مدرسه تولید محتوا
#سبک_های_هنری
💢سبک های هنری بسیار معروف
6️⃣نودریافتگری یا نئوامپرسیونیسم (به فرانسوی: Néo-impressionnisme)
▪️جنبشی در نقاشی فرانسوی بود که هم ادامهدهندهٔ دریافتگری (امپرسیونیسم) بود و هم واکنشی در برابر آن.
🔻اصطلاح نئوامپرسیونیسم را فلکس فنئون منتقد فرانسوی در سال ۱۸۸۷ برای این جنبش وضع کرد.
▪️این جنبش که یکی از جنبشهای پسادریافتگریه مانند دریافتگری دلمشغول بازنمایی رنگ و نور بود، ولی برخلاف دریافتگری به دنبال اون بود که بر مبانی علمی استوار کند.
▪️اساس نظریهٔ نودریافتگری، تفکیکگری و روش مرتبط با آن نقطهچینی بود.
🔻یعنی نقطههای مجزا با رنگهای خالص به گونهای در نقاشی به کار برده میشه که در صورت دیده شدن از فاصلهٔ مناسب، حداکثر شفافیت و درخشش رو به دست بده.
▪️ در چنین نقاشیهایی نقطهها هماندازهاند و به گونهای انتخاب میشن که با مقیاس تابلو هماهنگی داشته باشن.
👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇
@toolid_mohtava
مدرسه تولید محتوا
#سبک_های_هنری
💢سبک های هنری بسیار معروف
7️⃣سبک سورئالیسم یا فراواقع گرایی
▪️مکتب سررئالیسم در دهه 1920 میلادی شکل گرفت.
🔻هنرمندان سورئالیست به بررسی و نمایش بخشهای ناخودآگاه و غیرمنطقی ذهن انسان میپرداختند.
▪️آنها با استفاده از ترکیبهای غیرمنتظره و غیرمعمول، تصاویری فانتازی و درونی را به تصویر میکشیدند.
🔻ایران درودی و فریدا و بسیاری از هنرمندان برجسته دیگر، این سبک را نقاشی می کردند،
▪️این سبک از نقاشی از ذهن ناخودآگاه هنرمند سرچشمه می گیرد که معمولاً تصاویر آن خلاقانه، افسانه ای و گاهی مرموز و عجیب به نظر می رسند.
▪️هنرمندان این مکتب طرفدار آزاد اندیشی هستند و از ترکیب اشکال مفهوم و نامفهوم اثری را خلق می کنند.
👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇
@toolid_mohtava
#روز_نوشت | #اربعین
💢این راز بماند برای اهلش
▪️دوربین را که روی سه پایه میدیدند، جلو میآمدند و میگفتند که با ما مصاحبه کنید.
🔻موضوع ما چیز دیگری بود اما نه نمیگفتیم و مصاحبه میگرفتیم.
▪️یکیشان گفت که من از یک روستا در سیستان آمدهام و بسیار راه طولانیای را تا اینجا پشت سر گذاشتم، حتما از من مصاحبه بگیرید.
🔻دوربین را آماده کردیم و به او اشاره زدیم که اگر آماده هستی شروع کنیم
لحظهای درنگ کرد و بعد گریه افتاد و نتوانست حرف بزند و رفت.
❓کمی در تفکراتم به عقب رفتم، این سوال در ذهنم پدید آمد که چرا نمیتوان از این سفر سخن گفت؟
▪️فقط میتوان در آنجا بود، نفس کشید و لذت برد.
🔻 وقتی از شخصی میخواهی در مورد دریافت خود حرفی بزند، نمیداند چه باید بگوید.
💠به نظر این سفر پر است از تجلیاتی که نور امام (ع) در آن ظهور میابد و شرح این حال را نمیتوان به زبان آورد؛ نوعی ادراک که فقط برای مُدرِک آن قابل فهم است و انگار اجازه بیان را ندارد و فقط گریه میکند و در نهایت میرود.
▪️او میداند چی دریافته و تو هم که در مقابلش هستی احوالش را در مییابی اما نه تو میتوانی بگویی و نه او.
🔻شاید این یک راز است و باید برای اهلش به همان حالت سر به مهر بماند.
▪️حتی دوربین هم از ثبت و ضبط آن حس و حال عاجز است و این چه اوضاعیست را کسی نمیداند.
🔻مگر میشود تمام معنای یک لحظه بوییدن عطر خوشبویی را در قالب الفاظ بیان کرد و یا تمام لذت دیدن چهره دلربای معشوق را در قاب یک عکس به تصویر کشید.
▪️گمانمان این است که نمیشود و این راز بماند برای اهلش؛ خدا کند که ما هم اهلش بشویم.
▪️بعد از مدتها که نمیدانستم چه باید بنویسم، عاقبت نوشتم.
✍️مصطفی گودرزی
👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇
@toolid_mohtava
#سبک_های_هنری
💢سبک های هنری بسیار معروف
8️⃣سبک هنری اکسپرسیونیسم
▪️مکتب اکسپرسیونیسم در قرن 20 میلادی شکل گرفت.
🔻هنرمندان اکسپرسیونیست، احساسات و افکار خودشون رو ز طریق طرحهای شخصی و نمایش غیرمنطقی بیان میکردن.
▪️ هنرمند برای بیان درونیت خود از رنگهای زنده و بیانگر استیکی از مکتبهای هنری استفاده میکند.
🔻هنرمند با استفاده از سبک اکسپرسیونیسم تمام هیجاناتی رو که در درون داره رو بروز میده و معمولاً با استفاده از رنگ ها و اشکال این کار رو میکنه
▪️در این مکتب از هنر خط های منحنی و رنگ های تند به کار گرفته می شه.
👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇
@toolid_mohtava
وقتی حصار غربت من تنگ می شود
هر لحظه بین عقل و دلم جنگ می شود
از بس فرار کرده ام از خویش خویشتن
گاهی دلم برای خودم تنگ می شود
🥀محمدعلی بهمنی
👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇
@toolid_mohtava
#سبک_های_هنری
💢سبک های هنری بسیار معروف
9️⃣هیجان نمایی انتزاعی یا اکسپرسیونیسم انتزاعی
▪️هنرمندان با استفاده از رنگ ها و گاهاً اشکال به بیان احساسات و هیجانات درونی خود می پردازند .
🔻دنیای واقعی در این نوع نقاشی ها وجود ندارد البته ممکن است سمبل و یا نمایانگر موضوعی در دنیای واقعی باشد ولی عیناً به آن شبیه نیست.
▪️ امروزه هنر انتزاعی طرفداران بسیاری پیدا کرده است ، علت این امر نیز متمایز بودن هنر انتزاعی از سایر سبک ها می باشد به طوری که فردی معمولی که سبک های هنری را نمی داند نیز آن را از دیگر هنرها تشخیص می دهد.
👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇
@toolid_mohtava
🏴 رحلت رسول اکرم ( صلیاللهعلیهوآله) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (علیهالسلام) تسلیت باد
👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇
@toolid_mohtava
هدایت شده از انجمن سواد رسانه طلاب
#داستان_نویسی | #اختصاصی
🔘نویسنده شو: بخش چهارم
◾️سلام بر نویسنده شوی ها عزیز
▫️در ادامه پستهای نویسنده شوی قبلی به معرفی یکی دیگر از انواع داستان میپردازیم.
🔻داستان بلند
▪️در داستان بلند هم مثل داستان کوتاه، معنا و مفهوم، اهمیت زیادی دارد؛ اما برای حجم داستان معمولاً محدودیتی وجود ندارد. البته باید مراقب باشید که حجم زیاد، معنای اثر را تحت الشعاع قرار ندهد و به قول معروف «آب به داستانتان اضافه نشود».
▫️شخصیتها و زمان در داستان بلند پیوسته در حرکت هستند. شخصیت پردازی (که در مقالات بعدی به آن پرداخته خواهد شد)، در داستان بلند بیشتر از داستان کوتاه صورت میپذیرد و تا اندازهای به خصوصیات رمان نزدیک میشود.
▪️از مشهورترین داستان بلندنویسان خارجی میتوانیم به لئو تولستوی، فرانتس کافکا، هنری جیمز، ارنست همینگوی و از داستان بلند نویسان ایرانی به صادق هدایت، بزرگ علوی و نادر ابراهیمی اشاره کنیم.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
مدرسه تولید محتوا
#داستان_نویسی | #اختصاصی 🔘نویسنده شو: بخش چهارم ◾️سلام بر نویسنده شوی ها عزیز ▫️در ادامه پستهای
این سری مطالب انجمن که رو بحثای خوبی داره
از دست ندید
هدایت شده از Light Media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️پناه همه...
🔻اون امام رضایی که تو قراره خادمش بشی بین من قمار باز و توی نماز خون فرقی نمیذاره ...
🎞سکانسی از فیلم سینمایی آبی روشن
#امام_رضا
#آبی_روشن
#سینما
#لایت_مدیا
┈┉┅━❀▶️❀━┅┉┈
🆔 @lightmedia
▪️امام رئوف (علیه السلام)
👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇
@toolid_mohtava
#داستانک
💢منتظر واقعی کیست؟
صبح از شدت گرما بلند شدم،تابستان بود و خورشید بیشتر از همیشه خودش را به رخ می کشید.
ولی امروز عجیب گرم بود،بلند که شدم فهمیدم مامان خانوم کولر را خاموش کرده آخه توی اخبار می گفت به بحران برق خوردیم و نمیدانم چه و چه
برای همین صبح ها کولر ما تا ظهر خاموش بود،ظهر که می شد دوباره کولر را روشن میکردیم.
به سمت آشپزخانه رفتم،مامان مشغول آشپزی بود،سلام کردم،نیم نگاهی بهم انداخت و بعد از جواب سلام گفت:مجید زود برو خیاطی آقا سید اندازتو بگیره تا شلوار مدرسه تو بدوزه.
لقمه ای را که آماده کرده بود،گرفتم و مثل باد پیچیدم توی کوچه،خورشید لجوج هم فقط مرا نشانه گرفته بود اما دلم خوش بود به کولری که دکان سید را یخ میکرد.به طوری که دلت نمی خواست از آنجا بیرون روی.
ورودی بازار روحم را تازه می کرد،خنکای طاق های کاگلی بازار،بوی سبزی،میوه های رنگارنگی که برق می زدند و بوی نم خاک که هوش را از سرم می برد.
کمی جلوتر هم ناخونک زدن به خشکبارهای اصغر آقا عجب حال میداد.
یک مشت پسته،یک مشت خرما...خب اینم مشت.....برای برداشتن مشت بعدی اصغرآقا به خود زحمت داد و هیکل سنگینش را از پشت دخل بلند کرد و تا دم در کشاند مثل همیشه چشمانش را درشت کرد سرش را کمی کج تا من خجالتی بکشم.اما هربار که می دید هنوز جواب نگرفته حرکتی به حرکت هایش اضافه می کرد.این بار دستش را گاز گرفت،سرش را به نشانه تاسف تکان داد اما حرفی نمی زد بالاخره با پدرم دوست قدیمی بودند.
منم با گفتن نوکرتم اصغر جون به سمت دکان سید دویدم.داخل شدن به دکان سید حال و هوای دیگری داشت.دمدر ورودی اش بر روی شیشه با خط زیبای خود نوشته بود با لبخند وارد شوید،خود سید هم همیشه لبخند بر روی لب داشت .
با لبخند وارد دکان شدم،هوای دکان با بیرون از آن فرقی نداشت.همانقدر گرم بود.نگاهم به کولری بود که همیشه روشن بود ولی الان خاموش...
با سلام سید نگاهم به سمت او رفت.
سلام گل پسر خوبی؟خانواده چطورن؟
_سلام سید خوبن الحمدالله
نزدیکتر آمدم و روی صندلی چوبی کنار سید نشستم.
یقه اش کمی خیس بود،نگاهم به دانه های عرق سید افتاد که اشک وار از او می ریختند!!
حرف هایی در ذهنم می چرخیدند.
برای چه کولر را روشن نمی کند؟
کار خیاطی هم کم زحمت نیست!!
این همه انرژی را از کجا می آورد؟
چرایی همه ی اینها در صندوقچه ی ذهن سید بودند.قیافه ام داد می زد که درونم غوغاست.کم مانده بود سرم سوت بکشد و از آن بخار بیرون بیاید.
سید که این هارا فهمیده بود.اشاره ای به کاسه ی سفالی روی میز کرد.
این کاسه همیشه آنجا بود و داخلش شکلات های مغز داری بودن که برداشتن آنها مساوی بود با ذکر اللهم عجل لولیک الفرج.اما این بار نوشته ی دیگری هم کنار این ذکر بود.
نوشته بود ما در کنار هم توانسته ایم از بحرانهای زیادی عبور کنیم...
✍🏻زهراقائمی دره
👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇
@toolid_mohtava
هدایت شده از سازمان سینمایی سوره
🟠 فراخوان دوره رقابتی «مستندنَوَردی» سفیرفیلم منتشر شد
⭕ از تمامی دانشجویان پرسشگر و علاقهمند به مستندسازی و دوره های آموزشی ساخت مستند، دعوت می شود با مراجعه به سایت سفیرفیلم و مطالعه شرایط دوره برای ثبت نام اقدام نمایند.
🔹 مهلت ثبت نام و ارسال رزومه تا ۲۲ شهریور ماه است.
🔸 برای ثبت نام کافیست بر روی لینک زیر کلیک نمایید !
SafirFilm.ir/mnavardi
🔺 سفیرفیلم | دوباره نگاه کن 🔻
🎞 #سازمان_سینمایی_سوره
@soureh_cinema
هدایت شده از انجمن سواد رسانه طلاب
#پارا_کتاب | #باز_نشر
🔘واقعیت گرایی درسینما
▫️در دنیا هیچ چیز به طور كامل منطبق بر خواستههای انسان وجود پیدا نمیكند و احادیثی چون «اَلكَمالُ فی الدنیا مفقودٌ »و یا «عرفتُ الله سبحانهُ بفسخِ العزایمِ » به همین حقیقت اشاره دارند. اما در واقعیت سینمایی لاجرم گلها بیخارند و خارها نیز بیگل… و اگر هم فیلمساز بخواهد خود را ملتزم به واقعیت خارج نگاه دارد، باز هم به طور كامل موفق نمیشود و اصلاً باید اذعان داشت كه چنین انتظاری از سینما بیهوده است.
▫️حتی «سینمای مستند» نیز با آنكه از قابلیت بیشتری برای نزدیك شدن و وفادار ماندن به واقعیت برخوردار است از این قاعده خارج نیست، چراكه از یك سو اصلاً ساختار سینمایی و دراماتیك فیلم آرمانجو و مطلقگراست و از سوی دیگر، فیلم مستند نیز نهایتاً جلوهی واقعیت در چشم فیلمساز است و لاجرم همان قدر به واقعیت نزدیك خواهد بود كه سازندهی آن.
📚آینه جادو، جلد 1، ص 53
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
هدایت شده از انجمن سواد رسانه طلاب
🔻انجمن سواد رسانه طلاب با همکاری دفترتبلیغات برگزار میکند:
💢اکران خصوصی فیلم سینمایی «آسمان غرب»
🔺به همراه نشست تخصصی «نسبت سینما با انقلاب، گذشته _ حال _ آینده»
با حضور:
▪️دکتر محمد حسنی _ پژوهشگر و تحلیلگر سینما
▪️محمد حسین بنی احمدی _ نویسنده و کارگردان
🔅شرکت برای عموم آزاد🔅
🛑ظرفیت محدود🛑
🕰زمان برگزاری: ۲۰ شهریورماه 1403
🏷روز سهشنبه ساعت ۱۵ الی 18
📍مکان: قم، خیابان شهدا (صفائیه)، نبش کوچه ۱۷، سالن سینما اشراق، معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی
🔻برای شرکت در نشست به آیدی
@savade_rasane
تماس حاصل فرمایید.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
سلام دوستان
دیروز همراه دوستان به یک برنامه تحلیل سینمای شناختی در اینجا دعوت بودیم
من و استاد حسنزاده که همیشه دوربینهای فعالی داریم تا صحنه رو دیدیم، قبل از شروع برنامه دست به کار شدیم و تعدادی عکس گرفتیم که این دوتا حاصل اون عکاسیه
نکتهای رو که میخوام بگم اینه که، همونطور که میدونید چند چیز در عکاسی خیلی مهمه
سوژه
نورپردازی
چیدمان یا ترکیب بندی
زاویه دوربین
و ...
اما شاید مهمتر از همه خود عکاس و نوع نگاهش به صحنه، سوژه و تصویر هست.
این یک مهارته که بخشیش ذاتی و بخشیش اکتسابیه
مهارت تصویربرداری یک نوع حالت ذهنی که انگار برای عکاس ملکه میشه؛ البته نه عکاس بلکه هر هنرمندی هنرش ملکه ذهنی اونه
بخاطر همین اکثر اوقات هنرمند کاری که انجام میده و اثری که خلق میکنه در چارچوب اصول اون هنر قرار داره و ساختارهارو ناخوداگاه رعایت کرده
از طرفی بهترین نوع تولید اثر رو در حد توان خودش خلق کرده و شاید این هم از اون بعد کمال طلبیه انسانه که سعی داره تمام آنچه داره رو برای خلق یک اثر هنری به کار بگیره
به نظر هنر فطرتا به دنبال بیان زیباییهای درونی هنرمنده و هر زمان هنر یک هنرمند رو ببینیم انگار درون اون هنرمند برامون برملا میشه
و اینه که هنرمندان درونی لطیف، زیبا و پر از احساس دارن چون زیباییهای هر سوژه رو با جان و دل ادراک میکنند و بعد از یکی شدن با اون زیبایی به وجد میان و تراوشات این سیر در عالم درون میشه اون اثر که آینه وجود هنرمنده
✍️مصطفی گودرزی
👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇
@toolid_mohtava
#روز_نوشت
💢۲۱شهریور، روز ملی یا روز فردی سینما؟
🔻۲۱ روز پیش از این تقویم را ورق میزدیم تا ببینیم چه مناسبتهایی پیش رویمان است.
به ۲۱ شهریور رسیدم که نوشته بود «روز ملی سینما»
گفتیم زمان زیادی برای برنامهریزی داریم تا یک نشست خوب و جامع پیرامون سینما برگزار کنیم.
حالا نوبت به عنوان جلسه و کارشناسان رسید بود.
بعداز کلی گفت و گو به عنوان: «نسبت سینما و انقلاب» رسیدیم و چند کارگردان و پژوهشگر در حوزه سینما را انتخاب کردیم که بعد از تماس با آنها سه نفر جواب مثبت دادند.
با کلی پیگیری مکان برگزاری هماهنگ شد و یک فیلم هم برای آنروز انتخاب کردیم که اکران آنلاین داشته باشیم، پوستر برنامه طراحی شده بود تا اینکه سه روز مانده به برنامه یکی از کارگردانان وقتی فهمید دو نفر دیگر در نشست هستند از حضور در جلسه امتناع کرد و ما ماندیم و دو کارشناس دیگر.
روز نشست فرارسید بود و همچنان ما به دنبال مهیا سازی تدارکات بودیم.
قرار بود هر کارشناس به صورت مجزا ارائه داشته باشد اما برنامه به خواسته یکی از کارشناسان عوض شد و هردو کارشناس به همراه مجری بالای سن رفتند.
در برنامه حرف از سینما شد و یکی از کارشناسان جریان شناسی سینما را توضیح داد و دیگری بحثی دیگر.
هرچقدر زمان میگذشت اختلافات بیشتر میشد تا بهجای رسید که یکی از کارشناسان برنامه را ترک کرد.
و نهایتا گفته شد از بیتدبیری برگزارکنندگان است که اینطور شده .
همه نگاهها به سمت ما بود و جو سنگینی را متحمل میشدیم .
سه هفته تلاش و پیگیری که قرار بود برای ما یک نشست خوب را رقم بزند حالا شده بود پتکی و بر سرمان کوبیده میشد.
حتی بعضی حضار هم به ما اعتراض میکردند.
اما آیا مشکل از ما بود؟
دو نفر از کارشناسان انقلابی در یک گفت و گو پیرامون یک موضوع واحد و انقلابی، توافق نداشتند و حرفشان به جان هم نمینشست و نمیدانم ما آنجا چکاره بودیم
جالب این بود که هر دو سخن از آوینی بر زبان داشتند ولی با دو قرائت متفاوت.
و چقدر آوینی مظلوم بود که نمیتوانست آنجا حرفی بزند.
من لبخند میزدم اما نه از روی استرس یا ناراحتی بلکه از این جهت که افقی جدید به رویم باز شده بود و انگیزهای تازه برای کاری نو پیدا کرده بودم.
کاری که شاید اگر آوینی امروز بود انجام میداد هماهنگونه که با روایت فتح، آینهجادو، مبانی توسعه و تمدن غرب و قلم و دوربینش انجام داد.
به نظر آوینی یک تولید کننده فرمالیست یا یک نظریه پرداز و منتقد محتوایی نبود
آوینی حکیمی در قالب سینماگر بود، آنچه که در زمان ما نه کم یاب بلکه نایاب است
امروز فهمیدیم که اگر بخواهی مبانی تمدنی و فلسفی تو را بفهمند باید دست به دوربین شوی، به میدان بیایی، بسازی و از نقد و نظر تئورسینها نهراسی، زیرا که میدان خالی تر از آنست که تصور میکنیم.
شاید بتوان گفت که جهاد یعنی سکوت و حرکت در عرصه علم و عملیات.
✍️مصطفی گودرزی
👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇
@toolid_mohtava
آجرک الله یا صاحب الزمان فی مصیبتـــــــ أبیک و لعن الله اعداءالله ظالمیهم من الاولین و الاخرین
👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇
@toolid_mohtava
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸برچینی بشکستۀ دل بند زدند
🌸ما را به ولایت تو پیوند زدند...
🌸آغاز امامت تو گویی به بهشت
🌸زهرا و علی ز شوق لبخند زدند...
آغاز ولایت امام زمان (عج) قطب عالم امکان، فخرزمان، بر منتظرانش مبارک باد🌺
«اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم»
👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇
@toolid_mohtava