شوراها را بر این پایه بنا کنند، نه بر پایه نفوذ سرمایهداران و قدرتمندان که هر موقعی که خواستند هر کسی را محکوم نمایند بلافاصله محکوم کنند.
آری با ضوابط شما من هیچ نمیدانم و بهتر است که ندانم.
صحیفه نور ، جلد ۶ ، صفحه ۳۳۸ ۱۳۵۸/۹/۹
@tollabolkarimeh 🌷
🌺🍃 #ایام_الله #دهه_فجر
✍ شباهت های امام راحل با مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری، در کلام مورخ فقید، استاد علی دوانی و مرحوم آیت الله حاج آقا جمال نوری از خویشان نزدیک شیخ شهید🔰
💠 استاد دوانی(ره):
آنچه مايه كمال تأسف است، اين است كه هرچند پس از پيروزی انقلاب اسلامی ملت ايران به رهبری حضرت امام خمينی(قده)، بيشتر مقاصد آيت الله شهيد حاج شيخ فضل الله نوری، از جمله «مشروطه مشروعه» و تاسيس «مجلس شورای اسلامی» و حضور شورای ناظر بر مصوبات مجلس (نگهبان)، جامه عمل پوشيده، و آنچه آن #مرجع_بزرگ و #مجاهد می خواست به وسيله جانشین بحقش حضرت امام خمينی انجام گرفت، ولی از آن آيت بزرگ الهی تقدير شايسته ای به عمل نيامد، حال آن كه بسيار به جا بود درباره وی كتاب های تحقيقی، تأليف و تصنيف شود، و كنگره بزرگی بگيرند.
در يك كلام آيت الله شهيد حاج شيخ فضل الله نوری، شهيد راه اسلام شد. كسی حق او را چنان كه بايد ادا نكرد، و تاكنون هم ادا نشده است، ولی چنان كه گفتم همين كه بازار آشفته ای به وجود می آيد حتی همين روزها، مزدوران اجانب در گوشه و كنار، بيرون آمده و به سمپاشی بر ضد او و مثله ساختن تاريخ می پردازند، و از اين راه ماموريت خود را به انجام می رسانند./از مقاله استاد دوانی دریادمان «تندیس پايداری»،ویژه نامه روزنامه رسالت درنکوداشت مرجع شهید نوری(ره)/نوید شاهد
💠 آیت الله حاج آقا جمال نوری(ره):
اگر می خواهید مرجع شهید، شیخ فضل الله نوری رضوان الله تعالی علیه را بشناسید، به امام خمینی نگاه کنید، که ایشان، امام خمینی عصر خود بود./۱۳۶۰ش، محله سنگلج تهران، مسجد محمدیه/
طلاب_انقلابی
@tollabolkarimeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ چرایی برخورد سرد سید بحر العلوم نسبت به ملامهدی نراقی
🌺 گفتا شیخا هر آنچه گویی هستم 🌺
🌺آیا تو چنان که می نمایی هستی؟ 🌺
/بدان ایدک الله
@tollabolkarimeh 🌷
💢اسلام، انسانها را در انتخابهای سیاسی، مختار محض قرار نداده است
✔️حجتالاسلام والمسلمین غلامرضا بهروزی لک، عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم در گفتگوی اختصاصی با شبکه اجتهاد🔻
🔹انسانها در چارچوب خاصی، حق انتخاب دارند و در آن چارچوب حق انتخاب و مجاز، میتوانند وکیل بگیرند. پس ابتدا باید حوزه انتخاب مجاز انسانها معلوم شود و بعد ببینیم خودشان میتوانند آن انتخاب را اعمال کنند یا به کسی وکالت بدهند.
🔹آیا مردم اصلاً حق قانونگذاری دارند تا این وکلا بخواهند از جانب موکلان خودشان وکالت را بر عهده بگیرند؟ علیایحال ازنظر من، چارچوب اساسی دین از قبل توسط خلقت یا خالق، تعیینشده است؛ اما بخشی از آن هست که منطقه انتخاب محدود است. در آنجا انسان میتواند انتخابگر باشد.
مشروح گفتگو👈 https://b2n.ir/807537
@tollabolkarimeh 🌷
🔸دخالت خانوادهها؛ دومین عامل طلاق در ایران
حجت الاسلام دکتر #مهدی_عباسی_آغوی در گفتگو با #وسائل:
🔹عامل دوم طلاق ها در کشور ما، طبق برخی از تحقیقات خانواده درمانی؛ مسئله دخالت های خانواده می باشد.
🔹من معمولا به زن و شوهرهایی که در ابتدای زندگی شان هستند و این اختلافات را مطرح می کنند، این نکته را عرض می کنم که شما یکی از این چند گزینه را پیش روی دارید: گزینه اول این است که شروع کنید به تقابل کردن با والدین همسرتان و وابستگان همسرتان و در حقیقت بر نظر و عقیده خودتان اصرار و پافشاری کنید و دیدگاه آنها را رد کنید و با آنها وارد یک جدال شوید. که طبیعتا در این جدال نه شما سود و منفعتی خواهید برد و نه آنها و آرامش روانی هردو هم به خطر خواهدافتاد.
🔹گزینه دوم این است که فرد با حالت انفعالی برخورد کند و هر آنچه آنها بگویند را بی چون و چرا بپذیرد و کاملا مطیع آنها شود که این شیوه قطعا به آرامش روانی خود فرد آسیب می رساند. چون چه بسا کافی است دیدگاه آنها چه بسا اشتباه باشد و در نتیجه مرزهای خانواده دچار مشکل شود.
🔹گزینه سوم این است که فرد قطع رابطه کنم و در واقع صورت مسئله را حذف کنم. پاک کردن صورت مسئله و قطع ارتباط هم باعث می شود من و همسرم از حمایت های عاطفی و شناختی محروم شویم که این هم قطعا خلاف دیدگاه اسلام و آموزه های دینی ما مبنی بر حفظ حرمت و احترام والدین، می باشد.
🔹گزینه چهارم که بهترین گزینه این است که راهکار تعامل را در پیش گیرم. من خانواده همسرم را با همان ویژگی هایی که دارند بپذیرم و توجه کنم که آنها قابل تغییر نیستند و اگر هم قابل تغییر باشند سال ها زمان می برد چراکه آنها در سنین بزرگسالی و کهنسالی اند.
🔹حال که نمی توانم آنها را تغییر دهم، باید برخورد و رفتار خودم را تغییر دهم، شیوه تعامل خودم را اصلاح کنم و مهارت های خودم را افزایش دهم؛ این نکته بسیار مهمی است.
🔹مسئله دخالت والدین گاهی اوقات توهم دخالت است نه دخالت. اگر عضوی از خانواده همسر من، تذکری به من می دهد یا انتقادی می کند، حتما به معنای دخالت او در زندگی ما نیست و این نباید باعث آشفتگی روحی من بشود بلکه باید نگاه تعاملی به این نقد داشته باشم و اگر مفید بود بپذیرم.
🔹نکته مهم در اینجا این است که باید عدم پذیرش ما همراه با احترام و رعایت حریم ها باشد. البته پذیرش این سخن، به این معنا نیست که دخالت وجود ندارد بلکه برخی مواقع واقعاً دخالت هست اما من می توانم از دخالت ها پیشگیری کنم.
@tollabolkarimeh 🌷
💠چهار شرط اصلی برای یک نماینده
🔻امام خامنه ای:
🔹به نظر من مهم ترین شرایط نماینده عبارت است از این که متدیّن، کارآمد، دلسوز و شجاع باشد. اگر این چهار شرط در نماینده ای جمع شد، همان کاری را که شما آرزو و توقّع دارید، انجام خواهد داد. نماینده باید متدیّن باشد. بی دینی و بی تقوایی چیز بدی است؛ هرجا باشد، انسان را آسیب پذیر می کند. اگر در جای حسّاس باشد، آسیب پذیری آن بسیار گران تمام خواهد شد. نماینده باید کارآمد هم باشد. بعضی ها متدیّن هستند، اما از آن ها کاری ساخته نیست. باید به گونه ای باشند که بتوانند وظایفی را که بر عهده شان قرار دارد، انجام دهند.
🔹سوم این که دلسوز مردم - بخصوص طبقات محروم - باشد و برای آن ها کار و فکر کند. نامزدهای انتخابات مراقب باشند خود را وامدار ثروتمندان و قدرتمندان و امثال این ها نکنند. اگر کسی وامدار دستگاه ها و اشخاص و وامدار پول و قدرت شد، دیگر نمی تواند برای مردم دلسوزی کند. پس دلسوزی هم یک شرط بزرگ است.
🔹شرط چهارم این است که نماینده ی مردم باید شجاع باشد. این ملت، ملت شجاع و آزاده ای است؛ ملتی است که تهدید قدرتهای متکبّر جهانی او را به عقب نمی نشاند؛ بنابراین نماینده ی او هم باید شجاع باشد و نترسد؛ شجاعت در مقابل دشمن، شجاعت در مقابل باطل، شجاعت در پذیرش حرف حق.
◽️«بیانات در خطبه های نماز جمعه تهران 1382/11/24
@tollabolkarimeh 🌷
✍ دیدار تاریخی علمای اعلام شاخص با حضرت #امام_خمینی رضوان الله تعالی علیه، در قبل و بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، در قاب تصاویر
✍ اکثر قریب به اتفاق آنان، دعوت حق را لبیک گفته یا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، یاد خاطره آنها زنده و جاوید باد
🌺🍃به مناسبت #ایام_الله #دهه_فجر #انقلاب_اسلامی🍃🌺
#تصاویر_تاریخی
/شهیدرابع
@tollabolkarimeh 🌷
💢 تبعیت از امر حکومت اسلامی وجوب عقلی و شرعی دارد
📌 حضرت آیتالله مکارم شیرازی، در درس خارج فقه امر به معروف و نهی از منکر، بیان کرد:
📚 امام خمینی(ره) اصرار دارند که امر به معروف و نهی از منکر باید به صورت امر باشد و نه موعظه مگر آنکه موعظه، تأثیر امر و نهی را داشته باشد.
📚 معتقدیم که امر به معروف، دعوت به کار واجب است در هر قالبی که بخواهد صورت بگیرد، اعم از امر، موعظه و … و نهی هم دعوت به ترک منکر است که میتواند در قالب بیان عقوبت، نهی و … باشد؛ بنابراین اصرار بر امر و نهی در امر به معروف و نهی از منکر وجود ندارد.
📚 امر دو قسمت است یکی مولوی که از ناحیه مولا صادر میشود و سه وجه دارد؛ یکی اینکه عقلاً واجبالاطاعه باشد؛ دیگر اینکه شرعاً واجبالاطاعه و سوم عرفا واجبالاطاعه باشد؛ لذا اگر واجبالاطاعه نباشد، مولوی نیست. در جایی که امر، بیان مفاسد و مصالح باشد، ارشادی خواهد بود.
📚 امر حکومت اسلامی به دو جهت امر مولوی است؛ یکی اینکه امر حکومت از جایگاه عالی صادر میشود که در حکومتهای دینی عقلاً و شرعاً، تبعیت از آن واجب است و دیگری خود امر است.
📖 متن کامل در:
🌐 http://meftaah.com/?p=15098
@tollabolkarimeh 🌷
💥 پاسخ صریح رهبری به سخنان حسن روحانی:
❌ وقتی به #دروغ می گویید این انتخابات مهندسی شده و یا اینکه انتخابات نیست #انتصابات است، مردم دلسرد می شوند.
❌ چگونه است که انتخابات وقتی به #نفع_شما است صحیح و متقن است اما وقتی به نفع شما نیست انتخابات خراب است.
⚠️ از دشمن نمی شود گلایه کرد اما فلان نویسنده، مرتبطین با فضای مجازی، نماینده مجلس و فلان #مسئول_مهم_دولتی باید مراقب باشند و اینجور نشود که بگوییم مردم شرکت کنید اما در عین حال، به #غلط، جوری حرف بزنیم که مردم از حضور در انتخابات دلسرد شوند.
@tollabolkarimeh 🌷
#معرفی_کتاب
#هیچ_کس_به_من_نگفت
نوشته های عاشقانه درباره حقایق شیرینی که در مورد امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف وجود دارد و هیچکس تا به حال به ما نگفته است.
👇👇👇
@tollabolkarimeh 🌷
کس به من نگفت.pdf
646.5K
#هیچ_کس_به_من_نگفت
#حسن_محمودی
@tollabolkarimeh 🌷
📸مصیبت بزرگ ملت،مسئولین #اشرافی
🔹وقتی که اشراف و اعیان و متمکنین متصدی امور یک کشور شدند، قهراً اینها مردم را به حساب نمیآورند. و در مقابل یک قدرتمند بزرگتر، از خودشان خاضعاند و در مقابل ضعفا و ملت خودشان، جابر و ستمگر. وقتی بنا شد که متصدی یک امور کشوری، قشر اشراف، مرفهها و صاحب اموال باشد، این یکی از مصیبتهای بزرگی است که در یک ملت هست.
📅 امام خمینی(ره) | ۷ شهریور ۱۳۶۱
@tollabolkarimeh 🌷
♨️اسلام شناس واقعی کیست؟
🔰امام خمینی (ره)
🌿🌿🌿🌿🌿🌿
🔅 مع الأسف اسلام هميشه مبتلا بوده به اين يك طرف ديدنها؛ هميشه مبتلا بوده. اينكه در روايت است كه اسلام غريب است، از اول غريب بوده و الآن هم غريب است، براى اينكه غريب آن است كه نمى شناسند او را. در يك جامعه اى هست او، اما نمى شناسند. نمى شناسند اسلام را. هيچ وقت شناخته نشده به آن طورى كه بايد باشد. هميشه يك ورق را گرفته اند، آن ورق ديگر را حذفش كرده اند؛ يا مخالفت با آن كرده اند.
🔅 يك مدت زيادى گرفتار عرفا ما بوديم، اسلام گرفتار عرفا بود. آنها خدمتشان خوب بود؛ اما گرفتارى براى اين بود كه همه چيز را برمى گردانند به آن ور. هر آيه اى دستشان مى آمد مى رفت آن طرف. مثل تفسير ملا عبد الرزاق. خوب بسيار مرد دانشمندى، بسيار مرد با فضيلتى [است] اما همه قرآن را برگردانده به آن طرف؛ كأنّه قرآن با اين كارها كار ندارد.
🔅 يك وقت هم گرفتار شديم به يك دسته ديگرى كه همه معنويات را برمى گردانند به اين، اصلًا به معنويات كار ندارند؛ كأنّه اسلام آمده براى اينكه [دنيا را بگيرد] اسلام هم طريقه اش مثل هيتلر كه او آمد كه دنياگيرى كند و كشورگشايى كند، اسلام هم آمده كشورگشايى كند! عرض مى كنم هر چه مربوط به زندگى است و هر چه مربوط به طبيعت است و هر چه اينها را گرفته اند؛ هر چه معنويات است برگردانده اند به اين طرف.
🔅 بعضى از تفسيرها، بعضى از اشخاصى كه مى خواهند اظهار فضيلت مثلًا بكنند، ملاحظه كنيد همه مسائل را برگردانده اند به اين آب و خاك؛ همه چيز را فداى حيوانيت كرده اند. عرفا همه چيز را فداى انسانيت كرده اند، خوب، باز او، باز او اما اينها غفلت از آن كرده اند.
🔅 اسلام همه چيز [است] آقا. اسلام آمده انسان درست كند و انسان همه چيز است؛ همه عالم است انسان. آن كه مربّى انسان است بايد همه عالم را آشنا بر آن باشد و انسان را به همه مراتب آن آشنا باشد تا بتواند اين انسان را به مدارجى كه دارد برساند؛ اسلام را به همه جهاتش بشناسد.
🔅 يكى مى آيد چهار تا از جنگهاى اسلام را بررسى مى كند، بعد مى شود اسلامشناس! خوب، تو جنگ شناسى، از اسلام بگو من اين ورقش را مى شناسم. فقيه حق ندارد بگويد كه من اسلام شناسم. فقيه بايد بگويد من فقه شناسم، من فقه اسلام را مى شناسم؛ آنى كه از همه بهتر مى داند همان است كه فقه اسلام را مى داند. فيلسوف حق ندارد بگويد من اسلام شناسم، اين بگويد من يك قسمى از مثلًا معقولات اسلام را ادراك كردم. آن هم كه حكومت اسلامى را بررسى كرده و اطلاع پيدا كرده كه وضع حكومت چه بوده، او حق ندارد بگويد من اسلام شناسم، بگو من حكومت اسلام شناسم.
🔅ادعاى اسلام شناسى جز براى آن كه همه جهات اسلام را بداند چه جورى است و همه مراتب معنويت اسلام و ماديت اسلام را بداند آن مى تواند بگويد من اسلام شناسم.
🔅 على ابن ابي طالب اسلام شناس بود، در عملش هم آن طور بود كه عملش هم اعجاز است، يك موجود[ى]، يك معجزه اى بود. و لهذا مى بينيد كه فقها حضرت امير را از خودشان مى دانند، خطبا هم از خودشان مى دانند، پهلوانها هم از خودشان مى دانند؛ زورخانه كارها هم از خودشان. زورخانه كارها وقتى اينجا مى آيند، همه دم از على است؛ شما هم همين طور. يك موجود اعجوبه اى بوده است كه همه كس او را از خودش مى دانسته، از همه بوده و از هيچ كدام نبوده. از همه بوده، براى اينكه هر كدام يك جهت على را توجه به آن داشته، آن كه خوب توجه دارد، از اين جهت، از آن جهتش از شما هم بوده، از اين جهتش از يك دسته ديگر هم بوده. نبوده، از باب اينكه يك جهت نبوده، همه چيز بوده، كى هست كه همه چيز باشد.
📚 صحیفه امام، ج۸، ص ۵۳۰
@tollabolkarimeh 🌷