📚 کتاب مبلغ موفق (تحلیل روانشناختی شخصیت و سبک زندگی مبلغان) توسط انتشارات دانشگاه باقرالعلوم(ع) منتشر شد.
🔍 کتاب #مبلغ_موفق نوشته عباس آزاد در زمینه تاثیرهای #سبک_زندگی و شخصیت بر تبلیغ منتشر شد. این اثر تلاش دارد در ۳۹۲ صفحه، گامی اساسی در اثربخشی #تبلیغات دینی برداشته و در این زمینه به #طلاب، #مبلغان و مراکز تبلیغی کمک کند.
▫️نگارنده در این اثر نگاه تخصصی به #تبلیغ را ضروری و آن را در پی تبیین رابطه میان ویژگیهای شخصیتی و مولفههای سبک زندگی اسلامی با موفقیت در تبلیغ میداند. وی با نوشتن این اثر تلاش دارد تا عوامل #موفقیت در تبلیغ را با دیدی روان شناختی بررسی کرده و با بررسیهای میدانی نگاهی نو به این امر مهم داشته باشد.
🔹نویسنده در ادامه به بررسی ۵ عامل بزرگ شخصیت و مولفههای سبک زندگی اسلامی پرداخته و تاثیر آنها را در موفقیت مبلغ بررسی میکند.
@tollabolkarimeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دسته گل جدید از شبکه نمایش خانگی؛ #ازدواج پرتگاه است و #روابط_آزاد بن بستی که می شود دور زد و برگشت و دوباره... !
❗️بخشی از نمایش #عروسکی کودکانه با عنوان شهرک #کلیله_و_دمنه به کارگردانی مرضیه برومند
@tollabolkarimeh
#پلان_تفکر
🎙 در طول تاریخ علما تلاش کردهاند، #دین_حداکثری را اجرا کنند. از #کلینی تا #خمینی(ره) و از عصر صفوی که دست شیعه باز شد و علماء مناصب و مسؤولیتها را به دست گرفتند، موقعیت بروز و ظهور اثرات این دین در زندگی مردم فراهم شد.
🛎 ساحت تعلیم و تربیت، قضاوت، ثبت احوال و اسناد، ثبت #موالید و #وفیات، ثبت #ازدواج و #طلاق، امور #اوقاف و حتی قاضی عسکر بودن در برخی از دورههای تاریخی در دست علمای بلاد بود، لذا علماء در علوم مختلف سرآمد بودند مثلاً در علم #هندسه چون به این علوم در کار خود نیاز داشتند.
🔹این نیازهای مردم در ساحتهای مختلف اجتماعی، سیاسی و… و تامین آن توسط #روحانیون محل، باعث ارتباط مردم و روحانیون محل و مسجد بود. امام محله، معلم کودکان بود، مشاور خانواده بود، قاضی محل بود، ثبت احوال و ثبت اسناد و متولی اوقاف و… بود. اگر فرزندی به دنیا میآمد امام محله متوجه میشد، اگر مستاجری به محل میآمد او متوجه میشد.
❗️ وقتی میرزای شیرازی بعد ثمر دادن فتوای تنباکو گریه کرد!!
📣فتوای #تنباکو تجلی قدرت علمای شیعه بود و موجب هوشیاری دشمن شد و انگلیسیها را به تکاپو انداخت تا این قدرت را از روحانیت بگیرند؛ اثر این دشمنی وقتی ظاهر شد که منتقدین به اصطلاح #روشنفکر استبداد قاجاری تبدیل به همراهان رضاخانی شدند و به اسم پیشرفت ایران تمام این ساحتهای فعالیت روحانیون را از آنها گرفتند و اینگونه با قطع ارتباط مردم از روحانیت قدرت علما را کاهش دادند.
🔍 مثلاً علی اکبر داور با ارائه طرح اداره قضا، دست علمای بلاد را از این بخش کوتاه کرد؛ یا طرح اداره آموزش و پرورش که به قصد تعطیل کردن مکتبخانهها از مساجد بود و یا طرح ایجاد اداره #ثبت_احوال و اسناد برای جلوگیری از نفوذ #امام_محله در محلات بود و بی اثر کردن بنجاقهایی که به «سند آقا» معروف بود. حتی برای مجالس ختم قانون گذاشتند! همه اینها برای بستن دست روحانیت و کاهش نفوذ و اثر آنها در جامعه بود.
▫️متحدالشکل کردن مردم را فتنهای دیگر بود و دشمنان میخواستند اینگونه حتی لباس روحانیت را هم حذف کنند که با تیز هوشی آسید ابوالحسن اصفهانی ناکام ماند.
📚 امام خمینی(ره) با تالیف کتاب «البیع» با #روشنفکرنمایان مبارزه کرد و شاگردان آن بزرگوار مانند حضرت آقا در سال ۱۳۵۳ با تالیف کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» به تبیین طرح اسلام جهت مدیریت #جامعه پرداختند.
🔦 راهکار بازگشت #روحانیت به جایگاه اصلی و اصیل خود، همراهی توام روحانیت با مردم و حاکمیت در مسیر احیای این جایگاه و مبارزه با جریانهای مختلف دشمنان و جریانهای #روشنفکری است.
✍️ حجت الاسلام محمود محققیان
@tollabolkarimeh
🔰 لوح | خوابهای آشفته
🔻رهبر انقلاب: «بنده هیچ نظامی را سراغ ندارم که به قدر جمهوری اسلامی دربارهی آن، پیشبینی زوال و نابودی و فروپاشی شده باشد.
۱۴۰۰/۰۳/۱۴
🔹 دشمنان از اوّل انقلاب وعده میدادند که جمهوری اسلامی شش ماه بیشتر عمر نخواهد کرد و سقوط خواهد کرد. از این ششماههها بیش از هشتاد شش ماه گذشته. مثل محاسبهشان در قضیّهی جنگ تحمیلی، همهی اینها محاسباتی بود که آمریکاییها و غربیها کردند و همه غلط بود.»
۱۴۰۱/۰۳/۱۴
#پند_علما
@tollabolkarimeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 توصیه حضرتآقا به طلاب برای بهرهگیری از تعطیلات تابستانی حوزه
▪️برای خود برنامه تعریف کنید
▪️کشور در آینده به مباحث فقهی عمیق نیاز دارد
@tollabolkarimeh
🔴 یا انیس النفوس
❇️شیخ جعفر مجتهدی(ره):
🔺 در هر کجای عالم که قلبا حضرت رضا علیه السلام را صدا بزنید و به ناحیه مقدسه ایشان توجه کنید آن بزرگوار سریعا نظر می کنند و این معناي حقیقی کلمه انیس النفوس است.
🌕 آری امام زمان علیه السلام هم عَینُ الله الناظِرَة (چشم بینای خداوند) هست و با توجه به احاطه شهودی که به کل عالم دارد هر کس کوچکترین توجه قلبی در قلب خود به سوی امام عصر داشته باشد حضرت در همان لحظه آگاه میشود و از توجه او مطلع است.
#پند_علما
@tollabolkarimeh
🔘 الگوی سوم زن مسلمان؛ یعنی تسلیم دوگانۀ منحرف شرق و غرب نشدن
📌دکتر زهرا داورپناه در گفتوگو با ماهنامه رویش اندیشه؛
🔖 نقشآفرینان ما بعضاً در قلبشان به الگوی زن شرقی اعتقاد دارند، پس برای تغییر اوضاع جامعه و زنان تلاش نمیکنند. درمقابل، گروه دیگری به الگوی غربی بهعنوان تنها راه ممکن میاندیشد و متأسفانه از الگوی غربی هم صرفاً تقریر فمینیستی سطحی را میشناسد.
🔖 اما الگوی سوم به قابلیتهای انسانی زن اشاره میکند که به دلیل بهرهمندی از گوهر الهی نفس میتواند از محدودیتهای جاهلانه یا واقعی اما مادی فراتر برود و در ساحتهای مختلف به کمال برسد.
🔖الگوی سوم یعنی تسلیم دوگانۀ منحرف غرب و شرق نشدن و قدمگذاشتن در صراط مستقیمی که حضرت فاطمه(سلاماللهعلیها) در آن قدم زدهاند. الگوی سوم دعوت به این است که ما به بهانۀ زنبودن، از حیات فاطمی طفره نرویم یا زنانمان را محروم نکنیم.
🔖 الگوی سوم یعنی مادری، همسری، فعالیت علمی، اقتصادی، سیاسی همه و همه میتوانند خیر باشند به شرط حیات موحّدانه؛ ولی نگرش مادی غربی، زنان را از ساحت خانواده محروم میکند و نگرش مادی شرقی آنان را به موجوداتی بیارزش و صرفاً «در خدمت دیگری» بدل میکند و هر دو موجب میشوند زندگی زنان حیف شود.
@tollabolkarimeh
#المراقبه
زندگی آنطور نیست که می بینیم ، مسائل زیادی پشت پرده است !!!
در روایت است که امام محمدباقر (علیهالسّلام) نقل میفرماید:
«دو فرشته از آسمان به زمین فرود آمدند، در بین هوا به هم رسیدند، یکی از آنها به دیگری گفت: برای چه فرود میآیی؟
گفت: خداوند عزّوجل مرا به طرف دریای اهل ایل فرستاده، تا ماهیای را صید نموده و به یکی از ستمکاران برسانم، چه آنکه وی از خداوند متعال ماهی این دریا را تقاضا و درخواست نموده است. از اینرو حق جلّ و اعلی مرا مامور ساخته، نزد صیّادی که ماهیهای آن دریا را صید میکند رفته، و او را به صید ماهی دریای مزبور ترغیب کنم تا بدین ترتیب، حق عزّوجلّ آن ستمکار و کافر را به منتهای آرزویش برساند.
سپس او به رفیقش گفت: تو برای چه فرستاده شدی؟
گفت: خداوند عزّوجل مرا برای امری عجیبتر از آنچه ترا به آن مبعوث نموده فرستاده است. من مامورم به سراغ بنده مؤمنش که روزهدار و قائم اللیل است و دعا و روزهاش در آسمان معروف و مشهور میباشد، بروم و ظرف غذایی را که وی پخته و برای افطارش آماده کرده واژگون نمایم تا بدین وسیله، آزمایش نهایی ایمان او صورت گرفته باشد».
حواسمان به دوربین مخفی ها باشد !
@tollabolkarimeh
🔔 راهاندازی سامانه اطلاعرسانی نیازها و اولویتهای پژوهشی
با رویکرد جدید در ثبت اولویت دهی به نیازهای پژوهشی در حوزه دین و علوم انسانی، معاونت پژوهش حوزههای علمیه با همکاری مرکز فناوری اطلاعات، اقدام به طراحی و راهاندازی سامانهای کاربر محور(http://needs.ismc.ir) در این خصوص کرده است.
@tollabolkarimeh
✍امیرالمومنین (ع) :
چه بسا نعمت داده شده اى كه گرفتار عذاب شود وبسا گرفتارى كه در گرفتارى ساخته شده وآزمايش گردد، پس اى كسى كه ازاين گفتار بهرمند مى شوی، بر شكرگزارى بيفزاى و از شتاب بی جا دست بردار و به روزی رسیده قناعت کن.
📚حکمت۲۷۳ نهج البلاغه
@tollabolkarimeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻حاجآقاعالی
🔹غصه هاۍ امام زمان ....🌿😔
#کلیپ
@tollabolkarimeh
آلبوم تصاویر مراجع فقید.pdf
3.05M
⏩ PDF 📸
📒 آلبوم تصاویر مراجع فقید شیعه
@tollabolkarimeh
📆 نیمه دوم ذی القعده، ایام قمری ارتحال مؤسس #حوزه_علمیه_قم آیت الله شیخ عبدالکریم حائری یزدی(استاد #امام_خمینی و شاگردِ
#مرجع_شهید علامه شیخ فضل الله نوری)/ ۱۷ ذی القعده ۱۳۵۵
🌹«رحم الله من یقرأ الفاتحة مع الصلوات»
اللّهُمَّ صَلّ عَلَی محَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجّل فَرَجَهُم
✅ پرسش مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران از مرحوم دکتر عبدالحسین حائری (نواده دختری مرحوم آیتالله شیخ عبدالکریم حائری یزدی، فردی که مدتها مسئولیت کتابخانه مجلس شورای اسلامی را به عهده داشته و اسناد روحانیت در مجلس را منتشر کرده است)👇
⁉️ مرحوم آیتالله شیخ عبدالکریم حائری با کدام یک از روحانیان و علما، ارتباط معنوی و عاطفی بیشتری داشتند؟
ج: ایشان به [استادش] مرحوم شیخ فضلالله نوری علاقه ویژهای داشتند و بعد هم به [یکی از شاگردان دیگر شیخ فضل الله، یعنی] آیتالله حاج آقاحسین قمی.
...از یادداشتهایی که از شیخ فضلالله باقی مانده کاملا مشخص است که چه انسان الهی و معنویای بودهاند./کد گفتگو 4877
✅ نکته تاریخی ناب👇
⁉️ آیا می دانستید که، مرحوم شیخ مرتضی حائری (فرزند شیخ عبدالکریم حائری ره) و امام راحل در دوران ستمشاهی، جلسات مربوط به مباحث حکومت اسلامی و مصلحین حوزه را در حجره مزار مطهر #مرجع_شهید علامه شیخ فضل الله نوری(زعیم نهضت مشروطه مشروعه و اُستادِ مؤسس حوزه) واقع در صحن بزرگ حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، برگزار می کردند؟ و این حجره، پاتوق آنها بود؟/ از نکات ناب مطرح شده توسط مورخ فقید استاد علی دوانی
✅ ماجرای احیای حوزه علمیه قم👇
⁉️ آیا می دانید کدام شخصیت، آیت الله حائری یزدی(ره) را برای تأسیس حوزه علمیه قم، ترغیب نمود و "طراح تأسیس" آن بوده است؟!🔰
‼️ مبارز بی باک، آیت الله شیخ محمد تقی بافقی رضوان الله تعالی علیه(دستیار ارشد آیت الله حائری)!🔰
✍ آیت الله بافقی، از شاگردان خاص محدث بزرگ، میرزا حسین محدث نوری ره (صاحب مستدرک الوسائل، استاد، دایی و پدر همسر مرجع شهید علامه نوری ره) است.
آیت الله بافقی (ره) عالمی با تقوا و اهل عمل، و مبارزی دلیر و پرتلاش بود. اندیشه و همت بلند این مرد بی باک، وی را در میان دیگر هم عصرانش برجسته و متمایز ساخت، شهامت و پردلی اش را زبانزد خاص و عام گردانید و از او نامی نیک به یاد گار گذاشت. مبارزه علنی او با سیاست های ضد اسلامی رضاخان و مفاسد و کج روی های اجتماعی آن دوران، نمونه هایی شگرف از بی باکی، قوت نفس و عمق اندیشه و ایمان این مرد بزرگ مشروعه خواه است.
او در کنار آیت اللّه کبیر قمی (از شاگردان مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری ره) و آیت اللّه فیض قمی، به احیای حوزه علمیّه قم همت گماشت[ضمن اینکه آیت الله محمدعلی اراکی نیز در این مهم همکاری داشت]. در سال ۱۳۰۱ ش آیت اللّه شیخ عبدالکریم حائری را برای هجرت به قم و تأسیس حوزه علمیه قم ترغیب نمود که نتیجه بخش بود.
‼️ بافقی یکی از دستیاران ارشد آیت اللّه حائری شد.🔰
حاج شیخ محمد تقی بافقی، پس از هفده سال اقامت در نجف اشرف، به شهر قم رفت و بی درنگ خدمات و فعالیت های ارزنده خود را آغاز کرد. او نخست علما و مردم را برای پایه ریزی حوزه علمیه ای در قم تشویق و ترغیب نمود. نزد علما و بزرگان شهر رفت و مسأله تأسیس حوزه علمیه قم را مطرح ساخت. از نظر ایشان، مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی، توان این کار بزرگ را داشت؛ چون از قدرت و شهرت کافی برخوردار بود. بنابراین، زمانی که آیت اللّه حائری از اراک به قم آمد، مرحوم بافقی از فرصت استفاده کرد و افزون بر این که مردم را برای استقبال پرشکوه از ایشان آماده نمود، از آنان خواست تا بر مسأله ماندن آیت اللّه حائری در قم پافشاری کنند. از سوی دیگر، خود نیز به همراه عده ای از علمای بزرگ شهر، نزد ایشان رفتند و مصرانه از وی خواستند که در قم بماند. بدین ترتیب، با هماهنگی های مرحوم بافقی، علمای بزرگ شهر و مردم، پایه حوزه علمیه قم گذاشته شد.
پس از تأسیس در اداره امور حوزه با آقا شیخ عبدالکریم، همکاری نزدیک داشت، به طوری که یکی از دستیاران برجسته ایشان به شمار می آمد. وی که از علمای تراز اول حوزه علمیه قم قلمداد می شد، به تدریس در حوزه و رسیدگی به امور طلاب می پرداخت و درغیاب آیت اللّه حائری، به جای او اقامه نماز جماعت می کرد. در کنار این ها، او فعالیت های دیگری را نیز انجام می داد؛ از جمله، نظارت بر ساخت مساجد و باز سازی ها، حتی مشارکت در کار ساختمانی آن ها، و نیز امر به معروف و نهی از منکر.../ پایگاه اطلاع رسانی حوزه(حوزه نت)، کد ۵۹۶۱، ویکی فقه
@tollabolkarimeh
دنیا عوض می شود
با آمدنت..
قبل از آمدنت
باید عوض شوم
برای آمدنت...!
#طلبه_نوشت
✍معصومه رسولی
@tollabolkarimeh
نشانی ات را زمین می داند
کوچه به کوچه
شهر به شهر
رد پایت راخواهم بویید
آسمانی که همه را تعقیب می کند
جمعه را نشانه گرفته
دلم بی راهه نمی رود
خبر هایی در راه است ....
"به مستضعفانی که ایمان آورده
و عمل صالح انجام داده اند
غرب و شرق جهان را خواهند داد "
#طلبه_نوشت
✍معصومه رسولی
@tollabolkarimeh
✍️ برخورد ساواک با مرحوم آیتالله العظمی فاضل لنکرانی در سال ۱۳۵۲
◻️ به مناسبت سالگرد ارتحال مرحوم آیتالله العظمی فاضل لنکرانی به انتشار نحوه برخورد ساواک با این عالم ربانی در سال ۱۳۵۲ خواهیم پرداخت:👇
https://hawzahnews.com/xbM7R
@tollabolkarimeh
🔰 نظر مراجع تقلید و علما درباره شهادت به ولایت در اذان و اقامه چیست؟
🔻 نظر مراجع تقلید معاصر:
▫️- حضرت امام خمینی (ره): «اَشْهَدُ انَّ عَلِیاً وَلِی اللّٰهِ» جزء اذان و اقامه نیست ولی خوب است بعد از «اَشْهَدُ انَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللّٰهِ» به قصد قربت گفته شود.
▫️- حضرت آیتالله خامنهای: گفتن «اَشْهَدُ اَنَّ عَلِیّاً وَلیُّ اللهِ» به عنوان شعار تشیّع خوب و مهم است ولی جزء اذان و اقامه نیست و باید به قصد قربت مطلقه گفته شود.
▫️- حضرت آیتالله سیستانی: «أَشْهَدُ أنَّ عَلِیاً وَلی الله» جزء اذان و اقامه نیست، ولی خوب است بعد از «أَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ الله» به قصد قربت گفته شود.
▫️- حضرت آیتالله مکارم شیرازی: «اَشْهَدُ أَنَّ عَلِیاً وَلِیُّ اللّٰهِ» (یعنی گواهی میدهم که علی ولیّ خدا بر همهی خلق است) جزء اذان و اقامه نیست، ولی خوب است بعد از «اَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللّٰهِ» به قصد تبرّک گفته شود، لکن به صورتی که معلوم شود جزء آن نیست.
▫️- حضرت آیتالله شبیری زنجانی: سزاوار است پس از «أشهد أنّ محمداً رسول الله» به قصد تبرّک و تیمّن، شهادت به ولایت و امامت بلافصل حضرت امیرالمؤمنین و سایر معصومین (علیهم السلام) به نحوی که جزو اذان و اقامه محسوب نگردد، ذکر شود. و بیتردید اگر در شرایطی ترک این شهادت موجب تضعیف ولایت و تشیع گردد، ذکر آن لازم است.
▫️- حضرت آیتالله وحید خراسانی: «اشهد انّ علیا ولیّ اللّه» جزء اذان و اقامه نیست، ولی چون ولایت آن حضرت مکمّل دین است، شهادت به آن در هر حال و از جمله بعد از «اشهد انّ محمّدا رسول اللّه» از أفضل قربات است.
▫️- حضرت آیتالله سبحانی: «اَشْهَدُ انَّ عَلِیاً وَلِی اللّٰهِ» جزو اذان و اقامه نیست ولی خوب است بعد از أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللّهِ ، به قصد قربت مطلقه و زینت اذان و اقامه گفته شود.
▫️- مرحوم حضرت آیتالله خوئی: «اَشْهَدُ انَّ عَلِیاً وَلِی اللّٰهِ» جزء اذان و اقامه نیست، ولی خوب است بعد از "أشهد أن محمداً رسول الله" به قصد قربت گفته شود.
▫️- مرحوم حضرت آیتالله بهجت: بعید نیست مستحب بودن اقرار به ولایت امیر المؤمنین علی بن ابی طالب - علیه السّلام - در اذان، در صورتی که به نیت مطلوب بودن گفته شود.
▫️- مرحوم حضرت آیتالله فاضل لنکرانی: جزو اذان و اقامه نیست ولی خوب است بعد از اشْهَدُ انَّ مُحَمَّداً رسُولُ اللّٰهِ به قصد قربت گفته شود.
▫️- مرحوم حضرت آیتالله میرزا جواد تبریزی: شهادت بر ولایت علی علیه السلام و اولاد طاهرینش جزء اذان و اقامه نیست، لکن شعار شیعه شده است، در اذانی که در مجامع عمومی گفته میشود نباید شهادت بر ولایت ترک شود، اما در حال فرادی و مثل آن، ترک کردن مانعی ندارد، و الله العالم.
▫️ - مرحوم حضرت آیتالله صافی گلپایگانی: «أَشْهَدُ أَنَّ عَلِیاً وَلِی الله» جزو اذان و اقامه نیست، ولی خوب است بعد از «أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسوُلُ الله»، به قصد قربت گفته شود.
@tollabolkarimeh
33.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فیلم|نسخه بحرینی سرود #سلام_فرمانده
🌹بسیار زیبا و دلنشین
🎤 با صدای «محمد غلوم»
@tollabolkarimeh
💠 #پیامبر_اکرم(صلی الله علیه و آله) فرمودند :
💎 #كودكان را به خاطر پنج چیز #دوست میدارم :
♦️ اول آنكه بسیار مى گِریند
♦️ دوم آنكه با #خاك #بازى مى كنند
♦️ سوم آنكه #دعوا_كردن آنان همراه با كینه نیست
♦️ چهارم آنكه چیزى براى فردا #ذخیره نمى كنند
♦️ پنجم آنكه مىسازند و سپس ، خراب مىكنند ( #دلبستگى ندارند) .
📚 مواعظ العددیّه ، ص ۲۵۹
#حدیث
@tollabolkarimeh
🌿🌿🌿 یادداشت های هر از گاهی 🌿🌿🌿
ملجا بودن بالاترین اعتبار اجتماعی است...
بسم الله الرحمن الرحیم ...
سالها پیش بیوت علما و امامزاده ها ملجا مردم بود و مردم در آنها در امان بودند.... در قرآن کریم خدای متعال خانه اش یعنی بیت الله الحرام را ملجا و پناه و مامن و حریم امن اعلام فرموده است که حتی حیوانات و گیاهان هم در محیط آن در امان هستند... ملجائیت مرجعیت ساز است و مرجع اگر ملجا نباشد مرجع حقیقی نیست… در این کشور سالها انگلیس و روس تلاش کردند که خود را از طریق ملجائیت به مرجعیت برسانند و در این کشور قانون کردند که هر کس پرچم روس و انگلیس را بالای خانه اش بیاویزد باید در پناه باشد ولی علما اعتبار این قانون را شکستند و با نرفتن زیر بیرق روس و انگلیس و ماندن زیر بیرق خدا و اهل بیت علیهم السلام به همه فهماندند که در این کشور بیرق آل الله و علی و آل علی و خاصه حسین بن علی بالاست و مامن همه است... (زیر علمت امن ترین جای جهانست) اعتبار علمای بزرگوار شیعه به حدی بود که حتی زنان درباره ناصرالدین شاه هم برای تظلم خواهی در خانه ی ملا علی کنی رحمه الله بست می نشستند... متاسفانه همیشه در این کشور پناهندگانی به سفارتهای بیگانه بوده اند که در مقابل معتقدین به ملجائیت خداوند و اهل بیتش و پناهندگان به مساجد و امامزاده ها و بیوت مراجع قرار می گرفتند و امروز هم هستند... ملجا بودن بالاترین اعتبار اجتماعی است چون امنیت بالاترین نیاز است...
الحمدلله چند وقت پیش شنیدم وقتی خانواده ای صاحب چند قلو شده است آستان قدس رضوی پناه اقتصادی این خانواده شده است... اخیرا هم وقتی دیدم در سفرهای نوروزی حوزه های علمیه به مردم خدمات اسکان رایگان ارائه دادند از اعماق دل خوشحال شدم ... اگر بخواهیم سیادت روحانیت حفظ شود باید خادم ترین صنف در این کشور روحانیون باشند و همین باعث می شود دزدهایی که به طمع هایی این لباس را پوشیده اند وقتی ببینند بساط خدمت و کار مخلصانه در حوزه ها پهن است و بساط مفت خوری در کار نیست دمشان را روی کولشان بگذارند و از این صنف خارج شوند و زحمت حوزه را کم کنند... باب شهادت هم که شکر خدا اخیرا برای روحانیت گشوده شده است و آن هم در خالص سازی موثر است... کسانی که درب بیت مرجع به درب بیت مرجع دنبال حمایت و خدمات گیری هستند با الفبای سیادت خادمیت مبنای روحانیت بیگانه اند و هیچ گاه طعم شیرین این سیادت را نخواهند چشید … حضرت فرمود: سید القوم خادمهم یعنی هر که سیادت خواهد جور خدمت باید بکشد ... خیر الناس انفعهم للناس... نفوذی ها هم با این روش تصفیه خواهند شد ان شاء الله چون وجود نوکری مردم را ندارند.....و السلام علی من اتبع الهدی...
@tollabolkarimeh